JCF avança canvis en l’Ofrena de Falles per a evitar retards: ‘No pot acabar a les tres de la matinada’

El president de Junta Central Fallera (JCF) i regidor de Falles, Santiago Ballester, ha avançat que de cara a les festes del pròxim 2025 s’introduiran canvis per a evitar els retards en l’acte de l’Ofrena a la Mare de Déu dels Desemparats, que se celebra els dies 17 i 18 de març.

«Prendrem les decisions que s’hagen de pendre«, ha avançat, perquè «no es pot acabar a les tres de la matinada», com va ocórrer enguany, ha justificat.

Així ho ha expressat Ballester durant el ple de dissolució de la JCF, celebrat ahir, en el qual va admetre que en l’acte de l’Ofrena d’aquestes passades Falles «va haver-hi retards«, especialment en la primera jornada, el dia 17 de març, «de 55 minuts», mentre que l’endemà «va ser de 20 minuts«.

Davant d’aquesta situació, el regidor ha indicat que des del seu equip «ja estem mirant» aquesta situació per a «corregir-la» de cara al pròxim any. En qualsevol cas, ha garantit als representants dels diferents sectors fallers de la ciutat que les mesures a adoptar es plantejaran a l’assemblea de presidentes i presidents perquè siguen «ells qui prenguen la decisió».

HORARI MATINAL O REORGANITZACIÓ DE RECORREGUTS

Entre les mesures que es podrien posar sobre la taula està la possible recuperació de l’horari matinal, el control de les persones que desfilen en cada comissió en relació al nombre de fallers censats o la reorganització dels torns de sectors per cadascun dels dos recorreguts de l’esdeveniment i fins i tot habilitar un tercer.

Ballester ha indicat que enguany un total de 60.512 fallers i músics van desfilar durant la primera jornada de l’Ofrena, el 17 de març, mentre que el 18 ho van fer 50.253, la qual cosa suma 110.289 fallers i músics, unes «dades històriques».

Últimes notícies

Tallada la N-234 i tancat el port de Sagunt per un incendi de vegetació a Estivella

Un incendi de vegetació declarat este migdia a Estivella ha obligat a tallar l’accés a la N-234 i a tancar el port de Sagunt, amb cinc mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres treballant en l’extincio.

Sis espècies de cetacis es consoliden en les aigües de la Comunitat Valenciana

Medi Ambient ha constatat la presència recurrent de sis espècies de cetacis en aigües de la Comunitat Valenciana durant els dos últims anys, amb un clar predomini del dofí mular i del rorqual comú.

Iván Ortolá firma la seua primera victòria en Moto2 després d’una volta llarga a Brno

Iván Ortolá ha aconseguit a Brno la seua primera victòria en Moto2, malgrat complir una sanció de volta llarga, en una cursa decidida en l’última corba davant David Alonso.

Nou repte per al Villarreal: nou jugadors tornen de cessió i es juguen la plaça

El Villarreal CF recupera nou jugadors cedits en Primera i Segona i el tècnic Iñigo Pérez haurà de decidir en la pretemporada qui continua i qui torna a eixir cedit.

Iván Ortolá aconseguix la seua primera victòria en Moto2 amb sanció de volta llarga a Brno

Iván Ortolá ha estrenat el seu palmarés en Moto2 al Gran Premi de la República Txeca, a Brno, malgrat complir una sanció de volta llarga. David Alonso ha sigut segon i el líder del Mundial, Manuel González, ha acabat cinqué després dun inici molt complicat.

Avis groc per calor intensa este dilluns en l’interior i el litoral nord de València

Aemet ha activat l’avís groc per altes temperatures este dilluns entre les 13 i les 21 hores en l’interior i el litoral nord de la província de València, on es podrien arribar als 36 graus.

Valencia Basket busca colp al Palau per acostar-se al títol de la Lliga Endesa

El Valencia Basket visita dilluns el Barça al Palau Blaugrana en el tercer partit de la final de la Lliga Endesa amb l’objectiu de mantindre el ritme del segon xoc, sumar el primer triomf fora de casa i quedar-se a una sola victòria del títol.

Una de cada cinc jugadores de videojocs patix missatges sexuals no desitjats

Una investigació del Centre Crímina de la UMH revela que quasi una de cada cinc dones que juga a videojocs en línia rep missatges sexuals no consentits, amb un fort impacte emocional i canvis en els seus hàbits de joc.