L’IPC puja tres dècimes a l’agost fins al 2,6% per l’increment dels carburants

La inflació ha repuntat a l’agost tres dècimes, al 2,6%, segons la dada avançada d’agost publicada aquest dimecres per l’Institut Nacional d’Estadística (INE), principalment a causa de la pujada dels preus dels carburants i dels combustibles líquids.

Amb la dada avançada de l’agost, la inflació manté el camí alcista iniciat al juliol (2,3%), impulsat també per l’encariment dels carburants, després de dos mesos consecutius de caigudes que van portar l’IPC al juny a l’1,9% -el seu nivell menor des del març del 2021-, encara que es troba lluny de les taxes de dos dígits registrades l’estiu del 2022.

En canvi, l’INE va destacar el comportament dels preus de l’electricitat, que aquest mes augmenten, però menys que a l’agost del 2022.

Tot i la pujada, la inflació registrada que l’agost és la tercera més baixa des del març del 2022, quan es va situar en el 3,4%, per la qual cosa ja ha retornat als nivells previs a la guerra d’Ucraïna. No passa el mateix amb la subjacent, que es manté elevada i en xifres similars a les de fa just un any, quan es va situar en el 6,4%.

Els preus registren a l’agost una taxa del 0,5% davant del juliol. Es coneixeran els detalls de la dada coneguda avui quan l’INE publique la dada definitiva el pròxim 12 de setembre. Aquests segueixen per sobre de l’objectiu de referència a mitjà termini del 2 % anual marcat pel Banc Central Europeu.

Últimes notícies

Noves eleccions al Col·legi de Farmacèutics de València el 4 d’octubre per irregularitats en el vot per correu

El Col·legi de Farmacèutics de València tornarà a votar el 4 d’octubre després d’anul·lar-se els comicis del 10 de maig per defectes en el vot per correu denunciats per dues candidatures.

Compromís porta a Fiscalia una possible filtració d’informació privilegiada a un diputat de Vox

Compromís ha presentat una denúncia davant la Inspecció de la Fiscalia per una possible filtració d’informació confidencial de la fiscal de Nules al síndic adjunt de Vox en Les Corts.

Un any i quatre mesos de presó per mossegar en la cella i les galtes a la seua exparella a Dénia

L’Audiència d’Alacant ha condemnat un home a un any i quatre mesos de presó i sis anys de tractament ambulatori per amenaçar de mort i mossegar en la cara la seua exparella a Dénia el 2021.

Un ampli dispositiu de 900 agents garantirà la seguretat del FIB a Benicàssim

La Guàrdia Civil ha organitzat un dispositiu de 900 efectius per al FIB, amb unitats especialitzades i controls de trànsit reforçats fins diumenge al migdia.

Vuit alcaldes i l’exalcaldessa de Paiporta hauran de declarar per la dana el mes d’octubre

El jutjat que investiga la gestió de la dana ha citat per a octubre vuit alcaldes de municipis afectats i l’exalcaldessa de Paiporta com a testimonis, dins d’una causa on també s’analitzen comunicacions oficials i missatges de WhatsApp.

València activa una nova agència municipal de lloguer amb preus un 20 % més baixos

L’Ajuntament de València posa en marxa una agència municipal de lloguer que garanteix el cobrament a propietaris, ofereix contractes de set anys i rebaixa els preus un 20 % respecte al mercat, enmig de les crítiques de l’oposició.

Identifiquen tres persones quan intentaven robar entre les restes de l’edifici ensorrat de Benetússer

La Policia Local de Benetússer ha identificat tres persones que pretenien robar entre els enderrocs de l’edifici col·lapsat i l’Ajuntament reforça la seguretat de la zona amb més tanques i possible vigilància privada.

Més de 16 milions en ajudes per a impulsar la pesca i l’aqüicultura sostenibles a la Comunitat

La Generalitat ha anunciat més de 16 milions d’euros en ajudes fins a 2029 per a fomentar la pesca i l’aqüicultura sostenibles i finançar campanyes de promoció dels productes pesquers i aqüícoles valencians.