10.6 C
València
Dijous, 29 gener, 2026

Joves d’Estats Units, Taiwan i Xina guanyen el València International Performance Academy & Festival

VALÈNCIA, 10 (EUROPA PRESS)

Joves d’Estats Units, Taiwan i Xina s’han proclamat guanyadors de la 12ª edició de València International Performance Academy & Festival (VIPA), que gira entorn del piano i la composició.

El certamen se celebra al Centre del Carme de València, que esta nit acollirà la gala de clausura a partir de les 22.00 hores amb un recital a càrrec dels guanyadors de VIPA International Piano Competition 2024.

En la categoria de joves fins a 13 anys, el jove Marcus Huang, d’Estats Units, ha obtingut el primer premi amb una interpretació de l’obra sonata en Re Major (1er moviment) de W.A.Mozart, i Sugestión Diabólica, de S. Prokofiev.

En la categoria de joves fins a 17 anys, els dos guardonats són Chian Shin Wu, de Taiwan, amb Alborada, de M. Ravel. i Tavi Lin, de Taiwan, amb la sonata número 4, de A. Skriabin.

I en la secció de joves a partir de 18 anys, els guanyadors han sigut Christy Wu, de Xina, amb La Valse, de M. Ravel i Yanfeng Bai, de Xina, amb el Preludi i fugida BWB 543 en La menor, de Bach/Liszt i els Estudis Op.8, nombres 1,2,3,4 i 12, de A.Skriabin.

El claustre gòtic de l’antic convent ha sigut l’escenari a l’aire lliure de set vetlades pianísticas per on han passat joves talents musicals vinguts de les escoles més prestigioses del món, com la Yale School of Music, la National Taiwan Normal University o el Conservatori José Iturbi de València.

En l’apartat de piano celebrat en el Centre del Carme han participat 58 alumnes i alumnes nacionals i d’altres països, ens ells d’Estats Units, Canadà, Mèxic, Xina, Taiwan, Alemanya o Nova Zelanda. La major part de l’alumnat és d’estudis superiors de música i postgrau, però també hi ha xiquets i xiquetes de talent especial de menys de 13 anys.

“EL MILLOR VIPA DE LA HISTÒRIA”

El director-gerent del Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana (CMCV), Nicolás Bugeda, destaca, en un comunicat, “l’èxit d’esta edició per la qualitat interpretativa d’estes joves promeses”, al mateix temps que reitera “el compromís del CMCV amb la promoció i difusió del treball dels nous creadors, denominador comú del sector públic instrumental de la Vice-presidència Primera”.

Així mateix, agraïx al VIPA “triar un any més el Centre del Carme per a celebrar un certamen musical internacional de gran qualitat que projecta la imatge del Consorci de Museus a tothom”.

Per la seua banda, el director artístic del VIPA, Carlos Amat, s’ha mostrat molt satisfet amb aquesta edició que “ha sigut la de major qualitat interpretativa fins hui i de major afluència de públic, fins i tot en la nit de la Semifinal de futbol”.

El VIPA, que combina classes magistrals a càrrec de destacats professionals amb nombroses actuacions, contínua fins al 19 de juliol amb la modalitat de composició a l’Ateneu Musical del Port de València.

Últimes notícies

Femeval veu en l’acord UE-Índia un impuls a les exportacions valencianes del metall

La patronal del metall ha afirmat que el pacte amb l'Índia reduirà aranzels sobre el 96,6% de les exportacions europees i obrirà cooperació tecnològica. Advertix de la necessitat de vigilar impactes desiguals i de complir estàndards per a un benefici equilibrat.

Ingressa a la presó per tres robatoris en comerços de Torrent cinc dies després d’eixir de la presó

La Policia Nacional va detindre a un home de 42 anys per tres robatoris amb força en dos dies en locals d'hostaleria de Torrent. El jutge va ordenar el seu ingrés a la presó en confirmar-se el patró repetit i la seua recent excarceració.

València demana al Consell intensificar el control de senglars en l’Albufera

L'Ajuntament ha sol·licitat a la Generalitat intensificar el control del senglar en l'Albufera, amb gàbies parany homologades, per a reduir riscos i millorar la seguretat.

Tres detinguts, dos menors, després del robatori en un local de Beniparrell (València)

Guàrdia Civil i Policia Local han detingut a tres persones instants després de sostraure la recaptació d'un local hostaler a Beniparrell. Els agents van intervindre 300 euros i els menors van quedar amb els seus progenitors

Mor un motorista de 23 anys després de xocar amb un cotxe en la CV-500, en Pinedo

Un jove de 23 anys va morir després de col·lidir la seua moto amb un cotxe en la CV-500, a l'altura de Pinedo. El Samu i una unitat de SVB van ser mobilitzats sense èxit.

La neu curta una carretera a Castelló i obliga a extremar la precaució en deu vies de València

La neu impedix circular per la CV-169 a Benafigos i condiciona la conducció en deu carreteres secundàries de València. La DGT demana extremar l'atenció.

Pluja este dijous en la Comunitat Valenciana i ratxes fortes de ponent

La regió registrarà cels nuvolosos i precipitacions més abundants a l'interior nord, amb vent de l'oest que bufarà amb ratxes molt fortes. Les temperatures pujaran hui i el divendres es preveuen núvols i ruixats febles a l'interior nord.

Una de cada deu denúncies per abusos sexuals digitals a menors es registra en la Comunitat Valenciana

Més d'una de cada deu denúncies per abusos sexuals digitals a menors es registra en la Comunitat Valenciana. En 2024 va haver-hi 117 casos i el grooming va repuntar.