Un ninot gegant de Nino Bravo presidirà la falla municipal de València en 2027

La falla municipal de la plaça de l’Ajuntament de València per a les Falles de 2027 tindrà com a figura central un ninot gegant de Nino Bravo de 20 metres d’alçària, que es convertirà en el gran reclam del quilòmetre 0 faller i acabarà cremant-se en la Cremà del 19 de març, malgrat estar fora de concurs.

finançada per l’Ajuntament de València, portarà el lema ‘Vuelvo a mi tierra’ i servirà com a homenatge complet al cantant valencià, icona de la cançó melòdica en castellà.

Llegat musical i homenatge a la cultura popular

Els responsables del projecte han destacat que els grans èxits de Nino Bravo formen part de la banda sonora de la cultura popular. Les seues cançons continuen sonant en tot tipus d’actes, inclosa la particular llista de reproducció fallera abans de cada mascletà, on sovint acompanyen als sorolls de la pólvora.

La falla naix també amb la intenció de reinterpretar el missatge final d’una de les cançons més emblemàtiques del cantant, ‘Un beso y una flor’. Segons ha explicat l’artista faller durant la presentació oficial dels esbossos de les falles municipals, volen que l’últim vers de la lletra, ‘lo que nos es querido siempre queda atrás’, ‘no s’acabe mai de complir del tot’.

Amb este plantejament, ‘Vuelvo a mi tierra’ proposa, segons el mateix equip artístic, ‘mirar arrere per intuir el camí recorregut’. El projecte vol invitar a recordar elements del passat ‘possiblement amb nostàlgia i sorpresa, però sobretot amb humor’, tot allò que durant un temps va formar part de la vida quotidiana de moltes persones.

Falla 100 % ecològica i construïda amb energia solar

La falla municipal de 2027 s’ha projectat amb criteris mediambientals estrictes. Segons la informació facilitada per l’Ajuntament, s’elaborarà amb materials materials 100 % ecològics i amb un procés constructiu alimentat amb energia solar.

Els materials previstos són fusta i cola engrut feta amb farina de cereal. També s’utilitzaran paper i cartró reciclat, així com corx neops, un material especial que s’obté en transformar residus orgànics en la molècula que intervé en el seu procés de producció.

A més, les pintures i vernissos seran de tipus renner, pigments d’origen vegetal no contaminants per al medi ambient i fabricats amb energies renovables. Estes decisions busquen reduir l’impacte ambiental d’una de les falles més visitades i fotografiades de la ciutat.

Dimensions i detalls de la figura de Nino Bravo

Les dimensions tècniques de la falla inclouen un alçat de 20 metres i una planta de 15 metres. El conjunt constarà de 6 escenes i 16 ninots, distribuïts al voltant de la gran figura central.

Esta figura principal representarà l’artista d’Aielo de Malferit assegut en un típic silló dels anys setanta. Apareixerà amb les cames creuades, una flor en una mà i la marca d’un bes en una galta, un detall que connecta directament amb l’imaginari de les seues cançons romàntiques.

Les sis escenes recrearan diversos elements icònics de la cultura popular de les últimes dècades. Entre ells, ‘el incòmode Simca 1000 on intentaven fer l’amor Los Inhumanos’, ‘la cinta de cassette amb el famós rebobinat digital Bic, bic, bicbicbic’ i ‘el Comediscos que a voltes ho era literalment’.

També apareixeran ‘el discret radiocassette gegant’, ‘Barbie Superstar es moria de gelosia per Camilo Sesto perquè ell era un Superstar diví’ i ‘el gran cantant de Xàtiva Bruno Lomas. Un pioner del rock espanyol que era… pues eso, lo más’. Estes escenes busquen provocar el somriure del públic i despertar records generacionals.

Pel que fa a la falla infantil, el projecte triat porta per lema ‘El tiempo de Fallas’ i és obra del duet d’artistes fallers Ceballos& Sanabria. Aquesta proposta recordarà que el temps de Falles no es limita només a la setmana gran de març.

Segons els seus creadors, la falla infantil farà referència a dos significats addicionals: el temps de Falles que s’estén durant tot l’any, amb la faena de comissions i artistes, i les Falles viscudes al llarg del temps, a través de la memòria col·lectiva i de les vivències personals de les distintes generacions falleres.

Últimes notícies

Cap de setmana tràgic a les carreteres amb huit motoristes morts

Quinze persones han mort en quinze accidents mortals a les carreteres espanyoles este cap de setmana, huit d'elles motoristes, amb un sinistre registrat a Montserrat (València). La major part dels accidents s'han produït en vies convencionals i en eixides de la via.

Pérez Llorca acusa Compromís de prioritzar el català davant del valencià a la UE

Juanfran Pérez Llorca acusa PSPV-PSOE i Compromís de defensar només el català a Europa i retreu a Compromís el seu posicionament sobre la llengua valenciana a les Falles.

Pérez Llorca demana aclarir una subvenció de 80.000 € del Botànic a UGT en 2021

Juanfran Pérez Llorca mostra la seua preocupació per la investigació d’Antifrau sobre una subvenció directa de 80.000 euros del Botànic a UGT per al congrés confederal celebrat en 2021 a València.

Baldoví assegura que Marlaska ja hauria deixat el càrrec si ell presidira el Govern

El síndic de Compromís en Les Corts, Joan Baldoví, assegura que si presidira el Govern d'Espanya, Fernando Grande-Marlaska ja no seria ministre de l'Interior per la gestió de la crisi migratòria a Ceuta.

EUPV posarà en marxa en octubre les primàries per a les autonòmiques de 2027

Esquerra Unida del País Valencià convocarà en octubre les primàries per triar la seua candidatura a la Presidència de la Generalitat i a Les Corts de 2027, amb resultats previstos per al 3 de novembre, i acusa els acords PP-Vox de deteriorar drets i servicis públics.

Sol·liciten 9 anys de presó per apunyalar un desconegut al carrer a Almoradí

La Fiscalia demana 9 anys de presó per a un home acusat d’intentar assassinar amb un ganivet un desconegut al carrer a Almoradí, després d’agredir dos companys de pis. El judici se celebrarà a l’Audiència Provincial d’Alacant, amb seu a Elx.

Corberán i Gourlay es despedixen de la plantilla a Paterna

Carlos Corberán i Ron Gourlay han tornat a la ciutat esportiva de Paterna per a acomiadar-se de jugadors i empleats després de la seua destitució. El Valencia inicia ara una nova etapa amb Braulio Vázquez i l’interí Óscar Sánchez al capdavant de l’equip.

Torrent i Villarreal C lideren un inici impecable en Tercera Federació

Torrent i Villarreal C encapçalen el grup VI de Tercera Federació com a únics equips amb sis punts, en una jornada marcada per la igualtat i cinc empats.