7.9 C
València
Divendres, 21 novembre, 2025

Igualtat confirma la mort de la veïna de Bunyol i d’Alacant com a casos de violència de gènere

MADRID/VALÈNCIA, 15 (EUROPA PRESS)

El Ministeri d’Igualtat ha confirmat les morts d’una veïna de 31 anys este dissabte a Bunyol i d’una dona de 36 anys este diumenge a Alacant com a casos de violència de gènere. D’esta manera, a Espanya s’eleven a 26 les dones assassinades enguany per violència masclista, després de confirmar també els casos de Saragossa, Madrid, i Tarragona. A més, les víctimes ascendixen a 1.270 des del 2003, quan es van començar a recopilar estes dades.

Segons ha informat el departament que dirigix Ana Redondo el cas de Saragossa es tracta d’una dona de 48 anys assassinada presumptament per la seua exparella el passat 6 de juliol. La víctima tenia dos fills menors d’edat i no existien denúncies prèvies per violència de gènere contra el presumpte agressor.

El cas de Bunyol es tracta d’una dona de 31 anys assassinada presumptament per la seua parella este dissabte i si que existien denúncies prèvies per violència de gènere contra el presumpte agressor.

També el dissabte, una dona de 29 anys va ser assassinada a Madrid per la seua parella. La víctima tenia un fill menor d’edat fruit d’una altra relació i no existien denúncies prèvies per violència de gènere contra el presumpte agressor.

Quant al cas de Tarragona, es tracta d’una dona de 76 anys assassinada presumptament per la seua parella també el dissabte. Existien denúncies prèvies per violència de gènere contra el presumpte agressor.

Finalment, en el d’Alacant, era una dona de 36 anys assassinada presumptament per la seua parella aquest diumenge. No existien denúncies prèvies per violència de gènere contra el presumpte agressor.

17 MENORS ORFES PER VIOLÈNCIA DE GÈNERE ENGUANY

Així mateix, després d’estos últims casos, el nombre de menors orfes per violència de gènere a Espanya ha ascendit a 17 enguany i a 450 des del 2013, quan van començar a recaptar-se dades.

D’altra banda, Igualtat seguix recaptant dades del presumpte assassinat per violència de gènere d’una dona de 30 anys a la província de Barcelona, que elevaria a 27 les víctimes d’este 2024 i a 1.271 des del 2003.

Últimes notícies

El PSPV convocarà un Comité Nacional el 29 de novembre a Alacant

El PSPV-PSOE convocarà el seu Comité Nacional el 29 de novembre a Alacant per a abordar la crisi oberta després de la dimissió de Carlos Mazón. El partit exigirà eleccions i acusa PP i Vox de decidir el relleu 'furtant la voluntat democràtica'.

La Federació Veïnal demana responsabilitat política per a desbloquejar la zona de baixes emissions a València

La Federació d'Associacions de Veïns de València ha sol·licitat reunions d'urgència amb Alcaldia i l'oposició per a tancar un acord sobre la ZBE i evitar perdre 150 milions. L'entitat ha anomenat a la responsabilitat de tota la corporació davant l'imminent termini legal.

Calero renuncia a les excuses abans del derbi i crida a competir: ‘Si entres plorant, eixiràs igual’

El tècnic del Llevant va evitar queixes pel calendari i per la falta d'entrenaments dels seus internacionals i va apel·lar a la convicció per a trencar la mala ratxa davant el València. Va confirmar que Arriaga i Ryan estaran en principi disponibles i va demanar a l'afició no sentir-se inferior.

Els bombers forestals demanen a la Generalitat assumir la gestió directa del cos

Sis sindicats han exigit al Consell eliminar els encàrrecs als consorcis provincials i que la Generalitat gestione de manera directa als bombers forestals. Denuncien mala praxi, falta de mobilització i un ús abusiu d'hores extra.

Garay: ‘Tant de bo Lim es vaja del València pel bé del club’

Ezequiel Garay va carregar contra la gestió del València i va desitjar que Peter Lim abandone el club pel bé de l'entitat. Va reivindicar la seua etapa, va criticar decisions després de la seua lesió i va elogiar a Marcelino.

La UPV alerta de nous riscos d’avingudes a Torrent després de la DANA

Un informe de la UPV sobre els danys de la DANA a Torrent conclou que els sediments acumulats en diversos barrancs incrementen el risc de desbordaments. La reposició d'infraestructures es valora en 98 milions d'euros.

València ha retirat 140 m³ de residus de l’Albufera després de la DANA

L'Ajuntament ha retirat 140 m³ de residus de l'Albufera amb un pla d'ocupació després de la DANA i ha reforçat dunes i séquies amb plantacions. Compromís critica la gestió de la palla de l'arròs pel seu impacte en les aigües negres.

#QuieroCorredor suma obres hídriques i demana acords per a accelerar el Corredor Mediterrani

El moviment #QuieroCorredor va ampliar la seua agenda amb obres hídriques per a evitar noves danes i va cridar a acords d'Estat per a culminar el Corredor Mediterrani. En el seu últim gran acte, va advertir de la lentitud i de colls de botella com el túnel passant de València.