Ibi guarda tres minuts de silenci pels tres treballadors morts per una explosió en una fàbrica

L’alcalde assegura que li han descrit el succeït “com un terratrèmol”

ALACANT, 28 (EUROPA PRESS)

Veïns d’Ibi i autoritats han guardat este dijous tres minuts de silenci a les portes de l’Ajuntament de la localitat en memòria dels tres treballadors morts després de l’explosió d’una caldera en una nau de l’empresa Indústries Climber SA al polígon industrial.

A l’homenatge han assistit l’alcalde del municipi, Sergio Carrasco, junt amb altres membres de la corporació municipal, acompanyats del subdelegat del Govern a la Comunitat Valenciana, Juan Antonio Nieves; el president de la Diputació d’Alacant, Toni Pérez, i l’alcaldessa de Xixona, Isabel López, ja que en este municipi residia una de les víctimes mortals.

En declaracions als mitjans de comunicació després de l’acte, el primer edil d’Ibi ha detallat que la “preocupació principal” és estar al costat de les famílies de les víctimes i seguir l’evolució dels tres ferits més greus. En el sinistre, van perdre la vida tres treballadors i set persones van resultar herdias de diversa consideració, de les quals quatre han rebut l’alta.

L’alcalde ha sostingut que no és moment per a determinar si l’Ajuntament ha d’emprendre alguna acció per l’ocorregut i ha demanat “deixar treballar a la Policia Judicial, que s’està fent càrrec de la investigació” sobre l’explosió.

“COM UN TERRATRÈMOL”

Carrasco ha apuntat que la gerent d’una empresa propera a la sinistrada li ha descrit l’explosió “com un terratrèmol” i que esta companyia sortosament no va registrar danys “perquè és de formigó fort”.

No obstant això, un dels morts es va registrar en una empresa contigua a Climber, a Ibipal, on un camioner va perdre la vida després de ser colpejat en el cap per una pedra despresa d’una paret arran de l’explosió.

“PÈRDUES IRREPARABLES”

Per la seua banda, el president de la Diputació ha manifestat que la institució provincial “està acompanyant al poble d’Ibi en estos moments de dolor, davant d’unes pèrdues irreparables”. “Vam mostrar el sentiment de tota la província d’Alacant para, en la mesura del possible, pal·liar els efectes de l’ocorregut”, ha agregat.

L’Ajuntament del municipi alacantí de Xixona també ha decretat dos dies de dol per la defunció d’un dels seus veïns i ha informat que les banderes onejaran a mitja asta durant aquest dijous i divendres. El consistori ha traslladat les condolences a la família de la víctima i a la ciutadania, segons ha indicat a través d’una publicació en Facebook.

FERITS

Dos dels ferits ja han rebut l’alta, mentre que continuen ingressats altres tres amb pronòstic reservat: els traslladats a l’hospital Doctor Balmis d’Alacant i a la Fe de València i un dels tres remesos a l’hospital d’Alcoi, segons ha informat el Centre d’Informació i Coordinació d’Urgències (CICU).

Així mateix, altres dos dones de 21 i 25 anys van patir ferides lleus i van ser traslladades al centre de salut en una ambulància de Suport Vital Bàsic (SVB).

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pedro Martínez ressalta la victòria coral del València Basket davant el Riu Breogán

Pedro Martínez celebra el triomf del València Basket davant el Riu Breogán com una victòria coral en la qual subratlla l'aportació defensiva d'Isaac Nogués i la bona faena de Yankuba Avenc i Kameron Taylor.

Montero lidera un València Basket coral per a doblegar al Riu Breogán (105-88)

València Basket s'imposa al Riu Breogán per 105-88 en el Roig Arena, en un triomf coral liderat pel dominicà Jean Montero i sustentat en la potència ofensiva local.

Mor als 78 anys Josep Piera, poeta i referent de la literatura valenciana

El poeta i narrador valencià Josep Piera, figura clau de la Generació dels 70 i autor àmpliament premiat, ha mort als 78 anys. Institucions i representants públics destaquen el seu llegat literari i el seu compromís amb la cultura valenciana.

Dos morts en la segona fase de l’operació de trànsit de Setmana Santa en la Comunitat Valenciana

La segona fase de l'operació especial de trànsit de Setmana Santa registra dos víctimes mortals a Vila-real i Calp i un alt volum de desplaçaments per carretera.

Remuntada del Celta a Mestalla per a afermar-se en llocs europeus

El Celta de Vigo remunta al València amb una espectacular segona part a Mestalla, s'aferra a la zona europea i deixa al conjunt local sense premi malgrat el doblet de Guido Rodríguez.

Les màximes freguen els 27 graus en una Jornada de Pasqua molt temperada en la Comunitat

La Comunitat Valenciana ha viscut un Diumenge de Pasqua molt temperat, amb màximes de fins a 27,5 graus en diversos municipis de l'interior i prelitoral, i valors una mica més moderats en les capitals de província.

El Celta remunta a Mestalla i consolida la seua plaça europea davant el València

El Celta de Vigo remunta al València amb una brillant segona part, s'imposa 2-3 a Mestalla i reforça la seua posició europea mentres el conjunt local deixa escapar una ocasió per a acostar-se a Europa.

Mor un ciclista de 57 anys en xocar amb un cotxe en la N-332 a Calp

Un ciclista de 57 anys ha mort després de col·lidir amb un cotxe en la N-332 al seu pas per Calp. Els servicis d'emergència van intentar reanimar-ho sense èxit.