Intervinguts a València 160 rodaments “pirates” de ferrocarrils que posaven en risc la seguretat de trens i passatgers

Agents de la Policia Nacional, en una operació conjunta amb Vigilància Duanera de l’Agència Tributària i en col·laboració amb l’Oficina Europea de Lluita contra el Frau, han intervingut una tona de rodaments “pirates” de ferrocarril, subministrats per una empresa de Saragossa a Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana mitjançant concurs públic. L’ús d’aquests rodaments hauria posat en risc la seguretat dels trens i la dels propis passatgers, ja que el seu trencament produiria el descarrilament dels vagons.

La investigació es va iniciar arran d’una denúncia presentada per una empresa, qui alertava de l’adquisició de 160 rodaments que suposadament eren de la seua marca per part de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana, però que havien sigut proveïts una altra empresa que participava en el concurs públic i que va obtindre la licitació pel mateix preu que ells.

Quan Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana va rebre la primera comanda de 80 rodaments, va sospitar d’ells per la poca similitud que existia entre els rebuts i els que ells tenien originals d’aqueixa mateixa marca, per la qual cosa es van posar en contacte amb l’empresa investigada, els qui els van enviar un document que “confirmava” la seua autenticitat.

Pel fet que el document rebut infonia sospites de falsedat, Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana va decidir posar-se en contacte amb l’empresa original, qui, amb els seus propis perits, van confirmar la falsedat dels rodaments, procedint a presentar una denúncia per vulneració de la marca i per l’elevat risc que suposa falsificar peces d’aquesta importància.

Importacions irregulars que contravenen els reglaments de la UE

Durant la investigació a l’empresa subministradora dels rodaments, es van advertir empreses importadores que tenien expedients de retenció i destrucció en diverses fronteres europees. Es tractava d’importacions irregulars que contravenen els reglaments de la Unió Europea en vulneració de marques.

Amb tota aquesta informació, es va procedir a la inspecció de dos naus a Saragossa, trobant-se la mostra dels rodaments venuts a Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana i procedint-se a la confiscació dels 160 rodaments (una tona) venuts a València. Una persona ha sigut detinguda mentre que una altra està sent investigada per un presumpte delicte contra la propietat industrial i un altre de contraban.

Últimes notícies

Nit sufocant al litoral i prelitoral valencià amb fins a 35 graus

La pròxima matinada es preveu extremadament calorosa a bona part del litoral i el prelitoral valencià, amb vent de ponent i mínimes entre 30 i 35 graus. Avamet advertix que moltes poblacions podrien no baixar dels 30 graus tot i les tronades vespertines.

Vaga dels vigilants de prevenció d’incendis en Vaersa el 30 i 31 d’agost

STAS-Intersindical, UGT i CCOO han convocat vaga del personal vigilant-operari de prevenció d'incendis forestals en Vaersa els dies 30 i 31 d'agost i mantindran demà una nova protesta davant el Palau de la Generalitat per exigir millores laborals i de servei.

Xàtiva, Alzira i Guadasséquies baten rècords de calor amb més de 44 graus

Xàtiva ha marcat este dimecres 44,1 graus i s’ha situat com la temperatura més alta d’Espanya, mentre que Alzira ha arribat als 44,7 graus i Guadasséquies als 44,2, segons Aemet i Avamet.

Cinc municipis valencians ja superen els 42 graus, les temperatures més altes d’Espanya

Carcaixent, Xàtiva, l’aeroport de València, Polinyà del Xúquer i València ciutat encapçalen hui les màximes d’Espanya, superant totes els 42 graus, amb avís roig activat al litoral valencià.

Incendi al barranc del Carraixet en un dia roig per calor extrema

Diversos equips terrestres i quatre mitjans aeris treballen en l’extinció d’un incendi de vegetació al barranc del Carraixet, en Bonrepòs i Mirambell, en una jornada de risc extrem per calor a la província de València.

Detingut a València per un tiroteig a l’accés sud de la ciutat

La Policia Nacional ha detingut un jove de 22 anys a València com a presumpte autor d’un tiroteig al principal accés sud de la ciutat, a la zona de la rotonda dels Anzuelos. No s’han registrat ferits, encara que la investigació continua oberta.

Bioparc adapta la dieta i crea pluja artificial per a cuidar els animals davant l’onada de calor

Bioparc València ha reforçat el seu protocol d’estiu per l’alerta roja per calor amb gelats especials, sistemes de pluja artificial i seguiment dels animals més vulnerables.

Reforma integral a Pont de Fusta per a modernitzar la Policia de la Generalitat

La Conselleria d’Emergències i Interior està reformant íntegrament la comissaria de Pont de Fusta, seu central de la Policia de la Generalitat, amb una inversió de 2,13 milions i un termini de 16 mesos, per a millorar ús, seguretat, accessibilitat i eficiència energètica d’un edifici històric protegit.