Mor José Peris Frígola, el visionari del Valencia CF que va proposar la reforma de Mestalla

José Peris Frígola, històric directiu del València CF, ha mort a l’edat de 90 anys, deixant després de sí un llegat inesborrable en el club. Conegut pel seu estil directe i fermesa en les seues decisions, Frígola va ser una figura clau en la història recent del València.

Un llegat inesborrable a Mestalla

Des de la seua entrada en la directiva en la dècada dels 70, sota la presidència de Ros Casares, fins a la conversió del club en societat anònima esportiva, Frígola va estar en el centre de nombroses decisions i propostes audaces. Una de les més destacades va ser la seua proposta de reconstruir l’estadi Mestalla, amb l’objectiu d’augmentar la seua capacitat a 67.000 espectadors. Esta idea, encara que no es va dur a terme, hauria evitat l’estancament del projecte del Nou Mestalla, que ha estat paralitzat per falta de finançament durant més d’una dècada.

No obstant això, no totes les seues decisions i declaracions van ser ben rebudes. La seua cèlebre frase “Romario ni gratis”, en referència al fitxatge de l’astre brasiler, va generar controvèrsia en el seu moment. Malgrat les crítiques, Frígola sempre va defensar l’interés del club i dels seus socis, mostrant una fermesa i determinació que el van caracteritzar durant tota la seua trajectòria.

A més de la seua proposta per a Mestalla, Frígola també va tindre altres iniciatives per al benefici del club. No obstant això, la seua relació amb altres directius, com Paco Roig, no sempre va ser harmoniosa. Malgrat els desacords i enfrontaments, Frígola sempre va mantindre el seu compromís amb el València CF, fins i tot en els moments més difícils.

La seua partida és una gran pèrdua per al club i per a tots aquells que el van conéixer. El seu llegat, marcat per la seua passió i dedicació al València CF, perdurarà en la memòria de tots els aficionats.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Policia investiga si un cadàver trobat a Alacant és de l’empresari vinculat al cas Sala

La Policia Nacional analitza si el cadàver trobat en una vivenda de la partida de Bacarot correspon a Jesús Tavira, empresari desaparegut i relacionat amb la investigació per l'assassinat de la viuda de Vicente Sala en 2016.

Nunn amarga al València Basket en un final d’infart en l’Eurolliga

Kendrick Nunn, autor de 21 punts, va decidir el primer partit de quarts d'Eurolliga amb un tir lliure a dos segons del final que va deixar sense premi la remuntada del València Basket davant el Panathinaikos.

Barrachina responsabilitza al president de la CHJ de la gestió de la presa de Buseo durant la dana

Miguel Barrachina sosté en Les Corts que la gestió de la presa de Buseo durant la dana de 2024 corresponia al comité presidit per Miguel Polo, mentres l'oposició l'acusa d'eludir responsabilitats i insistix en la seua dimissió.

Martínez Mus contraposa la reconstrucció del Consell al 2% d’execució de la CHJ després de la dana

Vicente Martínez Mus defén en Les Corts la ràpida mobilització de recursos del Consell després de la dana, mentres critica que la Confederació Hidrogràfica del Xúquer només haja executat el 2% de les actuacions previstes.

La jugada decisiva de Jean Montero, triada millor acció de l’Eurolliga per l’afició

Una acció decisiva de Jean Montero en la pròrroga davant el Hapoel Tel Aviv ha sigut votada pels aficionats com a millor jugada de l'Eurolliga, sota el premi Moment Màgic Motorola de la temporada 2025-26.

Dela estarà disponible per a jugar en La Ceràmica malgrat les molèsties en el aductor

El defensa del Llevant Adrián de la Font, Dela, podrà estar disponible per al partit del dissabte davant el Vila-real en La Ceràmica després de confirmar les proves mèdiques que no patix lesió important en el aductor.

La jugada decisiva de Jean Montero, triada la millor de l’Eurolliga per l’afició

Una acció decisiva de Jean Montero en la pròrroga davant el Hapoel Tel Aviv ha sigut votada pels aficionats com la millor jugada de l'Eurolliga i reconeguda com a Moment Màgic Motorola de la temporada 2025-26.

Les víctimes de la dana retrauen als consellers la seua gestió del 29 d’octubre de 2024

Mig centenar de víctimes de la dana es concentra davant Les Corts per a recordar als consellers que, al seu juí, no van estar a l'altura el 29 d'octubre de 2024 i exigir responsabilitats polítiques.