Illa advertix la població: «Arriba un hivern llarg amb unes festes diferents»

 

El ministre de Sanitat del govern espanyol, Salvador Illa, ha defensat este dijous al Congrés dels Diputats la pròrroga de l’estat d’alarma i ha advertit que «venen setmanes molt dures» i «un hivern llarg» a on «tindrem unes festes diferents de les que ens haurem d’adaptar», però «cal un esforç més per a protegir els més vulnerables». Illa ha admès que «la ciutadania comença a estar cansada de mesos de sacrificis» però ha advertit que «no és el moment de relaxar mesures» perquè «encara queda un horitzó ampli per davant».

 

El govern espanyol encara el debat amb els suports garantits una volta este dimecres va assolir un acord amb ERC perquè l’estat d’alarma es revise al cap de quatre mesos –tal com va oferir el president espanyol, Pedro Sánchez- i que el mateix Sánchez haja de comparéixer al Congrés dels Diputats cada dos mesos.

 

El PP ja ha avançat la seua abstenció, i l’executiu espanyol comptarà també amb el suport de la majoria dels seus socis parlamentaris. Una de les incògnites de la jornada és que faran els quatre diputats de JxCat una volta els quatre del PDeCat ja han avançat la seua intenció de votar a favor de la mesura, cosa que pot propiciar un vot diferenciat.

 

Sánchez conseguirà d’esa manera previsiblement l’aval del Congrés per a un estat d’alarma de sis mesos, fins al 9 d’abril, amb la condició de comparéixer cada dos mesos i la possibilitat que el 9 de març el Consell Interterritorial de Sanitat revisi la mesura per a decidir si s’alça o no.

Últimes notícies

Ràfegues de fins a 94 km/h a Zarra i 19 litres en mitja hora a Ayora per les tempestes

Les tempestes desta vesprada a linterior sud de la província de València han deixat ratxes molt fortes de vent a Zarra i una intensa precipitació a Ayora, on shan recollit 19,4 litres per metre quadrat en només mitja hora.

Tres ferits en un accident múltiple al túnel de la Font Roja, a l’A-7 d’Alcoi

Tres persones, entre elles un menor de 16 anys, han resultat ferides en un accident de trànsit a l’A-7, dins dels túnels de la Font Roja a Alcoi, en què s’han vist implicats una moto i diversos vehicles.

Zarra arriba als 39 graus en una nova jornada de calor intens a la Comunitat

Zarra ha registrat 39,3 graus en un diumenge de calor generalitzada a l’interior de València, amb previsions de màximes de fins a 40 graus dilluns.

Detingut per agredir la seua parella en un càmping de Guardamar i fugir amb furgoneta

Un home de 25 anys ha sigut detingut després d'agredir la seua parella en un càmping de Guardamar del Segura i fugir amb una furgoneta. La víctima ha sigut atesa i ja ha rebut l'alta mèdica en no ser greus les lesions.

El quintet valencià Spanish Brass tocarà l’himne d’Espanya en la final del Mundial

El quintet de metalls valencià Spanish Brass ha sigut triat per interpretar este diumenge l’himne nacional en la final del Mundial de futbol entre Espanya i Argentina a Nova York.

Torrevieja es convertix en l’epicentre mundial de les habaneres amb 700 coralistes de 13 països

Torrevieja acull fins al 25 de juliol el 72é Certamen Coral Internacional d’Habaneras i Polifonia, amb més de 700 cantors de 13 països i quasi 50.000 euros en premis. La gala inaugural s’ha avançat al migdia per no coincidir amb la final del Mundial de futbol entre Espanya i Argentina.

Rescatats a Xàbia dos adults i dos menors arrossegats mar endins amb caiac

Dos adults i dos menors que no podien tornar a la costa en caiac han sigut rescatats per Salvament Marítim a Xàbia després de ser arrossegats mar endins per la corrent.

El FIB de 2027 ja té dates i posa a la venda els primers abonaments este dimarts

El Festival Internacional de Benicàssim celebrarà la seua 31a edició del 15 al 17 de juliol de 2027 i llançarà este dimarts 3.000 primers abonaments promocionals.