16 C
València
Divendres, 30 gener, 2026

Intervinguts a València 160 rodaments “pirates” de ferrocarrils que posaven en risc la seguretat de trens i passatgers

Agents de la Policia Nacional, en una operació conjunta amb Vigilància Duanera de l’Agència Tributària i en col·laboració amb l’Oficina Europea de Lluita contra el Frau, han intervingut una tona de rodaments “pirates” de ferrocarril, subministrats per una empresa de Saragossa a Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana mitjançant concurs públic. L’ús d’aquests rodaments hauria posat en risc la seguretat dels trens i la dels propis passatgers, ja que el seu trencament produiria el descarrilament dels vagons.

La investigació es va iniciar arran d’una denúncia presentada per una empresa, qui alertava de l’adquisició de 160 rodaments que suposadament eren de la seua marca per part de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana, però que havien sigut proveïts una altra empresa que participava en el concurs públic i que va obtindre la licitació pel mateix preu que ells.

Quan Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana va rebre la primera comanda de 80 rodaments, va sospitar d’ells per la poca similitud que existia entre els rebuts i els que ells tenien originals d’aqueixa mateixa marca, per la qual cosa es van posar en contacte amb l’empresa investigada, els qui els van enviar un document que “confirmava” la seua autenticitat.

Pel fet que el document rebut infonia sospites de falsedat, Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana va decidir posar-se en contacte amb l’empresa original, qui, amb els seus propis perits, van confirmar la falsedat dels rodaments, procedint a presentar una denúncia per vulneració de la marca i per l’elevat risc que suposa falsificar peces d’aquesta importància.

Importacions irregulars que contravenen els reglaments de la UE

Durant la investigació a l’empresa subministradora dels rodaments, es van advertir empreses importadores que tenien expedients de retenció i destrucció en diverses fronteres europees. Es tractava d’importacions irregulars que contravenen els reglaments de la Unió Europea en vulneració de marques.

Amb tota aquesta informació, es va procedir a la inspecció de dos naus a Saragossa, trobant-se la mostra dels rodaments venuts a Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana i procedint-se a la confiscació dels 160 rodaments (una tona) venuts a València. Una persona ha sigut detinguda mentre que una altra està sent investigada per un presumpte delicte contra la propietat industrial i un altre de contraban.

Últimes notícies

La jutgessa de la DANA demana identificar als bombers que van vigilar el Pedrís i el Magre

La instructora de Catarroja ha demanat a la SGISE les dades dels bombers forestals que van vigilar el barranc de Poio i el riu Magre durant la DANA de 2024. També ha requerit la documentació del consell d'administració d'eixe dia i ha rebutjat una petició d'Emilio Argüeso sobre una guia d'autoprotecció.

Chus Bueno, nou director general de l’Eurolliga

Chus Bueno ha sigut nomenat director general de l'Eurolliga en substitució de Paulius Motiejunas. Assumirà l''estratègia global' amb focus en negoci, joc i afició.

Un 1.500 d’altura i Llopis apunta al rècord espanyol acaparen el focus a València

El GP Internacional València reunix este dissabte un 1.500 amb grans noms, a Llopis buscant el rècord de 60 tanques i un 800 femení amb molt de nivell.

Llopis apunta al rècord d’Espanya de 60 m barres a València sense pressió

Quique Llopis competix este dissabte en el GP Internacional València 2026 amb el rècord de 60 m barres en ment, però sense pressió. Se sent còmode en pista coberta després de mesos de continuïtat i lamenta la paralització de la pista de Gandia.

Sanitat rep 3.227 sol·licituds per a 902 places de difícil cobertura en la Comunitat Valenciana

La Conselleria de Sanitat ha rebut 3.227 peticions per a 902 places de difícil cobertura en diversos departaments de salut. El procés prioritza l'experiència i preveu una segona fase per a triar destí.

La Comunitat Valenciana va tancar novembre amb un dèficit de 1.844 milions, el 1,18% del PIB

La Comunitat Valenciana va tancar novembre amb un dèficit de 1.844 milions, el 1,18% del PIB, condicionat per la dana. A Espanya, el dèficit es va reduir malgrat eixe impacte.

La Generalitat ha firmat el projecte del parc metropolità Alfafar-La Torre, el doble que Vivers

La Generalitat ha firmat el projecte bàsic del parc metropolità del Sector 8 Alfafar-La Torre, confrontant amb Sedaví i Benetússer. L'actuació, doble que Vivers, s'integra en el sistema de parcs inundables per a reduir el risc de riuades.

Compromís titlla d’indignant que la Generalitat destine més de 10 milions a la SailGP

Compromís va censurar que el Consell del PP planege invertir més de 10 milions d'euros públics en tres edicions de la SailGP. Va acusar el govern autonòmic de prioritzar un esdeveniment nàutic enfront de servicis essencials i la reconstrucció després de la DANA.