Afonament Peníscola: La macabra broma del destí que amaga la tragèdia

La mort d’un jove de 15 anys, natural de Morella, en l‘afonament d’un edifici d’habitatges residencials en la localitat de Peníscola (Castelló) ahir a la vesprada i la desaparició de la qual fins ara es pensava que era la seua mare, amaga una broma de mal gust per part del destí.

 

En realitat, el menor mort és fillastre de la dona desapareguda, fill de la seua parella, qui va tindre temps d’eixir de l’edifici abans que aquest s’enfonsarà, mentre que el jove de 26 anys que roman ingressat a l’hospital després de ser rescatat amb vida, és fill biològic de la dona, que en aquests moments segueix desapareguda.

 

És a dir, ha mort el fill de l’home que va aconseguir escapar de l’edifici que s’ha esfondrat a Peníscola, i ha sobreviscut el descendent de la dona. En aquests moments, els bombers treballen a contrarellotge per a trobar a la dona, d’origen cubà. Una grua ha procedit a alçar els enderrocs més pesats, i a aquestes hores continua la cerca de la desapareguda.

 

Continua la cerca de la dona desapareguda

El president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, ha avançat que les causes de l’afonament de l’edifici “es judicialitzaran”. Durant la seua visita al lloc dels fets, Puig ha insistit que en aquest moment “la prioritat és trobar a la dona que continua soterrada”. Quan això succeïsca, es procedirà a l’anàlisi de la resta de l’edifici, així com dels habitatges confrontants.

 

D’altra banda, el conseller ha explicat, que segons li ha explicat el cap de Salvament, s’ha modificat l’estratègia de cerca de la dona desapareguda en no haver sigut trobada en la zona en la qual, segons diversos testimonis oculars, podria estar. En aquest moment, s’està a l’espera d’una grua de grans dimensions perquè alce els enderrocs capa per capa.

 

Durant la seua visita, el president ha transmès les condolences a la família del jove de 15 anys aparegut mort aquest matí. A més, Ximo Puig ha agraït la seua labor a tots els equips de rescat, que han estat tota la nit treballant per a rescatar als desapareguts. 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Martínez Mus defén que la futura plataforma sobre el Túria alleujarà el trànsit i reduirà temps

La Generalitat aposta per una plataforma de transport sobre el Túria que retallarà temps de viatge i descarregarà de trànsit la V-30. El pla s'emmarca en un treball conjunt amb el sector logístic per a prioritzar projectes i millorar la competitivitat.

Creu Roja atén quasi mig centenar de lipotímies durant la mascletà del divendres a València

Creu Roja ha realitzat 77 assistències durant la mascletà del divendres en la plaça de l'Ajuntament de València. Van predominar les lipotímies i va haver-hi tres evacuacions.

Sense incidències en la primera jornada d’aturs de maquinistes en FGV

Els aturs convocats per Semaf en Metrovalencia i el TRAM d'Alacant transcorren sense incidents ressenyables i amb servicis mínims. Empresa i sindicat discrepen sobre el seguiment.

PSPV i Compromís demanen una comissió d’investigació per la gestió dels bons comercie

PSPV i Compromís reclamaran un ple extraordinari i una comissió en la Diputació d'Alacant per a aclarir la gestió dels bons comercie després de la detenció de Carlos Baño.

Detinguda una dona per calar foc a la seua parella a Chiva; l’home, molt greu

Una dona de 48 anys ha sigut detinguda a Chiva després de cremar a la seua parella, de 49. La víctima va ser evacuada a la Fe i roman ingressada amb pronòstic reservat i estat molt greu, segons les fonts consultades.

Hostaleria i turisme reclamen un pacte global de mobilitat a València

Hostaleria València, Hosbec i Fotur reclamen un projecte integral de mobilitat per a la ciutat i la seua àrea metropolitana. Demanen més transport nocturn i coordinació entre transport públic, taxi i VTC per a evitar esperes i millorar l'experiència turística.

Potries farà realitat el seu projecte cultural malgrat quedar fora de la Capital Europea de la Cultura 2031

Potries no va passar a la fase final per a 2031, però mantindrà el pla cultural dissenyat durant la candidatura. El consistori reivindica el paper dels pobles xicotets.

Bernabé demana que Policia Local i bombers definisquen aforaments davant les mascletaes a València

La delegada del Govern recorda que el Pla d'Autoprotecció l'elaboren Policia Local i bombers i que serà la Junta Local de Seguretat qui fixe els aforaments. L'òrgan valorarà el possible retorn de les línies C-1 i C-2 a l'Estació del Nord durant les mascletaes.