Israel trasllada a l’ambaixadora espanyola que reconeixement a Palestina tindrà efectes ‘greus’ en relacions

MADRID, 23 (EUROPA PRESS)

El Ministeri d’Exteriors d’Israel ha traslladat aquest dijous en persona als ambaixadors d’Espanya, Irlanda i Noruega que el reconeixement de l’Estat de Palestina anunciat la vespra pels seus respectius líders tindrà conseqüències «greus» per a les relacions bilaterals, ja que suposa «una recompensa per al terrorisme» de Hamàs.

El Govern d’Israel va cridar a consultes als seus representants a Madrid, Dublín i Oslo i, de forma paral·lela, va convocar als ambaixadors d’aquests tres països a Tel Aviv. Aquesta cita, encapçalada pel director general del Ministeri d’Exteriors israelià, Yaakov Blitshtein, per l’absència del ministre Israel Katz, ha tingut lloc aquest dijous.

Blitshtein ha insistit en les crítiques que ja havia expressat el dimecres l’Executiu de Benjamin Netanyahu, assegurant que el reconeixement de Palestina no promou la pau en la zona i complica les negociacions per a l’alliberament dels ostatges que segueixen en mans d’Hamás des dels atemptats del 7 d’octubre.

En aquest sentit, ha incidit en el qual la satisfacció pública expressada per Hamàs ve a confirmar fins a quin punt el grup considera un èxit aquest tipus de gestos, segons un comunicat del Ministeri d’Exteriors d’Israel i en el qual s’al·ludeix a altres possibles mesures addicionals contra Espanya, Irlanda i Noruega, sense especificar aquestes potencials represàlies.

El Ministeri ha difós imatges de la trobada en el qual mostra als tres ambaixadors, entre ells l’espanyola Ana Salomon, amb televisions de fons en les quals figuren escenes dels atemptats del 7 d’octubre. El Govern ja havia avançat el dimecres que els mostraria aquest tipus de vídeos.

Últimes notícies

Quasi 3.000 consultes en els Punts Violeta dels festivals este estiu

Els Punts Violeta impulsats per la Generalitat en festivals de música de les tres províncies han atés 2.746 consultes, sobretot d’informació i assessorament per a prevenir agressions sexuals. La secretaria autonòmica d’Igualtat destaca el paper dissuasiu i de coordinació d’estos espais segurs en grans esdeveniments.

Setze atesos per inhalació de fum en un incendi en una vivenda de Silla

Setze persones, entre elles dos menors i una major de 70 anys, han sigut ateses per inhalació de fum i ansietat després d’un incendi esta matinada en una vivenda de Silla. Dos hòmens han sigut traslladats a l’Hospital La Fe de València.

València renova 24.000 m² de voreres i elimina barreres per als vianants

València ha destinat més de 5 milions d’euros entre 2023 i 2026 a millorar l’accessibilitat per als vianants, renovant 24.000 m² de voreres i executant 247 guals adaptats.

Detingudes quatre persones d’un clan familiar per un tiroteig a Paterna

La Policia Nacional ha detingut a Paterna quatre membres d’un mateix clan familiar, tres hòmens i una dona, per un tiroteig al barri de la Coma el passat mes de març.

La Fe lidera un gran projecte europeu per a aplicar la intel·ligència artificial al càncer

L’IIS La Fe de València coordinarà científicament SCOPE-AI, un dels principals projectes europeus per a validar i aplicar la intel·ligència artificial en oncologia. El programa testarà 15 solucions d’IA en huit hospitals del continent amb un pressupost de 20,6 milions d’euros.

València blinda el Museu de la Ciutat per a rebre més de 200 obres de Sorolla

L’Ajuntament de València ha destinat quasi 292.000 euros a reforçar vigilància, càmeres i detecció d’incendis al Palau del Marqués de Campo, seu del Museu de la Ciutat, davant l’arribada de més de 200 obres de Joaquín Sorolla procedents de la Hispanic Society of America.

Alacant es prepara per a construir fins a 44.900 vivendes en 25 anys

El nou Pla General Estructural d’Alacant calcula que la ciutat podrà arribar als 470.000 habitants en 25 anys i reserva sòl per a alçar fins a 44.900 vivendes noves. El document aposta també per nous barris, equipaments sanitaris i universitaris, zones verdes i connexions de transport amb Elx.

Cauen a Alacant per una trama de gossos amb orelles i rabo amputats il·legalment

La Guàrdia Civil ha detingut 14 persones i n'investiga 6 més per una xarxa que venia gossos amb orelles i rabo amputats il·legalment i documentació falsa des d'un criador d'Alacant amb activitat internacional.