JCF avança canvis en l’Ofrena de Falles per a evitar retards: ‘No pot acabar a les tres de la matinada’

El president de Junta Central Fallera (JCF) i regidor de Falles, Santiago Ballester, ha avançat que de cara a les festes del pròxim 2025 s’introduiran canvis per a evitar els retards en l’acte de l’Ofrena a la Mare de Déu dels Desemparats, que se celebra els dies 17 i 18 de març.

Prendrem les decisions que s’hagen de pendre“, ha avançat, perquè “no es pot acabar a les tres de la matinada”, com va ocórrer enguany, ha justificat.

Així ho ha expressat Ballester durant el ple de dissolució de la JCF, celebrat ahir, en el qual va admetre que en l’acte de l’Ofrena d’aquestes passades Falles “va haver-hi retards“, especialment en la primera jornada, el dia 17 de març, “de 55 minuts”, mentre que l’endemà “va ser de 20 minuts“.

Davant d’aquesta situació, el regidor ha indicat que des del seu equip “ja estem mirant” aquesta situació per a “corregir-la” de cara al pròxim any. En qualsevol cas, ha garantit als representants dels diferents sectors fallers de la ciutat que les mesures a adoptar es plantejaran a l’assemblea de presidentes i presidents perquè siguen “ells qui prenguen la decisió”.

HORARI MATINAL O REORGANITZACIÓ DE RECORREGUTS

Entre les mesures que es podrien posar sobre la taula està la possible recuperació de l’horari matinal, el control de les persones que desfilen en cada comissió en relació al nombre de fallers censats o la reorganització dels torns de sectors per cadascun dels dos recorreguts de l’esdeveniment i fins i tot habilitar un tercer.

Ballester ha indicat que enguany un total de 60.512 fallers i músics van desfilar durant la primera jornada de l’Ofrena, el 17 de març, mentre que el 18 ho van fer 50.253, la qual cosa suma 110.289 fallers i músics, unes “dades històriques”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca encapçala el minut de silenci per l’assassinat de la xicoteta Ainhara

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, presidix un minut de silenci en la seu del Consell per a condemnar l'assassinat de Ainhara, de tres anys, víctima de violència vicària a Torrevieja.

La jutgessa cita a declarar a un càrrec i dos funcionaris autonòmics per les VPP de la Platja de Sant Joan

La magistrada que investiga les possibles irregularitats en l'adjudicació de vivendes de protecció pública a la Platja de Sant Joan ha citat a declarar com a testimonis al director territorial de Vivenda a Alacant i a dos alts funcionaris autonòmics.

PSPV i Compromís exigixen recuperar la taxa turística que xifren en 100 milions

PSPV i Compromís reclamen reimplantar la taxa turística en la Comunitat Valenciana, derogada abans d'entrar en vigor, i calculen que hauria aportat 100 milions d'euros.

Bernabé critica la votació de la confraria de Sagunt per excloure a les dones per Setmana Santa

Pilar Bernabé considera que la decisió de la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt de vetar a les dones en les processons de Setmana Santa té tints contraris a la igualtat i advertix de possibles conseqüències turisticas i legals.

Detingut un menor per agredir amb un bat de beisbol a una dona a Torrent

La Policia Nacional deté a un menor de 17 anus per la presumpta agresion amb un bat de beisbol a una veïna del seu edifici a Torrent, que sufrio un traumatisme craneoencefalico.

Detingut a Sagunt un jove que va apunyalar per l’esquena al seu company de pis

La Policia Local de Sagunt ha detingut a un jove de 25 anys acusat d'intentar matar al seu company de pis, de 26, amb un ganivet en la vivenda que compartien. La víctima va patir dos ferides a l'esquena i va ser traslladada a l'Hospital de Sagunt, mentres el presumpte autor ha ingressat a la presó provisional.

Aemet activa l’avís taronja per fortes ratxes de vent en el nord de Castelló este dimecres

Aemet activa per a este dimecres a la vesprada l'avís taronja per ratxes de vent de fins a 100 km/h a l'interior nord i de 90 km/h en el litoral nord de Castelló.

Jorge Crivillés es prepara per a travessar el Riu de la Plata entre el 2 i el 6 d’abril

El nadador alacantí Jorge Crivillés afrontarà entre el 2 i el 6 d'abril l'encreuament nadant del Riu de la Plata, primer repte de la Triple Corona de la Fi del Món, amb un objectiu solidari lligat a pacients amb càncer.