Itàlia se suma a altres països europeus i demanarà la vacunació obligatòria als majors de 50 anys

Itàlia ha anunciat ja la vacunació obligatòria per a totes les persones majors de 50 anys a partir del pròxim 15 de febrer i fins al 15 de juny. L’objectiu principal d’aquesta nova mesura és garantir el bon funcionament dels hospitals, ja que s’ha vist que amb la vacuna disminueix el risc d’ingrés.

Aquesta mesura ha rebut el suport de tot el Consell de Ministres italians, que aprovaran un decret per a fer-lo efectiu.

El debat de la vacunació continua obert per tota Europa. Encara que les xifres de vacunats siguen altes, el 69,46% de la població de la Unió Europea ja compta amb la vacunació total i el 72,99% la vacunació parcial, continua havent-hi més d’un 25% de la població sense vacunar.

Aquestes dades anuncien que a la vacunació encara li falta molt camí i els governs han de posar mesures com el passaport covid perquè la ciutadania decidisca a vacunar-se.

De moment, Espanya no preveu implantar la vacunació obligatòria a cap edat, però Itàlia ja ha obert la taula de debat respecte a aquesta nova mesura.

Últimes notícies

Educació crea quasi 4.800 places d’FP en empresa a la Comunitat Valenciana

Educació ha impulsat 4.765 places de Formació en Empresa per al curs 2025-2026 a la Comunitat Valenciana, per a reforçar el vincle entre FP i mercat laboral. El pla es basa en quasi 1.800 empreses prospectades i informes per a planificar l’oferta de 2026-2027.

Compromís alerta d’un col·lapse “alarmant” en l’empadronament especial a València

Compromís per València denuncia un col·lapse administratiu en l’empadronament especial que deixa milers de persones sense accés a sanitat, educació o ajudes socials. El grup acusa el govern municipal de convertir el padró en “un mur” per a persones sense llar, migrants i veïns en vivenda precària.

PSPV i Compromís exigixen a la Generalitat arxivar definitivament el macroabocador de Zarra

PSPV-PSOE i Compromís han demanat a la Generalitat que retire i arxive de manera definitiva el macroabocador projectat a Zarra, davant el rebuig generalitzat al Valle de Ayora-Cofrentes.

Un projecte científic estudia com es desplacen els taurons i les rajades entre Múrcia i Alacant

El projecte Tirraqui entra en la seua segona fase per analitzar la connexió entre zones de cria i d’adults de taurons, rajades i quimeres a les aigües d’Alacant i Múrcia, i avaluar l’impacte de la pesca en la seua conservació fins a 2027.

L’eclipsi solar impulsa un 32 % els vols cap a València

L’eclipsi total de Sol del 12 d’agost ha disparat les reserves aèries als principals punts de la seua trajectòria. València registra un augment del 32 % respecte a 2025, segons dades d’Amadeus Travel Intelligence.

Drones, reforç de salvament i tancament de la CV-500 per l’eclipsi a València

València mobilitzarà 200 efectius, reforçarà el salvament a les platges i tancarà la CV-500 durant l’eclipsi solar per evitar aglomeracions i riscos.

Així seran les Hogueras Oficiales d’Alacant de 2027: requisits i terminis per a presentar propostes

L’Ajuntament d’Alacant obrirà del 10 al 24 d’agost el termini per a presentar propostes de les Hogueras Oficiales adulta i infantil de 2027, amb condicions tècniques i pressupostàries molt definides.

122 nous vigilants reforcen la lluita contra els incendis intencionats als muntanyes valencians

La Generalitat incorpora 122 agents per a crear 74 noves unitats de vigilància forestal reforçada durant els mesos de major risc, amb l’objectiu de previndre i detectar prompte els incendis intencionats. La inversió ascendeix a 1,1 milions d’euros i se suma als 172 milions destinats enguany a prevenció i recuperació forestal.
FILMOTECA D'ESTIU