Incliva i Fundació Carlos Simón estudien la seqüenciació de cèl·lules per a identificar l’origen de miomes uterins

VALÈNCIA, 11 (EUROPA PRESS)

Investigadors del Grup de Medicina Reproductiva de l’Institut d’Investigació Sanitària Incliva i la Fundació Carlos Simón estan duent a terme un estudi sobre l’heterogeneïtat tumoral dels miomes uterins. En ell s’analitzen les característiques cel·lulars i moleculars que contribuïxen a la transformació de les cèl·lules mare del miometri (capa muscular de l’úter) en cèl·lules amb potencial per a iniciar estos tumors.

Els resultats assenyalen l’existència d’un subconjunt particular de cèl·lules miometrials que, a causa d’alteracions genètiques durant la diferenciació, semblen inclinar-se cap a un estat tumoral, promovent així el desenvolupament de miomes. “Estes troballes podrien obrir noves vies prometedores per al tractament eficaç d’estos tumors i evitar la seua reaparició”, han informat des de l’Incliva.

Els miomes (també denominats fibromes o leiomiomes) uterins són tumors benignes que es desenvolupen en el teixit muscular llis de l’úter, anomenat miometri. Afecten aproximadament al 75% de les dones, en els qui genera problemes físics i psicològics, a més de suposar substancials costos d’atenció mèdica.

Encara que en general no són perillosos, poden causar dolor, sagnat abundant i problemes de fertilitat o embaràs. Actualment, a part de la cirurgia, hi ha poques opcions mèdiques aprovades per a tractar els tumors miometrials i la majoria d’elles només proporcionen un alleujament parcial o temporal que afecta a la salut i qualitat de vida de les pacients que ho patixen. Això es deu al fet que els mecanismes implicats en la seua aparició, evolució i recurrència seguixen sent en gran mesura desconeguts, “la qual cosa ha contribuït al lent progrés en el desenvolupament de tractaments efectius”, han apuntat.

Recentment, gràcies a tecnologies avançades com la seqüenciació de l’ARN de cèl·lula única, s’ha aconseguit entendre millor com els tumors es desenvolupen i responen a tractaments. En aquest context, els investigadors han dut a terme la caracterització molecular dels miomas uterins amb alta resolució de cèl·lula única amb l’objectiu de comprendre els mecanismes cel·lulars i moleculars implicats en el seu desenvolupament.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Cessen l’alcalde pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia per assetjament sexual

L'alcalde d'Elx destituïx de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol, Alejandro García Raduán, després d'una denúncia d'una dona per presumpte assetjament sexual en la via pública.

La Policia investiga la desaparició d’una xiqueta de 12 anys a Sagunt

La Policia Nacional investiga la desaparició d'una xiqueta de 12 anys a Sagunt, mentres el Centre Nacional de Persones Desaparegudes ha emés una alerta per a recaptar la col·laboració ciutadana.

Cessen l’alcalde pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia d’assetjament sexual

L'alcalde d'Elx destituïx de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol després que una veïna presentara una denúncia per assetjament sexual davant la Policia Nacional.

Rescaten a tres banyistes atrapats pels corrents en els penya-segats de Peníscola

Tres hòmens que nadaven en la zona de penya-segats del castell de Peníscola han sigut rescatats després de quedar atrapats pels corrents. Van ser trets per terra i només presentaven arraps lleus.

L’alcalde d’Elx destituïx el pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia per assetjament sexual

L'alcalde d'Elx ha destituït de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol, Alejandro García Raduán, després que una dona presentara una denúncia per assetjament sexual contra ell.

La Generalitat reclama al Govern comprar les parcel·les agrícoles afectades per la nova zona de domini hidràulic

La Generalitat exigix que el Ministeri per a la Transició Ecològica valore i adquirisca les parcel·les agrícoles afectades per una possible nova delimitació del domini públic hidràulic i complisca el seu compromís de reposar els terrenys danyats per la dana.

El Consell destina 1,9 milions a frenar la malaltia de Newcastle en granges avícoles

El Consell declara l'emergència sanitària i aprova actuacions per 1,9 milions d'euros per a previndre i controlar la malaltia de Newcastle en explotacions avícoles en un termini màxim de tres mesos.

El Consell obri la negociació per a implantar la jornada de 35 hores en 2027

La Generalitat inicia les negociacions en les taules sectorials per a aplicar la jornada setmanal de 35 hores a partir de l'1 de gener de 2027, condicionada a la viabilitat pressupostària i al compliment de les regles de gasto estatals i europees.