La Guardia Civil du a terme 36.115 rescats i auxilis a la província de València per la Dana

La Guardia Civil incrementa el nombre d’efectius desplegats a les zones afectades per la Dana que ha assolat la província de València, arribant a gairebé els 5.200 efectius.

Al llarg del dia de hui es desplaçaran des de pràcticament totes les comandàncies d’Espanya personal de reforç amb què es formaran 10 unitats d’uns 50 guàrdies civils, als quals s’unirà més personal dels grups de reserva i seguretat, del grup de cavalleria i del GAR.

A més, s’incrementa el personal de les tres províncies valencianes que tindrà com a comesa principal ajudar a pal·liar els efectes de la Dana a la ciutadania.

La Guardia Civil compta sobre el terrer amb personal de seguretat ciutadana, agrupació de trànsit, Grup de Reserva i Seguretat (GRS), Grup de Rescat i Intervenció a Muntanya (GREIM), Servei Aeri, Grup Especial d’Activitats Subaquàtiques (GEAS), Policia Judicial, Seprona, Equip de drons, Equip d’Identificació de Catàstrofes, Servei cinològic (gossos), Servei d’Informació,
Fiscal, entre d’altres.

Mitjans Materials


Pel que fa a mitjans materials, comptem amb uns 560 vehicles tot terreny, 4 Oficines Mòbils d’Atenció al Ciutadà, vehicles especials del Servei de Criminalística, 10 embarcacions lleugeres, 7 helicòpters, 69 drons, etc.

Comeses principals

Després de quatre dies dels efectes devastadors de la Dana, actualment els esforços de la Guàrdia Civil s’estan dirigint a la localització dels desapareguts, la identificació dels cadàvers trobats, reforçar les tasques d’abastament de la població i les tasques pròpies de seguretat ciutadana a fi de contribuir a assolir la normalització de la situació com més aviat millor.

Les unitats implicades, especialment les de l’Agrupació de Trànsit, contribuïxen a facilitar l’abastament per part dels mitjans de transport de productes bàsics i elements essencials a la població, beneficiant les tasques de retirada de vehicles i neteja de les vies de comunicació.

Fins ara s’han dut a terme més de 36.115 rescats i auxilis de persones a poblacions i a carretera.

Així mateix, com a resultat del dispositiu operatiu establit per a la Prevenció d’accions de pillatge i saqueigs’han fet 35 detencions.

Últimes notícies

Educació situa en el 18,64% el seguiment del nové dia de vaga docent en la Comunitat Valenciana

La novena jornada de vaga indefinida del professorat valencià aconseguix un seguiment del 18,64% i es veu marcada per la dimissió massiva de directius i protestes davant Les Corts.

El Sindicat Mèdic manté les protestes després de reunir-se amb Sanitat

El Sindicat Mèdic de la Comunitat Valenciana mantindrà la vaga i la pressió sobre la Conselleria de Sanitat fins a aconseguir millores en jornades, guàrdies i sobrecàrrega assistencial.

Els termòmetres es disparen per damunt dels 32 graus a l’interior de València

Les màximes han arribat a 32,2 graus a Carcaixent i Xàtiva i han fregat els 32 graus en altres municipis de l'interior, amb valors més suaus en les capitals de província.

Quasi quinze anys d’internament psiquiàtric per a un home que va intentar matar als seus pares a Alacant

L'Audiència d'Alacant ordena quasi quinze anys d'internament en un centre psiquiàtric per a un home amb esquizofrènia paranoide que va atacar amb un ganivet i un atizador als seus pares en la vivenda familiar.

El Consell Valencià de Cultura recorda a Francisco Brines en el quint aniversari de la seua mort

El Consell Valencià de Cultura ha retut homenatge a Francisco Brines en el quint aniversari de la seua mort amb lectures de poemes, projecció d'un documental i una carta de Felip VI.

El Rototom Sunsplash tanca el cartell de la seua 31 edició amb una picada d’ullet a les arrels del reggae

El Rototom Sunsplash ultima el cartell de la seua 31 edició, del 16 al 22 d'agost a Benicàssim, amb un programa que recupera el roots reggae i combina clàssics jamaicans amb noves propostes urbanes.

Iker Losada: Ens donaven per morts i ara no ho deixarem escapar

Iker Losada reivindica la reacció del Llevant en la lluita per la permanència i assegura que l'equip no pensa desaprofitar l'oportunitat de salvar-se davant el Betis, de qui està cedit.

La Generalitat planteja 35 vivendes industrialitzades i de lloguer assequible a Chiva

La Generalitat ha proposat a l'Ajuntament de Chiva construir 35 vivendes industrialitzades de protecció pública per a lloguer assequible dins del Pla Viu Dana, que preveu 250 pisos en sis municipis afectats per la DANA.