Investigat el conductor d’un vehicle articulat que multiplicava per huit la taxa d’alcoholèmia

L’home, que apenes es va poder baixar del vehicle i no es tenia en peus, circulava de forma perillosa per la A-7 a l’altura d’Alberic

VALÈNCIA, 11 (EUROPA PRESS)

La Guàrdia Civil investiga al conductor d’un vehicle articulat que suposadament va multiplicar per huit la taxa d’alcoholèmia, segons ha informat l’institut armat en un comunicat. Diversos conductors van alertar als agents que el vehicle, de 40.000 quilos, circulava de forma perillosa per la A-7, pel terme d’Alberic, en sentit cap a Alacant.

Els fets van succeir en la vesprada del divendres, en un moment d’elevada intensitat de circulació, quan la Central Operativa de Trànsit de València va rebre una comunicació que un vehicle articulat de 40.000 kg circulava «de costat a costat» en direcció a Alacant.

Gràcies a la col·laboració de diversos conductors que seguien al vehicle articulat i que no s’atrevien a avançar-ho per les bandades que efectuava el camió, es va poder establir un dispositiu amb motoristes del Subsector de Trànsit de la Guàrdia Civil de València que van localitzar el vehicle a l’altura d’Alberic.

Els agents van ser a realitzar les proves d’alcohol i drogues al conductor, que «amb apenes va poder baixar-se del vehicle», precisa la Guàrdia Civil. El resultat llançat va ser el d’una taxa d’alcohol en aire espirat que multiplicava per huit la màxima permesa per a conductors professionals.

L’implicat va tenir «serioses dificultats per a mantenir-se en peus», la qual cosa li incapacitava «totalment» per a conduir qualsevol tipus de vehicle d’este pes i dimensions. L’home, de 44 anys, ha quedat investigat i a la disposició de l’autoritat judicial, acusat dels delictes de conducció temerària i de conducció baix la influència de begudes alcohòliques.

El conductor s’enfronta a penes que poden suposar la pèrdua del permís de conducció fins a quatre anys i penes de presó de fins a sis mesos. La Guàrdia Civil destaca que la col·laboració ciutadana i la ràpida actuació dels agents motoristes de Trànsit va ser «fonamental» per a evitar que es produïren accidents o lesions i danys a tercers.

Últimes notícies

Compromís dona llum verda a Mónica Oltra com a candidata a l’alcaldia de València

L’executiva de Compromís per València ha aprovat per consens iniciar el procés per a convocar una assemblea extraordinària que ratifique Mónica Oltra com a candidata a l’alcaldia de València, a proposta de l’exalcalde Joan Ribó.

El Valencia Basket remunta a temps i castiga el Bilbao en un final d’infart (83-80)

El Valencia Basket remunta tretze punts en tres minuts i mig davant el Surne Bilbao Basket al Roig Arena (83-80) i s’avança en l’eliminatòria de quarts de final de la Lliga Endesa després d’un partit que els visitants havien controlat durant 34 minuts.

Justícia elevarà el pressupost de 2026 fins als 613 milions amb un increment del 5,6 %

La Conselleria de Justícia, Transparència i Participació disposarà en 2026 de 612,9 milions d’euros, 32,7 milions més que en 2025, per avançar cap a un model judicial més modern, àgil i eficient, en un context d’infrafinançament estructural.

Mora una dona de 61 anys en un greu accident de trànsit al centre d’Alcoi

Una dona de 61 anys ha mort este dimecres a migdia en un atropellament al centre d’Alcoi després que un cotxe col·lisionara, arrancara dos arbres i impactara contra ella. Una altra dona de 79 anys ha resultat ferida amb politraumatismes i ha sigut traslladada a l’Hospital d’Alcoi.

El pressupost dana de 2026 destina 445 milions per a impulsar la recuperació i tancar la reconstrucció

El vicepresident tercer del Consell, Vicente Martínez Mus, anuncia que el pressupost dana de 2026 inclou més de 445 milions, dins d’unes comptes de 1.100 milions, per a culminar la reconstrucció després de les riuades de 2024 i reforçar la prevenció davant fenòmens extrems.

El CSN eleva a nivell 2 un incident a la central nuclear de Cofrents del 2 de maig

El Consell de Seguretat Nuclear ha classificat com a incident de nivell 2 a l'escala internacional el sucsés ocorregut el 2 de maig a la central nuclear de Cofrents, relacionat amb el funcionament anòmal de huit vàlvules d'aïllament de vapor, sense conseqüències per a persones ni medi ambient.

Un club de futbol base investiga un possible espectacle eròtic en una festa amb menors

El CB Bonrepòs i Mirambell ha obert una investigació interna per aclarir si en una celebració del seu equip juvenil en una instal·lació municipal es va fer un espectacle eròtic amb menors presents i ja ha pres mesures cautelars.

Pérez Llorca anuncia una línia rècord de 50 milions per a modernitzar el camp valencià

Juanfran Pérez Llorca anuncia en Carlet la major línia d’ajudes de la història de la Comunitat Valenciana per a modernitzar explotacions agràries, dotada amb 50 milions d’euros i amb especial suport a jóvens i zones rurals.