La Generalitat garanteix que mantindrà la identificació de restes trobades en exhumacions

El director general de Transparència i Participació, José Tárrega, ha destacat que la Generalitat i la Fundació per al Foment de la Investigació Sanitària i Biomèdica de la Comunitat Valenciana (Fisabio) “continuaran amb els treballs d’identificació de les restes trobades després de les exhumacions realitzades a la Comunitat Valenciana”, tal com va avançar el president de la Generalitat, Carlos Mazón.

Estes actuacions s’emmarquen en el conveni de col·laboració entre ambdues institucions per a la identificació de víctimes de la Guerra Civil.

Tàrrega, acompanyat per la directora gerent de la fundació, Mónica Pont, i la responsable del Servei de Seqüenciació Masiva, Llúcia Martínez, ha realitzat un recorregut per les instal·lacions de Fisabio on es duen a terme les tasques d’emmagatzematge de mostres i la seua seqüenciació.

José Tárrega s’ha referit a esta col·laboració “com a imprescindible” en la identificació de víctimes que s’han localitzat a les diferents fosses intervingudes en territori valencià, atés que Fisabio “compta amb les eines més avançades per avançar en els treballs d’anàlisi de mostres i identificació“.

Fisabio utilitza noves tècniques de seqüenciació massiva que analitzen un nombre més gran de marcadors genètics per aconseguir la identificació. Alhora, disposa de personal qualificat i amb alt nivell de coneixement científic en la matèria, cosa que obre la possibilitat de millorar la identificació de restes de les víctimes.

El treball conjunt entre la Generalitat, la Universitat de València i Fisabio garanteix la creació de protocols d’actuació científica i multidisciplinària que asseguren la col·laboració institucional i una intervenció adequada en les actuacions de localització, exhumació i identificació de persones desaparegudes. Tot això, d’acord amb les recomanacions del Consell de Drets Humans de l’ONU.

Memorial de Paterna

En finalitzar la visita, el director general de Transparència i Participació també ha parlat d’altres actuacions en matèria de memòria democràtica de la Generalitat que es troben en fase de desenvolupament. En este sentit, s’ha referit al Memorial de Paterna i ha afirmat que “es tracta d’un projecte, les obres del qual s’estan executant i desenvolupant a bon ritme, i la finalització del qual està prevista el primer trimestre del 2024“.

Institut Valencià de Memòria Democràtica

Alhora, ha esmentat un altre dels grans projectes en matèria de memòria com és la rehabilitació de la futura seu de l’Institut Valencià de Memòria Democràtica que s’ubicarà a l’antic edifici de Sanitat Exterior de l’Autoritat Portuària d’Alacant, “unes obres de remodelació que estan en marxa per emprendre el projecte, la conclusió del qual està prevista durant el pròxim any“.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El pallasso alacantí David García Coll lidera Kurios, l’espectacle de Circ del Sol a Alacant

L'artista alacantí David García Coll encarna a un científic idealista del segle XIX en Kurios, el muntatge de Circ del Sol que arribarà a la Platja de Sant Joan del 16 de juliol al 23 d'agost.

L’Eurocambra alça la immunitat a Alvise Pérez perquè siga jutjat per assetjament a la fiscal Gisbert

El Parlament Europeu ha alçat la immunitat parlamentària de Luis Alvise Pérez, líder des Va acabar la Festa, perquè el Tribunal Suprem puga investigar-li per presumpte assetjament a la fiscal de delictes d'odi Susana Gisbert.

La jutgessa que investiga la DANA citarà a Carlos Mazón com a testimoni després de la decisió de l’Audiència

La jutgessa del Jutjat 3 de Catarroja posposa la citació com a testimoni del expresident de la Generalitat Carlos Mazón fins que l'Audiència de València resolga el seu recurs per a personar-se en la causa per la DANA.

La Comunitat Valenciana se situa com la tercera regió amb menor sinistralitat laboral

La Comunitat Valenciana es consolida com la tercera autonomia amb menor sinistralitat laboral, reduïx accidents i reforça la prevenció en la reincorporació després d'una baixa.

Sanitat fixa el 4 de maig per a negociar la implantació de la jornada de 35 hores

La Conselleria de Sanitat convoca la Taula Sectorial el 4 de maig per a arrancar la negociació de la jornada de 35 hores en la sanitat valenciana a partir de 2027, condicionada a la viabilitat pressupostària.

Borriana activa un cens genètic caní per a identificar als amos per ADN

Borriana posa en marxa un cens genètic caní que permetrà identificar als propietaris a partir de l'ADN dels seus gossos i sancionar els excrements abandonats en la via pública.

Immobilitzats 105 joguets a Borriol per incomplir la normativa de seguretat

La Guàrdia Civil ha immobilitzat 105 joguets en un comerç de Borriol en detectar greus irregularitats en matèria de seguretat i etiquetatge dirigides a productes per a menors.

La dieta mediterrània i la microbiota vaginal s’associen a major èxit en la inseminació artificial

Un estudi del CSIC relaciona una major adherència a la dieta mediterrània amb una microbiota vaginal dominada per Lactobacillus i millors taxes d'embaràs en inseminació artificial.