Mastodon
31.9 C
València
Dilluns, 1 setembre, 2025

Iván Espinosa de los Monteros abandona la direcció de Vox i la política “per motius familiars”

El diputat electe i fins ara portaveu de Vox al Congrés, Iván Espinosa de los Monteros, deixa la direcció del partit que lidera Santiago Abascal i la política en actiu. En una roda de premsa convocada al migdia d’aquest dimarts per a explicar les circumstàncies que l’han dut a prendre aquesta decisió, avançada per El Mundo, Espinosa de los Monteros ha al·legat motius “personals i familiars”. Ha matisat, però, que continuarà com a afiliat de base en la formació liderada per Santiago Abascal, en què milita des que es va fundar a l’any 2013.

“Els meus pares ja no són tan joves i els meus fills no són tan majors i, encara que actualment estan tots bé, he passat suficients nits d’hospital amb ells per a meditar sobre el moment vital en què em trobe”, ha explicat el ja exdiputat. En tot cas, ha precisat que l’abandó dels càrrecs que havia exercit no implica que es desentenga completament de Vox, i ha dit que es posarà “sempre a disposició” de la cúpula “per a absolutament qualsevol cosa que necessiten”.

- Advertisement -Telegram València Diari

El que va ser número tres en la llista per Madrid el passat 23J ha confirmat que renunciava a recollir l’acta en el Congrés en una compareixença sense preguntes en la qual no ha fet cap referència als últims resultats electorals del partit ni la seua línia política. Vox és actualment tercera força al parlament espanyol amb 33 diputats, per darrere de PP i PSOE. No obstant això, el partit ultradretà ha perdut una part significativa del suport ciutadà en les últimes eleccions generals, quan es va deixar més de mig milió de vots en comparació amb els comicis anteriors de 2019 que es traduïren en una davallada de dènou escons a l’hemicicle. El resultat electoral, pel qual Abascal ha fet poca autocrítica, ha desencantat una part de la militància de Vox. 

Espinosa de los Monteros ha estat envoltat en la compareixença per dos dels nous diputats del partit, el valencià Carlos Flores i l’electe per Badajoz Ignacio de Hoces, així com dos figures que foren un suport per a ell en la legislatura passada, però que no aconseguiren escó en els darrers comicis, Inés Cañizares i Víctor González.

Agraïment a Abascal

En la seua intervenció, Espinosa de los Monteros ha donat les gràcies a la seua família, als votants de Vox, a simpatitzants, afiliats i voluntaris, al personal del Congrés i al grup parlamentari, als càrrecs orgànics del seu partit i, especialment, al líder, Santiago Abascal. “Sense ell aquesta aventura hauria sigut impossible”, ha subratllat, abans d’assenyalar que té l'”esperança” de veure’l “més prompte que tard” al Palau de la Moncloa. L’al·ludit també li ha dedicat unes paraules d’acomiadament en les xarxes socials.

Qui va ser també secretari general de Vox en els inicis ha assegurat que el seu partit és “el grup parlamentari més extraordinari”. “Amb formació, talent, disciplina, companyonia, amb persistència i sempre amb la millor actitud. Repetisc, veritablement, el millor grup parlamentari que jo he vist mai”, ha asseverat De los Monteros, que ha dit que se’n va amb “enorme optimisme i confiança” en la capacitat dels espanyols de generar un futur millor. “Gràcies a tots, una abraçada, i visca Espanya”, ha conclòs.

Últimes notícies

Mazón reivindica el seu respecte a Camps i obri l’inici de curs del PPCV a tots

Carlos Mazón va afirmar que, després de les injustícies que al seu juí ha rebut Francisco Camps, tot el que faça o diga mereix el seu respecte. Va remetre el debat intern a l'arrancada del curs del PPCV, el dia 12 a Benidorm, amb invitació sense exclusions.

Martínez Mus reunix els alcaldes i accelera el projecte de parcs inundables metropolitans

El Consell va presentar als municipis la xarxa de 18 sectors i una ciclovía anul·lar per a crear parcs inundables que mitiguen riuades i regeneren 1.500 hectàrees, amb més de 150 milions d'inversió.

Les obres del CEIP L’Almadrava avancen per a obrir en el curs 2026-2027

Educació preveu obrir el CEIP L'Almadrava en La Condomina en 2026-2027. El projecte, de 13,5 milions, inclou Infantil, Primària i gimnàs en una parcel·la de 12.268 m²

Juliol marca rècord: 1,5 milions de turistes internacionals deixen 2.225 milions en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana registra el seu millor juliol amb 1,49 milions de turistes internacionals i 2.225 milions de gasto. El gasto creix més que les arribades, reforçant la rendibilitat.

Mazón fixa el curs 2025-26 com el de la gratuïtat 0-3, la llibertat educativa, la convivència, l’FP i la salut mental

El president de la Generalitat situa com a eixos l'educació gratuïta de 0 a 3 anys, la llibertat d'elecció de llengua, el decret de convivència, l'FP i la salut mental. El Consell aspira a consolidar estes mesures durant el pròxim curs.

Aagesen alerta que el canvi climàtic ens xafa els talons i demana un pacte d’Estat

Aagesen advertix de la urgència climàtica i reclama un pacte d'Estat. Espanya podria transitar a un clima estepari en 2050 i agost va registrar 4,6 graus d'anomalia.

Aagesen urgix a un pacte d’Estat davant un canvi climàtic que ens xafa els talons

La ministra per a la Transició Ecològica advertix de l'acceleració de la crisi climàtica i reclama un acord que transcendisca legislatures per a respondre com a país.

Pírcings, cotilles i jupes: modes del passat que hui tornen

Un repàs a com tendències que creiem actuals, com els vaquers trencats, els pírcings o les cotilles, ja s'usaven entre els segles XV i XIX i què significaven.