17.1 C
València
Dimecres, 10 desembre, 2025

Investigat el conductor d’un vehicle articulat que multiplicava per huit la taxa d’alcoholèmia

L’home, que apenes es va poder baixar del vehicle i no es tenia en peus, circulava de forma perillosa per la A-7 a l’altura d’Alberic

VALÈNCIA, 11 (EUROPA PRESS)

La Guàrdia Civil investiga al conductor d’un vehicle articulat que suposadament va multiplicar per huit la taxa d’alcoholèmia, segons ha informat l’institut armat en un comunicat. Diversos conductors van alertar als agents que el vehicle, de 40.000 quilos, circulava de forma perillosa per la A-7, pel terme d’Alberic, en sentit cap a Alacant.

Els fets van succeir en la vesprada del divendres, en un moment d’elevada intensitat de circulació, quan la Central Operativa de Trànsit de València va rebre una comunicació que un vehicle articulat de 40.000 kg circulava “de costat a costat” en direcció a Alacant.

Gràcies a la col·laboració de diversos conductors que seguien al vehicle articulat i que no s’atrevien a avançar-ho per les bandades que efectuava el camió, es va poder establir un dispositiu amb motoristes del Subsector de Trànsit de la Guàrdia Civil de València que van localitzar el vehicle a l’altura d’Alberic.

Els agents van ser a realitzar les proves d’alcohol i drogues al conductor, que “amb apenes va poder baixar-se del vehicle”, precisa la Guàrdia Civil. El resultat llançat va ser el d’una taxa d’alcohol en aire espirat que multiplicava per huit la màxima permesa per a conductors professionals.

L’implicat va tenir “serioses dificultats per a mantenir-se en peus”, la qual cosa li incapacitava “totalment” per a conduir qualsevol tipus de vehicle d’este pes i dimensions. L’home, de 44 anys, ha quedat investigat i a la disposició de l’autoritat judicial, acusat dels delictes de conducció temerària i de conducció baix la influència de begudes alcohòliques.

El conductor s’enfronta a penes que poden suposar la pèrdua del permís de conducció fins a quatre anys i penes de presó de fins a sis mesos. La Guàrdia Civil destaca que la col·laboració ciutadana i la ràpida actuació dels agents motoristes de Trànsit va ser “fonamental” per a evitar que es produïren accidents o lesions i danys a tercers.

Últimes notícies

Pérez Llorca i Pedro Sánchez es reuniran el 17 de desembre per a impulsar la reconstrucció

Juanfran Pérez Llorca es reunirà el 17 de desembre en Moncloa amb Pedro Sánchez per a reclamar més coordinació i una comissió mixta per a la reconstrucció després de la dana. La cita inclourà reivindicacions sobre finançament autonòmic, fons d'anivellament i l'aigua per a la Comunitat.

Veïns i turistes gaudixen del pesebre més gran del món a Alacant

Centenars de persones visiten el Betlem Monumental instal·lat en la plaça de l'Ajuntament d'Alacant, amb sis figures que en 2020 van entrar en el Llibre Guiness dels Rècords. El tancament al trànsit i el bon temps han facilitat l'afluència.

Vox denuncia a l’associació juvenil Revolta per descomptat desviament de fons de la dana

El partit ha portat a l'Autoritat Independent de Protecció de l'Informant suposades irregularitats en Revolta. L'acció s'ha sumat a una altra ja registrada davant la Fiscalia per dos directius de l'organització contra la seua cúpula.

Sumar demanarà compareixences de Vox i de Revolta en la comissió de la DANA

Nahuel González ha avançat que Sumar sol·licitarà que responsables de Vox i de l'organització juvenil Revolta expliquen les denúncies de desviament de donacions. Confia en el suport del PSOE i dels socis d'investidura

Directius de mitjans defenen la IA com a ferramenta i alerten que no substituïx al periodista

En un fòrum sectorial, responsables d'RTVE, ABC i L'Espanyol han avalat la IA com a suport per a agilitzar processos i han insistit que la credibilitat depén del periodista.

Cau un conductor sense carnet amb quasi 10 quilos de marihuana ocults en el maleter a Elda

Un control policial aleatori a Elda ha acabat amb la detenció d'un conductor sense carnet i el seu acompanyant. En el maleter ocultaven quasi 10 quilos de cabdells de marihuana.

La directora del gabinet de Mazón no recorda una anomenada a les 19.42 el dia de la dana

Pilar Montes, càrrec del gabinet de Carlos Mazón, ha declarat que no recorda haver parlat amb ell a les 19.42 del 29 d'octubre i que eixa crida no figura en el seu registre. El seu testimoniatge s'emmarca en la causa penal sobre la gestió de la dana a Catarroja.

Detingut de nou el presumpte agressor de la seua parella a Catarroja després de la mort de la víctima tres dies després

La Guàrdia Civil ha tornat a detindre a un home de 43 anys per una agressió a la seua parella a Catarroja, després de morir ella en l'UCI tres dies després. El jutjat ha ordenat l'arrest per risc de fugida, després que quedara en llibertat amb mesures cautelars.