Igualtat confirma la mort de la veïna de Bunyol i d’Alacant com a casos de violència de gènere

MADRID/VALÈNCIA, 15 (EUROPA PRESS)

El Ministeri d’Igualtat ha confirmat les morts d’una veïna de 31 anys este dissabte a Bunyol i d’una dona de 36 anys este diumenge a Alacant com a casos de violència de gènere. D’esta manera, a Espanya s’eleven a 26 les dones assassinades enguany per violència masclista, després de confirmar també els casos de Saragossa, Madrid, i Tarragona. A més, les víctimes ascendixen a 1.270 des del 2003, quan es van començar a recopilar estes dades.

Segons ha informat el departament que dirigix Ana Redondo el cas de Saragossa es tracta d’una dona de 48 anys assassinada presumptament per la seua exparella el passat 6 de juliol. La víctima tenia dos fills menors d’edat i no existien denúncies prèvies per violència de gènere contra el presumpte agressor.

El cas de Bunyol es tracta d’una dona de 31 anys assassinada presumptament per la seua parella este dissabte i si que existien denúncies prèvies per violència de gènere contra el presumpte agressor.

També el dissabte, una dona de 29 anys va ser assassinada a Madrid per la seua parella. La víctima tenia un fill menor d’edat fruit d’una altra relació i no existien denúncies prèvies per violència de gènere contra el presumpte agressor.

Quant al cas de Tarragona, es tracta d’una dona de 76 anys assassinada presumptament per la seua parella també el dissabte. Existien denúncies prèvies per violència de gènere contra el presumpte agressor.

Finalment, en el d’Alacant, era una dona de 36 anys assassinada presumptament per la seua parella aquest diumenge. No existien denúncies prèvies per violència de gènere contra el presumpte agressor.

17 MENORS ORFES PER VIOLÈNCIA DE GÈNERE ENGUANY

Així mateix, després d’estos últims casos, el nombre de menors orfes per violència de gènere a Espanya ha ascendit a 17 enguany i a 450 des del 2013, quan van començar a recaptar-se dades.

D’altra banda, Igualtat seguix recaptant dades del presumpte assassinat per violència de gènere d’una dona de 30 anys a la província de Barcelona, que elevaria a 27 les víctimes d’este 2024 i a 1.271 des del 2003.

Últimes notícies

Castelló llança la seua nova marca turística per a un model sense massificacions

L'Ajuntament de Castelló presenta la marca turística 'Castelló, viure l'autèntic' per a posicionar la ciutat com a destí mediterrani de qualitat, pròxim i allunyat de la massificació.

La jutgessa imposa a Ciutadans una fiança de 3.000 euros per a acusar en el cas de VPP d’Alacant

La magistrada de la Plaça 5 del Tribunal d'Instància d'Alacant imposa a Ciutadans una fiança de 3.000 euros per a personar-se com acusacion popular en la causa sobre les VPP de la Platja de Sant Joan.

Sindicats convoquen una vaga educativa en la Comunitat Valenciana el 31 de març

Els sindicats STEPV, CSIF, CCOO i UGT criden a una vaga educativa el 31 de març en la Comunitat Valenciana per a reclamar millores salarials i laborals i desbloquejar la negociació amb la Conselleria d'Educació.

Quatre anys de presó per vendre la casa del seu pare malalt i quedar-se amb tots els diners

L'Audiència Provincial d'Alacant condemna a quatre anys de presó a un home que va aprofitar la deterioració cognitiva del seu pare de 78 anys per a buidar els seus comptes i vendre la seua vivenda per 90.000 euros.

Ford Almussafes fixa deu dies d’atur al maig per l’ERTO Xarxa

Ford Almussafes detindrà la producció de vehicles huit dies i la de motors dos dies al maig dins de l'ERTO Xarxa, que afecta de manera rotativa a tota la plantilla.

Alacant reforça els controls per a adjudicar les noves vivendes públiques

L'Ajuntament d'Alacant actualitza per decret els criteris d'adjudicació i control de les vivendes de protecció pública, mentres l'oposició critica el model triat per a la promoció del carrer Ceuta.

Quasi 400.000 escolars valencians celebren el Dia de l’Esport amb jocs tradicionals

Prop de 400.000 alumnes de més de 1.100 centres de la Comunitat Valenciana van participar en el Dia de l’Esport, una jornada que recupera jocs tradicionals i fomenta l'activitat física a l'aire lliure.

Condemnats cinc membres de la secta de Vistabella per abusos sexuals a menors

L'Audiència de Castelló ha condemnat a penes d'entre 3,5 i 7 anys de presó a cinc membres d'una comunitat pseudoreligiosa de Vistabella del Maestrat per la seua implicació en abusos sexuals a menors comesos durant anys.