12.3 C
València
Dilluns, 2 febrer, 2026

Inclusió i LaLiga signen un conveni de col·laboració per a tenir ‘una societat lliure de discursos d’odi’

MADRID, 24 (EUROPA PRESS)

La ministra d’Inclusió, Seguretat Social i Migracions, Elma Saiz, juntament amb el president de la LaLiga, Javier Tebas, van signar hui dijous un acord de col·laboració amb l’objectiu de reforçar el seu compromís conjunt en la lluita contra el discurs d’odi en l’esport permetent a les entitats desenvolupar accions específiques per a monitorizar, prevenir i conscienciar sobre els discursos d’odi tant en xarxes socials com en l’àmbit esportiu.

“Volem una societat lliure de discursos d’odi i per això és important comptar amb actors fonamentals com LaLiga. El futbol és un potentíssim altaveu capaç d’arribar a una audiència global i sensibilitzar sobre la importància de combatre el racisme, la xenofòbia i el discurs d’odi en general. Sens dubte, esta unió de forces ens ajudarà en això”, va assenyalar la ministra en l’acte de signatura celebrat este dijous en la seu ministerial.

Elma Saiz es va mostrar “emocionada” davant de la signatura del conveni de col·laboració per ser “històrica per a lluitar contra el racisme”. “El futbol és capaç de mostrar-nos les millors imatges de companyerisme, però també mostrar-nos, en ‘prime time’ moltes vegades i amb una audiència de milers de persones, discursos que cap amant del futbol hauria de permetre, insults o càntics que usen el racisme i la xenofòbia com a arma per a organitzar una forma d’alleujament”, va afirmar.

Per la seua banda, el president de LaLiga, Javier Tebas, va recordar que cediran al ministeri de la seua eina ‘MOOD’ (Monitor per a l’Observació de l’Odi en l’Esport) perquè l’Observatori Español del Racisme i la Xenofòbia (OBERAXE) puga optimitzar l’estratègia de monitoratge del discurs d’odi en xarxes socials.

“I una de les nostres eines didàctiques, ‘Futur Afició’, que és un projecte que comencem fa moltíssims anys en la Fundació, de formació als col·legis per a erradicar la violència i mantenir aquest cultura de tolerància en els estadis i en la família dels xiquets”, va explicar.

Amb esta signatura, LaLiga, la Fundació LaLiga i el Ministeri acorden mantenir una “col·laboració activa”, compartint informació rellevant i donant suport mutu per a aconseguir els objectius establits en el conveni i fomentar el respecte i la tolerància en l’àmbit esportiu, promovent un entorn més inclusiu i lliure d’odi.

“No cedim ni un mil·límetre consentint actituds en l’esport que no permetríem en cap altre àmbit. Com dic, amb este objectiu treballarem de la mà de la Fundació LaLiga. Esta unió entre el Ministeri i LaLiga representa moments sense precedents en la promoció de la inclusió i la diversitat en l’esport espanyol. Junts serem més forts en la lluita contra el racisme”, va concloure la ministra d’Inclusió, Seguretat Social i Migracions.

Últimes notícies

La regidora que va insultar a Sánchez ha demanat disculpes i assumix la seua responsabilitat

Belén Navarro, regidora del PP a Vallanca, ha demanat disculpes després d'insultar a Pedro Sánchez a l'inici d'un míting a Terol i ha assumit la seua responsabilitat. Ha admés que les seues paraules no van estar a l'altura del respecte degut en el debat polític.

El PSPV denuncia que la dona expulsada per insultar a Sánchez en un míting és regidora del PP

El PSPV-PSOE ha assenyalat que l'assistent que va anomenar 'fill de puta' a Pedro Sánchez a l'inici d'un míting a Terol és una edil del PP de Vallanca. Els socialistes reclamen una condemna immediata i mesures al Partit Popular.

Un home es puja al sostre d’un avió a Manises i retarda dos hores un vol a Amsterdam

Un jove de 24 anys es va pujar al sostre d'un avió de Vueling en l'aeroport de Manises. L'aeronau, amb destinació Amsterdam, va enlairar dos hores més tard.

Fernando Esteso serà vetlat demà a València i l’enterrament serà a Saragossa

La capella ardent s'obrirà el dilluns a les 11.00 en el tanatori Mémora de València. L'enterrament serà a Saragossa en la més estricta intimitat, a petició de la família.

Fornals decidix en el 88 i el Betis venç 2-1 al València en La Cartoixa

El migcampista, que va entrar després del descans, va culminar una carrera de Deossa per a segellar un triomf que semblava escapar-se. La victòria col·loca als verd-i-blancs en la quinta posició.

Fornals decidix en el 88 i dona al Betis un triomf clau davant el València

El Betis va véncer 2-1 al València en La Cartoixa amb un gol de Pablo Fornals en el minut 88, després d'una cavalcada de Deossa, i es va ajudar a pujar a la quinta plaça.

Luis Rioja lamenta la derrota davant el Betis després del seu gol inicial

L'extrem del València va lamentar la derrota 2-1 en el camp del Betis malgrat obrir el marcador. Va destacar que l'equip va competir bé i va demanar quedar-se amb el positiu.

101-65: el València Basket va arrasar al Hiopos Lleida amb una pluja primerenca de triples

El València Basket va firmar 12 triples al descans (55%) i va deixar el partit vist per a sentència abans de l'intermedi. El Lleida, sense Diagne en la segona part, va claudicar.