17.3 C
València
Dimecres, 4 febrer, 2026

Joves d’Estats Units, Taiwan i Xina guanyen el València International Performance Academy & Festival

VALÈNCIA, 10 (EUROPA PRESS)

Joves d’Estats Units, Taiwan i Xina s’han proclamat guanyadors de la 12ª edició de València International Performance Academy & Festival (VIPA), que gira entorn del piano i la composició.

El certamen se celebra al Centre del Carme de València, que esta nit acollirà la gala de clausura a partir de les 22.00 hores amb un recital a càrrec dels guanyadors de VIPA International Piano Competition 2024.

En la categoria de joves fins a 13 anys, el jove Marcus Huang, d’Estats Units, ha obtingut el primer premi amb una interpretació de l’obra sonata en Re Major (1er moviment) de W.A.Mozart, i Sugestión Diabólica, de S. Prokofiev.

En la categoria de joves fins a 17 anys, els dos guardonats són Chian Shin Wu, de Taiwan, amb Alborada, de M. Ravel. i Tavi Lin, de Taiwan, amb la sonata número 4, de A. Skriabin.

I en la secció de joves a partir de 18 anys, els guanyadors han sigut Christy Wu, de Xina, amb La Valse, de M. Ravel i Yanfeng Bai, de Xina, amb el Preludi i fugida BWB 543 en La menor, de Bach/Liszt i els Estudis Op.8, nombres 1,2,3,4 i 12, de A.Skriabin.

El claustre gòtic de l’antic convent ha sigut l’escenari a l’aire lliure de set vetlades pianísticas per on han passat joves talents musicals vinguts de les escoles més prestigioses del món, com la Yale School of Music, la National Taiwan Normal University o el Conservatori José Iturbi de València.

En l’apartat de piano celebrat en el Centre del Carme han participat 58 alumnes i alumnes nacionals i d’altres països, ens ells d’Estats Units, Canadà, Mèxic, Xina, Taiwan, Alemanya o Nova Zelanda. La major part de l’alumnat és d’estudis superiors de música i postgrau, però també hi ha xiquets i xiquetes de talent especial de menys de 13 anys.

“EL MILLOR VIPA DE LA HISTÒRIA”

El director-gerent del Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana (CMCV), Nicolás Bugeda, destaca, en un comunicat, “l’èxit d’esta edició per la qualitat interpretativa d’estes joves promeses”, al mateix temps que reitera “el compromís del CMCV amb la promoció i difusió del treball dels nous creadors, denominador comú del sector públic instrumental de la Vice-presidència Primera”.

Així mateix, agraïx al VIPA “triar un any més el Centre del Carme per a celebrar un certamen musical internacional de gran qualitat que projecta la imatge del Consorci de Museus a tothom”.

Per la seua banda, el director artístic del VIPA, Carlos Amat, s’ha mostrat molt satisfet amb aquesta edició que “ha sigut la de major qualitat interpretativa fins hui i de major afluència de públic, fins i tot en la nit de la Semifinal de futbol”.

El VIPA, que combina classes magistrals a càrrec de destacats professionals amb nombroses actuacions, contínua fins al 19 de juliol amb la modalitat de composició a l’Ateneu Musical del Port de València.

Últimes notícies

Gener resta 34.576 afiliats en la Comunitat Valenciana i l’atur augmenta en 1.788

La Comunitat Valenciana va tancar gener amb 1.788 aturats més i 34.576 afiliats menys, encara que en termes interanuals hi ha 26.850 aturats menys i 78.188 afiliats més.

No suprimir res del valencià, protegir-lo, sí

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana exposa una idea molt clara i contundent: 'El valencià és de tots o no serà de ningú'

Maig encara el Benidorm Fest amb ‘Toca’m’ i llibertat creativa enfront de OT

Maig porta al Benidorm Fest 2026 'Toca'm' i remarca que, a diferència de 'OT', gaudix de llibertat creativa total. Presentarà un xou dissenyat amb el seu propi equip.

Ratxes molt fortes de ponent a l’interior abans del repunt de les màximes

L'interior de València i Castelló afrontarà de matinada ratxes molt fortes de ponent i un descens tèrmic; el dimecres les màximes repuntaran, sobretot a València.

Dos detinguts pel robatori de material ceràmic en una empresa d’Almassora

La Guàrdia Civil ha arrestat a dos hòmens de 37 i 46 anys per sostraure diverses caixes de material ceràmic després de forçar el perímetre d'una empresa a Almassora. El dispositiu d'investigació va permetre localitzar-los i posar-los a disposició judicial eixa mateixa nit.

L’atur puja al gener en la Comunitat Valenciana i cau l’afiliació, amb millor evolució interanual

La desocupació va augmentar un 0,62% al gener fins a 291.731 persones i l'afiliació va caure un 1,53%. En l'últim any l'atur baixa un 8,43% i l'afiliació puja un 3,63%.

L’Atlètic inscriu a Mendoza sobre la botzina i destaca en un mercat d’hivern auster

L'Atlètic de Madrid va ser protagonista del tancament en registrar a Lookman, Obed Vargas i a Rodrigo Mendoza, confirmat a les 23.57. LaLiga va validar 14 altes en un gener amb 44 operacions i gasto total per davall de 60 milions.

L’Elx reforça el seu centre del camp amb el retorn de Tete Morente fins a 2028

L'Elx ha incorporat a Tete Morente, que torna després d'una etapa en el US Lecce i firma fins a juny de 2028. És el tercer reforç del mercat hivernal.