Investigat el conductor d’un vehicle articulat que multiplicava per huit la taxa d’alcoholèmia

L’home, que apenes es va poder baixar del vehicle i no es tenia en peus, circulava de forma perillosa per la A-7 a l’altura d’Alberic

VALÈNCIA, 11 (EUROPA PRESS)

La Guàrdia Civil investiga al conductor d’un vehicle articulat que suposadament va multiplicar per huit la taxa d’alcoholèmia, segons ha informat l’institut armat en un comunicat. Diversos conductors van alertar als agents que el vehicle, de 40.000 quilos, circulava de forma perillosa per la A-7, pel terme d’Alberic, en sentit cap a Alacant.

Els fets van succeir en la vesprada del divendres, en un moment d’elevada intensitat de circulació, quan la Central Operativa de Trànsit de València va rebre una comunicació que un vehicle articulat de 40.000 kg circulava “de costat a costat” en direcció a Alacant.

Gràcies a la col·laboració de diversos conductors que seguien al vehicle articulat i que no s’atrevien a avançar-ho per les bandades que efectuava el camió, es va poder establir un dispositiu amb motoristes del Subsector de Trànsit de la Guàrdia Civil de València que van localitzar el vehicle a l’altura d’Alberic.

Els agents van ser a realitzar les proves d’alcohol i drogues al conductor, que “amb apenes va poder baixar-se del vehicle”, precisa la Guàrdia Civil. El resultat llançat va ser el d’una taxa d’alcohol en aire espirat que multiplicava per huit la màxima permesa per a conductors professionals.

L’implicat va tenir “serioses dificultats per a mantenir-se en peus”, la qual cosa li incapacitava “totalment” per a conduir qualsevol tipus de vehicle d’este pes i dimensions. L’home, de 44 anys, ha quedat investigat i a la disposició de l’autoritat judicial, acusat dels delictes de conducció temerària i de conducció baix la influència de begudes alcohòliques.

El conductor s’enfronta a penes que poden suposar la pèrdua del permís de conducció fins a quatre anys i penes de presó de fins a sis mesos. La Guàrdia Civil destaca que la col·laboració ciutadana i la ràpida actuació dels agents motoristes de Trànsit va ser “fonamental” per a evitar que es produïren accidents o lesions i danys a tercers.

Últimes notícies

Educació proposa una pujada salarial progressiva de fins a 200 euros al mes per a frenar la vaga docent

Educació planteja als sindicats una pujada salarial progressiva de fins a 200 euros mensuals fins a 2028 i noves taules de treball per a intentar desconvocar la vaga indefinida del professorat.

El València Basket celebra la Lliga Femenina i posposa més comiats després de les eixides de Fiebich i Fam

El València Basket festeja el seu quart títol de la Lliga Femenina Endesa en el Roig Arena amb homenatges a Leo Fiebich i Awa Fam, mentres evita anunciar més acomiadades malgrat els contractes que finalitzen el 30 de juny.

L’afició taronja plena el Roig Arena per a celebrar la primera Lliga Femenina Endesa a casa

El València Basket festeja amb prop d'un miler d'aficionats en el Roig Arena la seua primera Lliga Femenina Endesa aconseguida en el pavelló, en un acte marcat pels comiats i els agraïments.

L’afició taronja plena el Roig Arena per a festejar la primera Lliga Femenina Endesa

El València Basket femení va compartir amb prop d'un miler d'aficionats la celebració de la seua primera Lliga Femenina Endesa en el Roig Arena, en un acte marcat pels comiats i la música.

Camps celebra els congressos territorials del PP malgrat el retard en la Comunitat Valenciana

Francisco Camps valora la convocatòria dels congressos territorials del PP encara que el de la Comunitat Valenciana es retarde fins a tardor, i reclama igualtat de condicions internes per a la seua candidatura al PPCV.

Burgos reivindica tots els títols del València Basket femení i evita jerarquies

Rubén Burgos es resistix a considerar més important l'últim títol de la Lliga Femenina Endesa i demana no normalitzar els èxits continuats del València Basket femení.

Detingut a Alacant el líder d’un clan vinculat a la Camorra i buscat per Europol

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a Pietro Izzo, presumpte lider del clan Licciardi vinculat a la Camorra napolitana, reclamat per Itàlia per xantatge i extorsion.