Intervinguts en el port de València 5,5 tones de cocaïna

En una operació conjunta de la Guàrdia Civil i l’Agència Tributària, han intervingut en el port de València 5.592 quilos de cocaïna camuflada en un contenidor procedent de Sud-amèrica.

Es tracta de la major aprehensió de cocaïna a Espanya des de fa més de quatre anys, la tercera intervenció en un sol contenidor segons els registres del CITCO i la més important en el port de València des que existeixen registres.

El desenvolupament de la investigació

Les actuacions s’inicien l’any 2021, arran de diverses importacions legals al territori nacional de fruita i verdura aprofitant el comerç legal d’aquesta mena de mercaderies des de l’altre costat de l’Atlàntic que podrien estar sent utilitzades per al comerç transatlàntic de drogues.

Fruit d’aquestes investigacions, es va poder intervindre el mes de setembre en el port de Barcelona una mercaderia en l’interior de la qual s’amagaven 70 quilos de cocaïna.

Continuant amb les investigacions, els agents van localitzar en el Port de València un contenidor provinent de Sud-amèrica que podria estar sent utilitzat per a introduir droga.

Per tal motiu, els agents van procedir a la seua inspecció localitzant en el seu interior més de 5,5 tones de cocaïna ocultes a l’interior, juntament amb la mercaderia la importació de la qual era legal.

Una vegada ‘tallada’ la droga, aqueixes més de cinc tones, hauria aconseguit un valor en el mercat il·lícit superior als 340 milions d’euros.

Les actuacions continuen

Actualment la investigació continua oberta, en tant que s’està tractant de determinar, d’una banda, als responsables de la introducció de la substància estupefaent i, d’altra banda, a les persones que posteriorment s’encarregarien de la distribució de la droga al nostre país.

L’actuació s’ha realitzat per l’EDOA de la Unitat Orgànica de la Policia Judicial de València, funcionaris del Servei de Vigilància Duanera de l’Agència Tributària de València i Madrid i la Unitat d’Anàlisi de Riscos (UAR) que conformen l’ODAIFI de la Guàrdia Civil i l’Agència Tributària (a través del Servei de Vigilància Duanera).

Aquesta unitat té per objectiu dur a terme una labor permanent de control i anàlisi del trànsit internacional de mercaderies.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Hisenda retardarà en Renda Web les noves deduccions valencianes de sanitat, esport i música

Les noves deduccions valencianes per gastos sociosanitaris, esport i formació musical encara no es poden aplicar en Renda Web. Hisenda les activarà en les pròximes setmanes i aconsella esperar abans de presentar la declaració.

Pepe Mocholí, el veterà de la Marató de València que somia amb ser top 3 mundial als 80

Pepe Mocholí, històric corredor popular de 77 anys i pioner de la Marató de València, manté l'objectiu d'aconseguir una medalla mundial quan complisca 80 anys.

Mitjans terrestres rematen l’extinció de l’incendi forestal de Tibi a Alacant

Tres unitats terrestres i diversos equips de bombers forestals i del consorci provincial treballen en la fase final d'extinció de l'incendi declarat a Tibi, en la serra del Maigmó, que es va donar per controlat el dimecres a la vesprada.

Compromís exigix al Consell el detall dels gastos en dietes, allotjaments i gasolina dels expresidents

Compromís reclama al Consell totes les factures i tiquets de gasolina, dietes i allotjaments dels expresidents entre 2023 i 2026 i denuncia privilegis i falta de control del gasto.

Detinguts quatre menors a Elx per col·locar objectes en les vies del tren

Quatre menors han sigut detinguts a Elx per col·locar objectes contundents en la via del tren Alacant-Múrcia, generant un greu risc de descarrilament de combois.

Carmen Pano declara en el Suprem que va portar 90.000 euros a Ferraz per encàrrec de Víctor de Aldama

Carmen Pano afirma davant el Suprem que va entregar en la seu del PSOE dos pagaments de 45.000 euros per orde de Víctor de Aldama i vincula eixos moviments i la compra d'un xalet a Cadis a gestions per a aconseguir una llicència d'hidrocarburs per a Villafuel.

Carmen Pano relata en el Suprem dos lliuraments de 90.000 euros a Ferraz per encàrrec de Aldama

L'empresària Carmen Pano detalla davant el Suprem que va portar 90.000 euros en dos lliuraments a la seu del PSOE a Ferraz per instruccions del comisionista Víctor de Aldama i vincula pagaments i un xalet a Cadis a gestions per a aconseguir una llicència d'hidrocarburs per a Villafuel.

Carmen Pano afirma en el Suprem que va portar 90.000 euros a Ferraz per encàrrec de Aldama

L'empresària Carmen Pano declara davant el Suprem que va entregar dos vegades 45.000 euros en la seu del PSOE a Ferraz per orde de Víctor de Aldama i vincula pagaments i favors a gestions per a una llicència d'hidrocarburs.