Joves d’Estats Units, Taiwan i Xina guanyen el València International Performance Academy & Festival

VALÈNCIA, 10 (EUROPA PRESS)

Joves d’Estats Units, Taiwan i Xina s’han proclamat guanyadors de la 12ª edició de València International Performance Academy & Festival (VIPA), que gira entorn del piano i la composició.

El certamen se celebra al Centre del Carme de València, que esta nit acollirà la gala de clausura a partir de les 22.00 hores amb un recital a càrrec dels guanyadors de VIPA International Piano Competition 2024.

En la categoria de joves fins a 13 anys, el jove Marcus Huang, d’Estats Units, ha obtingut el primer premi amb una interpretació de l’obra sonata en Re Major (1er moviment) de W.A.Mozart, i Sugestión Diabólica, de S. Prokofiev.

En la categoria de joves fins a 17 anys, els dos guardonats són Chian Shin Wu, de Taiwan, amb Alborada, de M. Ravel. i Tavi Lin, de Taiwan, amb la sonata número 4, de A. Skriabin.

I en la secció de joves a partir de 18 anys, els guanyadors han sigut Christy Wu, de Xina, amb La Valse, de M. Ravel i Yanfeng Bai, de Xina, amb el Preludi i fugida BWB 543 en La menor, de Bach/Liszt i els Estudis Op.8, nombres 1,2,3,4 i 12, de A.Skriabin.

El claustre gòtic de l’antic convent ha sigut l’escenari a l’aire lliure de set vetlades pianísticas per on han passat joves talents musicals vinguts de les escoles més prestigioses del món, com la Yale School of Music, la National Taiwan Normal University o el Conservatori José Iturbi de València.

En l’apartat de piano celebrat en el Centre del Carme han participat 58 alumnes i alumnes nacionals i d’altres països, ens ells d’Estats Units, Canadà, Mèxic, Xina, Taiwan, Alemanya o Nova Zelanda. La major part de l’alumnat és d’estudis superiors de música i postgrau, però també hi ha xiquets i xiquetes de talent especial de menys de 13 anys.

“EL MILLOR VIPA DE LA HISTÒRIA”

El director-gerent del Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana (CMCV), Nicolás Bugeda, destaca, en un comunicat, “l’èxit d’esta edició per la qualitat interpretativa d’estes joves promeses”, al mateix temps que reitera “el compromís del CMCV amb la promoció i difusió del treball dels nous creadors, denominador comú del sector públic instrumental de la Vice-presidència Primera”.

Així mateix, agraïx al VIPA “triar un any més el Centre del Carme per a celebrar un certamen musical internacional de gran qualitat que projecta la imatge del Consorci de Museus a tothom”.

Per la seua banda, el director artístic del VIPA, Carlos Amat, s’ha mostrat molt satisfet amb aquesta edició que “ha sigut la de major qualitat interpretativa fins hui i de major afluència de públic, fins i tot en la nit de la Semifinal de futbol”.

El VIPA, que combina classes magistrals a càrrec de destacats professionals amb nombroses actuacions, contínua fins al 19 de juliol amb la modalitat de composició a l’Ateneu Musical del Port de València.

Últimes notícies

Un bebé de cinc mesos, greu després de ser mossegat al cap per un gos a Abanilla

Un bebé de cinc mesos roman ingressat en l'UCI de l'Hospital Doctor Balmis d'Alacant després de patir una mossegada en el crani per part d'un gos de raça potencialment perillosa en un paratge rural d'Abanilla.

Compromís acusa a Camps de gastar 15.000 euros en gasolina del seu cotxe oficial en 2025

Compromís acusa a Francisco Camps d'usar 15.000 euros públics en combustible del seu cotxe oficial per a la seua campanya interna en el PP, xifra que l'entorn del expresident nega i tatxa d'errònia.

S’entrega l’home atrinxerat en la seua vivenda després de ser acusat de violència masclista a Teulada

Un home de 45 anys acusat de violència masclista s'entrega després de romandre prop d'una hora atrinxerat en la seua vivenda de Teulada. La Guàrdia Civil aconseguix la seua detenció sense ferits i amb la zona acordonada.

Alerta groga per ratxes de fins a 80 km/h a l’interior i litoral nord de Castelló

La Aemet manté actiu l'avís groc per vent del nord-oest en diverses zones de l'interior i litoral de Castelló, amb ratxes màximes d'entre 70 i 80 km/h i fenòmens costaners associats.

Detingut a València després de ser localitzat per la geolocalització d’uns auriculars robats

La Policia Local de València va detindre a un home acusat de robar l'equipatge complet d'uns turistes gràcies a la geolocalització activa d'uns auriculars sense fils sostrets de l'interior del vehicle.

Les màximes es recuperen en la Comunitat Valenciana i Llíria aconseguix 22,3 graus

Les temperatures màximes han repuntat este dilluns en la Comunitat Valenciana després d'un diumenge més fresc, amb pujades de fins a 7 graus i un màxim de 22,3 a Llíria.

Dos nous projectes empresarials opten a instal·lar-se en Parc Sagunt II

La Generalitat ha tancat el termini del concurs per a la compra de parcel·les en Parc Sagunt II amb dos noves propostes empresarials i obri ara la fase de valoració dels projectes presentats.

La Generalitat incorpora de manera immediata a 108 nous agricultors amb una ajuda de 4,4 milions

La Generalitat activa una ajuda directa de 4,4 milions d'euros que permet la incorporació immediata de 108 nous agricultors en la Comunitat Valenciana, amb majoria de dones i prioritat per a jóvens.