16.4 C
València
Dijous, 19 febrer, 2026

Investigat el conductor d’un vehicle articulat que multiplicava per huit la taxa d’alcoholèmia

L’home, que apenes es va poder baixar del vehicle i no es tenia en peus, circulava de forma perillosa per la A-7 a l’altura d’Alberic

VALÈNCIA, 11 (EUROPA PRESS)

La Guàrdia Civil investiga al conductor d’un vehicle articulat que suposadament va multiplicar per huit la taxa d’alcoholèmia, segons ha informat l’institut armat en un comunicat. Diversos conductors van alertar als agents que el vehicle, de 40.000 quilos, circulava de forma perillosa per la A-7, pel terme d’Alberic, en sentit cap a Alacant.

Els fets van succeir en la vesprada del divendres, en un moment d’elevada intensitat de circulació, quan la Central Operativa de Trànsit de València va rebre una comunicació que un vehicle articulat de 40.000 kg circulava “de costat a costat” en direcció a Alacant.

Gràcies a la col·laboració de diversos conductors que seguien al vehicle articulat i que no s’atrevien a avançar-ho per les bandades que efectuava el camió, es va poder establir un dispositiu amb motoristes del Subsector de Trànsit de la Guàrdia Civil de València que van localitzar el vehicle a l’altura d’Alberic.

Els agents van ser a realitzar les proves d’alcohol i drogues al conductor, que “amb apenes va poder baixar-se del vehicle”, precisa la Guàrdia Civil. El resultat llançat va ser el d’una taxa d’alcohol en aire espirat que multiplicava per huit la màxima permesa per a conductors professionals.

L’implicat va tenir “serioses dificultats per a mantenir-se en peus”, la qual cosa li incapacitava “totalment” per a conduir qualsevol tipus de vehicle d’este pes i dimensions. L’home, de 44 anys, ha quedat investigat i a la disposició de l’autoritat judicial, acusat dels delictes de conducció temerària i de conducció baix la influència de begudes alcohòliques.

El conductor s’enfronta a penes que poden suposar la pèrdua del permís de conducció fins a quatre anys i penes de presó de fins a sis mesos. La Guàrdia Civil destaca que la col·laboració ciutadana i la ràpida actuació dels agents motoristes de Trànsit va ser “fonamental” per a evitar que es produïren accidents o lesions i danys a tercers.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Luís Castro: ‘Si haguérem jugat tota la nit tampoc haguérem marcat’

El tècnic del Llevant va lamentar la falta d'encert després de la derrota davant el Vila-real i va defendre el lliurament de l'equip. Va assenyalar el dol davant el Barça com una final i va explicar la situació de Etta Eyong i la seua clàusula.

Marcelino avisa després del 0-1 al Llevant: la tranquil·litat m’agrada poc

El Vila-real va guanyar 0-1 al Llevant i Marcelino va restar importància a l'avantatge de set punts sobre el Betis. Va celebrar la porteria a zero i va lamentar no sentenciar.

El Vila-real assalta el Ciutat amb un gol de Mikautadze i complica encara més la situació del Llevant

Una miqueta de Mikautadze en el 57 va donar la victòria al Vila-real en el Ciutat de València en el dol ajornat de la jornada 16. Els groguets es van afermar tercers i el Llevant va continuar penúltim.

Mikautadze decidix en Llevant i firma el seu octau gol en LaLiga

El davanter del Vila-real va donar la victòria a domicili amb el seu octau tant del curs. El seu encert li col·loca en el grup de huit gols després de 24 jornades.

Renúncia el regidor de Mobilitat de Castelló investigat per la gestió de multes

Cristian Ramírez ha deixat l'acta i totes les seues responsabilitats després de la reobertura de diligències per les multes de la zona ORA. Al·lega pressió política i prioritza la seua salut mental.

Tres associacions de víctimes del 29-O reclamen a Pérez Llorca mesures més enllà de les ajudes

Tres associacions d'afectats responen a l'ajuda de 80.000 euros per família de les 230 víctimes mortals i demanen reconeixement, responsabilitat i transparència, a més de prevenció i canvi de polítiques.

Detingut l’exmarit i pare de les víctimes com a presumpte autor del doble crim de Xilxes

L'exmarit i pare de la dona i la xiqueta trobades mortes a Xilxes ha sigut detingut com a presumpte autor. La investigació seguix oberta per a determinar si és violència de gènere.

Pérez Llorca defén la gestió del Consell en les vivendes públiques d’Alacant i l’oposició exigix dimissions

En la seua primera sessió de control, Pérez Llorca ha reivindicat la política útil i ha detallat mesures davant les irregularitats en adjudicacions a Alacant, mentres PSPV i Compromís reclamen cessaments i eleccions.