Grècia en el punt de mira per un huracà

No hi ha dubte que estem en una època en la qual els huracans són els protagonistes de moltes notícies. Quan finalitza l’estiu i comença el període tardorenc és possible que apareguen els ‘medicanes’, és un fenomen bastant estrany però pot ocórrer i és probable que arribe a Grècia en els pròxims dies.

Un ‘medicane’ és un huracà que es forma al voltant del nostre mar i que encara que és menys fort que un normal, poden produir grans destrosses per les zones en les quals passe. 

Segons els models globals GFS i ECMWF, es preveu que entre el pròxim dijous i divendres es desenvolupe un ‘medicane’ en el mar Jònic, situat entre Sicília i Tunísia i que posteriorment arribe al sud de Grècia.

 

Els meteoròlegs ja estan informant de la formació del ‘medicane’ en les ciutats gregues i es donaran noves notícies durant les pròximes hores.

 

Un medicane.

Un medicane. | Cedida

 

De moment, se sap que aquest huracà podria ser capaç de produir vents sostinguts de 85 quilòmetres per hora i ratxes de fins a 120 quilòmetres per hora. Açò pot provocar pluges excessives i ones d’altura molt elevada. En les pròximes hores se sabrà si el ‘medicane’ augmenta o es desestima, de moment caldrà estar alerta i esperar per a veure què és el que succeeix.

 

Últimes notícies

Els veïns de Catí desallotjats per l’incendi ja poden tornar a casa

Els veïns de Catí evacuats per l’incendi forestal han pogut tornar hui a les seues vivendes després de la bona evolució de l’extinció. La Generalitat recomana el retorn abans de les 17.00 hores per l’arribada de tempestes fortes a l’interior de Castelló i València.

Tancament de tots els parcs naturals valencians durant l’eclipsi solar del 12 d’agost

La Generalitat ha decretat el tancament de tots els parcs naturals de la Comunitat Valenciana el 12 d’agost, dia de l’eclipsi solar, per l’alt risc d’incendis i la previsió de tempestes seques. També s’imposen restriccions de pas en terrenys forestals i es recomana observar el fenomen des de punts urbans i oficials.

El control del porc senglar s’intensifica a Castelló amb 228 captures enguany

La Generalitat ha reforçat el dispositiu contra el porc senglar a la Plana, amb 31 caixes trampa i 228 captures des de principi de 2026, 76 d’elles al terme de Castelló.

Igualtat actua contra el cartell sexista d’una penya de Sagunt

El Ministeri d’Igualtat i l’Institut de les Dones han enviat dos oficis a l’Ajuntament de Sagunt i a la Federació de Penyes per la difusió d’un cartell considerat sexista d’una penya festiva. La Generalitat Valenciana també ha reclamat revisar el cas i les ajudes públiques vinculades.

Sadiq torna a treballar sobre la gespa mentres el València busca un nou amistós

Sadiq Umar ha tornat a exercitar-se en solitari sobre la gespa de Paterna mentres el València CF intenta tancar un nou amistós i el fitxatge prioritari d’un lateral dret.

Elx dispararà 2,8 tones de pólvora en una Nit de l’Albà històrica

Elx es prepara per a una Nit de l’Albà de rècord la nit del 13 al 14 d’agost, amb 2,8 tones de pólvora, més de 88.000 efectes pirotècnics i la tradicional Palmera de la Mare de Déu des del campanar de Santa María.

Pirotècnia Vulcano investiga l’incident del Castell de l’Olla d’Altea que va deixar diversos ferits

Pirotècnia Vulcano ha lamentat l’incident ocorregut durant la 40 edició del Castell de l’Olla d’Altea, on l’explosió d’una carcassa en l’arena de la platja ha deixat diversos ferits, i ha obert una investigació interna en col·laboració amb les autoritats.

La Guàrdia Civil investiga l’incident pirotècnic del Castell de l’Olla d’Altea

La Guàrdia Civil ha obert una investigació per aclarir l’incident pirotècnic al Castell de l’Olla d’Altea, on 27 persones han resultat ferides de diversa consideració en acabar desviant-se una carcassa cap al públic.