Afonament Peníscola: La macabra broma del destí que amaga la tragèdia

La mort d’un jove de 15 anys, natural de Morella, en l‘afonament d’un edifici d’habitatges residencials en la localitat de Peníscola (Castelló) ahir a la vesprada i la desaparició de la qual fins ara es pensava que era la seua mare, amaga una broma de mal gust per part del destí.

 

En realitat, el menor mort és fillastre de la dona desapareguda, fill de la seua parella, qui va tindre temps d’eixir de l’edifici abans que aquest s’enfonsarà, mentre que el jove de 26 anys que roman ingressat a l’hospital després de ser rescatat amb vida, és fill biològic de la dona, que en aquests moments segueix desapareguda.

 

És a dir, ha mort el fill de l’home que va aconseguir escapar de l’edifici que s’ha esfondrat a Peníscola, i ha sobreviscut el descendent de la dona. En aquests moments, els bombers treballen a contrarellotge per a trobar a la dona, d’origen cubà. Una grua ha procedit a alçar els enderrocs més pesats, i a aquestes hores continua la cerca de la desapareguda.

 

Continua la cerca de la dona desapareguda

El president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, ha avançat que les causes de l’afonament de l’edifici «es judicialitzaran». Durant la seua visita al lloc dels fets, Puig ha insistit que en aquest moment “la prioritat és trobar a la dona que continua soterrada”. Quan això succeïsca, es procedirà a l’anàlisi de la resta de l’edifici, així com dels habitatges confrontants.

 

D’altra banda, el conseller ha explicat, que segons li ha explicat el cap de Salvament, s’ha modificat l’estratègia de cerca de la dona desapareguda en no haver sigut trobada en la zona en la qual, segons diversos testimonis oculars, podria estar. En aquest moment, s’està a l’espera d’una grua de grans dimensions perquè alce els enderrocs capa per capa.

 

Durant la seua visita, el president ha transmès les condolences a la família del jove de 15 anys aparegut mort aquest matí. A més, Ximo Puig ha agraït la seua labor a tots els equips de rescat, que han estat tota la nit treballant per a rescatar als desapareguts. 

Últimes notícies

Les víctimes de la dana claven foc a Les Corts pel tancament de la investigació

Les principals associacions de víctimes de la dana del 29 d’octubre han qualificat de vergonya el tancament de la comissió d’investigació en Les Corts i han acusat Carlos Mazón de riure’s de les famílies afectades.

Temperatures de rècord a la Comunitat Valenciana des de dilluns: calor extrema a l’interior

El calor s’intensificarà des d’este cap de setmana a la Comunitat Valenciana i, entre dilluns 22 i divendres 26 de juny, la temperatura mitjana podria marcar rècords diaris des de 1950, amb especial incidència en l’interior.

Obrin un expedient per pseudoteràpies de conversió a persones LGTBIQ+ a la Comunitat Valenciana

Igualtat ha obert un expedient sancionador per pràctiques de pseudoteràpies de conversió contra persones LGTBIQ+, després de denúncies que inclouen casos de la Comunitat Valenciana.

22 anys de presó per agredir sexualment durant una dècada les seues dos fillastres menors a Altea

Un home de 46 anys ha sigut condemnat per l'Audiència d'Alacant a 22 anys de presó per haver agredit sexualment de manera continuada les seues dos fillastres, que tenien 11 i 9 anys quan van començar els fets a Altea.

Feijóo es reunirà amb militants del PP en un dinar este dissabte a Sueca

Alberto Núñez Feijóo presidirà este dissabte un dinar amb militants del PP a Sueca, organitzat pel president provincial Vicent Mompó, després de la junta directiva del partit a València.

Més policia este estiu a les zones turístiques i platges de València

La Policia Nacional reforçarà entre l’1 de juliol i el 31 d’agost la presència d’agents a les platges i principals punts turístics de València, així com en estacions, aeroport, port i estació d’autobusos.

El nou decret del taxi i les VTC genera rebuig però el Consell defensa que prima l’interés general

El vicepresident segon Vicente Martínez Mus admet el malestar del taxi i les VTC amb el nou decret autonòmic però assegura que la norma prioritza l’interés general i la millora del servici públic.

Martínez Mus atribuïx a l’interés polític la petició del PSPV perquè declare per la DANA

El vicepresident tercer Vicente Martínez Mus assegura que la petició del PSPV perquè declare al jutjat de Catarroja pel dia de la DANA respon a un interés polític i defensa que el xat del Consell no aporta dades noves. El dirigent sosté que el Consell va actuar segons la informació disponible en cada moment i nega un suposat apagó informatiu.