La Guàrdia Civil desarticula un grup que robava de pernils a València per a revendre’ls

 

La Guàrdia Civil, en el marc de l’operació Skinke, ha desarticulat una organització criminal dedicada al robatori en secadors de pernils i explotacions agrícoles de les províncies de Terol i València.

  

Hi ha quatre persones detingudes i altres dos investigades i s’han realitzat diversos registres domiciliaris en la província de València en els quals s’han recuperat pernils, embotits i nombrosos lots de productes amb derivats làctics, valorats en 24.170 euros, ha informat la direcció general de la Guàrdia Civil en una nota de premsa.

   

També s’han requisat 400 euros en efectiu, així com diversa ferramenta utilitzada per a perpetrar els robatoris. L’operació, que es va iniciar a la fi de 2017, ha aconseguit esclarir el circuit irregular de compra-venda d’aquest tipus de productes, així com la seua distribució a tercers, els qui recepcionaban el gènere a menor preu que l’oferit pels secadors i ho distribuïen en el mercat a baix cost.

Eren emmagatzemats en llocs insalubres

 

D’aquesta manera, obtenien un marge major de benefici i un doble perjudici a la indústria de la carn. D’una banda, la pèrdua del producte sostret i els danys patits en les instal·lacions durant els robatoris i, per un altre, la possible alteració que suposa al mercat d’aquest sector, a causa de l’abaratiment sobre els preus de venda, la qual cosa origina una competència deslleial, principalment durant la campanya nadalenca, han apuntat les citades fonts.

    

A més el producte, una vegada sostret, deixava de ser tractat de manera adequada i era emmagatzemat en llocs insalubres, amb el consegüent risc per al consumidor final.

 

Robatori en una empresa de pernils de Nàquera

 

En concret se’ls vincula amb un robatori el passat dia 3 en el secadero de Pernils Manzanera de 321 peces de pernil valorades en 9.630 euros i el dia 10 d’un camió de l’empresa en el qual hi havia una comanda de 50 peces de pernil sense pota pressupostades en 1.900 euros, 60 peces de pernil ibèric valorades en 7.440 euros, altres 20 peces de paleta serrana valorades en 370 i diversos productes de tòfona el preu dels quals ascendia a 3.000 euros.

  

També amb la comesa el dia 4 de desembre en l’empresa Jamoval de Nàquera de València d’altres 222 pernils valorats en 5.700 euros, 24 pernils ibèrics valorats en 2.700 euros, 1.800 euros d’un calaix, altres 300 d’un altre calaix, un ordinador portàtil i un telèfon mòbil.

Utilitzaven la tècnica de l’escaló per entrar a furtar

  

Els components d’aquest grup criminal realitzaven reconeixement previs de la zona per al que feien visites esporàdiques tant a les instal·lacions, com als accessos. Una vegada estudiat el terreny, accedien al recinte tallant la tanca metàl·lica que normalment envolta el perímetre per a, seguidament, mitjançant la tècnica de l’escaló, arribar a la teulada i accedir des d’ací a l’interior de les instal·lacions.

  

Una vegada dins, treien la mercaderia pel mateix lloc que ells havien entrat, la carregaven en furgonetes i es tornaven a la província de València, utilitzant dos habitatges d’una urbanització per a guardar la mercaderia abans de ser distribuïda.

   

L’operació ha sigut desenvolupada per la Unitat Orgànica de Policia Judicial de Terol i tant les diligències instruïdes com les persones detingudes han quedat a la disposició del jutjat de Primera Instància i Instrucció número 2 de Terol.

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Les pluges seguiran este dimecres a Alacant i sud de València i remetran a la vesprada

Aemet preveu cel molt nuvolós i ruixats a Alacant i en la mitat sud de València, localment persistents al matí. L'avís groc regix fins a les 12.00.

Investigat a Alacant per ciberestafa en criptomonedes mitjançant ‘email phishing’

La Guàrdia Civil ha investigat a Alacant a una persona per un frau de falses inversions en criptoactivos després de suplantar per correu a un 'exchange'. El sospitós va ser captat retirant diners en caixers després del rastre de les transferències.

Vicente Lafuente deixa la presidència de Femeval per a centrar-se en la CEV

Vicente Lafuente ha dimitit com a president de Femeval per a centrar-se en la CEV per la càrrega de treball. La federació activa una elecció parcial amb calendari i presidència en funcions.

Ferit un acompanyant per un tret dissuasiu durant una persecució a Alzira

Un acompanyant ha resultat ferit a la cama per un tret dissuasiu durant una persecució policial a Alzira. Els dos ocupants del cotxe han sigut detinguts.

El Museu de Belles Arts de València exhibix el seu art contemporani dels 40 als 70

El MuBAV reunix 48 obres de 32 artistes en Temps Moderns, un recorregut per la modernització artística entre els 40 i els 70. La mostra es visita fins al 31 de maig.

El MACA incorpora serigrafies de Soledad Sevilla i documents sobre Eusebio Sempere

L'Ajuntament d'Alacant ha acceptat per al MACA dos sèries de serigrafies de Soledad Sevilla i documentació sobre Eusebio Sempere, que reforcen la seua col·lecció i arxiu.

Juan Roig assegura que gestionar el València Basket li costa més que Mercadona i es descarta per al València CF

El president de Mercadona ha afirmat que el València Basket li exigix més que la seua pròpia empresa i ha rebutjat involucrar-se al València CF, fins i tot si hi haguera un canvi accionarial.

Elx registra quasi 70 l/m² en tres hores i suspén classes en tres centres per les pluges

Les intenses precipitacions d'este dimarts han deixat fins a 69,8 l/m² a l'entorn del Martínez Valero i múltiples incidències a la ciutat. Tres centres educatius han suspés classes, s'han registrat talls de llum i problemes de trànsit per semàfors inactius.