Juan Roig puja a la quarta posició en la llista dels més rics de Forbes Espanya

En la huitena plaça figura Hortensia Herrero i el major ascens ho protagonitza Vicente Boluda

MADRID/VALÈNCIA, 5 (EUROPA PRESS)

L’empresari valencià Juan Roig, president de Mercadona, ha ascendit a la quarta posició en la llista ‘Els 100 espanyols més rics’ de Forbes Espanya.

D’acord a la classificació, Amancio Ortega i la seua filla Sandra, Rafael del Pino, Juan Roig i Isak Andik se situen com les cinc grans fortunes espanyoles.

En concret, la suma de les 100 fortunes espanyoles en 2024 ascendix als 250.400 milions d’euros, la qual cosa suposa un increment del 27,7% respecte al passat any.

Així, Amancio Ortega, l’accionista majoritari d’Inditex, porta una dècada encapçalant la classificació, des de 2014, amb una fortuna que ha crescut un 46,9% en comparació a 2023 i suma un patrimoni de 120.200 milions d’euros, marcant un nou rècord que li situa en el ‘top-10’ de majors patrimonis del món, amb el nové lloc, per darrere dels fundadors de Google.

Després d’ell se situa la seua filla Sandra Ortega –única dona entre els cinc primers llocs de la llista–, la fortuna de la qual creix un 46%, fins als 10.400 milions d’euros.

Per la seua banda, el president de Ferrovial, Rafael del Pino i Calvo-Sotelo tanca el ‘top 3’, repetint ‘podium’ de l’any passat, amb una fortuna valorada en 7.100 milions d’euros, que s’ha revaloritzat un 20%, des que la seua companyia va canviar de seu fiscal.

Del seu costat, el president de Mercadona, Juan Roig, ascendix a la quarta posició, amb una riquesa de 5.800 milions d’euros, que creix un 49%, mentre que el ‘top-5’ ho tanca Isak Andik, co-fundador i president de Mango, amb 4.500 milions d’euros de patrimoni.

QUATRE DE LES 10 MAJORS FORTUNES DEL RÀNQUING SÓN DONES

Si el passat any només hi havia una dona en el ‘top-10’ de les majors fortunes, en esta ocasió a Sandra Ortega, que seguix sent la major fortuna femenina a Espanya, l’acompanyen altres tres dones. Així, en el seté lloc global i en el segon entre les dones es troba María Del Pino y Calvo Sotelo, filla del fundador de Ferrovial, amb una riquesa valorada en 3.200 milions d’euros, augmentant en un 28% després d’escalar cinc llocs.

En la huitena plaça figura Hortensia Herrero, vicepresidenta de Mercadona, que acumula una fortuna valorada en 3.200 milions d’euros, amb el que escala set posicions en la llista de les 100 grans fortunes d’Espanya pel que fa a 2023, mentre que Sol Daurella Comadrán, presidenta de Coca-cola Europacific Partners, amb 3.000 milions d’euros, un 50% més, tanca el ‘top-10’.

Per la seua banda, el major ascens en el rànquing ho protagonitza Vicente Boluda, actual president de l’Associació Valenciana d’Empresaris, que puja del lloc 95 al 35, a causa de la compra de Smit Lamnalco per 800 milions d’euros i que convertix la naviliera del valencià en la major remolcadora del món.

Últimes notícies

Empat del València en el debut d’Aguirre a El Sardinero

Javier Aguirre ha debutat com a tècnic del València CF amb un empat 2-2 al camp del Racing de Santander, en un partit obert fins al final. L’equip ha deixat bones sensacions malgrat les alternatives en el marcador.

Xavi Albert assumix la derrota del València Basket a Barcelona després d’arribar al límit

L’entrenador del València Basket, Xavi Albert, admet que costa assumir la derrota ajustada contra el Barça després d’haver portat el rival al límit, però recorda que estos finals entren dins d’una temporada llarga.

El Barça frena el Valencia Basket amb un triple final de Parra (89-86)

El Barça ha derrotat el Valencia Basket per 89-86 en un partit molt intens i ple d’alternatives, decidit per un triple final de Joel Parra. Els taronja, vigents campions de la Lliga Endesa, han tingut un últim llançament per forçar la pròrroga amb Nikola Mirotic.

Extingit l’incendi forestal declarat diumenge a Bocairent

L’incendi forestal declarat este diumenge a Bocairent, en una zona de pinada, s’ha donat per extingit després d’hores de treball terrestre i aeri. En l’extinció han participat efectius de València i Alacant, bombers forestals de la Generalitat i voluntaris locals.

Mor un camioner en caure el camió d’un pont de l’AP-7 a Benicarló

Un home de 46 anys ha mort esta matinada després que el camió que conduïa caiguera des d’un pont de l’AP-7 a Benicarló, des d’uns huit metres d’alçada.

Xàtiva i Carcaixent, entre les quatre temperatures més altes d’Espanya amb 30,1 ºC

Xàtiva i Carcaixent han marcat hui 30,1 ºC, la tercera i quarta temperatura més alta d’Espanya, segons l’AEMET. Altres punts de la Comunitat Valenciana també han registrat valors inusualment elevats per a octubre.

Rescaten un escalador amb una fractura oberta al Penyal d’Ifac

Els bombers del Consorci Provincial d’Alacant han rescaten un escalador amb una fractura oberta en una cama al Penyal d’Ifac, a Calp. L’operatiu ha mobilitzat el Grup de Rescat i l’helicòpter MV9.

Empat sense gols entre l’Elx i el Celta en un duel pla al Martínez Valero

Elx i Celta han empatat 0-0 al Martínez Valero en un partit sense ritme ni ocasions clares, que manté l’equip gallec invicte fora de casa i prolonga els dubtes dels il·licitans com a locals.