7.3 C
València
Dilluns, 5 gener, 2026

Israel bombardeja suposats magatzems d’armes d’Hezbol·là al centre de Síria

MADRID, 11 (EUROPA PRESS)

L’Exèrcit d’Israel ha dut a terme hui dilluns un nou bombardeig contra suposats magatzems d’armes del partit-milícia xiïta libanés Hezbol·là a la província siriana d’Homs, situada al centre del país, sense que ara com ara hi haja informacions sobre víctimes.

Segons les informacions arreplegades per l’agència estatal siriana de notícies, SANA, el bombardeig ha aconseguit l’àrea de Shinshar, situada al sud d’Homs i a la carretera que connecta la ciutat amb la capital, Damasc, sense que les autoritats hagen donat més detalls.

Per la seua banda, l’Observatori Sirià per als Drets Humans ha indicat que l’atac ha aconseguit un “magatzem de municions” d’Hezbol·là. L’Exèrcit d’Israel no s’ha pronunciat ara com ara sobre este nou bombardeig contra territori sirià, enmig del repunt del conflicte a Pròxim Orient.

Les autoritats d’Israel reconeixen atacs a Síria argumentant que actuen per a evitar l’establiment de bases iranianes i l’enviament d’armes a Hezbol·là per part de Teheran, que recolza al president sirià, Bashar al Assad, en el marc de la guerra que va esclatar el 2011 després de la violenta repressió de les manifestacions prodemocràtiques en el marc de la ‘Primavera Àrab’.

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana tanca 2025 com tercera en ofegaments, amb 65 morts

La Comunitat Valenciana ha registrat 65 morts per ofegament en 2025 i se situa com la tercera autonomia amb més víctimes. Espanya tanca amb 472 morts, el segon pitjor dada des de 2015.

València paga més de 46 milions en expropiacions pregades després d’11 anys de moratòria

Després de la fi de la moratòria autonòmica, València ha abonat més de 46 milions en expropiacions pregades entre 2024 i 2025. El consistori avisa de possibles pagaments addicionals per noves resolucions.

L’ocupació hotelera en la Comunitat Valenciana ha fregat el 80% en 2025

L'ocupació mitjana dels hotels associats a Hosbec ha fregat el 80% en 2025, 0,4 punts més que en 2024. L'avanç s'ha recolzat en més oferta i en la demanda internacional.

Avís groc per neu i fred a l’interior d’Alacant i sud de València seguix fins al dimarts

Aemet manté l'avís groc per nevades i mínimes de fins a -4 °C a l'interior d'Alacant i en el sud de l'interior de València fins a primeres hores del dimarts.

El castell de Xàtiva tanca per un despreniment en la carretera d’accés

L'Ajuntament ha anunciat el tancament del monument este dilluns després d'un despreniment en la via de pujada causat per pluges persistents. Equips municipals treballen per a restablir la seguretat i la reobertura dependrà d'una supervisió tècnica.

La neu complica la circulació a l’interior de Castelló

El temporal deixa neu i gel en L'Alt Maestrat i Els Ports i obliga a extremar la precaució en N-232, CV-14, CV-12 i CV-15, amb restriccions al trànsit pesat.

La Comunitat Valenciana va liderar l’ocupació en 2025 amb un 3,69%

La Comunitat Valenciana va liderar el creixement de l'ocupació en 2025 amb un 3,69% d'afiliació i l'atur va baixar en quasi totes les autonomies. Madrid va superar a Catalunya en nombre d'afiliats.

Comunitat Valenciana, quarta en consignació del Xiquet per habitant amb 26,17 euros

La Comunitat Valenciana se situa quarta en consignació per habitant per al Sorteig del Xiquet 2026 amb 26,17 euros i una consignació total de 139.157.600 euros. El gasto mitjà per persona puja quasi tres euros enfront de 2025.