La Generalitat garanteix que mantindrà la identificació de restes trobades en exhumacions

El director general de Transparència i Participació, José Tárrega, ha destacat que la Generalitat i la Fundació per al Foment de la Investigació Sanitària i Biomèdica de la Comunitat Valenciana (Fisabio) “continuaran amb els treballs d’identificació de les restes trobades després de les exhumacions realitzades a la Comunitat Valenciana”, tal com va avançar el president de la Generalitat, Carlos Mazón.

Estes actuacions s’emmarquen en el conveni de col·laboració entre ambdues institucions per a la identificació de víctimes de la Guerra Civil.

Tàrrega, acompanyat per la directora gerent de la fundació, Mónica Pont, i la responsable del Servei de Seqüenciació Masiva, Llúcia Martínez, ha realitzat un recorregut per les instal·lacions de Fisabio on es duen a terme les tasques d’emmagatzematge de mostres i la seua seqüenciació.

José Tárrega s’ha referit a esta col·laboració “com a imprescindible” en la identificació de víctimes que s’han localitzat a les diferents fosses intervingudes en territori valencià, atés que Fisabio “compta amb les eines més avançades per avançar en els treballs d’anàlisi de mostres i identificació“.

Fisabio utilitza noves tècniques de seqüenciació massiva que analitzen un nombre més gran de marcadors genètics per aconseguir la identificació. Alhora, disposa de personal qualificat i amb alt nivell de coneixement científic en la matèria, cosa que obre la possibilitat de millorar la identificació de restes de les víctimes.

El treball conjunt entre la Generalitat, la Universitat de València i Fisabio garanteix la creació de protocols d’actuació científica i multidisciplinària que asseguren la col·laboració institucional i una intervenció adequada en les actuacions de localització, exhumació i identificació de persones desaparegudes. Tot això, d’acord amb les recomanacions del Consell de Drets Humans de l’ONU.

Memorial de Paterna

En finalitzar la visita, el director general de Transparència i Participació també ha parlat d’altres actuacions en matèria de memòria democràtica de la Generalitat que es troben en fase de desenvolupament. En este sentit, s’ha referit al Memorial de Paterna i ha afirmat que “es tracta d’un projecte, les obres del qual s’estan executant i desenvolupant a bon ritme, i la finalització del qual està prevista el primer trimestre del 2024“.

Institut Valencià de Memòria Democràtica

Alhora, ha esmentat un altre dels grans projectes en matèria de memòria com és la rehabilitació de la futura seu de l’Institut Valencià de Memòria Democràtica que s’ubicarà a l’antic edifici de Sanitat Exterior de l’Autoritat Portuària d’Alacant, “unes obres de remodelació que estan en marxa per emprendre el projecte, la conclusió del qual està prevista durant el pròxim any“.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Aemet preveu un cap de setmana inestable i una altra borrasca des del dimarts

Aemet ha informat de pluges generalitzades este dijous i d'un cap de setmana inestable; el dimarts s'espera una altra borrasca. Els acumulats més alts s'han donat en la Comunitat Valenciana.

Huit detinguts a Cheste i Vilamarxant en tres intervencions contra el narcotràfic

La Guàrdia Civil ha detingut a huit persones i ha desarticulat tres punts de venda de droga a Cheste i Vilamarxant. L'operatiu ha intervingut cocaïna, haixix, diners i 11 armes.

Alerten d’una estafa que suplanta ‘Mi Carpeta Ciudadana’ amb un fals ingrés de 552 euros

INCIBE detecta una campanya de correus fraudulents que intenta obtindre dades personals i bancàries dels usuaris

El Port de València tanca el trànsit marítim per ratxes de vent i només permet eixides

El port ha suspés les entrades per ratxes de vent i, a les 09.24, ha permés únicament les eixides. Aemet manté avís groc per pluges i tempestes a Castelló, València i litoral nord d'Alacant.

Carmencita garantix safrà per a sis mesos i evita l’impacte del conflicte a l’Iran

L'empresa embene unes tres tones de safrà a l'any i assegura subministrament fins a setembre de 2026 gràcies al seu 'estoc' i a rutes alternatives. La modernització de la seua planta i l'expansió logística reforcen la seua capacitat en un context de tensions a l'Iran

Dos detinguts per incendis intencionats en garatges de Novelda i Petrer

Dos jóvens de 24 anys han sigut detinguts per provocar sengles focs en garatges de Novelda i Petrer. La ràpida actuació d'emergències va evitar ferits i danys majors.

La pluja força la suspensió de la mascletà de hui en la plaça de l’Ajuntament de València

L'Ajuntament de València ha suspés la mascletà de les 14.00 per la pluja i les previsions. La decisió s'ha pres al no poder garantir el muntatge en temps i condicions.

El Port de València tanca el trànsit marítim per ratxes de vent

El Port de València ha tancat el trànsit marítim per ratxes de vent, segons ha comunicat el Centre de Coordinació d'Emergències després de la notificació de l'Autoritat Portuària. Aemet ha establit per a este dijous l'avís groc per pluges a Castelló, el sud de València i el litoral nord d'Alacant, i s'ha demanat precaució en les carreteres durant la jornada