Increment del trànsit de mercaderies per ferrocarril del 11,85% a Valenciaport durant el 2025

VALÈNCIA, 16 (EUROPA PRESS)
El trànsit de mercaderies per ferrocarril ha experimentat un increment del 11,85% durant el 2025 en Valenciaport. Aquest augment és atribuïble, en gran part, a la col·laboració efectiva entre agents implicats en esta modalitat de transport, segons ha indicat l’Autoritat Portuària en un comunicat.
Segons el Butlletí Estadístic de Valenciaport, en el mes de març, el 7,27% del total de mercaderies que entren o ixen dels molls valencians ho fan pujant al tren. En el primer trimestre de l’any, els trens de Valenciaport han transportat un total de 60.430 contenidors.
A més, el trànsit ro-ro, que inclou serveis marítims de càrrega rodada com camions i plataformes, també ha mostrat creixement en els primers tres mesos de 2025, amb un increment del 1,81%, aconseguint un total de 3,39 milions de tones. Les UTI’s (Unitats de Transport Intermodal) gestionades en els molls de Valenciaport han augmentat un 3,87%.
Xina i Estats Units continuen sent els principals socis comercials de Valenciaport. La suma del trànsit dels ports que gestiona Valenciaport amb ambdós països es tradueix en 285.064 TEU’s intercanviats durant 2025. Xina manté el lideratge amb 190.412 TEU’s, marcat per un creixement del 19,42% i un pes total de 2.032.560 tones (creix un 11,97%).
Per la seva banda, Estats Units ocupa la segona posició amb 94.652 TEU’s intercanviats, un increment del 11,13%, que representa 1.490.825 tones (12,99% més).
Pel que fa a les dades d’exportació i importació, Valenciaport continua mostrant valors positius. En concret, els trànsits de càrrega (contenidors plens que ixen) han crescut un 7,32% durant el 2025. En el primer trimestre, 221.170 contenidors plens han estat enviats a altres països, mentre que s’han importat 248.696 contenidors, una xifra que representa un increment del 19,25% comparativament amb el mateix període de l’any anterior.
El Butlletí Estadístic de l’APV també destaca que durant el primer trimestre del 2025, 191.164 passatgers van transitar per les terminals del Port de València, un 9,14% menys en relació al període anterior. D’este total, 134.354 eren passatgers de línia regular, mentre que 56.810 corresponien a creueristes.
En general, les empreses que treballen amb Valenciaport han gestionat un total de 19,17 milions de tones, registrant un descens del 1,49%. En contenidors, els trànsits durant el primer trimestre han assolit 1.294.064 TEUs, el que representa un creixement del 3,35%.

Últimes notícies

Pérez Llorca destaca el paper clau dels transportistes en el dia del seu patró

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha agraït als transportistes la seua aportació al 4 % del PIB valencià i als 56.000 llocs de treball que genera el sector, durant la festivitat de Sant Cristòfol organitzada per la FVET a València.

Confirmat a Alacant un cas de virus del Nil en un home de 53 anys ja donat d’alta

Sanitat ha confirmat un cas de virus del Nil en un home de 53 anys a la província d’Alacant, que ja ha rebut l’alta, i recorda les mesures per a evitar picadures de mosquit.

Milers de transportistes omplin València en honor a Sant Cristòfol

Uns mil transportistes amb tres-centes capçaleres tractors han recorregut València en la tradicional cabalgata de Sant Cristòfol, amb presència d’autoritats i de la Fallera Major.

Iniciativa-Compromís planta cara a qui criminalitza les baixes mèdiques i reivindica treball digne

Iniciativa-Compromís ha reivindicat el treball digne, la sanitat pública i els drets laborals davant de les paraules d’Alberto Núñez Feijóo sobre les baixes mèdiques, que qualifica de molt perilloses, i ha definit la seua estratègia política fins a les eleccions de 2027.

València guanyarà més de 700.000 m² de zones verdes amb els nous plans urbanístics

València preveu sumar més de 700.000 metres quadrats de zones verdes gràcies a nous plans urbanístics i a la reactivació de diversos PAI, que també impulsaran quasi 13.000 vivendes, 3.000 d’elles de protecció pública.

València guanyarà més de 700.000 m² de zones verdes amb els nous plans urbanístics

València preveu incorporar més de 700.000 metres quadrats de zones verdes amb nous plans urbanístics com el Delta Verd, el Parc Central o el PAI del Grau, alhora que impulsa quasi 13.000 vivendes, 3.000 de protecció pública.

Les exposicions de Miquel Navarro i ‘El Roto’ sacsegen la mirada a la Llotja del Peix d’Alacant

La Llotja del Peix d’Alacant acull fins al mes de novembre les exposicions ‘La ciudad de las torres’, de Miquel Navarro, i ‘Museo Imaginario’, d’Andrés Rábago ‘El Roto’, que conviden a una experiència profunda i reflexiva.

Les exposicions de Miquel Navarro i ‘El Roto’ convertixen la Llotja del Peix d’Alacant en un espai de reflexió

La Llotja del Peix d’Alacant acull fins novembre dues exposicions de Miquel Navarro i Andrés Rábago ‘El Roto’ que conviden a una experiència artística profunda i reflexiva.