La Guardia Civil du a terme 36.115 rescats i auxilis a la província de València per la Dana

La Guardia Civil incrementa el nombre d’efectius desplegats a les zones afectades per la Dana que ha assolat la província de València, arribant a gairebé els 5.200 efectius.

Al llarg del dia de hui es desplaçaran des de pràcticament totes les comandàncies d’Espanya personal de reforç amb què es formaran 10 unitats d’uns 50 guàrdies civils, als quals s’unirà més personal dels grups de reserva i seguretat, del grup de cavalleria i del GAR.

A més, s’incrementa el personal de les tres províncies valencianes que tindrà com a comesa principal ajudar a pal·liar els efectes de la Dana a la ciutadania.

La Guardia Civil compta sobre el terrer amb personal de seguretat ciutadana, agrupació de trànsit, Grup de Reserva i Seguretat (GRS), Grup de Rescat i Intervenció a Muntanya (GREIM), Servei Aeri, Grup Especial d’Activitats Subaquàtiques (GEAS), Policia Judicial, Seprona, Equip de drons, Equip d’Identificació de Catàstrofes, Servei cinològic (gossos), Servei d’Informació,
Fiscal, entre d’altres.

Mitjans Materials


Pel que fa a mitjans materials, comptem amb uns 560 vehicles tot terreny, 4 Oficines Mòbils d’Atenció al Ciutadà, vehicles especials del Servei de Criminalística, 10 embarcacions lleugeres, 7 helicòpters, 69 drons, etc.

Comeses principals

Després de quatre dies dels efectes devastadors de la Dana, actualment els esforços de la Guàrdia Civil s’estan dirigint a la localització dels desapareguts, la identificació dels cadàvers trobats, reforçar les tasques d’abastament de la població i les tasques pròpies de seguretat ciutadana a fi de contribuir a assolir la normalització de la situació com més aviat millor.

Les unitats implicades, especialment les de l’Agrupació de Trànsit, contribuïxen a facilitar l’abastament per part dels mitjans de transport de productes bàsics i elements essencials a la població, beneficiant les tasques de retirada de vehicles i neteja de les vies de comunicació.

Fins ara s’han dut a terme més de 36.115 rescats i auxilis de persones a poblacions i a carretera.

Així mateix, com a resultat del dispositiu operatiu establit per a la Prevenció d’accions de pillatge i saqueigs’han fet 35 detencions.

Últimes notícies

Tres detinguts per una onada de robatoris en camps i granges d’Almassora i Cabanes

La Guàrdia Civil ha detingut tres hòmens de 40 a 44 anys relacionats amb diversos robatoris en explotacions agrícoles i ramaderes d’Almassora i Cabanes, on es van emportar dos vedells i combustible, coure i altres objectes. Els detinguts ja han passat a disposició judicial.

El Port de València duplicarà la seua potència elèctrica amb una nova subestació

El Port de València ha posat en marxa els tràmits per a construir una nova subestació elèctrica de 110 megavats que duplicarà la seua capacitat de subministrament i millorarà la fiabilitat operativa i ambiental del recinte portuari.

Les Arts programa una temporada 2026-2027 amb grans dives de l’òpera a València

La temporada 2026-2027 del Palau de Les Arts tindrà una presència femenina destacada en òperes, sarsuela i recitals, amb noms com Cecilia Bartoli, Lise Davidsen o Lisette Oropesa i la venda d’entrades ja oberta.

Confirmen 6 anys i mig de presó per intentar volar a Romania amb cocaïna i cannabis a l’aeroport de València

El TSJCV ha confirmat 6 anys i mig de presó i una multa de 100.000 euros per a una dona que va intentar volar de València a Bucarest amb més de 2 quilos de cocaïna i 5 de cannabis amagats en una maleta.

Confirmen 22 anys de presó per l’assassinat masclista d’Alcoi amb 18 ganivetades

El TSJCV ha confirmat la pena de 22 anys i mig de presó per a l’home que va matar la seua parella a Alcoi el 2022 amb 18 ganivetades. El tribunal descarta totes les al·legacions de la defensa, que ja ha anunciat recurs de cassació davant el Tribunal Suprem.

Dos ferits greus en un xoc amb bolcades a l’AP-7 a Ondara

Un accident entre dos vehicles a l’AP-7, a l’altura d’Ondara, ha deixat dos ferits greus, un pare i la seua filla de Luxemburg, i un ferit lleu, un veí de Pedreguer.

Sisé dia de lluita contra l’incendi forestal de Sogorb amb mitjans terrestres

Els bombers continuen treballant per controlar l’incendi forestal declarat dijous a Sogorb, estabilitzat des de diumenge després de cremar 630 hectàrees. S’ha alçat el confinament a Gàtova, però el nivell 1 del PEIF es manté i les pistes forestals seguixen tancades.

Detinguts tres veïns per vendre cocaïna des de casa a Castelló de Rugat

La Guàrdia Civil ha detingut tres persones a Castelló de Rugat que, presumptament, venien cocaïna des de la finestra de sa casa. En el registre s’han intervingut més d’un quilo de cocaïna, altres drogues, diners en efectiu i material per a preparar dosis.