Mastodon
22.8 C
València
Dilluns, 15 setembre, 2025

Mor José Peris Frígola, el visionari del Valencia CF que va proposar la reforma de Mestalla

José Peris Frígola, històric directiu del València CF, ha mort a l’edat de 90 anys, deixant després de sí un llegat inesborrable en el club. Conegut pel seu estil directe i fermesa en les seues decisions, Frígola va ser una figura clau en la història recent del València.

Un llegat inesborrable a Mestalla

Des de la seua entrada en la directiva en la dècada dels 70, sota la presidència de Ros Casares, fins a la conversió del club en societat anònima esportiva, Frígola va estar en el centre de nombroses decisions i propostes audaces. Una de les més destacades va ser la seua proposta de reconstruir l’estadi Mestalla, amb l’objectiu d’augmentar la seua capacitat a 67.000 espectadors. Esta idea, encara que no es va dur a terme, hauria evitat l’estancament del projecte del Nou Mestalla, que ha estat paralitzat per falta de finançament durant més d’una dècada.

No obstant això, no totes les seues decisions i declaracions van ser ben rebudes. La seua cèlebre frase “Romario ni gratis”, en referència al fitxatge de l’astre brasiler, va generar controvèrsia en el seu moment. Malgrat les crítiques, Frígola sempre va defensar l’interés del club i dels seus socis, mostrant una fermesa i determinació que el van caracteritzar durant tota la seua trajectòria.

A més de la seua proposta per a Mestalla, Frígola també va tindre altres iniciatives per al benefici del club. No obstant això, la seua relació amb altres directius, com Paco Roig, no sempre va ser harmoniosa. Malgrat els desacords i enfrontaments, Frígola sempre va mantindre el seu compromís amb el València CF, fins i tot en els moments més difícils.

La seua partida és una gran pèrdua per al club i per a tots aquells que el van conéixer. El seu llegat, marcat per la seua passió i dedicació al València CF, perdurarà en la memòria de tots els aficionats.

Últimes notícies

El Barcelona torna a arrasar: Corberán encaixa un altre 6-0 i un 18-1 acumulat

El València va caure 6-0 en el Johan Cruyff i engrandix un patró que ja suma 18-1 en tres xocs davant el Barcelona de Flic. Corberán assumix errors i busca reacció.

Desarticulen un laboratori de cocaïna i dos punts de venda a Silla i Picassent

La Guàrdia Civil desmantella un laboratori d'adulteració de cocaïna i dos punts de venda a Silla i Picassent. Hi ha set detinguts i es confisquen 1.900 grams, 4.000 euros i un vehicle.

La Fiscalia demana 2 anys i mig de presó per a un camioner per quedar-se amb 12,5 tones de xocolate

Un camioner serà jutjat acusat de desviar 12.500 quilos de xocolates valorats en més de 113.000 euros quan els traslladava de Saragossa a Elx. La Fiscalia demana 2,5 anys de presó per a ell i 18 mesos per al comprador per receptació.

Mor un vianant atropellat de matinada en la carretera de l’aeroport d’Alacant

Un home va morir després de ser atropellat sobre les 00.30 en la carretera de l'aeroport Alacant-Elx Miguel Hernández. Els equips del SAMU i del SVB sol van poder certificar la defunció.

Detingut per comprar un cotxe amb un préstec a nom alié després d’obrir sis comptes bancaris

Un home de 43 anys ha sigut arrestat per adquirir un cotxe amb un préstec de 27.900 euros a nom d'una altra persona després d'obrir-li sis comptes. Se li vincula amb estafes i usurpacions d'identitat a Alacant, Barcelona, Madrid i Sevilla.

K-pop a Espanya: claus per a entendre un fenomen que no deixa de créixer

L'ona coreana es consolida a Espanya amb concerts, festivals i una comunitat jove que balla al carrer. Dates, formats i per què enganxa.

Ruixats amb tempesta a l’interior de Castelló a la vesprada i pugen les màximes a València

Baixa probabilitat de ruixats localment forts amb tempesta a l'interior nord de Castelló a la vesprada. Les màximes repunten a l'interior de València; el dimarts hi haurà intervals i ruixats aïllats.

18 quilòmetres de retencions en l’A-7 per un accident a Bétera i un altre incident a la Cañada

L'A-7 suma fins a 18 km de cues en sentit Barcelona després d'un accident a Bétera amb el carril esquerre tallat i un altre incident a la Cañada. L'embós s'estén del km 336 al 318 i complica l'hora punta en l'àrea de València.