La Guàrdia Civil busca més proves contra el presumpte assassí de Marta Calvo

 

Els especialistes de la Guàrdia Civil que dirigixen la investigació pel crim de Marta Calvo i altres presumptes víctimes de Jorge Ignacio P. han demanat posposar la declaració d’este en el jutjat per a tractar de recopilar noves proves que aportar a la causa.

 

Segons han informat a EFE fonts del cas, la declaració de Jorge Ignacio P. estava prevista per a este divendres en el Jutjat d’Instrucció número 20 de València, que recentment ha assumit les quatre causes obertes contra el sospitós. Esta declaració, prevista en el marc de l’article 25 de la Llei del Jurat ha sigut finalment suspesa, sense que tinga ara com ara nou assenyalament.

 

La Guàrdia Civil ha fonamentat la seua petició al jutge instructor en la busca de més indicis, com la possible presència d’ADN en un Volkswagen que el sospitós podria haver usat per a traslladar el cos de Marta Calvo i del que va intentar desfer-se després de la mort de la jove.

 

Estan analitzant més proves

Els especialistes en delictes informàtics de la Benemèrita també analitzaran en profunditat un dispositiu electrònic que va ser trobat en la residència que el sospitós tenia en l’Olleria, la Vall d’Albaida (València), per si hi haguera en el mateix algun arxiu que prèviament va ser esborrat i que poguera incriminar-li.

 

El Jutjat d’Instrucció número 20 ha concentrat els quatre casos en els que Jorge Ignacio P. és sospitós. Es tracta de l’assassinat d’una dona el 25 de març de 2019 en una casa de València; la mort d’una altra dona, també en València, el 15 de juny de 2019; la desaparició i mort de Marta Calvo, en la localitat de Manuel, en la Ribera (València), en novembre de 2019; i una denúncia presentada per una dona que es va negar al fet que li introduïra cocaïna en els genitals, la mateixa pràctica que van patir altres víctimes del detingut.

Últimes notícies

Les famílies podran demanar atenció educativa a casa durant tot el curs

La Generalitat ha eliminat, des del curs 2026-2027, el termini per a sol·licitar l’atenció educativa domiciliària per a l’alumnat amb malalties cròniques o situacions sobrevingudes. La mesura respon a demandes de les famílies i permetrà valorar peticions en qualsevol moment del curs.

Detingut un matrimoni a Callosa de Segura per tracta sexual i alliberades tres víctimes

La Guàrdia Civil ha detingut a Callosa de Segura un matrimoni acusat de tracta de dones amb fins d’explotació sexual i detenció il·legal. Agents han alliberat tres víctimes i han localitzat dades de fins a mig centenar de possibles afectades.

Compte arrere al Museu de la Ciutat per a rebre més de 200 Sorolla

El Museu de la Ciutat de València inicia dilluns les obres i millores de seguretat per a acollir més de 200 quadres de Sorolla procedents de la Hispanic Society of America, amb una inversió total de 650.000 euros.

El curs 2026-2027 arranca amb pujada salarial docent i noves mobilitzacions en educació

El curs escolar 2026-2027 començarà la pròxima setmana en la Comunitat Valenciana amb l’entrada en vigor d’una pujada salarial de 200 euros al professorat pactada amb ANPE i CSIF, mentres la vaga indefinida continua suspesa però amb noves mobilitzacions convocades pels sindicats majoritaris.

Els ciberacosadors de menors demanen imatges íntimes als primers minuts de xat

Un estudi de la UPV ha analitzat converses reals i conclou que més de la mitat dels ciberacosadors de xiquets, xiquetes i adolescents demanen imatges o vídeos sexuals durant els primers torns de xat, sovint disfressats de confiança i afecte per normalitzar l’explotació.

Ford Almussafes posarà damunt la taula un nou acord laboral i salarial fins a 2030

La direcció de Ford Almussafes presentarà la pròxima setmana als sindicats una proposta laboral i salarial per al període 2027-2030, que donarà continuïtat a l'actual Acord per l'Electrificació i acabarà convertint-se en conveni col·lectiu. UGT i STM-Intersindical Valenciana reclamen pujades vinculades a l'IPC i recuperar poder adquisitiu després dels anys de contenció.

Desmantellada una plantació de marihuana en una vivenda d’Elda amb tres detinguts

La Policia Nacional ha detingut tres jóvens i ha desmantellat una plantació de marihuana en una vivenda d’Elda, on ha confiscat 200 plantes, més de 8.500 grams de droga i uns 10.000 euros en metàl·lic. Un dels arrestats ha ingressat a la presó per ordre judicial.

Temperatures altes este dissabte a l’interior i prelitoral valencià

El primer dissabte de setembre arriba amb temperatures altes a l’interior i al prelitoral de la Comunitat Valenciana, amb cel poc nuvolat i vents fluixos variables que roden a component este. Diumenge es repetiran les temperatures elevades i l’ambient estable, amb lleugeres variacions de les màximes i mínimes segons la zona.