10.7 C
València
Dimarts, 3 febrer, 2026

Igualtat confirma la mort de la veïna de Bunyol i d’Alacant com a casos de violència de gènere

MADRID/VALÈNCIA, 15 (EUROPA PRESS)

El Ministeri d’Igualtat ha confirmat les morts d’una veïna de 31 anys este dissabte a Bunyol i d’una dona de 36 anys este diumenge a Alacant com a casos de violència de gènere. D’esta manera, a Espanya s’eleven a 26 les dones assassinades enguany per violència masclista, després de confirmar també els casos de Saragossa, Madrid, i Tarragona. A més, les víctimes ascendixen a 1.270 des del 2003, quan es van començar a recopilar estes dades.

Segons ha informat el departament que dirigix Ana Redondo el cas de Saragossa es tracta d’una dona de 48 anys assassinada presumptament per la seua exparella el passat 6 de juliol. La víctima tenia dos fills menors d’edat i no existien denúncies prèvies per violència de gènere contra el presumpte agressor.

El cas de Bunyol es tracta d’una dona de 31 anys assassinada presumptament per la seua parella este dissabte i si que existien denúncies prèvies per violència de gènere contra el presumpte agressor.

També el dissabte, una dona de 29 anys va ser assassinada a Madrid per la seua parella. La víctima tenia un fill menor d’edat fruit d’una altra relació i no existien denúncies prèvies per violència de gènere contra el presumpte agressor.

Quant al cas de Tarragona, es tracta d’una dona de 76 anys assassinada presumptament per la seua parella també el dissabte. Existien denúncies prèvies per violència de gènere contra el presumpte agressor.

Finalment, en el d’Alacant, era una dona de 36 anys assassinada presumptament per la seua parella aquest diumenge. No existien denúncies prèvies per violència de gènere contra el presumpte agressor.

17 MENORS ORFES PER VIOLÈNCIA DE GÈNERE ENGUANY

Així mateix, després d’estos últims casos, el nombre de menors orfes per violència de gènere a Espanya ha ascendit a 17 enguany i a 450 des del 2013, quan van començar a recaptar-se dades.

D’altra banda, Igualtat seguix recaptant dades del presumpte assassinat per violència de gènere d’una dona de 30 anys a la província de Barcelona, que elevaria a 27 les víctimes d’este 2024 i a 1.271 des del 2003.

Últimes notícies

Pérez Llorca demana declarar zona catastròfica després del temporal Harry i exigix competències de litoral

El Consell ha sol·licitat al Govern la declaració de zona catastròfica pels danys del temporal Harry i ha urgit a transferir a la Generalitat la gestió del litoral.

El Govern veu inacceptable que Feijóo carregue contra la gestió estatal de la DANA

El Ministeri per a la Transició Ecològica ha defés que Aemet i la Confederació Hidrogràfica del Xúquer van emetre avisos clars i disponibles durant la DANA. La rèplica arriba després de la intervenció de Feijóo en la comissió que investiga la tragèdia del 29 d'octubre de 2024.

Torres crida a combatre l’insult i la degradació democràtica

El ministre de Política Territorial ha retret al PP l'insult d'una regidora en un míting del PSOE i ha demanat frenar la degradació democràtica amb diàleg. També ha alertat de la polarització i ha defés respondre al crit amb arguments.

Feijóo condemna els insults d’una edil del PP a Pedro Sánchez

El líder del PP ha afirmat que, per descomptat, reprova les paraules d'una regidora que va insultar a Sánchez en un míting del PSOE a Terol. Després de comparéixer en la comissió de la DANA, ha defés les seues respostes i ha criticat a ERC i Bildu.

La propietària de la guarderia d’Algemesí queda en llibertat amb mesures per presumpte maltractament a menors

La propietària, de 55 anys, va ser detinguda i ha quedat en llibertat provisional amb prohibició d'acostar-se als menors, acudir al centre i treballar amb xiquets. La causa està oberta per presumptes maltractaments habituals i vexacions injustes.

Feijóo i Rufián xoquen per la DANA entre insults i acusacions de mentir

La comissió d'investigació de la DANA en el Congrés ha viscut un enfrontament entre Feijóo i Rufián, amb encreuaments de retrets, desqualificacions i acusacions de mentir. El xoc ha elevat la tensió i ha desplaçat el debat de fons sobre la gestió de la DANA.

Arranquen les obres del primer centre de dades de València amb 60 milions i 100 ocupacions directes

NxN Data Centers ha iniciat les obres del primer centre de dades de València en Vara de Quart, amb una inversió de 60 milions. L'obertura s'ha previst per al primer semestre de 2027 i el projecte ha anunciat 100 ocupacions directes i uns 500 indirectes.

Pérez Llorca ha defés que el PP és l’únic que ha assumit responsabilitats per la dana

El president ha subratllat que el temporal va posar a prova a totes les administracions i ha reivindicat que el PP ha demanat perdó i assumit errors. També ha demanat no polititzar l'accident de tren a Còrdova.