Publiquen un informe que explica totes les discriminacions econòmiques que patim els valencians

Imatge de la presentació del llibre celebrada en Barcelona

Acte de la presentació del llibre celebrada en Barcelona | Joan Pujadas

 

Este dimecres la Fundació Vincle ha presentat en Barcelona l’Informe EuroMedi. Es tracta de l’anàlisi de les potencialitats de l’Euroregió Mediterrània i de les limitacions que li són imposades.

 

El volum, elaborat per l’economista Josep Reyner i coordinat per Jordi Manent, explica de manera sintètica i aprofundida les discriminacions econòmiques i en infraestructures que patixen els territoris de l’Euroregió Mediterrània, que segons la Fundació són principalment València, les Illes Balears i Catalunya.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

El llibre està dividit en 13 grans temàtiques i en 60 apartats i té la clara voluntat de què la informació que publica entre pels ulls. Per això compta amb 150 gràfics, infografies i taules, i també amb algunes il·lustracions del conegut dibuixant Miquel Ferreres.

 

La Fundació Vincle explica que té la intenció d’enviar pròximament un exemplar de l’informe al president Ximo Puig, a la vicepresidenta Mònica Oltra i a tots els consellers del govern, una acció que també es repetirà per als presidents, vicepresidents i consellers de Catalunya i Balears.

 

Portada de l'Informe Euromedi

Portada de l’Informe Euromedi | Fundació Vincle

 

Es pot consultar una versió en línia

En la presentació de Barcelona han parlat Marta Curto, directora general d’Anàlisi Econòmica de la Generalitat de Catalunya, i l’economista i exeurodiputat Ramon Tremosa. Els organitzadors de l’acte ja estan preparant presentacions en València i Palma a partir de setembre.

 

L’Informe EuroMedi es pot comprar en la versió extensa, però també es pot consultar en línia la versió resumida, disponible per a tots, penjada en el web de la Fundació.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Generalitat declara d’Interés Turístic Autonòmic les festes de Moros i Cristians de Sagunt

La Generalitat atorga la distinció d'Interés Turístic Autonòmic a les festes de Moros i Cristians de Sagunt. La resolució, firmada per la consellera Marián Cano, es publicarà en el DOGV.

Morrissey inicia a València el seu gira espanyola amb nou disc i clàssics de The Smiths

El músic arranca a València el primer de tres concerts a Espanya per a presentar 'Make-up is a lie' i recuperar himnes de The Smiths. Les entrades estan esgotades a València, Saragossa i Sevilla.

Llum Club convertix la lectura compartida en una xarxa de suport entre dones

Nascut a l'agost a València, Llum Club reunix lectores de 18 a 60 anys, llig només a autores i ha evolucionat cap a un espai segur amb activitats feministes.

Les Falles 2026 cremaran 10 milions de creativitat i ironia després d’un hivern dur

Quasi 800 falles, més de 9,8 milions invertits i un desplegament de 6.000 agents marcaran unes festes que culminaran amb la Cremà el 19 de març. La pluja condiciona l'arrancada i la ciutat es transforma amb corts, subvencions municipals i més de 300 espectacles pirotècnics.

Dones de l’aigua a València: guàrdies de 24 hores perquè no falte ni una gota el 8-M

Cinc treballadores de Global Omnium assumixen torns essencials durant el 8-M per a mantindre la xarxa sense corts. La seua labor reflectix l'avanç femení en àrees tècniques.

La UPV constata que la violència masclista en xarxes silencia a dones en política i repetix patrons

Dos estudis de la UPV analitzen milers de missatges en X dirigits a Ayuso, Montero i Meloni i conclouen que l'hostilitat de gènere és sistemàtica i amb impacte democràtic.

Pluges en la Comunitat Valenciana i ruixats amb tempesta en àrees de Castelló

Cels molt nuvolosos i precipitacions generalitzades este dissabte. A Castelló, els ruixats podran ser forts o persistents i amb tempesta en punts.

El PSOE expulsa a l’alcalde d’Almussafes, Toni González, per les seues declaracions contra les denunciants

El PSOE ha expulsat a l'alcalde d'Almussafes, Toni González, per les seues declaracions contra les dones que el van denunciar per assetjament sexual, en considerar-les una revictimització. La decisió arriba després de la seua suspensió de militància al desembre i un expedient obert al febrer.