12.9 C
València
Dissabte, 27 desembre, 2025

Increment del trànsit de mercaderies per ferrocarril del 11,85% a Valenciaport durant el 2025

VALÈNCIA, 16 (EUROPA PRESS)
El trànsit de mercaderies per ferrocarril ha experimentat un increment del 11,85% durant el 2025 en Valenciaport. Aquest augment és atribuïble, en gran part, a la col·laboració efectiva entre agents implicats en esta modalitat de transport, segons ha indicat l’Autoritat Portuària en un comunicat.
Segons el Butlletí Estadístic de Valenciaport, en el mes de març, el 7,27% del total de mercaderies que entren o ixen dels molls valencians ho fan pujant al tren. En el primer trimestre de l’any, els trens de Valenciaport han transportat un total de 60.430 contenidors.
A més, el trànsit ro-ro, que inclou serveis marítims de càrrega rodada com camions i plataformes, també ha mostrat creixement en els primers tres mesos de 2025, amb un increment del 1,81%, aconseguint un total de 3,39 milions de tones. Les UTI’s (Unitats de Transport Intermodal) gestionades en els molls de Valenciaport han augmentat un 3,87%.
Xina i Estats Units continuen sent els principals socis comercials de Valenciaport. La suma del trànsit dels ports que gestiona Valenciaport amb ambdós països es tradueix en 285.064 TEU’s intercanviats durant 2025. Xina manté el lideratge amb 190.412 TEU’s, marcat per un creixement del 19,42% i un pes total de 2.032.560 tones (creix un 11,97%).
Per la seva banda, Estats Units ocupa la segona posició amb 94.652 TEU’s intercanviats, un increment del 11,13%, que representa 1.490.825 tones (12,99% més).
Pel que fa a les dades d’exportació i importació, Valenciaport continua mostrant valors positius. En concret, els trànsits de càrrega (contenidors plens que ixen) han crescut un 7,32% durant el 2025. En el primer trimestre, 221.170 contenidors plens han estat enviats a altres països, mentre que s’han importat 248.696 contenidors, una xifra que representa un increment del 19,25% comparativament amb el mateix període de l’any anterior.
El Butlletí Estadístic de l’APV també destaca que durant el primer trimestre del 2025, 191.164 passatgers van transitar per les terminals del Port de València, un 9,14% menys en relació al període anterior. D’este total, 134.354 eren passatgers de línia regular, mentre que 56.810 corresponien a creueristes.
En general, les empreses que treballen amb Valenciaport han gestionat un total de 19,17 milions de tones, registrant un descens del 1,49%. En contenidors, els trànsits durant el primer trimestre han assolit 1.294.064 TEUs, el que representa un creixement del 3,35%.

Últimes notícies

Indonèsia reprendrà el diumenge la busca d’un espanyol i tres dels seus fills després d’un naufragi

Els equips de rescat reprendran el diumenge la busca d'un ciutadà espanyol i tres dels seus fills desapareguts després del naufragi d'una embarcació prop de l'illa de Padar. L'esposa i una altra filla van ser rescatades, al costat de quatre tripulants i un guia.

Un familiar dels desapareguts a Indonèsia assumix que la probabilitat de trobar-los vius és poca

L'avi de tres menors desapareguts després d'un naufragi a Indonèsia ha admés que les opcions de trobar-los amb vida són poques. La mare i una altra filla han sigut rescatades i la família ha assenyalat el suport de les autoritats.

Pérez Llorca valora la compensació al taulell però advertix que és insuficient

Pérez Llorca ha celebrat que la UE incloga al taulell en la compensació de costos indirectes de CO₂ des de 2026, però ha avisat que és insuficient. Ha exigit fons, suspendre l'MTS i evitar retallades a la cogeneració.

Un familiar admet baixa probabilitat de trobar vius al seu gendre i tres nets després d’un naufragi a Indonèsia

L'avi i sogre de les víctimes ha explicat que la seua filla i una neta han sigut rescatades després d'eixir comiats, mentres que tres menors i el seu pare seguixen desapareguts. Ha admés que les opcions de trobar-los amb vida són baixes perquè el vaixell es va partir i es va afonar ràpidament

La pluja obliga a ajornar la manifestació per la dana prevista esta vesprada a València

Entitats socials, cíviques, sindicals i associacions de víctimes del 29 d'octubre de 2024 van ajornar la marxa a València per previsió de pluja. Anunciaran noves dates en les pròximes setmanes.

El Vila-real només podrà incorporar en el mercat d’hivern si abans es produïx alguna eixida

El club arriba a gener amb totes les fitxes i les places d'extracomunitari ocupades, per la qual cosa només hi haurà incorporacions si es produïxen eixides. Thiago Fernández haurà d'esperar.

Josep Puerto advertix del bon moment de l’Andorra i demana màxima atenció

El capità del València Basket va reconéixer la dificultat del dol del diumenge davant Morabanc Andorra en el Roig Arena i va elogiar la seua ratxa. També va subratllar la duresa dels equips de Joan Plaza i va demanar mantindre la concentració.

El València Basket rep a l’Andorra per a no perdre el deixant de Madrid i Múrcia

El València Basket rep a l'Andorra en la jornada 12 amb la vista posada a seguir el deixant de Reial Madrid i UCAM després de caure a Múrcia. Torna López-Arostegui i el rival arriba impulsat per Evans i Kuric