Igualtat confirma la mort de la veïna de Bunyol i d’Alacant com a casos de violència de gènere

MADRID/VALÈNCIA, 15 (EUROPA PRESS)

El Ministeri d’Igualtat ha confirmat les morts d’una veïna de 31 anys este dissabte a Bunyol i d’una dona de 36 anys este diumenge a Alacant com a casos de violència de gènere. D’esta manera, a Espanya s’eleven a 26 les dones assassinades enguany per violència masclista, després de confirmar també els casos de Saragossa, Madrid, i Tarragona. A més, les víctimes ascendixen a 1.270 des del 2003, quan es van començar a recopilar estes dades.

Segons ha informat el departament que dirigix Ana Redondo el cas de Saragossa es tracta d’una dona de 48 anys assassinada presumptament per la seua exparella el passat 6 de juliol. La víctima tenia dos fills menors d’edat i no existien denúncies prèvies per violència de gènere contra el presumpte agressor.

El cas de Bunyol es tracta d’una dona de 31 anys assassinada presumptament per la seua parella este dissabte i si que existien denúncies prèvies per violència de gènere contra el presumpte agressor.

També el dissabte, una dona de 29 anys va ser assassinada a Madrid per la seua parella. La víctima tenia un fill menor d’edat fruit d’una altra relació i no existien denúncies prèvies per violència de gènere contra el presumpte agressor.

Quant al cas de Tarragona, es tracta d’una dona de 76 anys assassinada presumptament per la seua parella també el dissabte. Existien denúncies prèvies per violència de gènere contra el presumpte agressor.

Finalment, en el d’Alacant, era una dona de 36 anys assassinada presumptament per la seua parella aquest diumenge. No existien denúncies prèvies per violència de gènere contra el presumpte agressor.

17 MENORS ORFES PER VIOLÈNCIA DE GÈNERE ENGUANY

Així mateix, després d’estos últims casos, el nombre de menors orfes per violència de gènere a Espanya ha ascendit a 17 enguany i a 450 des del 2013, quan van començar a recaptar-se dades.

D’altra banda, Igualtat seguix recaptant dades del presumpte assassinat per violència de gènere d’una dona de 30 anys a la província de Barcelona, que elevaria a 27 les víctimes d’este 2024 i a 1.271 des del 2003.

Últimes notícies

Veïns amb ganes de tornar a casa després del foc de la Vall d’Uixó i respecte al confinament

La segona nit d’incendi a la Vall d’Uixó i altres municipis de Castelló s’ha viscut amb més calma, encara que els 16.000 evacuats esperen poder tornar a casa, mentres els 64.000 confinats respecten en general la mesura.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa més de 7.000 hectàrees i força milers d’evacuats

L’incendi declarat dissabte a la Vall d’Uixó ha cremat un poc més de 7.000 hectàrees i ha obligat a evacuar 16.000 persones i a confinar-ne 64.000, segons el conseller d’Emergències, Juan Carlos Valderrama.

Agraïment a Aragó, Balears i Catalunya per reforçar l’extinció a la Vall d’Uixó

El president Juanfran Pérez Llorca ha agraït a Aragó, Balears i Catalunya el ràpid enviament de mitjans al foc de la Vall d’Uixó, que ja ha cremat 7.000 hectàrees.

La Venus romana de la platja de l’Almadrava es posa en mans d’un gran expert

L’Ajuntament d’Alacant ha encomanat al catedràtic d’Arqueologia José Miguel Noguera l’estudi exhaustiu de la Venus romana trobada a la platja de l’Almadrava. La peça, una cabeça de marbre del segle II dC, ja es considera clau per a la història de la ciutat.

Cauen tres traficants amb milers de pastilles de droga sintètica a l’AP-7

Tres hòmens de 26 a 34 anys han sigut detinguts a l’AP-7, a l’altura de Pilar de la Horadada, amb més d’11 quilos de metanfetamina en pastilles amagats al maleter del cotxe.

Trenta mitjans aeris es bolquen en l’incendi de la Vall d’Uixó després de cremar 6.500 hectàrees

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó ha calcinat 6.500 hectàrees des de dissabte i este dilluns compta amb 30 mitjans aeris, en un dia d’alt risc d’incendis a tota la Comunitat Valenciana.

Oratge estable i lleuger descens de temperatures a l’interior d’Alacant

La última setmana de juliol comença en la Comunitat Valenciana amb cels poc nuvolosos o rasos i un lleuger descens de les màximes a l’interior d’Alacant, mentre que en zones de València i Castelló pujaran lleugerament.

Tercer dia d’incendi a la Vall d’Uixó amb 6.500 hectàrees calcinades i 80.000 persones afectades

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó enceta el tercer dia actiu amb 6.500 hectàrees calcinades, 16.000 persones evacuades i 64.000 confinades a tres municipis.