Increment del trànsit de mercaderies per ferrocarril del 11,85% a Valenciaport durant el 2025

VALÈNCIA, 16 (EUROPA PRESS)
El trànsit de mercaderies per ferrocarril ha experimentat un increment del 11,85% durant el 2025 en Valenciaport. Aquest augment és atribuïble, en gran part, a la col·laboració efectiva entre agents implicats en esta modalitat de transport, segons ha indicat l’Autoritat Portuària en un comunicat.
Segons el Butlletí Estadístic de Valenciaport, en el mes de març, el 7,27% del total de mercaderies que entren o ixen dels molls valencians ho fan pujant al tren. En el primer trimestre de l’any, els trens de Valenciaport han transportat un total de 60.430 contenidors.
A més, el trànsit ro-ro, que inclou serveis marítims de càrrega rodada com camions i plataformes, també ha mostrat creixement en els primers tres mesos de 2025, amb un increment del 1,81%, aconseguint un total de 3,39 milions de tones. Les UTI’s (Unitats de Transport Intermodal) gestionades en els molls de Valenciaport han augmentat un 3,87%.
Xina i Estats Units continuen sent els principals socis comercials de Valenciaport. La suma del trànsit dels ports que gestiona Valenciaport amb ambdós països es tradueix en 285.064 TEU’s intercanviats durant 2025. Xina manté el lideratge amb 190.412 TEU’s, marcat per un creixement del 19,42% i un pes total de 2.032.560 tones (creix un 11,97%).
Per la seva banda, Estats Units ocupa la segona posició amb 94.652 TEU’s intercanviats, un increment del 11,13%, que representa 1.490.825 tones (12,99% més).
Pel que fa a les dades d’exportació i importació, Valenciaport continua mostrant valors positius. En concret, els trànsits de càrrega (contenidors plens que ixen) han crescut un 7,32% durant el 2025. En el primer trimestre, 221.170 contenidors plens han estat enviats a altres països, mentre que s’han importat 248.696 contenidors, una xifra que representa un increment del 19,25% comparativament amb el mateix període de l’any anterior.
El Butlletí Estadístic de l’APV també destaca que durant el primer trimestre del 2025, 191.164 passatgers van transitar per les terminals del Port de València, un 9,14% menys en relació al període anterior. D’este total, 134.354 eren passatgers de línia regular, mentre que 56.810 corresponien a creueristes.
En general, les empreses que treballen amb Valenciaport han gestionat un total de 19,17 milions de tones, registrant un descens del 1,49%. En contenidors, els trànsits durant el primer trimestre han assolit 1.294.064 TEUs, el que representa un creixement del 3,35%.

Últimes notícies

El Tribunal Superior manté els 28 anys de presó pel crim del canonge emèrit de la Catedral de València

El TSJCV ha confirmat la pena de 28 anys de presó per al jove condemnat pel crim del canonge emèrit de la Catedral de València, rebutjant tots els motius del recurs de la defensa. La resolució encara es pot recórrer en cassació davant el Tribunal Supremo.

La nova senda d’estabilitat deixa la Comunitat Valenciana sense 542 milions entre 2027 i 2029

La reedició de la senda d’estabilitat per al període 2027-2029, que el Congrés previsiblement tornarà a rebutjar, elimina el marge de dèficit autonòmic del 0,1 % del PIB i lleva 542 milions a la Comunitat Valenciana.

CSIF reclama més professors en Educació i qualifica d’insuficient l’augment de 5.000 places

CSIF ha considerat insuficient la proposta de la Conselleria d’Educació d’incrementar 5.000 places en quatre cursos i ha reclamat més docents i la seua incorporació més ràpida per a reduir ràtios i millorar l’atenció educativa.

Quarta autonomia amb més autònoms en pluriactivitat: així està la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana és la quarta autonomia amb més autònoms en pluriactivitat, amb 29.085 treballadors que compatibilitzen el seu negoci amb una faena assalariada, segons UPTA.

Les màximes freguen els 40 °C a Xixona en l’inici de la tercera ona de calor

La tercera ona de calor de l’estiu ha deixat quasi 40 °C a Xixona i ha activat l’avís taronja per al migdia a l’interior de València i Alacant.

La Generalitat destina 49,26 milions a modernitzar 853 pimes industrials

Les ajudes Inpyme mobilitzaran 178 milions, mantindran 27.111 llocs de treball i permetran crear 1.023 ocupacions noves.

Foulquier continua al marge i pot perdre’s l’inici de la Lliga amb el Valencia

Dimitri Foulquier continua recuperant-se al marge del grup a Paterna, es perdrà el pròxim amistós contra l’Eldense i no té garantit arribar al debut de Lliga davant el Celta en Mestalla.

Ferit per arma de foc un home de 53 anys en un carrer de Castelló

Un home de 53 anys ha resultat ferit per arma de foc al carrer Maestro Bretón de Castelló i ha sigut traslladat al Hospital General, on ha sigut atés i ja ha rebut l’alta mèdica.