12.5 C
València
Dijous, 15 gener, 2026

L’IPC puja tres dècimes a l’agost fins al 2,6% per l’increment dels carburants

La inflació ha repuntat a l’agost tres dècimes, al 2,6%, segons la dada avançada d’agost publicada aquest dimecres per l’Institut Nacional d’Estadística (INE), principalment a causa de la pujada dels preus dels carburants i dels combustibles líquids.

Amb la dada avançada de l’agost, la inflació manté el camí alcista iniciat al juliol (2,3%), impulsat també per l’encariment dels carburants, després de dos mesos consecutius de caigudes que van portar l’IPC al juny a l’1,9% -el seu nivell menor des del març del 2021-, encara que es troba lluny de les taxes de dos dígits registrades l’estiu del 2022.

En canvi, l’INE va destacar el comportament dels preus de l’electricitat, que aquest mes augmenten, però menys que a l’agost del 2022.

Tot i la pujada, la inflació registrada que l’agost és la tercera més baixa des del març del 2022, quan es va situar en el 3,4%, per la qual cosa ja ha retornat als nivells previs a la guerra d’Ucraïna. No passa el mateix amb la subjacent, que es manté elevada i en xifres similars a les de fa just un any, quan es va situar en el 6,4%.

Els preus registren a l’agost una taxa del 0,5% davant del juliol. Es coneixeran els detalls de la dada coneguda avui quan l’INE publique la dada definitiva el pròxim 12 de setembre. Aquests segueixen per sobre de l’objectiu de referència a mitjà termini del 2 % anual marcat pel Banc Central Europeu.

Últimes notícies

La federació veïnal demana reunir-se amb Catalá per a desbloquejar la ZBE a València

La federació veïnal sol·licita una reunió directa amb l'alcaldessa per a desbloquejar la Zona de Baixes Emissions, després de mesos sense acord malgrat la pròrroga estatal.

El pont de l’estació de Paiporta continuarà obert al trànsit durant la seua reconstrucció

El pont de l'estació de Paiporta es mantindrà obert amb dos carrils mentres s'intensifiquen les obres. Els treballs seran per fases i hi haurà talls puntuals comunicats amb antelació.

Jordi Sevilla demana al PSOE canviar el rumb i pactar amb grans partits, no amb Junts, ERC ni Podemos

Jordi Sevilla ha instat el PSOE a corregir el rumb i a buscar pactes amb grans partits per a afrontar vivenda i ocupació juvenil, no amb Junts, ERC ni Podemos. Emmarca el seu missatge en el manifest 'Socialdemocràcia 21' i ha demanat a PP i PSOE frenar la polarització.

Catarroja inicia la segona fase de les obres del clavegueram per via d’emergència

L'Ajuntament ha activat una nova actuació de rehabilitació del clavegueram per la via d'emergència després dels danys de la DANA d'octubre. Els treballs es repartixen en diversos punts, duraran huit mesos i compten amb 264.124,11 euros de pressupost.

Pérez Llorca veu el finançament com a ‘cartell electoral’ de Montero i demana una reunió amb presidents

Pérez Llorca sosté que la proposta del Govern manca de consens i la vincula a la candidatura de María Jesús Montero. Reclama una trobada amb tots els presidents autonòmics per a abordar un model real i urgent per a la Comunitat Valenciana.

Morant demana als presidents autonòmics no torpedinar un model de finançament sense perdedors

La ministra ha reclamat als presidents autonòmics que no bloquegen la reforma del finançament i ha defés que el model no resta a cap comunitat i millora de manera notable els recursos de la Comunitat Valenciana. Agents socials han avalat la proposta i han demanat acompanyar-la d'un fons transitori i de la condonació parcial del deute.

Montero descarta que Feijóo porte a Sánchez un model alternatiu de finançament

Montero ha sostingut que Feijóo no presentarà el dilluns una proposta pròpia de finançament autonòmic perquè no la té. Ha urgit a aprofitar l'oportunitat per a reformar el sistema.

La nova estació de València Sud s’obri este divendres amb més accessibilitat i resiliència

L'estació de València Sud s'obri este divendres, elevada un metre i amb tres ascensors, la qual cosa completa l'accessibilitat de tota la xarxa i reforça la resposta davant temporals. El projecte s'integra en la reconstrucció després de la dana, amb inversions en el complex i un pla anual per a millorar línies.