15 C
València
Divendres, 23 gener, 2026

Un greu error dels metges acaba amb la vida d’una jove de 27 anys, mare de quatre fills

 

Lizzy Evans, mare de quatre fills, va morir el passat 31 de març amb només 27 anys després que els metges confongueren el càncer que patia amb una menopausa precoç, segons ells provocada per un tractament previ contra el càncer, segons ha informat el diari ‘The Mirror’. La seua mort ha provocat indignació i consternació en la societat, i els seus familiars i amics no aconsegueixen entendre com es va poder cometre un error tan gran.

 

Evans havia patit rèviament un càncer d’úter

 

Evans, nascuda a la ciutat gal·lesa de Bagillt, havia patit prèviament un càncer d’úter del qual s’havia recuperat, però mentre estava embarassada del seu quart bebé va patir dolors que els metges van diagnosticar com a menopausa precoç, possiblement provocada pel tractament rebut. Durant l’embaràs, però, les molèsties van anar a més i els metges van descobrir que el càncer s’havia reproduït. Així, van avançar vuit setmanes el part del seu quart bebé per iniciar el tractament contra la malaltia.

El diagnòstic erroni, però, va impedir tractar-la a temps, ja que quan van iniciar el tractament ja era massa tard i la malaltia havia fet metàstasi als pulmons, a l’espina dorsal i al cervell. Fins al darrer moment, però, Lizzy Evans va mantenir l’esperança de realitzar un tractament clínic a Manchester, però la falta de recursos econòmics no ho va permetre.

Deixa quatre fills i el seu marit

La jove gal·lesa va morir el passat 31 de març a casa seva, envoltada dels seus éssers estimats, deixant orfes quatre fills de 9,8, 2 i 1 any. Però abans de morir, Lizzy Evans va casar amb el seu xicot, Joshua. Així mateix, va demanar a la seua família que creés una fundació per fer difusió de la malaltia i recollir fons per investigar este tipus de càncer.

La seua mare explicava al citat mitjà que «era una lluitadora tan gran que va tenir esperança fins a l’últim moment», alhora que assegura que «era una persona molt agradable, sempre amb un somriure per als altres, divertida, entregada als seus fills i a la seua família». «La trobarem molt a faltar. La vida és molt injusta, només tenia 27 anys i tota una vida per davant», lamentava la mare de Lizzy.

Després de morir, entre les seues pertinences, la seua mare va trobar les darreres paraules de la seua filla en una nota: «Mare, tu ets l’única que ho entendrà, sempre disposada a tendir-me la mà. El teu amor és el meu salvavides en totes les tempestes. Tu m’has protegit des que vaig néixer. Ets el meu model a seguir, el meu suport i la meua reina. Sé que sempre tinc el teu recolzament per a plorar. Te vull molt mamà, per tot el que fas, gràcies per ser tu».

Últimes notícies

El Senat fixa per al 10 de febrer la compareixença del president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer

La comissió d'investigació de la dana al Senat ha citat per al 10 de febrer a Miguel Polo, després de reordenar el seu calendari per la suspensió de la sessió anterior.

Rescaten a un escalador polonés atrapat en els penya-segats de Toix a Calp

Un escalador polonés va ser rescatat de matinada en els penya-segats de Toix, a Calp. L'operació va durar més de quatre hores i va estar marcada per pluja i fred.

Una dona de 45 anys ha mort en l’incendi d’una vivenda a Vila-real

Una dona de 45 anys ha mort en l'incendi d'una vivenda en l'avinguda Constitució de Vila-real. Bombers l'han rescatada, però el SAMU ha confirmat el decés

Nou menors detinguts per l’agressió a un jove al costat d’una discoteca d’Alacant

Un adolescent de 15 anys va ser arrestat per la seua implicació en l'agressió a un jove de 16 en Nit de cap d'any, elevant a nou els menors detinguts. Les primeres huit detencions es van practicar el 14 de gener i els arrestats tenen entre 14 i 16 anys.

Vint estreles Michelin se citen en la XXIV Trobada Gastronòmic Alfonso Mira a Aspe

El XXIV Alfonso Mira Experience reunirà cuiners amb 20 estreles Michelin del 21 de febrer a l'11 de març a Aspe, amb jornades temàtiques i aforament limitat.

Mor una dona en l’incendi d’un pis a Vila-real

Una dona de mitjana edat ha mort este divendres després de l'incendi d'una vivenda en l'avinguda Constitució de Vila-real. El foc s'ha iniciat en el saló-menjador i dos dotacions han intervingut.

El Consorci de Museus oferirà 36 exposicions en 2026 amb més de 100 artistes

L'organisme autonòmic va anunciar 36 exposicions per a 2026 amb més de 100 artistes, activitats en les tres províncies i un programa educatiu que aconseguirà a 400 centres.

València contractarà la gestió integral del Jardí del Túria per 35 milions durant cinc anys

València impulsarà un contracte de 35 milions i cinc anys per a la neteja, manteniment i reposició del Jardí del Túria. Inclourà guardaparques i respectarà les funcions del OAM.