Inclusió i LaLiga signen un conveni de col·laboració per a tenir ‘una societat lliure de discursos d’odi’

MADRID, 24 (EUROPA PRESS)

La ministra d’Inclusió, Seguretat Social i Migracions, Elma Saiz, juntament amb el president de la LaLiga, Javier Tebas, van signar hui dijous un acord de col·laboració amb l’objectiu de reforçar el seu compromís conjunt en la lluita contra el discurs d’odi en l’esport permetent a les entitats desenvolupar accions específiques per a monitorizar, prevenir i conscienciar sobre els discursos d’odi tant en xarxes socials com en l’àmbit esportiu.

«Volem una societat lliure de discursos d’odi i per això és important comptar amb actors fonamentals com LaLiga. El futbol és un potentíssim altaveu capaç d’arribar a una audiència global i sensibilitzar sobre la importància de combatre el racisme, la xenofòbia i el discurs d’odi en general. Sens dubte, esta unió de forces ens ajudarà en això», va assenyalar la ministra en l’acte de signatura celebrat este dijous en la seu ministerial.

Elma Saiz es va mostrar «emocionada» davant de la signatura del conveni de col·laboració per ser «històrica per a lluitar contra el racisme». «El futbol és capaç de mostrar-nos les millors imatges de companyerisme, però també mostrar-nos, en ‘prime time’ moltes vegades i amb una audiència de milers de persones, discursos que cap amant del futbol hauria de permetre, insults o càntics que usen el racisme i la xenofòbia com a arma per a organitzar una forma d’alleujament», va afirmar.

Per la seua banda, el president de LaLiga, Javier Tebas, va recordar que cediran al ministeri de la seua eina ‘MOOD’ (Monitor per a l’Observació de l’Odi en l’Esport) perquè l’Observatori Español del Racisme i la Xenofòbia (OBERAXE) puga optimitzar l’estratègia de monitoratge del discurs d’odi en xarxes socials.

«I una de les nostres eines didàctiques, ‘Futur Afició’, que és un projecte que comencem fa moltíssims anys en la Fundació, de formació als col·legis per a erradicar la violència i mantenir aquest cultura de tolerància en els estadis i en la família dels xiquets», va explicar.

Amb esta signatura, LaLiga, la Fundació LaLiga i el Ministeri acorden mantenir una «col·laboració activa», compartint informació rellevant i donant suport mutu per a aconseguir els objectius establits en el conveni i fomentar el respecte i la tolerància en l’àmbit esportiu, promovent un entorn més inclusiu i lliure d’odi.

«No cedim ni un mil·límetre consentint actituds en l’esport que no permetríem en cap altre àmbit. Com dic, amb este objectiu treballarem de la mà de la Fundació LaLiga. Esta unió entre el Ministeri i LaLiga representa moments sense precedents en la promoció de la inclusió i la diversitat en l’esport espanyol. Junts serem més forts en la lluita contra el racisme», va concloure la ministra d’Inclusió, Seguretat Social i Migracions.

Últimes notícies

Gerard lamenta el gol final encaixat pel Villarreal al Metropolitano

Gerard Moreno, autor del 1-1 de penalti davant l Atlético de Madrid, ha lamentat que el Villarreal encaixara un segon gol que considera molt evitable i ha destacat el marge de millora amb el nou entrenador, Íñigo Pérez.

El Villarreal d’Íñigo Pérez ix del Metropolitano frustrat després de deixar escapar la victòria

Íñigo Pérez admet que el Villarreal se’n va del Metropolitano amb frustració després d’un 2-2 en què guanyava 1-2 i jugava amb superioritat numèrica. El tècnic defensa que el seu equip ha interpretat el partit quasi a la perfecció, però lamenta haver deixat escapar més punts en este inici de LALIGA.

Tete Morente entra en l’onze inicial de l’Elx contra un Barça amb Espart i Adeyemi

Tete Morente és l’únic canvi en l’alineació de l’Elx respecte a la primera jornada, en un duel contra el Barcelona on destaquen el canterà Xavi Espart i el debut de Karim Adeyemi en LaLiga.

Giuliano salva un punt per a l’Atlético davant el Villarreal amb deu

L’Atlético de Madrid ha empatat 2-2 contra el Villarreal gràcies a un gol final de Giuliano Simeone, en inferioritat numèrica després de l’expulsió de Le Normand i amb dos penals a favor del conjunt groguet.

Troben el cadàver d’un home a Gátova sense relació amb l’incendi ni el desallotjament

S’ha localitzat el cos sense vida d’un home a Gátova, on este diumenge tornen prop d’un miler de veïns desallotjats per l’incendi de Segorbe. La Policia descarta que la mort tinga cap vincle amb el foc o amb l’operatiu de desallotjament.

Osasuna debuta en Lliga davant un Llevant que vol canviar la dinàmica

Osasuna inaugura la seua temporada en Lliga este dilluns a El Sadar davant un Llevant que necessita millorar la imatge oferida en el debut davant l’Espanyol.

Aemet activa més avisos per fortes pluges i tronades a Castelló i València

Aemet ha ampliat per a este diumenge l’avís groc per fortes pluges i tronades al sud de Castelló i al litoral de València, que se sumen a l’interior nord valencià.

Els veïns de Gátova tornen a casa però hauran de quedar-se confinats

Els veïns de Gátova desallotjats per l’incendi de Segorbe poden tornar a les seues vivendes, però han de mantindre’s confinats i consumir només aigua embotellada. El foc de la Serra Calderona ha quedat estabilitzat després d’haver cremat 631,82 hectàrees.