JJOO- París es blinda per als Jocs Olímpics amb un dispositiu de 45.000 efectius de seguretat

Ejemplo de shortcode con estilo
París es blindarà per als Jocs Olímpics amb un dispositiu de 45.000 efectius de seguretat, des del 26 de juliol fins l'11 d'agost, per prevenir atacs durant la cerimònia inaugural al Riu Sena i competicions posteriors. No hi ha amenaça específica, però l'amenaça terrorista és alta.

PARÍS (FRANÇA), 22 (dpa/EP)

París es blindarà amb un dispositiu de 45.000 efectius per als Jocs Olímpics, que es disputen des d’este dimecres i fins a l’11 d’agost, encara que la cerimònia inaugural serà este divendres al Riu Sena, un esdeveniment que comptarà amb un «pla especial» de seguretat, encara que no hi ha cap «amenaça específica».

Les autoritats van preparar patrulles policials pels carrers, controls en carreteres, vigilància amb helicòpters i amb barcasses ràpides al Riu Sena per a dissuadir i prevenir qualsevol tipus d’atac als Jocs del 26 de juliol a l’11 d’agost. En concret, 45.000 forces de seguretat estaran de servici només este divendres per a la cerimònia d’inauguració, que per primera vegada no se celebra en un estadi.

El ministre de l’Interior en funcions, Gérald Darmanin, va qualificar l’amenaça terrorista general d'»extremadament alta». «Pel que sabem, no hi ha cap amenaça específica per a la seguretat dels Jocs Olímpics», va agregar.

El responsable de París 2024, Tony Estanguet, va declarar en roda de premsa que «hi ha un pla especial per a la cerimònia d’obertura i totes les competicions per a garantir la seguretat», que és «la prioritat número u».

Ja s’han produït detencions en els preparatius entorn de possibles amenaces terroristes, així com a un rus-ucraïnés que es va autolesionar en detonar un explosiu de fabricació pròpia. També a la fi de maig, les forces de seguretat van frustrar els plans de militants islamistes d’atemptar contra un partit de futbol olímpic a la ciutat de Saint-Étienne.

A més de la presència policial, el dispositiu de seguretat també comptarà amb un campament de l’exèrcit de 4.500 efectius a París i una presència militar global de 15.000 efectius en les altres seus olímpiques. També estan presents forces de seguretat d’altres països, també Guàrdia Civil i Policia Nacional.

Les forces de seguretat franceses també estan preparades per a la pirateria i els ciberatacs destinats a pertorbar els Jocs i tacar la seua imatge. L’empresa Recorded Future ha identificat a Rússia i Iran com a possibles actors de tals plans, però també a Azerbaidjan, ja que França recolza a Armènia en el conflicte de Nagorno-Karabaj amb el país que recorre Àsia i Europa.

Últimes notícies

Castro reivindica el triomf del Llevant davant l’Athletic: “Mereixem la victòria”

Luís Castro ha celebrat la victòria 3-1 del Llevant contra l’Athletic en el Ciutat de València, en el partit aplaçat per la pluja, i ha destacat el rendiment ofensiu i defensiu del seu equip. L’entrenador ha elogiat la progressió del vestidor i actuacions com les d’Etta Eyong, Thiago Fernández i el doble golejador Roger Brugué.

Brugué i Etta Eyong tomben l’Athletic i impulsen el Llevant

El Llevant ha guanyat 3-1 a l’Athletic Club en el duel ajornat per la pluja gràcies al doblet de Roger Brugué i a un gol final d’Etta Eyong. Els granota pugen a l’onzena plaça amb 10 punts, mentre els bascos es queden amb 9.

Camps i Oltra detallen el dany patit pel fals bulo del Bar España

Francisco Camps i Mónica Oltra han explicat en el juí pel Bar España com el fals bulo de pederàstia ha afectat la seua imatge personal i política. També ha declarat per videoconferència Carlos Fabra, que ha qualificat el cas d’“absolut disbarat”.

Així funcionarà el Bono Comerç d’Alacant 2026: ajudes de fins a 400 euros per persona

Alacant llança una nova edició del Bono Comerç per a 2026, amb quasi quatre milions d’euros per a impulsar el consum local i alleujar la butxaca de les famílies.

Oliva reprén les classes aquest dijous excepte a l’IES Gabriel Ciscar per els danys de la dana Adam

Oliva reprendrà aquest dijous l’activitat lectiva en tots els centres educatius excepte a l’IES Gabriel Ciscar, greument afectat per les inundacions de la dana Adam. Els municipis veïns de Piles i Miramar ja han reactivat les classes i continuen les tasques de neteja i recuperació.

Les associacions veïnals alerten que l’operació de Mestalla és la major recalificació especulativa a València

La Federació d'Associacions Veïnals de València qualifica l’operació urbanística de Mestalla com la major recalificació especulativa en dues dècades i denuncia que afavorix grans capitals en plena emergència habitacional.

Més de 2.100 incidències per la dana Adam des de dissabte a la Comunitat Valenciana

El Centre de Coordinació d’Emergències ha gestionat 2.153 incidents relacionats amb la dana Adam des de dissabte, la majoria al sud de València i al nord d’Alacant. Oliva és el municipi més afectat, amb 900 incidències registrades.

Llanos Massó serà número dos de Vox al Congrés per Castelló el 29N

Vox ha situat la presidenta de Les Corts Valencianes, Llanos Massó, com a número dos al Congrés per Castelló el 29 de novembre, mentre Ignacio Gil Lázaro encapçalarà la candidatura per València.