Illa advertix la població: «Arriba un hivern llarg amb unes festes diferents»

 

El ministre de Sanitat del govern espanyol, Salvador Illa, ha defensat este dijous al Congrés dels Diputats la pròrroga de l’estat d’alarma i ha advertit que «venen setmanes molt dures» i «un hivern llarg» a on «tindrem unes festes diferents de les que ens haurem d’adaptar», però «cal un esforç més per a protegir els més vulnerables». Illa ha admès que «la ciutadania comença a estar cansada de mesos de sacrificis» però ha advertit que «no és el moment de relaxar mesures» perquè «encara queda un horitzó ampli per davant».

 

El govern espanyol encara el debat amb els suports garantits una volta este dimecres va assolir un acord amb ERC perquè l’estat d’alarma es revise al cap de quatre mesos –tal com va oferir el president espanyol, Pedro Sánchez- i que el mateix Sánchez haja de comparéixer al Congrés dels Diputats cada dos mesos.

 

El PP ja ha avançat la seua abstenció, i l’executiu espanyol comptarà també amb el suport de la majoria dels seus socis parlamentaris. Una de les incògnites de la jornada és que faran els quatre diputats de JxCat una volta els quatre del PDeCat ja han avançat la seua intenció de votar a favor de la mesura, cosa que pot propiciar un vot diferenciat.

 

Sánchez conseguirà d’esa manera previsiblement l’aval del Congrés per a un estat d’alarma de sis mesos, fins al 9 d’abril, amb la condició de comparéixer cada dos mesos i la possibilitat que el 9 de març el Consell Interterritorial de Sanitat revisi la mesura per a decidir si s’alça o no.

Últimes notícies

El PSPV exigix que Pérez Llorca explique en Les Corts la gestió de l’incendi de Tírig

El PSPV ha registrat la petició perquè el president de la Generalitat, Juan Francisco Pérez Llorca, i el conseller d’Emergències, Juan Carlos Valderrama, compareguen en Les Corts per a explicar la gestió de l’incendi de Tírig i la seguretat dels bombers forestals.

El València Basket ja coneix les dates clau contra el Madrid de Pedro Martínez en la Lliga Endesa

El València Basket rebrà el Real Madrid de Pedro Martínez i Jaime Pradilla el 4 de gener al Roig Arena i visitarà el conjunt blanc el 14 de març, en una Lliga Endesa en què els taronja defenen el títol i encaren un exigent calendari.

Advertència del Consell: prohibit entrar en zones d’incendis per vore l’eclipsi

El Consell ha recordat que està prohibit accedir a parcs naturals i zones forestals afectades per incendis per vore l’eclipsi, i ha detectat diversos intents d’entrada en estos espais durant el matí.

L’aeroport d’Alacant-Elx supera els 2,3 milions de passatgers al juliol

L’aeroport d’Alacant-Elx Miguel Hernández ha augmentat un 11,1 % els passatgers al juliol, fins a més de 2,3 milions, i frega ja els 12,5 milions en els set primers mesos de 2026.

Brugué, Dela, Iván Romero i Mandi lideraran la capitania del Llevant en la temporada 2026-27

Roger Brugué, Adrián de la Fuente 'Dela', Iván Romero i el recent fitxatge Aïssa Mandi formen el nou grup de capitans del Llevant per a la temporada 2026-27, segons ha anunciat el club en un comunicat.

Elena Buenavida jugarà amb Minnesota Lynx amb un contracte de desenvolupament en 2027

L’exterior del Valencia Basket Elena Buenavida ha signat un contracte de desenvolupament amb Minnesota Lynx, líder de la WNBA, per a l’estiu de 2027, segons ha precisat el club taronja.

Alerta per calor de nivell taronja en deu comarques valencianes

Sanitat ha activat per a este dimecres el nivell de risc taronja per altes temperatures en municipis de deu comarques de les províncies de València i Castelló, coincidint amb l’eclipsi total de sol.

Naixen dues noves oficines per a blindar la ciberseguretat i el Dato de Salut

Sanitat ha creat l’Oficina Autonòmica de Ciberseguretat Sanitària i l’Oficina Autonòmica del Dato de Salut, que reforçaran la protecció dels sistemes i de les dades del Sistema Valencià de Salut sense superar el gasto assignat.