Hezbol·là diu que els combats amb les tropes d’Israel que van envair Líban ‘són només el principi’

Afirma que Israel va imposar «una apagada informativa» davant de l’elevat nombre de «baixes» i recalca que «el sistema de comandament i control» d’Hezbol·là «funciona»

MADRID, 2 (EUROPA PRESS)

El partit-milícia xiïta Hezbol·là ha afirmat este dimecres que els combats registrats a primera hora del dia amb les tropes desplegades per Israel després de l’inici el dimarts de la invasió de Líban «són només el principi» i ha assegurat que l’Exèrcit d’Israel està ocultant el volum de les seues baixes en combat.

«Les nostres forces s’han enfrontat hui amb l’enemic a Odaisé i a Marun al Ras», ha assenyalat el portaveu del grup, Mohamad Afif, durant un acte amb periodistes en la capital de Líban, Beirut. «El que ha passat és només el principi», ha subratllat, tal com ha arreplegat la cadena de televisió En Manar, vinculada a Hezbol·là.

Així, ha sostingut que «el nombre de baixes enemigues» en els combats registrats durant la jornada «és molt gran» i ha argumentat que Israel ha imposat «una apagada informativa» per a no desvetlar el nombre de caiguts en combat, hores després que Israel confirmara la mort d’un militar, la seua primera baixa des de l’inici de la invasió.

«Les nostres forces i els combatents de la resistència estan totalment preparats per a fer front a l’enemic i resistir», ha subratllat, després que Israel haja matat a gran part de la cúpula militar del grup, inclòs el seu secretari general, Hasán Nasralá, en els bombardejos de les últimes setmanes. «La resistència està ben i el sistema de comandament i control funciona», ha assegurat.

Afif ha fet a més recalcament en què «no hi ha armes en els edificis bombardejos per Israel» als barris del sud de Beirut, de majoria xiïta i objectiu de desenes de bombardejos durant les últimes setmanes, inclòs el que va matar el divendres a Nasralá. «Els edificis atacats per l’enemic israelià són civils i l’objectiu d’Israel és destruir i canviar les característiques dels suburbis», ha sostingut.

D’esta forma, ha denunciat que la població «viu de nou una Gaza libanesa» i ha manifestat que «la destrucció sistemàtica d’edificis per part d’Israel només incrementarà la determinació de la població a l’hora de recolzar a la resistència». «El missatge i els objectius de l’enemic són clars. És una política destructiva per a incitar a l’ambient que envolta a la resistència contra la pròpia resistència», ha resolt.

El grup libanés va parlar a primera hora del dia de combats amb les tropes israelianes després de «un intent d’infiltració» als voltants de la localitat d’Odaisé i va assegurar que havia causat «baixes» a les forces d’Israel, forçant la seua «retirada. Posteriorment, les Forces Armades de van indicar que tropes de l’Exèrcit israelià han creuat la coneguda com a Línia Blava, la frontera que separa ‘de facto’ els dos països veïns, i han entrat en territori libanés.

Israel ha descrit la seua invasió de Líban com una operació «selectiva i limitada» contra «objectius terroristes i infraestructures» d’Hezbol·là, argumentant que suposen «una amenaça immediata i real per als assentaments israelians en la frontera nord», després de més d’onze mesos de combats amb el grup després que atacara territori israelià un dia després dels atacs perpetrats el 7 d’octubre del 2023 pel Moviment de Resistència Islàmica (Hamàs) i altres faccions palestines, que van portar a Israel a deslligar una cruenta ofensiva contra la Franja de Gaza.

Últimes notícies

Detingut per agredir la seua parella en un càmping de Guardamar i fugir amb furgoneta

Un home de 25 anys ha sigut detingut després d'agredir la seua parella en un càmping de Guardamar del Segura i fugir amb una furgoneta. La víctima ha sigut atesa i ja ha rebut l'alta mèdica en no ser greus les lesions.

El quintet valencià Spanish Brass tocarà l’himne d’Espanya en la final del Mundial

El quintet de metalls valencià Spanish Brass ha sigut triat per interpretar este diumenge l’himne nacional en la final del Mundial de futbol entre Espanya i Argentina a Nova York.

Torrevieja es convertix en l’epicentre mundial de les habaneres amb 700 coralistes de 13 països

Torrevieja acull fins al 25 de juliol el 72é Certamen Coral Internacional d’Habaneras i Polifonia, amb més de 700 cantors de 13 països i quasi 50.000 euros en premis. La gala inaugural s’ha avançat al migdia per no coincidir amb la final del Mundial de futbol entre Espanya i Argentina.

Rescatats a Xàbia dos adults i dos menors arrossegats mar endins amb caiac

Dos adults i dos menors que no podien tornar a la costa en caiac han sigut rescatats per Salvament Marítim a Xàbia després de ser arrossegats mar endins per la corrent.

El FIB de 2027 ja té dates i posa a la venda els primers abonaments este dimarts

El Festival Internacional de Benicàssim celebrarà la seua 31a edició del 15 al 17 de juliol de 2027 i llançarà este dimarts 3.000 primers abonaments promocionals.

Nit rècord de calor a Castelló de la Plana amb 27,2 graus, la més càlida en 115 anys

Castelló de la Plana ha viscut la nit més càlida des de 1911, amb 27,2 graus de mínima i una humitat molt alta, en una nova nit tòrrida a la Comunitat Valenciana a les portes d’una altra ona de calor.

Formació obligatòria en emergències i nou Fons de Resiliència proposats pel PSPV

El PSPV ha registrat en Les Corts una Proposició de Llei per a garantir formació obligatòria en emergències a tota la ciutadania i crear un Fons Valencià de Resiliència dotat amb el 2 % del pressupost autonòmic en protecció civil.

Temperatures de fins a 39 °C encenen l’avís taronja en el nord de València i el sud d’Alacant

Aemet ha activat hui l’avís taronja per calor extrema a l’interior nord de València i el litoral sud d’Alacant, amb màximes de fins a 39 graus.