Mor José Peris Frígola, el visionari del Valencia CF que va proposar la reforma de Mestalla

José Peris Frígola, històric directiu del València CF, ha mort a l’edat de 90 anys, deixant després de sí un llegat inesborrable en el club. Conegut pel seu estil directe i fermesa en les seues decisions, Frígola va ser una figura clau en la història recent del València.

Un llegat inesborrable a Mestalla

Des de la seua entrada en la directiva en la dècada dels 70, sota la presidència de Ros Casares, fins a la conversió del club en societat anònima esportiva, Frígola va estar en el centre de nombroses decisions i propostes audaces. Una de les més destacades va ser la seua proposta de reconstruir l’estadi Mestalla, amb l’objectiu d’augmentar la seua capacitat a 67.000 espectadors. Esta idea, encara que no es va dur a terme, hauria evitat l’estancament del projecte del Nou Mestalla, que ha estat paralitzat per falta de finançament durant més d’una dècada.

No obstant això, no totes les seues decisions i declaracions van ser ben rebudes. La seua cèlebre frase «Romario ni gratis», en referència al fitxatge de l’astre brasiler, va generar controvèrsia en el seu moment. Malgrat les crítiques, Frígola sempre va defensar l’interés del club i dels seus socis, mostrant una fermesa i determinació que el van caracteritzar durant tota la seua trajectòria.

A més de la seua proposta per a Mestalla, Frígola també va tindre altres iniciatives per al benefici del club. No obstant això, la seua relació amb altres directius, com Paco Roig, no sempre va ser harmoniosa. Malgrat els desacords i enfrontaments, Frígola sempre va mantindre el seu compromís amb el València CF, fins i tot en els moments més difícils.

La seua partida és una gran pèrdua per al club i per a tots aquells que el van conéixer. El seu llegat, marcat per la seua passió i dedicació al València CF, perdurarà en la memòria de tots els aficionats.

Últimes notícies

Rescatades dues pateres amb 43 persones a bord i tres patrons detinguts a la costa d’Alacant

S’han rescatat 43 persones, huit d’elles menors, de dues pateres davant la costa d’Alacant i la Policia Nacional ha detingut tres presumptes patrons acusats de facilitar la immigració il·legal.

Les comarques d’interior de València arriben als 39 graus abans del pic de la nova ona de calor

Zarra ha arribat este dimecres als 39,1 graus i altres municipis d’interior de València s’han acostat als 38, a les portes del pic de l’ona de calor previst per a la vesprada de dijous, quan la Aemet espera fins a 40 graus i ha activat l’avís taronja a València i Alacant.

Peter Lim torna a València quasi set anys després per a vore el Nou Mestalla

Peter Lim ha tornat a València després de quasi set anys per a reunir-se amb la direcció del club, visitar el Nou Mestalla i interessar-se per l’estat de salut de la directora financera.

Peter Lim torna a València quasi set anys després per a vore el Nou Mestalla

Peter Lim ha viatjat a València després de quasi set anys d’absència per a visitar el Nou Mestalla, reunir-se amb la cúpula del club i analitzar el mercat d’estiu.

Risc extrem d’incendis este dijous: nivell 3 de preemergència a tota la Comunitat

La Generalitat ha activat per a este dijous 23 de juliol el nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis forestals en tota la Comunitat Valenciana i ha demanat màxima precaució per l’onada de calor.

La Coordinadora Feminista d’Elx denuncia a Govern i Consell la prohibició de xiquetes al Misteri

La Coordinadora Feminista d’Elx ha denunciat davant el Govern central i la Generalitat que les xiquetes continuen excloses de l’Escolania i de les representacions del Misteri d’Elx, i reclama la seua incorporació immediata.

Unes obres en un col·lector provoquen un abocament que tanca platges a La Pobla de Farnals

La Pobla de Farnals ha atribuït a unes obres de reparació en un col·lector de l’EPSAR l’abocament d’aigües residuals que ha obligat a tancar temporalment la Platja Nord al bany, mentres es vigila l’evolució de la taca i s’esperen analítiques.

Almussafes veu en l’aliança de Ford amb Geely una oportunitat per a reforçar el seu futur

L’Ajuntament d’Almussafes celebra l’acord de Ford amb Geely i considera que pot reforçar la càrrega de treball, la competitivitat i l’ocupació de la planta valenciana.