Joves d’Estats Units, Taiwan i Xina guanyen el València International Performance Academy & Festival

VALÈNCIA, 10 (EUROPA PRESS)

Joves d’Estats Units, Taiwan i Xina s’han proclamat guanyadors de la 12ª edició de València International Performance Academy & Festival (VIPA), que gira entorn del piano i la composició.

El certamen se celebra al Centre del Carme de València, que esta nit acollirà la gala de clausura a partir de les 22.00 hores amb un recital a càrrec dels guanyadors de VIPA International Piano Competition 2024.

En la categoria de joves fins a 13 anys, el jove Marcus Huang, d’Estats Units, ha obtingut el primer premi amb una interpretació de l’obra sonata en Re Major (1er moviment) de W.A.Mozart, i Sugestión Diabólica, de S. Prokofiev.

En la categoria de joves fins a 17 anys, els dos guardonats són Chian Shin Wu, de Taiwan, amb Alborada, de M. Ravel. i Tavi Lin, de Taiwan, amb la sonata número 4, de A. Skriabin.

I en la secció de joves a partir de 18 anys, els guanyadors han sigut Christy Wu, de Xina, amb La Valse, de M. Ravel i Yanfeng Bai, de Xina, amb el Preludi i fugida BWB 543 en La menor, de Bach/Liszt i els Estudis Op.8, nombres 1,2,3,4 i 12, de A.Skriabin.

El claustre gòtic de l’antic convent ha sigut l’escenari a l’aire lliure de set vetlades pianísticas per on han passat joves talents musicals vinguts de les escoles més prestigioses del món, com la Yale School of Music, la National Taiwan Normal University o el Conservatori José Iturbi de València.

En l’apartat de piano celebrat en el Centre del Carme han participat 58 alumnes i alumnes nacionals i d’altres països, ens ells d’Estats Units, Canadà, Mèxic, Xina, Taiwan, Alemanya o Nova Zelanda. La major part de l’alumnat és d’estudis superiors de música i postgrau, però també hi ha xiquets i xiquetes de talent especial de menys de 13 anys.

«EL MILLOR VIPA DE LA HISTÒRIA»

El director-gerent del Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana (CMCV), Nicolás Bugeda, destaca, en un comunicat, «l’èxit d’esta edició per la qualitat interpretativa d’estes joves promeses», al mateix temps que reitera «el compromís del CMCV amb la promoció i difusió del treball dels nous creadors, denominador comú del sector públic instrumental de la Vice-presidència Primera».

Així mateix, agraïx al VIPA «triar un any més el Centre del Carme per a celebrar un certamen musical internacional de gran qualitat que projecta la imatge del Consorci de Museus a tothom».

Per la seua banda, el director artístic del VIPA, Carlos Amat, s’ha mostrat molt satisfet amb aquesta edició que «ha sigut la de major qualitat interpretativa fins hui i de major afluència de públic, fins i tot en la nit de la Semifinal de futbol».

El VIPA, que combina classes magistrals a càrrec de destacats professionals amb nombroses actuacions, contínua fins al 19 de juliol amb la modalitat de composició a l’Ateneu Musical del Port de València.

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana es consolida com a tercer gran destí del programa Verano Joven 2026

La Comunitat Valenciana s’ha situat com el tercer destí preferit del programa Verano Joven 2026, amb la ruta Madrid-València com a connexió ferroviària més utilitzada. La quarta edició del pla ha comptat amb quasi 6,4 milions de viatges amb descomptes per a jóvens.

Jay Wheeler portarà la gira ‘La voz favorita’ a València el 8 de desembre

Jay Wheeler iniciarà en desembre a Espanya la gira mundial 'La voz favorita', amb set concerts i parada al Roig Arena de València el 8 de desembre.

Espanya liderarà un any la nova Plataforma mundial de resiliència davant desastres

Espanya assumirà durant el primer any la presidència de la nova Plataforma sobre Resiliència Regional davant Desastres de l’OCDE, presentada a València i centrada en la prevenció i recuperació front a catàstrofes. L’experiència en la dana de 2024, el volcà de La Palma i els grans incendis serà una de les principals aportacions.

L’acampada per la vivenda a València guanya suport i continua indefinida a la plaça

L’acampada per la vivenda de la plaça de l’Ajuntament de València manté la protesta de forma indefinida i arreplega cada volta més suport ciutadà, amb aportacions de materials, menjar i nous participants.

Una truita de creïlla amb orella triomfa en el campionat internacional dAlacant

El cuiner Jon Aguirre, del restaurant Goiherri de Legazpi, ha guanyat el IV Campionat Internacional de Truita de Creïlla en Alacant Gastronòmica amb una original truita dorella amb aroma de pebre roig. El certamen també ha premiat una truita de bacallà i una altra de cansalada fumada elaborades a Sant Sebastià i a la província dAlacant.

Les obres d’emergència després de l’incendi de la Vall d’Uixó arriben als 4,2 milions

La Generalitat ha activat obres d’emergència per valor de 4,2 milions d’euros per a recuperar la zona cremada a la Vall d’Uixó i millorar la seguretat a pistes forestals i carreteres com la CV-219 i la CV-223. Els treballs s’estenen també a municipis com Artana, Alfondeguilla i la Vilavella i continuaran almenys fins a la primera mitat de 2026.

Compromís i PSPV insten Catalá a negociar amb els joves acampats per la vivenda

Compromís i PSPV han reclamat a l’alcaldessa de València, Maria José Catalá, que baixe a la plaça de l’Ajuntament per a escoltar les reivindicacions de l’acampada pel dret a la vivenda i explore possibles acords. Els socialistes critiquen que es pose el focus en la mascletà i no en la crisi d’accés a la vivenda.

La jutgessa de la dana incorpora al cas la segona declaració de Salomé Pradas al Congrés

La jutgessa que investiga la gestió de la dana ha incorporat al sumari la transcripció de la segona intervenció de l’exconsellera Salomé Pradas al Congrés i ha ordenat noves diligències a Ajuntaments i servicis d’emergència de la província de València.