Ibi guarda tres minuts de silenci pels tres treballadors morts per una explosió en una fàbrica

L’alcalde assegura que li han descrit el succeït «com un terratrèmol»

ALACANT, 28 (EUROPA PRESS)

Veïns d’Ibi i autoritats han guardat este dijous tres minuts de silenci a les portes de l’Ajuntament de la localitat en memòria dels tres treballadors morts després de l’explosió d’una caldera en una nau de l’empresa Indústries Climber SA al polígon industrial.

A l’homenatge han assistit l’alcalde del municipi, Sergio Carrasco, junt amb altres membres de la corporació municipal, acompanyats del subdelegat del Govern a la Comunitat Valenciana, Juan Antonio Nieves; el president de la Diputació d’Alacant, Toni Pérez, i l’alcaldessa de Xixona, Isabel López, ja que en este municipi residia una de les víctimes mortals.

En declaracions als mitjans de comunicació després de l’acte, el primer edil d’Ibi ha detallat que la «preocupació principal» és estar al costat de les famílies de les víctimes i seguir l’evolució dels tres ferits més greus. En el sinistre, van perdre la vida tres treballadors i set persones van resultar herdias de diversa consideració, de les quals quatre han rebut l’alta.

L’alcalde ha sostingut que no és moment per a determinar si l’Ajuntament ha d’emprendre alguna acció per l’ocorregut i ha demanat «deixar treballar a la Policia Judicial, que s’està fent càrrec de la investigació» sobre l’explosió.

«COM UN TERRATRÈMOL»

Carrasco ha apuntat que la gerent d’una empresa propera a la sinistrada li ha descrit l’explosió «com un terratrèmol» i que esta companyia sortosament no va registrar danys «perquè és de formigó fort».

No obstant això, un dels morts es va registrar en una empresa contigua a Climber, a Ibipal, on un camioner va perdre la vida després de ser colpejat en el cap per una pedra despresa d’una paret arran de l’explosió.

«PÈRDUES IRREPARABLES»

Per la seua banda, el president de la Diputació ha manifestat que la institució provincial «està acompanyant al poble d’Ibi en estos moments de dolor, davant d’unes pèrdues irreparables». «Vam mostrar el sentiment de tota la província d’Alacant para, en la mesura del possible, pal·liar els efectes de l’ocorregut», ha agregat.

L’Ajuntament del municipi alacantí de Xixona també ha decretat dos dies de dol per la defunció d’un dels seus veïns i ha informat que les banderes onejaran a mitja asta durant aquest dijous i divendres. El consistori ha traslladat les condolences a la família de la víctima i a la ciutadania, segons ha indicat a través d’una publicació en Facebook.

FERITS

Dos dels ferits ja han rebut l’alta, mentre que continuen ingressats altres tres amb pronòstic reservat: els traslladats a l’hospital Doctor Balmis d’Alacant i a la Fe de València i un dels tres remesos a l’hospital d’Alcoi, segons ha informat el Centre d’Informació i Coordinació d’Urgències (CICU).

Així mateix, altres dos dones de 21 i 25 anys van patir ferides lleus i van ser traslladades al centre de salut en una ambulància de Suport Vital Bàsic (SVB).

Últimes notícies

Fortes tempestes i pedra en l’interior de Castelló amb 26 l/m² a Castellfort en mitja hora

Castellfort ha registrat 26 litres per metre quadrat en mitja hora i Aemet manté l’avís taronja per tempestes fortes amb granís en l’interior nord de Castelló.

Preso sense fiança el propietari del bar acusat de matar un jove a València

Un jutjat d’instrucció de València ha ordenat presó provisional, comunicada i sense fiança per al propietari del bar ‘La Esquina Tropical’, detingut per la mort d’un jove de 20 anys aquest dimecres. L’home, de 62 anys i nacionalitat colombiana, està investigat per homicidi i un delicte contra la salut pública.

Foios ompli els carrers per homenatjar Ferran Torres, campió del món

Prop de 7.000 veïns de Foios han omplit l’aparcament del camp de futbol municipal per retre un emotiu homenatge a Ferran Torres, golejador en la final del Mundial. L’Ajuntament ha iniciat els tràmits per nomenar-lo Fill Predilecte.

Pego arriba als 40 graus i encapçala les temperatures de la Comunitat

Pego ha registrat hui 40 graus i s’ha situat com el municipi més calorós de la Comunitat Valenciana, mentre que Ontinyent, Xàtiva, Oliva i Bicorp s’han quedat prop d’esta marca. La mínima del dia s’ha donat a Vilafranca del Cid, amb 14,6 graus.

Intercepten deu migrants en arribar en patera a una cala de Benidorm

La Policia Nacional ha detingut deu hòmens d’origen algerià, un possible menor, després d’arribar en patera a la cala del Tío Ximo, a Benidorm.

El CEO de Vodafone Espanya haurà de declarar com a investigat pel cas Finetwork

El Tribunal d’Instància d’Alacant ha citat el conseller delegat de Vodafone Espanya, José Miguel García, a declarar com a investigat l’1 de setembre arran d’una querella per presumpta administració deslleial en l’operació de Finetwork.

Un home es tanca amb sa mare major en un pis del Marítim i la Policia el reduïx sense ferits

La Policia Nacional ha accedit a una vivenda del districte del Marítim de València on un home de 58 anys s’havia atrinxerat amb sa mare de 81 anys i mobilitat reduïda, i ha aconseguit reduir-lo sense danys abans de traslladar-lo a un centre mèdic.

Ayora reforça serveis socials i atenció a la dependència amb 2,5 milions de la Generalitat

La Conselleria de Serveis Socials ha destinat 2,49 milions d’euros a recursos bàsics i especialitzats d’Ayora mitjançant el contracte programa, amb inversions destacades en residències, atenció domiciliària i parcs accessibles.
FILMOTECA D'ESTIU