Mor José Peris Frígola, el visionari del Valencia CF que va proposar la reforma de Mestalla

José Peris Frígola, històric directiu del València CF, ha mort a l’edat de 90 anys, deixant després de sí un llegat inesborrable en el club. Conegut pel seu estil directe i fermesa en les seues decisions, Frígola va ser una figura clau en la història recent del València.

Un llegat inesborrable a Mestalla

Des de la seua entrada en la directiva en la dècada dels 70, sota la presidència de Ros Casares, fins a la conversió del club en societat anònima esportiva, Frígola va estar en el centre de nombroses decisions i propostes audaces. Una de les més destacades va ser la seua proposta de reconstruir l’estadi Mestalla, amb l’objectiu d’augmentar la seua capacitat a 67.000 espectadors. Esta idea, encara que no es va dur a terme, hauria evitat l’estancament del projecte del Nou Mestalla, que ha estat paralitzat per falta de finançament durant més d’una dècada.

No obstant això, no totes les seues decisions i declaracions van ser ben rebudes. La seua cèlebre frase «Romario ni gratis», en referència al fitxatge de l’astre brasiler, va generar controvèrsia en el seu moment. Malgrat les crítiques, Frígola sempre va defensar l’interés del club i dels seus socis, mostrant una fermesa i determinació que el van caracteritzar durant tota la seua trajectòria.

A més de la seua proposta per a Mestalla, Frígola també va tindre altres iniciatives per al benefici del club. No obstant això, la seua relació amb altres directius, com Paco Roig, no sempre va ser harmoniosa. Malgrat els desacords i enfrontaments, Frígola sempre va mantindre el seu compromís amb el València CF, fins i tot en els moments més difícils.

La seua partida és una gran pèrdua per al club i per a tots aquells que el van conéixer. El seu llegat, marcat per la seua passió i dedicació al València CF, perdurarà en la memòria de tots els aficionats.

Últimes notícies

Frambuesa, mango i pistatxo: així és el nou gelat de La Roja per al Mundial

El gremi de gelaters artesans ha creat un gelat dedicat a La Roja, amb base de iogurt i xocolate blanc, vetejat de frambuesa i mango i un toc cruixent de pistatxo torrat, que podrà tastar-se en heladeries de tot Espanya durant el Mundial 2026.

Les víctimes mortals de la DANA reben el Premi 25 d’Abril a les Llibertats de CCOO

CCOO ha entregat el Premi 25 d’Abril a les Llibertats a dues associacions de víctimes mortals de la DANA del 29 d’octubre de 2024, en un acte emotiu celebrat a València que ha reivindicat memòria, justícia i reparació.

Oratge estable a la Comunitat: cel ras, brisa de l’est i temperatures un poc més baixes

L’últim divendres de juny arriba amb cel poc nuvolós o ras, brisa de l’est i temperatures lleugerament a la baixa, segons Aemet, després d’una jornada amb màximes al voltant dels 33 graus.

Els estudiants valencians, entre els que tenen pitjor nota d’accés a la universitat

La Comunitat Valenciana ha registrat una nota mitjana d’accés a la universitat de 6,35, la segona més baixa d’Espanya, mentres baixa lleugerament el percentatge d’aprovats en la PAU. Més de 50.000 alumnes es preparen ara per a la convocatòria extraordinària de 2026.

Paiporta es mobilitza diumenge contra l’aforament de Carlos Mazón arran de la DANA

Paiporta, un dels municipis més castigats per la DANA, acollirà diumenge una manifestació convocada per més de 200 entitats per exigir la fi de l'aforament de Carlos Mazón i denunciar el retard en la reconstrucció.

Paiporta es mobilitza diumenge contra l’aforament de Carlos Mazón arran de la DANA

Centenars d'entitats han convocat per a diumenge una manifestació a Paiporta, un dels municipis més afectats per la DANA, per exigir la supressió de l'aforament de l'expresident Carlos Mazón i denunciar el retard en la reconstrucció.

Paiporta es mobilitza diumenge contra l’aforament de Carlos Mazón després de la dana

Paiporta, un dels municipis més afectats per la dana, acollirà diumenge una nova manifestació per exigir la fi de l'aforament de Carlos Mazón i denunciar el deteriorament pendent de reparar.

Dotze persones ateses per un incendi en una vivenda a València: una dona continua ingressada

Dotze persones han sigut ateses per un incendi en una vivenda de la plaça poeta Badenes de València. Una dona de 66 anys continua ingressada a l'Hospital La Fe amb cremades de segon grau i inhalació de fum.