18 C
València
Dimarts, 24 febrer, 2026

L’IPC puja al 6,1% al febrer per l’encariment de l’electricitat i els aliments

L’Índex de Preus de Consum (IPC) va pujar un 1% al febrer en relació amb el mes anterior i va elevar dos dècimes la taxa interanual, fins al 6,1%, per l’encariment de l’energia i els aliments.

Segons les dades publicades hui per l’Institut Nacional d’Estadística (INE), l’índex de preus de consum (IPC) se situa en un 6,1% el segon mes de l’any i continua a l’alça des del gener, que va trencar amb cinc mesos de descensos, coincidint amb el final del descompte de combustible.

Estadística atribueix la pujada de l’IPC, principalment, a l’encariment de l’energia i al fet que els preus d’aliments i begudes no alcohòliques han pujat més del que ho van fer ara fa tot just un any, malgrat la rebaixa de l’IVA aprovada pel govern sobre els aliments més bàsics.

La inflació subjacent (sense aliments no elaborats ni productes energètics), que al febrer va pujar dos dècimes, fins al 7,7%, se situa 1,6 punts per sobre de l’IPC general i en els valors més alts en més de 40 anys.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Alacant xifra en 46 els pisos públics investigats sense empadronats a la Platja de Sant Joan

L'Ajuntament ha detectat 46 de 140 vivendes de la promoció Els Naus sense ningú empadronat i traslladarà les dades al jutjat. També observa indicis d'altres irregularitats.

Normalitzat el servici en les línies 2 i 7 després d’un robatori de cable; la 1 manté retards

El servici s'ha restablit en les línies 2 i 7 després de la reparació del cable sostret, mentres la línia 1 seguix amb demores. Els treballs continuen fins a recuperar la normalitat.

L’Audiència de València ordena obrir el juí oral a Mónica Oltra per encobriment

L'Audiència Provincial de València ha ordenat al Jutjat d'Instrucció 15 obrir juí oral a Mónica Oltra i a altres nou pel presumpte encobriment dels abusos a una menor. La decisió revoca la negativa prèvia i aprecia base indiciària suficient per a enjudiciar els fets.

Consum va facturar 891 milions a la seua franquícia Charter en 2025 i va obrir 41 botigues

Consum va incrementar un 14,02% la facturació a la seua franquícia Charter en 2025, fins a 891,11 milions, i va elevar la xarxa a 504 botigues. El 73% de les obertures es va concentrar en la Comunitat Valenciana i Catalunya; per a 2026 preveu 37 noves botigues i una alça del 8,2%.

Dos detinguts per defraudar 217.000 euros amb falses inversions immobiliàries

La Policia Nacional ha detingut a València a un home i una dona per, presumptament, estafar 217.000 euros a una dona amb suposades inversions a Madrid. Van ser arrestats quan anaven a tornar a sol·licitar-li diners i van quedar en llibertat amb mesures cautelars.

La Comunitat Valenciana suma 1,4 milions de pernoctacions hoteleres al gener i puja preus un 6%

La Comunitat Valenciana va registrar 1,4 milions de pernoctacions hoteleres al gener, amb preus un 6% més cars. El turista estranger va aportar més nits malgrat arribar en menor número.

El Llevant necessita huit triomfs en tretze jornades per a depassar els 40 punts

Penúltim amb 18 punts, l'equip ha de sumar 24 més per a arribar a 42, el llindar que sol assegurar la salvació. Enfronta quatre dols directes que marcaran el seu futur.

Concentració davant Les Corts fa costat a les víctimes de la dana i exigix presó per a Mazón

Una concentració davant Les Corts ha recolzat a les víctimes de la dana de 2024 i ha exigit presó per a Carlos Mazón. Els afectats intervindran 483 dies després i hi haurà una altra protesta l'1 de març.