17.2 C
València
Dimarts, 4 novembre, 2025

Grècia en el punt de mira per un huracà

No hi ha dubte que estem en una època en la qual els huracans són els protagonistes de moltes notícies. Quan finalitza l’estiu i comença el període tardorenc és possible que apareguen els ‘medicanes’, és un fenomen bastant estrany però pot ocórrer i és probable que arribe a Grècia en els pròxims dies.

Un ‘medicane’ és un huracà que es forma al voltant del nostre mar i que encara que és menys fort que un normal, poden produir grans destrosses per les zones en les quals passe. 

Segons els models globals GFS i ECMWF, es preveu que entre el pròxim dijous i divendres es desenvolupe un ‘medicane’ en el mar Jònic, situat entre Sicília i Tunísia i que posteriorment arribe al sud de Grècia.

 

Els meteoròlegs ja estan informant de la formació del ‘medicane’ en les ciutats gregues i es donaran noves notícies durant les pròximes hores.

 

Un medicane.

Un medicane. | Cedida

 

De moment, se sap que aquest huracà podria ser capaç de produir vents sostinguts de 85 quilòmetres per hora i ratxes de fins a 120 quilòmetres per hora. Açò pot provocar pluges excessives i ones d’altura molt elevada. En les pròximes hores se sabrà si el ‘medicane’ augmenta o es desestima, de moment caldrà estar alerta i esperar per a veure què és el que succeeix.

 

Últimes notícies

Els bombers combaten un incendi en una fàbrica de pells a Elda

El foc, amb 'flames molt altes', afecta a tota la nau de pells i adobats en la Finca Lacy. S'han mobilitzat 14 dotacions i es registra gran fum.

Parell avisa: per a guanyar al Pafos cal competir al màxim i fer-ho molt bé

Parell va destacar que el dol de la quarta jornada de la Lliga de Campions davant el Pafos serà dur i que el Vila-real ha de competir al màxim. Va reclamar transformar les bones sensacions en punts.

Marcelino advertix: seria un gran error donar per bestiar el partit

Marcelino va cridar a la prudència abans del dol de Champions davant el Pafos i va assumir el favoritisme sense caure en la confiança. Va reclamar concentració, constància i respecte al rival per a traduir en victòria el rendiment mostrat.

Feijóo i Abascal activen el relleu de Mazón i aposten per l’estabilitat

Feijóo i Abascal han obert el procés per a substituir a Carlos Mazón amb una conversa en la qual han prioritzat l'estabilitat i allunyat un avançament electoral. El Govern i el PSPV-PSOE han demanat eleccions mentres les Corts han activat el calendari d'investidura i sonen possibles noms.

El taxi exigix un pla per a limitar els servicis de VTC després d’una marxa que ha causat retencions

El sector del taxi ha reclamat a la Conselleria un pla eficaç per a frenar els servicis urbans de VTC i sancionar a les plataformes, en una protesta que ha generat retencions durant hores a València. Els convocants han xifrat un seguiment massiu de la vaga i han demanat més control i inspeccions.

Tercera remodelació del Govern valencià en dos anys deixa 9 Conselleries després de fusionar àrees clau

El Consell s'ha limitat a unir la Vicepresidència Segona de Recuperació Econòmica i Social amb Medi Ambient. Martínez Mus passa a ser el número 3 de l'Executiu.

Bustinduy exigix a Feijóo que demane perdó per ovacionar a Mazón després de la DANA

El ministre de Drets Socials ha retret al líder del PP el seu suport a Carlos Mazón després de la catàstrofe i ha emmarcat l'exigència en la seua compareixença al Senat.

Camarero demana humanitat i que cessament la cacera política contra Mazón

Camarero demana 'humanitat' cap a Carlos Mazón després de la seua dimissió i denúncia una 'cacera política' contra ell. Reivindica la continuïtat del projecte i acords en Les Corts.