Incliva i Fundació Carlos Simón estudien la seqüenciació de cèl·lules per a identificar l’origen de miomes uterins

VALÈNCIA, 11 (EUROPA PRESS)

Investigadors del Grup de Medicina Reproductiva de l’Institut d’Investigació Sanitària Incliva i la Fundació Carlos Simón estan duent a terme un estudi sobre l’heterogeneïtat tumoral dels miomes uterins. En ell s’analitzen les característiques cel·lulars i moleculars que contribuïxen a la transformació de les cèl·lules mare del miometri (capa muscular de l’úter) en cèl·lules amb potencial per a iniciar estos tumors.

Els resultats assenyalen l’existència d’un subconjunt particular de cèl·lules miometrials que, a causa d’alteracions genètiques durant la diferenciació, semblen inclinar-se cap a un estat tumoral, promovent així el desenvolupament de miomes. «Estes troballes podrien obrir noves vies prometedores per al tractament eficaç d’estos tumors i evitar la seua reaparició», han informat des de l’Incliva.

Els miomes (també denominats fibromes o leiomiomes) uterins són tumors benignes que es desenvolupen en el teixit muscular llis de l’úter, anomenat miometri. Afecten aproximadament al 75% de les dones, en els qui genera problemes físics i psicològics, a més de suposar substancials costos d’atenció mèdica.

Encara que en general no són perillosos, poden causar dolor, sagnat abundant i problemes de fertilitat o embaràs. Actualment, a part de la cirurgia, hi ha poques opcions mèdiques aprovades per a tractar els tumors miometrials i la majoria d’elles només proporcionen un alleujament parcial o temporal que afecta a la salut i qualitat de vida de les pacients que ho patixen. Això es deu al fet que els mecanismes implicats en la seua aparició, evolució i recurrència seguixen sent en gran mesura desconeguts, «la qual cosa ha contribuït al lent progrés en el desenvolupament de tractaments efectius», han apuntat.

Recentment, gràcies a tecnologies avançades com la seqüenciació de l’ARN de cèl·lula única, s’ha aconseguit entendre millor com els tumors es desenvolupen i responen a tractaments. En aquest context, els investigadors han dut a terme la caracterització molecular dels miomas uterins amb alta resolució de cèl·lula única amb l’objectiu de comprendre els mecanismes cel·lulars i moleculars implicats en el seu desenvolupament.

Últimes notícies

Un miler de veïns torna a casa per l’avenç en l’incendi de la Vall d’Uixó

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó ja ha arrasat 9.644 hectàrees i manté 7.000 persones confinades, però l’avenç en l’extinció ha permés el retorn d’un miler de veïns desallotjats.

‘Visitants’ obri Sagunt a Escena amb una mirada actual i participativa als grans clàssics

La companyia castellonenca inaugura este dissabte la 43a edició del festival amb l’espectacle de carrer ‘I si fem un clàssic?’

La quarta ona de calor dispara les màximes a l’interior i prelitoral de València fins als 40 °C

La Comunitat Valenciana viu la segona jornada de la quarta ona de calor de l’estiu, amb màximes de fins a 40 graus a l’interior i prelitoral de València i nits tropicals en les capitals. El vent bufarà fluix de components marítims i hi haurà pols en suspensió i lleugera inestabilitat de vesprada.

L’incendi de la Vall d’Uixó entra en el sisé dia amb el foc actiu però perimetrat

L’incendi forestal declarat dissabte a la Vall d’Uixó encadena sis dies actiu, ha cremat 9.300 hectàrees i continua sense control, amb catorze municipis evacuats.

Un velatori-concentració a València reclama llevar l’aforament a Mazón per la dana

Centenars de persones s’han concentrat davant el Palau de la Generalitat, en un acte-velatori, per exigir que es retire l’aforament a Carlos Mazón per la seua gestió de la dana que va causar 231 morts fa 21 mesos.

Nit decisiva a la Vall d’Uixó: l’incendi continua actiu i manté el perímetre

L'incendi forestal de la Vall d'Uixó continua actiu però manté el perímetre de 82 quilòmetres i unes 9.300 hectàrees afectades, mentre els equips d'emergències es preparen per a una nit clau per a la seua possible estabilització. Es mantenen evacuacions, confinaments i recomanacions sanitàries en diversos municipis de Castelló.

Golejada del Vila-real en el seu debut en el Torneig de Como (3-0)

El Vila-real ha debutat en el Torneig de Como amb un contundent 3-0 davant l’Al-Ula Club, gràcies a un doblet d’Ayoze i un gol de Cardona en un duel de 45 minuts totalment dominat pels grocs.

Ajudes urgents de fins a 100.000 euros als pobles afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

La Diputació de Castelló ha activat una línia extraordinària d’ajudes de fins a 100.000 euros per a municipis amb terreny cremat i fins a 5.000 per a pobles que han assumit gastos per evacuacions arran de l’incendi forestal de la Vall d'Uixó.
FILMOTECA D'ESTIU