Investigació per l’explosió mortal a Ibi: quatre responsables imputats

La Guàrdia Civil ha iniciat investigacions contra quatre responsables d’una fàbrica situada a Ibi, Alacant, on el novembre passat una explosió d’una caldera va resultar en la mort de tres treballadors i va deixar un altre ferit de gravetat.

Els responsables, tots homes amb edats compreses entre 46 i 71 anys, són acusats de realitzar reformes no autoritzades i sense el necessari control oficial en les instal·lacions de l’empresa. Això ha portat a la imputació de tres delictes d’homicidi per imprudència i tres més de lesions greus per imprudència, segons informà la Guàrdia Civil.

Els fets van tenir lloc el 27 de novembre de 2024, a migdia, a les instal·lacions d’Industrias Climber SA, tal com va comunicar el Centre d’Informació i Coordinació d’Urgències (CICU) i l’equip d’Emergències. Una explosió de gran intensitat va impactar l’empresa, causant la mort immediata de dos operaris, mentre que un tercer va patir ferides mortals malgrat els intents de reanimació. A més, una quarta persona va resultar amb ferides de gravetat.

D’acord amb fonts de la Delegació del Govern, dos dels treballadors que van morir eren empleats de Climber i un altre de la companyia adjacent, Ibipal. La fàbrica Climber es dedica a la fabricació d’envasos de poliestirè expandit i en el moment de l’explosió comptava amb 39 treballadors a l’interior. Ibipal, per la seva banda, fabrica i recicla palets.

La deflagració es va originar en una caldera de biomassa que alimentava el sistema productiu de Climber. Després de l’incident, es va encarregar la investigació a l’Equip Territorial de Policia Judicial de Villena, que va sol·licitar el suport de l’equip d’Investigació d’Incendis de la Guàrdia Civil i del Laboratori de Criminalística d’Alacant.

Durant l’investigació, s’han recollit testimonis i informes tècnics elaborats pel Servici Territorial d’Indústria, Energia i Mines i l’Institut Valencià de Seguretat i Salut en el Treball (INVASSAT). Els resultats d’aquestes diligències han revelat deficiències greus de manteniment en la caldera, així com reformes no autoritzades, contràries a la normativa d’equips a pressió.

Com a conseqüència de les investigacions, s’ha procedit a l’imputació de delictes contra aquests quatre homes, que quedaran a l’espera del que determini el Jutjat d’Instrucció número 2 d’Ibi.

Últimes notícies

Detingut per agredir la seua parella en un càmping de Guardamar i fugir amb furgoneta

Un home de 25 anys ha sigut detingut després d'agredir la seua parella en un càmping de Guardamar del Segura i fugir amb una furgoneta. La víctima ha sigut atesa i ja ha rebut l'alta mèdica en no ser greus les lesions.

El quintet valencià Spanish Brass tocarà l’himne d’Espanya en la final del Mundial

El quintet de metalls valencià Spanish Brass ha sigut triat per interpretar este diumenge l’himne nacional en la final del Mundial de futbol entre Espanya i Argentina a Nova York.

Torrevieja es convertix en l’epicentre mundial de les habaneres amb 700 coralistes de 13 països

Torrevieja acull fins al 25 de juliol el 72é Certamen Coral Internacional d’Habaneras i Polifonia, amb més de 700 cantors de 13 països i quasi 50.000 euros en premis. La gala inaugural s’ha avançat al migdia per no coincidir amb la final del Mundial de futbol entre Espanya i Argentina.

Rescatats a Xàbia dos adults i dos menors arrossegats mar endins amb caiac

Dos adults i dos menors que no podien tornar a la costa en caiac han sigut rescatats per Salvament Marítim a Xàbia després de ser arrossegats mar endins per la corrent.

El FIB de 2027 ja té dates i posa a la venda els primers abonaments este dimarts

El Festival Internacional de Benicàssim celebrarà la seua 31a edició del 15 al 17 de juliol de 2027 i llançarà este dimarts 3.000 primers abonaments promocionals.

Nit rècord de calor a Castelló de la Plana amb 27,2 graus, la més càlida en 115 anys

Castelló de la Plana ha viscut la nit més càlida des de 1911, amb 27,2 graus de mínima i una humitat molt alta, en una nova nit tòrrida a la Comunitat Valenciana a les portes d’una altra ona de calor.

Formació obligatòria en emergències i nou Fons de Resiliència proposats pel PSPV

El PSPV ha registrat en Les Corts una Proposició de Llei per a garantir formació obligatòria en emergències a tota la ciutadania i crear un Fons Valencià de Resiliència dotat amb el 2 % del pressupost autonòmic en protecció civil.

Temperatures de fins a 39 °C encenen l’avís taronja en el nord de València i el sud d’Alacant

Aemet ha activat hui l’avís taronja per calor extrema a l’interior nord de València i el litoral sud d’Alacant, amb màximes de fins a 39 graus.