Afonament Peníscola: La macabra broma del destí que amaga la tragèdia

La mort d’un jove de 15 anys, natural de Morella, en l‘afonament d’un edifici d’habitatges residencials en la localitat de Peníscola (Castelló) ahir a la vesprada i la desaparició de la qual fins ara es pensava que era la seua mare, amaga una broma de mal gust per part del destí.

 

En realitat, el menor mort és fillastre de la dona desapareguda, fill de la seua parella, qui va tindre temps d’eixir de l’edifici abans que aquest s’enfonsarà, mentre que el jove de 26 anys que roman ingressat a l’hospital després de ser rescatat amb vida, és fill biològic de la dona, que en aquests moments segueix desapareguda.

 

És a dir, ha mort el fill de l’home que va aconseguir escapar de l’edifici que s’ha esfondrat a Peníscola, i ha sobreviscut el descendent de la dona. En aquests moments, els bombers treballen a contrarellotge per a trobar a la dona, d’origen cubà. Una grua ha procedit a alçar els enderrocs més pesats, i a aquestes hores continua la cerca de la desapareguda.

 

Continua la cerca de la dona desapareguda

El president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, ha avançat que les causes de l’afonament de l’edifici «es judicialitzaran». Durant la seua visita al lloc dels fets, Puig ha insistit que en aquest moment “la prioritat és trobar a la dona que continua soterrada”. Quan això succeïsca, es procedirà a l’anàlisi de la resta de l’edifici, així com dels habitatges confrontants.

 

D’altra banda, el conseller ha explicat, que segons li ha explicat el cap de Salvament, s’ha modificat l’estratègia de cerca de la dona desapareguda en no haver sigut trobada en la zona en la qual, segons diversos testimonis oculars, podria estar. En aquest moment, s’està a l’espera d’una grua de grans dimensions perquè alce els enderrocs capa per capa.

 

Durant la seua visita, el president ha transmès les condolences a la família del jove de 15 anys aparegut mort aquest matí. A més, Ximo Puig ha agraït la seua labor a tots els equips de rescat, que han estat tota la nit treballant per a rescatar als desapareguts. 

Últimes notícies

Detingut a l’aeroport d’Alacant-Elx un pròfug reclamat per Països Baixos per un intent d’homicidi

La Policia Nacional ha detingut a l’aeroport d’Alacant-Elx un home de 57 anys, reclamat per Països Baixos per un intent d’homicidi comés en 2023 a la localitat de Best.

Alerta per calor extrema dissabte al litoral de València i l’interior de Castelló

Aemet ha activat per a este dissabte l’avís groc per calor al litoral de València i a l’interior de Castelló, on es poden assolir 36 graus entre les 13.00 i les 21.00 hores.

Rovira anuncia el seu no al nou model de finançament autonòmic pactat amb Catalunya

El conseller José Antonio Rovira ha avançat que votarà en contra del nou model de finançament autonòmic, que considera pactat amb Catalunya, i ha criticat el ministre d’Hisenda Arcadi España per no defensar ara un fons transitori de nivellació. Assegura que la majoria de comunitats també s’oposaran al text en el Consell de Política Fiscal i Financera.

Un jove de 27 anys acaba ferit en una agressió amb arma blanca a Patraix

Un home de 27 anys ha resultat ferit en un braç després de ser apunyalat este dijous a la nit al barri de Patraix, a València. La Policia Nacional investiga els fets i busca l autor, que ha fugit després de l agressió.

31 municipis de la Comunitat tindran primàries del PSPV per a triar alcaldables en 2027

El PSPV-PSOE ha obert el termini per a presentar candidatures a les primàries locals en 31 grans municipis de la Comunitat Valenciana per a les eleccions municipals de 2027, amb votació prevista el 26 de setembre on hi haja més d’una opció. El partit preveu tindre abans de novembre més del 80 % de les candidatures municipals i ja compta amb Diana Morant com a candidata a la Generalitat.

Gàtova rebrà 200.000 euros per a recuperar el bosc calcinat per l’incendi de Sogorb

Gàtova rebrà 200.000 euros de la Generalitat per a actuar en les zones afectades per l’incendi forestal declarat a Sogorb, que va arrasar unes 630 hectàrees de munt. L’Ajuntament ho veu com un primer pas i reclama més recursos i actuacions per a la Serra Calderona.

Deting a Viver per apuntar algú amb una pistola de fogueig en plena festa

La Guàrdia Civil ha detingut un jove de 29 anys i investiga una dona de 26 per una agressió múltiple i amenaces amb una pistola de fogueig durant una discomòbil a Viver el 15 d’agost.

Mor un motorista en la A-31 a Monforte del Cid en un xoc amb un cotxe

Un home de 42 anys ha mort en un accident entre la seua motocicleta i un cotxe a l’A-31, a Monforte del Cid, mentre que el conductor del turisme, de 19 anys, ha resultat il·lés.