JCF avança canvis en l’Ofrena de Falles per a evitar retards: ‘No pot acabar a les tres de la matinada’

El president de Junta Central Fallera (JCF) i regidor de Falles, Santiago Ballester, ha avançat que de cara a les festes del pròxim 2025 s’introduiran canvis per a evitar els retards en l’acte de l’Ofrena a la Mare de Déu dels Desemparats, que se celebra els dies 17 i 18 de març.

«Prendrem les decisions que s’hagen de pendre«, ha avançat, perquè «no es pot acabar a les tres de la matinada», com va ocórrer enguany, ha justificat.

Així ho ha expressat Ballester durant el ple de dissolució de la JCF, celebrat ahir, en el qual va admetre que en l’acte de l’Ofrena d’aquestes passades Falles «va haver-hi retards«, especialment en la primera jornada, el dia 17 de març, «de 55 minuts», mentre que l’endemà «va ser de 20 minuts«.

Davant d’aquesta situació, el regidor ha indicat que des del seu equip «ja estem mirant» aquesta situació per a «corregir-la» de cara al pròxim any. En qualsevol cas, ha garantit als representants dels diferents sectors fallers de la ciutat que les mesures a adoptar es plantejaran a l’assemblea de presidentes i presidents perquè siguen «ells qui prenguen la decisió».

HORARI MATINAL O REORGANITZACIÓ DE RECORREGUTS

Entre les mesures que es podrien posar sobre la taula està la possible recuperació de l’horari matinal, el control de les persones que desfilen en cada comissió en relació al nombre de fallers censats o la reorganització dels torns de sectors per cadascun dels dos recorreguts de l’esdeveniment i fins i tot habilitar un tercer.

Ballester ha indicat que enguany un total de 60.512 fallers i músics van desfilar durant la primera jornada de l’Ofrena, el 17 de març, mentre que el 18 ho van fer 50.253, la qual cosa suma 110.289 fallers i músics, unes «dades històriques».

Últimes notícies

Les platges de Guardamar i Torrevieja registren xicotets meteotsunamis este divendres

Les platges de Guardamar del Segura i Torrevieja han registrat este divendres al migdia xicotets meteotsunamis i no es descarta que es repetisquen al llarg de la vesprada. Les oscil·lacions han sigut suaus i, tot i que a Torrevieja oneja la bandera verda en quasi totes les platges, a Guardamar es mantenen les banderes roges per precaució.

El termòmetre es desploma fins a 12 graus en un dia i Vinaròs es queda en 31,8

Les temperatures màximes han baixat fins a 12 graus en punts de la Comunitat Valenciana, amb una màxima de 31,8 a Vinaròs com a valor més alt del dia.

Els veïns desallotjats per l’incendi d’El Saler poden tornar a casa esta vesprada

Unes 160 persones desallotjades de vivendes i càmpings d’El Saler poden tornar ja a casa després que l’incendi haja quedat estabilitzat, encara que continua sense estar controlat.

València viu el juliol i agost més càlids des que hi ha registres

Aemet ha confirmat que el període juliol-agost d’enguany serà el més càlid registrat a València almenys des de 1869, amb temperatures molt per damunt del normal des de mitjan maig.

Antifrau tanca la investigació sobre la plaça provincial de la parella de Pérez Llorca

L’Agència Valenciana Antifrau ha arxivat la investigació sobre l’accés de la parella de Juanfran Pérez Llorca a una plaça de secretaria de direcció en la Diputació de València, en constatar que es van complir els requisits legals. L’òrgan manté dubtes sobre la urgència de la cobertura però dona per tancat l’expedient perquè la treballadora no s’ha presentat a la provisió definitiva.

Els bombers donen per estabilitzat l’incendi intencionat de la Devesa de El Saler

L’incendi forestal declarat dijous a la Devesa de El Saler, confirmat com a intencionat, ha sigut donat per estabilitzat pels bombers municipals i Emergències de la Generalitat.

Arriba per mar l’equip clau del nou centre de protonteràpia de València

La Conselleria de Sanitat ha rebut per via marítima els primers components del sistema de protonteràpia connectat a l’Hospital La Fe, finançat per la Fundació Amancio Ortega, i preveu tractar el primer pacient abans que acabe 2027.

Així era la càmera blindada que guardava el Tresor de Villena abans del robatori

El Tresor de Villena estava custodiat al MUVI dins d'una càmera acorassada amb vidres de seguretat, xapes blindades i alarma de cinc anells quan ha sigut robat de matinada. El museu roman tancat sense data de reobertura mentres la Guàrdia Civil continua la investigació.