15.6 C
València
Divendres, 9 gener, 2026

Intervinguts en el port de València 5,5 tones de cocaïna

En una operació conjunta de la Guàrdia Civil i l’Agència Tributària, han intervingut en el port de València 5.592 quilos de cocaïna camuflada en un contenidor procedent de Sud-amèrica.

Es tracta de la major aprehensió de cocaïna a Espanya des de fa més de quatre anys, la tercera intervenció en un sol contenidor segons els registres del CITCO i la més important en el port de València des que existeixen registres.

El desenvolupament de la investigació

Les actuacions s’inicien l’any 2021, arran de diverses importacions legals al territori nacional de fruita i verdura aprofitant el comerç legal d’aquesta mena de mercaderies des de l’altre costat de l’Atlàntic que podrien estar sent utilitzades per al comerç transatlàntic de drogues.

Fruit d’aquestes investigacions, es va poder intervindre el mes de setembre en el port de Barcelona una mercaderia en l’interior de la qual s’amagaven 70 quilos de cocaïna.

Continuant amb les investigacions, els agents van localitzar en el Port de València un contenidor provinent de Sud-amèrica que podria estar sent utilitzat per a introduir droga.

Per tal motiu, els agents van procedir a la seua inspecció localitzant en el seu interior més de 5,5 tones de cocaïna ocultes a l’interior, juntament amb la mercaderia la importació de la qual era legal.

Una vegada ‘tallada’ la droga, aqueixes més de cinc tones, hauria aconseguit un valor en el mercat il·lícit superior als 340 milions d’euros.

Les actuacions continuen

Actualment la investigació continua oberta, en tant que s’està tractant de determinar, d’una banda, als responsables de la introducció de la substància estupefaent i, d’altra banda, a les persones que posteriorment s’encarregarien de la distribució de la droga al nostre país.

L’actuació s’ha realitzat per l’EDOA de la Unitat Orgànica de la Policia Judicial de València, funcionaris del Servei de Vigilància Duanera de l’Agència Tributària de València i Madrid i la Unitat d’Anàlisi de Riscos (UAR) que conformen l’ODAIFI de la Guàrdia Civil i l’Agència Tributària (a través del Servei de Vigilància Duanera).

Aquesta unitat té per objectiu dur a terme una labor permanent de control i anàlisi del trànsit internacional de mercaderies.

Últimes notícies

Feijóo ha defés davant la jutgessa que la dana a València va ser una emergència nacional que degué assumir el Govern

Feijóo ha sostingut davant la magistrada que Interior o la vicepresidència de Teresa Ribera degueren coordinar la resposta per l'adscripció de CHJ i Aemet. La jutgessa ha recordat que el pla especial d'inundacions és autonòmic i ha indagat en els missatges amb Mazón i les decisions durant la crisi.

Urtasun tatxa a Feijóo de mentider compulsiu per la seua declaració judicial sobre la DANA

Urtasun ha acusat a Feijóo de 'mentider compulsiu' després de la seua declaració telemàtica per la gestió de la DANA. El líder del PP va admetre que es va confondre amb les dates en parlar del seu contacte amb Carlos Mazón.

Indonèsia dona per acabada la busca del xiquet valencià després del naufragi del 26-D

Indonèsia va posar fi este divendres a la busca del xiquet valencià de 10 anys desaparegut després del naufragi del 26 de desembre al Parc Nacional de Komodo. L'operatiu de 15 dies va trobar tres cossos i va deixar dos supervivents, mentres la investigació per possible negligència continua oberta.

València Basket busca aprofitar els dubtes d’Unicaja i assegurar cap de sèrie en la seua Copa

El València rep a Unicaja en el Roig Arena amb el propòsit de sumar un triomf que li acoste a ser cap de sèrie en la Copa. També perseguix reforçar el seu pols amb el Reial Madrid per liderar la primera volta.

Assumix 4 anys i 9 mesos per intentar matar a la seua parella a l’hospital després de donar a llum

L'acusat ha reconegut que va apunyalar a la seua parella a l'hospital del Vinalopó, tres dies després del part, i ha acceptat 4 anys i 9 mesos de presó. La pena s'ha rebaixat per reparar el mal amb 15.000 euros i comporta pèrdua de la pàtria potestat i 10 anys d'allunyament.

Robles exigix a Feijóo que demane disculpes per dir que l’UME no va estar en la DANA de València

La ministra de Defensa ha reclamat a Feijóo una rectificació pública per qüestionar l'actuació de la UME durant la DANA a València. Ha sostingut que la unitat va actuar des del primer moment i que el líder del PP ho sabia.

Casa Mediterrani fixa com a repte per a 2026 l’entrada de Síria en el seu Consell Diplomàtic

Casa Mediterrani s'ha proposat incorporar a Síria al seu Consell Diplomàtic en 2026 i reactivar les reunions de l'òrgan després de dos anys d'aturada. L'entitat prepara a més una cimera internacional a Alacant, definix sis eixos per a 2026 i consolida el seu creixement digital.

El preu de la tòfona a Castelló es desploma un 75% i encén les alarmes del sector

El preu en origen ha caigut d'uns 500 €/kg a 125-150 €/kg, molt lluny dels 1.000-1.500 €/kg d'altres campanyes. El sector l'atribuïx a l'excés d'oferta, la menor demanda i l'impacte d'una plaga, i reclama mesures.