Munilla compara la reacció de Trump al missatge del papa amb la xiqueta de l’exorcista

Ejemplo de shortcode con estilo
El bisbe Munilla critica que Trump s'haja regirat contra la crida del papa León XIV a la pau, al qual acusa de banalitzar el mal i optar per la guerra.

El bisbe d’Orihuela-Alacant, José Ignacio Munilla, ha assegurat que la recent petició del papa León XIV contra la guerra ha molestat profundament al president dels Estats Units, Donald Trump, fins al punt de comparar la seua reacció amb la de la xiqueta de l’exorcista davant l’aigua beneïda.

En el programa ‘Sext continent’, emés en Ràdio María este dilluns 13 d’abril, Munilla ha explicat que Trump s’ha regirat contra el pontífex després que este llançara dissabte passat, des de la basílica de Sant Pere, un missatge al món demanant als qui tenen a les seues mans la capacitat de decidir entre la guerra i la pau que trien de manera clara i responsable el camí de la pau.

Munilla ha descrit estes paraules del papa com a increïbles, bellíssimes i profundíssimes, subratllant que precisament eixa força moral del missatge és, al seu juí, la qual cosa ha molestat a la fera, en referència al president estatunenc. Segons ha relatat, Trump s’ha regirat com la xiqueta de l’exorcista amb l’aigua beneïda, malgrat que el papa, que va voler dirigir-se al conjunt dels responsables polítics i militars, va tindre la delicadesa de no esmentar de manera explícita ni al mateix Trump ni als Estats Units.

Crítiques de Munilla a l’estratègia de Trump

Per al bisbe, Trump està optant pel camí de la guerra i no pel de la pau, la qual cosa situa la seua actuació en l’extrem contrari a la crida del papa. Enfront d’esta actitud, ha defés que León XIV ha fet el que havia de fer, encara que això haja tocat el trigemin a l’home que es considera el més poderós del món, una expressió amb la qual suggerix que el missatge papal ha irritat un punt especialment sensible del mandatari.

Munilla sosté que Trump incorre en una banalització del mal quan s’ufaneja i presumix d’una victòria militar rotunda, presentant com un èxit l’haver esborrat del mapa a l’enemic. Al seu entendre, després d’eixa retòrica triomfal s’amaga una realitat molt més dura, perquè en eixes operacions es mata a gent innocent i es destrossen famílies, uns efectes que, segons denúncia, queden ocults després del llenguatge de la força i de la superioritat militar.

El bisbe atribuïx esta manera d’actuar a un deliri d’omnipotència i a la idolatria de creure’s amo del món. En la seua opinió, esta mentalitat s’emmarca en un temps en el qual els moviments geoestratègics no s’orienten només a la seguretat o a l’estabilitat, sinó que perseguixen de manera prioritària el lucre injust, aprofitant conflictes i tensions per a obtindre beneficis econòmics.

En este context, Munilla alerta que hi ha persones que s’estan folrant amb operacions en la Borsa, amb el petroli i el gas. Sosté que determinats dirigents prenen decisions sobre les principals fonts energètiques i sobre la seua distribució mundial amb l’objectiu de guanyar diners, i no tant pensant en el bé comú o en la reducció dels riscos bèl·lics.

Segons ha afegit, també es juga amb els temps d’eixes decisions. Ha posat com a exemple el maneig de la informació sensible sobre anuncis que poden fer pujar o baixar bruscament les bosses. Al seu juí, es donen situacions en les quals algú decidix difondre una notícia que alterarà els mercats, però avisa per endavant a unes certes persones perquè compren o venguen abans de l’anunci oficial i es folren amb els guanys obtinguts per eixe moviment calculat.

Per a Munilla, este conjunt de pràctiques econòmiques, unit a la busca de victòries militars presentades com a netes, reforça una lògica en la qual la guerra es convertix en un instrument més d’obtenció de poder i riquesa, just el contrari del que reclama el papa León XIV amb la seua crida insistent al fet que els qui poden triar entre la guerra i la pau opten sense ambigüitats per la pau.

Últimes notícies

Sagredo encapçala la candidatura conjunta al Senat per València

PSPV-PSOE, Compromís i Esquerra Unida concorren junts al Senat el 29 de novembre. Juan Antonio Sagredo encapçala la llista per València, amb Isaura Navarro i Jordi Mayor.

AVAMET ha ayudat a seguir les pluges extremes de la dana Adam

La xarxa de 900 estacions d’AVAMET ha permés seguir les pluges de la dana Adam, amb registres de fins a 720 litres per metre quadrat en 24 hores.

Cada persona gasta 351 euros anuals en roba i calçat

Les persones a Espanya gasten uns 351 euros anuals en roba i calçat i compren una mitjana d’onze articles. La compra en línia i de segona mà guanya pes.

Alliberen 22 dones d’una xarxa de tràfic amb ramificacions a València i Castelló

La Guàrdia Civil ha detingut 19 persones i ha alliberat 22 dones d’una xarxa de tràfic sexual assentada a Sevilla, amb registres a Alzira i Peníscola.

Tarancón espera omplir el camp davant el Llevant en la Copa del Rei

Tarancón afronta amb expectació la visita del Llevant, dimecres a les 19.00 hores, en una eliminatòria de la Copa del Rei. L’entrenador Jorge Cañete espera un Municipal ple i confia a competir per la sorpresa.

Nacho Pérez ja és el golejador més jove del Llevant en Primera

Nacho Pérez ha fet història amb el Llevant en marcar en Primera amb 18 anys, un mes i 24 dies. El seu gol ha arribat en la derrota per 2-1 davant la Real Sociedad.

Cinc columnes de tractors protestaran a Madrid este dimecres

Cinc columnes de tractors entraran a Madrid este dimecres en una protesta convocada per Asaja, COAG i Unión de Uniones. Les organitzacions reclamen mesures davant dels costos i canvis en la política agrària.

La causa de la dana acumula 71 tomos y 690 declaraciones

La investigación judicial por la gestión de la dana de 2024 reúne 71 tomos, 646 resoluciones y 690 declaraciones. La instrucción está prorrogada hasta abril de 2027.