Assassinada una dona per presumpta violència masclista a Callosa de Segura

Una dona va ser assassinada per escanyament aquest dimarts a Callosa de Segura, a la província d’Alacant. Les primeres investigacions assenyalen com a principal sospitós a la seua parella sentimental, per la qual cosa el cas s’investiga com un possible crim de violència masclista.

Segons la informació coneguda fins al moment, la dona va perdre la vida de manera violenta i el mètode utilitzat, l’escanyament, reforça la hipòtesi d’un homicidi intencionat. L’entorn més pròxim de la víctima, i en particular la seua relació de parella, s’ha convertit en el focus de les perquisicions policials, com sol ocórrer en esta mena de casos on la violència es produïx en l’àmbit domèstic.

Investigació per possible crim masclista

El fet que el principal investigat siga la parella sentimental de la víctima encaixa en el patró de violència exercida dins de la relació, la qual cosa porta a tractar el cas com un possible assassinat masclista. En esta mena de successos, els agents analitzen amb especial detall el context previ, la situació personal de la dona i qualsevol indici de conflictes o episodis de maltractament anteriors que puguen ajudar a esclarir el succeït.

Les circumstàncies apunten al fet que el crim s’hauria produït en un moment d’especial vulnerabilitat per a la víctima, en tractar-se d’un entorn de confiança com és la parella. La investigació haurà de determinar ara amb precisió com es van desenrotllar els fets, si va haver-hi antecedents que anticiparen el risc i quines mesures, si és el cas, podrien haver-se activat per a previndre el desenllaç.

L’assassinat, investigat com a possible violència masclista, se suma a l’impacte social que generen este tipus de crims, que posen de nou el focus en la necessitat de reforçar la detecció precoç de situacions de control o agressions en l’àmbit de la parella. També reobri el debat sobre la importància que l’entorn més pròxim a les víctimes detecte senyals d’alarma i les pose en coneixement dels recursos disponibles per a evitar que una escalada de violència acabe en un desenllaç mortal.

Últimes notícies

Simulacre a la platja del Postiguet amb moto aquàtica i dron per a millorar els rescats

El servici de Salvament i Socorrisme i la Unitat de Platges de la Policia Local d'Alacant han provat al Postiguet un protocol de rescat amb moto aquàtica i dron per a comprovar el temps de resposta davant una emergència en l'aigua.

Cárdenas afronta la final amb el Barça complint el somni de jugar contra els seus ídols

El base del Valencia Basket Álvaro Cárdenas ha explicat que és una il·lusió especial disputar la final de la Lliga Endesa contra el Barça i enfrontar-se a bases com Nico Laprovittola, jugadors que havia seguit per televisió.

El nou trasvasament Tajo-Segura aportarà 120 hectòmetres cúbics en juny i juliol

La Comissió d'Explotació de l'Aqüeducte Tajo-Segura ha autoritzat un nou enviament de 120 hectòmetres cúbics per als mesos de juny i juliol, 60 cada mes, mentres els municipis riberenys critiquen que encara no s'han actualitzat les regles d'explotació.

Els pantans del Xúquer i del Segura perden aigua però resisten millor que la mitjana estatal

Les reserves dels pantans del Xúquer i del Segura han baixat un 0,8 % i un 0,3 % en lúltima setmana, per davall del descens mitjà espanyol del 0,9 %, ambdós per damunt del 50 % de la seua capacitat.

Estudiants de la UMH busquen el podi de la Shell Eco-Marathon amb el vehicle Dátil 26

Un equip d’estudiants de la UMH d’Elx competirà del 24 al 29 de juny al circuit polonés de Silesia Ring amb el prototip Dátil 26, amb l’objectiu declarat de pujar al podi de la Shell Eco-Marathon Europe and Africa 2026.

Sis de cada deu espanyols gasten uns 20 euros en tapes almenys una volta a la setmana

El 65 % dels espanyols ix de tapes almenys una vegada a la setmana i gasta fins a 20 euros per ocasió. El sector busca ara que el tapeo siga reconegut com a Patrimoni Immaterial de la Humanitat per la UNESCO.

Les primeres peces de la Foguera Oficial ja ocupen la plaça de l’Ajuntament d’Alacant

Les primeres peces de ‘Singulares’, la Foguera Oficial d’Alacant de Pedro Espadero, ja han arribat a la plaça de l’Ajuntament, on este dimecres està previst alçar el gran remat amb l’ajuda de grues.

Mor un home en una baralla amb armes blanques a Aldaia i hi ha dos detinguts

Un home ha mort en una baralla amb armes blanques a Aldaia i dos més han sigut detinguts. La Guàrdia Civil s'ha fet càrrec de la investigació.