Publiquen un informe que explica totes les discriminacions econòmiques que patim els valencians

Imatge de la presentació del llibre celebrada en Barcelona

Acte de la presentació del llibre celebrada en Barcelona | Joan Pujadas

 

Este dimecres la Fundació Vincle ha presentat en Barcelona l’Informe EuroMedi. Es tracta de l’anàlisi de les potencialitats de l’Euroregió Mediterrània i de les limitacions que li són imposades.

 

El volum, elaborat per l’economista Josep Reyner i coordinat per Jordi Manent, explica de manera sintètica i aprofundida les discriminacions econòmiques i en infraestructures que patixen els territoris de l’Euroregió Mediterrània, que segons la Fundació són principalment València, les Illes Balears i Catalunya.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

El llibre està dividit en 13 grans temàtiques i en 60 apartats i té la clara voluntat de què la informació que publica entre pels ulls. Per això compta amb 150 gràfics, infografies i taules, i també amb algunes il·lustracions del conegut dibuixant Miquel Ferreres.

 

La Fundació Vincle explica que té la intenció d’enviar pròximament un exemplar de l’informe al president Ximo Puig, a la vicepresidenta Mònica Oltra i a tots els consellers del govern, una acció que també es repetirà per als presidents, vicepresidents i consellers de Catalunya i Balears.

 

Portada de l'Informe Euromedi

Portada de l’Informe Euromedi | Fundació Vincle

 

Es pot consultar una versió en línia

En la presentació de Barcelona han parlat Marta Curto, directora general d’Anàlisi Econòmica de la Generalitat de Catalunya, i l’economista i exeurodiputat Ramon Tremosa. Els organitzadors de l’acte ja estan preparant presentacions en València i Palma a partir de setembre.

 

L’Informe EuroMedi es pot comprar en la versió extensa, però també es pot consultar en línia la versió resumida, disponible per a tots, penjada en el web de la Fundació.

Últimes notícies

Un miler de veïns torna a casa per l’avenç en l’incendi de la Vall d’Uixó

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó ja ha arrasat 9.644 hectàrees i manté 7.000 persones confinades, però l’avenç en l’extinció ha permés el retorn d’un miler de veïns desallotjats.

‘Visitants’ obri Sagunt a Escena amb una mirada actual i participativa als grans clàssics

La companyia castellonenca inaugura este dissabte la 43a edició del festival amb l’espectacle de carrer ‘I si fem un clàssic?’

La quarta ona de calor dispara les màximes a l’interior i prelitoral de València fins als 40 °C

La Comunitat Valenciana viu la segona jornada de la quarta ona de calor de l’estiu, amb màximes de fins a 40 graus a l’interior i prelitoral de València i nits tropicals en les capitals. El vent bufarà fluix de components marítims i hi haurà pols en suspensió i lleugera inestabilitat de vesprada.

L’incendi de la Vall d’Uixó entra en el sisé dia amb el foc actiu però perimetrat

L’incendi forestal declarat dissabte a la Vall d’Uixó encadena sis dies actiu, ha cremat 9.300 hectàrees i continua sense control, amb catorze municipis evacuats.

Un velatori-concentració a València reclama llevar l’aforament a Mazón per la dana

Centenars de persones s’han concentrat davant el Palau de la Generalitat, en un acte-velatori, per exigir que es retire l’aforament a Carlos Mazón per la seua gestió de la dana que va causar 231 morts fa 21 mesos.

Nit decisiva a la Vall d’Uixó: l’incendi continua actiu i manté el perímetre

L'incendi forestal de la Vall d'Uixó continua actiu però manté el perímetre de 82 quilòmetres i unes 9.300 hectàrees afectades, mentre els equips d'emergències es preparen per a una nit clau per a la seua possible estabilització. Es mantenen evacuacions, confinaments i recomanacions sanitàries en diversos municipis de Castelló.

Golejada del Vila-real en el seu debut en el Torneig de Como (3-0)

El Vila-real ha debutat en el Torneig de Como amb un contundent 3-0 davant l’Al-Ula Club, gràcies a un doblet d’Ayoze i un gol de Cardona en un duel de 45 minuts totalment dominat pels grocs.

Ajudes urgents de fins a 100.000 euros als pobles afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

La Diputació de Castelló ha activat una línia extraordinària d’ajudes de fins a 100.000 euros per a municipis amb terreny cremat i fins a 5.000 per a pobles que han assumit gastos per evacuacions arran de l’incendi forestal de la Vall d'Uixó.
FILMOTECA D'ESTIU