Inclusió i LaLiga signen un conveni de col·laboració per a tenir ‘una societat lliure de discursos d’odi’

MADRID, 24 (EUROPA PRESS)

La ministra d’Inclusió, Seguretat Social i Migracions, Elma Saiz, juntament amb el president de la LaLiga, Javier Tebas, van signar hui dijous un acord de col·laboració amb l’objectiu de reforçar el seu compromís conjunt en la lluita contra el discurs d’odi en l’esport permetent a les entitats desenvolupar accions específiques per a monitorizar, prevenir i conscienciar sobre els discursos d’odi tant en xarxes socials com en l’àmbit esportiu.

“Volem una societat lliure de discursos d’odi i per això és important comptar amb actors fonamentals com LaLiga. El futbol és un potentíssim altaveu capaç d’arribar a una audiència global i sensibilitzar sobre la importància de combatre el racisme, la xenofòbia i el discurs d’odi en general. Sens dubte, esta unió de forces ens ajudarà en això”, va assenyalar la ministra en l’acte de signatura celebrat este dijous en la seu ministerial.

Elma Saiz es va mostrar “emocionada” davant de la signatura del conveni de col·laboració per ser “històrica per a lluitar contra el racisme”. “El futbol és capaç de mostrar-nos les millors imatges de companyerisme, però també mostrar-nos, en ‘prime time’ moltes vegades i amb una audiència de milers de persones, discursos que cap amant del futbol hauria de permetre, insults o càntics que usen el racisme i la xenofòbia com a arma per a organitzar una forma d’alleujament”, va afirmar.

Per la seua banda, el president de LaLiga, Javier Tebas, va recordar que cediran al ministeri de la seua eina ‘MOOD’ (Monitor per a l’Observació de l’Odi en l’Esport) perquè l’Observatori Español del Racisme i la Xenofòbia (OBERAXE) puga optimitzar l’estratègia de monitoratge del discurs d’odi en xarxes socials.

“I una de les nostres eines didàctiques, ‘Futur Afició’, que és un projecte que comencem fa moltíssims anys en la Fundació, de formació als col·legis per a erradicar la violència i mantenir aquest cultura de tolerància en els estadis i en la família dels xiquets”, va explicar.

Amb esta signatura, LaLiga, la Fundació LaLiga i el Ministeri acorden mantenir una “col·laboració activa”, compartint informació rellevant i donant suport mutu per a aconseguir els objectius establits en el conveni i fomentar el respecte i la tolerància en l’àmbit esportiu, promovent un entorn més inclusiu i lliure d’odi.

“No cedim ni un mil·límetre consentint actituds en l’esport que no permetríem en cap altre àmbit. Com dic, amb este objectiu treballarem de la mà de la Fundació LaLiga. Esta unió entre el Ministeri i LaLiga representa moments sense precedents en la promoció de la inclusió i la diversitat en l’esport espanyol. Junts serem més forts en la lluita contra el racisme”, va concloure la ministra d’Inclusió, Seguretat Social i Migracions.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Vila-real marxa al descans amb avantatge clar en San Mamés gràcies a Cardona i Alfon

El Vila-real es va al descans amb un 0-2 en San Mamés després d'aprofitar dos accions clau culminades per Sergi Cardona i Alfon davant un Athletic poc efectiu.

Emergències activa el nivell groc per pluges intenses a l’interior sud de València

El Centre de Coordinació d'Emergències manté el nivell groc per pluges fortes a l'interior sud de València i en el sud d'Alacant, a més de ratxes de vent de fins a 80 km/h a Castelló.

Awa Fam lidera el draft WNBA 2026 amb Marta Suárez i Iyana Martín en el punt de mira

La pivot del València Basket part entre les grans favorites del draft WNBA 2026, mentres les asturianes Marta Suárez i Iyana Martín també aspiren a ser triades en primera ronda en una nit històrica per al bàsquet espanyol.

Enercoop impulsa microplantes solars per a transformar el seu model energètic a Crevillent

Enercoop, la cooperativa energètica més antiga d'Espanya, reforça la seua aposta per l'energia solar fotovoltaica amb microplantes pròximes als nuclis urbans i un model de comunitat energètica a Crevillent.

El juí a Ábalos entra en la fase dels contractes de màscares amb una setmana clau de testimonis

La segona setmana del juí a José Luis Ábalos se centra en el presumpte tripijoc de contractes de màscares i en una ronda de testimonis clau, entre ells alts càrrecs de Transports i l'exparella de la seua exasesor Koldo García.

Brusc enfonsament tèrmic este diumenge abans d’una ràpida volta a l’ambient càlid

El pas d'aire polar provoca este diumenge un enfonsament de fins a 14 graus, amb pluja, neu i temporal marítim, abans d'una setmana de temps més estable i temperat.

Jean Montero guia al València Basket a un triomf de pes en el Martín Carpena

El València Basket s'imposa a l'Unicaja per 89-96 en el Martín Carpena, liderat per un brillant Jean Montero, i consolida la segona plaça de la Lliga Endesa.

Pluges febles i fang en els cotxes durant el matí del diumenge

Les pluges molt febles i intermitents del matí del diumenge deixen una fina capa de fang en cotxes i superfícies per la presència de pols en suspensió.