Grècia en el punt de mira per un huracà

No hi ha dubte que estem en una època en la qual els huracans són els protagonistes de moltes notícies. Quan finalitza l’estiu i comença el període tardorenc és possible que apareguen els ‘medicanes’, és un fenomen bastant estrany però pot ocórrer i és probable que arribe a Grècia en els pròxims dies.

Un ‘medicane’ és un huracà que es forma al voltant del nostre mar i que encara que és menys fort que un normal, poden produir grans destrosses per les zones en les quals passe. 

Segons els models globals GFS i ECMWF, es preveu que entre el pròxim dijous i divendres es desenvolupe un ‘medicane’ en el mar Jònic, situat entre Sicília i Tunísia i que posteriorment arribe al sud de Grècia.

 

Els meteoròlegs ja estan informant de la formació del ‘medicane’ en les ciutats gregues i es donaran noves notícies durant les pròximes hores.

 

Un medicane.

Un medicane. | Cedida

 

De moment, se sap que aquest huracà podria ser capaç de produir vents sostinguts de 85 quilòmetres per hora i ratxes de fins a 120 quilòmetres per hora. Açò pot provocar pluges excessives i ones d’altura molt elevada. En les pròximes hores se sabrà si el ‘medicane’ augmenta o es desestima, de moment caldrà estar alerta i esperar per a veure què és el que succeeix.

 

Últimes notícies

Rescatats a Xàbia dos adults i dos menors arrossegats mar endins amb caiac

Dos adults i dos menors que no podien tornar a la costa en caiac han sigut rescatats per Salvament Marítim a Xàbia després de ser arrossegats mar endins per la corrent.

El FIB de 2027 ja té dates i posa a la venda els primers abonaments este dimarts

El Festival Internacional de Benicàssim celebrarà la seua 31a edició del 15 al 17 de juliol de 2027 i llançarà este dimarts 3.000 primers abonaments promocionals.

Nit rècord de calor a Castelló de la Plana amb 27,2 graus, la més càlida en 115 anys

Castelló de la Plana ha viscut la nit més càlida des de 1911, amb 27,2 graus de mínima i una humitat molt alta, en una nova nit tòrrida a la Comunitat Valenciana a les portes d’una altra ona de calor.

Formació obligatòria en emergències i nou Fons de Resiliència proposats pel PSPV

El PSPV ha registrat en Les Corts una Proposició de Llei per a garantir formació obligatòria en emergències a tota la ciutadania i crear un Fons Valencià de Resiliència dotat amb el 2 % del pressupost autonòmic en protecció civil.

Temperatures de fins a 39 °C encenen l’avís taronja en el nord de València i el sud d’Alacant

Aemet ha activat hui l’avís taronja per calor extrema a l’interior nord de València i el litoral sud d’Alacant, amb màximes de fins a 39 graus.

Els pressupostos de la Generalitat de 2026 s’aprovaran a Les Corts amb els vots de Vox

El ple de Les Corts aprovarà dimecres que ve els pressupostos de la Generalitat per a 2026, de 33.305 milions, gràcies al suport de Vox i amb el debat centrat en la controvertida ‘prioritat nacional’.

Els òptics valencians alerten que el relleu generacional està en risc i reclamen més presència en la sanitat pública

El nou president del COOCV, Rafael Pérez Cambrodí, adverteix que el relleu generacional en òptica-optometria està en perill i reclama més integració en la sanitat pública valenciana per a millorar la salut visual i atraure nous estudiants.

Immobilitzen un ramat ocult i sense control veterinar a San Miguel de Salinas

La Guàrdia Civil ha descobert en una finca de San Miguel de Salinas un corral amb 29 ovelles i cabres sense documentació ni controls veterinaris, i ha immobilitzat els animals a disposició de les autoritats sanitàries.