Ibi guarda tres minuts de silenci pels tres treballadors morts per una explosió en una fàbrica

L’alcalde assegura que li han descrit el succeït «com un terratrèmol»

ALACANT, 28 (EUROPA PRESS)

Veïns d’Ibi i autoritats han guardat este dijous tres minuts de silenci a les portes de l’Ajuntament de la localitat en memòria dels tres treballadors morts després de l’explosió d’una caldera en una nau de l’empresa Indústries Climber SA al polígon industrial.

A l’homenatge han assistit l’alcalde del municipi, Sergio Carrasco, junt amb altres membres de la corporació municipal, acompanyats del subdelegat del Govern a la Comunitat Valenciana, Juan Antonio Nieves; el president de la Diputació d’Alacant, Toni Pérez, i l’alcaldessa de Xixona, Isabel López, ja que en este municipi residia una de les víctimes mortals.

En declaracions als mitjans de comunicació després de l’acte, el primer edil d’Ibi ha detallat que la «preocupació principal» és estar al costat de les famílies de les víctimes i seguir l’evolució dels tres ferits més greus. En el sinistre, van perdre la vida tres treballadors i set persones van resultar herdias de diversa consideració, de les quals quatre han rebut l’alta.

L’alcalde ha sostingut que no és moment per a determinar si l’Ajuntament ha d’emprendre alguna acció per l’ocorregut i ha demanat «deixar treballar a la Policia Judicial, que s’està fent càrrec de la investigació» sobre l’explosió.

«COM UN TERRATRÈMOL»

Carrasco ha apuntat que la gerent d’una empresa propera a la sinistrada li ha descrit l’explosió «com un terratrèmol» i que esta companyia sortosament no va registrar danys «perquè és de formigó fort».

No obstant això, un dels morts es va registrar en una empresa contigua a Climber, a Ibipal, on un camioner va perdre la vida després de ser colpejat en el cap per una pedra despresa d’una paret arran de l’explosió.

«PÈRDUES IRREPARABLES»

Per la seua banda, el president de la Diputació ha manifestat que la institució provincial «està acompanyant al poble d’Ibi en estos moments de dolor, davant d’unes pèrdues irreparables». «Vam mostrar el sentiment de tota la província d’Alacant para, en la mesura del possible, pal·liar els efectes de l’ocorregut», ha agregat.

L’Ajuntament del municipi alacantí de Xixona també ha decretat dos dies de dol per la defunció d’un dels seus veïns i ha informat que les banderes onejaran a mitja asta durant aquest dijous i divendres. El consistori ha traslladat les condolences a la família de la víctima i a la ciutadania, segons ha indicat a través d’una publicació en Facebook.

FERITS

Dos dels ferits ja han rebut l’alta, mentre que continuen ingressats altres tres amb pronòstic reservat: els traslladats a l’hospital Doctor Balmis d’Alacant i a la Fe de València i un dels tres remesos a l’hospital d’Alcoi, segons ha informat el Centre d’Informació i Coordinació d’Urgències (CICU).

Així mateix, altres dos dones de 21 i 25 anys van patir ferides lleus i van ser traslladades al centre de salut en una ambulància de Suport Vital Bàsic (SVB).

Últimes notícies

Deting a Viver per apuntar algú amb una pistola de fogueig en plena festa

La Guàrdia Civil ha detingut un jove de 29 anys i investiga una dona de 26 per una agressió múltiple i amenaces amb una pistola de fogueig durant una discomòbil a Viver el 15 d’agost.

Mor un motorista en la A-31 a Monforte del Cid en un xoc amb un cotxe

Un home de 42 anys ha mort en un accident entre la seua motocicleta i un cotxe a l’A-31, a Monforte del Cid, mentre que el conductor del turisme, de 19 anys, ha resultat il·lés.

Els bombers mantenen la vigilància i busquen extingir l’incendi d’El Saler

Els bombers de València continuen treballant a la Devesa d’El Saler per controlar punts calents i aconseguir l’extinció total després de cremar-se 37 hectàrees.

Divendres amb temperatures màximes molt altes a l’interior i prelitoral valencià

Este divendres el cel estarà poc nuvolós a la Comunitat Valenciana i les temperatures màximes pujaran, amb valors significativament alts en zones de l’interior i del prelitoral. Dissabte es mantindrà la calor, especialment a l’interior, amb vents fluixos de direcció variable que giraran a component este.

Avís groc este divendres per temperatures de fins a 38 graus a l’interior de València

Aemet ha activat per a este divendres l’avís groc a tota la província de València per calor intensa, amb fins a 38 graus a l’interior i 36 al litoral.

Folk irlandés, èpica celta i molt rock: The Waterboys omplin el Roig Arena

The Waterboys han convertit el Roig Arena de València en un pub ideal amb quasi tres hores de folk irlandés, èpica celta, country i rock clàssic, en l’únic concert que oferiran enguany a Espanya. El recital s’ha centrat en l’univers de 'Fisherman's blues' i el nou triple disc 'Atlantic rain', amb el suport de Steve Earle.

Mor una xiqueta de 11 anys en caure un pilar sobre dos germans a Alzira

Una xiqueta de 11 anys ha mort i el seu germà de 9 ha resultat ferit este dijous a Alzira després que els caiguera al damunt un pilar duna vivenda a la zona del Motor de lAigua-Casella.

Mor una xiqueta de 11 anys en desplomar-se un pilar d’una vivenda a Alzira

Una xiqueta de 11 anys ha mort i el seu germà de 9 ha resultat ferit en desplomar-se un pilar d’una vivenda a la zona del Motor de l’Aigua-Casella, a Alzira, segons el CICU.