La Guàrdia Civil i la Policia Local intensifiquen la vigilància contra robatoris

La Guàrdia Civil d’Alacant i les Policies Locals de Benissa i Teulada, han intensificat les vigilàncies dirigides a la prevenció dels delictes relacionats contra el patrimoni. El resultat d’esta actuació coordinada ha estat la detenció de tres persones per la comissió de diversos delictes contra el patrimoni, un d’ells comesa a Teulada.

Amb l’objectiu de fer front a possibles delictes contra el patrimoni, com ara robatoris amb força en les coses en interior d’habitatges, especialment a les urbanitzacions residencials de les localitats de Benissa i Teulada, la Companyia de la Guàrdia Civil de Calp, va establir a principis del passat mes d’octubre diversos dispositius de vigilància, coordinats amb la Policia Locals de Benissa i Teulada. L’estreta col·laboració per a l’execució dels diferents operatius entre els agents de sengles Forces i Cossos de Seguretat ha permés potenciar millors resultats.

Fruit de la posada en marxa d’este pla preventiu, es va apreciar un descens de la comissió de delictes contra el patrimoni registrats en la zona. La informació recaptada a més, ha permés l’obertura de nombroses línies de recerca per a la prevenció de nous fets, així com per a fer possible l’esclariment de robatoris que ja havien estat comesos.

El resultat d’esta actuació coordinada, ha estat la detenció de tres homes:

Un de nacionalitat alemanya de 68 anys, al qual li constaven dos reclamacions judicials de Benidorm i Dénia, per diferents delictes de robatori amb força. Posseïa nombrosos antecedents per delictes d’este tipus. El Jutjat ha decretat el seu ingrés a la presó.

Un altre de nacionalitat marroquina de 22 anys, al qual li constava una reclamació d’un Jutjat de Madrid, també per delictes de robatori amb força.

El tercer, un home de nacionalitat romanesa, de 36 anys, va ser detingut pels agents com a presumpte autor d’un delicte de furt comés en un habitatge de Teulada el 4 d’octubre, en el qual va accedir al domicili mitjançant engany dels habitants amb el pretext de recollir materials usats inservibles, aprofitant l’ocasió per a robar-los al descuit. Posseeix antecedents per fets de diversa naturalesa.

Els tres han estat posats a la disposició del jutjat d’Instrucció de Dénia. Els dos últims han quedat en llibertat amb càrrecs.

D’altra banda, durant els controls realitzats pels agents, s’ha investigat a set persones per delictes contra la seguretat viària, per conduir sense tenir permís, i per conduir sota els efectes de begudes alcohòliques, excedint el nivell d’alcohol permés, a més d’altres 22 infraccions de diferent tipus.

Per a evitar robatoris en el nostre habitatge, la Guàrdia Civil recorda a la ciutadania que en sortir del domicili s’ha de comprovar sempre que les portes i finestres estan ben tancades. És important tancar sempre amb clau, per a evitar l’entrada pel procediment de la «relliscada». A més, desconfiarem dels desconeguts que demanen accedir a la nostra casa amb qualsevol excusa.
 

Últimes notícies

Remuntada del Newcastle a Mestalla i derrota preocupant del València

El València ha perdut 1-2 davant el Newcastle en el Trofeu Taronja, en un partit marcat pel gol inicial d'Ugrinic i l'expulsió de Gayà. Un doblet de Wissa ha capgirat el marcador en una vesprada de pitos a Corberán i reclam de fitxatges.

El Levante tanca la pretemporada amb victòria solvent a Castelló

El Levante UD ha guanyat 1-3 el Castellón en l’últim amistós de pretemporada a porta tancada, amb un doblet d’Iván Romero i gol de Nacho Pérez.

Kiat Lim presencía per primera vegada un partit a Mestalla com a president del València

Kiat Lim ha presenciat per primera vegada un partit del València CF des del palco de Mestalla, en el Trofeu Taronja contra el Newcastle United, més d’un any després d’assumir la presidència.

El Villarreal tanca la pretemporada amb una victòria solvent a Turquia

El Villarreal ha tancat la pretemporada amb un triomf per 1-2 al camp del Galatasaray, en un duel molt obert i ple d’ocasions que ha pogut acabar en golejada grogueta.

L’augment d’humitat dona un respir en l’incendi forestal de Tírig i manté Catí confinada

L’incendi de Tírig es troba sectoritzat en dos sectors i continua en emergència nivell 2, amb Catí confinada. L’augment previst de la humitat fins al 70 % ha de facilitar les tasques d’extinció dels quasi 200 efectius terrestres desplegats.

L’onada de calor dispara les màximes fins als 41,6 °C a Ontinyent

Les màximes han superat este dissabte els 40 graus en diversos punts del sud de la província de València i la Marina Alta. Ontinyent ha registrat 41,6 graus i Carcaixent 41,3, entre les deu temperatures més altes d’Espanya.

Confinat el municipi de Catí per l’incendi forestal de Tírig

L’incendi forestal de Tírig ha obligat a confinar els veïns de Catí per precaució, amb avís massiu mitjançant Es-Alert. Els bombers continuen treballant en una orografia complicada i amb vegetació molt seca.

Aemet activa avís groc per temperatures de fins a 38 °C a l’interior de València

Aemet ha activat per a diumenge l’avís groc per màximes de fins a 38 graus a l’interior de València i 36 al litoral sud d’Alacant, amb alertes també per tempestes i oratge advers a diverses comarques.