10.4 C
València
Dissabte, 27 desembre, 2025

Israel trasllada a l’ambaixadora espanyola que reconeixement a Palestina tindrà efectes ‘greus’ en relacions

MADRID, 23 (EUROPA PRESS)

El Ministeri d’Exteriors d’Israel ha traslladat aquest dijous en persona als ambaixadors d’Espanya, Irlanda i Noruega que el reconeixement de l’Estat de Palestina anunciat la vespra pels seus respectius líders tindrà conseqüències “greus” per a les relacions bilaterals, ja que suposa “una recompensa per al terrorisme” de Hamàs.

El Govern d’Israel va cridar a consultes als seus representants a Madrid, Dublín i Oslo i, de forma paral·lela, va convocar als ambaixadors d’aquests tres països a Tel Aviv. Aquesta cita, encapçalada pel director general del Ministeri d’Exteriors israelià, Yaakov Blitshtein, per l’absència del ministre Israel Katz, ha tingut lloc aquest dijous.

Blitshtein ha insistit en les crítiques que ja havia expressat el dimecres l’Executiu de Benjamin Netanyahu, assegurant que el reconeixement de Palestina no promou la pau en la zona i complica les negociacions per a l’alliberament dels ostatges que segueixen en mans d’Hamás des dels atemptats del 7 d’octubre.

En aquest sentit, ha incidit en el qual la satisfacció pública expressada per Hamàs ve a confirmar fins a quin punt el grup considera un èxit aquest tipus de gestos, segons un comunicat del Ministeri d’Exteriors d’Israel i en el qual s’al·ludeix a altres possibles mesures addicionals contra Espanya, Irlanda i Noruega, sense especificar aquestes potencials represàlies.

El Ministeri ha difós imatges de la trobada en el qual mostra als tres ambaixadors, entre ells l’espanyola Ana Salomon, amb televisions de fons en les quals figuren escenes dels atemptats del 7 d’octubre. El Govern ja havia avançat el dimecres que els mostraria aquest tipus de vídeos.

Últimes notícies

Pérez Llorca visita Utiel i trasllada el carinyo del Consell als afectats per la dana

El president ha expressat el suport del Consell als veïns d'Utiel afectats per la dana i ha recorregut el consistori i obres de reconstrucció. Ha valorat l'esforç veïnal i municipal per a accelerar la volta a la normalitat.

Agricultura activa el protocol per malaltia de Newcastle en una granja avícola valenciana

La Conselleria d'Agricultura ha activat el protocol sanitari després d'un focus detectat el 23 de desembre en una explotació avícola i ha reforçat la vigilància per dos sospites en el perímetre. S'està a l'espera de la confirmació oficial del Laboratori Central; no hi ha risc per al consum de carn cuinada i ous

Pérez Llorca visita Utiel i trasllada el suport del Consell als afectats per la dana

El president ha recorregut l'ajuntament i diverses obres de reconstrucció a Utiel, ha expressat el suport institucional i ha posat en valor la resposta veïnal després de les inundacions de 2024.

El Consell aprova un decret llei per a combatre la burocràcia i eliminar duplicitats

El Consell ha aprovat un decret llei contra la hiperregulación per a agilitzar procediments, reforçar la unitat de mercat i modernitzar la gestió pública. La norma simplifica tràmits, retalla terminis i neta l'ordenament de normes redundants.

¿Valéncia o València, sorprés o sorprès? Accentuació de la lletra E. Creiximents estructurals de la vocal È

Leo Giménez és lingüista i en la seua columna d'esta setmana reivindica que la normativa hauria d’adaptar-se a l’ús real de la llengua i planteja com a possible solució acceptar normativament les dues formes, respectant la diversitat lingüística i la identitat dels parlants

El Consell aprova prorrogar els pressupostos de la Generalitat de 2025 des de l’1 de gener de 2026

El Consell ha aprovat un decret que estén els comptes de 2025 des de l'1 de gener de 2026 fins que es publiquen i entren en vigor els pressupostos de 2026. La norma ordena l'execució de la pròrroga i el seu tancament quan hi haja nous comptes.

El Consell demana al PSOE equilibri en la seua petició de WhatsApp sobre la DANA

Miguel Barrachina ha reclamat al PSOE equilibri després de demanar els WhatsApp enviats per Feijóo a Mazón el dia de la DANA i ha apel·lat a respectar la causa judicial.

El Consell aprova un decret llei per a reduir burocràcia i simplificar tràmits

El Consell ha aprovat un decret llei de mesures urgents enfront de la hiperregulación per a agilitzar procediments, eliminar duplicitats i reforçar la unitat de mercat. La norma es remet a les Corts i introduïx canvis estructurals, recolzats en tecnologia, per a una administració més àgil i previsible.