Illa advertix la població: «Arriba un hivern llarg amb unes festes diferents»

 

El ministre de Sanitat del govern espanyol, Salvador Illa, ha defensat este dijous al Congrés dels Diputats la pròrroga de l’estat d’alarma i ha advertit que «venen setmanes molt dures» i «un hivern llarg» a on «tindrem unes festes diferents de les que ens haurem d’adaptar», però «cal un esforç més per a protegir els més vulnerables». Illa ha admès que «la ciutadania comença a estar cansada de mesos de sacrificis» però ha advertit que «no és el moment de relaxar mesures» perquè «encara queda un horitzó ampli per davant».

 

El govern espanyol encara el debat amb els suports garantits una volta este dimecres va assolir un acord amb ERC perquè l’estat d’alarma es revise al cap de quatre mesos –tal com va oferir el president espanyol, Pedro Sánchez- i que el mateix Sánchez haja de comparéixer al Congrés dels Diputats cada dos mesos.

 

El PP ja ha avançat la seua abstenció, i l’executiu espanyol comptarà també amb el suport de la majoria dels seus socis parlamentaris. Una de les incògnites de la jornada és que faran els quatre diputats de JxCat una volta els quatre del PDeCat ja han avançat la seua intenció de votar a favor de la mesura, cosa que pot propiciar un vot diferenciat.

 

Sánchez conseguirà d’esa manera previsiblement l’aval del Congrés per a un estat d’alarma de sis mesos, fins al 9 d’abril, amb la condició de comparéixer cada dos mesos i la possibilitat que el 9 de març el Consell Interterritorial de Sanitat revisi la mesura per a decidir si s’alça o no.

Últimes notícies

Polònia serà el país convidat al València Design Fest 2026 amb una gran mostra artesanal

València Design Fest tornarà del 10 de setembre al 15 d’octubre de 2026 amb Polònia com a país convidat i una extensa programació centrada en l’artesania contemporània, el disseny i l’intercanvi professional.

Els zoològics ibèrics detecten canvis en el comportament animal durant l’eclipsi solar

Diversos parcs zoològics d’Espanya i Portugal han registrat canvis en la conducta d’elefants, monos, aus i cérvols durant l’eclipsi solar, amb reagrupaments, fugides i vocalitzacions inusuals. Els centres han participat en un projecte coordinat per a estudiar la resposta dels animals a la baixada de llum.

147 atencions oftalmològiques en la Comunitat Valenciana després de l’eclipsi solar

Els centres de salut i hospitals de la Comunitat Valenciana han atés 147 persones per molèsties oculars relacionades amb l’eclipsi solar, cap d’elles amb necessitat d’ingrés.

Quaranta atesos durant la Nit de l’Albà d’Elx, amb dues ferides greus

La Nit de l'Albà d'Elx ha deixat 40 persones ateses, majoritàriament per lesions lleus, encara que dues menors han patit danys més greus per cremades i impacte de canyes.

Un camió bolcat col·lapsa l’A-7 a Benifaió amb 6 km de cues

El bolc d’un camió en l’A-7 al terme de Benifaió ha provocat este divendres almenys sis quilòmetres de retencions en direcció Alacant. El vehicle ha quedat creuat en la calçada i el trànsit circula només pel voral.

El Valencia fitxa el lateral veneçolà Román Davis per al Mestalla i el Juvenil A

El Valencia ha incorporat el jove lateral veneçolà Román Davis, de 18 anys, cedit per la Universidad Central de Venezuela amb opció de compra, per reforçar el Juvenil A i el Mestalla.

L’Elx confia a tancar prompte el retorn del davanter argentí Ezequiel Ponce

El director general de l’Elx, Pedro Schinocca, ha explicat que el club treballa per aconseguir el retorn del davanter argentí Ezequiel Ponce i ha detallat les posicions que encara vol reforçar abans del tancament del mercat.

Iñigo Pérez alerta d’un partit altament emocional en el debut a Santander

Iñigo Pérez preveu un partit molt emocional en el debut del Villarreal a LALIGA al camp del Racing de Santander i insistix que l’equip ha de saber gestionar eixa pressió. El tècnic navarrés es mostra satisfet amb la pretemporada, confia en els jòvens i fixa com a repte agarrar-se als llocs de Champions.