La Generalitat garanteix que mantindrà la identificació de restes trobades en exhumacions

El director general de Transparència i Participació, José Tárrega, ha destacat que la Generalitat i la Fundació per al Foment de la Investigació Sanitària i Biomèdica de la Comunitat Valenciana (Fisabio) “continuaran amb els treballs d’identificació de les restes trobades després de les exhumacions realitzades a la Comunitat Valenciana”, tal com va avançar el president de la Generalitat, Carlos Mazón.

Estes actuacions s’emmarquen en el conveni de col·laboració entre ambdues institucions per a la identificació de víctimes de la Guerra Civil.

Tàrrega, acompanyat per la directora gerent de la fundació, Mónica Pont, i la responsable del Servei de Seqüenciació Masiva, Llúcia Martínez, ha realitzat un recorregut per les instal·lacions de Fisabio on es duen a terme les tasques d’emmagatzematge de mostres i la seua seqüenciació.

José Tárrega s’ha referit a esta col·laboració “com a imprescindible” en la identificació de víctimes que s’han localitzat a les diferents fosses intervingudes en territori valencià, atés que Fisabio “compta amb les eines més avançades per avançar en els treballs d’anàlisi de mostres i identificació“.

Fisabio utilitza noves tècniques de seqüenciació massiva que analitzen un nombre més gran de marcadors genètics per aconseguir la identificació. Alhora, disposa de personal qualificat i amb alt nivell de coneixement científic en la matèria, cosa que obre la possibilitat de millorar la identificació de restes de les víctimes.

El treball conjunt entre la Generalitat, la Universitat de València i Fisabio garanteix la creació de protocols d’actuació científica i multidisciplinària que asseguren la col·laboració institucional i una intervenció adequada en les actuacions de localització, exhumació i identificació de persones desaparegudes. Tot això, d’acord amb les recomanacions del Consell de Drets Humans de l’ONU.

Memorial de Paterna

En finalitzar la visita, el director general de Transparència i Participació també ha parlat d’altres actuacions en matèria de memòria democràtica de la Generalitat que es troben en fase de desenvolupament. En este sentit, s’ha referit al Memorial de Paterna i ha afirmat que “es tracta d’un projecte, les obres del qual s’estan executant i desenvolupant a bon ritme, i la finalització del qual està prevista el primer trimestre del 2024“.

Institut Valencià de Memòria Democràtica

Alhora, ha esmentat un altre dels grans projectes en matèria de memòria com és la rehabilitació de la futura seu de l’Institut Valencià de Memòria Democràtica que s’ubicarà a l’antic edifici de Sanitat Exterior de l’Autoritat Portuària d’Alacant, “unes obres de remodelació que estan en marxa per emprendre el projecte, la conclusió del qual està prevista durant el pròxim any“.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Un xiquet de 2 anys ha resultat ferit amb politraumatisme en caure d’un balcó a Catarroja

Un xiquet de dos anys ha resultat ferit amb politraumatisme després de caure des del balcó d'un segon pis a Catarroja. Va ser atés pel SAMU i traslladat a la Fe.

Hondón de los Frailes registra un terratrémol de magnitud 2,5 sense danys

Un sisme de magnitud 2,5 s'ha registrat a Hondón de los Frailes a les 18.50 i a 4 km de profunditat. No s'han notificat danys i el 112 ha rebut una única crida

Marco Pérez obri la porta gran a València en el seu debut en una plaça de primera

El de Salamanca va tallar dos orelles a una seriosa correguda de Santiago Domecq i va eixir a coll en Falles. Víctor Hernández va destacar sense premi i Perera va tirar d'ofici.

Cau la rematada de la Falla Camí Nou d’Alzira, recentment guanyadora del primer premi

La rematada superior de la Falla Camí Nou d'Alzira s'ha desplomat i ha danyat diversos ninots hores després de guanyar el primer premi. No s'han registrat ferits.

S’ha desplomat la rematada de la falla Camí Nou d’Alzira, la més alta de la ciutat

La rematada superior de 19 metres del monument 'Avani' s'ha ensorrat cap a les 16.00 hores després de dos dies de ratxes de vent, danyant diversos ninots. No hi ha ferits.

La mascletá trenca cristalls de l’oficina de turisme de l’Ajuntament de València

La setzena mascletá de les Falles, a càrrec de Pirotècnia Mediterrani, ha trencat diversos cristalls de l'oficina de turisme de l'Ajuntament. El tret, amb 230 quilos durant set minuts i mig, ha estremit l'abarrotada plaça de l'Ajuntament.

0-1: els pals i el meta James van tancar el passe a semifinals al Vila-real juvenil

El Vila-real juvenil va caure 0-1 davant el PSG en quarts de la Lliga de Campions Juvenil després de dominar i sumar tres pals. James va firmar parades clau i va detindre un penal.

Sindicats i Sanitat seguixen rutes paral·leles en la segona setmana de la vaga de metges

Els metges mantenen un seguiment similar i el Ministeri activa mesures pactades amb el Fòrum de la Professió Mèdica, la qual cosa aprofundix el xoc amb el comité de vaga.