Juan Roig puja a la quarta posició en la llista dels més rics de Forbes Espanya

En la huitena plaça figura Hortensia Herrero i el major ascens ho protagonitza Vicente Boluda

MADRID/VALÈNCIA, 5 (EUROPA PRESS)

L’empresari valencià Juan Roig, president de Mercadona, ha ascendit a la quarta posició en la llista ‘Els 100 espanyols més rics’ de Forbes Espanya.

D’acord a la classificació, Amancio Ortega i la seua filla Sandra, Rafael del Pino, Juan Roig i Isak Andik se situen com les cinc grans fortunes espanyoles.

En concret, la suma de les 100 fortunes espanyoles en 2024 ascendix als 250.400 milions d’euros, la qual cosa suposa un increment del 27,7% respecte al passat any.

Així, Amancio Ortega, l’accionista majoritari d’Inditex, porta una dècada encapçalant la classificació, des de 2014, amb una fortuna que ha crescut un 46,9% en comparació a 2023 i suma un patrimoni de 120.200 milions d’euros, marcant un nou rècord que li situa en el ‘top-10’ de majors patrimonis del món, amb el nové lloc, per darrere dels fundadors de Google.

Després d’ell se situa la seua filla Sandra Ortega –única dona entre els cinc primers llocs de la llista–, la fortuna de la qual creix un 46%, fins als 10.400 milions d’euros.

Per la seua banda, el president de Ferrovial, Rafael del Pino i Calvo-Sotelo tanca el ‘top 3’, repetint ‘podium’ de l’any passat, amb una fortuna valorada en 7.100 milions d’euros, que s’ha revaloritzat un 20%, des que la seua companyia va canviar de seu fiscal.

Del seu costat, el president de Mercadona, Juan Roig, ascendix a la quarta posició, amb una riquesa de 5.800 milions d’euros, que creix un 49%, mentre que el ‘top-5’ ho tanca Isak Andik, co-fundador i president de Mango, amb 4.500 milions d’euros de patrimoni.

QUATRE DE LES 10 MAJORS FORTUNES DEL RÀNQUING SÓN DONES

Si el passat any només hi havia una dona en el ‘top-10’ de les majors fortunes, en esta ocasió a Sandra Ortega, que seguix sent la major fortuna femenina a Espanya, l’acompanyen altres tres dones. Així, en el seté lloc global i en el segon entre les dones es troba María Del Pino y Calvo Sotelo, filla del fundador de Ferrovial, amb una riquesa valorada en 3.200 milions d’euros, augmentant en un 28% després d’escalar cinc llocs.

En la huitena plaça figura Hortensia Herrero, vicepresidenta de Mercadona, que acumula una fortuna valorada en 3.200 milions d’euros, amb el que escala set posicions en la llista de les 100 grans fortunes d’Espanya pel que fa a 2023, mentre que Sol Daurella Comadrán, presidenta de Coca-cola Europacific Partners, amb 3.000 milions d’euros, un 50% més, tanca el ‘top-10’.

Per la seua banda, el major ascens en el rànquing ho protagonitza Vicente Boluda, actual president de l’Associació Valenciana d’Empresaris, que puja del lloc 95 al 35, a causa de la compra de Smit Lamnalco per 800 milions d’euros i que convertix la naviliera del valencià en la major remolcadora del món.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Logronyo viu la seua primera falla per a acostar-se a la cultura valenciana

Logronyo estrena este cap de setmana la seua pròpia falla, una figura al·legòrica al vi de Rioja que es va plantar el divendres i cremarà el diumenge, acompanyada d'actes típics de la festa valenciana.

Més de 250 conductors passen a disposició judicial al març en la Comunitat Valenciana per delictes de trànsit

Un total de 257 conductors van ser posats a disposició judicial al març en la Comunitat Valenciana per delictes contra la seguretat viària, la majoria per alcohol i per conduir sense permís o llicència.

València activa el protocol per contaminació de pols en suspensió i llança recomanacions a la població

L'Ajuntament de València activa el protocol informatiu per un episodi de contaminació de pols en suspensió i demana reduir l'exposició a l'aire lliure i l'ús del cotxe privat.

Kameron Taylor afronta el repte de Màlaga sense por i amb màxim respecte a Unicaja

Kameron Taylor destaca que València Basket no es tirarà arrere davant el repte de visitar a Unicaja després d'una exigent doble jornada d'Eurolliga i subratlla el carinyo i respecte que sent pel seu exequipo.

El València Basket defén la seua segona plaça en l’ACB en la pista d’un Unicaja molt exigit

El València Basket visita a l'Unicaja a Màlaga per a protegir la seua segona posició en la Lliga Endesa després d'una exigent setmana en Eurolliga, enfront d'un rival esgotat per les derrotes però reforçat per la seua passada a la Final Four de la BCL.

Athletic i Vila-real mesuren les seues aspiracions europees en San Mamés

San Mamés acull un dol clau per Europa en el qual l'Athletic intenta recuperar crèdit després del seu colp a Getafe davant un Vila-real que vol consolidar la seua plaça de Champions.

Matías Moreno exigix màxima intensitat del Llevant davant el Getafe

Matías Moreno reclama que el Llevant isca amb màxima determinació i unit per a aconseguir la victòria davant el Getafe i acostar-se a la permanència.

Morant demana a les administracions reforçar la seua aposta per la cultura en la Comunitat Valenciana

Diana Morant reivindica el potencial del sector cultural valencià i reclama a totes les administracions que reforcen el seu suport amb més esdeveniments i polítiques estables.