Grècia en el punt de mira per un huracà

No hi ha dubte que estem en una època en la qual els huracans són els protagonistes de moltes notícies. Quan finalitza l’estiu i comença el període tardorenc és possible que apareguen els ‘medicanes’, és un fenomen bastant estrany però pot ocórrer i és probable que arribe a Grècia en els pròxims dies.

Un ‘medicane’ és un huracà que es forma al voltant del nostre mar i que encara que és menys fort que un normal, poden produir grans destrosses per les zones en les quals passe. 

Segons els models globals GFS i ECMWF, es preveu que entre el pròxim dijous i divendres es desenvolupe un ‘medicane’ en el mar Jònic, situat entre Sicília i Tunísia i que posteriorment arribe al sud de Grècia.

 

Els meteoròlegs ja estan informant de la formació del ‘medicane’ en les ciutats gregues i es donaran noves notícies durant les pròximes hores.

 

Un medicane.

Un medicane. | Cedida

 

De moment, se sap que aquest huracà podria ser capaç de produir vents sostinguts de 85 quilòmetres per hora i ratxes de fins a 120 quilòmetres per hora. Açò pot provocar pluges excessives i ones d’altura molt elevada. En les pròximes hores se sabrà si el ‘medicane’ augmenta o es desestima, de moment caldrà estar alerta i esperar per a veure què és el que succeeix.

 

Últimes notícies

Carlos Álvarez deixa el Levante i fitxa pel Club América mexicà

El Levante ha tancat el traspàs del migcampista Carlos Álvarez al Club América de Mèxic després de dues temporades i mitja i 105 partits com a granota.

Milers de persones omplin València per a defensar que Ceuta no està sola

Milers de persones s’han concentrat davant l’Ajuntament de València per a mostrar suport a Ceuta i exigir la dimissió de Pedro Sánchez, enmig de crits contra el Govern i pancartes contra la gestió de la crisi migratòria de juliol.

Les víctimes de la DANA veuen l’escrit de Mazón com una prova que ha de ser investigat

Associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre consideren que l’escrit remés per Carlos Mazón al jutjat reforça la necessitat que siga investigat pel retard en l’avís Es-Alert, que veuen clau en les 232 morts.

Carlos Romero transmet calma al Villarreal i confia que els triomfs arribaran prompte

Carlos Romero ha assegurat en la presentació dels fitxatges del Villarreal que l’equip està tranquil i confiat, malgrat no haver guanyat encara en Lliga, i afronta amb il·lusió el retorn a La Cerámica i el repte de la Champions.

La parella detinguda per la desaparició del seu bebé serà traslladada al jutjat d’Amposta

La parella arrestada este dimecres a València per la presumpta desaparició del seu bebé a Tarragona serà traslladada en els pròxims dies al jutjat d’Amposta, que porta una causa secreta oberta pel cas.

Les màximes pugen fins als 36,5 graus a Utiel en un dia de calor intensa

Les temperatures màximes han pujat cinc graus este dimecres a la Comunitat Valenciana i han arribat als 36,5 graus a Utiel, amb diversos municipis d’interior per damunt dels 36 graus.

La Fiscalia rebutja que Bernabé entregue els missatges de la DANA del 29-O

La Fiscalia ha demanat desestimar la petició de Salomé Pradas perquè la delegada del Govern, Pilar Bernabé, entregue totes les seues comunicacions sobre l’emergència per la DANA del 29 d’octubre, en considerar-la innecessària i merament prospectiva.

València tindrà una còpia del mural de Luis de la Fuente vandalitzat a Barcelona

L’Ajuntament de València ha encarregat a l’artista Alberto León la reproducció ampliada del mural de Luis de la Fuente, destruït a Barcelona, en una façana municipal del barri de Russafa.