Illa advertix la població: «Arriba un hivern llarg amb unes festes diferents»

 

El ministre de Sanitat del govern espanyol, Salvador Illa, ha defensat este dijous al Congrés dels Diputats la pròrroga de l’estat d’alarma i ha advertit que «venen setmanes molt dures» i «un hivern llarg» a on «tindrem unes festes diferents de les que ens haurem d’adaptar», però «cal un esforç més per a protegir els més vulnerables». Illa ha admès que «la ciutadania comença a estar cansada de mesos de sacrificis» però ha advertit que «no és el moment de relaxar mesures» perquè «encara queda un horitzó ampli per davant».

 

El govern espanyol encara el debat amb els suports garantits una volta este dimecres va assolir un acord amb ERC perquè l’estat d’alarma es revise al cap de quatre mesos –tal com va oferir el president espanyol, Pedro Sánchez- i que el mateix Sánchez haja de comparéixer al Congrés dels Diputats cada dos mesos.

 

El PP ja ha avançat la seua abstenció, i l’executiu espanyol comptarà també amb el suport de la majoria dels seus socis parlamentaris. Una de les incògnites de la jornada és que faran els quatre diputats de JxCat una volta els quatre del PDeCat ja han avançat la seua intenció de votar a favor de la mesura, cosa que pot propiciar un vot diferenciat.

 

Sánchez conseguirà d’esa manera previsiblement l’aval del Congrés per a un estat d’alarma de sis mesos, fins al 9 d’abril, amb la condició de comparéixer cada dos mesos i la possibilitat que el 9 de març el Consell Interterritorial de Sanitat revisi la mesura per a decidir si s’alça o no.

Últimes notícies

Contexto Queer, la llibreria de Benimaclet que s’ha convertit en refugi LGBTIQA+

Contexto Queer ha obert en el barri de Benimaclet com una llibreria especialitzada en literatura LGBTIQA+ i un espai segur on el col·lectiu es pot sentir acollit i representat. El projecte, impulsat per Carla Sáenz, combina un fons de 3.000 llibres queer amb activitats setmanals i una forta vocació comunitària.

Cap de setmana estable i amb pols en suspensió abans d’una forta onada de calor

La Comunitat Valenciana viurà un cap de setmana d’oratge estable, amb pols en suspensió i temperatures sense grans canvis, abans d’una onada de calor a partir de dilluns que deixarà màximes per damunt dels 40 graus i nits tòrrides, segons Aemet.

La valenciana Metrika encén el nou Sónar unificat des de Fira Gran Via

La cantant valenciana Metrika ha obert la primera jornada del nou Sónar unificat a la Fira Gran Via de L Hospitalet amb un directe irreverent de reggaeton i dembow, en una edició marcada pel trasllat temporal des de Montjuïc per les obres del centenari de l Exposició Internacional de 1929.

Catalá assegura que València serà clau perquè Feijóo arribe a la presidència d’Espanya

María José Catalá ha defensat que València tindrà un paper decisiu perquè Alberto Núñez Feijóo siga president d’Espanya i ha pronosticat que el PP guanyarà les eleccions autonòmiques l’any que ve.

Catalá assegura que València serà clau perquè Feijóo arribe a la presidència d’Espanya

María José Catalá ha defensat que València tindrà un paper decisiu perquè Alberto Núñez Feijóo siga president d’Espanya i ha pronosticat que el PP guanyarà les eleccions del pròxim any a la Comunitat Valenciana.

El Barça colp València Basket en la pròrroga i es queda el factor pista de la final

El Barça ha guanyat València Basket per 112-113 en la pròrroga en el primer partit de la final de la Lliga Endesa i es queda el factor pista. La sèrie continuarà al Roig Arena este dissabte abans de viatjar a Barcelona per als pròxims duels.

Els sindicats veuen insuficient la nova redistribució de places d’inclusió educativa fins a 2030

Educació ha plantejat una nova redistribució de 1.249 places per a inclusió educativa fins al curs 2030/31, però els sindicats la consideren insuficient i reclamen negociar també plantilles i ràtios amb un calendari clar.

Fort incendi en una nau de banys a Xàtiva obliga a confinar veïns per la fumera tòxica

Un incendi molt evolucionat en una nau de la firma Hidronatur a Xàtiva ha generat una gran fumera. Les autoritats han demanat als veïns que tanquen finestres i reduïsquen l’activitat física per precaució.