11.8 C
València
Dimecres, 25 febrer, 2026

Igualtat llança una campanya per a acostar a la ciutadania la programació d’esdeveniments LGTBQ+ organitzats

VALÈNCIA, 21 (EUROPA PRESS)

La Vicepresidència Segona i Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge ha engegat una campanya per a acostar a la ciutadania la programació d’esdeveniments LGTBIQ+ organitzats en diferents municipis de la Comunitat Valenciana amb motiu del Dia de l’Orgull.

Així, a través d’un codi QR, que es podrà llegir en mitjans de comunicació, autobusos i web de la Conselleria, es podrà conèixer l’hora i lloc dels actes organitzats per entitats locals i entitats del sector per a la setmana vinent, que culminaran el dia 28 de juny amb manifestacions en diferents municipis del territori valencià. A més, es podran consultar altres esdeveniments que està previst celebrar la resta de l’any, segons ha informeu la Generalitat en un comunicat.

El director general de Diversitat, Stephane Soriano, ha explicat que, baix la marca ‘Orgull de Comunitat’, “s’ha impulsat un model de coordinació per a la celebració d’actes relacionats amb la població LGTBIQ+ en les tres províncies”.

L’objectiu, ha assenyalat Soriano, “és visibilitzar i celebrar la diversitat i promoure una societat inclusiva i respectuosa, treballar conjuntament i situar en el mapa a la Comunitat Valenciana com a referent LGTBIQ+”.

Així mateix, ha reiterat “el compromís” del Consell “en la defensa i el respecte de totes les persones, a combatre prejudicis basats en l’orientació sexual i a treballar per a crear un ambient inclusiu i segur on totes les persones se senten acceptades i respectades”.

‘Orgull de Comunitat’ és la marca de la Generalitat impulsada per a unificar totes les campanyes que es duran a terme durant aquesta legislatura en matèria de diversitat, amb l’objectiu de fomentar la inclusió i el reconeixement de les persones LGTBIQ+.

Sobre este tema, ha recordat que la setmana passada la Generalitat va ser guardonada amb el Premi Diversa Institucional 2024 per la marca ‘Orgull de Comunitat’, uns guardons que organitza l’Associació Diversa Global per a distingir a persones, empreses i institucions per la seua implicació amb la diversitat.

COL·LABORACIONS DE LA GENERALITAT

La Generalitat ha col·laborat amb els ajuntaments de València, Alacant i Castelló de la Plana i les diputacions provincials en l’organització dels actes previstos amb motiu del Dia de l’Orgull i altres esdeveniments LGTBIQ+.

Esta vesprada, a partir de les 20.30 hores, està prevista a la plaça de l’Ajuntament de València la lectura d’un pregó a càrrec de la cantant Rosa López. Posteriorment, hi haurà actuacions musicals, DJ i focs artificials.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Els bombers de València superen 1.100 servicis per vent en menys de dos mesos

El Consorci ha atés 1.110 actuacions per ratxes i objectes desplaçats en un període molt curt, quasi el triple de la mitjana anual. La cadena de huit borrasques ha forçat reforços operatius.

Rescatats quinze migrants d’una pastera a cinc quilòmetres de la costa alacantina

Salvament Marítim ha rescatat a quinze hòmens que viatjaven en una pastera a uns cinc quilòmetres d'Arenals del Sol. Van arribar al port d'Alacant i van ser atesos per Creu Roja.

Una bandera ucraïnesa de 100 metres recorre Alacant en el quart aniversari de la guerra

Una bandera d'Ucraïna de 100 metres ha encapçalat una marxa pacífica a Alacant, amb lectura de manifest i lemes contra l'oblit. La província concentra el 17% de la diàspora a Espanya.

La Generalitat amplia al 20% l’aval de vivenda i eleva a 30 milions el programa de l’IVF

El Consell reforça el programa de l'IVF fins a 30 milions i eleva l'aval al 20% perquè jóvens de 18 a 45 anys accedisquen a finançament del 100% en la seua primera vivenda. La nova convocatòria amplia el preu màxim a 311.000 € i flexibilitza l'edat en municipis afectats per la dana.

La jutgessa de la DANA centra en les víctimes 60 de les 109 pàgines del seu escrit contra Mazón

La instructora remet al TSJCV una exposició raonada sobre la gestió de la DANA i dedica 60 de 109 pàgines a relatar pel seu nom a 230 víctimes. Enlletgix les 'informacions falses' que van sumar morts inexistents i assenyala que un altre cas en estudi podria elevar el balanç a 231.

Pérez Llorca considera que PPCV i Mazón ja van assumir responsabilitats per la DANA

El president ha expressat un profund respecte per les víctimes i ha defés que el PPCV i Carlos Mazón ja van assumir la seua responsabilitat política. També ha evitat valorar les investigacions judicials i ha recordat les mesures adoptades després del temporal.

El PP evita pronunciar-se sobre la petició al TSJCV per a investigar a Carlos Mazón

El síndic popular Fernando Pastor ha reiterat que el partit no comenta decisions judicials. Ha evitat parlar de demanar l'acta a Carlos Mazón fins que es pronuncie el TSJCV.

Dimarts amb sol i lleuger ascens tèrmic en la Comunitat Valenciana

Dimarts amb cels poc nuvolosos o buidats i temperatures en lleuger ascens o sense canvis en la Comunitat Valenciana. Hi haurà boires i bancs de boira en el litoral.