Ibi guarda tres minuts de silenci pels tres treballadors morts per una explosió en una fàbrica

L’alcalde assegura que li han descrit el succeït «com un terratrèmol»

ALACANT, 28 (EUROPA PRESS)

Veïns d’Ibi i autoritats han guardat este dijous tres minuts de silenci a les portes de l’Ajuntament de la localitat en memòria dels tres treballadors morts després de l’explosió d’una caldera en una nau de l’empresa Indústries Climber SA al polígon industrial.

A l’homenatge han assistit l’alcalde del municipi, Sergio Carrasco, junt amb altres membres de la corporació municipal, acompanyats del subdelegat del Govern a la Comunitat Valenciana, Juan Antonio Nieves; el president de la Diputació d’Alacant, Toni Pérez, i l’alcaldessa de Xixona, Isabel López, ja que en este municipi residia una de les víctimes mortals.

En declaracions als mitjans de comunicació després de l’acte, el primer edil d’Ibi ha detallat que la «preocupació principal» és estar al costat de les famílies de les víctimes i seguir l’evolució dels tres ferits més greus. En el sinistre, van perdre la vida tres treballadors i set persones van resultar herdias de diversa consideració, de les quals quatre han rebut l’alta.

L’alcalde ha sostingut que no és moment per a determinar si l’Ajuntament ha d’emprendre alguna acció per l’ocorregut i ha demanat «deixar treballar a la Policia Judicial, que s’està fent càrrec de la investigació» sobre l’explosió.

«COM UN TERRATRÈMOL»

Carrasco ha apuntat que la gerent d’una empresa propera a la sinistrada li ha descrit l’explosió «com un terratrèmol» i que esta companyia sortosament no va registrar danys «perquè és de formigó fort».

No obstant això, un dels morts es va registrar en una empresa contigua a Climber, a Ibipal, on un camioner va perdre la vida després de ser colpejat en el cap per una pedra despresa d’una paret arran de l’explosió.

«PÈRDUES IRREPARABLES»

Per la seua banda, el president de la Diputació ha manifestat que la institució provincial «està acompanyant al poble d’Ibi en estos moments de dolor, davant d’unes pèrdues irreparables». «Vam mostrar el sentiment de tota la província d’Alacant para, en la mesura del possible, pal·liar els efectes de l’ocorregut», ha agregat.

L’Ajuntament del municipi alacantí de Xixona també ha decretat dos dies de dol per la defunció d’un dels seus veïns i ha informat que les banderes onejaran a mitja asta durant aquest dijous i divendres. El consistori ha traslladat les condolences a la família de la víctima i a la ciutadania, segons ha indicat a través d’una publicació en Facebook.

FERITS

Dos dels ferits ja han rebut l’alta, mentre que continuen ingressats altres tres amb pronòstic reservat: els traslladats a l’hospital Doctor Balmis d’Alacant i a la Fe de València i un dels tres remesos a l’hospital d’Alcoi, segons ha informat el Centre d’Informació i Coordinació d’Urgències (CICU).

Així mateix, altres dos dones de 21 i 25 anys van patir ferides lleus i van ser traslladades al centre de salut en una ambulància de Suport Vital Bàsic (SVB).

Últimes notícies

Miramar i Pego freguen els 40 graus i se situen entre les màximes d’Espanya

Miramar, Pego i Sagunt han registrat este dijous algunes de les temperatures més altes d’Espanya, mentre les tronades han provocat desploms tèrmics de fins a 19,6 graus en punts de la Comunitat Valenciana.

El Valencia fitxa Pablo Maffeo cedit amb opció de compra per a dos temporades

El lateral dret Pablo Maffeo arriba al Valencia cedit per l’Olympiacos amb una opció de compra per a dos temporades, després de destacar al Mallorca i cobrir la vacant en el flanc dret defensiu.

Més de 50 intervencions de bombers per les fortes ratxes de vent a la Ribera

Les tempestes amb ratxes de més de 100 km/h han obligat els bombers a actuar en més de 50 servicis a la Ribera, sobretot per arbres caiguts i danys en estructures. Aemet explica que es tracta de reventons humits i Emergències insta a telefonar al 112 si es veu fum.

Mercalicante es reforça com a motor de distribució alimentària a Alacant

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha destacat en la seua visita a Mercalicante el paper clau de Mercasa i la Red de Mercas en la distribució d’aliments de proximitat i en l’economia estatal. La plataforma alacantina abasteix 1,9 milions d’habitants, concentra 110 empreses i genera 4.600 llocs de treball directes i indirectes.

Hacienda insta les autonomies del PP a pensar més en la ciutadania que en Feijóo

El ministre dHisenda, Arcadi Espanya, ha demanat als governs autonòmics del PP que anteposen els interessos dels seus ciutadans a lestratègia de bloqueig dAlberto Núñez Feijóo en la negociació del nou model de finançament i dels Pressupostos Generals de lEstat.

Pedregades i ratxes de fins a 149 km/h sacsegen la Ribera Alta

Un episodi de fortes tronades ha deixat pedra i ratxes de vent de fins a 149 km/h en municipis de la Ribera Alta, com Alzira i Sumacàrcer, i ha obligat els bombers a atendre diverses incidències.

Cansament i impotència a València després de la nit més calorosa

La nit més càlida registrada a València ha deixat veïns exhausts, amb mala qualitat de son i buscant ombra, aigua i espais climatitzats per suportar unes temperatures que molts qualifiquen d’horroroses.

Consells per a protegir-te de les fortes tempestes en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha demanat extremar la prudència per les fortes pluges, el vent i el granís previstos, amb avís taronja en el litoral i l’interior sud de València i l’interior d’Alacant, i nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis.