Illa advertix la població: «Arriba un hivern llarg amb unes festes diferents»

 

El ministre de Sanitat del govern espanyol, Salvador Illa, ha defensat este dijous al Congrés dels Diputats la pròrroga de l’estat d’alarma i ha advertit que «venen setmanes molt dures» i «un hivern llarg» a on «tindrem unes festes diferents de les que ens haurem d’adaptar», però «cal un esforç més per a protegir els més vulnerables». Illa ha admès que «la ciutadania comença a estar cansada de mesos de sacrificis» però ha advertit que «no és el moment de relaxar mesures» perquè «encara queda un horitzó ampli per davant».

 

El govern espanyol encara el debat amb els suports garantits una volta este dimecres va assolir un acord amb ERC perquè l’estat d’alarma es revise al cap de quatre mesos –tal com va oferir el president espanyol, Pedro Sánchez- i que el mateix Sánchez haja de comparéixer al Congrés dels Diputats cada dos mesos.

 

El PP ja ha avançat la seua abstenció, i l’executiu espanyol comptarà també amb el suport de la majoria dels seus socis parlamentaris. Una de les incògnites de la jornada és que faran els quatre diputats de JxCat una volta els quatre del PDeCat ja han avançat la seua intenció de votar a favor de la mesura, cosa que pot propiciar un vot diferenciat.

 

Sánchez conseguirà d’esa manera previsiblement l’aval del Congrés per a un estat d’alarma de sis mesos, fins al 9 d’abril, amb la condició de comparéixer cada dos mesos i la possibilitat que el 9 de març el Consell Interterritorial de Sanitat revisi la mesura per a decidir si s’alça o no.

Últimes notícies

Rafa Mir, condemnat a huit anys i mig de presó per agressió sexual i lesions a València

La Secció Quarta de l'Audiència Provincial de València ha condemnat el futbolista Rafa Mir a huit anys i mig de presó per agressió sexual i lesions, i ha imposat també dos anys de presó a un segon acusat, també futbolista i amic seu. La sentència no és ferma i fixa indemnitzacions econòmiques per a les víctimes.

Sara Sorribes confia a tornar al seu màxim nivell: encara em queda corda

La tenista castellonenca Sara Sorribes assegura que encara li queda corda per a competir al màxim nivell després de la seua retirada temporal i manté com a objectiu tornar a representar Espanya i ser als Jocs de Los Angeles 2028.

Rafa Mir, condemnat a 8 anys i mig de presó per agressió sexual i lesions a València

L'Audiència Provincial de València ha condemnat el futbolista Rafa Mir a 8,5 anys de presó per un delicte d'agressió sexual i un altre de lesions. Un segon acusat ha rebut 2 anys de presó i tots dos hauran d'indemnitzar les víctimes amb més de 70.000 euros.

Rafa Mir és condemnat a huit anys i mig de presó per agressió sexual i lesions a València

La Secció Quarta de l'Audiència Provincial de València ha condemnat el futbolista Rafa Mir a huit anys i mig de presó per un delicte d'agressió sexual i un altre de lesions, segons ha informat el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana.

La nova campanya ‘En mi silla mando yo’ reivindica l’autonomia real de les persones amb diversitat funcional

Codifiva presentarà divendres en el MuVIM la campanya 'En mi silla mando yo', que defensa l'autonomia de les persones amb discapacitat més enllà de la mobilitat física i reclama un canvi en la mirada social.

Catalá admet en el Congrés que el pla municipal va fallar el dia de la DANA a València

La alcaldessa de València, María José Catalá, ha reconegut en la comissió del Congrés que investiga la riuada del 29 d’octubre de 2024 que el pla d’actuació municipal va fallar perquè no contemplava risc d’inundació en les pedanies del sud més afectades, on van morir 17 persones.

València Basket inicia la final de la Lliga Endesa amb pista a favor davant el Barcelona

València Basket i Barcelona reediten des de dijous la final de la Lliga Endesa de 2003, però ara amb factor pista taronja i més experiència per als valencians.

CCOO alerta d’un possible control horari al professorat en juliol sense pacte previ

CCOO-PV denuncia que Educacio vol implantar sistemes de control horari al professorat en juliol sense negociacio ni cobertura normativa clara, mentre la Conselleria assegura que no hi ha novetats respecte a altres cursos.