L’IPC puja al 6,1% al febrer per l’encariment de l’electricitat i els aliments

L’Índex de Preus de Consum (IPC) va pujar un 1% al febrer en relació amb el mes anterior i va elevar dos dècimes la taxa interanual, fins al 6,1%, per l’encariment de l’energia i els aliments.

Segons les dades publicades hui per l’Institut Nacional d’Estadística (INE), l’índex de preus de consum (IPC) se situa en un 6,1% el segon mes de l’any i continua a l’alça des del gener, que va trencar amb cinc mesos de descensos, coincidint amb el final del descompte de combustible.

Estadística atribueix la pujada de l’IPC, principalment, a l’encariment de l’energia i al fet que els preus d’aliments i begudes no alcohòliques han pujat més del que ho van fer ara fa tot just un any, malgrat la rebaixa de l’IVA aprovada pel govern sobre els aliments més bàsics.

La inflació subjacent (sense aliments no elaborats ni productes energètics), que al febrer va pujar dos dècimes, fins al 7,7%, se situa 1,6 punts per sobre de l’IPC general i en els valors més alts en més de 40 anys.

Últimes notícies

El València Basket es classifica per a la seua quarta final ACB, de nou contra el Barça

El València Basket ha derrotat l'Asisa Joventut en el tercer partit de semifinals de la Lliga Endesa i disputarà la seua quarta final ACB, la segona consecutiva i la segona contra el Barça.

El Valencia Basket torna a la final ACB: quarta de la seua història i segona seguida contra el Barça

El Valencia Basket ha aconseguit el passe a la seua quarta final de la Lliga ACB després de superar l'Asisa Joventut, i repetirà presència per segon any consecutiu, ara davant el Barça, rival que ja el va superar en la final de 2003.

El Valencia Basket s’impon en Badalona i es classifica per a la final de la Lliga Endesa

El Valencia Basket ha guanyat l’Asisa Joventut a Badalona per 73-87 en el tercer partit de la sèrie i s’ha classificat per a la final de la Lliga Endesa, que disputarà contra el Barça al Roig Arena.

Mor un home de 69 anys mentres es banyava a la platja de Daimús

Un home de 69 anys ha mort este diumenge a la platja de Daimús, a la Safor, després de ser rescatat de l'aigua i no superar les maniobres de reanimació practicades pel SAMU.

L’incendi de vegetació de Segart evoluciona de manera favorable i no arriba a ser forestal

Diverses dotacions del Consorci Provincial i de la Generalitat treballen esta vesprada en un incendi de vegetació a Segart, a la Calderona, que evoluciona de manera positiva i encara no s’ha convertit en incendi forestal.

Rescaten un motorista ferit d’una cuneta en un accident a Cortes de Pallás

Bombers del Consorci Provincial de València han rescatat este diumenge un motorista ferit que havia caigut al fons d’una cuneta després de xocar amb un cotxe a Cortes de Pallás. L’home ha sigut estabilitzat in situ i evacuat en helicòpter fins a l’Hospital La Fe.

Un banc de meduses obliga a alçar la bandera groga a la platja de la Goleta de Tavernes

Un banc de meduses ha causat picadures a diversos participants d’un triatló a la platja de la Goleta de Tavernes de la Valldigna i ha obligat a hissar la bandera groga i l’avís específic de meduses mentre es revisa tot el litoral del municipi.

Castelló neteja més de 115 solars municipals i privats en la campanya 2025-2026

L'Ajuntament de Castelló ha impulsat la limpiesa de més de 115 solars municipals i privats entre 2025 i 2026, exigint als propietaris que complisquen amb el manteniment obligatori dels seus terrenys.