Inclusió i LaLiga signen un conveni de col·laboració per a tenir ‘una societat lliure de discursos d’odi’

MADRID, 24 (EUROPA PRESS)

La ministra d’Inclusió, Seguretat Social i Migracions, Elma Saiz, juntament amb el president de la LaLiga, Javier Tebas, van signar hui dijous un acord de col·laboració amb l’objectiu de reforçar el seu compromís conjunt en la lluita contra el discurs d’odi en l’esport permetent a les entitats desenvolupar accions específiques per a monitorizar, prevenir i conscienciar sobre els discursos d’odi tant en xarxes socials com en l’àmbit esportiu.

«Volem una societat lliure de discursos d’odi i per això és important comptar amb actors fonamentals com LaLiga. El futbol és un potentíssim altaveu capaç d’arribar a una audiència global i sensibilitzar sobre la importància de combatre el racisme, la xenofòbia i el discurs d’odi en general. Sens dubte, esta unió de forces ens ajudarà en això», va assenyalar la ministra en l’acte de signatura celebrat este dijous en la seu ministerial.

Elma Saiz es va mostrar «emocionada» davant de la signatura del conveni de col·laboració per ser «històrica per a lluitar contra el racisme». «El futbol és capaç de mostrar-nos les millors imatges de companyerisme, però també mostrar-nos, en ‘prime time’ moltes vegades i amb una audiència de milers de persones, discursos que cap amant del futbol hauria de permetre, insults o càntics que usen el racisme i la xenofòbia com a arma per a organitzar una forma d’alleujament», va afirmar.

Per la seua banda, el president de LaLiga, Javier Tebas, va recordar que cediran al ministeri de la seua eina ‘MOOD’ (Monitor per a l’Observació de l’Odi en l’Esport) perquè l’Observatori Español del Racisme i la Xenofòbia (OBERAXE) puga optimitzar l’estratègia de monitoratge del discurs d’odi en xarxes socials.

«I una de les nostres eines didàctiques, ‘Futur Afició’, que és un projecte que comencem fa moltíssims anys en la Fundació, de formació als col·legis per a erradicar la violència i mantenir aquest cultura de tolerància en els estadis i en la família dels xiquets», va explicar.

Amb esta signatura, LaLiga, la Fundació LaLiga i el Ministeri acorden mantenir una «col·laboració activa», compartint informació rellevant i donant suport mutu per a aconseguir els objectius establits en el conveni i fomentar el respecte i la tolerància en l’àmbit esportiu, promovent un entorn més inclusiu i lliure d’odi.

«No cedim ni un mil·límetre consentint actituds en l’esport que no permetríem en cap altre àmbit. Com dic, amb este objectiu treballarem de la mà de la Fundació LaLiga. Esta unió entre el Ministeri i LaLiga representa moments sense precedents en la promoció de la inclusió i la diversitat en l’esport espanyol. Junts serem més forts en la lluita contra el racisme», va concloure la ministra d’Inclusió, Seguretat Social i Migracions.

Últimes notícies

Nou repte per al Villarreal: nou jugadors tornen de cessió i es juguen la plaça

El Villarreal CF recupera nou jugadors cedits en Primera i Segona i el tècnic Iñigo Pérez haurà de decidir en la pretemporada qui continua i qui torna a eixir cedit.

Iván Ortolá aconseguix la seua primera victòria en Moto2 amb sanció de volta llarga a Brno

Iván Ortolá ha estrenat el seu palmarés en Moto2 al Gran Premi de la República Txeca, a Brno, malgrat complir una sanció de volta llarga. David Alonso ha sigut segon i el líder del Mundial, Manuel González, ha acabat cinqué després dun inici molt complicat.

Avis groc per calor intensa este dilluns en l’interior i el litoral nord de València

Aemet ha activat l’avís groc per altes temperatures este dilluns entre les 13 i les 21 hores en l’interior i el litoral nord de la província de València, on es podrien arribar als 36 graus.

Valencia Basket busca colp al Palau per acostar-se al títol de la Lliga Endesa

El Valencia Basket visita dilluns el Barça al Palau Blaugrana en el tercer partit de la final de la Lliga Endesa amb l’objectiu de mantindre el ritme del segon xoc, sumar el primer triomf fora de casa i quedar-se a una sola victòria del títol.

Una de cada cinc jugadores de videojocs patix missatges sexuals no desitjats

Una investigació del Centre Crímina de la UMH revela que quasi una de cada cinc dones que juga a videojocs en línia rep missatges sexuals no consentits, amb un fort impacte emocional i canvis en els seus hàbits de joc.

Una de cada cinc jugadores de videojocs patix missatges sexuals no desitjats

Quasi el 20 % de les dones que juguen a videojocs en línia rep missatges sexuals no consentits, amb un impacte emocional alt i conseqüències en els seus hàbits de joc.

La plantilla de Ford Almussafes es juga el seu futur laboral en plena recta final de l’ERTE Red

Ford Almussafes negocia ja el nou marc laboral i salarial que regirà a partir de 2027, mentre afronta els últims sis mesos de l’ERTE Red i prepara la planta per al nou Bronco.

Exhibició històrica del València Basket: doble rècord de valoració en la final de la Lliga Endesa

El València Basket ha signat dos rècords de valoració en només 48 hores en la final de la Lliga Endesa davant el Barcelona, amb un tope de 131 crèdits en el segon partit i una victòria contundent per 102-75.