Anuncios

L’IPC puja tres dècimes a l’agost fins al 2,6% per l’increment dels carburants

La inflació ha repuntat a l’agost tres dècimes, al 2,6%, segons la dada avançada d’agost publicada aquest dimecres per l’Institut Nacional d’Estadística (INE), principalment a causa de la pujada dels preus dels carburants i dels combustibles líquids.

Amb la dada avançada de l’agost, la inflació manté el camí alcista iniciat al juliol (2,3%), impulsat també per l’encariment dels carburants, després de dos mesos consecutius de caigudes que van portar l’IPC al juny a l’1,9% -el seu nivell menor des del març del 2021-, encara que es troba lluny de les taxes de dos dígits registrades l’estiu del 2022.

Anuncios

En canvi, l’INE va destacar el comportament dels preus de l’electricitat, que aquest mes augmenten, però menys que a l’agost del 2022.

Tot i la pujada, la inflació registrada que l’agost és la tercera més baixa des del març del 2022, quan es va situar en el 3,4%, per la qual cosa ja ha retornat als nivells previs a la guerra d’Ucraïna. No passa el mateix amb la subjacent, que es manté elevada i en xifres similars a les de fa just un any, quan es va situar en el 6,4%.

Els preus registren a l’agost una taxa del 0,5% davant del juliol. Es coneixeran els detalls de la dada coneguda avui quan l’INE publique la dada definitiva el pròxim 12 de setembre. Aquests segueixen per sobre de l’objectiu de referència a mitjà termini del 2 % anual marcat pel Banc Central Europeu.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

La dona ingressada a Alacant per possible hantavirus dona negatiu en la primera PCR

La primera PCR realitzada a la dona ingressada en un hospital d'Alacant per sospita de hantavirus ha donat resultat negatiu, encara que es manté el protocol amb una segona prova i l'aïllament preventiu.

La Policia Nacional investiga la violació d’una jove de 18 anys en la Marina de València

La Unitat de Família i Dona de la Policia Nacional investiga la violació amb penetració patida per una jove de 18 anys de matinada en la zona de l'aparcament de la Marina de València.

Elx i Alabés firmen un empat patit que deixa el descens encara obert

Elx i Esportiu Alabés empaten 1-1 en un partit tibant marcat per la pluja i la por de fallar, un resultat que a penes millora la seua situació en la lluita per la permanència.

Elx i Alabés firmen un empat tibant que no buida el fantasma del descens

Elx i Esportiu Alabés empaten 1-1 en un partit marcat per la tensió i la necessitat de punts, un resultat que manté als dos equips molt prop del descens.

Corberán apel·la a la necessitat del València per a aconseguir el seu millor rendiment en la lluita per la salvació

Carlos Corberán insistix que el València ha de transformar la pressió per la permanència en motivació, defén la seua planificació d'entrenaments i analitza el repte davant l'Athletic.

Athletic i València es juguen Europa i la salvació en San Mamés

Athletic i València es mesuren en San Mamés en un dol clau: els bilbaïns apuren les seues opcions europees i els valencianistes busquen allunyar-se del descens.

Esquerra Unida recolza per unanimitat la vaga educativa indefinida en la Comunitat Valenciana

El Consell Polític Nacional d'Esquerra Unida del País Valencià aprova per unanimitat una resolució de suport a la vaga educativa indefinida de l'11 de maig i al professorat valencià, i responsabilitza al govern del PP i Vox de la deterioració del sistema.

Les pluges deixen més de 35 litres per metre quadrat a Navarrés i obliguen a 21 intervencions de bombers en la Comunitat

Les pluges d'este dissabte en la Comunitat Valenciana han deixat fins a 35,3 litres per metre quadrat a Navarrés i han obligat a 21 intervencions de bombers a València i Alacant.
Anuncios