23.5 C
València
Dimarts, 17 febrer, 2026

La Guardia Civil du a terme 36.115 rescats i auxilis a la província de València per la Dana

La Guardia Civil incrementa el nombre d’efectius desplegats a les zones afectades per la Dana que ha assolat la província de València, arribant a gairebé els 5.200 efectius.

Al llarg del dia de hui es desplaçaran des de pràcticament totes les comandàncies d’Espanya personal de reforç amb què es formaran 10 unitats d’uns 50 guàrdies civils, als quals s’unirà més personal dels grups de reserva i seguretat, del grup de cavalleria i del GAR.

A més, s’incrementa el personal de les tres províncies valencianes que tindrà com a comesa principal ajudar a pal·liar els efectes de la Dana a la ciutadania.

La Guardia Civil compta sobre el terrer amb personal de seguretat ciutadana, agrupació de trànsit, Grup de Reserva i Seguretat (GRS), Grup de Rescat i Intervenció a Muntanya (GREIM), Servei Aeri, Grup Especial d’Activitats Subaquàtiques (GEAS), Policia Judicial, Seprona, Equip de drons, Equip d’Identificació de Catàstrofes, Servei cinològic (gossos), Servei d’Informació,
Fiscal, entre d’altres.

Mitjans Materials


Pel que fa a mitjans materials, comptem amb uns 560 vehicles tot terreny, 4 Oficines Mòbils d’Atenció al Ciutadà, vehicles especials del Servei de Criminalística, 10 embarcacions lleugeres, 7 helicòpters, 69 drons, etc.

Comeses principals

Després de quatre dies dels efectes devastadors de la Dana, actualment els esforços de la Guàrdia Civil s’estan dirigint a la localització dels desapareguts, la identificació dels cadàvers trobats, reforçar les tasques d’abastament de la població i les tasques pròpies de seguretat ciutadana a fi de contribuir a assolir la normalització de la situació com més aviat millor.

Les unitats implicades, especialment les de l’Agrupació de Trànsit, contribuïxen a facilitar l’abastament per part dels mitjans de transport de productes bàsics i elements essencials a la població, beneficiant les tasques de retirada de vehicles i neteja de les vies de comunicació.

Fins ara s’han dut a terme més de 36.115 rescats i auxilis de persones a poblacions i a carretera.

Així mateix, com a resultat del dispositiu operatiu establit per a la Prevenció d’accions de pillatge i saqueigs’han fet 35 detencions.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Miquel Alberola retrata a Raimon en ‘Aquest jo que soc jo’

El llibre 'Aquest jo que soc jo' es presenta com la biografia més completa de Raimon, amb una mirada omnicomprensiva a la seua trajectòria, el seu llenguatge artístic i el seu impacte cívic. L'obra repassa del primer a l'últim recital i explica com el context polític va marcar el seu camí.

Més de 6.000 agents vetlaran per la seguretat de les Falles 2026 a València

Més de 6.000 agents i un operatiu coordinat entre Policia Nacional, Guàrdia Civil i Policia Local asseguraran les Falles 2026. Hi haurà mesurades per a evitar aglomeracions i reforçar el control de pirotècnia, trànsit i patrimoni.

Les comunitats rebutgen per tercera vegada declarar l’anguila en perill d’extinció

Les comunitats autònomes han rebutjat per tercera vegada la proposta del Miteco per a catalogar l'anguila com a espècie en perill d'extinció i han acordat crear un grup de treball. El ministeri defén que l'espècie patix un declivi acusat i part de les regions supedita la seua postura a informació addicional.

La defensa de Pradas urgix al CGPJ a resoldre la seua queixa per la instrucció de la dana

La defensa de la exconsellera demana al CGPJ que accelere i resolga les queixes contra la jutgessa de Catarroja per falta d'imparcialitat en la causa de la dana. Al·lega una 'tesi de culpabilitat prematura', retards i resolucions desproporcionades.

La jutgessa de la dana demana al xofer de Mazón la factura del telèfon del 29-O

La magistrada que investiga la gestió de la dana del 29-O ha requerit al conductor de Mazón la factura del mòbil per a acreditar una trucada i amplia testimonis.

La Comunitat Valenciana registra un 7% de trams de carreteres de risc alt

La Comunitat Valenciana concentra un 7% de trams amb risc alt o molt alt, per davall de la mitjana estatal del 11,8% i només per darrere de Madrid. L'informe EuroRAP constata un augment dels trams perillosos i major risc en carreteres convencionals.

Bernabé acusa a Feijóo d’adoptar l’ideari ultra i alerta sobre la igualtat

Bernabé ha acusat a Feijóo d'adoptar l'ideari de la ultradreta després de les paraules de María Guardiola sobre un feminisme de Vox i ha advertit de riscos per a les lleis d'igualtat.

Xúquer i Segura disparen les seues reserves després de les pluges i queden per damunt de la seua mitjana decennal

Les conques del Xúquer i del Segura han sumat 130 i 71 hm³ en l'última setmana i depassen la seua mitjana decennal. Espanya aconseguix 46.229 hm³, el 82,5%, màxim en 12 anys.