Hezbol·là diu que els combats amb les tropes d’Israel que van envair Líban ‘són només el principi’

Afirma que Israel va imposar “una apagada informativa” davant de l’elevat nombre de “baixes” i recalca que “el sistema de comandament i control” d’Hezbol·là “funciona”

MADRID, 2 (EUROPA PRESS)

El partit-milícia xiïta Hezbol·là ha afirmat este dimecres que els combats registrats a primera hora del dia amb les tropes desplegades per Israel després de l’inici el dimarts de la invasió de Líban “són només el principi” i ha assegurat que l’Exèrcit d’Israel està ocultant el volum de les seues baixes en combat.

“Les nostres forces s’han enfrontat hui amb l’enemic a Odaisé i a Marun al Ras”, ha assenyalat el portaveu del grup, Mohamad Afif, durant un acte amb periodistes en la capital de Líban, Beirut. “El que ha passat és només el principi”, ha subratllat, tal com ha arreplegat la cadena de televisió En Manar, vinculada a Hezbol·là.

Així, ha sostingut que “el nombre de baixes enemigues” en els combats registrats durant la jornada “és molt gran” i ha argumentat que Israel ha imposat “una apagada informativa” per a no desvetlar el nombre de caiguts en combat, hores després que Israel confirmara la mort d’un militar, la seua primera baixa des de l’inici de la invasió.

“Les nostres forces i els combatents de la resistència estan totalment preparats per a fer front a l’enemic i resistir”, ha subratllat, després que Israel haja matat a gran part de la cúpula militar del grup, inclòs el seu secretari general, Hasán Nasralá, en els bombardejos de les últimes setmanes. “La resistència està ben i el sistema de comandament i control funciona”, ha assegurat.

Afif ha fet a més recalcament en què “no hi ha armes en els edificis bombardejos per Israel” als barris del sud de Beirut, de majoria xiïta i objectiu de desenes de bombardejos durant les últimes setmanes, inclòs el que va matar el divendres a Nasralá. “Els edificis atacats per l’enemic israelià són civils i l’objectiu d’Israel és destruir i canviar les característiques dels suburbis”, ha sostingut.

D’esta forma, ha denunciat que la població “viu de nou una Gaza libanesa” i ha manifestat que “la destrucció sistemàtica d’edificis per part d’Israel només incrementarà la determinació de la població a l’hora de recolzar a la resistència”. “El missatge i els objectius de l’enemic són clars. És una política destructiva per a incitar a l’ambient que envolta a la resistència contra la pròpia resistència”, ha resolt.

El grup libanés va parlar a primera hora del dia de combats amb les tropes israelianes després de “un intent d’infiltració” als voltants de la localitat d’Odaisé i va assegurar que havia causat “baixes” a les forces d’Israel, forçant la seua “retirada. Posteriorment, les Forces Armades de van indicar que tropes de l’Exèrcit israelià han creuat la coneguda com a Línia Blava, la frontera que separa ‘de facto’ els dos països veïns, i han entrat en territori libanés.

Israel ha descrit la seua invasió de Líban com una operació “selectiva i limitada” contra “objectius terroristes i infraestructures” d’Hezbol·là, argumentant que suposen “una amenaça immediata i real per als assentaments israelians en la frontera nord”, després de més d’onze mesos de combats amb el grup després que atacara territori israelià un dia després dels atacs perpetrats el 7 d’octubre del 2023 pel Moviment de Resistència Islàmica (Hamàs) i altres faccions palestines, que van portar a Israel a deslligar una cruenta ofensiva contra la Franja de Gaza.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana farà obligatòria la formació en emergències en tots els centres educatius des de 2026-2027

La Conselleria d'Educació implantarà un pla obligatori de formació en emergències de protecció civil en tots els centres educatius no universitaris de la Comunitat Valenciana a partir del curs 2026-2027, amb hores mínimes anuals per a l'alumnat i un ampli programa de capacitació docent.

El València Basket blinda a Brancou Badio amb un nou contracte fins a 2029

El València Basket ha millorat i ampliat el contracte de l'escorta senegalés Brancou Badio fins a 2029, consolidant-li com a peça clau del projecte i jugador amb el vincle més llarg del club.

Un tècnic municipal qüestiona la rapidesa i canvis en la promoció pública Els Naus a Alacant

Un tècnic jurídic jubilat de l'Ajuntament d'Alacant ha mostrat la seua sorpresa per la rapidesa amb la qual l'empresa adjudicatària va presentar la seua oferta per a les vivendes públiques Els Naus i per les diferències entre els plecs publicats i els inicials.

Adif designa a Joan Calabuig com a nou coordinador del Corredor Mediterrani

Adif ha nomenat a Joan Calabuig nou coordinador del Corredor Mediterrani, un lloc clau per a impulsar l'execució, el seguiment i la interlocució institucional d'esta infraestructura estratègica.

El Palau de les Arts estrena el drama coreogràfic Les filles de Bernarda el 17 d’abril

El Palau de les Arts acollirà el 17 d'abril l'estrena absoluta de Les filles de Bernarda, una coproducció de dansa que reinterpreta l'univers de Bernarda Alba des de la coreografia, la música en directe i el llenguatge documental.

Dansa València alça el teló amb Ultimàtum de Led Silhouette en el Teatre Principal

Dansa València inaugura la seua nova edició en el Teatre Principal amb Ultimàtum de Led Silhouette i una jornada que combina estrenes, flamenc contemporani, pensament i divulgació.

Pradas recorre la prova cal·ligràfica sobre la nota del missatge És-Alert

La defensa de Salomé Pradas apel·la la decisió judicial de mantindre una prova cal·ligràfica sobre una nota manuscrita amb indicacions per al missatge És-Alert durant la DANA.

Catalá, investigada per prevaricació, defén la legalitat de l’actuació de l’Ajuntament de València

María José Catalá assegura que l'actuació de l'Ajuntament de València va ser legal i transparent després de conéixer-se que Anticorrupció la investiga per presumpta prevaricació i tràfic d'influències en la recol·locació de personal.