El Festival dels Arts manté les dates i avança el tancament amb més mesures acústiques

El Festival dels Arts se celebra els dies 5 i 6 de juny a la Ciutat de les Arts i les Ciències de València, en les dates previstes, però amb una profunda adaptació tècnica i d’horaris per a reduir la contaminació acústica i garantir la seua convivència amb la ciutat. L’organització confirma que mantindrà l’essència de l’esdeveniment, alhora que incorpora millores destinades a protegir l’entorn i minimitzar les molèsties al veïnat.

Segons ha explicat el festival en el seu perfil oficial en xarxes socials, tot està llest per a una nova edició i la cita es manté en els mateixos dies i recinte. No obstant això, la programació finalitzarà a la 1 de la matinada, un avançament del tancament respecte a anteriors edicions que respon a la necessitat d’ajustar-se a les exigències derivades de la recent sentència que posa en qüestió la continuïtat dels festivals de música en este espai pels nivells de soroll.

L’organització subratlla que vol cuidar més que mai l’experiència del públic i reforçar la convivència amb la ciutat. Per a això, es compromet a continuar creixent al costat de València, amb una proposta musical que pretén continuar sent un referent però adaptada a un context més estricte en matèria acústica. Este equilibri entre oci, cultura i descans veïnal es convertix en un dels eixos centrals de l’edició.

Noves barreres i redistribució del so

El Festival dels Arts afirma que tornarà a la Ciutat de les Arts i les Ciències apostant per noves tecnologies i solucions innovadores per a gaudir de la música en directe en harmonia amb el seu entorn. Entre les principals novetats esmenta la instal·lació de noves barreres acústiques i un doble apantallament en l’escenari principal, dissenyats per a contindre i redirigir el so cap a l’interior del recinte.

També s’ha previst una nova distribució sonora i la reorientació dels escenaris, de manera que la projecció acústica s’allunye de les zones residencials i es concentre en l’àrea del festival. L’organització descriu esta transformació com una adaptació integral del recinte orientada a optimitzar tant l’experiència del públic com la integració de l’esdeveniment en el seu entorn urbà.

A estes intervencions se sumen noves mesures de gestió i el canvi horari, que fixa la fi de la programació a la 1 de la matinada. El festival defén que música, cultura i ciutat poden continuar creixent juntes si es respecten els límits establits i s’apliquen solucions tècniques que permeten compatibilitzar el gaudi dels concerts amb el descans dels veïns.

Reducció de volum i límits de decibels

En paral·lel a les millores en infraestructures, s’han definit límits concrets de volum per als diferents escenaris. El Festival dels Arts reduirà a 80 decibels el nivell sonor dels concerts en horari nocturn, deu decibels per davall del màxim de 90 decibels que marca l’ordenança municipal. Esta rebaixa se suma a la col·locació de pantalles acústiques i busca assegurar el compliment de la normativa i disminuir l’impacte sonor en l’entorn.

L’entitat gestora de la Ciutat de les Arts i les Ciències va presentar una modificació de l’estudi acústic sota el títol ‘Pla d’acció en matèria de contaminació acústica i aplicació de mesures correctores a adoptar en l’edició del Festival dels Arts 2026’. En este document es detalla, entre altres actuacions, la instal·lació de limitadors acústics per part de la promotora en cada un dels escenaris.

Estos limitadors se situen en les taules de control tècnic i permeten garantir que no se supera el nivell de 90 decibels en el focus emissor fixat per l’ordenança municipal de protecció contra la contaminació acústica. Per a això s’han marcat nivells de control específics segons l’escenari i la franja horària, de manera que els tècnics disposen de referències clares durant tota la jornada.

En horari diürn, el nivell màxim de referència se situa en 85 decibels a 50 metres de l’escenari principal, 85 decibels a 30 metres de l’escenari 2 i 85 decibels a 25 metres de l’escenari 3. Estos valors busquen mantindre una potència suficient per al correcte desenrotllament dels concerts, però amb un control més estricte que en anys anteriors.

En horari nocturn, els límits es reduïxen a 80 decibels a 50 metres de l’escenari principal, 80 decibels a 30 metres de l’escenari 2 i 80 decibels a 25 metres de l’escenari 3. Amb esta combinació de reducció de volum, barreres físiques, redistribució d’escenaris i avançament del tancament, el Festival dels Arts tracta de consolidar la seua continuïtat a la Ciutat de les Arts i les Ciències complint la normativa acústica i mantenint la seua condició de cita musical de referència a València.

Últimes notícies

Exhibició del València Basket contra el Joventut i a un pas de la final de l’ACB

El València Basket ha derrotat l’Asisa Joventut per 90-76 al Roig Arena, posa el 2-0 en la semifinal de la Lliga Endesa i es queda a un triomf de la final.

Controlat l’incendi forestal de Serra i reobert el trànsit marítim al Port de Sagunt

L’incendi declarat este divendres a Serra s’ha estabilitzat cap a les 20.00 hores després d’una evolució positiva, fet que ha permés retirar els dos mitjans aeris del MITECO i reobrir el trànsit marítim al Port de Sagunt.

LIFE Intemares impulsa que quasi una quarta part de la mar espanyola estiga protegida

El projecte europeu LIFE Intemares ha ajudat a passar del 8 % al 22,5 % d’àrea marina protegida a Espanya des de 2017 i ha permés declarar 12 nous espais marins de la Red Natura 2000.

Set mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Serra

Set mitjans aeris i nombroses unitats terrestres treballen en l’extinció d’un incendi forestal declarat esta vesprada al terme municipal de Serra, prop de la carretera CC-3341.

El professorat manté la pressió: STEPV i UGT veuen insuficients les mesures de la Generalitat

STEPV i UGT asseguren que la vaga indefinida del professorat valencià ha funcionat, però adverteixen que la mobilització continuarà perquè consideren insuficients les mesures anunciades per la Generalitat.

La Audiencia obliga la jutgessa a mantindre la transcripció de les declaracions del cas DANA

La Audiencia de València ha donat la raó a l’exconsellera de Justícia Salomé Pradas i ha ordenat a la jutgessa instructora del cas DANA que no interrompisca la transcripció de les declaracions a partir del 30 de juny de 2026. La decisió deixa sense efecte l’ordre inicial del jutjat de Catarroja, que preveia aturar este treball arran del cessament de quatre funcionàries assignades a la causa.

Paiporta afronta la renovació total del clavegueram amb 90 milions després de la DANA

Paiporta preveu reconstruir 22,46 quilometres de clavegueram en quatre anys amb una inversio de mes de 90 milions, en una actuacio considerada sense precedents a Espanya després de la DANA de 2024.

Colón estrena reforma este dilluns amb el nou segell urbà Valentia

La reurbanització del carrer Colón de València comença dilluns 15 de juny com a primera obra del Pla Valentia, amb cinc mesos de treballs, més espai per a vianants i un nou segell identitari al paviment.