10 C
València
Divendres, 2 gener, 2026

Publiquen un informe que explica totes les discriminacions econòmiques que patim els valencians

Imatge de la presentació del llibre celebrada en Barcelona

Acte de la presentació del llibre celebrada en Barcelona | Joan Pujadas

 

Este dimecres la Fundació Vincle ha presentat en Barcelona l’Informe EuroMedi. Es tracta de l’anàlisi de les potencialitats de l’Euroregió Mediterrània i de les limitacions que li són imposades.

 

El volum, elaborat per l’economista Josep Reyner i coordinat per Jordi Manent, explica de manera sintètica i aprofundida les discriminacions econòmiques i en infraestructures que patixen els territoris de l’Euroregió Mediterrània, que segons la Fundació són principalment València, les Illes Balears i Catalunya.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

El llibre està dividit en 13 grans temàtiques i en 60 apartats i té la clara voluntat de què la informació que publica entre pels ulls. Per això compta amb 150 gràfics, infografies i taules, i també amb algunes il·lustracions del conegut dibuixant Miquel Ferreres.

 

La Fundació Vincle explica que té la intenció d’enviar pròximament un exemplar de l’informe al president Ximo Puig, a la vicepresidenta Mònica Oltra i a tots els consellers del govern, una acció que també es repetirà per als presidents, vicepresidents i consellers de Catalunya i Balears.

 

Portada de l'Informe Euromedi

Portada de l’Informe Euromedi | Fundació Vincle

 

Es pot consultar una versió en línia

En la presentació de Barcelona han parlat Marta Curto, directora general d’Anàlisi Econòmica de la Generalitat de Catalunya, i l’economista i exeurodiputat Ramon Tremosa. Els organitzadors de l’acte ja estan preparant presentacions en València i Palma a partir de setembre.

 

L’Informe EuroMedi es pot comprar en la versió extensa, però també es pot consultar en línia la versió resumida, disponible per a tots, penjada en el web de la Fundació.

Últimes notícies

De les ‘pràctiques ficus’ als simuladors: així es formen els futurs mèdics

La massificació en Medicina impulsa la simulació clínica per a evitar les 'pràctiques ficus'. Les universitats ajusten rotacions i convenis per a garantir aprenentatge real.

La Policia d’Indonèsia investiga possible negligència en el naufragi d’un vaixell amb espanyols

La Policia d'Indonèsia ha obert una investigació per possible negligència després del naufragi d'un vaixell turístic amb espanyols. Una menor va morir i tres seguixen desapareguts.

De les ‘pràctiques ficus’ als simuladors: així es formen els futurs mèdics

Les pràctiques clíniques s'han tornat més planificades i rotatòries, però la massificació impulsa la simulació amb maniquins i centres especialitzats. Les diferències entre models públic i privat marquen el ritme de l'aprenentatge.

Cap de setmana de pluges a València i Alacant i cota de neu en descens a Castelló

El primer cap de setmana de 2026 arriba amb ruixats localment forts en el sud de València i nord d'Alacant i amb la cota de neu en descens a l'interior nord de Castelló.

Octava jornada de busca dels espanyols desapareguts a Indonèsia

La busca dels tres espanyols desapareguts després del naufragi del KM Putri Sakinah va entrar en la seua octava jornada amb quatre sonares i una àrea més delimitada. La Policia manté oberta una investigació per a esclarir responsabilitats.

Presó provisional per al detingut per l’incendi de Crevillent en el qual va morir una jove

Un jutjat ha acordat presó provisional, comunicada i sense fiança, per al sospitós de l'incendi d'un edifici a Crevillent. La causa està oberta per incendi, assassinat i lesions.

Mor Enric Mestre als 89 anys, referent de la ceràmica contemporània

L'Ajuntament d'Alboraia va anunciar la defunció del ceramista als 89 anys. La seua obra geomètrica va deixar empremta en espais públics del municipi i la seua última aparició va ser al novembre amb un premi a l'excel·lència.

Un incendi en un edifici de Paiporta deixa 11 ferits, cinc traslladats a l’hospital

Onze persones d'entre 3 i 79 anys han sigut ateses després d'un incendi en un edifici del carrer l'Horta. Cinc han sigut traslladades, quatre per fum i una per cremades.