Mor José Peris Frígola, el visionari del Valencia CF que va proposar la reforma de Mestalla

José Peris Frígola, històric directiu del València CF, ha mort a l’edat de 90 anys, deixant després de sí un llegat inesborrable en el club. Conegut pel seu estil directe i fermesa en les seues decisions, Frígola va ser una figura clau en la història recent del València.

Un llegat inesborrable a Mestalla

Des de la seua entrada en la directiva en la dècada dels 70, sota la presidència de Ros Casares, fins a la conversió del club en societat anònima esportiva, Frígola va estar en el centre de nombroses decisions i propostes audaces. Una de les més destacades va ser la seua proposta de reconstruir l’estadi Mestalla, amb l’objectiu d’augmentar la seua capacitat a 67.000 espectadors. Esta idea, encara que no es va dur a terme, hauria evitat l’estancament del projecte del Nou Mestalla, que ha estat paralitzat per falta de finançament durant més d’una dècada.

No obstant això, no totes les seues decisions i declaracions van ser ben rebudes. La seua cèlebre frase «Romario ni gratis», en referència al fitxatge de l’astre brasiler, va generar controvèrsia en el seu moment. Malgrat les crítiques, Frígola sempre va defensar l’interés del club i dels seus socis, mostrant una fermesa i determinació que el van caracteritzar durant tota la seua trajectòria.

A més de la seua proposta per a Mestalla, Frígola també va tindre altres iniciatives per al benefici del club. No obstant això, la seua relació amb altres directius, com Paco Roig, no sempre va ser harmoniosa. Malgrat els desacords i enfrontaments, Frígola sempre va mantindre el seu compromís amb el València CF, fins i tot en els moments més difícils.

La seua partida és una gran pèrdua per al club i per a tots aquells que el van conéixer. El seu llegat, marcat per la seua passió i dedicació al València CF, perdurarà en la memòria de tots els aficionats.

Últimes notícies

50 milions per a mantindre 354 km de carreteres de l’Estat a la Comunitat Valenciana

Transportes ha licitat 50,13 milions per a conservar 354 km de carreteres estatals a la Comunitat Valenciana, amb actuacions en vies d’Alacant i Castelló durant almenys tres anys.

El fotògraf de la ‘Mà de Déu’ perseguix als 85 anys una nova imatge eterna en la final del Mundial

Giuliano Bevilacqua, fotoperiodista italià afincat a Alacant i autor de la mítica imatge de la ‘Mà de Déu’ de Maradona, cobrirà als 85 anys la final del Mundial 2026 a Nova York buscant una nova fotografia per a la història.

Giuliano Bevilacqua, el fotògraf de la ‘Mà de Déu’, busca una nova imatge eterna a la final del Mundial

Giuliano Bevilacqua, el fotògraf italià que va immortalitzar la ‘Mà de Déu’ de Maradona en Mèxic 1986, cobrix als 85 anys una nova final del Mundial a Nova York, des d’on tornarà a buscar una foto per a la història.

Millán Jiménez deixa el Valencia Basket després d’un acord de desvinculació

El Valencia Basket i l’aler riojà Millán Jiménez han acordat trencar el contracte que els vinculava fins a 2028, després de huit anys al club taronja i d’una cessió esta última temporada a l’Hiopos Lleida en la Liga Endesa.

Sis anys de presó per incendiar una vivenda de Borriana i intentar matar dos hòmens

L'Audiència de Castelló ha condemnat a sis anys de presó un home que va incendiar una vivenda de Borriana per intentar matar dos hòmens amb qui havia discutit prèviament. El condemnat, que pateix esquizofrènia i consumia alcohol i drogues, haurà de seguir també tractament mèdic i no podrà acostar-se a les víctimes durant cinc anys.

Nova concentració amb el lema ‘Mazón a presó’ tornarà al centre de València el 29 de juliol

La protesta mensual per la gestió de la DANA torna al centre de València el 29 de juliol, amb una concentració i un vetlatori a la plaça de Manises per a exigir la retirada de l'aforament a l'expresident Carlos Mazón.

El Valencia Basket coneixerà dijous dos rivals de la primera fase de l’Eurolliga femenina

El Valencia Basket sabrà este dijous dos dels seus tres rivals de la primera fase de l’Eurolliga femenina, després del sorteig de grups. El tercer eixirà d’una fase prèvia amb dotze equips en joc.

Una exposició de realitat virtual permetrà viure l’eclipsi del segle a València

València oferirà des del 20 de juliol una exposició immersiva de realitat virtual en Las Naves per entendre l’eclipsi solar total del 12 d’agost i recordar el de 1905.