L’IPC puja tres dècimes a l’agost fins al 2,6% per l’increment dels carburants

La inflació ha repuntat a l’agost tres dècimes, al 2,6%, segons la dada avançada d’agost publicada aquest dimecres per l’Institut Nacional d’Estadística (INE), principalment a causa de la pujada dels preus dels carburants i dels combustibles líquids.

Amb la dada avançada de l’agost, la inflació manté el camí alcista iniciat al juliol (2,3%), impulsat també per l’encariment dels carburants, després de dos mesos consecutius de caigudes que van portar l’IPC al juny a l’1,9% -el seu nivell menor des del març del 2021-, encara que es troba lluny de les taxes de dos dígits registrades l’estiu del 2022.

En canvi, l’INE va destacar el comportament dels preus de l’electricitat, que aquest mes augmenten, però menys que a l’agost del 2022.

Tot i la pujada, la inflació registrada que l’agost és la tercera més baixa des del març del 2022, quan es va situar en el 3,4%, per la qual cosa ja ha retornat als nivells previs a la guerra d’Ucraïna. No passa el mateix amb la subjacent, que es manté elevada i en xifres similars a les de fa just un any, quan es va situar en el 6,4%.

Els preus registren a l’agost una taxa del 0,5% davant del juliol. Es coneixeran els detalls de la dada coneguda avui quan l’INE publique la dada definitiva el pròxim 12 de setembre. Aquests segueixen per sobre de l’objectiu de referència a mitjà termini del 2 % anual marcat pel Banc Central Europeu.

Últimes notícies

Paco Roca denuncia el plagi d’un cartell seu i alerta de l’ús indegut de la IA

Paco Roca denuncia el plagi del cartell de la 60 Fira del Llibre de València en un anunci de la Fira del Llibre de San Martín de la Vega i advertix del risc d'usar IA vulnerant drets d'autor.

Educació i sindicats xoquen per les ràtios i la Conselleria prepara una nova proposta

La Conselleria d'Educació i els sindicats docents mantenen el seu desacord sobre la reducció de ràtios i l'administració es compromet a presentar una nova proposta mentres continua la vaga indefinida.

La regidora de Vox a València Cecilia Herrero serà jutjada per un delicte d’odi

L'Audiència de València manté el processament de la regidora de Vox Cecilia Herrero per un presumpte delicte d'odi per missatges reiterats contra migrants, col·lectiu LGTBI i persones amb discapacitat.

Educació precisa que la revisió salarial pactada amb ANPE i CSIF cobrirà els 200 euros fins a 2028

Educació aclarix en la taula sectorial que l'actualització conforme a l'IPC afectarà el total dels 200 euros de pujada del complement específic pactats amb ANPE i CSIF fins a 2028, i no sols a l'últim tram de 50 euros.

Dos nous crebalossos reforcen la reintroducció en la Tinença de Benifassà

Dos nous exemplars de crebalossos s'incorporen al projecte de reintroducció en la Tinença de Benifassà, que busca consolidar una població estable d'esta au en perill d'extinció.

Un bomber critica que en la dana no s’activara a tota la plantilla i solo es demanaren voluntaris

Un bomber de la Unitat de Xàtiva va declarar com a testimoni que, durant la dana en la qual van morir 230 persones, s'hauria d'haver activat a tota la plantilla i no sols haver demanat voluntaris.

L’equip de govern d’Alacant resta importància a la citació de Barcala en Les Corts per les vivendes de la Platja de Sant Joan

L'equip de govern d'Alacant assegura no estar preocupat per la citació de l'alcalde Luis Barcala en la comissió de Les Corts sobre les adjudicacions de vivendes públiques a la Platja de Sant Joan, mentres l'oposició exigix explicacions i transparència.

Nova manifestació a València per a exigir que Mazón perda el seu aforament

Més de 200 entitats socials, sindicals i cíviques convoquen una nova marxa a València per a reclamar que Carlos Mazón perda el seu aforament i denunciar la falta de canvis després de la dana.