Ibi declara tres dies de dol oficial per l’accident laboral que deixa tres morts i set ferits

Ejemplo de shortcode con estilo
L'Ajuntament d'Ibi ha declarat tres dies de dol oficial per l'accident laboral a Indústries Climber SA, que ha causat tres morts i set ferits. El consistori ha expressat el seu condol i les banderes onejaran a mitja asta en senyal de dolor pel succés.

ALACANT, 27 (EUROPA PRESS)

L’Ajuntament d’Ibi ha declarat tres dies de dol oficial per l’accident en una nau de l’empresa Indústries Climber SA, que ha deixat tres persones mortes i set ferides, segons el balanç del Centre d’Informació i Coordinació d’Urgències (CICU).

En una publicació a través de la xarxa social X, el consistori d’este municipi de la comarca de l’Alcoià ha assenyalat que «com a senyal del dolor del poble per les víctimes de l’accident», l’alcalde ha decretat estes jornades de dol, durant les quals les banderes onejaren a mitja asta.

Com a conseqüència de l’explosió han mort tres homes, dels quals no s’ha concretat la seua edat; dos dones de 21 i 25 anys han patit ferides lleus i han sigut traslladades al centre de salut en una ambulància de Suport Vital Bàsic; un home de 47 anys ha sigut remès en una SAMU a l’hospital d’Alcoi per politraumatisme; dos homes de 49 i 57 anys traslladats en sengles SVB al mateix centre hospitalari per contusions; un home de 43 anys portat en SAMU a l’hospital Doctor Balmis per cremades i l’helicòpter medicalitzat ha evacuat a la Fe a un altre home de 31, també per cremades.

CADENA HUMANA

En declaracions als mitjans de comunicació des del lloc dels fets, la delegada del Govern a la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, ha confirmat que dos dels treballadors morts pertanyen a Climber, on s’ha produït el sinistre, i un altre a la companyia contigua Ibipal. Bernabé ha agraït el treball dels empleats que han fet una cadena humana per a retirar els enderrocs.

Per la seua banda, el president de la Generalitat, Carlos Mazón, s’ha mostrat «molt preocupat» per l’accident laboral i «pendent de la informació que ens està arribant». «Vull manar els meus ànims a treballadors i familiars després d’aquest trist succés», ha expressat en un missatge en la xarxa social X.

De fet, Cruz Roja ha mobilitzat fins a l’empresa sinistrada un Equip de Resposta Immediata en Emergències d’Intervenció Psicosocial per a atendre als familiars i reunits de les persones afectades per l’explosió.

Actualment un equip d’emergències soci sanitari es troba en la zona proporcionant un espai condicionat provisionalment per als familiars mentre es mobilitzen els recursos d’intervenció psicosocial, segons ha informat l’entitat.

L’empresa sinistrada està dedicada a la fabricació d’envasos i embalatges per modele de Poliestirè Expandit i, en el moment de l’explosió, tenia 39 empleats dins de les instal·lacions. Per la seua banda, la nau contigua, Ibipal, fabrica i recicla palets.

INVESTIGACIÓ

La delegada ha assenyalat que la unitat orgànica de Policia Judicial de la Guàrdia Civil ha assumit la investigació i que la Científica s’està fent càrrec de totes les qüestions vinculades amb les víctimes mortals.

Bernabé també ha traslladat el condol als familiars de les víctimes, a tots els treballadors i treballadores, a l’alcalde i al poble d’Ibi.

Així mateix, la màxima representant del Govern a la Comunitat ha agraït la labor de l’institut armat, de les diferents patrulles i els bombers que han acudit ràpidament a socórrer a les nombroses persones que hi havia a l’interior de la fàbrica on s’ha produït l’explosió. També ha tingut paraules de reconeixement per als treballadors que «han pogut fer una cadena humana per a poder traure enderrocs».

Últimes notícies

Peter Gabriel posa un quadre de Genovés en la portada del seu nou senzill

El músic britànic ha triat ‘Bloques’, de Juan Genovés, per a il·lustrar ‘Who are we talking to?’, el seu nou senzill.

Rescaten un gos encallat al Ponoig després de seguir unes cabres

Els bombers han rescatat un gos al Ponoig, a Polop de la Marina, després que seguira unes cabres en un tram ascendent. L’animal ha tornat sa i estalvi amb el seu propietari.

Sindicats docents es tanquen a Educació per a reprendre les negociacions

STEPV, CCOO i UGT s’han tancat en la Conselleria d’Educació per a reclamar una data i el calendari de negociació dels temes pendents de la vaga indefinida.

El PSPV critica que Justicia asuma la major part de Serveis Socials

El PSPV-PSOE ha rebutjat que Juanfran Pérez Llorca integre la major part de les competències de Serveis Socials en la Conselleria de Justícia.

Gastrónoma reuneix més de 200 ponents i 252 expositors a València

La fira ha obert a Feria Valencia amb més de 200 ponents i 252 expositors. Les jornades tracten la cuina, el producte, la sostenibilitat i l’hospitalitat.

Feijóo farà el míting central del PP a València el 21 de novembre

Alberto Núñez Feijóo farà un míting de campanya a la plaça de bous de València el dissabte 21 de novembre, a les 12 hores.

Villarreal C i Levante B s’escapen en la Tercera Federació

El Villarreal C conserva el lideratge del grup sisé, amb quatre punts d’avantatge sobre l’Atlético Levante després de la huitena jornada.

L’Elx encadena tres jornades sense encaixar gols en Primera

L’Elx ha encadenat tres partits de Primera sense rebre gols, una ratxa que no aconseguia des de les primeres jornades de la temporada 2020-21.