Investigació per l’explosió mortal a Ibi: quatre responsables imputats

La Guàrdia Civil ha iniciat investigacions contra quatre responsables d’una fàbrica situada a Ibi, Alacant, on el novembre passat una explosió d’una caldera va resultar en la mort de tres treballadors i va deixar un altre ferit de gravetat.

Els responsables, tots homes amb edats compreses entre 46 i 71 anys, són acusats de realitzar reformes no autoritzades i sense el necessari control oficial en les instal·lacions de l’empresa. Això ha portat a la imputació de tres delictes d’homicidi per imprudència i tres més de lesions greus per imprudència, segons informà la Guàrdia Civil.

Els fets van tenir lloc el 27 de novembre de 2024, a migdia, a les instal·lacions d’Industrias Climber SA, tal com va comunicar el Centre d’Informació i Coordinació d’Urgències (CICU) i l’equip d’Emergències. Una explosió de gran intensitat va impactar l’empresa, causant la mort immediata de dos operaris, mentre que un tercer va patir ferides mortals malgrat els intents de reanimació. A més, una quarta persona va resultar amb ferides de gravetat.

D’acord amb fonts de la Delegació del Govern, dos dels treballadors que van morir eren empleats de Climber i un altre de la companyia adjacent, Ibipal. La fàbrica Climber es dedica a la fabricació d’envasos de poliestirè expandit i en el moment de l’explosió comptava amb 39 treballadors a l’interior. Ibipal, per la seva banda, fabrica i recicla palets.

La deflagració es va originar en una caldera de biomassa que alimentava el sistema productiu de Climber. Després de l’incident, es va encarregar la investigació a l’Equip Territorial de Policia Judicial de Villena, que va sol·licitar el suport de l’equip d’Investigació d’Incendis de la Guàrdia Civil i del Laboratori de Criminalística d’Alacant.

Durant l’investigació, s’han recollit testimonis i informes tècnics elaborats pel Servici Territorial d’Indústria, Energia i Mines i l’Institut Valencià de Seguretat i Salut en el Treball (INVASSAT). Els resultats d’aquestes diligències han revelat deficiències greus de manteniment en la caldera, així com reformes no autoritzades, contràries a la normativa d’equips a pressió.

Com a conseqüència de les investigacions, s’ha procedit a l’imputació de delictes contra aquests quatre homes, que quedaran a l’espera del que determini el Jutjat d’Instrucció número 2 d’Ibi.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El València Basket recorrerà la multa d’Eurolliga per llançament d’objectes

El València Basket presentarà un recurs contra la multa de cinc mil euros imposada per l'Eurolliga pel llançament d'objectes durant el segon partit de quarts de final davant el Panathinaikos.

Multa de cinc mil euros al València Basket per llançament d’objectes en Eurolliga

L'Eurolliga imposa una multa de cinc mil euros al València Basket pel llançament d'objectes a la pista davant el Panathinaikos i endurix el focus disciplinari sobre diversos incidents recents.

Multa de cinc mil euros al València Basket per llançament d’objectes en Eurolliga

L'Eurolliga ha multat al València Basket amb cinc mil euros per llançament d'objectes a la pista en el segon partit de quarts davant el Panathinaikos i ha imposat sancions addicionals al president del club grec i al jugador Mike James.

Sancionat el president del Panathinaikos amb tres partits sense poder assistir en l’Eurolliga

L'Eurolliga imposa al president del Panathinaikos una multa de 10.000 euros i tres partits sense poder assistir per invadir l'àrea d'anotadors i encarar-se amb els àrbitres a València.

Sancionat el president del Panathinaikos amb tres partits sense poder assistir en Eurolliga

El president del Panathinaikos, Dimitrios Giannakopoulos, ha sigut castigat amb una multa de 10.000 euros i tres partits sense poder assistir després de les seues protestes a València.

El València busca aprofitar les rotacions de l’Atlètic per a acostar-se a la permanència

El València rep a un Atlètic bolcat en la Champions amb l'opció de fer un pas quasi definitiu cap a la permanència. Les nombroses rotacions blanc-i-vermelles i el desgast europeu poden afavorir al conjunt local.

Tres jóvens espanyols, entre els 73 convidats al Combine previ al draft de la NBA 2026

Sergio De Larrea, Aday Mara i Bava Miller figuren entre els 73 jugadors citats al AWS NBA Draft Combine 2026, el gran aparador previ al draft a Chicago.

La Film Symphony Orchestra estrena a València el seu concert Wanted dedicat al western

La Film Symphony Orchestra torna al Palau de la Música de València amb el comiat de Toon Story i l'estrena de Wanted, un nou concert dedicat a les grans bandes sonores del western.