14.1 C
València
Dissabte, 31 gener, 2026

JJOO- París es blinda per als Jocs Olímpics amb un dispositiu de 45.000 efectius de seguretat

PARÍS (FRANÇA), 22 (dpa/EP)

París es blindarà amb un dispositiu de 45.000 efectius per als Jocs Olímpics, que es disputen des d’este dimecres i fins a l’11 d’agost, encara que la cerimònia inaugural serà este divendres al Riu Sena, un esdeveniment que comptarà amb un “pla especial” de seguretat, encara que no hi ha cap “amenaça específica”.

Les autoritats van preparar patrulles policials pels carrers, controls en carreteres, vigilància amb helicòpters i amb barcasses ràpides al Riu Sena per a dissuadir i prevenir qualsevol tipus d’atac als Jocs del 26 de juliol a l’11 d’agost. En concret, 45.000 forces de seguretat estaran de servici només este divendres per a la cerimònia d’inauguració, que per primera vegada no se celebra en un estadi.

El ministre de l’Interior en funcions, Gérald Darmanin, va qualificar l’amenaça terrorista general d'”extremadament alta”. “Pel que sabem, no hi ha cap amenaça específica per a la seguretat dels Jocs Olímpics”, va agregar.

El responsable de París 2024, Tony Estanguet, va declarar en roda de premsa que “hi ha un pla especial per a la cerimònia d’obertura i totes les competicions per a garantir la seguretat”, que és “la prioritat número u”.

Ja s’han produït detencions en els preparatius entorn de possibles amenaces terroristes, així com a un rus-ucraïnés que es va autolesionar en detonar un explosiu de fabricació pròpia. També a la fi de maig, les forces de seguretat van frustrar els plans de militants islamistes d’atemptar contra un partit de futbol olímpic a la ciutat de Saint-Étienne.

A més de la presència policial, el dispositiu de seguretat també comptarà amb un campament de l’exèrcit de 4.500 efectius a París i una presència militar global de 15.000 efectius en les altres seus olímpiques. També estan presents forces de seguretat d’altres països, també Guàrdia Civil i Policia Nacional.

Les forces de seguretat franceses també estan preparades per a la pirateria i els ciberatacs destinats a pertorbar els Jocs i tacar la seua imatge. L’empresa Recorded Future ha identificat a Rússia i Iran com a possibles actors de tals plans, però també a Azerbaidjan, ja que França recolza a Armènia en el conflicte de Nagorno-Karabaj amb el país que recorre Àsia i Europa.

Últimes notícies

Dimitix la regidor d’Urbanisme d’Alacant després de ser adjudicatària d’una vivenda pública

Rocío Gómez ha anunciat la seua dimissió un dia després de conéixer-se que va ser adjudicatària d'una vivenda pública a la Platja de Sant Joan; el cas està sota investigació per possibles irregularitats.

Marcelino va assegurar que el dol davant Osasuna serà de ritme alt, intensitat i dificultat

El tècnic del Vila-real va assegurar este divendres que el xoc a Pamplona exigirà la millor versió, va subratllar la fortalesa local d'Osasuna i va confirmar diverses baixes.

El Consell insta el Govern a activar la clàusula de salvaguarda per a cítrics de Sud-àfrica

Comerç i Agricultura han remés un informe conjunt perquè l'Executiu sol·licite a Brussel·les l'activació de la salvaguarda. Assenyalen una caiguda del 24% en les exportacions de Castelló i demanen vigilància des d'octubre.

El Consell sosté que no hi ha risc de menor recaptació amb la rebaixa fiscal

Barrachina ha defés que la rebaixa fiscal no minvarà els ingressos en ampliar els límits de deduccions de l'IRPF amb retroactivitat a 1 de gener de 2025. També ha explicat el seu rebuig al decret òmnibus que inclou l'exempció d'ajudes per la DANA per mesclar matèries.

Pérez Llorca destaca l’impuls del Consell al progrés d’Ontinyent amb obres i servicis

El president Juanfran Pérez Llorca ha reafirmat el compromís de la Generalitat amb projectes clau a Ontinyent: hospital, Palacio de Justícia, Facultat de Veterinària i desdoblament de la CV-60. També s'impulsen corredors verds després de la dana.

Pérez Llorca demana que la Comissió Mixta de la DANA siga l’inici d’un enteniment

El president ha reclamat que la comissió que coordina la reconstrucció després de la DANA servisca per a superar la confrontació i centrar-se en la seguretat de les zones afectades. Ha admés que arriba molt tard i que potser hi ha assumptes sense solució.

Pérez Llorca demana al Govern explicacions i que rectifique per les indemnitzacions a víctimes de la DANA

El president ha exigit explicacions i una rectificació perquè les víctimes de la DANA no siguen tractades com de segona. A més, ha rebutjat la proposta de finançament autonòmic pel seu impacte fiscal en la Comunitat Valenciana.

El Consell acusa a Sánchez de tracte desigual: 72.000 a víctimes de la DANA a València enfront de 210.000 en Adamuz

Miguel Barrachina ha denunciat que les víctimes de la DANA en la Comunitat Valenciana han rebut 72.000 euros enfront dels 210.000 de l'accident ferroviari de Adamuz. També ha retret retards i ha demanat igualtat de tracte.