12 C
València
Diumenge, 4 gener, 2026

Intervinguts a València 160 rodaments “pirates” de ferrocarrils que posaven en risc la seguretat de trens i passatgers

Agents de la Policia Nacional, en una operació conjunta amb Vigilància Duanera de l’Agència Tributària i en col·laboració amb l’Oficina Europea de Lluita contra el Frau, han intervingut una tona de rodaments “pirates” de ferrocarril, subministrats per una empresa de Saragossa a Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana mitjançant concurs públic. L’ús d’aquests rodaments hauria posat en risc la seguretat dels trens i la dels propis passatgers, ja que el seu trencament produiria el descarrilament dels vagons.

La investigació es va iniciar arran d’una denúncia presentada per una empresa, qui alertava de l’adquisició de 160 rodaments que suposadament eren de la seua marca per part de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana, però que havien sigut proveïts una altra empresa que participava en el concurs públic i que va obtindre la licitació pel mateix preu que ells.

Quan Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana va rebre la primera comanda de 80 rodaments, va sospitar d’ells per la poca similitud que existia entre els rebuts i els que ells tenien originals d’aqueixa mateixa marca, per la qual cosa es van posar en contacte amb l’empresa investigada, els qui els van enviar un document que “confirmava” la seua autenticitat.

Pel fet que el document rebut infonia sospites de falsedat, Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana va decidir posar-se en contacte amb l’empresa original, qui, amb els seus propis perits, van confirmar la falsedat dels rodaments, procedint a presentar una denúncia per vulneració de la marca i per l’elevat risc que suposa falsificar peces d’aquesta importància.

Importacions irregulars que contravenen els reglaments de la UE

Durant la investigació a l’empresa subministradora dels rodaments, es van advertir empreses importadores que tenien expedients de retenció i destrucció en diverses fronteres europees. Es tractava d’importacions irregulars que contravenen els reglaments de la Unió Europea en vulneració de marques.

Amb tota aquesta informació, es va procedir a la inspecció de dos naus a Saragossa, trobant-se la mostra dels rodaments venuts a Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana i procedint-se a la confiscació dels 160 rodaments (una tona) venuts a València. Una persona ha sigut detinguda mentre que una altra està sent investigada per un presumpte delicte contra la propietat industrial i un altre de contraban.

Últimes notícies

El Vila-real recupera la pegada i tomba l’invicte de l’Elx a casa (1-3)

El Vila-real ha guanyat 1-3 en el Martínez Valero amb punts de Moleiro, Mikautadze i Pedraza i ha posat fi a l'invicte de l'Elx com a local. L'equip franjiverde va reaccionar després del 0-2, però li va faltar ullal en la segona part.

El Vila-real recupera la pegada i tomba l’invicte de l’Elx a casa (1-3)

Victoria 1-3 del Vila-real en el Martínez Valero que posa fi a l'invicte local de l'Elx. Dos gols en 13 minuts i sentència de Pedraza van marcar el derbi.

Protesta davant el consolat dels EUA a València contra el suposat colp d’estat a Veneçuela

Quasi un centenar s'ha concentrat enfront del consolat dels Estats Units a València per a denunciar el que consideren ingerència i un suposat colp d'estat a Veneçuela.

Els bombers han rescatat a un home ferit en la rocalla de la cala de Finestrat (Alacant)

Un home ha sigut rescatat després de quedar atrapat en la rocalla de la cala de Finestrat. L'operatiu ha durat quasi tres hores i ha culminat amb evacuació per mar.

1-3: el Vila-real recupera la pegada i acaba amb l’invicte de l’Elx com a local

El Vila-real es va imposar 1-3 en el Martínez Valero i va tallar la ratxa de l'Elx a casa. Un inici fulminant i la sentència de Pedraza van decidir el derbi

1-3: El Vila-real acaba amb la ratxa invicta de l’Elx en el seu estadi

El Vila-real ha trencat l'invicte de l'Elx com a local amb un 1-3 consolidat en dos colps inicials de Moleiro i Mikautadze i una sentència final de Pedraza. Martin Neto va acostar al conjunt il·licità abans del descans, però després de la represa a penes va generar perill clar.

Cavalcada de Reis a València bat rècord amb 1.300 participants i repartiment de llum, caramels i peluixos

València prepara una Cavalcada de Reis històrica amb 1.300 participants i un fort reforç artístic. Hi haurà repartiment de pals de llum, corones, caramels sense glútens i 3.000 peluixos.

El Vila-real colpeja prompte i s’avança davant l’Elx al descans (1-2)

Dos gols en tretze minuts permeten al Vila-real anar-se amb avantatge davant l'Elx; Martim Net retalla i el quadre local acaba fregant l'empat abans del descans.