La Guardia Civil du a terme 36.115 rescats i auxilis a la província de València per la Dana

La Guardia Civil incrementa el nombre d’efectius desplegats a les zones afectades per la Dana que ha assolat la província de València, arribant a gairebé els 5.200 efectius.

Al llarg del dia de hui es desplaçaran des de pràcticament totes les comandàncies d’Espanya personal de reforç amb què es formaran 10 unitats d’uns 50 guàrdies civils, als quals s’unirà més personal dels grups de reserva i seguretat, del grup de cavalleria i del GAR.

A més, s’incrementa el personal de les tres províncies valencianes que tindrà com a comesa principal ajudar a pal·liar els efectes de la Dana a la ciutadania.

La Guardia Civil compta sobre el terrer amb personal de seguretat ciutadana, agrupació de trànsit, Grup de Reserva i Seguretat (GRS), Grup de Rescat i Intervenció a Muntanya (GREIM), Servei Aeri, Grup Especial d’Activitats Subaquàtiques (GEAS), Policia Judicial, Seprona, Equip de drons, Equip d’Identificació de Catàstrofes, Servei cinològic (gossos), Servei d’Informació,
Fiscal, entre d’altres.

Mitjans Materials


Pel que fa a mitjans materials, comptem amb uns 560 vehicles tot terreny, 4 Oficines Mòbils d’Atenció al Ciutadà, vehicles especials del Servei de Criminalística, 10 embarcacions lleugeres, 7 helicòpters, 69 drons, etc.

Comeses principals

Després de quatre dies dels efectes devastadors de la Dana, actualment els esforços de la Guàrdia Civil s’estan dirigint a la localització dels desapareguts, la identificació dels cadàvers trobats, reforçar les tasques d’abastament de la població i les tasques pròpies de seguretat ciutadana a fi de contribuir a assolir la normalització de la situació com més aviat millor.

Les unitats implicades, especialment les de l’Agrupació de Trànsit, contribuïxen a facilitar l’abastament per part dels mitjans de transport de productes bàsics i elements essencials a la població, beneficiant les tasques de retirada de vehicles i neteja de les vies de comunicació.

Fins ara s’han dut a terme més de 36.115 rescats i auxilis de persones a poblacions i a carretera.

Així mateix, com a resultat del dispositiu operatiu establit per a la Prevenció d’accions de pillatge i saqueigs’han fet 35 detencions.

Últimes notícies

Mónica Oltra trenca el seu silenci i anuncia que es presenta a l’Alcaldia de València

Mónica Oltra posa fi a quasi quatre anys de silenci polític i anuncia que serà candidata a l'Alcaldia de València per Iniciativa-Compromís després del seu processament judicial encara pendent de juí.

Mónica Oltra anuncia la seua tornada a la política per a optar a l’Alcaldia de València

Mónica Oltra anuncia el seu retorn a la primera línia política i confirma que es presentarà a l'Alcaldia de València en les pròximes eleccions municipals, després de quatre anys quasi en silenci i amb un juí oral pendent.

Papi Robles recolza el retorn de Mónica Oltra i confia a recuperar l’alcaldia de València en 2027

La portaveu de Compromís a l'Ajuntament de València, Papi Robles, celebra el retorn de Mónica Oltra a la primera línia política i la veu com la millor opció per a recuperar l'alcaldia en 2027.

Diana Morant insistix en el rebuig a la guerra i acusa el PP d’alinear-se amb Trump i Netanyahu

Diana Morant defén el rebuig a la guerra i el respecte al dret internacional, vincula el conflicte a l'Iran amb un greu cost humà i critica al PP per la seua postura exterior i la seua gestió de les crisis.

Ruga i Wilhelm dominen la Pujada Vertical al Gran Hotel Bali en la seua vintena edició

Fábio Ruga revalida triomf i Annemarie Wilhelm s'estrena com a campiona de la Pujada Vertical al Gran Hotel Bali, en una edició amb 550 participants i domini estranger en l'elit.

Rovira reclama a Arcadi España un fons d’anivellament transitori per a la Comunitat Valenciana

Rovira exigix al nou ministre d'Hisenda, Arcadi España, un fons d'anivellament transitori i major sensibilitat amb l'infrafinançament de la Comunitat Valenciana.

Cristhian Mosquera entra en la història del futbol alacantí amb el seu debut amb Espanya

El central de l'Arsenal Cristhian Mosquera s'estrena amb la selecció espanyola absoluta davant Sèrbia i es convertix en el quinzé futbolista nascut a la província d'Alacant que vist la samarreta nacional.

El Vila-real s’acosta a la seua tercera temporada amb més de vint triomfs en Lliga

El Vila-real afronta el tram final de la temporada amb 18 triomfs després de 29 jornades i té a tir superar les vint victòries en Lliga per tercera vegada en la seua història.