Intervinguts en el port de València 5,5 tones de cocaïna

En una operació conjunta de la Guàrdia Civil i l’Agència Tributària, han intervingut en el port de València 5.592 quilos de cocaïna camuflada en un contenidor procedent de Sud-amèrica.

Es tracta de la major aprehensió de cocaïna a Espanya des de fa més de quatre anys, la tercera intervenció en un sol contenidor segons els registres del CITCO i la més important en el port de València des que existeixen registres.

El desenvolupament de la investigació

Les actuacions s’inicien l’any 2021, arran de diverses importacions legals al territori nacional de fruita i verdura aprofitant el comerç legal d’aquesta mena de mercaderies des de l’altre costat de l’Atlàntic que podrien estar sent utilitzades per al comerç transatlàntic de drogues.

Fruit d’aquestes investigacions, es va poder intervindre el mes de setembre en el port de Barcelona una mercaderia en l’interior de la qual s’amagaven 70 quilos de cocaïna.

Continuant amb les investigacions, els agents van localitzar en el Port de València un contenidor provinent de Sud-amèrica que podria estar sent utilitzat per a introduir droga.

Per tal motiu, els agents van procedir a la seua inspecció localitzant en el seu interior més de 5,5 tones de cocaïna ocultes a l’interior, juntament amb la mercaderia la importació de la qual era legal.

Una vegada ‘tallada’ la droga, aqueixes més de cinc tones, hauria aconseguit un valor en el mercat il·lícit superior als 340 milions d’euros.

Les actuacions continuen

Actualment la investigació continua oberta, en tant que s’està tractant de determinar, d’una banda, als responsables de la introducció de la substància estupefaent i, d’altra banda, a les persones que posteriorment s’encarregarien de la distribució de la droga al nostre país.

L’actuació s’ha realitzat per l’EDOA de la Unitat Orgànica de la Policia Judicial de València, funcionaris del Servei de Vigilància Duanera de l’Agència Tributària de València i Madrid i la Unitat d’Anàlisi de Riscos (UAR) que conformen l’ODAIFI de la Guàrdia Civil i l’Agència Tributària (a través del Servei de Vigilància Duanera).

Aquesta unitat té per objectiu dur a terme una labor permanent de control i anàlisi del trànsit internacional de mercaderies.

Últimes notícies

Hezonja llança un missatge d’optimisme abans de la final de l’Eurolliga

Mario Hezonja es mostra convençut de les opcions del Reial Madrid en la final de l'Eurolliga davant Olympiacos i demana confiança malgrat l'esglai per la lesió de Garuba.

Pedro Martínez lamenta l’eliminació del València Basket davant el Reial Madrid en l’Eurolliga

Pedro Martínez va reconéixer que al València Basket li haguera agradat competir millor en la semifinal de la Final a Quatre, després de caure amb claredat davant un Reial Madrid al qual va considerar just vencedor.

El Reial Madrid atropella al València i se cita amb el Olympiacos en la final de l’Eurolliga

El Reial Madrid va derrotar al València Basket per 90-105 en la Final Four de l'Eurolliga i jugarà la final davant el Olympiacos, després de firmar al costat del conjunt taronja la mitat més anotadora d'este segle en una semifinal.

Francisco Camps arranca la seua campanya per a liderar el PPCV amb la promesa de recuperar el govern

Francisco Camps dona per iniciada la carrera cap al congrés regional del PPCV i s'oferix a liderar de nou el partit amb el compromís d'aconseguir una majoria absoluta en 2027.

Extingit l’incendi a l’Hospital de Torrevieja després de deixar dos ferits greus

L'incendi declarat en la segona planta de l'Hospital de Torrevieja s'ha donat per extingit després de causar un treballador en l'UCI per inhalació de fum i un altre pacient amb cremades greus traslladat a València.

Educació xifra en un 25,42% el seguiment al tancament de la segona setmana de vaga docent

La Conselleria d'Educació situa en un 25,42% el seguiment del desé dia de vaga indefinida del professorat valencià, en una jornada amb una manifestació d'unes 7.000 persones a València.

Marcelino busca posar el fermall d’or davant l’Atlètic en La Ceràmica

Marcelino García Toral confia que el Vila-real supere a l'Atlètic en La Ceràmica per a tancar una temporada que considera extraordinària, encara que admet que el repte serà molt exigent.

El Llevant busca en La Cartoixa el punt decisiu per a assegurar la permanència davant un Betis ja classificat per a la Champions

Llevant i Betis es mesuren en La Cartoixa en un partit clau per a la salvació de l'equip valencià, que només necessita un empat davant un rival amb la Champions ja garantida.