Juan Roig puja a la quarta posició en la llista dels més rics de Forbes Espanya

En la huitena plaça figura Hortensia Herrero i el major ascens ho protagonitza Vicente Boluda

MADRID/VALÈNCIA, 5 (EUROPA PRESS)

L’empresari valencià Juan Roig, president de Mercadona, ha ascendit a la quarta posició en la llista ‘Els 100 espanyols més rics’ de Forbes Espanya.

D’acord a la classificació, Amancio Ortega i la seua filla Sandra, Rafael del Pino, Juan Roig i Isak Andik se situen com les cinc grans fortunes espanyoles.

En concret, la suma de les 100 fortunes espanyoles en 2024 ascendix als 250.400 milions d’euros, la qual cosa suposa un increment del 27,7% respecte al passat any.

Així, Amancio Ortega, l’accionista majoritari d’Inditex, porta una dècada encapçalant la classificació, des de 2014, amb una fortuna que ha crescut un 46,9% en comparació a 2023 i suma un patrimoni de 120.200 milions d’euros, marcant un nou rècord que li situa en el ‘top-10’ de majors patrimonis del món, amb el nové lloc, per darrere dels fundadors de Google.

Després d’ell se situa la seua filla Sandra Ortega –única dona entre els cinc primers llocs de la llista–, la fortuna de la qual creix un 46%, fins als 10.400 milions d’euros.

Per la seua banda, el president de Ferrovial, Rafael del Pino i Calvo-Sotelo tanca el ‘top 3’, repetint ‘podium’ de l’any passat, amb una fortuna valorada en 7.100 milions d’euros, que s’ha revaloritzat un 20%, des que la seua companyia va canviar de seu fiscal.

Del seu costat, el president de Mercadona, Juan Roig, ascendix a la quarta posició, amb una riquesa de 5.800 milions d’euros, que creix un 49%, mentre que el ‘top-5’ ho tanca Isak Andik, co-fundador i president de Mango, amb 4.500 milions d’euros de patrimoni.

QUATRE DE LES 10 MAJORS FORTUNES DEL RÀNQUING SÓN DONES

Si el passat any només hi havia una dona en el ‘top-10’ de les majors fortunes, en esta ocasió a Sandra Ortega, que seguix sent la major fortuna femenina a Espanya, l’acompanyen altres tres dones. Així, en el seté lloc global i en el segon entre les dones es troba María Del Pino y Calvo Sotelo, filla del fundador de Ferrovial, amb una riquesa valorada en 3.200 milions d’euros, augmentant en un 28% després d’escalar cinc llocs.

En la huitena plaça figura Hortensia Herrero, vicepresidenta de Mercadona, que acumula una fortuna valorada en 3.200 milions d’euros, amb el que escala set posicions en la llista de les 100 grans fortunes d’Espanya pel que fa a 2023, mentre que Sol Daurella Comadrán, presidenta de Coca-cola Europacific Partners, amb 3.000 milions d’euros, un 50% més, tanca el ‘top-10’.

Per la seua banda, el major ascens en el rànquing ho protagonitza Vicente Boluda, actual president de l’Associació Valenciana d’Empresaris, que puja del lloc 95 al 35, a causa de la compra de Smit Lamnalco per 800 milions d’euros i que convertix la naviliera del valencià en la major remolcadora del món.

Últimes notícies

Neal Sako celebra una classificació històrica del València Basket per a la Final Four de l’Eurolliga

Neal Sako destaca el treball de tota la temporada i reconeix que, encara que la Final Four no era l'objectiu inicial, cada victòria va anar alimentant l'ambició del València Basket.

El Roig Arena es rendix al València Basket després d’aconseguir la seua primera Final Four de l’Eurolliga

El València Basket certifica la seua primera classificació per a una Final Four de l'Eurolliga davant el Panathinaikos, amb un Roig Arena ple i bolcat en la celebració.

El València Basket es classifica per a la seua primera Final a Quatre després d’atropellar al Panathinaikos

El València Basket va derrotar amb autoritat al Panathinaikos en el quint partit de quarts d'Eurolliga (81-64) i es va classificar per primera vegada per a la Final a Quatre.

El Sevilla remunta un 2-0 inicial i arranca un valuós empat a Vila-real

El Vila-real es va avançar 2-0 amb punts de Gerard Moreno i Georges Mikautadze, però el Sevilla va reaccionar abans del descans i va rescatar un empat amb els gols d'Os i Kike Salas.

Sis mesos de presó per apropiar-se d’un cotxe encarregat per a la seua recollida i revendre’l

L'Audiència d'Alacant condemna a sis mesos de presó a un home que es va quedar amb un cotxe que havia d'arreplegar per a la seua propietària i el va registrar a nom d'una afí que ho va vendre a un tercer.

Educació eleva al 27,26% el seguiment de la tercera jornada de vaga docent en la Comunitat

La Conselleria d'Educació situa en el 27,26% el seguiment de la tercera jornada de vaga indefinida del professorat no universitari, mentres sindicats mantenen la pressió i acudixen a una nova taula de negociació.

Roca Rei, Morante i Manzanares encapçalen la fira de Fogueres d’Alacant 2026

La fira de Fogueres d'Alacant 2026 programa deu festejos taurins entre el 19 i el 27 de juny, amb Roca Rey, Morante de la Pobla i José María Manzanares com a grans reclams.

Importaco activa el seu pla de continuïtat després de l’incendi en la seua planta d’ametles a Castelló

Importaco manté actiu el seu pla de continuïtat després de l'incendi en la seua planta de processament d'ametles a la Vall d'Alba i garantix el subministrament als seus clients mentres treballa en la recuperació productiva.