JJOO- París es blinda per als Jocs Olímpics amb un dispositiu de 45.000 efectius de seguretat

PARÍS (FRANÇA), 22 (dpa/EP)

París es blindarà amb un dispositiu de 45.000 efectius per als Jocs Olímpics, que es disputen des d’este dimecres i fins a l’11 d’agost, encara que la cerimònia inaugural serà este divendres al Riu Sena, un esdeveniment que comptarà amb un «pla especial» de seguretat, encara que no hi ha cap «amenaça específica».

Les autoritats van preparar patrulles policials pels carrers, controls en carreteres, vigilància amb helicòpters i amb barcasses ràpides al Riu Sena per a dissuadir i prevenir qualsevol tipus d’atac als Jocs del 26 de juliol a l’11 d’agost. En concret, 45.000 forces de seguretat estaran de servici només este divendres per a la cerimònia d’inauguració, que per primera vegada no se celebra en un estadi.

El ministre de l’Interior en funcions, Gérald Darmanin, va qualificar l’amenaça terrorista general d'»extremadament alta». «Pel que sabem, no hi ha cap amenaça específica per a la seguretat dels Jocs Olímpics», va agregar.

El responsable de París 2024, Tony Estanguet, va declarar en roda de premsa que «hi ha un pla especial per a la cerimònia d’obertura i totes les competicions per a garantir la seguretat», que és «la prioritat número u».

Ja s’han produït detencions en els preparatius entorn de possibles amenaces terroristes, així com a un rus-ucraïnés que es va autolesionar en detonar un explosiu de fabricació pròpia. També a la fi de maig, les forces de seguretat van frustrar els plans de militants islamistes d’atemptar contra un partit de futbol olímpic a la ciutat de Saint-Étienne.

A més de la presència policial, el dispositiu de seguretat també comptarà amb un campament de l’exèrcit de 4.500 efectius a París i una presència militar global de 15.000 efectius en les altres seus olímpiques. També estan presents forces de seguretat d’altres països, també Guàrdia Civil i Policia Nacional.

Les forces de seguretat franceses també estan preparades per a la pirateria i els ciberatacs destinats a pertorbar els Jocs i tacar la seua imatge. L’empresa Recorded Future ha identificat a Rússia i Iran com a possibles actors de tals plans, però també a Azerbaidjan, ja que França recolza a Armènia en el conflicte de Nagorno-Karabaj amb el país que recorre Àsia i Europa.

Últimes notícies

Batemon i McGhee tomben el Valencia Basket al Roig Arena en un final calent

L’Ilerna Lleida ha estrenat la Lliga Endesa amb un triomf de prestigi al Roig Arena (100-105), liderat per James Batemon i Darius McGhee davant un Valencia Basket irregular i imprecís en els moments clau.

L’Ilerna Lleida sorprén el Valencia Basket en un final a cara o creu al Roig Arena

L’Ilerna Lleida ha guanyat el Valencia Basket per 100-105 en l’estrena a la Lliga Endesa, amb Batemon i McGhee decisius en un final ajustat al Roig Arena.

Rescatat un ciclista ferit a Banyeres i dos menors perduts al Montgó

Els bombers han rescatat un ciclista de 30 anys greument ferit en un bike park de Banyeres de Mariola i dos jòvens senderistes de 17 i 16 anys extraviats al Montgó, a Dénia.

Quatre-centes persones omplin la plaça de l’Ajuntament de València per la llei de vivenda ‘Maricarmen’

Centenars de persones s’han concentrat a la plaça de l’Ajuntament de València per donar suport al decret de vivenda ‘Maricarmen’ i a l’acampada de Madrid. El Sindicat de Llogateres reclama aturar desnonaments, renovar lloguers, limitar preus i reformar la LAU.

El València Basket inicia l’era Torralba amb la Supercopa LF Endesa

El València Basket ha conquistat la Supercopa LF Endesa a Torrejón de Ardoz davant l’Innova-TSN Leganés, dotzé títol del club i primer de l’era Javi Torralba. El tècnic estrena projecte després d’una profunda renovació en la banqueta i en la plantilla.

El València Basket alça la seua quarta Supercopa LF Endesa

El València Basket ha tornat a conquistar la Supercopa LF Endesa en Torrejón de Ardoz després de superar el Leganés (76-64), en una final intensa i igualada que llança el nou projecte taronja amb títol.

La UD Vall de Uxó goleja el Torrellano i es posa líder del grup VI

La UD Vall de Uxó ha vençut 0-3 al camp del Torrellano, amb dos gols de Meseguer i un d’Ali, i se situa líder en solitari del grup VI de Tercera Federació després de quatre jornades.

Un estudi de la UPV alerta que els rius d’Espanya i Bulgària són els que pitjor qualitat tenen a Europa

Un estudi liderat per la UPV assenyala que els rius d’Espanya i Bulgària presenten la situació més crítica de qualitat a Europa, mentre que Eslovènia és l’únic país alineat amb els objectius ambientals de 2030.