Investigat el conductor d’un vehicle articulat que multiplicava per huit la taxa d’alcoholèmia

L’home, que apenes es va poder baixar del vehicle i no es tenia en peus, circulava de forma perillosa per la A-7 a l’altura d’Alberic

VALÈNCIA, 11 (EUROPA PRESS)

La Guàrdia Civil investiga al conductor d’un vehicle articulat que suposadament va multiplicar per huit la taxa d’alcoholèmia, segons ha informat l’institut armat en un comunicat. Diversos conductors van alertar als agents que el vehicle, de 40.000 quilos, circulava de forma perillosa per la A-7, pel terme d’Alberic, en sentit cap a Alacant.

Els fets van succeir en la vesprada del divendres, en un moment d’elevada intensitat de circulació, quan la Central Operativa de Trànsit de València va rebre una comunicació que un vehicle articulat de 40.000 kg circulava “de costat a costat” en direcció a Alacant.

Gràcies a la col·laboració de diversos conductors que seguien al vehicle articulat i que no s’atrevien a avançar-ho per les bandades que efectuava el camió, es va poder establir un dispositiu amb motoristes del Subsector de Trànsit de la Guàrdia Civil de València que van localitzar el vehicle a l’altura d’Alberic.

Els agents van ser a realitzar les proves d’alcohol i drogues al conductor, que “amb apenes va poder baixar-se del vehicle”, precisa la Guàrdia Civil. El resultat llançat va ser el d’una taxa d’alcohol en aire espirat que multiplicava per huit la màxima permesa per a conductors professionals.

L’implicat va tenir “serioses dificultats per a mantenir-se en peus”, la qual cosa li incapacitava “totalment” per a conduir qualsevol tipus de vehicle d’este pes i dimensions. L’home, de 44 anys, ha quedat investigat i a la disposició de l’autoritat judicial, acusat dels delictes de conducció temerària i de conducció baix la influència de begudes alcohòliques.

El conductor s’enfronta a penes que poden suposar la pèrdua del permís de conducció fins a quatre anys i penes de presó de fins a sis mesos. La Guàrdia Civil destaca que la col·laboració ciutadana i la ràpida actuació dels agents motoristes de Trànsit va ser “fonamental” per a evitar que es produïren accidents o lesions i danys a tercers.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Ull Gargot transforma el dibuix en solitari en una comunitat creativa a l’aire lliure a València

Ull Gargot ha convertit l'acte íntim de dibuixar en una trobada mensual i gratuïta en espais públics de València, on professionals i aficionats compartixen quaderns, processos i idees a l'aire lliure.

Cel nuvolós i lleuger repunt de temperatures a l’interior per a tancar abril en la Comunitat

La Comunitat Valenciana afronta l'últim dissabte d'abril amb cel nuvolós, possibilitat de pluges en l'extrem sud, temperatures quasi sense canvis i vent fluix de component este.

La majoria del professorat valencià recolza una vaga indefinida des de l’11 de maig

Quasi deu mil docents valencians participen en una consulta sindical i s'inclinen majoritàriament per iniciar una vaga indefinida l'11 de maig, amb un ampli suport a mantindre-la el temps que siga necessari.

Diana Morant acusa a Pérez Llorca d’anteposar l’agenda de Vox a les prioritats dels valencians

Diana Morant critica que el Govern valencià de Juanfran Pérez Llorca seguix l'agenda pactada amb Vox, amb privatització de servicis públics i falta de celebració del 25 d’Abril.

TastArròs 2026 plena d’arròs i tradició la plaça de l’Ajuntament de València

La plaça de l'Ajuntament de València celebra la primera jornada de TastArròs 2026, una trobada popular que reivindica l'arròs amb propostes gastronòmiques, activitats culturals i tradició local.

El Real Oviedo s’agarra a la seua última opció davant un Elx encara sense guanyar fora de casa

El Real Oviedo, cuer de Primera Divisió, es juga gran part de les seues opcions de permanència davant un Elx que encara no ha guanyat a domicili però arriba llançat en resultats recents.

Bernabé contraposa la prioritat veïnal del PSPV a l’abandó de Catalá en Orriols

Pilar Bernabé reivindica en Orriols la prioritat veïnal del PSPV i acusa el govern de María José Catalá d'abandonar el barri i retallar inversions i servicis bàsics.

Màxim Quiles domina de nou a Jerez i passa a la Q2 amb el millor temps en Moto3

Màxim Quiles torna a marcar la referència en Moto3 en el Gran Premi d'Espanya, lidera la segona jornada de lliures a Jerez sobre asfalt mullat i accedix a la Q2 amb solvència.