Ibi declara tres dies de dol oficial per l’accident laboral que deixa tres morts i set ferits

ALACANT, 27 (EUROPA PRESS)

L’Ajuntament d’Ibi ha declarat tres dies de dol oficial per l’accident en una nau de l’empresa Indústries Climber SA, que ha deixat tres persones mortes i set ferides, segons el balanç del Centre d’Informació i Coordinació d’Urgències (CICU).

En una publicació a través de la xarxa social X, el consistori d’este municipi de la comarca de l’Alcoià ha assenyalat que “com a senyal del dolor del poble per les víctimes de l’accident”, l’alcalde ha decretat estes jornades de dol, durant les quals les banderes onejaren a mitja asta.

Com a conseqüència de l’explosió han mort tres homes, dels quals no s’ha concretat la seua edat; dos dones de 21 i 25 anys han patit ferides lleus i han sigut traslladades al centre de salut en una ambulància de Suport Vital Bàsic; un home de 47 anys ha sigut remès en una SAMU a l’hospital d’Alcoi per politraumatisme; dos homes de 49 i 57 anys traslladats en sengles SVB al mateix centre hospitalari per contusions; un home de 43 anys portat en SAMU a l’hospital Doctor Balmis per cremades i l’helicòpter medicalitzat ha evacuat a la Fe a un altre home de 31, també per cremades.

CADENA HUMANA

En declaracions als mitjans de comunicació des del lloc dels fets, la delegada del Govern a la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, ha confirmat que dos dels treballadors morts pertanyen a Climber, on s’ha produït el sinistre, i un altre a la companyia contigua Ibipal. Bernabé ha agraït el treball dels empleats que han fet una cadena humana per a retirar els enderrocs.

Per la seua banda, el president de la Generalitat, Carlos Mazón, s’ha mostrat “molt preocupat” per l’accident laboral i “pendent de la informació que ens està arribant”. “Vull manar els meus ànims a treballadors i familiars després d’aquest trist succés”, ha expressat en un missatge en la xarxa social X.

De fet, Cruz Roja ha mobilitzat fins a l’empresa sinistrada un Equip de Resposta Immediata en Emergències d’Intervenció Psicosocial per a atendre als familiars i reunits de les persones afectades per l’explosió.

Actualment un equip d’emergències soci sanitari es troba en la zona proporcionant un espai condicionat provisionalment per als familiars mentre es mobilitzen els recursos d’intervenció psicosocial, segons ha informat l’entitat.

L’empresa sinistrada està dedicada a la fabricació d’envasos i embalatges per modele de Poliestirè Expandit i, en el moment de l’explosió, tenia 39 empleats dins de les instal·lacions. Per la seua banda, la nau contigua, Ibipal, fabrica i recicla palets.

INVESTIGACIÓ

La delegada ha assenyalat que la unitat orgànica de Policia Judicial de la Guàrdia Civil ha assumit la investigació i que la Científica s’està fent càrrec de totes les qüestions vinculades amb les víctimes mortals.

Bernabé també ha traslladat el condol als familiars de les víctimes, a tots els treballadors i treballadores, a l’alcalde i al poble d’Ibi.

Així mateix, la màxima representant del Govern a la Comunitat ha agraït la labor de l’institut armat, de les diferents patrulles i els bombers que han acudit ràpidament a socórrer a les nombroses persones que hi havia a l’interior de la fàbrica on s’ha produït l’explosió. També ha tingut paraules de reconeixement per als treballadors que “han pogut fer una cadena humana per a poder traure enderrocs”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Pedro Martínez valora el triomf sufridísimo del València Basket a Girona

Pedro Martínez analitza l'ajustat triomf del València Basket en la pista del Bàsquet Girona (81-84), decidit pels rebots ofensius i l'encert exterior.

El València Basket patix a Girona per a encadenar la seua octava victòria consecutiva

El València Basket es va imposar per 81-84 al Bàsquet Girona en un final atapeït, guiat per l'actuació de Costello i un triple decisiu de Reuvers a 16 segons del final.

Un incendi elèctric destruïx el Centre Astronòmic de l’Alt Túria en honor dels Olmos

Un incendi originat per una pujada de tensió ha calcinat el Centre Astronòmic de l'Alt Túria en honor dels Olmos, deixant inservibles els seus principals telescopis i danyant greument l'edifici.

Vittorio Ghirelli s’imposa en EuroNASCAR a Cheste amb Nelson Piquet Jr. tercer

Vittorio Ghirelli guanya la segona carrera de NASCAR Euro Sèries en el Circuit Ricardo Tormo de Cheste, amb Nelson Piquet Jr. en el podi i més de 22.000 aficionats en les graderies.

Xàtiva depassa els 30 graus en un dia de cels buidats i calor en augment

Xàtiva ha aconseguit els 30,5 graus en una jornada de cels buidats i ascens generalitzat de les temperatures en diverses localitats valencianes.

Sara Sorribes conquista el ITF de Portoroz i trenca dos anys sense títols

Sara Sorribes s'imposa a Leyre Romero en la final del ITF 75 de Portoroz i aconseguix el seu primer títol en més de dos anys, consolidant el seu retorn després de la seua retirada temporal.

Mor un jove de 25 anys en un tiroteig en un carrer de Torrevieja

Un home de 25 anys ha mort per trets en un carrer de Torrevieja, prop de la platja del Capellà. La Guàrdia Civil investiga el tiroteig i ara com ara no hi ha detinguts.

L’alcaldessa de Castelló alerta d’un intent de suplantació de la seua identitat en Facebook

L'alcaldessa de Castelló, Begoña Carrasco, ha denunciat la creació d'un perfil fals en Facebook amb el seu nom per a enviar missatges privats enganyosos i ha demanat a la ciutadania que el denuncie.