Israel trasllada a l’ambaixadora espanyola que reconeixement a Palestina tindrà efectes ‘greus’ en relacions

MADRID, 23 (EUROPA PRESS)

El Ministeri d’Exteriors d’Israel ha traslladat aquest dijous en persona als ambaixadors d’Espanya, Irlanda i Noruega que el reconeixement de l’Estat de Palestina anunciat la vespra pels seus respectius líders tindrà conseqüències “greus” per a les relacions bilaterals, ja que suposa “una recompensa per al terrorisme” de Hamàs.

El Govern d’Israel va cridar a consultes als seus representants a Madrid, Dublín i Oslo i, de forma paral·lela, va convocar als ambaixadors d’aquests tres països a Tel Aviv. Aquesta cita, encapçalada pel director general del Ministeri d’Exteriors israelià, Yaakov Blitshtein, per l’absència del ministre Israel Katz, ha tingut lloc aquest dijous.

Blitshtein ha insistit en les crítiques que ja havia expressat el dimecres l’Executiu de Benjamin Netanyahu, assegurant que el reconeixement de Palestina no promou la pau en la zona i complica les negociacions per a l’alliberament dels ostatges que segueixen en mans d’Hamás des dels atemptats del 7 d’octubre.

En aquest sentit, ha incidit en el qual la satisfacció pública expressada per Hamàs ve a confirmar fins a quin punt el grup considera un èxit aquest tipus de gestos, segons un comunicat del Ministeri d’Exteriors d’Israel i en el qual s’al·ludeix a altres possibles mesures addicionals contra Espanya, Irlanda i Noruega, sense especificar aquestes potencials represàlies.

El Ministeri ha difós imatges de la trobada en el qual mostra als tres ambaixadors, entre ells l’espanyola Ana Salomon, amb televisions de fons en les quals figuren escenes dels atemptats del 7 d’octubre. El Govern ja havia avançat el dimecres que els mostraria aquest tipus de vídeos.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Vent huracanat a l’interior nord de Castelló i brusc descens de les màximes

La Comunitat Valenciana afronta una jornada de cel poc nuvolós marcada per ratxes de vent del nord-oest localment huracanades a l'interior nord de Castelló i un notable descens generalitzat de les temperatures màximes i mínimes.

Redó i Morant se citen a València amb les dones vetades en la confraria de Sagunt

Les ministres Ana Redondo i Diana Morant es reunixen a València amb representants del col·lectiu Setmana Santa Inclusiva després de la negativa de la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt a admetre dones, una decisió que pot tindre conseqüències legals i turístiques.

Rajoy elogia la sensatesa de Pérez Llorca i la seua gestió al capdavant de la Generalitat

Mariano Rajoy presenta a Torrent el seu llibre 'L'art de governar' i reivindica la sensatesa i moderació de Juanfran Pérez Llorca al capdavant de la Generalitat, en un acte centrat en la defensa de la democràcia i les bones pràctiques de govern.

Detingut un aficionat del Múrcia per una brutal pallissa a un seguidor de l’Hèrcules després del partit

La Policia Nacional ha arrestat a Alacant a un jove de 29 anys, seguidor del Real Murcia, per la seua presumpta participació en la pallissa a un aficionat de l'Hèrcules després del partit del 15 de març.

Un jutjat obliga a València a actuar contra el soroll dels festivals a la Ciutat de les Arts

Una sentència reconeix que el soroll dels festivals a la Ciutat de les Arts vulnera drets fonamentals dels veïns i ordena a l'Ajuntament adoptar mesures, inclosa la possible reubicació dels esdeveniments.

Ciutadans demana ser acusació popular en la causa de les vivendes protegides de la Platja de Sant Joan

Ciutadans sol·licita personar-se com a acusació popular en la investigació judicial per les presumptes irregularitats en l'adjudicació de vivendes de protecció pública a la Platja de Sant Joan, a Alacant.

Més de 550 corredors desafiaran les escales del Gran Hotel Bali en la Pujada Vertical

La XX Pujada Vertical al Gran Hotel Bali reunirà este dissabte a Benidorm a més de 550 esportistes, inclosos els millors especialistes del circuit mundial de carreres de gratacels.

València impulsa la recuperació dels seus ponts històrics i prioritza el de San José

L'Ajuntament de València aferma el pla de conservació dels cinc ponts històrics i concentra ara els treballs en el Pont de San José, on ja s'ha actuat en nou dels seus tretze arcs.