Hamàs identifica als tres ostatges israelians que seran alliberats demà a la Franja de Gaza

Gihad Islàmica confirma que alliberarà al rus-israelià Alexander Trufanov, segrestat el 7 d’octubre del 2023

MADRID, 14 (EUROPA PRESS)

El Moviment de Resistència Islàmica ha identificat este divendres als tres ostatges israelians als quals alliberarà este dissabte a la Franja de Gaza, entre els quals figura un rus-israelià en mans de Gihad Islàmica, en el marc de l’acord d’alto el foc amb Israel, en vigor des del 19 de gener.

Abú Obeida, portaveu de la branca militar del grup islamista, les Brigades Ezzeldín al Qassam, ha especificat que els ostatges que seran alliberats són el rus-israelià Alexander Trufanov, el nord-americà-israelià Sagui Dekel-Chen i l’argentí-israelià Yair Horn.

A més, l’Oficina per a Presoners de Hamàs ha indicat que les autoritats d’Israel alliberaran a canvi a 369 palestins empresonats a Israel, inclosos 36 condemnats a cadena perpètua, sense que Israel s’haja pronunciat ara com ara sobre este tema.

L’oficina del primer ministre d’Israel, Benjamin Netanyahu, ha confirmat que ha rebut la llista amb estos tres noms, si bé ha afirmat que encara no l’ha aprovat, malgrat haver indicat minuts abans que l’havia acceptat, segons ha informat el diari israelià ‘The Jerusalem Post’.

Apenes uns minuts abans, Yihad Islàmica havia afirmat que alliberaria el dissabte a Trufanov, segrestat durant els atacs executats el 7 d’octubre del 2023 per Hamàs i altres faccions contra territori d’Israel, que van deixar prop d’1.200 morts i uns 250 raptats, segons les autoritats israelianes.

Abú Hamza, portaveu de l’ala militar de Gihad Islàmica, les Brigades Al Quds, va afirmar que el grup ha decidit alliberar a Trufanov «com a part del sisè grup de la primera fase» de l’acord d’alto-el-foc amb Israel, segons ha arreplegat el diari palestí ‘Filastin’.

Moscou ha expressat en diverses ocasions el seu desig que l’acord d’alto el foc derivara en l’alliberament de Trufanov, qui va aparèixer en un vídeo publicat al novembre per Gihad Islàmica com a prova de vida. El vídeo va ser el tercer que publica com a prova de vida d’este home, segrestat en el kibutz de Nir Oz junt amb tres familiars –la seua iaia, Irena Tati; la seua mare, Yelena Trufanova; i la seua nóvia, Sapir Cohen– durant els atacs del 7 d’octubre.

Trufanova i Tati van ser alliberades per Hamàs del 29 de novembre a petició del president rus, Vladimir Putin, mentre que Cohen va ser alliberada un dia després com a part del citat acord para unix treva temporal entre el grup islamista i l’Exèrcit d’Israel.

Dekel-Chen, de 36 anys, va ser segrestat als voltants del seu habitatge al kibutz de Nir Oz, on també va ser raptada la seua mare, Neomit, qui va poder no obstant això escapar ferida després que un helicòpter israelià obrira foc contra el vehicle en el qual era traslladada cap a Gaza.

Per la seua banda, Horn va ser igualment segrestat a Nir Oz junt amb el seu germà Eitan, qui seguix figurant entre els segrestats i el nom dels quals no apareix en la llista d’ostatges que seran alliberats en el marc de la primera fase de l’alto el foc en l’enclavament palestí, per la qual cosa es desconeix el seu estat.

Hamàs va retirar el dijous la seua amenaça de no procedir als alliberaments previstos després d’acusar a Israel d’incomplir les seues obligacions en matèria humanitària en l’acord d’alto el foc, després que una delegació del grup viatjara a Egipte per a abordar amb els mediadors estes discrepàncies.

Les parts van aconseguir a mitjan gener un acord d’alto-el-foc en la Franja de Gaza acompanyat de l’intercanvi de 33 ostatges israelians a canvi de centenars de presos palestins. Les autoritats d’Israel han afirmat que huit dels ostatges han mort durant la seua captivitat, per la qual cosa Hamàs lliurarà els seus cadàvers.

Últimes notícies

Noves eleccions al Col·legi de Farmacèutics de València el 4 d’octubre per irregularitats en el vot per correu

El Col·legi de Farmacèutics de València tornarà a votar el 4 d’octubre després d’anul·lar-se els comicis del 10 de maig per defectes en el vot per correu denunciats per dues candidatures.

Compromís porta a Fiscalia una possible filtració d’informació privilegiada a un diputat de Vox

Compromís ha presentat una denúncia davant la Inspecció de la Fiscalia per una possible filtració d’informació confidencial de la fiscal de Nules al síndic adjunt de Vox en Les Corts.

Un any i quatre mesos de presó per mossegar en la cella i les galtes a la seua exparella a Dénia

L’Audiència d’Alacant ha condemnat un home a un any i quatre mesos de presó i sis anys de tractament ambulatori per amenaçar de mort i mossegar en la cara la seua exparella a Dénia el 2021.

Un ampli dispositiu de 900 agents garantirà la seguretat del FIB a Benicàssim

La Guàrdia Civil ha organitzat un dispositiu de 900 efectius per al FIB, amb unitats especialitzades i controls de trànsit reforçats fins diumenge al migdia.

Vuit alcaldes i l’exalcaldessa de Paiporta hauran de declarar per la dana el mes d’octubre

El jutjat que investiga la gestió de la dana ha citat per a octubre vuit alcaldes de municipis afectats i l’exalcaldessa de Paiporta com a testimonis, dins d’una causa on també s’analitzen comunicacions oficials i missatges de WhatsApp.

València activa una nova agència municipal de lloguer amb preus un 20 % més baixos

L’Ajuntament de València posa en marxa una agència municipal de lloguer que garanteix el cobrament a propietaris, ofereix contractes de set anys i rebaixa els preus un 20 % respecte al mercat, enmig de les crítiques de l’oposició.

Identifiquen tres persones quan intentaven robar entre les restes de l’edifici ensorrat de Benetússer

La Policia Local de Benetússer ha identificat tres persones que pretenien robar entre els enderrocs de l’edifici col·lapsat i l’Ajuntament reforça la seguretat de la zona amb més tanques i possible vigilància privada.

Més de 16 milions en ajudes per a impulsar la pesca i l’aqüicultura sostenibles a la Comunitat

La Generalitat ha anunciat més de 16 milions d’euros en ajudes fins a 2029 per a fomentar la pesca i l’aqüicultura sostenibles i finançar campanyes de promoció dels productes pesquers i aqüícoles valencians.