JJOO- París es blinda per als Jocs Olímpics amb un dispositiu de 45.000 efectius de seguretat

PARÍS (FRANÇA), 22 (dpa/EP)

París es blindarà amb un dispositiu de 45.000 efectius per als Jocs Olímpics, que es disputen des d’este dimecres i fins a l’11 d’agost, encara que la cerimònia inaugural serà este divendres al Riu Sena, un esdeveniment que comptarà amb un “pla especial” de seguretat, encara que no hi ha cap “amenaça específica”.

Les autoritats van preparar patrulles policials pels carrers, controls en carreteres, vigilància amb helicòpters i amb barcasses ràpides al Riu Sena per a dissuadir i prevenir qualsevol tipus d’atac als Jocs del 26 de juliol a l’11 d’agost. En concret, 45.000 forces de seguretat estaran de servici només este divendres per a la cerimònia d’inauguració, que per primera vegada no se celebra en un estadi.

El ministre de l’Interior en funcions, Gérald Darmanin, va qualificar l’amenaça terrorista general d'”extremadament alta”. “Pel que sabem, no hi ha cap amenaça específica per a la seguretat dels Jocs Olímpics”, va agregar.

El responsable de París 2024, Tony Estanguet, va declarar en roda de premsa que “hi ha un pla especial per a la cerimònia d’obertura i totes les competicions per a garantir la seguretat”, que és “la prioritat número u”.

Ja s’han produït detencions en els preparatius entorn de possibles amenaces terroristes, així com a un rus-ucraïnés que es va autolesionar en detonar un explosiu de fabricació pròpia. També a la fi de maig, les forces de seguretat van frustrar els plans de militants islamistes d’atemptar contra un partit de futbol olímpic a la ciutat de Saint-Étienne.

A més de la presència policial, el dispositiu de seguretat també comptarà amb un campament de l’exèrcit de 4.500 efectius a París i una presència militar global de 15.000 efectius en les altres seus olímpiques. També estan presents forces de seguretat d’altres països, també Guàrdia Civil i Policia Nacional.

Les forces de seguretat franceses també estan preparades per a la pirateria i els ciberatacs destinats a pertorbar els Jocs i tacar la seua imatge. L’empresa Recorded Future ha identificat a Rússia i Iran com a possibles actors de tals plans, però també a Azerbaidjan, ja que França recolza a Armènia en el conflicte de Nagorno-Karabaj amb el país que recorre Àsia i Europa.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pluges superiors a 150 l/m² a Xert i Catí en 48 hores, a l’interior de Castelló

En 48 hores s'han superat els 150 l/m² a Xert i Catí. L'episodi ha deixat acumulats molt alts a l'interior de Castelló i registres notables a València i Alacant.

El Consell destina 854 milions al transport sanitari per quatre anys prorrogables a cinc

El Consell ha autoritzat este divendres el contracte del transport sanitari urgent i no urgent en la Comunitat Valenciana: 853,9 milions per a 4+1 anys i 23 vehicles més, fins a 739.

El Consell denuncia que el Govern no ha pagat 4 de cada 5 ajudes de primera necessitat per la dana

El Consell ha denunciat que la majoria de les ajudes de primera necessitat per la dana no s'han abonat i ha atribuït el bloqueig a traves burocràtiques estatals. Alhora, ha destacat avanços del Pla Endavant.

El Consell aprova una deducció de fins a 150 € per formació musical i instruments en la Comunitat Valenciana

El Consell ha aprovat una nova deducció autonòmica de fins a 150 € en l'IRPF per gastos de foment i formació musical. La mesura serà efectiva en la campanya que arranca el 8 d'abril i té efecte retroactiu des de l'1 de gener de 2025.

Es normalitza la circulació en les línies 6 i 4 del tramvia de València després del trencament d’una catenària

La L6 va recuperar tot el seu recorregut i la L4 va restablir el tram entre Doctor Lluch i Pont d'Assot cap a les 15.00, després de reparar una catenària danyada. La incidència es va originar sobre les 12.30 pel colp d'un camió en l'avinguda de Catalunya.

La Policia Nacional busca al sospitós de violar a una menor de 16 anys a Xirivella

La UFAM de la Policia Nacional a Xirivella busca a un home sospitós d'haver violat a una menor de 16 anys. L'agressió es va produir el 26 de febrer i es reserven detalls per protecció de la víctima.

Sis autonomies pacten a València exigir una nova Llei de Costas que supere les partions

Sis comunitats litorals han acordat un manifest que reclama una nova llei, rebutja els reglaments del Govern i demana una reunió urgent amb Sara Aagesen. La II Cimera Nacional del Litoral ha reforçat un front comú per a revisar el model de gestió de la costa.

El Pla Endavant té en marxa el 62 % de les mesures de la Generalitat set mesos després de la seua aprovació

L’informe de seguiment de febrer indica que el 17 % de les iniciatives ja s’han completat i que el ritme d’execució del pla s’ha duplicat des del mes de juliol