Ibi declara tres dies de dol oficial per l’accident laboral que deixa tres morts i set ferits

ALACANT, 27 (EUROPA PRESS)

L’Ajuntament d’Ibi ha declarat tres dies de dol oficial per l’accident en una nau de l’empresa Indústries Climber SA, que ha deixat tres persones mortes i set ferides, segons el balanç del Centre d’Informació i Coordinació d’Urgències (CICU).

En una publicació a través de la xarxa social X, el consistori d’este municipi de la comarca de l’Alcoià ha assenyalat que “com a senyal del dolor del poble per les víctimes de l’accident”, l’alcalde ha decretat estes jornades de dol, durant les quals les banderes onejaren a mitja asta.

Com a conseqüència de l’explosió han mort tres homes, dels quals no s’ha concretat la seua edat; dos dones de 21 i 25 anys han patit ferides lleus i han sigut traslladades al centre de salut en una ambulància de Suport Vital Bàsic; un home de 47 anys ha sigut remès en una SAMU a l’hospital d’Alcoi per politraumatisme; dos homes de 49 i 57 anys traslladats en sengles SVB al mateix centre hospitalari per contusions; un home de 43 anys portat en SAMU a l’hospital Doctor Balmis per cremades i l’helicòpter medicalitzat ha evacuat a la Fe a un altre home de 31, també per cremades.

CADENA HUMANA

En declaracions als mitjans de comunicació des del lloc dels fets, la delegada del Govern a la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, ha confirmat que dos dels treballadors morts pertanyen a Climber, on s’ha produït el sinistre, i un altre a la companyia contigua Ibipal. Bernabé ha agraït el treball dels empleats que han fet una cadena humana per a retirar els enderrocs.

Per la seua banda, el president de la Generalitat, Carlos Mazón, s’ha mostrat “molt preocupat” per l’accident laboral i “pendent de la informació que ens està arribant”. “Vull manar els meus ànims a treballadors i familiars després d’aquest trist succés”, ha expressat en un missatge en la xarxa social X.

De fet, Cruz Roja ha mobilitzat fins a l’empresa sinistrada un Equip de Resposta Immediata en Emergències d’Intervenció Psicosocial per a atendre als familiars i reunits de les persones afectades per l’explosió.

Actualment un equip d’emergències soci sanitari es troba en la zona proporcionant un espai condicionat provisionalment per als familiars mentre es mobilitzen els recursos d’intervenció psicosocial, segons ha informat l’entitat.

L’empresa sinistrada està dedicada a la fabricació d’envasos i embalatges per modele de Poliestirè Expandit i, en el moment de l’explosió, tenia 39 empleats dins de les instal·lacions. Per la seua banda, la nau contigua, Ibipal, fabrica i recicla palets.

INVESTIGACIÓ

La delegada ha assenyalat que la unitat orgànica de Policia Judicial de la Guàrdia Civil ha assumit la investigació i que la Científica s’està fent càrrec de totes les qüestions vinculades amb les víctimes mortals.

Bernabé també ha traslladat el condol als familiars de les víctimes, a tots els treballadors i treballadores, a l’alcalde i al poble d’Ibi.

Així mateix, la màxima representant del Govern a la Comunitat ha agraït la labor de l’institut armat, de les diferents patrulles i els bombers que han acudit ràpidament a socórrer a les nombroses persones que hi havia a l’interior de la fàbrica on s’ha produït l’explosió. També ha tingut paraules de reconeixement per als treballadors que “han pogut fer una cadena humana per a poder traure enderrocs”.

Últimes notícies

Concentració a Sagunt per a exigir la inclusió de les dones en la Setmana Santa

Desenes de persones es concentren a Sagunt per a reclamar una Setmana Santa inclusiva i denunciar que la Confraria de la Puríssima Sang continua vetant la incorporació de dones.

El vent deixa ratxes de fins a 124 km/h a l’interior nord de Castelló

Un episodi de vent del nord-oest ha deixat ratxes de fins a 124 km/h en municipis de l'interior nord de Castelló i manté actiu l'avís groc per risc meteorològic.

Concentració a Sagunt per a exigir la inclusió de les dones en la Setmana Santa

Desenes de persones es concentren a Sagunt per a exigir que la Confraria de la Puríssima Sang permeta la participació de dones en la Setmana Santa i reclamen una celebració plenament igualitària.

Camps veu apetible competir amb Oltra a València però insistix a optar a la Generalitat

Francisco Camps considera molt atractiva una possible batalla electoral amb Mónica Oltra a València, però reafirma que el seu objectiu és liderar el PP valencià i optar a la presidència de la Generalitat.

Camps nega haver gastat 15.000 euros en gasolina i reclama una investigació

Francisco Camps sosté que el seu gasto anual en combustible amb cotxe oficial no supera els 4.000 euros i exigix aclarir qui va usar la targeta vinculada al seu vehicle.

Milers de docents omplin València per a exigir una educació pública, digna i en valencià

Milers de docents i estudiants es manifesten a València en una jornada de vaga que els sindicats consideren historica per a reclamar millores salarials, rebaixa de ràtios i mes valencià a les aules.

Un xoc entre dos camions col·lapsa el baipás de València amb 30 quilòmetres de retencions

Un accident entre dos camions en l'A-7, a l'altura del desviament cap a la CV-35 prop de Paterna, provoca prop de 30 quilòmetres de retencions i deixa un ferit traslladat a l'Hospital de Manises.

El sol plena les terrasses i les platges d’Alacant en ple Dimarts Sant

El bon temps, amb temperatures pròximes als 20 graus i cels buidats, ha omplit les terrasses i les platges d'Alacant durant el Dimarts Sant.