Increment del trànsit de mercaderies per ferrocarril del 11,85% a Valenciaport durant el 2025

VALÈNCIA, 16 (EUROPA PRESS)
El trànsit de mercaderies per ferrocarril ha experimentat un increment del 11,85% durant el 2025 en Valenciaport. Aquest augment és atribuïble, en gran part, a la col·laboració efectiva entre agents implicats en esta modalitat de transport, segons ha indicat l’Autoritat Portuària en un comunicat.
Segons el Butlletí Estadístic de Valenciaport, en el mes de març, el 7,27% del total de mercaderies que entren o ixen dels molls valencians ho fan pujant al tren. En el primer trimestre de l’any, els trens de Valenciaport han transportat un total de 60.430 contenidors.
A més, el trànsit ro-ro, que inclou serveis marítims de càrrega rodada com camions i plataformes, també ha mostrat creixement en els primers tres mesos de 2025, amb un increment del 1,81%, aconseguint un total de 3,39 milions de tones. Les UTI’s (Unitats de Transport Intermodal) gestionades en els molls de Valenciaport han augmentat un 3,87%.
Xina i Estats Units continuen sent els principals socis comercials de Valenciaport. La suma del trànsit dels ports que gestiona Valenciaport amb ambdós països es tradueix en 285.064 TEU’s intercanviats durant 2025. Xina manté el lideratge amb 190.412 TEU’s, marcat per un creixement del 19,42% i un pes total de 2.032.560 tones (creix un 11,97%).
Per la seva banda, Estats Units ocupa la segona posició amb 94.652 TEU’s intercanviats, un increment del 11,13%, que representa 1.490.825 tones (12,99% més).
Pel que fa a les dades d’exportació i importació, Valenciaport continua mostrant valors positius. En concret, els trànsits de càrrega (contenidors plens que ixen) han crescut un 7,32% durant el 2025. En el primer trimestre, 221.170 contenidors plens han estat enviats a altres països, mentre que s’han importat 248.696 contenidors, una xifra que representa un increment del 19,25% comparativament amb el mateix període de l’any anterior.
El Butlletí Estadístic de l’APV també destaca que durant el primer trimestre del 2025, 191.164 passatgers van transitar per les terminals del Port de València, un 9,14% menys en relació al període anterior. D’este total, 134.354 eren passatgers de línia regular, mentre que 56.810 corresponien a creueristes.
En general, les empreses que treballen amb Valenciaport han gestionat un total de 19,17 milions de tones, registrant un descens del 1,49%. En contenidors, els trànsits durant el primer trimestre han assolit 1.294.064 TEUs, el que representa un creixement del 3,35%.

Últimes notícies

Compromís denuncia que el PP es doblega a Vox en el debat dels pressupostos

Carles Esteve, diputat de Compromís, acusa el PP valencià de plegar-se a Vox en el debat dels pressupostos de la Generalitat de 2026 i alerta d'una escalada contra la igualtat i els drets de part de la ciutadania.

Vox imposa la seua ‘prioritat nacional’ en vivenda i servicis socials als pressupostos de 2026

Les esmenes de Vox als pressupostos de la Generalitat per a 2026 incorporen per primera vegada el principi de ‘prioritat nacional’ en les polítiques de vivenda i servicis socials, gràcies a l’acord amb el PP en Les Corts.

La ‘prioritat nacional’ marcarà les ajudes d’habitatge i servicis socials en els pressupostos de 2026

Les esmenes de Vox als pressupostos de la Generalitat de 2026 incorporen per primera vegada el principi de prioritat nacional en les polítiques d’habitatge i servicis socials, amb el suport del PP, segons ha destacat el síndic José María Llanos.

Nova planta de vivenda industrialitzada a València amb 6.000 habitatges a l’any

Cecotec i Casas inHAUS invertixen 100 milions d’euros en una nova planta de vivenda industrialitzada, amb previsió d’alçar 6.000 habitatges a l’any i generar 4.000 llocs de treball.

Alcoi reparteix polseres contra els colps de calor als treballadors a l’aire lliure

L’Ajuntament d’Alcoi ha dotat una trentena de treballadors municipals amb polseres intel·ligents que avisen quan detecten risc de colp de calor. El sistema prioritza la seguretat sense geolocalitzar ni guardar dades dels usuaris.

Sumacàrcer tanca l’àrea recreativa de l’Esgoletja després de dues morts al Xúquer

L’Ajuntament de Sumacàrcer ha clausurat l’àrea recreativa de l’illa de l’Esgoletja després de la mort de dos banyistes en una setmana al riu Xúquer. El municipi ja havia registrat altres dos ofegaments en 2021 i 2024 en esta mateixa zona fluvial.

Aerocas rep 900.000 euros més per a projectar un nou hangar de manteniment a Castelló

El Consell ha autoritzat una ampliació de capital de 900.000 euros d'Aerocas per redactar el projecte d'un hangar de manteniment d'aeronaus A-330/350 a l'Aeroport de Castelló.

A presó el líder d’un grup de narcos desarticulat a Elx amb set detinguts

La Policia Nacional ha desmantellat a Elx una organització dedicada al tràfic de drogues al detall, amb set detinguts i l’ingrés a presó del presumpte cap, que gestionava diversos punts de venda a la ciutat.