Ibi declara tres dies de dol oficial per l’accident laboral que deixa tres morts i set ferits

ALACANT, 27 (EUROPA PRESS)

L’Ajuntament d’Ibi ha declarat tres dies de dol oficial per l’accident en una nau de l’empresa Indústries Climber SA, que ha deixat tres persones mortes i set ferides, segons el balanç del Centre d’Informació i Coordinació d’Urgències (CICU).

En una publicació a través de la xarxa social X, el consistori d’este municipi de la comarca de l’Alcoià ha assenyalat que “com a senyal del dolor del poble per les víctimes de l’accident”, l’alcalde ha decretat estes jornades de dol, durant les quals les banderes onejaren a mitja asta.

Com a conseqüència de l’explosió han mort tres homes, dels quals no s’ha concretat la seua edat; dos dones de 21 i 25 anys han patit ferides lleus i han sigut traslladades al centre de salut en una ambulància de Suport Vital Bàsic; un home de 47 anys ha sigut remès en una SAMU a l’hospital d’Alcoi per politraumatisme; dos homes de 49 i 57 anys traslladats en sengles SVB al mateix centre hospitalari per contusions; un home de 43 anys portat en SAMU a l’hospital Doctor Balmis per cremades i l’helicòpter medicalitzat ha evacuat a la Fe a un altre home de 31, també per cremades.

CADENA HUMANA

En declaracions als mitjans de comunicació des del lloc dels fets, la delegada del Govern a la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, ha confirmat que dos dels treballadors morts pertanyen a Climber, on s’ha produït el sinistre, i un altre a la companyia contigua Ibipal. Bernabé ha agraït el treball dels empleats que han fet una cadena humana per a retirar els enderrocs.

Per la seua banda, el president de la Generalitat, Carlos Mazón, s’ha mostrat “molt preocupat” per l’accident laboral i “pendent de la informació que ens està arribant”. “Vull manar els meus ànims a treballadors i familiars després d’aquest trist succés”, ha expressat en un missatge en la xarxa social X.

De fet, Cruz Roja ha mobilitzat fins a l’empresa sinistrada un Equip de Resposta Immediata en Emergències d’Intervenció Psicosocial per a atendre als familiars i reunits de les persones afectades per l’explosió.

Actualment un equip d’emergències soci sanitari es troba en la zona proporcionant un espai condicionat provisionalment per als familiars mentre es mobilitzen els recursos d’intervenció psicosocial, segons ha informat l’entitat.

L’empresa sinistrada està dedicada a la fabricació d’envasos i embalatges per modele de Poliestirè Expandit i, en el moment de l’explosió, tenia 39 empleats dins de les instal·lacions. Per la seua banda, la nau contigua, Ibipal, fabrica i recicla palets.

INVESTIGACIÓ

La delegada ha assenyalat que la unitat orgànica de Policia Judicial de la Guàrdia Civil ha assumit la investigació i que la Científica s’està fent càrrec de totes les qüestions vinculades amb les víctimes mortals.

Bernabé també ha traslladat el condol als familiars de les víctimes, a tots els treballadors i treballadores, a l’alcalde i al poble d’Ibi.

Així mateix, la màxima representant del Govern a la Comunitat ha agraït la labor de l’institut armat, de les diferents patrulles i els bombers que han acudit ràpidament a socórrer a les nombroses persones que hi havia a l’interior de la fàbrica on s’ha produït l’explosió. També ha tingut paraules de reconeixement per als treballadors que “han pogut fer una cadena humana per a poder traure enderrocs”.

Últimes notícies

Investiguen com a violència masclista les morts d’un guàrdia civil, la seua dona i el seu fill a Dolores

La Delegacion del Govern contra la Violència de Genero investiga com a possible violència masclista la mort d'un guàrdia civil, la seua dona i el seu fill en una vivenda de la caserna de Dolores, on el municipi ha decretat tres dies de dol i un minut de silenci.

La Real acomiada a Elustondo davant un València que busca tancar la permanència

La Reial Societat es prepara per a acomiadar a Anoeta a Aritz Elustondo en un dol davant un València que aspira a certificar de manera matemàtica la seua permanència en Primera Divisió.

Llevant i Mallorca es juguen la vida en un dol directe per la permanència

Llevant i Mallorca arriben empatats a 39 punts i s'enfronten en el Ciutat de València en un partit decisiu, on la victòria acosta la salvació i la derrota pot sentenciar el descens.

Una marxa recorre València contra el genocidi en Palestina i reclama boicot a Israel

Una marxa ha recorregut el centre de València per a denunciar el genocidi en Palestina, reclamar el boicot a Israel i exigir polítiques fermes de dret a la vivenda.

Corberán insistix que el València ha d’anar pels tres punts davant la Reial Societat

Carlos Corberán subratlla que, malgrat que al València li basta un punt per a la salvació matemàtica, l'equip té la responsabilitat de buscar la victòria davant la Reial Societat.

Troben morts a un guàrdia civil, la seua dona i el seu fill en una vivenda de la caserna de Dolores

Un agent de la Guàrdia Civil, la seua dona i el seu fill han sigut trobats morts en una vivenda de la caserna de Dolores, a Alacant, on residia la família. L'Ajuntament ha decretat tres dies de dol oficial i ha suspés tots els actes festius previstos.

Jean Montero, MVP dels quarts de l’Eurolliga i líder del València Basket cap a la Final Four

Jean Montero ha sigut triat MVP dels quarts de final de l'Eurolliga després de liderar la històrica remuntada del València Basket davant el Panathinaikos i classificar a l'equip per a la Final Four.

El València Basket es juga la segona plaça davant un Bilbao que defén el seu octau lloc

València Basket rep al Surne Bilbao Basket en el Roig Arena amb la segona plaça de la Lliga Endesa en l'horitzó, mentres el conjunt basc baralla per afermar la seua presència en el playoff.