JCF avança canvis en l’Ofrena de Falles per a evitar retards: ‘No pot acabar a les tres de la matinada’

El president de Junta Central Fallera (JCF) i regidor de Falles, Santiago Ballester, ha avançat que de cara a les festes del pròxim 2025 s’introduiran canvis per a evitar els retards en l’acte de l’Ofrena a la Mare de Déu dels Desemparats, que se celebra els dies 17 i 18 de març.

Prendrem les decisions que s’hagen de pendre“, ha avançat, perquè “no es pot acabar a les tres de la matinada”, com va ocórrer enguany, ha justificat.

Així ho ha expressat Ballester durant el ple de dissolució de la JCF, celebrat ahir, en el qual va admetre que en l’acte de l’Ofrena d’aquestes passades Falles “va haver-hi retards“, especialment en la primera jornada, el dia 17 de març, “de 55 minuts”, mentre que l’endemà “va ser de 20 minuts“.

Davant d’aquesta situació, el regidor ha indicat que des del seu equip “ja estem mirant” aquesta situació per a “corregir-la” de cara al pròxim any. En qualsevol cas, ha garantit als representants dels diferents sectors fallers de la ciutat que les mesures a adoptar es plantejaran a l’assemblea de presidentes i presidents perquè siguen “ells qui prenguen la decisió”.

HORARI MATINAL O REORGANITZACIÓ DE RECORREGUTS

Entre les mesures que es podrien posar sobre la taula està la possible recuperació de l’horari matinal, el control de les persones que desfilen en cada comissió en relació al nombre de fallers censats o la reorganització dels torns de sectors per cadascun dels dos recorreguts de l’esdeveniment i fins i tot habilitar un tercer.

Ballester ha indicat que enguany un total de 60.512 fallers i músics van desfilar durant la primera jornada de l’Ofrena, el 17 de març, mentre que el 18 ho van fer 50.253, la qual cosa suma 110.289 fallers i músics, unes “dades històriques”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El Parc Central d’Alacant suma un gran pulmó verd sobre les vies del tren

El Parc Central d'Alacant incorporarà un corredor verd de 200.000 metres quadrats i 2.100 metres lineals sobre les vies del tren, amb una inversió pública de 420 milions per a cosir barris i transformar la mobilitat.

La DGT reforça el control de velocitat a Alacant amb 300 agents durant una setmana

La DGT desenrotlla a Alacant una campanya intensiva de control de velocitat entre el 13 i el 19 d'abril, amb 300 agents i focus en els trams més perillosos per a reduir els accidents mortals.

El PSPV exigix una via expressa per a destituir alcaldes que bloquegen mocions de censura

El PSPV reclama al Consell una norma i un protocol autonòmic que permeten actuar amb rapidesa enfront d'alcaldes que bloquegen la tramitació de mocions de censura i garantir el respecte a les majories democràtiques als ajuntaments valencians.

El Museu dels Ciències programa abril amb conferències d’IA, observació astronòmica i fires científiques gratuïtes

El Museu dels Ciències organitza a l'abril conferències sobre Intel·ligència Artificial i eclipsis, observacions astronòmiques i dos grans cites escolars de ciència amb accés gratuït.

El futur Parc Central d’Alacant unirà la ciutat amb un pulmó verd sobre les vies

El futur Parc Central d'Alacant crearà un corredor verd de 2.100 metres sobre les vies del tren, integrarà diversos barris i mobilitzarà una inversió pública de 420 milions d'euros.

El Parc Central d’Alacant sumarà un gran corredor verd de 2.100 metres sobre les vies

El projecte del Parc Central d'Alacant preveu un corredor verd continu de 2.100 metres sobre les vies del tren, amb una inversió pública de 420 milions d'euros per a cosir la ciutat.

El Consell llança una nova oferta de 108.000 m² de sòl industrial a Alcalà de Xivert

El Consell trau a concurs 108.000 metres quadrats de sòl industrial al parc empresarial El Campaner d'Alcalà de Xivert per a atraure nous projectes i ampliacions d'empreses.

El festival Medusa de Cullera tanca cartell amb Andrés Campo i una vintena de DJs més

El festival Medusa de Cullera reforça la seua programació d'agost amb una vintena de nous DJs, entre ells Andrés Campo, fins a aconseguir els 150 artistes i superar els 35.000 abonaments venuts.