JJOO- París es blinda per als Jocs Olímpics amb un dispositiu de 45.000 efectius de seguretat

PARÍS (FRANÇA), 22 (dpa/EP)

París es blindarà amb un dispositiu de 45.000 efectius per als Jocs Olímpics, que es disputen des d’este dimecres i fins a l’11 d’agost, encara que la cerimònia inaugural serà este divendres al Riu Sena, un esdeveniment que comptarà amb un “pla especial” de seguretat, encara que no hi ha cap “amenaça específica”.

Les autoritats van preparar patrulles policials pels carrers, controls en carreteres, vigilància amb helicòpters i amb barcasses ràpides al Riu Sena per a dissuadir i prevenir qualsevol tipus d’atac als Jocs del 26 de juliol a l’11 d’agost. En concret, 45.000 forces de seguretat estaran de servici només este divendres per a la cerimònia d’inauguració, que per primera vegada no se celebra en un estadi.

El ministre de l’Interior en funcions, Gérald Darmanin, va qualificar l’amenaça terrorista general d'”extremadament alta”. “Pel que sabem, no hi ha cap amenaça específica per a la seguretat dels Jocs Olímpics”, va agregar.

El responsable de París 2024, Tony Estanguet, va declarar en roda de premsa que “hi ha un pla especial per a la cerimònia d’obertura i totes les competicions per a garantir la seguretat”, que és “la prioritat número u”.

Ja s’han produït detencions en els preparatius entorn de possibles amenaces terroristes, així com a un rus-ucraïnés que es va autolesionar en detonar un explosiu de fabricació pròpia. També a la fi de maig, les forces de seguretat van frustrar els plans de militants islamistes d’atemptar contra un partit de futbol olímpic a la ciutat de Saint-Étienne.

A més de la presència policial, el dispositiu de seguretat també comptarà amb un campament de l’exèrcit de 4.500 efectius a París i una presència militar global de 15.000 efectius en les altres seus olímpiques. També estan presents forces de seguretat d’altres països, també Guàrdia Civil i Policia Nacional.

Les forces de seguretat franceses també estan preparades per a la pirateria i els ciberatacs destinats a pertorbar els Jocs i tacar la seua imatge. L’empresa Recorded Future ha identificat a Rússia i Iran com a possibles actors de tals plans, però també a Azerbaidjan, ja que França recolza a Armènia en el conflicte de Nagorno-Karabaj amb el país que recorre Àsia i Europa.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pedro Martínez ressalta la victòria coral del València Basket davant el Riu Breogán

Pedro Martínez celebra el triomf del València Basket davant el Riu Breogán com una victòria coral en la qual subratlla l'aportació defensiva d'Isaac Nogués i la bona faena de Yankuba Avenc i Kameron Taylor.

Montero lidera un València Basket coral per a doblegar al Riu Breogán (105-88)

València Basket s'imposa al Riu Breogán per 105-88 en el Roig Arena, en un triomf coral liderat pel dominicà Jean Montero i sustentat en la potència ofensiva local.

Mor als 78 anys Josep Piera, poeta i referent de la literatura valenciana

El poeta i narrador valencià Josep Piera, figura clau de la Generació dels 70 i autor àmpliament premiat, ha mort als 78 anys. Institucions i representants públics destaquen el seu llegat literari i el seu compromís amb la cultura valenciana.

Dos morts en la segona fase de l’operació de trànsit de Setmana Santa en la Comunitat Valenciana

La segona fase de l'operació especial de trànsit de Setmana Santa registra dos víctimes mortals a Vila-real i Calp i un alt volum de desplaçaments per carretera.

Remuntada del Celta a Mestalla per a afermar-se en llocs europeus

El Celta de Vigo remunta al València amb una espectacular segona part a Mestalla, s'aferra a la zona europea i deixa al conjunt local sense premi malgrat el doblet de Guido Rodríguez.

Les màximes freguen els 27 graus en una Jornada de Pasqua molt temperada en la Comunitat

La Comunitat Valenciana ha viscut un Diumenge de Pasqua molt temperat, amb màximes de fins a 27,5 graus en diversos municipis de l'interior i prelitoral, i valors una mica més moderats en les capitals de província.

El Celta remunta a Mestalla i consolida la seua plaça europea davant el València

El Celta de Vigo remunta al València amb una brillant segona part, s'imposa 2-3 a Mestalla i reforça la seua posició europea mentres el conjunt local deixa escapar una ocasió per a acostar-se a Europa.

Mor un ciclista de 57 anys en xocar amb un cotxe en la N-332 a Calp

Un ciclista de 57 anys ha mort després de col·lidir amb un cotxe en la N-332 al seu pas per Calp. Els servicis d'emergència van intentar reanimar-ho sense èxit.