Investigació per l’explosió mortal a Ibi: quatre responsables imputats

La Guàrdia Civil ha iniciat investigacions contra quatre responsables d’una fàbrica situada a Ibi, Alacant, on el novembre passat una explosió d’una caldera va resultar en la mort de tres treballadors i va deixar un altre ferit de gravetat.

Els responsables, tots homes amb edats compreses entre 46 i 71 anys, són acusats de realitzar reformes no autoritzades i sense el necessari control oficial en les instal·lacions de l’empresa. Això ha portat a la imputació de tres delictes d’homicidi per imprudència i tres més de lesions greus per imprudència, segons informà la Guàrdia Civil.

Els fets van tenir lloc el 27 de novembre de 2024, a migdia, a les instal·lacions d’Industrias Climber SA, tal com va comunicar el Centre d’Informació i Coordinació d’Urgències (CICU) i l’equip d’Emergències. Una explosió de gran intensitat va impactar l’empresa, causant la mort immediata de dos operaris, mentre que un tercer va patir ferides mortals malgrat els intents de reanimació. A més, una quarta persona va resultar amb ferides de gravetat.

D’acord amb fonts de la Delegació del Govern, dos dels treballadors que van morir eren empleats de Climber i un altre de la companyia adjacent, Ibipal. La fàbrica Climber es dedica a la fabricació d’envasos de poliestirè expandit i en el moment de l’explosió comptava amb 39 treballadors a l’interior. Ibipal, per la seva banda, fabrica i recicla palets.

La deflagració es va originar en una caldera de biomassa que alimentava el sistema productiu de Climber. Després de l’incident, es va encarregar la investigació a l’Equip Territorial de Policia Judicial de Villena, que va sol·licitar el suport de l’equip d’Investigació d’Incendis de la Guàrdia Civil i del Laboratori de Criminalística d’Alacant.

Durant l’investigació, s’han recollit testimonis i informes tècnics elaborats pel Servici Territorial d’Indústria, Energia i Mines i l’Institut Valencià de Seguretat i Salut en el Treball (INVASSAT). Els resultats d’aquestes diligències han revelat deficiències greus de manteniment en la caldera, així com reformes no autoritzades, contràries a la normativa d’equips a pressió.

Com a conseqüència de les investigacions, s’ha procedit a l’imputació de delictes contra aquests quatre homes, que quedaran a l’espera del que determini el Jutjat d’Instrucció número 2 d’Ibi.

Últimes notícies

A presó un home per onze robatoris amb força a vaixells de la Marina de València

La Policia Nacional ha detingut un home de 31 anys acusat d’onze robatoris amb força en iats i velers de la Marina de València, alguns ocupats mentre els propietaris dormien. El jutge ha decretat el seu ingrés a la presó preventiva.

Morant reclama un Botànic 3 en un curs polític que veu decisiu per a la Comunitat Valenciana

Diana Morant ha obert el nou curs polític reclamant una aliança PSPV-Compromís per a un Botànic 3 i anunciant que estudiaran recórrer al Constitucional la nova inspecció educativa. També ha carregat contra el Consell per les seues polítiques en sanitat, educació, emergències i vivenda.

Reobrin la CV-500 i la CV-401 i València inicia la neteja de la Devesa després de l’incendi

Les carreteres CV-500 i CV-401 han reobert amb normalitat després de l’incendi intencionat d’El Saler, ja controlat, i l’Ajuntament de València ha posat en marxa els treballs de neteja de la Devesa.

Elx licita la rehabilitació integral de les Clarisas per 10,1 milions d’euros

L’Ajuntament d’Elx ha tret a licitació per 10,1 milions la rehabilitació integral del Convent de la Mercè, conegut com les Clarisas, amb un termini d’execució de 36 mesos i nous usos culturals i ciutadans.

Setembre d’alta exigència per al Levante amb Barcelona, Athletic i Villarreal

El Levante afronta en setembre quatre partits de LaLiga EA Sports en quinze dies, amb duels destacats davant Barcelona, Athletic Club i Villarreal.

El Villarreal perd pólvora: marca la mitat de gols que fa un any

El Villarreal ha reduït a la mitat la seua efectivitat golejadora en les tres primeres jornades respecte a la passada temporada, amb només quatre gols en 19 remats a porta.

Setembre clau per al Valencia amb Barcelona, Sevilla, Alavés i Real Sociedad

El Valencia encararà un mes de setembre molt dur a LaLiga, amb quatre partits davant rivals de la part alta, després d’haver iniciat la Lliga en zona de descens.

L’or mundial de Marina Cortelles i Lucía Muñoz ompli d’orgull l’esport valencià

Marina Cortelles i Lucía Muñoz, integrants de la selecció espanyola de gimnàstica rítmica, han sigut rebudes per Juanfran Pérez Llorca després d’aconseguir un or mundial a Frankfurt. El president ha remarcat que el seu èxit és un orgull per a la Comunitat Valenciana i un referent per a milers de jóvens esportistes.