La Guàrdia Civil desarticula un grup que robava de pernils a València per a revendre’ls

 

La Guàrdia Civil, en el marc de l’operació Skinke, ha desarticulat una organització criminal dedicada al robatori en secadors de pernils i explotacions agrícoles de les províncies de Terol i València.

  

Hi ha quatre persones detingudes i altres dos investigades i s’han realitzat diversos registres domiciliaris en la província de València en els quals s’han recuperat pernils, embotits i nombrosos lots de productes amb derivats làctics, valorats en 24.170 euros, ha informat la direcció general de la Guàrdia Civil en una nota de premsa.

   

També s’han requisat 400 euros en efectiu, així com diversa ferramenta utilitzada per a perpetrar els robatoris. L’operació, que es va iniciar a la fi de 2017, ha aconseguit esclarir el circuit irregular de compra-venda d’aquest tipus de productes, així com la seua distribució a tercers, els qui recepcionaban el gènere a menor preu que l’oferit pels secadors i ho distribuïen en el mercat a baix cost.

Eren emmagatzemats en llocs insalubres

 

D’aquesta manera, obtenien un marge major de benefici i un doble perjudici a la indústria de la carn. D’una banda, la pèrdua del producte sostret i els danys patits en les instal·lacions durant els robatoris i, per un altre, la possible alteració que suposa al mercat d’aquest sector, a causa de l’abaratiment sobre els preus de venda, la qual cosa origina una competència deslleial, principalment durant la campanya nadalenca, han apuntat les citades fonts.

    

A més el producte, una vegada sostret, deixava de ser tractat de manera adequada i era emmagatzemat en llocs insalubres, amb el consegüent risc per al consumidor final.

 

Robatori en una empresa de pernils de Nàquera

 

En concret se’ls vincula amb un robatori el passat dia 3 en el secadero de Pernils Manzanera de 321 peces de pernil valorades en 9.630 euros i el dia 10 d’un camió de l’empresa en el qual hi havia una comanda de 50 peces de pernil sense pota pressupostades en 1.900 euros, 60 peces de pernil ibèric valorades en 7.440 euros, altres 20 peces de paleta serrana valorades en 370 i diversos productes de tòfona el preu dels quals ascendia a 3.000 euros.

  

També amb la comesa el dia 4 de desembre en l’empresa Jamoval de Nàquera de València d’altres 222 pernils valorats en 5.700 euros, 24 pernils ibèrics valorats en 2.700 euros, 1.800 euros d’un calaix, altres 300 d’un altre calaix, un ordinador portàtil i un telèfon mòbil.

Utilitzaven la tècnica de l’escaló per entrar a furtar

  

Els components d’aquest grup criminal realitzaven reconeixement previs de la zona per al que feien visites esporàdiques tant a les instal·lacions, com als accessos. Una vegada estudiat el terreny, accedien al recinte tallant la tanca metàl·lica que normalment envolta el perímetre per a, seguidament, mitjançant la tècnica de l’escaló, arribar a la teulada i accedir des d’ací a l’interior de les instal·lacions.

  

Una vegada dins, treien la mercaderia pel mateix lloc que ells havien entrat, la carregaven en furgonetes i es tornaven a la província de València, utilitzant dos habitatges d’una urbanització per a guardar la mercaderia abans de ser distribuïda.

   

L’operació ha sigut desenvolupada per la Unitat Orgànica de Policia Judicial de Terol i tant les diligències instruïdes com les persones detingudes han quedat a la disposició del jutjat de Primera Instància i Instrucció número 2 de Terol.

 

Últimes notícies

Gourlay defensa la seua gestió al València, demana temps i rebutja dimitir

El CEO de futbol del València, Ron Gourlay, ha defensat la seua tasca i el mercat de fitxatges, ha descartat dimitir i ha assegurat que el club no necessita un director esportiu. També ha reivindicat el projecte del Nou Mestalla com a clau per al futur econòmic de l'entitat.

Més ajudes als pobles afectats pels incendis de Tírig i Sogorb

El Govern valencià ha ampliat fins als 17,9 milions les ajudes urgents pels danys dels incendis de la Vall d’Uixó, Tírig i Sogorb, que arribaran també a set municipis de Castelló i València. El Consell estudia plans específics de recuperació i reforestació per a totes les zones afectades este estiu, inclosa El Saler.

València revisarà els tallafocs de la Devesa després de l’incendi d’El Saler

L’Ajuntament de València ha acordat revisar els tallafocs i la gestió forestal de la Devesa després de l’incendi d’El Saler, i preparar un pla tècnic de reforestació per a recuperar la zona afectada.

El Valencia CF es conjura per reaccionar i dona plena confiança a Corberán

El conseller delegat de futbol del Valencia CF, Ron Gourlay, ha ratificat la seua confiança total en Carlos Corberán malgrat l’inici de Lliga i ha fixat com a meta de la temporada avançar i millorar els resultats de l’últim curs.

Pérez Llorca acusa Sánchez de arribar tard a la crisi migratòria de Ceuta

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha acusat el Govern d'Espanya d'arribar tard a la crisi migratòria de Ceuta i ha retret a Pedro Sánchez que, segons ell, 'li sobren relats i li falten fets'. Les declaracions s'han produït a València durant l'inici de curs del Consell de Cambres de la Comunitat Valenciana.

Alicant tornarà a confiar en Espadero i Gómez per a les fogueres oficials de 2027

Les maquetes de Pedro Espadero i Sergio Gómez han sigut triades com a foguera oficial adulta i infantil dAlicant per a 2027, en la seua vintena i catorzena plantà davant lAjuntament.

Barrachina evita pronunciar-se sobre si un avís Es-Alert abans hauria salvat vides el 29-O

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, admet que no sap si un Es-Alert més prompte el 29 d’octubre de 2024 hauria evitat morts per la dana i remeta el debat als tècnics, en línia amb la defensa de Carlos Mazón en la causa oberta a Catarroja.

Un episodi de calor molt anòmal portarà temperatures de rècord en setembre

A partir de divendres, la Comunitat Valenciana viurà un episodi de calor molt anòmal per a setembre, amb màximes de fins a 34 graus en el litoral i nits de fort oratge de bochor.