Joves d’Estats Units, Taiwan i Xina guanyen el València International Performance Academy & Festival

VALÈNCIA, 10 (EUROPA PRESS)

Joves d’Estats Units, Taiwan i Xina s’han proclamat guanyadors de la 12ª edició de València International Performance Academy & Festival (VIPA), que gira entorn del piano i la composició.

El certamen se celebra al Centre del Carme de València, que esta nit acollirà la gala de clausura a partir de les 22.00 hores amb un recital a càrrec dels guanyadors de VIPA International Piano Competition 2024.

En la categoria de joves fins a 13 anys, el jove Marcus Huang, d’Estats Units, ha obtingut el primer premi amb una interpretació de l’obra sonata en Re Major (1er moviment) de W.A.Mozart, i Sugestión Diabólica, de S. Prokofiev.

En la categoria de joves fins a 17 anys, els dos guardonats són Chian Shin Wu, de Taiwan, amb Alborada, de M. Ravel. i Tavi Lin, de Taiwan, amb la sonata número 4, de A. Skriabin.

I en la secció de joves a partir de 18 anys, els guanyadors han sigut Christy Wu, de Xina, amb La Valse, de M. Ravel i Yanfeng Bai, de Xina, amb el Preludi i fugida BWB 543 en La menor, de Bach/Liszt i els Estudis Op.8, nombres 1,2,3,4 i 12, de A.Skriabin.

El claustre gòtic de l’antic convent ha sigut l’escenari a l’aire lliure de set vetlades pianísticas per on han passat joves talents musicals vinguts de les escoles més prestigioses del món, com la Yale School of Music, la National Taiwan Normal University o el Conservatori José Iturbi de València.

En l’apartat de piano celebrat en el Centre del Carme han participat 58 alumnes i alumnes nacionals i d’altres països, ens ells d’Estats Units, Canadà, Mèxic, Xina, Taiwan, Alemanya o Nova Zelanda. La major part de l’alumnat és d’estudis superiors de música i postgrau, però també hi ha xiquets i xiquetes de talent especial de menys de 13 anys.

«EL MILLOR VIPA DE LA HISTÒRIA»

El director-gerent del Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana (CMCV), Nicolás Bugeda, destaca, en un comunicat, «l’èxit d’esta edició per la qualitat interpretativa d’estes joves promeses», al mateix temps que reitera «el compromís del CMCV amb la promoció i difusió del treball dels nous creadors, denominador comú del sector públic instrumental de la Vice-presidència Primera».

Així mateix, agraïx al VIPA «triar un any més el Centre del Carme per a celebrar un certamen musical internacional de gran qualitat que projecta la imatge del Consorci de Museus a tothom».

Per la seua banda, el director artístic del VIPA, Carlos Amat, s’ha mostrat molt satisfet amb aquesta edició que «ha sigut la de major qualitat interpretativa fins hui i de major afluència de públic, fins i tot en la nit de la Semifinal de futbol».

El VIPA, que combina classes magistrals a càrrec de destacats professionals amb nombroses actuacions, contínua fins al 19 de juliol amb la modalitat de composició a l’Ateneu Musical del Port de València.

Últimes notícies

Acampada per la vivenda a la plaça de l’Ajuntament de València després d’una manifestació

Un grup de participants en la manifestació per la vivenda d’este dissabte a València ha iniciat una acampada espontània a la plaça de l’Ajuntament, recolzada pel Sindicat d’Inquilines, després d’una marxa que ha acabat amb incidents i detinguts al Palau de les Arts.

Copete torna als entrenaments amb el València set mesos després de la lesió

El central José Copete ha tornat a exercitar-se parcialment amb el València CF set mesos després d’una lesió meniscal i sota les ordres de Javier Aguirre, que prepara el seu debut a la banqueta valencianista.

Nikola Mirotic es converteix en el tercer màxim anotador de la Eurolliga

Nikola Mirotic, ala-pivot del Valencia Basket, ha avançat Vassilis Spanoulis i ja és el tercer màxim anotador històric de la Eurolliga després dels 22 punts sumats en la victòria a la pista de l'ASVEL Villeurbanne.

Una persona detinguda pels altercats després de la protesta per la vivenda a València

Una persona ha sigut detinguda a València després dels altercats registrats en acabar la manifestació pel dret a la vivenda, en què nou policies han resultat ferits.

Incidents a València en acabar la marxa per la vivenda que crida a la vaga de novembre

Milers de persones han eixit als carrers de València per reclamar el dret a una vivenda digna, denunciar l’especulació i cridar a sumar-se a una vaga general al novembre. La protesta ha acabat amb càrregues policials, agents ferits i moments de tensió davant del Palau de Les Arts.

Huit policies ferits en els aldarulls a València després d’una protesta per la vivenda

Huit agents de la Policia Nacional han resultat ferits en els aldarulls registrats davant del Palau de Les Arts, al final d’una manifestació pel dret a la vivenda a València.

Vivas rep la Medalla d’Honor de València i l’Alta Distinció de la Generalitat enmig del seu pols amb el Govern central

El president de Ceuta acumularà dos reconeixements institucionals en la jornada del 9 d'Octubre: el màxim honor de la Generalitat Valenciana i la Medalla d'Honor de l'Ajuntament de València, després de mesos enfrontat a la gestió de Sánchez durant la crisi migratòria.

El primer somni europeu del Levante Femení complix 25 anys

Este 3 d’octubre es complixen 25 anys del debut del Levante Femení en competicions europees, com a primer equip espanyol en participar-hi el 2001. Aquella estrena en la Copa de la UEFA Femenina va obrir el camí a noves presències granotes en tornejos continentals.