Un greu error dels metges acaba amb la vida d’una jove de 27 anys, mare de quatre fills

 

Lizzy Evans, mare de quatre fills, va morir el passat 31 de març amb només 27 anys després que els metges confongueren el càncer que patia amb una menopausa precoç, segons ells provocada per un tractament previ contra el càncer, segons ha informat el diari ‘The Mirror’. La seua mort ha provocat indignació i consternació en la societat, i els seus familiars i amics no aconsegueixen entendre com es va poder cometre un error tan gran.

 

Evans havia patit rèviament un càncer d’úter

 

Evans, nascuda a la ciutat gal·lesa de Bagillt, havia patit prèviament un càncer d’úter del qual s’havia recuperat, però mentre estava embarassada del seu quart bebé va patir dolors que els metges van diagnosticar com a menopausa precoç, possiblement provocada pel tractament rebut. Durant l’embaràs, però, les molèsties van anar a més i els metges van descobrir que el càncer s’havia reproduït. Així, van avançar vuit setmanes el part del seu quart bebé per iniciar el tractament contra la malaltia.

El diagnòstic erroni, però, va impedir tractar-la a temps, ja que quan van iniciar el tractament ja era massa tard i la malaltia havia fet metàstasi als pulmons, a l’espina dorsal i al cervell. Fins al darrer moment, però, Lizzy Evans va mantenir l’esperança de realitzar un tractament clínic a Manchester, però la falta de recursos econòmics no ho va permetre.

Deixa quatre fills i el seu marit

La jove gal·lesa va morir el passat 31 de març a casa seva, envoltada dels seus éssers estimats, deixant orfes quatre fills de 9,8, 2 i 1 any. Però abans de morir, Lizzy Evans va casar amb el seu xicot, Joshua. Així mateix, va demanar a la seua família que creés una fundació per fer difusió de la malaltia i recollir fons per investigar este tipus de càncer.

La seua mare explicava al citat mitjà que «era una lluitadora tan gran que va tenir esperança fins a l’últim moment», alhora que assegura que «era una persona molt agradable, sempre amb un somriure per als altres, divertida, entregada als seus fills i a la seua família». «La trobarem molt a faltar. La vida és molt injusta, només tenia 27 anys i tota una vida per davant», lamentava la mare de Lizzy.

Després de morir, entre les seues pertinences, la seua mare va trobar les darreres paraules de la seua filla en una nota: «Mare, tu ets l’única que ho entendrà, sempre disposada a tendir-me la mà. El teu amor és el meu salvavides en totes les tempestes. Tu m’has protegit des que vaig néixer. Ets el meu model a seguir, el meu suport i la meua reina. Sé que sempre tinc el teu recolzament per a plorar. Te vull molt mamà, per tot el que fas, gràcies per ser tu».

Últimes notícies

TJ Shorts arriba al València Basket amb la mirada posada en un títol

TJ Shorts ja s'ha incorporat al València Basket i assegura que el seu objectiu és guanyar el màxim i tindre opcions reals de lluitar per un títol a final de temporada.

Docents i sindicats acumulen 14 multes per accions durant la vaga educativa

La Coordinadora d'Asemblees Docents ha denunciat 14 expedients sancionadors, per més de 8.600 euros, relacionats amb la vaga del professorat iniciada en maig.

L’interior de València s’enfila per damunt dels 41 graus en plena onada de calor

Les màximes han superat els 41 graus en diversos punts de l’interior de la província de València, amb 41,5 graus a Requena (Casas del Río), segons l’Associació Valenciana de Meteorologia.

València obri els centres d’emergències socials i allarga l’horari de les piscines per l’onada de calor

L’Ajuntament de València ha activat refugis climàtics, ha obert centres d’emergències socials i ha retardat el tancament de les piscines municipals davant la previsió de temperatures extremes. També ha suspés activitats a l’aire lliure, ha tancat la Devesa i ha adaptat serveis municipals i obres.

Nivell 3 de preemergència per calor extrema i risc màxim d’incendis a la Comunitat Valenciana

Emergències ha activat el nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis forestals fins al 21 d’agost i restringix l’accés a parcs naturals. A més, recomana adaptar els festejos de bous al carrer per a protegir els animals davant l’onada de calor.

Les exportacions valencianes creixen un 5 % i superen els 20.180 milions fins juny

Les exportacions de la Comunitat Valenciana han arribat a 20.180,3 milions d'euros en el primer semestre de 2026, un 5 % més que un any abans. València lidera les vendes a l'exterior, mentres la indústria agroalimentària i els béns d'equip trauen pit.

L’episodi de calor torna a calfar el Mediterrani fins als 30 graus

L’onada de calor que torna a afectar la Comunitat Valenciana ha mantingut el Mediterrani al voltant dels 30 graus, una situació que els experts qualifiquen de preocupant.

Xàtiva estrena 41 nous trens de Rodalia amb més capacitat i comoditats

El ministre de Transports, Óscar Puente, ha presentat a Xàtiva els primers 41 trens Civia 465 per a les línies C1, C2 i C6, amb un 30 % més de capacitat i millores de confort. Els combois començaran a circular des d’hui i s’aniran incorporant de forma progressiva fins a 2027.