Un greu error dels metges acaba amb la vida d’una jove de 27 anys, mare de quatre fills

 

Lizzy Evans, mare de quatre fills, va morir el passat 31 de març amb només 27 anys després que els metges confongueren el càncer que patia amb una menopausa precoç, segons ells provocada per un tractament previ contra el càncer, segons ha informat el diari ‘The Mirror’. La seua mort ha provocat indignació i consternació en la societat, i els seus familiars i amics no aconsegueixen entendre com es va poder cometre un error tan gran.

 

Evans havia patit rèviament un càncer d’úter

 

Evans, nascuda a la ciutat gal·lesa de Bagillt, havia patit prèviament un càncer d’úter del qual s’havia recuperat, però mentre estava embarassada del seu quart bebé va patir dolors que els metges van diagnosticar com a menopausa precoç, possiblement provocada pel tractament rebut. Durant l’embaràs, però, les molèsties van anar a més i els metges van descobrir que el càncer s’havia reproduït. Així, van avançar vuit setmanes el part del seu quart bebé per iniciar el tractament contra la malaltia.

El diagnòstic erroni, però, va impedir tractar-la a temps, ja que quan van iniciar el tractament ja era massa tard i la malaltia havia fet metàstasi als pulmons, a l’espina dorsal i al cervell. Fins al darrer moment, però, Lizzy Evans va mantenir l’esperança de realitzar un tractament clínic a Manchester, però la falta de recursos econòmics no ho va permetre.

Deixa quatre fills i el seu marit

La jove gal·lesa va morir el passat 31 de març a casa seva, envoltada dels seus éssers estimats, deixant orfes quatre fills de 9,8, 2 i 1 any. Però abans de morir, Lizzy Evans va casar amb el seu xicot, Joshua. Així mateix, va demanar a la seua família que creés una fundació per fer difusió de la malaltia i recollir fons per investigar este tipus de càncer.

La seua mare explicava al citat mitjà que «era una lluitadora tan gran que va tenir esperança fins a l’últim moment», alhora que assegura que «era una persona molt agradable, sempre amb un somriure per als altres, divertida, entregada als seus fills i a la seua família». «La trobarem molt a faltar. La vida és molt injusta, només tenia 27 anys i tota una vida per davant», lamentava la mare de Lizzy.

Després de morir, entre les seues pertinences, la seua mare va trobar les darreres paraules de la seua filla en una nota: «Mare, tu ets l’única que ho entendrà, sempre disposada a tendir-me la mà. El teu amor és el meu salvavides en totes les tempestes. Tu m’has protegit des que vaig néixer. Ets el meu model a seguir, el meu suport i la meua reina. Sé que sempre tinc el teu recolzament per a plorar. Te vull molt mamà, per tot el que fas, gràcies per ser tu».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Laia Codina veu un grup ajustat després del 3-0 a Islàndia

Espanya va debutar amb un 3-0 davant Islàndia en la fase de classificació al Mundial 2027. Laia Codina va valorar un grup competitiu després del 1-6 d'Anglaterra a Ucraïna.

La Comunitat va exportar 2.106,5 milions als EUA i va importar 1.696,6 en 2025

La Comunitat Valenciana va registrar en 2025 un superàvit comercial amb els EUA en vendre per 2.106,5 milions i importar 1.696,6. L'intercanvi es va contraure respecte a 2024.

Bermúdez, després del 3-0 a Islàndia: ‘Podíem haver fet algun gol més, l’exigència és ací’

Espanya va véncer 3-0 a Islàndia en l'arrancada cap al Mundial 2027. Bermúdez va valorar els tres punts i va remarcar que sumar més gols serà clau davant Anglaterra.

3-0 d’Espanya a Islàndia: Pina firma un doblet i Edna Imade sentència

Espanya es va imposar 3-0 a Islàndia en la seua estrena cap al Mundial 2027 amb un doblet de Claudia Pina i una cabotada de Edna Imade. La portera Cecilia Rúnarsdóttir va evitar una golejada major i Espanya és segona del Grup A3, empatada amb Anglaterra.

3-0: Espanya complix en el seu debut classificatori davant Islàndia liderada per Pina

Espanya va arrancar la classificació al Mundial 2027 amb un 3-0 sobre Islàndia, sostinguda per la seua portera. Claudia Pina va firmar un doblet i Edna Imade va completar la victòria.

Els 16 de OT 2025 es reunixen i descobrixen el repertori de la gira que passarà per Alacant i València al juliol

Els 16 concursants de OT 2025 s'han retrobat a Barcelona per a conéixer el repertori del seu gira de tretze concerts. El tour arrancarà el 18 d'abril a Bilbao i arribarà al juliol a Alacant i València.

Pina avança a Espanya amb un derechazo davant Islàndia en el 39 (1-0)

Claudia Pina va avançar a Espanya en el minut 39 amb un derechazo des de la frontal després d'una primera part de setge a Islàndia, en el debut cap al Mundial 2027.

Espanya té garantit el subministrament de gas malgrat la tensió a Ormuz, segons Enagás

Enagás assegura que Espanya no tindrà problemes de proveïment per la seua baixa dependència del Golf i unes reserves del 58%. Advertix de pressió en preus, lluny de 2022