15.8 C
València
Divendres, 13 febrer, 2026

Igualtat llança una campanya per a acostar a la ciutadania la programació d’esdeveniments LGTBQ+ organitzats

VALÈNCIA, 21 (EUROPA PRESS)

La Vicepresidència Segona i Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge ha engegat una campanya per a acostar a la ciutadania la programació d’esdeveniments LGTBIQ+ organitzats en diferents municipis de la Comunitat Valenciana amb motiu del Dia de l’Orgull.

Així, a través d’un codi QR, que es podrà llegir en mitjans de comunicació, autobusos i web de la Conselleria, es podrà conèixer l’hora i lloc dels actes organitzats per entitats locals i entitats del sector per a la setmana vinent, que culminaran el dia 28 de juny amb manifestacions en diferents municipis del territori valencià. A més, es podran consultar altres esdeveniments que està previst celebrar la resta de l’any, segons ha informeu la Generalitat en un comunicat.

El director general de Diversitat, Stephane Soriano, ha explicat que, baix la marca ‘Orgull de Comunitat’, “s’ha impulsat un model de coordinació per a la celebració d’actes relacionats amb la població LGTBIQ+ en les tres províncies”.

L’objectiu, ha assenyalat Soriano, “és visibilitzar i celebrar la diversitat i promoure una societat inclusiva i respectuosa, treballar conjuntament i situar en el mapa a la Comunitat Valenciana com a referent LGTBIQ+”.

Així mateix, ha reiterat “el compromís” del Consell “en la defensa i el respecte de totes les persones, a combatre prejudicis basats en l’orientació sexual i a treballar per a crear un ambient inclusiu i segur on totes les persones se senten acceptades i respectades”.

‘Orgull de Comunitat’ és la marca de la Generalitat impulsada per a unificar totes les campanyes que es duran a terme durant aquesta legislatura en matèria de diversitat, amb l’objectiu de fomentar la inclusió i el reconeixement de les persones LGTBIQ+.

Sobre este tema, ha recordat que la setmana passada la Generalitat va ser guardonada amb el Premi Diversa Institucional 2024 per la marca ‘Orgull de Comunitat’, uns guardons que organitza l’Associació Diversa Global per a distingir a persones, empreses i institucions per la seua implicació amb la diversitat.

COL·LABORACIONS DE LA GENERALITAT

La Generalitat ha col·laborat amb els ajuntaments de València, Alacant i Castelló de la Plana i les diputacions provincials en l’organització dels actes previstos amb motiu del Dia de l’Orgull i altres esdeveniments LGTBIQ+.

Esta vesprada, a partir de les 20.30 hores, està prevista a la plaça de l’Ajuntament de València la lectura d’un pregó a càrrec de la cantant Rosa López. Posteriorment, hi haurà actuacions musicals, DJ i focs artificials.

Últimes notícies

Més de 140 servicis de bombers per les ratxes de vent en la Comunitat Valenciana

Els bombers han atés més de 140 servicis en la Comunitat Valenciana pel vent, amb ratxes de fins a 60 km/h hui. El dissabte s'esperen pics de 100-120 km/h i ja hi ha mesures preventives.

Dos persones han mort i set han resultat ferides en l’incendi d’una vivenda a Xàbia

Una dona de 71 anys i un home de 42 han mort després de declarar-se un incendi en la segona planta d'un edifici de cinc altures a Xàbia. Unes 40 persones han sigut evacuades mentres s'investiguen les causes.

Vollering s’exhibix a Gandia i recupera el jersei taronja de líder

La campiona d'Europa es va imposar en solitari en l'obertura a Gandia després d'atacar a Barxeta. Defén el títol i arranca líder amb 52 segons.

La consellera de Cultura destaca la creativitat valenciana després de 40 nominacions als Goya 2026

Carmen Ortí ha posat en valor l'empenyiment de l'audiovisual valencià després d'una trobada amb els nominats. La Comunitat suma 40 nominacions i 18 produccions, 11 amb ajudes.

L’Elx busca frenar la seua caiguda davant un Osasuna en ratxa

L'Elx rep a Osasuna este divendres (21.00) amb l'obligació de tallar sis jornades sense guanyar i diverses baixes, davant un rival que suma 10 de 12 punts.

Incendi en un edifici de set plantes a Xàbia: els bombers treballen per a sufocar-ho

Els bombers intenten sufocar un incendi declarat en un edifici de set plantes a Xàbia. S'han evacuat veïns fins a la sexta planta i l'operatiu seguix actiu.

Thomas Partey, acusat de dos nous càrrecs de violació a Londres

Dos nous càrrecs de violació presentats a Londres amplien el cas contra el migcampista del Vila-real: ja suma set per tres dones i una agressió sexual. El jugador es va declarar no culpable de les acusacions inicials i haurà de comparéixer el 13 de març.

Sense rastre de Mariano García Calatayud quatre anys després de la seua detenció a Ucraïna

Quatre anys després de ser detingut per forces russes a Kherson, no hi ha notícies de Mariano García Calatayud. El seu entorn manté la busca i alerta per la seua salut.