19.1 C
València
Dijous, 12 febrer, 2026

JCF avança canvis en l’Ofrena de Falles per a evitar retards: ‘No pot acabar a les tres de la matinada’

El president de Junta Central Fallera (JCF) i regidor de Falles, Santiago Ballester, ha avançat que de cara a les festes del pròxim 2025 s’introduiran canvis per a evitar els retards en l’acte de l’Ofrena a la Mare de Déu dels Desemparats, que se celebra els dies 17 i 18 de març.

Prendrem les decisions que s’hagen de pendre“, ha avançat, perquè “no es pot acabar a les tres de la matinada”, com va ocórrer enguany, ha justificat.

Així ho ha expressat Ballester durant el ple de dissolució de la JCF, celebrat ahir, en el qual va admetre que en l’acte de l’Ofrena d’aquestes passades Falles “va haver-hi retards“, especialment en la primera jornada, el dia 17 de març, “de 55 minuts”, mentre que l’endemà “va ser de 20 minuts“.

Davant d’aquesta situació, el regidor ha indicat que des del seu equip “ja estem mirant” aquesta situació per a “corregir-la” de cara al pròxim any. En qualsevol cas, ha garantit als representants dels diferents sectors fallers de la ciutat que les mesures a adoptar es plantejaran a l’assemblea de presidentes i presidents perquè siguen “ells qui prenguen la decisió”.

HORARI MATINAL O REORGANITZACIÓ DE RECORREGUTS

Entre les mesures que es podrien posar sobre la taula està la possible recuperació de l’horari matinal, el control de les persones que desfilen en cada comissió en relació al nombre de fallers censats o la reorganització dels torns de sectors per cadascun dels dos recorreguts de l’esdeveniment i fins i tot habilitar un tercer.

Ballester ha indicat que enguany un total de 60.512 fallers i músics van desfilar durant la primera jornada de l’Ofrena, el 17 de març, mentre que el 18 ho van fer 50.253, la qual cosa suma 110.289 fallers i músics, unes “dades històriques”.

Últimes notícies

La borrasca Nils ha deixat ratxes de 148 km/h i ha provocat incidències i retards en Rodalia

La borrasca Nils ha deixat ratxes de fins a 148 km/h en la Comunitat Valenciana i una reguera d'incidències, amb retards en Rodalia, Metrovalencia i desviaments aeris. Els servicis d'emergència han realitzat desenes d'intervencions sense ferits, amb tancaments preventius en diversos municipis.

Jutgen a l’amo de APD Security per amenaces a Alberto Ibáñez

El propietari de APD Security, Antonio Plana, serà jutjat este divendres per un presumpte delicte d'amenaces al diputat de Compromís Alberto Ibáñez. La vista arriba després de dos assenyalaments fallits a l'octubre i desembre.

Un accident múltiple en l’A-7 a Torrent, ja resolt, ha causat 12 km de retenció

Un camió i dos turismes han xocat en l'A-7 al seu pas per Torrent i han causat prop de 12 km de retenció en sentit Barcelona. Els vehicles han sigut portats al voral i el trànsit s'ha normalitzat, encara que un segon sinistre encara provoca cues.

Fa 85 anys la Dama d’Elx va tornar a Espanya després d’un intercanvi amb França

La icònica peça ibera va tornar des de França en 1941 no com una devolució, sinó després d'una barata acordada en plena Segona Guerra Mundial. Espanya va cedir obres de Goya, Greco i Velázquez a canvi.

Benidorm Fest 2026 eleva l’aposta en la seua segona semifinal amb més espectacle i nivell

La segona semifinal del Benidorm Fest 2026 arriba amb major espectacularitat que la primera i nou propostes en lliça, amb Miranda! i Rosalinda Galán en el focus. Sis places per a la final estrenyeran encara més la competència.

Avís groc en tota la Comunitat, excepte el litoral de Castelló, per ratxes de fins a 80 km/h

Aemet ha establit hui avís groc per vent en tota la Comunitat Valenciana excepte en el litoral de Castelló. Demà preveu avís taronja en zones de l'interior.

Vent fort i descens de temperatures este dijous en la Comunitat Valenciana, amb pluges aïllades a l’interior

Dijous amb intervals nuvolosos, vent de l'oest amb ratxes molt fortes i descens tèrmic en la Comunitat Valenciana. Possibles pluges febles a l'interior i cota de neu entre 1.400 i 1.600 m.

El vent obliga a retards i desviaments de vols en l’Aeroport de València

Ratxes de fins a 105 km/h en el recinte van obligar anit a demores i desviaments de vols. Fins a les 7.32, els bombers van sumar més de 200 servicis en la Comunitat.