Juan Roig puja a la quarta posició en la llista dels més rics de Forbes Espanya

En la huitena plaça figura Hortensia Herrero i el major ascens ho protagonitza Vicente Boluda

MADRID/VALÈNCIA, 5 (EUROPA PRESS)

L’empresari valencià Juan Roig, president de Mercadona, ha ascendit a la quarta posició en la llista ‘Els 100 espanyols més rics’ de Forbes Espanya.

D’acord a la classificació, Amancio Ortega i la seua filla Sandra, Rafael del Pino, Juan Roig i Isak Andik se situen com les cinc grans fortunes espanyoles.

En concret, la suma de les 100 fortunes espanyoles en 2024 ascendix als 250.400 milions d’euros, la qual cosa suposa un increment del 27,7% respecte al passat any.

Així, Amancio Ortega, l’accionista majoritari d’Inditex, porta una dècada encapçalant la classificació, des de 2014, amb una fortuna que ha crescut un 46,9% en comparació a 2023 i suma un patrimoni de 120.200 milions d’euros, marcant un nou rècord que li situa en el ‘top-10’ de majors patrimonis del món, amb el nové lloc, per darrere dels fundadors de Google.

Després d’ell se situa la seua filla Sandra Ortega –única dona entre els cinc primers llocs de la llista–, la fortuna de la qual creix un 46%, fins als 10.400 milions d’euros.

Per la seua banda, el president de Ferrovial, Rafael del Pino i Calvo-Sotelo tanca el ‘top 3’, repetint ‘podium’ de l’any passat, amb una fortuna valorada en 7.100 milions d’euros, que s’ha revaloritzat un 20%, des que la seua companyia va canviar de seu fiscal.

Del seu costat, el president de Mercadona, Juan Roig, ascendix a la quarta posició, amb una riquesa de 5.800 milions d’euros, que creix un 49%, mentre que el ‘top-5’ ho tanca Isak Andik, co-fundador i president de Mango, amb 4.500 milions d’euros de patrimoni.

QUATRE DE LES 10 MAJORS FORTUNES DEL RÀNQUING SÓN DONES

Si el passat any només hi havia una dona en el ‘top-10’ de les majors fortunes, en esta ocasió a Sandra Ortega, que seguix sent la major fortuna femenina a Espanya, l’acompanyen altres tres dones. Així, en el seté lloc global i en el segon entre les dones es troba María Del Pino y Calvo Sotelo, filla del fundador de Ferrovial, amb una riquesa valorada en 3.200 milions d’euros, augmentant en un 28% després d’escalar cinc llocs.

En la huitena plaça figura Hortensia Herrero, vicepresidenta de Mercadona, que acumula una fortuna valorada en 3.200 milions d’euros, amb el que escala set posicions en la llista de les 100 grans fortunes d’Espanya pel que fa a 2023, mentre que Sol Daurella Comadrán, presidenta de Coca-cola Europacific Partners, amb 3.000 milions d’euros, un 50% més, tanca el ‘top-10’.

Per la seua banda, el major ascens en el rànquing ho protagonitza Vicente Boluda, actual president de l’Associació Valenciana d’Empresaris, que puja del lloc 95 al 35, a causa de la compra de Smit Lamnalco per 800 milions d’euros i que convertix la naviliera del valencià en la major remolcadora del món.

Últimes notícies

El PP veu en la sentència del Suprem un fre a la ‘guerra’ de Morant contra les universitats privades

La portaveu d’Universitats del PP en Les Corts, Lola Roch, assegura que l’anul·lació del decret del Govern sobre noves universitats és un ‘varapalo’ a la política de Diana Morant i a la seua ‘batalla ideològica’ contra els centres privats.

Mig centenar d’ultras es concentra contra l’acampada per la vivenda a València

Una concentració convocada per l’organització Patriam ha reunit prop de 50 persones a la plaça de la Reina contra l’acampada per la vivenda instal·lada a la plaça de l’Ajuntament de València. El dispositiu policial s’ha reforçat per a evitar incidents i els acampats han creat un cordó de seguretat propi.

Els hotels del litoral valencià esperen un 80 % d’ocupació pel pont d’octubre

Els hotels del litoral valencià preveuen una ocupació mitjana del 80 % durant el pont d’octubre, amb especial dinamisme a Benidorm i València ciutat. Els allotjaments d’interior i els apartaments turístics també anuncien percentatges elevats en totes les províncies.

Sis dies de vaga en Ouigo en plens ponts de novembre i desembre

El sindicat de maquinistes Semaf ha convocat sis jornades de vaga a Ouigo, amb aturs totals i parcials, coincidint amb els ponts de novembre i desembre, per una suposada vulneració reiterada de drets laborals. La protesta pot afectar milers de viatgers d’alta velocitat amb origen o destinació en 15 províncies, entre elles València i Alacant.

Absold un quiromassatgista a Alacant per falta de proves d’abús a una menor

L’Audiència d’Alacant ha absolt un quiromassatgista acusat d’agressió sexual a una menor de 16 anys en no vore proves suficients. El tribunal aplica el principi d’in dubio pro reo i recorda que la sentència es pot recórrer en deu dies.

Villar nega que sabera el 2022 que familiars seus optaven a vivendes públiques a la Platja de Sant Joan

El vicealcalde d’Alacant, Manuel Villar, assegura que no va saber fins gener de 2026 que familiars seus estaven en la cooperativa de vivendes públiques de la Platja de Sant Joan. L’oposició torna a exigir la dimissió seua i de l’alcalde, Luis Barcala, pel cas Les Naus.

TransPerfect acomiada 266 empleats que entrenaven la IA d’Apple a Espanya

TransPerfect ha acomiadat 266 anotadors de dades que entrenaven sistemes d’intel·ligència artificial d’Apple des de diverses ciutats espanyoles, incloses València i Alacant. El sindicat FIST denuncia represàlies i irregularitats prèvies en la gestió laboral.

Aplazada sense data la comissió de Les Corts sobre les VPO de Les Naus d’Alacant

Les Corts han ajornat sense nova data les sessions de la comissió que investiga les presumptes irregularitats en les VPO de Les Naus d’Alacant, previstes per al 20 i 22 d’octubre, per a evitar interferir en les eleccions generals del 29 de novembre. L’oposició acusa PP i Vox de tractar d’amagar el cas en plena ampliació de la investigació judicial.