21.2 C
València
Dimecres, 11 febrer, 2026

L’IPC puja tres dècimes a l’agost fins al 2,6% per l’increment dels carburants

La inflació ha repuntat a l’agost tres dècimes, al 2,6%, segons la dada avançada d’agost publicada aquest dimecres per l’Institut Nacional d’Estadística (INE), principalment a causa de la pujada dels preus dels carburants i dels combustibles líquids.

Amb la dada avançada de l’agost, la inflació manté el camí alcista iniciat al juliol (2,3%), impulsat també per l’encariment dels carburants, després de dos mesos consecutius de caigudes que van portar l’IPC al juny a l’1,9% -el seu nivell menor des del març del 2021-, encara que es troba lluny de les taxes de dos dígits registrades l’estiu del 2022.

En canvi, l’INE va destacar el comportament dels preus de l’electricitat, que aquest mes augmenten, però menys que a l’agost del 2022.

Tot i la pujada, la inflació registrada que l’agost és la tercera més baixa des del març del 2022, quan es va situar en el 3,4%, per la qual cosa ja ha retornat als nivells previs a la guerra d’Ucraïna. No passa el mateix amb la subjacent, que es manté elevada i en xifres similars a les de fa just un any, quan es va situar en el 6,4%.

Els preus registren a l’agost una taxa del 0,5% davant del juliol. Es coneixeran els detalls de la dada coneguda avui quan l’INE publique la dada definitiva el pròxim 12 de setembre. Aquests segueixen per sobre de l’objectiu de referència a mitjà termini del 2 % anual marcat pel Banc Central Europeu.

Últimes notícies

Pérez Llorca creu que no tindrà problemes amb Vox pel cas de les VPP d’Alacant

El president de la Generalitat va assegurar que la resposta davant les presumptes irregularitats en l'adjudicació de VPP ha sigut transparent i contundent. Va defendre a la conselleria i va descartar que el cas deteriore la seua relació amb Vox.

Bernabé titlla de desficaci la rebaixa fiscal i acusa a Pérez Llorca de submís a Feijóo

Pilar Bernabé ha criticat la bonificació del 99% de l'impost de successions anunciada per Pérez Llorca i ha reclamat prioritzar el finançament. També ha acusat a Feijóo de mantindre un no a tot sense alternatives.

Bernabé retrau al PP un café per a tots en vivenda i alerta de favoritismes

Pilar Bernabé ha acusat el PP d'aplicar un model de vivenda pública de café per a tots que, al seu juí, afavorix a càrrecs i afins i pervertix la finalitat social.

Replanten més de 10.000 exemplars de posidònia per a restaurar tres hectàrees del litoral mediterrani

Acció Posidònia ha reintroduït més de 10.000 plantes per a recuperar tres hectàrees a Balears, Catalunya, Comunitat Valenciana i Murcia. El projecte, el major fins a la data al Mediterrani, combina voluntariat, cultiu 'in vitro' i formació.

Últim tram per a blindar el subministrament d’aigua a València i la seua àrea metropolitana

La EMSHI ha iniciat l'últim tram que unirà les potabilitzadores de La Presa i El Realón per a garantir el proveïment a València davant incidències greus. La fase, amb 13,5 milions d'inversió i finalització prevista en 2027, reforça la xarxa que atén 1,7 milions en 51 municipis

L’alcalde d’Alacant desoïx les demandes de dimissió i se centra en la gestió després del cas de les VPP

Luis Barcala ha evitat respondre a les peticions de dimissió per les suposades irregularitats en l'adjudicació de VPP en Platja de Sant Joan i ha insistit que la seua prioritat és la gestió i aclarir l'ocorregut.

La jutgessa de la DANA cita a 39 testimonis entre agents mediambientals i bombers forestals

La magistrada que investiga la gestion de la DANA del 29 d'octubre de 2024 ha acordat telefonar a 39 nous testimonis. Busca reconstruir la vigilància de rius i barrancs i el flux d'avisos a la poblacion.

L’Ajuntament sancionarà a Compromís per omplir València de cartells en la seua campanya contra Catalá

El consistori anuncia sancions a Compromís per una campanya de cartells que apel·la a l'alcaldessa i denuncia problemes en el transport públic. Catalá critica l'acció i defén que els polítics han de donar exemple.