Incliva i Fundació Carlos Simón estudien la seqüenciació de cèl·lules per a identificar l’origen de miomes uterins

VALÈNCIA, 11 (EUROPA PRESS)

Investigadors del Grup de Medicina Reproductiva de l’Institut d’Investigació Sanitària Incliva i la Fundació Carlos Simón estan duent a terme un estudi sobre l’heterogeneïtat tumoral dels miomes uterins. En ell s’analitzen les característiques cel·lulars i moleculars que contribuïxen a la transformació de les cèl·lules mare del miometri (capa muscular de l’úter) en cèl·lules amb potencial per a iniciar estos tumors.

Els resultats assenyalen l’existència d’un subconjunt particular de cèl·lules miometrials que, a causa d’alteracions genètiques durant la diferenciació, semblen inclinar-se cap a un estat tumoral, promovent així el desenvolupament de miomes. «Estes troballes podrien obrir noves vies prometedores per al tractament eficaç d’estos tumors i evitar la seua reaparició», han informat des de l’Incliva.

Els miomes (també denominats fibromes o leiomiomes) uterins són tumors benignes que es desenvolupen en el teixit muscular llis de l’úter, anomenat miometri. Afecten aproximadament al 75% de les dones, en els qui genera problemes físics i psicològics, a més de suposar substancials costos d’atenció mèdica.

Encara que en general no són perillosos, poden causar dolor, sagnat abundant i problemes de fertilitat o embaràs. Actualment, a part de la cirurgia, hi ha poques opcions mèdiques aprovades per a tractar els tumors miometrials i la majoria d’elles només proporcionen un alleujament parcial o temporal que afecta a la salut i qualitat de vida de les pacients que ho patixen. Això es deu al fet que els mecanismes implicats en la seua aparició, evolució i recurrència seguixen sent en gran mesura desconeguts, «la qual cosa ha contribuït al lent progrés en el desenvolupament de tractaments efectius», han apuntat.

Recentment, gràcies a tecnologies avançades com la seqüenciació de l’ARN de cèl·lula única, s’ha aconseguit entendre millor com els tumors es desenvolupen i responen a tractaments. En aquest context, els investigadors han dut a terme la caracterització molecular dels miomas uterins amb alta resolució de cèl·lula única amb l’objectiu de comprendre els mecanismes cel·lulars i moleculars implicats en el seu desenvolupament.

Últimes notícies

Detingut a Alcoi per empadronar estrangers irregulars per 250 euros

La Policia Nacional ha detingut a Alcoi un home de 59 anys acusat d’empadronar estrangers en situació irregular al seu domicili per 250 euros. L’investigat hauria col·laborat en la permanència il·legal mitjançant empadronaments ficticis per a facilitar tràmits de documentació.

Un avi s’enfronta a 30 anys de presó per abusos sexuals als seus cinc néts a l’Horta Nord

Un home octogenari serà jutjat a València acusat d’abusar sexualment dels seus cinc néts menors durant més d’una dècada. La mateixa setmana, l’Audiència Provincial també jutjarà casos d’agressió sexual, homicidi en grau de temptativa i frau a la Seguretat Social.

Aubameyang remunta a Vila-real i deixa el Villarreal sense victòria

El Deportivo de A Coruña ha remuntat al camp del Villarreal (2-3) amb un Aubameyang decisiu, autor del gol final i de dues assistències.

Golejada del Torrent en l’estrena en Tercera davant l’Español de San Vicente

El Torrent CF ha debutat en Tercera Federació amb una contundent victòria per 4-0 davant el CD Español de San Vicente a Sant Gregori i es presenta com un dels candidats a l’ascens.

Uns 200 menors s’ajunten a Elx per a batalles de farmeo d’aura convocades per xarxes socials

Al voltant de 200 jóvens, la majoria menors d’edat, s’han reunit al centre d’Elx per a participar en batalles de farmeo d’aura convocades a través de les xarxes socials. La trobada, difosa en poques hores amb un cartell generat amb IA, ha reunit adolescents que busquen guanyar reputació imitant balls de videojocs.

Els Gallos es classifiquen per a la final del SailGP i lluitaran pel volant de València

Els Gallos, equip espanyol del Rolex SailGP, s’han classificat per a la final del gran premi de València després de sumar dues victòries en tres regates classificatòries. L’equip ha tancat la jornada al capdavant del seu grup i este diumenge es jugarà el volant contra tres rivals més.

El Llevant necessita estar al cent per cent per a puntuar a Màlaga

Luís Castro alerta que el Llevant haurà d’estar al cent per cent este diumenge a La Rosaleda davant un Màlaga invicte a casa i remarca que no hi ha partits fàcils en una LALIGA molt competitiva.

Corberán aparca el mercat i demana centrar-se en donar-ho tot al valencianisme

Carlos Corberán rebutja valorar el mercat d’estiu del Valencia CF, qualifica la finestra de fitxatges com a passat i reclama centrar-se en el rendiment de l’actual plantilla i en donar-ho tot pel valencianisme.