JCF avança canvis en l’Ofrena de Falles per a evitar retards: ‘No pot acabar a les tres de la matinada’

El president de Junta Central Fallera (JCF) i regidor de Falles, Santiago Ballester, ha avançat que de cara a les festes del pròxim 2025 s’introduiran canvis per a evitar els retards en l’acte de l’Ofrena a la Mare de Déu dels Desemparats, que se celebra els dies 17 i 18 de març.

«Prendrem les decisions que s’hagen de pendre«, ha avançat, perquè «no es pot acabar a les tres de la matinada», com va ocórrer enguany, ha justificat.

Així ho ha expressat Ballester durant el ple de dissolució de la JCF, celebrat ahir, en el qual va admetre que en l’acte de l’Ofrena d’aquestes passades Falles «va haver-hi retards«, especialment en la primera jornada, el dia 17 de març, «de 55 minuts», mentre que l’endemà «va ser de 20 minuts«.

Davant d’aquesta situació, el regidor ha indicat que des del seu equip «ja estem mirant» aquesta situació per a «corregir-la» de cara al pròxim any. En qualsevol cas, ha garantit als representants dels diferents sectors fallers de la ciutat que les mesures a adoptar es plantejaran a l’assemblea de presidentes i presidents perquè siguen «ells qui prenguen la decisió».

HORARI MATINAL O REORGANITZACIÓ DE RECORREGUTS

Entre les mesures que es podrien posar sobre la taula està la possible recuperació de l’horari matinal, el control de les persones que desfilen en cada comissió en relació al nombre de fallers censats o la reorganització dels torns de sectors per cadascun dels dos recorreguts de l’esdeveniment i fins i tot habilitar un tercer.

Ballester ha indicat que enguany un total de 60.512 fallers i músics van desfilar durant la primera jornada de l’Ofrena, el 17 de març, mentre que el 18 ho van fer 50.253, la qual cosa suma 110.289 fallers i músics, unes «dades històriques».

Últimes notícies

La filla ferida que ha sobreviscut a l’assassinat masclista d’Alacant va telefonar al 112

La filla de la dona assassinada en la partida de Cañada del Fenollar, a Alacant, ha sigut qui ha avisat al 112 després de l’agressió presumptament perpetrada pel pare, que també ha matat una altra filla i està hospitalitzat.

Investiguen l’assassinat de mare i filla a Alacant i hospitalitzen el pare i una altra filla

La Guàrdia Civil investiga la mort violenta d’una dona i una de les seues filles a la partida de El Fenollar, a Alacant. El pare i una altra filla han sigut traslladats a l’hospital amb ferides d’arma blanca.

Veïns de Novelda frenen les macroplantes solars i la promotora renuncia als projectes

La promotora dels projectes solars La Balsa i La Cascada en la zona de La Horna ha renunciat a desenvolupar-los després de l’ampli rebuig veïnal i la negativa majoritària dels propietaris a vendre els seus terrenys a Novelda.

Bendodo reclama el cessament de la presidenta de la SEPI imputada en el cas Leire

El vicesecretari del PP Elías Bendodo ha reclamat a Castelló el cessament immediat de la presidenta de la SEPI, Belén Gualda, després de la seua imputació en el cas Leire, i ha exigit al Govern que reforme la finançació autonòmica i local.

Un incendi en baixos okupats desallotja 80 veïns a Benicalap i pot deixar-ne part sense casa esta nit

Un incendi en dos baixos okupats al barri de Benicalap ha obligat a desallotjar 80 veïns per la gran quantitat de fum. No hi ha ferits, però part dels residents podrien no tornar hui a casa per la toxicitat del fum.

Desallotgen 80 veïns per l’incendi de dos baixos okupats al barri de Benicalap

Un incendi en dos baixos okupats al carrer Picayo, al barri de Benicalap, ha obligat a desallotjar 80 veïns per la gran quantitat de fum, sense causar ferits.

Un incendi en uns baixos obliga a desallotjar 80 veïns de dos blocs a València

Un incendi en dos plantes baixes okupades al barri de Benicalap ha obligat a desallotjar 80 veïns per l’intens fum, sense causar ferits, mentres s’investiga si el foc ha sigut intencionat.

Un incendi en baixos okupats obliga a desallotjar 80 veïns a Benicalap

Un incendi en dos baixos okupats al barri de Benicalap ha obligat a desallotjar preventivament 80 veïns per la gran quantitat de fum, sense registrar ferits, i els investigadors analitzen si el foc ha sigut intencionat.