Afonament Peníscola: La macabra broma del destí que amaga la tragèdia

La mort d’un jove de 15 anys, natural de Morella, en l‘afonament d’un edifici d’habitatges residencials en la localitat de Peníscola (Castelló) ahir a la vesprada i la desaparició de la qual fins ara es pensava que era la seua mare, amaga una broma de mal gust per part del destí.

 

En realitat, el menor mort és fillastre de la dona desapareguda, fill de la seua parella, qui va tindre temps d’eixir de l’edifici abans que aquest s’enfonsarà, mentre que el jove de 26 anys que roman ingressat a l’hospital després de ser rescatat amb vida, és fill biològic de la dona, que en aquests moments segueix desapareguda.

 

És a dir, ha mort el fill de l’home que va aconseguir escapar de l’edifici que s’ha esfondrat a Peníscola, i ha sobreviscut el descendent de la dona. En aquests moments, els bombers treballen a contrarellotge per a trobar a la dona, d’origen cubà. Una grua ha procedit a alçar els enderrocs més pesats, i a aquestes hores continua la cerca de la desapareguda.

 

Continua la cerca de la dona desapareguda

El president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, ha avançat que les causes de l’afonament de l’edifici «es judicialitzaran». Durant la seua visita al lloc dels fets, Puig ha insistit que en aquest moment “la prioritat és trobar a la dona que continua soterrada”. Quan això succeïsca, es procedirà a l’anàlisi de la resta de l’edifici, així com dels habitatges confrontants.

 

D’altra banda, el conseller ha explicat, que segons li ha explicat el cap de Salvament, s’ha modificat l’estratègia de cerca de la dona desapareguda en no haver sigut trobada en la zona en la qual, segons diversos testimonis oculars, podria estar. En aquest moment, s’està a l’espera d’una grua de grans dimensions perquè alce els enderrocs capa per capa.

 

Durant la seua visita, el president ha transmès les condolences a la família del jove de 15 anys aparegut mort aquest matí. A més, Ximo Puig ha agraït la seua labor a tots els equips de rescat, que han estat tota la nit treballant per a rescatar als desapareguts. 

Últimes notícies

Pressions a l’alcalde d’Alacant perquè dimitisca pel pis VPP de Rocío Gómez a Les Naus

L’exregidor d’Hisenda d’Alacant ha admés en Les Corts que sabia des de juliol de 2024 que l’exedil d’Urbanisme Rocío Gómez tenia un pis VPP a Les Naus. Compromís demana la dimissió immediata de l’alcalde Luis Barcala i el PSPV reclama una compareixença urgent.

Un exregidor del PP assegura que Rocío Gómez li va dir en 2024 que tenia un pis VPP a Les Naus

L’exregidor d’Hisenda d’Alacant, Antonio Gallego, ha declarat en Les Corts que Rocío Gómez li va comunicar abans d’un ple de juliol de 2024 que tenia un pis VPP a Les Naus. Compromís demana la dimissió immediata de l’alcalde Luis Barcala i el PSPV exigeix una compareixença urgent.

Pressió política a Alacant per un pis de protecció pública de l’exedil Rocío Gómez

L’exregidor Antonio Gallego assegura en Les Corts que va saber en 2024 que Rocío Gómez tenia un pis VPP a Les Naus. Compromís i PSPV reclamen ara explicacions urgents i la dimissió de l’alcalde Luis Barcala.

Pavón i Bellido carreguen contra Barcala pel cas de les vivendes de protecció de Les Naus

Miguel Pavón i Natxo Bellido han responsabilitzat el govern de Luis Barcala de l’escàndal en l’adjudicació de vivendes de protecció pública a Les Naus, en la primera sessió de la comissió d’investigació de Les Corts sobre este cas.

Santi Cazorla penja les botes després de 23 anys al futbol professional

Santi Cazorla, capità i símbol del Real Oviedo i mite del Villarreal, ha confirmat la seua retirada als 41 anys després de 23 temporades al futbol professional.

Lliure amb càrrecs el conductor begut que ha ferit greu una motorista en pràctiques i ha fugit a El Campello

Un home de 32 anys ha ferit de gravetat una alumna d’autoescola que feia pràctiques de moto a El Campello i ha fugit. Quadruplicava la taxa d’alcohol i ha quedat en llibertat amb càrrecs a l’espera de juí.

La campanya l’Espera Infinita denuncia el deteriorament de Rodalia a la província de València

El president provincial del PP de València, Vicent Mompó, ha llançat a Gandia la campanya l'Espera Infinita per a denunciar retards, cancel·lacions i averies constants a les línies de Rodalia, que considera un abandó del Govern central.

Braxton Key deixa el Valencia Basket després de rebutjar la renovació

Braxton Key ha finalitzat contracte amb el Valencia Basket i no ha acceptat l’oferta de renovació del club, després d’una temporada clau en els èxits a l’Eurolliga i la Lliga Endesa.