La Generalitat garanteix que mantindrà la identificació de restes trobades en exhumacions

El director general de Transparència i Participació, José Tárrega, ha destacat que la Generalitat i la Fundació per al Foment de la Investigació Sanitària i Biomèdica de la Comunitat Valenciana (Fisabio) “continuaran amb els treballs d’identificació de les restes trobades després de les exhumacions realitzades a la Comunitat Valenciana”, tal com va avançar el president de la Generalitat, Carlos Mazón.

Estes actuacions s’emmarquen en el conveni de col·laboració entre ambdues institucions per a la identificació de víctimes de la Guerra Civil.

Tàrrega, acompanyat per la directora gerent de la fundació, Mónica Pont, i la responsable del Servei de Seqüenciació Masiva, Llúcia Martínez, ha realitzat un recorregut per les instal·lacions de Fisabio on es duen a terme les tasques d’emmagatzematge de mostres i la seua seqüenciació.

José Tárrega s’ha referit a esta col·laboració “com a imprescindible” en la identificació de víctimes que s’han localitzat a les diferents fosses intervingudes en territori valencià, atés que Fisabio “compta amb les eines més avançades per avançar en els treballs d’anàlisi de mostres i identificació“.

Fisabio utilitza noves tècniques de seqüenciació massiva que analitzen un nombre més gran de marcadors genètics per aconseguir la identificació. Alhora, disposa de personal qualificat i amb alt nivell de coneixement científic en la matèria, cosa que obre la possibilitat de millorar la identificació de restes de les víctimes.

El treball conjunt entre la Generalitat, la Universitat de València i Fisabio garanteix la creació de protocols d’actuació científica i multidisciplinària que asseguren la col·laboració institucional i una intervenció adequada en les actuacions de localització, exhumació i identificació de persones desaparegudes. Tot això, d’acord amb les recomanacions del Consell de Drets Humans de l’ONU.

Memorial de Paterna

En finalitzar la visita, el director general de Transparència i Participació també ha parlat d’altres actuacions en matèria de memòria democràtica de la Generalitat que es troben en fase de desenvolupament. En este sentit, s’ha referit al Memorial de Paterna i ha afirmat que “es tracta d’un projecte, les obres del qual s’estan executant i desenvolupant a bon ritme, i la finalització del qual està prevista el primer trimestre del 2024“.

Institut Valencià de Memòria Democràtica

Alhora, ha esmentat un altre dels grans projectes en matèria de memòria com és la rehabilitació de la futura seu de l’Institut Valencià de Memòria Democràtica que s’ubicarà a l’antic edifici de Sanitat Exterior de l’Autoritat Portuària d’Alacant, “unes obres de remodelació que estan en marxa per emprendre el projecte, la conclusió del qual està prevista durant el pròxim any“.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Enercoop impulsa microplantes solars per a transformar el seu model energètic a Crevillent

Enercoop, la cooperativa energètica més antiga d'Espanya, reforça la seua aposta per l'energia solar fotovoltaica amb microplantes pròximes als nuclis urbans i un model de comunitat energètica a Crevillent.

El juí a Ábalos entra en la fase dels contractes de màscares amb una setmana clau de testimonis

La segona setmana del juí a José Luis Ábalos se centra en el presumpte tripijoc de contractes de màscares i en una ronda de testimonis clau, entre ells alts càrrecs de Transports i l'exparella de la seua exasesor Koldo García.

Brusc enfonsament tèrmic este diumenge abans d’una ràpida volta a l’ambient càlid

El pas d'aire polar provoca este diumenge un enfonsament de fins a 14 graus, amb pluja, neu i temporal marítim, abans d'una setmana de temps més estable i temperat.

Jean Montero guia al València Basket a un triomf de pes en el Martín Carpena

El València Basket s'imposa a l'Unicaja per 89-96 en el Martín Carpena, liderat per un brillant Jean Montero, i consolida la segona plaça de la Lliga Endesa.

Pluges febles i fang en els cotxes durant el matí del diumenge

Les pluges molt febles i intermitents del matí del diumenge deixen una fina capa de fang en cotxes i superfícies per la presència de pols en suspensió.

Llevant s’agarra a la permanència davant un Getafe llançat cap a Europa

Llevant i Getafe tanquen la jornada 31 en el Ciutat de València en un dol que enfronta la necessitat extrema dels granotas amb l'ambició europea de l'equip de Bordalás.

Dituro reclama a l’Elx màxima concentració per a rebre a l’Atlètic

Matías Dituro insistix que l'Elx ha de concentrar tota l'energia en el dol davant l'Atlètic de Madrid i valora l'impacte anímic de la recent victòria enfront del València.

Luis Castro se centra en guanyar més que els seus rivals per a assegurar la permanència

Luis Castro insistix que el Llevant ha de sumar més victòries que els seus rivals directes per la permanència i alerta del bon moment del Getafe abans del seu dol en el Ciutat de València.