Investigació per l’explosió mortal a Ibi: quatre responsables imputats

La Guàrdia Civil ha iniciat investigacions contra quatre responsables d’una fàbrica situada a Ibi, Alacant, on el novembre passat una explosió d’una caldera va resultar en la mort de tres treballadors i va deixar un altre ferit de gravetat.

Els responsables, tots homes amb edats compreses entre 46 i 71 anys, són acusats de realitzar reformes no autoritzades i sense el necessari control oficial en les instal·lacions de l’empresa. Això ha portat a la imputació de tres delictes d’homicidi per imprudència i tres més de lesions greus per imprudència, segons informà la Guàrdia Civil.

Els fets van tenir lloc el 27 de novembre de 2024, a migdia, a les instal·lacions d’Industrias Climber SA, tal com va comunicar el Centre d’Informació i Coordinació d’Urgències (CICU) i l’equip d’Emergències. Una explosió de gran intensitat va impactar l’empresa, causant la mort immediata de dos operaris, mentre que un tercer va patir ferides mortals malgrat els intents de reanimació. A més, una quarta persona va resultar amb ferides de gravetat.

D’acord amb fonts de la Delegació del Govern, dos dels treballadors que van morir eren empleats de Climber i un altre de la companyia adjacent, Ibipal. La fàbrica Climber es dedica a la fabricació d’envasos de poliestirè expandit i en el moment de l’explosió comptava amb 39 treballadors a l’interior. Ibipal, per la seva banda, fabrica i recicla palets.

La deflagració es va originar en una caldera de biomassa que alimentava el sistema productiu de Climber. Després de l’incident, es va encarregar la investigació a l’Equip Territorial de Policia Judicial de Villena, que va sol·licitar el suport de l’equip d’Investigació d’Incendis de la Guàrdia Civil i del Laboratori de Criminalística d’Alacant.

Durant l’investigació, s’han recollit testimonis i informes tècnics elaborats pel Servici Territorial d’Indústria, Energia i Mines i l’Institut Valencià de Seguretat i Salut en el Treball (INVASSAT). Els resultats d’aquestes diligències han revelat deficiències greus de manteniment en la caldera, així com reformes no autoritzades, contràries a la normativa d’equips a pressió.

Com a conseqüència de les investigacions, s’ha procedit a l’imputació de delictes contra aquests quatre homes, que quedaran a l’espera del que determini el Jutjat d’Instrucció número 2 d’Ibi.

Últimes notícies

La pluja permet estabilitzar l’incendi forestal de Tuéjar després de cremar 835 hectàrees

L’incendi forestal declarat dimarts a Tuéjar s’ha donat per estabilitzat gràcies a les fortes pluges de la vesprada, després de calcinar 835 hectàrees i amb evacuats que podran tornar a casa prompte.

Com la nutrició de precisió vol acabar arribant al plat del consumidor

Especialistes i empreses han analitzat a València com aconseguir que la nutrició de precisió i la innovació alimentària arriben realment al plat del consumidor, amb l’ajuda de formació, regulació i dades.

Les sales de cinema valencianes poden perdre més d’un milió en ajudes per un canvi de criteri estatal

Les sales de cinema de la Comunitat Valenciana es juguen 1,07 milions d’euros en ajudes després d’un canvi de criteri del Govern central, i el Consell ha anunciat recursos jurídics i una estratègia conjunta amb altres autonomies per a defensar la continuïtat de la finançació.

La valenciana Laura Pérez s’endinsa en la memòria infantil amb la novel·la gràfica ‘El iglú’

La il·lustradora valenciana Laura Pérez, Premi Eisner 2026, presenta 'El iglú', una novel·la gràfica gairebé muda sobre infància, records i desarrelament, creada amb el guionista Guillermo Corral van Damme i ambientada a la ciutat suïssa de La Chaux-de-Fonds.

Rescaten un home en caure per un barranc de 30 metres a l’Alqueria d’Asnar

Un helicòpter del Consorci Provincial de Bombers d’Alacant ha rescatat un home que ha caigut per un barranc d’uns 30 metres a l’Alqueria d’Asnar i l’ha traslladat a l’Hospital d’Alcoi.

Investiguen l’origen humà de l’incendi forestal de Tuéjar, encara actiu

L’incendi forestal declarat a Tuéjar continua actiu però amb evolució favorable i s’han descartat causes naturals en el seu origen, després de calcinar 835 hectàrees del paratge, part de la reserva de la Biosfera de l’Alt Túria.

Així serà el desembassament preventiu a la presa de Buseo i com pot afectar els pobles riu avall

La Generalitat ha informat els ajuntaments situats riu avall de la presa de Buseo d’un desembassament preventiu de cabal i els demana reforçar la vigilància i avisar la població en zones pròximes al riu.

AVE defensa que la campanya de suport a Ceuta és seua i d’adhesió voluntària

L’Associació Valenciana d’Empresaris assegura que la campanya ‘Todos somos caballas’ és una iniciativa pròpia, de caràcter social i amb participació voluntària dels clubs, després de la polèmica pels gestos d’alguns futbolistes i les crítiques a Ez Abde al Marroc.