La Guardia Civil du a terme 36.115 rescats i auxilis a la província de València per la Dana

La Guardia Civil incrementa el nombre d’efectius desplegats a les zones afectades per la Dana que ha assolat la província de València, arribant a gairebé els 5.200 efectius.

Al llarg del dia de hui es desplaçaran des de pràcticament totes les comandàncies d’Espanya personal de reforç amb què es formaran 10 unitats d’uns 50 guàrdies civils, als quals s’unirà més personal dels grups de reserva i seguretat, del grup de cavalleria i del GAR.

A més, s’incrementa el personal de les tres províncies valencianes que tindrà com a comesa principal ajudar a pal·liar els efectes de la Dana a la ciutadania.

La Guardia Civil compta sobre el terrer amb personal de seguretat ciutadana, agrupació de trànsit, Grup de Reserva i Seguretat (GRS), Grup de Rescat i Intervenció a Muntanya (GREIM), Servei Aeri, Grup Especial d’Activitats Subaquàtiques (GEAS), Policia Judicial, Seprona, Equip de drons, Equip d’Identificació de Catàstrofes, Servei cinològic (gossos), Servei d’Informació,
Fiscal, entre d’altres.

Mitjans Materials


Pel que fa a mitjans materials, comptem amb uns 560 vehicles tot terreny, 4 Oficines Mòbils d’Atenció al Ciutadà, vehicles especials del Servei de Criminalística, 10 embarcacions lleugeres, 7 helicòpters, 69 drons, etc.

Comeses principals

Després de quatre dies dels efectes devastadors de la Dana, actualment els esforços de la Guàrdia Civil s’estan dirigint a la localització dels desapareguts, la identificació dels cadàvers trobats, reforçar les tasques d’abastament de la població i les tasques pròpies de seguretat ciutadana a fi de contribuir a assolir la normalització de la situació com més aviat millor.

Les unitats implicades, especialment les de l’Agrupació de Trànsit, contribuïxen a facilitar l’abastament per part dels mitjans de transport de productes bàsics i elements essencials a la població, beneficiant les tasques de retirada de vehicles i neteja de les vies de comunicació.

Fins ara s’han dut a terme més de 36.115 rescats i auxilis de persones a poblacions i a carretera.

Així mateix, com a resultat del dispositiu operatiu establit per a la Prevenció d’accions de pillatge i saqueigs’han fet 35 detencions.

Últimes notícies

El València Basket celebra la Lliga Femenina i posposa més comiats després de les eixides de Fiebich i Fam

El València Basket festeja el seu quart títol de la Lliga Femenina Endesa en el Roig Arena amb homenatges a Leo Fiebich i Awa Fam, mentres evita anunciar més acomiadades malgrat els contractes que finalitzen el 30 de juny.

L’afició taronja plena el Roig Arena per a celebrar la primera Lliga Femenina Endesa a casa

El València Basket festeja amb prop d'un miler d'aficionats en el Roig Arena la seua primera Lliga Femenina Endesa aconseguida en el pavelló, en un acte marcat pels comiats i els agraïments.

L’afició taronja plena el Roig Arena per a festejar la primera Lliga Femenina Endesa

El València Basket femení va compartir amb prop d'un miler d'aficionats la celebració de la seua primera Lliga Femenina Endesa en el Roig Arena, en un acte marcat pels comiats i la música.

Camps celebra els congressos territorials del PP malgrat el retard en la Comunitat Valenciana

Francisco Camps valora la convocatòria dels congressos territorials del PP encara que el de la Comunitat Valenciana es retarde fins a tardor, i reclama igualtat de condicions internes per a la seua candidatura al PPCV.

Burgos reivindica tots els títols del València Basket femení i evita jerarquies

Rubén Burgos es resistix a considerar més important l'últim títol de la Lliga Femenina Endesa i demana no normalitzar els èxits continuats del València Basket femení.

Detingut a Alacant el líder d’un clan vinculat a la Camorra i buscat per Europol

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a Pietro Izzo, presumpte lider del clan Licciardi vinculat a la Camorra napolitana, reclamat per Itàlia per xantatge i extorsion.

Miguel Polo assenyala al Cecopi per la falta d’avisos en la dana de València

Miguel Polo, president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer, defén l'actuació de l'organisme durant la dana de València i responsabilitza al Cecopi per la lentitud en els avisos i la falta de planificació.

Jupol denuncia una brutal agressió a un policia nacional a València i reclama més protecció

Jupol denuncia una brutal agressió patida per un policia nacional a València i alerta de l'augment de la violència contra els agents, reclamant més protecció i reconeixement com a professió de risc.