La Guàrdia Civil desarticula un grup que robava de pernils a València per a revendre’ls

 

La Guàrdia Civil, en el marc de l’operació Skinke, ha desarticulat una organització criminal dedicada al robatori en secadors de pernils i explotacions agrícoles de les províncies de Terol i València.

  

Hi ha quatre persones detingudes i altres dos investigades i s’han realitzat diversos registres domiciliaris en la província de València en els quals s’han recuperat pernils, embotits i nombrosos lots de productes amb derivats làctics, valorats en 24.170 euros, ha informat la direcció general de la Guàrdia Civil en una nota de premsa.

   

També s’han requisat 400 euros en efectiu, així com diversa ferramenta utilitzada per a perpetrar els robatoris. L’operació, que es va iniciar a la fi de 2017, ha aconseguit esclarir el circuit irregular de compra-venda d’aquest tipus de productes, així com la seua distribució a tercers, els qui recepcionaban el gènere a menor preu que l’oferit pels secadors i ho distribuïen en el mercat a baix cost.

Eren emmagatzemats en llocs insalubres

 

D’aquesta manera, obtenien un marge major de benefici i un doble perjudici a la indústria de la carn. D’una banda, la pèrdua del producte sostret i els danys patits en les instal·lacions durant els robatoris i, per un altre, la possible alteració que suposa al mercat d’aquest sector, a causa de l’abaratiment sobre els preus de venda, la qual cosa origina una competència deslleial, principalment durant la campanya nadalenca, han apuntat les citades fonts.

    

A més el producte, una vegada sostret, deixava de ser tractat de manera adequada i era emmagatzemat en llocs insalubres, amb el consegüent risc per al consumidor final.

 

Robatori en una empresa de pernils de Nàquera

 

En concret se’ls vincula amb un robatori el passat dia 3 en el secadero de Pernils Manzanera de 321 peces de pernil valorades en 9.630 euros i el dia 10 d’un camió de l’empresa en el qual hi havia una comanda de 50 peces de pernil sense pota pressupostades en 1.900 euros, 60 peces de pernil ibèric valorades en 7.440 euros, altres 20 peces de paleta serrana valorades en 370 i diversos productes de tòfona el preu dels quals ascendia a 3.000 euros.

  

També amb la comesa el dia 4 de desembre en l’empresa Jamoval de Nàquera de València d’altres 222 pernils valorats en 5.700 euros, 24 pernils ibèrics valorats en 2.700 euros, 1.800 euros d’un calaix, altres 300 d’un altre calaix, un ordinador portàtil i un telèfon mòbil.

Utilitzaven la tècnica de l’escaló per entrar a furtar

  

Els components d’aquest grup criminal realitzaven reconeixement previs de la zona per al que feien visites esporàdiques tant a les instal·lacions, com als accessos. Una vegada estudiat el terreny, accedien al recinte tallant la tanca metàl·lica que normalment envolta el perímetre per a, seguidament, mitjançant la tècnica de l’escaló, arribar a la teulada i accedir des d’ací a l’interior de les instal·lacions.

  

Una vegada dins, treien la mercaderia pel mateix lloc que ells havien entrat, la carregaven en furgonetes i es tornaven a la província de València, utilitzant dos habitatges d’una urbanització per a guardar la mercaderia abans de ser distribuïda.

   

L’operació ha sigut desenvolupada per la Unitat Orgànica de Policia Judicial de Terol i tant les diligències instruïdes com les persones detingudes han quedat a la disposició del jutjat de Primera Instància i Instrucció número 2 de Terol.

 

Anuncios

Últimes notícies

El trencament d’una catenària per un camion deixa sense servici partix del tranvia a València

El trencament d'una catenària en enganxar-se un camion amb la grua desplegada ha interromput un tram de la línia 4 del tranvia de València i ha deixat sense servici tota la línia 6.

El trencament d’una catenària per un camió deixa sense servici partix del tramvia de València

El trencament d'una catenària per un camió ha obligat a tallar un tram de la línia 4 del tramvia de València i a suspendre per complet el servici de la línia 6 mentres es reparen els danys.

La Ciutat de les Arts exigix a l’Ajuntament de València aclarir el cessament de festivals per soroll

La Ciutat de les Arts i les Ciències demana a l'Ajuntament de València que precise l'abast de l'orde que obliga a cessar activitats que incomplisquen la normativa de contaminació acústica.

Nacho Vidal és condemnat a 3 anys per tràfic de drogues però evita la presó

Nacho Vidal ha sigut condemnat a tres anys de prision i a una multa de 5.800 euros per trafique de drogues, però no ingressara en la carcel en suspendre's la pena. L'actor té, ademas, un altre juí pendent per un presumpte homicidi imprudent relacionat amb un ritual amb verí de gripau buf.

Pérez Llorca reivindica l’FP com a palanca clau de competitivitat en la Comunitat Valenciana

Juanfran Pérez Llorca destaca la Formació Professional com a motor de competitivitat i ocupació en la Comunitat Valenciana i celebra el resultat històric en SpainSkills 2026.

Metrovalencia ampliarà el servici nocturn de Dijous Sant a Diumenge de Resurrecció

Metrovalencia reforça el seu servici nocturn entre el 2 i el 5 d'abril amb trens i tramvies addicionals i freqüències específiques per línies, i manté el servici ordinari per Pasqua.

El Govern porta a la Fiscalia la negativa de la Confraria de Sagunt a admetre dones

El Govern ha remés a la Fiscalia General de l'Estat un informe sobre la negativa reiterada de la Confraria de Sagunt a admetre dones, amb l'objectiu que s'investigue si existix discriminació per raó de sexe.

Liberum es retira de la causa judicial per la gestió de la DANA a València

L'associació Liberum, que actuava com a acusació popular en la causa penal per la gestió de la DANA, renúncia a seguir en el procediment i recuperarà la fiança de 6.000 euros.