Increment del trànsit de mercaderies per ferrocarril del 11,85% a Valenciaport durant el 2025

VALÈNCIA, 16 (EUROPA PRESS)
El trànsit de mercaderies per ferrocarril ha experimentat un increment del 11,85% durant el 2025 en Valenciaport. Aquest augment és atribuïble, en gran part, a la col·laboració efectiva entre agents implicats en esta modalitat de transport, segons ha indicat l’Autoritat Portuària en un comunicat.
Segons el Butlletí Estadístic de Valenciaport, en el mes de març, el 7,27% del total de mercaderies que entren o ixen dels molls valencians ho fan pujant al tren. En el primer trimestre de l’any, els trens de Valenciaport han transportat un total de 60.430 contenidors.
A més, el trànsit ro-ro, que inclou serveis marítims de càrrega rodada com camions i plataformes, també ha mostrat creixement en els primers tres mesos de 2025, amb un increment del 1,81%, aconseguint un total de 3,39 milions de tones. Les UTI’s (Unitats de Transport Intermodal) gestionades en els molls de Valenciaport han augmentat un 3,87%.
Xina i Estats Units continuen sent els principals socis comercials de Valenciaport. La suma del trànsit dels ports que gestiona Valenciaport amb ambdós països es tradueix en 285.064 TEU’s intercanviats durant 2025. Xina manté el lideratge amb 190.412 TEU’s, marcat per un creixement del 19,42% i un pes total de 2.032.560 tones (creix un 11,97%).
Per la seva banda, Estats Units ocupa la segona posició amb 94.652 TEU’s intercanviats, un increment del 11,13%, que representa 1.490.825 tones (12,99% més).
Pel que fa a les dades d’exportació i importació, Valenciaport continua mostrant valors positius. En concret, els trànsits de càrrega (contenidors plens que ixen) han crescut un 7,32% durant el 2025. En el primer trimestre, 221.170 contenidors plens han estat enviats a altres països, mentre que s’han importat 248.696 contenidors, una xifra que representa un increment del 19,25% comparativament amb el mateix període de l’any anterior.
El Butlletí Estadístic de l’APV també destaca que durant el primer trimestre del 2025, 191.164 passatgers van transitar per les terminals del Port de València, un 9,14% menys en relació al període anterior. D’este total, 134.354 eren passatgers de línia regular, mentre que 56.810 corresponien a creueristes.
En general, les empreses que treballen amb Valenciaport han gestionat un total de 19,17 milions de tones, registrant un descens del 1,49%. En contenidors, els trànsits durant el primer trimestre han assolit 1.294.064 TEUs, el que representa un creixement del 3,35%.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Emergències desplega hui un simulacre per pluges torrencials en la presa de Buseo

El Centre de Coordinació d'Emergències prova hui la resposta davant pluges torrencials entorn de la presa de Buseo. Hi haurà sirenes i vehicles en sis municipis, sense risc real

El temps continuarà estable en la Comunitat Valenciana, amb màximes a l’alça

La Comunitat Valenciana afronta jornades estables i més sol, amb màximes en ascens generalitzat i vents fluixos, només moderats en el nord de Castelló.

El MACA complix 15 anys amb més de 920.000 visitants i s’aferma com a referent cultural

El MACA celebra el seu 15 aniversari amb més de 920.000 visitants i rècord en 2025. El museu reforça el seu paper amb 66 exposicions, programes educatius i nous fons.

35 tapes com a reclam turístic en la Ruta de Quaresma d’Alacant

La Ruta gastronòmica de Quaresma reunix 35 plats i tapes en restaurants d'Alacant i es prolongarà fins al 2 d'abril, amb propostes de mar i horta. La iniciativa busca atraure visitants en vespres de Setmana Santa i reinterpreta receptes tradicionals en clau actual.

Marián Cano ressalta el pes de la indústria de l’esport en l’economia de la Comunitat Valenciana

La consellera Marián Cano ha defés en Forinvest la indústria de l'esport com a sector estratègic en la Comunitat, amb prop del 2% del PIB i 4.700 empreses. Ha subratllat l'estirada del turisme esportiu i el retorn fiscal dels grans esdeveniments.

La infanta Elena presencia la seua primera mascletà després de ser rebuda a l’Ajuntament de València

La infanta Elena ha sigut rebuda a l'Ajuntament de València abans d'assistir a la seua primera mascletà, l'onzena de les Falles 2026, a càrrec de Pirotècnia Tomás. La visita ha coincidit amb la seua participació en Forinvest i ha inclòs reconeixements a les tradicions i a iniciatives socials després de la dana.

Troben mort a un home de 68 anys en un carrer d’Alacant sense signes de violència

Un vianant va alertar al 112 a les 9.17 després de localitzar a un home defallit en La Florida. No hi ha signes aparents de violència i l'autòpsia ho aclarirà.

Trenta-cinc tapes com a reclam en la Ruta gastronòmica de Quaresma d’Alacant

La Ruta gastronòmica de Quaresma reunix 35 tapes i plats en restaurants d'Alacant fins al 2 d'abril, amb receptes tradicionals reinterpretades i producte local.