Juan Roig puja a la quarta posició en la llista dels més rics de Forbes Espanya

En la huitena plaça figura Hortensia Herrero i el major ascens ho protagonitza Vicente Boluda

MADRID/VALÈNCIA, 5 (EUROPA PRESS)

L’empresari valencià Juan Roig, president de Mercadona, ha ascendit a la quarta posició en la llista ‘Els 100 espanyols més rics’ de Forbes Espanya.

D’acord a la classificació, Amancio Ortega i la seua filla Sandra, Rafael del Pino, Juan Roig i Isak Andik se situen com les cinc grans fortunes espanyoles.

En concret, la suma de les 100 fortunes espanyoles en 2024 ascendix als 250.400 milions d’euros, la qual cosa suposa un increment del 27,7% respecte al passat any.

Així, Amancio Ortega, l’accionista majoritari d’Inditex, porta una dècada encapçalant la classificació, des de 2014, amb una fortuna que ha crescut un 46,9% en comparació a 2023 i suma un patrimoni de 120.200 milions d’euros, marcant un nou rècord que li situa en el ‘top-10’ de majors patrimonis del món, amb el nové lloc, per darrere dels fundadors de Google.

Després d’ell se situa la seua filla Sandra Ortega –única dona entre els cinc primers llocs de la llista–, la fortuna de la qual creix un 46%, fins als 10.400 milions d’euros.

Per la seua banda, el president de Ferrovial, Rafael del Pino i Calvo-Sotelo tanca el ‘top 3’, repetint ‘podium’ de l’any passat, amb una fortuna valorada en 7.100 milions d’euros, que s’ha revaloritzat un 20%, des que la seua companyia va canviar de seu fiscal.

Del seu costat, el president de Mercadona, Juan Roig, ascendix a la quarta posició, amb una riquesa de 5.800 milions d’euros, que creix un 49%, mentre que el ‘top-5’ ho tanca Isak Andik, co-fundador i president de Mango, amb 4.500 milions d’euros de patrimoni.

QUATRE DE LES 10 MAJORS FORTUNES DEL RÀNQUING SÓN DONES

Si el passat any només hi havia una dona en el ‘top-10’ de les majors fortunes, en esta ocasió a Sandra Ortega, que seguix sent la major fortuna femenina a Espanya, l’acompanyen altres tres dones. Així, en el seté lloc global i en el segon entre les dones es troba María Del Pino y Calvo Sotelo, filla del fundador de Ferrovial, amb una riquesa valorada en 3.200 milions d’euros, augmentant en un 28% després d’escalar cinc llocs.

En la huitena plaça figura Hortensia Herrero, vicepresidenta de Mercadona, que acumula una fortuna valorada en 3.200 milions d’euros, amb el que escala set posicions en la llista de les 100 grans fortunes d’Espanya pel que fa a 2023, mentre que Sol Daurella Comadrán, presidenta de Coca-cola Europacific Partners, amb 3.000 milions d’euros, un 50% més, tanca el ‘top-10’.

Per la seua banda, el major ascens en el rànquing ho protagonitza Vicente Boluda, actual president de l’Associació Valenciana d’Empresaris, que puja del lloc 95 al 35, a causa de la compra de Smit Lamnalco per 800 milions d’euros i que convertix la naviliera del valencià en la major remolcadora del món.

Últimes notícies

Aubameyang remunta a Vila-real i deixa el Villarreal sense victòria

El Deportivo de A Coruña ha remuntat al camp del Villarreal (2-3) amb un Aubameyang decisiu, autor del gol final i de dues assistències.

Golejada del Torrent en l’estrena en Tercera davant l’Español de San Vicente

El Torrent CF ha debutat en Tercera Federació amb una contundent victòria per 4-0 davant el CD Español de San Vicente a Sant Gregori i es presenta com un dels candidats a l’ascens.

Uns 200 menors s’ajunten a Elx per a batalles de farmeo d’aura convocades per xarxes socials

Al voltant de 200 jóvens, la majoria menors d’edat, s’han reunit al centre d’Elx per a participar en batalles de farmeo d’aura convocades a través de les xarxes socials. La trobada, difosa en poques hores amb un cartell generat amb IA, ha reunit adolescents que busquen guanyar reputació imitant balls de videojocs.

Els Gallos es classifiquen per a la final del SailGP i lluitaran pel volant de València

Els Gallos, equip espanyol del Rolex SailGP, s’han classificat per a la final del gran premi de València després de sumar dues victòries en tres regates classificatòries. L’equip ha tancat la jornada al capdavant del seu grup i este diumenge es jugarà el volant contra tres rivals més.

El Llevant necessita estar al cent per cent per a puntuar a Màlaga

Luís Castro alerta que el Llevant haurà d’estar al cent per cent este diumenge a La Rosaleda davant un Màlaga invicte a casa i remarca que no hi ha partits fàcils en una LALIGA molt competitiva.

Corberán aparca el mercat i demana centrar-se en donar-ho tot al valencianisme

Carlos Corberán rebutja valorar el mercat d’estiu del Valencia CF, qualifica la finestra de fitxatges com a passat i reclama centrar-se en el rendiment de l’actual plantilla i en donar-ho tot pel valencianisme.

El Barça busca la fuga en Mestalla davant un València en tensió

El Barcelona visita este diumenge Mestalla amb opcions d’augmentar l’avantatge sobre el Real Madrid, mentre el València arriba en mala dinàmica esportiva i amb protesta anunciada a la graderia.

Màlaga i Llevant arriben a La Rosaleda amb necessitats oposades

El Màlaga necessita guanyar per eixir de l’últim lloc davant un Llevant en ratxa positiva i reforçat per la golejada al Betis. El partit es juga diumenge a La Rosaleda, on els granotes mai han guanyat en Primera.