Israel trasllada a l’ambaixadora espanyola que reconeixement a Palestina tindrà efectes ‘greus’ en relacions

MADRID, 23 (EUROPA PRESS)

El Ministeri d’Exteriors d’Israel ha traslladat aquest dijous en persona als ambaixadors d’Espanya, Irlanda i Noruega que el reconeixement de l’Estat de Palestina anunciat la vespra pels seus respectius líders tindrà conseqüències «greus» per a les relacions bilaterals, ja que suposa «una recompensa per al terrorisme» de Hamàs.

El Govern d’Israel va cridar a consultes als seus representants a Madrid, Dublín i Oslo i, de forma paral·lela, va convocar als ambaixadors d’aquests tres països a Tel Aviv. Aquesta cita, encapçalada pel director general del Ministeri d’Exteriors israelià, Yaakov Blitshtein, per l’absència del ministre Israel Katz, ha tingut lloc aquest dijous.

Blitshtein ha insistit en les crítiques que ja havia expressat el dimecres l’Executiu de Benjamin Netanyahu, assegurant que el reconeixement de Palestina no promou la pau en la zona i complica les negociacions per a l’alliberament dels ostatges que segueixen en mans d’Hamás des dels atemptats del 7 d’octubre.

En aquest sentit, ha incidit en el qual la satisfacció pública expressada per Hamàs ve a confirmar fins a quin punt el grup considera un èxit aquest tipus de gestos, segons un comunicat del Ministeri d’Exteriors d’Israel i en el qual s’al·ludeix a altres possibles mesures addicionals contra Espanya, Irlanda i Noruega, sense especificar aquestes potencials represàlies.

El Ministeri ha difós imatges de la trobada en el qual mostra als tres ambaixadors, entre ells l’espanyola Ana Salomon, amb televisions de fons en les quals figuren escenes dels atemptats del 7 d’octubre. El Govern ja havia avançat el dimecres que els mostraria aquest tipus de vídeos.

Últimes notícies

STEPV convoca per al 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27

El sindicat STEPV ha convocat per al dissabte 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27, amb marxes a Alacant, València i Castelló de la Plana com a continuïtat de les mobilitzacions del curs passat.

Presó per a un home que va maltractar i va tancar amb clau la seua nòvia menor a Manises

La Audiencia Provincial de Valencia ha imposat un any i nou mesos de presó a un home de 29 anys per maltractar, amenaçar i tancar amb clau la seua parella, una menor de 15 anys que vivia en un centre de menors. La jove, que va poder escapar una setmana després, pateix ara un síndrome ansioso depressiu i rep tractament psicològic i farmacològic.

Compromís exigeix saber quan es va avisar la Generalitat del risc de robatoris en museus

Àgueda Micó ha registrat al Congrés diverses preguntes per aclarir quan va rebre el Govern l alerta d Europol sobre robatoris en museus i quan la va traslladar a la Generalitat, arran del robatori del Tresor de Villena.

A presó un home per onze robatoris amb força a vaixells de la Marina de València

La Policia Nacional ha detingut un home de 31 anys acusat d’onze robatoris amb força en iats i velers de la Marina de València, alguns ocupats mentre els propietaris dormien. El jutge ha decretat el seu ingrés a la presó preventiva.

Morant reclama un Botànic 3 en un curs polític que veu decisiu per a la Comunitat Valenciana

Diana Morant ha obert el nou curs polític reclamant una aliança PSPV-Compromís per a un Botànic 3 i anunciant que estudiaran recórrer al Constitucional la nova inspecció educativa. També ha carregat contra el Consell per les seues polítiques en sanitat, educació, emergències i vivenda.

Reobrin la CV-500 i la CV-401 i València inicia la neteja de la Devesa després de l’incendi

Les carreteres CV-500 i CV-401 han reobert amb normalitat després de l’incendi intencionat d’El Saler, ja controlat, i l’Ajuntament de València ha posat en marxa els treballs de neteja de la Devesa.

Elx licita la rehabilitació integral de les Clarisas per 10,1 milions d’euros

L’Ajuntament d’Elx ha tret a licitació per 10,1 milions la rehabilitació integral del Convent de la Mercè, conegut com les Clarisas, amb un termini d’execució de 36 mesos i nous usos culturals i ciutadans.

Setembre d’alta exigència per al Levante amb Barcelona, Athletic i Villarreal

El Levante afronta en setembre quatre partits de LaLiga EA Sports en quinze dies, amb duels destacats davant Barcelona, Athletic Club i Villarreal.