11.7 C
València
Dimecres, 3 desembre, 2025

Hezbol·là diu que els combats amb les tropes d’Israel que van envair Líban ‘són només el principi’

Afirma que Israel va imposar “una apagada informativa” davant de l’elevat nombre de “baixes” i recalca que “el sistema de comandament i control” d’Hezbol·là “funciona”

MADRID, 2 (EUROPA PRESS)

El partit-milícia xiïta Hezbol·là ha afirmat este dimecres que els combats registrats a primera hora del dia amb les tropes desplegades per Israel després de l’inici el dimarts de la invasió de Líban “són només el principi” i ha assegurat que l’Exèrcit d’Israel està ocultant el volum de les seues baixes en combat.

“Les nostres forces s’han enfrontat hui amb l’enemic a Odaisé i a Marun al Ras”, ha assenyalat el portaveu del grup, Mohamad Afif, durant un acte amb periodistes en la capital de Líban, Beirut. “El que ha passat és només el principi”, ha subratllat, tal com ha arreplegat la cadena de televisió En Manar, vinculada a Hezbol·là.

Així, ha sostingut que “el nombre de baixes enemigues” en els combats registrats durant la jornada “és molt gran” i ha argumentat que Israel ha imposat “una apagada informativa” per a no desvetlar el nombre de caiguts en combat, hores després que Israel confirmara la mort d’un militar, la seua primera baixa des de l’inici de la invasió.

“Les nostres forces i els combatents de la resistència estan totalment preparats per a fer front a l’enemic i resistir”, ha subratllat, després que Israel haja matat a gran part de la cúpula militar del grup, inclòs el seu secretari general, Hasán Nasralá, en els bombardejos de les últimes setmanes. “La resistència està ben i el sistema de comandament i control funciona”, ha assegurat.

Afif ha fet a més recalcament en què “no hi ha armes en els edificis bombardejos per Israel” als barris del sud de Beirut, de majoria xiïta i objectiu de desenes de bombardejos durant les últimes setmanes, inclòs el que va matar el divendres a Nasralá. “Els edificis atacats per l’enemic israelià són civils i l’objectiu d’Israel és destruir i canviar les característiques dels suburbis”, ha sostingut.

D’esta forma, ha denunciat que la població “viu de nou una Gaza libanesa” i ha manifestat que “la destrucció sistemàtica d’edificis per part d’Israel només incrementarà la determinació de la població a l’hora de recolzar a la resistència”. “El missatge i els objectius de l’enemic són clars. És una política destructiva per a incitar a l’ambient que envolta a la resistència contra la pròpia resistència”, ha resolt.

El grup libanés va parlar a primera hora del dia de combats amb les tropes israelianes després de “un intent d’infiltració” als voltants de la localitat d’Odaisé i va assegurar que havia causat “baixes” a les forces d’Israel, forçant la seua “retirada. Posteriorment, les Forces Armades de van indicar que tropes de l’Exèrcit israelià han creuat la coneguda com a Línia Blava, la frontera que separa ‘de facto’ els dos països veïns, i han entrat en territori libanés.

Israel ha descrit la seua invasió de Líban com una operació “selectiva i limitada” contra “objectius terroristes i infraestructures” d’Hezbol·là, argumentant que suposen “una amenaça immediata i real per als assentaments israelians en la frontera nord”, després de més d’onze mesos de combats amb el grup després que atacara territori israelià un dia després dels atacs perpetrats el 7 d’octubre del 2023 pel Moviment de Resistència Islàmica (Hamàs) i altres faccions palestines, que van portar a Israel a deslligar una cruenta ofensiva contra la Franja de Gaza.

Últimes notícies

El president de la Generalitat recupera el valencià

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla de llengua, identitat i política, i reclama que el valencià siga emprat amb normalitat pels càrrecs públics, independentment de la seua ideologia

Pérez Llorca configura un nou Consell amb onze conselleries i tres vicepresidències

El president manté quasi tot l’equip de Mazón, incorpora perfils del PP i crea les àrees de Presidència i Serveis Socials, Família i Infància

Un home mor en un pis de València després d’una agressió i el company de pis és detingut

Els serveis d’emergència confirmen la mort de la víctima i traslladen a un altre home amb traumatisme mentre la Policia Nacional investiga els fets

Una dona de 29 anys és assassinada a ganivetades a Alacant en un nou cas de violència masclista

La víctima ha sigut trobada sense vida al domicili on encara convivien; l’agressor, de 34 anys, s’ha suïcidat després dels fets

Juanfran Pérez Llorca pren possessió com a president de la Generalitat i obri una nova etapa marcada pel diàleg

El nou cap del Consell assumeix el càrrec després d’un acte solemne en què ha demanat “perdó” a les famílies de les 229 víctimes de la DANA del 29 d’octubre del 2024

La Generalitat activa un pla per a reduir senglars i reforçar la vigilància davant la pesta porcina africana

La Generalitat ha posat en marxa un pla preventiu davant els primers casos de pesta porcina africana a Catalunya. El dispositiu reforça la vigilància i preveu reduir la població de senglars en zones de major risc, amb especial atenció a l'entorn de l'AP-7.

El cap de Gabinet de Mazón sosté que ningú va reclamar que el president acudira al Cecopi

José Manuel Cuenca ha defés en la comissió del Congrés sobre la DANA que el llavors president va estar informat i que des del Cecopi ningú ho va reclamar. L'oposició li ha retret no interrompre el menjar del 29 d'octubre i limitar les comunicacions en les hores crítiques.

Troben mort a un home de 75 anys en una vivenda de València després d’un incendi

Un home de 75 anys ha sigut trobat sense vida en un pis de València després de l'extinció d'un incendi. La Policia ha activat el protocol per a morts i manté oberta la investigació.