Intervinguts a València 160 rodaments “pirates” de ferrocarrils que posaven en risc la seguretat de trens i passatgers

Agents de la Policia Nacional, en una operació conjunta amb Vigilància Duanera de l’Agència Tributària i en col·laboració amb l’Oficina Europea de Lluita contra el Frau, han intervingut una tona de rodaments “pirates” de ferrocarril, subministrats per una empresa de Saragossa a Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana mitjançant concurs públic. L’ús d’aquests rodaments hauria posat en risc la seguretat dels trens i la dels propis passatgers, ja que el seu trencament produiria el descarrilament dels vagons.

La investigació es va iniciar arran d’una denúncia presentada per una empresa, qui alertava de l’adquisició de 160 rodaments que suposadament eren de la seua marca per part de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana, però que havien sigut proveïts una altra empresa que participava en el concurs públic i que va obtindre la licitació pel mateix preu que ells.

Quan Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana va rebre la primera comanda de 80 rodaments, va sospitar d’ells per la poca similitud que existia entre els rebuts i els que ells tenien originals d’aqueixa mateixa marca, per la qual cosa es van posar en contacte amb l’empresa investigada, els qui els van enviar un document que “confirmava” la seua autenticitat.

Pel fet que el document rebut infonia sospites de falsedat, Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana va decidir posar-se en contacte amb l’empresa original, qui, amb els seus propis perits, van confirmar la falsedat dels rodaments, procedint a presentar una denúncia per vulneració de la marca i per l’elevat risc que suposa falsificar peces d’aquesta importància.

Importacions irregulars que contravenen els reglaments de la UE

Durant la investigació a l’empresa subministradora dels rodaments, es van advertir empreses importadores que tenien expedients de retenció i destrucció en diverses fronteres europees. Es tractava d’importacions irregulars que contravenen els reglaments de la Unió Europea en vulneració de marques.

Amb tota aquesta informació, es va procedir a la inspecció de dos naus a Saragossa, trobant-se la mostra dels rodaments venuts a Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana i procedint-se a la confiscació dels 160 rodaments (una tona) venuts a València. Una persona ha sigut detinguda mentre que una altra està sent investigada per un presumpte delicte contra la propietat industrial i un altre de contraban.

Últimes notícies

Pedro Martínez fa història com a tècnic amb més partits al València Basket

Pedro Martínez es convertix en l'entrenador amb més partits dirigits del València Basket en l'ACB i completa una nit de rècords per al club taronja en la Lliga Endesa.

El València Basket reforça el seu domini a Espanya amb set dels últims nou títols

El València Basket conquista la Copa de la Reina davant el Hozono Global Jairis i confirma un cicle guanyador amb set dels últims nou títols nacionals disputats en tres temporades.

El València Basket prolonga el seu domini amb una altra Copa de la Reina

El València Basket conquista la Copa de la Reina després de véncer al Hozono Global Jairis i reforça una etapa de domini en el bàsquet espanyol amb set dels últims nou títols nacionals.

El València Basket conquesta la seua segona Copa de la Reina després de remuntar al Hozono Global Jairis

El València Basket es proclama campió de la Copa de la Reina per segona vegada després de remuntar 14 punts al Hozono Global Jairis i véncer 70-65 en una final de ratxes i màxima tensió.

El València Basket conquesta la seua segona Copa de la Reina després de superar al Hozono Jairis

El València Basket es proclama campió de la Copa de la Reina per segona vegada en imposar-se al Hozono Jairis per 70-65 en una final igualada.

València Basket firma una sòlida victòria a Burgos després d’un gran tercer quart

València Basket es va imposar al Sant Pau Burgos per 74-79 després de trencar el partit en el tercer quart i controlar la reacció final del conjunt local.

El València Basket conquesta la seua segona Copa de la Reina en véncer al Hozono Jairis

El València Basket s'adjudica per segona vegada la Copa de la Reina després d'imposar-se al Hozono Jairis per 70-65 en una final ajustada en la qual el vigent campió no va poder revalidar el títol.

El vent provoca un accident per la caiguda d’un arbre entre La Barona i les Useres

El fort vent obliga els bombers de Castelló i València a efectuar més d'un centenar d'intervencions, inclosa un accident de trànsit per la caiguda d'un arbre entre La Barona i les Useres.