Israel trasllada a l’ambaixadora espanyola que reconeixement a Palestina tindrà efectes ‘greus’ en relacions

MADRID, 23 (EUROPA PRESS)

El Ministeri d’Exteriors d’Israel ha traslladat aquest dijous en persona als ambaixadors d’Espanya, Irlanda i Noruega que el reconeixement de l’Estat de Palestina anunciat la vespra pels seus respectius líders tindrà conseqüències «greus» per a les relacions bilaterals, ja que suposa «una recompensa per al terrorisme» de Hamàs.

El Govern d’Israel va cridar a consultes als seus representants a Madrid, Dublín i Oslo i, de forma paral·lela, va convocar als ambaixadors d’aquests tres països a Tel Aviv. Aquesta cita, encapçalada pel director general del Ministeri d’Exteriors israelià, Yaakov Blitshtein, per l’absència del ministre Israel Katz, ha tingut lloc aquest dijous.

Blitshtein ha insistit en les crítiques que ja havia expressat el dimecres l’Executiu de Benjamin Netanyahu, assegurant que el reconeixement de Palestina no promou la pau en la zona i complica les negociacions per a l’alliberament dels ostatges que segueixen en mans d’Hamás des dels atemptats del 7 d’octubre.

En aquest sentit, ha incidit en el qual la satisfacció pública expressada per Hamàs ve a confirmar fins a quin punt el grup considera un èxit aquest tipus de gestos, segons un comunicat del Ministeri d’Exteriors d’Israel i en el qual s’al·ludeix a altres possibles mesures addicionals contra Espanya, Irlanda i Noruega, sense especificar aquestes potencials represàlies.

El Ministeri ha difós imatges de la trobada en el qual mostra als tres ambaixadors, entre ells l’espanyola Ana Salomon, amb televisions de fons en les quals figuren escenes dels atemptats del 7 d’octubre. El Govern ja havia avançat el dimecres que els mostraria aquest tipus de vídeos.

Últimes notícies

Valencia Basket arrasa el Barça i iguala la final abans d’anar al Palau

Valencia Basket ha passat per damunt del Barça en el segon partit de la final de la Lliga Endesa al Roig Arena (102-75) i ha igualat l’eliminatòria (1-1) abans que la sèrie viatge a Barcelona.

La marxa de l’Orgull ompli València i crida a actuar per a defensar els drets LGTBIAQ+

Milers de persones participen este dissabte en la marxa de l’Orgull LGTBIAQ+ 2026 a València per a defensar els drets aconseguits i reclamar seguir ocupant l’espai públic davant dels discursos d’odi i els retalls en servicis bàsics.

Diana Morant acusa el jutge Peinado de pagar favors a Ayuso per la seua vinculació amb el PP

La ministra Diana Morant ha assegurat a València que el jutge Peinado està pagant favors a Isabel Díaz Ayuso per la vinculació laboral de la seua dona i la seua filla amb ajuntaments del PP, i ha qualificat de polítiques les mesures cautelars contra Begoña Gómez.

La foguera infantil d Ángeles-Felipe Bergé triomfa a Alacant amb el primer premi Especial

El monument infantil d Ángeles-Felipe Bergé, amb el lema Mediterránea i obra d Ausiàs Estrugo, ha aconseguit el primer premi de la categoria Especial infantil de les Fogueres de Sant Joan 2026 a Alacant, per davant de Mercado Central i Foguerer Carolinas.

Una mascletà de Pirotècnia Turís aplega als 125 decibels en la plaça dels Luceros

La mascletà de Pirotècnia Turís ha assolit un pic de 125 decibels i més de cinc minuts i mig de duració en el segon dispar del concurs oficial de les Fogueres de Sant Joan a la plaça dels Luceros dAlacant.

Anselmi vol revifar la tradició dels tècnics argentins en l’Elx

Martín Anselmi, nou tècnic argentí de l’Elx, arriba sense experiència en Europa amb l’objectiu de recuperar el protagonisme dels entrenadors del seu país al club il·licità després d’uns anys discrets.

El PSPV acusa Feijóo de no avalar Juanfran Pérez Llorca en la seua visita a Sueca

El síndic socialista José Muñoz assegura que la visita d’Alberto Núñez Feijóo a la Comunitat Valenciana ha evidenciat la falta de suport explícit a Juanfran Pérez Llorca i denuncia també el silenci entorn de l’expresident Carlos Mazón.

Feijóo promet acabar amb la discriminació financera de la Comunitat Valenciana

Alberto Núñez Feijóo ha promés en un acte a Sueca impulsar un nou model de finançament just per a la Comunitat Valenciana i acabar amb la seua discriminació, mentres Juanfran Pérez Llorca ha garantit el suport del PPCV perquè arribe a la Moncloa.