Itàlia se suma a altres països europeus i demanarà la vacunació obligatòria als majors de 50 anys

Itàlia ha anunciat ja la vacunació obligatòria per a totes les persones majors de 50 anys a partir del pròxim 15 de febrer i fins al 15 de juny. L’objectiu principal d’aquesta nova mesura és garantir el bon funcionament dels hospitals, ja que s’ha vist que amb la vacuna disminueix el risc d’ingrés.

Aquesta mesura ha rebut el suport de tot el Consell de Ministres italians, que aprovaran un decret per a fer-lo efectiu.

El debat de la vacunació continua obert per tota Europa. Encara que les xifres de vacunats siguen altes, el 69,46% de la població de la Unió Europea ja compta amb la vacunació total i el 72,99% la vacunació parcial, continua havent-hi més d’un 25% de la població sense vacunar.

Aquestes dades anuncien que a la vacunació encara li falta molt camí i els governs han de posar mesures com el passaport covid perquè la ciutadania decidisca a vacunar-se.

De moment, Espanya no preveu implantar la vacunació obligatòria a cap edat, però Itàlia ja ha obert la taula de debat respecte a aquesta nova mesura.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La menstruació condiciona la vida diària de més del 80% de les dones a Espanya

Un estudi amb més de 4.000 participants assenyala que la menstruació impacta la vida quotidiana, la participació social i el benestar. El dolor i l'estigma impulsen canvis d'hàbits.

Detingut amb mig quilo de cocaïna i fàrmacs amb recepta en zones d’oci

Un home de 33 anys ha sigut detingut amb 493 grams de cocaïna, 730 comprimits subjectes a recepta i 166 butllofes. Part de la droga anava oculta en vapers manipulats.

El València busca aprofitar la ressaca copera del Baskonia per a afermar-se en l’Eurolliga

El València visita al Kosner Baskonia amb la idea de capitalitzar la ressaca del recent títol coper vitorià i sumar un triomf clau per a consolidar el Top-6.

Tallada l’AP-7 a Moncofa per dos accidents amb tres vehicles i dos camions

L'AP-7 roman tallada en sentit València a l'altura de Moncofa després de dos sinistres entre les 9.00 i les 10.00 hores. Trànsit desvia per la A-7 i la N-225 i no consten ferits.

Dos detinguts per huit robatoris de catalitzadors a la província de Castelló

La Guàrdia Civil ha detingut a dos hòmens de 30 i 43 anys vinculats amb huit sostraccions de catalitzadors en 2025 en diversos municipis de Castelló. La investigació continua oberta.

Detinguts dos britànics per fingir un segrest per a exigir 830 euros de rescat

Dos hòmens britànics han sigut detinguts en un hotel de Benidorm després de fingir un segrest i enviar vídeos amb sang i amenaces per a reclamar 830 euros. Se'ls atribuïxen delictes de simulació, estafa i usurpació d'identitat.

Comença la manifestació del taxi a València en un atur de 24 hores amb retencions

Els taxistes han iniciat la manifestació des de diversos punts de València en el marc d'un atur de 24 hores. Ja es registren retencions i el recorregut preveu final a les Torres de Serrans i concentració davant el Palau de la Generalitat fins a les 14.00.

Mercadona dedica més de 1.000 milions a primes, pujada salarial i 7 dies extra de vacacions

La cadena ha repartit 780 milions en primes per a 112.000 empleats i ha lligat els sous a l'IPC. A més, amplia les vacacions de 30 a 37 dies.