Ibi guarda tres minuts de silenci pels tres treballadors morts per una explosió en una fàbrica

L’alcalde assegura que li han descrit el succeït “com un terratrèmol”

ALACANT, 28 (EUROPA PRESS)

Veïns d’Ibi i autoritats han guardat este dijous tres minuts de silenci a les portes de l’Ajuntament de la localitat en memòria dels tres treballadors morts després de l’explosió d’una caldera en una nau de l’empresa Indústries Climber SA al polígon industrial.

A l’homenatge han assistit l’alcalde del municipi, Sergio Carrasco, junt amb altres membres de la corporació municipal, acompanyats del subdelegat del Govern a la Comunitat Valenciana, Juan Antonio Nieves; el president de la Diputació d’Alacant, Toni Pérez, i l’alcaldessa de Xixona, Isabel López, ja que en este municipi residia una de les víctimes mortals.

En declaracions als mitjans de comunicació després de l’acte, el primer edil d’Ibi ha detallat que la “preocupació principal” és estar al costat de les famílies de les víctimes i seguir l’evolució dels tres ferits més greus. En el sinistre, van perdre la vida tres treballadors i set persones van resultar herdias de diversa consideració, de les quals quatre han rebut l’alta.

L’alcalde ha sostingut que no és moment per a determinar si l’Ajuntament ha d’emprendre alguna acció per l’ocorregut i ha demanat “deixar treballar a la Policia Judicial, que s’està fent càrrec de la investigació” sobre l’explosió.

“COM UN TERRATRÈMOL”

Carrasco ha apuntat que la gerent d’una empresa propera a la sinistrada li ha descrit l’explosió “com un terratrèmol” i que esta companyia sortosament no va registrar danys “perquè és de formigó fort”.

No obstant això, un dels morts es va registrar en una empresa contigua a Climber, a Ibipal, on un camioner va perdre la vida després de ser colpejat en el cap per una pedra despresa d’una paret arran de l’explosió.

“PÈRDUES IRREPARABLES”

Per la seua banda, el president de la Diputació ha manifestat que la institució provincial “està acompanyant al poble d’Ibi en estos moments de dolor, davant d’unes pèrdues irreparables”. “Vam mostrar el sentiment de tota la província d’Alacant para, en la mesura del possible, pal·liar els efectes de l’ocorregut”, ha agregat.

L’Ajuntament del municipi alacantí de Xixona també ha decretat dos dies de dol per la defunció d’un dels seus veïns i ha informat que les banderes onejaran a mitja asta durant aquest dijous i divendres. El consistori ha traslladat les condolences a la família de la víctima i a la ciutadania, segons ha indicat a través d’una publicació en Facebook.

FERITS

Dos dels ferits ja han rebut l’alta, mentre que continuen ingressats altres tres amb pronòstic reservat: els traslladats a l’hospital Doctor Balmis d’Alacant i a la Fe de València i un dels tres remesos a l’hospital d’Alcoi, segons ha informat el Centre d’Informació i Coordinació d’Urgències (CICU).

Així mateix, altres dos dones de 21 i 25 anys van patir ferides lleus i van ser traslladades al centre de salut en una ambulància de Suport Vital Bàsic (SVB).

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Carlos Mazón evita valorar la seua citació judicial per respecte al procés de la DANA

Carlos Mazón refusa comentar la seua citació com a testimoni per la gestió de la DANA de València de 2024, en la qual van morir 230 persones, al·legant respecte al procés judicial.

El València Basket defén el seu paper de favorit davant el Ensino Lugo en la Copa de la Reina

El València Basket arriba als quarts de final de la Copa de la Reina davant el Ensino Lugo amb l'etiqueta de favorit i l'oportunitat de rescabalar-se després de l'eliminació del passat any. El conjunt taronja busca trobar en el torneig estabilitat i un impuls anímic en una temporada marcada pels alts i baixos.

L’oposició exigix a Mazón que diga la veritat en el seu testifical per la dana

PSPV i Compromís celebren que la jutgessa cite com a testimoni a Carlos Mazón per la gestió de la dana i li recorden que està obligat a dir la veritat, mentres PP i Vox demanen respecte a les decisions judicials.

PP i Vox reivindiquen l’alleujament fiscal de les noves deduccions enfront de les acusacions de populisme

El ple de Les Corts debat la convalidació de dos decrets que amplien les deduccions fiscals en la Comunitat Valenciana per gastos sanitaris i de música, mesures que PP i Vox presenten com a alleujament per a la classe mitjana i que l'oposició titlla de populisme fiscal i regal a les rendes altes.

PSPV i Compromís qüestionen el trasllat de la parella de Pérez Llorca a la Diputació de València

PSPV i Compromís denuncien la contractació en comissió de servicis de la parella del president Juanfran Pérez Llorca per la Diputació de València, mentres PP i Vox defenen la legalitat i normalitat del trasllat.

Awa Fam reivindica l’ambició del València Basket en la Copa de la Reina

Awa Fam reconeix que el València Basket no partix com a gran favorit en la Copa de la Reina de Tarragona, però manté l'ambició de competir al màxim i barallar pel títol.

L’alta velocitat Madrid-València lidera el creixement de passatgers amb un 26% més en l’últim trimestre de 2025

La línia d'alta velocitat Madrid-València va registrar un increment del 26% de viatgers en el quart trimestre de 2025, fins a 1,5 milions, mentres el corredor Madrid-Barcelona va anotar la seua primera caiguda de demanda des de la liberalització.

Investiguen a 25 persones per alçar vivendes il·legals en sòl agrícola de Mutxamel

La Guàrdia Civil investiga a 25 copropietaris d'una finca de 12.000 metres quadrats a Mutxamel per parcel·lar el sòl rústic i instal·lar vivendes sense autorització urbanística.