Publiquen un informe que explica totes les discriminacions econòmiques que patim els valencians

Imatge de la presentació del llibre celebrada en Barcelona

Acte de la presentació del llibre celebrada en Barcelona | Joan Pujadas

 

Este dimecres la Fundació Vincle ha presentat en Barcelona l’Informe EuroMedi. Es tracta de l’anàlisi de les potencialitats de l’Euroregió Mediterrània i de les limitacions que li són imposades.

 

El volum, elaborat per l’economista Josep Reyner i coordinat per Jordi Manent, explica de manera sintètica i aprofundida les discriminacions econòmiques i en infraestructures que patixen els territoris de l’Euroregió Mediterrània, que segons la Fundació són principalment València, les Illes Balears i Catalunya.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

El llibre està dividit en 13 grans temàtiques i en 60 apartats i té la clara voluntat de què la informació que publica entre pels ulls. Per això compta amb 150 gràfics, infografies i taules, i també amb algunes il·lustracions del conegut dibuixant Miquel Ferreres.

 

La Fundació Vincle explica que té la intenció d’enviar pròximament un exemplar de l’informe al president Ximo Puig, a la vicepresidenta Mònica Oltra i a tots els consellers del govern, una acció que també es repetirà per als presidents, vicepresidents i consellers de Catalunya i Balears.

 

Portada de l'Informe Euromedi

Portada de l’Informe Euromedi | Fundació Vincle

 

Es pot consultar una versió en línia

En la presentació de Barcelona han parlat Marta Curto, directora general d’Anàlisi Econòmica de la Generalitat de Catalunya, i l’economista i exeurodiputat Ramon Tremosa. Els organitzadors de l’acte ja estan preparant presentacions en València i Palma a partir de setembre.

 

L’Informe EuroMedi es pot comprar en la versió extensa, però també es pot consultar en línia la versió resumida, disponible per a tots, penjada en el web de la Fundació.

Últimes notícies

La pluja permet estabilitzar l’incendi forestal de Tuéjar després de cremar 835 hectàrees

L’incendi forestal declarat dimarts a Tuéjar s’ha donat per estabilitzat gràcies a les fortes pluges de la vesprada, després de calcinar 835 hectàrees i amb evacuats que podran tornar a casa prompte.

Com la nutrició de precisió vol acabar arribant al plat del consumidor

Especialistes i empreses han analitzat a València com aconseguir que la nutrició de precisió i la innovació alimentària arriben realment al plat del consumidor, amb l’ajuda de formació, regulació i dades.

Les sales de cinema valencianes poden perdre més d’un milió en ajudes per un canvi de criteri estatal

Les sales de cinema de la Comunitat Valenciana es juguen 1,07 milions d’euros en ajudes després d’un canvi de criteri del Govern central, i el Consell ha anunciat recursos jurídics i una estratègia conjunta amb altres autonomies per a defensar la continuïtat de la finançació.

La valenciana Laura Pérez s’endinsa en la memòria infantil amb la novel·la gràfica ‘El iglú’

La il·lustradora valenciana Laura Pérez, Premi Eisner 2026, presenta 'El iglú', una novel·la gràfica gairebé muda sobre infància, records i desarrelament, creada amb el guionista Guillermo Corral van Damme i ambientada a la ciutat suïssa de La Chaux-de-Fonds.

Rescaten un home en caure per un barranc de 30 metres a l’Alqueria d’Asnar

Un helicòpter del Consorci Provincial de Bombers d’Alacant ha rescatat un home que ha caigut per un barranc d’uns 30 metres a l’Alqueria d’Asnar i l’ha traslladat a l’Hospital d’Alcoi.

Investiguen l’origen humà de l’incendi forestal de Tuéjar, encara actiu

L’incendi forestal declarat a Tuéjar continua actiu però amb evolució favorable i s’han descartat causes naturals en el seu origen, després de calcinar 835 hectàrees del paratge, part de la reserva de la Biosfera de l’Alt Túria.

Així serà el desembassament preventiu a la presa de Buseo i com pot afectar els pobles riu avall

La Generalitat ha informat els ajuntaments situats riu avall de la presa de Buseo d’un desembassament preventiu de cabal i els demana reforçar la vigilància i avisar la població en zones pròximes al riu.

AVE defensa que la campanya de suport a Ceuta és seua i d’adhesió voluntària

L’Associació Valenciana d’Empresaris assegura que la campanya ‘Todos somos caballas’ és una iniciativa pròpia, de caràcter social i amb participació voluntària dels clubs, després de la polèmica pels gestos d’alguns futbolistes i les crítiques a Ez Abde al Marroc.