Ibi declara tres dies de dol oficial per l’accident laboral que deixa tres morts i set ferits

ALACANT, 27 (EUROPA PRESS)

L’Ajuntament d’Ibi ha declarat tres dies de dol oficial per l’accident en una nau de l’empresa Indústries Climber SA, que ha deixat tres persones mortes i set ferides, segons el balanç del Centre d’Informació i Coordinació d’Urgències (CICU).

En una publicació a través de la xarxa social X, el consistori d’este municipi de la comarca de l’Alcoià ha assenyalat que «com a senyal del dolor del poble per les víctimes de l’accident», l’alcalde ha decretat estes jornades de dol, durant les quals les banderes onejaren a mitja asta.

Com a conseqüència de l’explosió han mort tres homes, dels quals no s’ha concretat la seua edat; dos dones de 21 i 25 anys han patit ferides lleus i han sigut traslladades al centre de salut en una ambulància de Suport Vital Bàsic; un home de 47 anys ha sigut remès en una SAMU a l’hospital d’Alcoi per politraumatisme; dos homes de 49 i 57 anys traslladats en sengles SVB al mateix centre hospitalari per contusions; un home de 43 anys portat en SAMU a l’hospital Doctor Balmis per cremades i l’helicòpter medicalitzat ha evacuat a la Fe a un altre home de 31, també per cremades.

CADENA HUMANA

En declaracions als mitjans de comunicació des del lloc dels fets, la delegada del Govern a la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, ha confirmat que dos dels treballadors morts pertanyen a Climber, on s’ha produït el sinistre, i un altre a la companyia contigua Ibipal. Bernabé ha agraït el treball dels empleats que han fet una cadena humana per a retirar els enderrocs.

Per la seua banda, el president de la Generalitat, Carlos Mazón, s’ha mostrat «molt preocupat» per l’accident laboral i «pendent de la informació que ens està arribant». «Vull manar els meus ànims a treballadors i familiars després d’aquest trist succés», ha expressat en un missatge en la xarxa social X.

De fet, Cruz Roja ha mobilitzat fins a l’empresa sinistrada un Equip de Resposta Immediata en Emergències d’Intervenció Psicosocial per a atendre als familiars i reunits de les persones afectades per l’explosió.

Actualment un equip d’emergències soci sanitari es troba en la zona proporcionant un espai condicionat provisionalment per als familiars mentre es mobilitzen els recursos d’intervenció psicosocial, segons ha informat l’entitat.

L’empresa sinistrada està dedicada a la fabricació d’envasos i embalatges per modele de Poliestirè Expandit i, en el moment de l’explosió, tenia 39 empleats dins de les instal·lacions. Per la seua banda, la nau contigua, Ibipal, fabrica i recicla palets.

INVESTIGACIÓ

La delegada ha assenyalat que la unitat orgànica de Policia Judicial de la Guàrdia Civil ha assumit la investigació i que la Científica s’està fent càrrec de totes les qüestions vinculades amb les víctimes mortals.

Bernabé també ha traslladat el condol als familiars de les víctimes, a tots els treballadors i treballadores, a l’alcalde i al poble d’Ibi.

Així mateix, la màxima representant del Govern a la Comunitat ha agraït la labor de l’institut armat, de les diferents patrulles i els bombers que han acudit ràpidament a socórrer a les nombroses persones que hi havia a l’interior de la fàbrica on s’ha produït l’explosió. També ha tingut paraules de reconeixement per als treballadors que «han pogut fer una cadena humana per a poder traure enderrocs».

Últimes notícies

El Barça apallissa el Bidasoa a Alacant i alça la seua trentena Copa del Rei

El Barça d handbol revalida per tretzé any consecutiu la Copa del Rei després de destrossar el Bidasoa Irún al Centre de Tecnificació d Alacant amb un contundent 17-37 i un inici de partit demolidor.

Més de 200 agents participen en un macrooperatiu antipirateria al voltant del Martínez Valero

Més de dos-cents agents de la Policia Nacional han desplegat este diumenge un ampli dispositiu antipirateria al mercat dominical dels voltants de l'estadi Martínez Valero d'Elx, centrat en falsificacions vinculades al Mundial de futbol dels Estats Units, Mèxic i Canadà.

Localitzen un cos a la platja d’Almassora on va desaparéixer un menor dijous passat

La Guàrdia Civil ha trobat este diumenge un cos a prop de la desembocadura del riu Millars, a Almassora, en la zona on dijous va desaparéixer un menor, i investiga si correspon al jove buscat.

Agents dels Estats Units i Alemanya s’incorporen a un intercanvi amb la Policia Local d’Alacant

La Policia Local d’Alacant ha rebut tres agents d’Austin (Estats Units) i un de Hessen (Alemanya) en el marc del programa Star Internacional per compartir mètodes de treball i coneiximents en seguretat.

El STEPV veu avanços en les propostes d’Educació gràcies a la vaga indefinida

El sindicat STEPV assegura que la vaga indefinida del professorat de l’ensenyament públic ha forçat avanços en les propostes de la Conselleria d’Educació, encara que alerta que el valencià continua encallat i que caldrà decidir si les mobilitzacions seguixen.

Castelló reunix 14 consolats en una jornada de convivència amb música i artesania al parc Ribalta

Castelló ha acollit en el parc Ribalta una jornada de la Mesa Consular amb 14 consolats, actuacions folclòriques, mostres artesanals i gastronomia per a visibilitzar la diversitat cultural de la ciutat. L’Ajuntament destaca que l’esdeveniment reforça la convivència i acostà l’atenció consular al veïnat d’origen estranger.

València celebra un Corpus de 700 anys amb cavalcada, mascletà i processó general

València celebra este diumenge un Corpus Christi extraordinari pel 700 aniversari de la Festa grossa, amb missa a la catedral, Cavalcada del Convit, mascletà i la tradicional processó general.

Morant assegura que el PP ha perdut el carrer i que el PSPV liderarà el canvi sense sorpasso

La secretària general del PSPV-PSOE, Diana Morant, sosté que el PP ha perdut el carrer en la Comunitat Valenciana, que part de l’abstenció tornarà a votar a l’esquerra i que el PSPV encapçalarà el canvi polític sense sorpasso de Compromís.