Intervinguts a València 160 rodaments “pirates” de ferrocarrils que posaven en risc la seguretat de trens i passatgers

Agents de la Policia Nacional, en una operació conjunta amb Vigilància Duanera de l’Agència Tributària i en col·laboració amb l’Oficina Europea de Lluita contra el Frau, han intervingut una tona de rodaments “pirates” de ferrocarril, subministrats per una empresa de Saragossa a Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana mitjançant concurs públic. L’ús d’aquests rodaments hauria posat en risc la seguretat dels trens i la dels propis passatgers, ja que el seu trencament produiria el descarrilament dels vagons.

La investigació es va iniciar arran d’una denúncia presentada per una empresa, qui alertava de l’adquisició de 160 rodaments que suposadament eren de la seua marca per part de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana, però que havien sigut proveïts una altra empresa que participava en el concurs públic i que va obtindre la licitació pel mateix preu que ells.

Quan Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana va rebre la primera comanda de 80 rodaments, va sospitar d’ells per la poca similitud que existia entre els rebuts i els que ells tenien originals d’aqueixa mateixa marca, per la qual cosa es van posar en contacte amb l’empresa investigada, els qui els van enviar un document que “confirmava” la seua autenticitat.

Pel fet que el document rebut infonia sospites de falsedat, Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana va decidir posar-se en contacte amb l’empresa original, qui, amb els seus propis perits, van confirmar la falsedat dels rodaments, procedint a presentar una denúncia per vulneració de la marca i per l’elevat risc que suposa falsificar peces d’aquesta importància.

Importacions irregulars que contravenen els reglaments de la UE

Durant la investigació a l’empresa subministradora dels rodaments, es van advertir empreses importadores que tenien expedients de retenció i destrucció en diverses fronteres europees. Es tractava d’importacions irregulars que contravenen els reglaments de la Unió Europea en vulneració de marques.

Amb tota aquesta informació, es va procedir a la inspecció de dos naus a Saragossa, trobant-se la mostra dels rodaments venuts a Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana i procedint-se a la confiscació dels 160 rodaments (una tona) venuts a València. Una persona ha sigut detinguda mentre que una altra està sent investigada per un presumpte delicte contra la propietat industrial i un altre de contraban.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

L’alcalde de Manises rep l’alta una setmana després de l’infart

Javier Mansilla ha rebut l'alta després d'una evolució mèdica favorable i continuarà la recuperació a casa. El primer tinent d'alcalde assumix les funcions.

El Consell ha aprovat a València el primer Enclavament Tecnològic Urbà de la Comunitat

El Consell ha aprovat la classificació definitiva del '46 València Mediterranean Tech Hub', una àrea de 74.000 m² en la Marina, amb avantatges fiscals i tràmits àgils. L'enclavament busca concentrar empreses i talent per a atraure inversió i reforçar la innovació i la sostenibilitat.

Mor un ciclista de 65 anys després d’una caiguda a Benissa

Un home de 65 anys ha mort este divendres després de caure mentres circulava pel Camí Vella de Xaló, en una partida de Benissa. El SAMU ha intentat reanimar-lo sense èxit.

El Consell anima a les dones a triar-se cada dia en la seua campanya del 8M

La Generalitat va presentar la campanya del 8M Tria't cada dia, que promou l'amor propi com a base de la igualtat. L'acte enllaça amb els Premis Isabel Ferrer i una agenda cultural al març.

El Palau de Justícia de Llíria estarà llest a mitat de març i donarà servici a 41 municipis

La nova seu judicial de Llíria estarà operativa a mitjan març després d'una inversió de 19,1 milions, amb trasllat des del dilluns. Atendrà 41 municipis i a 186.300 veïns amb espais preparats per a créixer.

El Consell ha autoritzat un contracte de 55,8 milions per a gestionar els residus sanitaris durant dos anys

El Consell ha autoritzat un contracte de 55,8 milions i dos anys per a la recollida, transport i tractament de residus sanitaris, amb opció de pròrroga.

València Basket i Jaime Pradilla amplien el seu contracte fins a 2028

L'ala-pivot i el club han estés un any el seu vincle, que ara finalitza en 2028. El rendiment de Pradilla en ACB i Eurolliga reforça el seu paper en el projecte.

Barcala reivindica el rècord turístic d’Alacant i demana créixer amb qualitat

Luis Barcala ha celebrat que Alacant ha encadenat rècords en 2025 i ha demanat consolidar un model sostenible. Ha avançat 113 escales i 84 milions en 2026.