Inclusió i LaLiga signen un conveni de col·laboració per a tenir ‘una societat lliure de discursos d’odi’

MADRID, 24 (EUROPA PRESS)

La ministra d’Inclusió, Seguretat Social i Migracions, Elma Saiz, juntament amb el president de la LaLiga, Javier Tebas, van signar hui dijous un acord de col·laboració amb l’objectiu de reforçar el seu compromís conjunt en la lluita contra el discurs d’odi en l’esport permetent a les entitats desenvolupar accions específiques per a monitorizar, prevenir i conscienciar sobre els discursos d’odi tant en xarxes socials com en l’àmbit esportiu.

«Volem una societat lliure de discursos d’odi i per això és important comptar amb actors fonamentals com LaLiga. El futbol és un potentíssim altaveu capaç d’arribar a una audiència global i sensibilitzar sobre la importància de combatre el racisme, la xenofòbia i el discurs d’odi en general. Sens dubte, esta unió de forces ens ajudarà en això», va assenyalar la ministra en l’acte de signatura celebrat este dijous en la seu ministerial.

Elma Saiz es va mostrar «emocionada» davant de la signatura del conveni de col·laboració per ser «històrica per a lluitar contra el racisme». «El futbol és capaç de mostrar-nos les millors imatges de companyerisme, però també mostrar-nos, en ‘prime time’ moltes vegades i amb una audiència de milers de persones, discursos que cap amant del futbol hauria de permetre, insults o càntics que usen el racisme i la xenofòbia com a arma per a organitzar una forma d’alleujament», va afirmar.

Per la seua banda, el president de LaLiga, Javier Tebas, va recordar que cediran al ministeri de la seua eina ‘MOOD’ (Monitor per a l’Observació de l’Odi en l’Esport) perquè l’Observatori Español del Racisme i la Xenofòbia (OBERAXE) puga optimitzar l’estratègia de monitoratge del discurs d’odi en xarxes socials.

«I una de les nostres eines didàctiques, ‘Futur Afició’, que és un projecte que comencem fa moltíssims anys en la Fundació, de formació als col·legis per a erradicar la violència i mantenir aquest cultura de tolerància en els estadis i en la família dels xiquets», va explicar.

Amb esta signatura, LaLiga, la Fundació LaLiga i el Ministeri acorden mantenir una «col·laboració activa», compartint informació rellevant i donant suport mutu per a aconseguir els objectius establits en el conveni i fomentar el respecte i la tolerància en l’àmbit esportiu, promovent un entorn més inclusiu i lliure d’odi.

«No cedim ni un mil·límetre consentint actituds en l’esport que no permetríem en cap altre àmbit. Com dic, amb este objectiu treballarem de la mà de la Fundació LaLiga. Esta unió entre el Ministeri i LaLiga representa moments sense precedents en la promoció de la inclusió i la diversitat en l’esport espanyol. Junts serem més forts en la lluita contra el racisme», va concloure la ministra d’Inclusió, Seguretat Social i Migracions.

Últimes notícies

Els sindicats veuen insuficient la nova redistribució de places d’inclusió educativa fins a 2030

Educació ha plantejat una nova redistribució de 1.249 places per a inclusió educativa fins al curs 2030/31, però els sindicats la consideren insuficient i reclamen negociar també plantilles i ràtios amb un calendari clar.

Fort incendi en una nau de banys a Xàtiva obliga a confinar veïns per la fumera tòxica

Un incendi molt evolucionat en una nau de la firma Hidronatur a Xàtiva ha generat una gran fumera. Les autoritats han demanat als veïns que tanquen finestres i reduïsquen l’activitat física per precaució.

Esclat pirotècnic a Alacant amb 6.000 trons en la primera mascletà de Fogueres 2026

La plaça dels Luceros d’Alacant ha acollit la primera mascletà de les Fogueres de 2026, disparada per Pirotecnia Mediterráneo, amb més de 6.000 trons aeris, 75 quilos de pólvora i un pic de 121,8 decibels.

Iryo preveu poder unir Barcelona i València en Alta Velocitat a partir de 2027

Iryo treballa per tindre en 2027 la homologació tècnica que li permeta operar la ruta d’Alta Velocitat Barcelona-València, una connexió clau del corredor mediterrani. El sector marítim reclama també més atenció pública per reforçar la mobilitat al Mediterrani.

Els assistents al Reggaeton Beach Festival es queden sense gira del 2026 i sense festival

Reggaeton Beach Festival ha anunciat la cancel·lació de tota la gira prevista per a l’estiu del 2026 i el cessament de la seua activitat. Facua recorda als afectats que poden reclamar l’import de les entrades i els possibles danys i perjuís.

Nou sistema acústic a la Nucia per avisar dels riscos d’inundació pel pantà de Guadalest

La Confederación Hidrográfica del Júcar ha instal·lat a la Nucia un sistema acústic d’avís per inundacions a la partida de Pesauro, zona inundable en cas d’accident o trencament de la presa de Guadalest.

València encapçala l’alça del lloguer entre les grans ciutats d’Espanya

Els nous contractes de lloguer a València han pujat un 4,5 % anual des de 2019, el ritme més alt entre les sis grans ciutats espanyoles, segons l’Informe Anual 2025 del Banco de España. Fins a quatre de cada deu famílies llogateres destinen més del 30 % de la seua renda al pagament del lloguer.

Més trens de Rodalia a Alacant per a les Fogueres amb 23.300 places extra

Renfe ha reforçat la Rodalia dAlacant amb 23.300 places addicionals i 40 trens especials, diürns i nocturns, entre el 20 i la matinada del 25 de juny per a facilitar els desplaçaments durant les Fogueres.