Hezbol·là diu que els combats amb les tropes d’Israel que van envair Líban ‘són només el principi’

Afirma que Israel va imposar «una apagada informativa» davant de l’elevat nombre de «baixes» i recalca que «el sistema de comandament i control» d’Hezbol·là «funciona»

MADRID, 2 (EUROPA PRESS)

El partit-milícia xiïta Hezbol·là ha afirmat este dimecres que els combats registrats a primera hora del dia amb les tropes desplegades per Israel després de l’inici el dimarts de la invasió de Líban «són només el principi» i ha assegurat que l’Exèrcit d’Israel està ocultant el volum de les seues baixes en combat.

«Les nostres forces s’han enfrontat hui amb l’enemic a Odaisé i a Marun al Ras», ha assenyalat el portaveu del grup, Mohamad Afif, durant un acte amb periodistes en la capital de Líban, Beirut. «El que ha passat és només el principi», ha subratllat, tal com ha arreplegat la cadena de televisió En Manar, vinculada a Hezbol·là.

Així, ha sostingut que «el nombre de baixes enemigues» en els combats registrats durant la jornada «és molt gran» i ha argumentat que Israel ha imposat «una apagada informativa» per a no desvetlar el nombre de caiguts en combat, hores després que Israel confirmara la mort d’un militar, la seua primera baixa des de l’inici de la invasió.

«Les nostres forces i els combatents de la resistència estan totalment preparats per a fer front a l’enemic i resistir», ha subratllat, després que Israel haja matat a gran part de la cúpula militar del grup, inclòs el seu secretari general, Hasán Nasralá, en els bombardejos de les últimes setmanes. «La resistència està ben i el sistema de comandament i control funciona», ha assegurat.

Afif ha fet a més recalcament en què «no hi ha armes en els edificis bombardejos per Israel» als barris del sud de Beirut, de majoria xiïta i objectiu de desenes de bombardejos durant les últimes setmanes, inclòs el que va matar el divendres a Nasralá. «Els edificis atacats per l’enemic israelià són civils i l’objectiu d’Israel és destruir i canviar les característiques dels suburbis», ha sostingut.

D’esta forma, ha denunciat que la població «viu de nou una Gaza libanesa» i ha manifestat que «la destrucció sistemàtica d’edificis per part d’Israel només incrementarà la determinació de la població a l’hora de recolzar a la resistència». «El missatge i els objectius de l’enemic són clars. És una política destructiva per a incitar a l’ambient que envolta a la resistència contra la pròpia resistència», ha resolt.

El grup libanés va parlar a primera hora del dia de combats amb les tropes israelianes després de «un intent d’infiltració» als voltants de la localitat d’Odaisé i va assegurar que havia causat «baixes» a les forces d’Israel, forçant la seua «retirada. Posteriorment, les Forces Armades de van indicar que tropes de l’Exèrcit israelià han creuat la coneguda com a Línia Blava, la frontera que separa ‘de facto’ els dos països veïns, i han entrat en territori libanés.

Israel ha descrit la seua invasió de Líban com una operació «selectiva i limitada» contra «objectius terroristes i infraestructures» d’Hezbol·là, argumentant que suposen «una amenaça immediata i real per als assentaments israelians en la frontera nord», després de més d’onze mesos de combats amb el grup després que atacara territori israelià un dia després dels atacs perpetrats el 7 d’octubre del 2023 pel Moviment de Resistència Islàmica (Hamàs) i altres faccions palestines, que van portar a Israel a deslligar una cruenta ofensiva contra la Franja de Gaza.

Últimes notícies

Les persones amb ELA en dependència extrema cobren fins a 9.850 € al mes sense llista d’espera

La Generalitat ha reconegut el grau màxim de dependència a 102 persones amb ELA fins a juliol de 2026, amb prestacions de fins a 9.850 euros mensuals i sense llistes d’espera per al Grado III+ a la Comunitat Valenciana.

El PP retreu al PSPV l’augment de 16.000 milions del deute valencià

La portaveu d'Economia del PP en Les Corts, Mari Carmen Contelles, acusa el PSPV d'haver augmentat en quasi 16.000 milions el deute de la Generalitat durant els governs del Botànic i li nega autoritat per a donar lliçons de gestió econòmica. També reclama una reforma estable del sistema de finançament acordada en el Consell de Política Fiscal i Financera.

La Comunitat Valenciana es manté quarta en matriculacions de turismes al juliol amb el 8,4 %

Les matriculacions de turismes han tingut un repartiment desigual per autonomies al juliol. La Comunitat Valenciana s’ha situat en quarta posició, amb el 8,4 % de les vendes i 8.573 vehicles.

Així demana Marina Mercant extremar la seguretat per vore l’eclipsi en barco

Marina Mercant ha llançat una sèrie de recomanacions perquè les embarcacions que isquen a vore l’eclipsi solar del 12 d’agost des de la mar, especialment davant la costa de la Comunitat Valenciana, ho facen amb la màxima seguretat possible i tornen als ports de manera escalonada.

Com vore des de València l’eclipsi total de sol del 12 d’agost amb total seguretat

L’astrònoma Amelia Ortiz explica com observar l’eclipsi total de sol del 12 d’agost des de València amb ulleres homologades i mètodes de projecció casolans, un fenomen que no es repetirà al segle XXI.

Quasi 900 cançons aspiren a entrar al Benidorm Fest 2027

RTVE ha rebut prop de 900 cançons per a la sisena edició del Benidorm Fest 2027, després d’un procés de 115 dies que ha avançat el calendari per a millorar la planificació. Ara la corporació triarà almenys 16 temes, ampliables fins a 20, i podria convidar artistes de prestigi.

Benetússer rebrà 1,78 milions per a recuperar quatre instal·lacions malmeses per la dana

El ple de l’Ajuntament de Benetússer ha aprovat quatre projectes de reconstrucció en edificis municipals danyats per la dana, finançats amb 1,78 milions d’euros del Ministeri de Política Territorial.

Més de 16.600 llauradors valencians cobraran 13,7 milions per fertilitzants al setembre

El Ministeri d'Agricultura ingressarà la primera setmana de setembre 13,78 milions d'euros a 16.615 agricultors valencians per l'ajuda extraordinària a fertilitzants, dins d'un paquet estatal de quasi 495 milions. Altres 9.362 productors de tot Espanya continuen pendents de tràmits per poder cobrar.
FILMOTECA D'ESTIU