Juan Roig puja a la quarta posició en la llista dels més rics de Forbes Espanya

Ejemplo de shortcode con estilo
L'empresari valencià Juan Roig, president de Mercadona, ha ascendido a la quarta posició de la llista 'Els 100 espanyols més rics' de Forbes. La seva fortuna de 5.800 milions d'euros ha crescut un 49%, destacant en un rànquing on cada vegada hi ha més dones entre les primeres posicions.

En la huitena plaça figura Hortensia Herrero i el major ascens ho protagonitza Vicente Boluda

MADRID/VALÈNCIA, 5 (EUROPA PRESS)

L’empresari valencià Juan Roig, president de Mercadona, ha ascendit a la quarta posició en la llista ‘Els 100 espanyols més rics’ de Forbes Espanya.

D’acord a la classificació, Amancio Ortega i la seua filla Sandra, Rafael del Pino, Juan Roig i Isak Andik se situen com les cinc grans fortunes espanyoles.

En concret, la suma de les 100 fortunes espanyoles en 2024 ascendix als 250.400 milions d’euros, la qual cosa suposa un increment del 27,7% respecte al passat any.

Així, Amancio Ortega, l’accionista majoritari d’Inditex, porta una dècada encapçalant la classificació, des de 2014, amb una fortuna que ha crescut un 46,9% en comparació a 2023 i suma un patrimoni de 120.200 milions d’euros, marcant un nou rècord que li situa en el ‘top-10’ de majors patrimonis del món, amb el nové lloc, per darrere dels fundadors de Google.

Després d’ell se situa la seua filla Sandra Ortega –única dona entre els cinc primers llocs de la llista–, la fortuna de la qual creix un 46%, fins als 10.400 milions d’euros.

Per la seua banda, el president de Ferrovial, Rafael del Pino i Calvo-Sotelo tanca el ‘top 3’, repetint ‘podium’ de l’any passat, amb una fortuna valorada en 7.100 milions d’euros, que s’ha revaloritzat un 20%, des que la seua companyia va canviar de seu fiscal.

Del seu costat, el president de Mercadona, Juan Roig, ascendix a la quarta posició, amb una riquesa de 5.800 milions d’euros, que creix un 49%, mentre que el ‘top-5’ ho tanca Isak Andik, co-fundador i president de Mango, amb 4.500 milions d’euros de patrimoni.

QUATRE DE LES 10 MAJORS FORTUNES DEL RÀNQUING SÓN DONES

Si el passat any només hi havia una dona en el ‘top-10’ de les majors fortunes, en esta ocasió a Sandra Ortega, que seguix sent la major fortuna femenina a Espanya, l’acompanyen altres tres dones. Així, en el seté lloc global i en el segon entre les dones es troba María Del Pino y Calvo Sotelo, filla del fundador de Ferrovial, amb una riquesa valorada en 3.200 milions d’euros, augmentant en un 28% després d’escalar cinc llocs.

En la huitena plaça figura Hortensia Herrero, vicepresidenta de Mercadona, que acumula una fortuna valorada en 3.200 milions d’euros, amb el que escala set posicions en la llista de les 100 grans fortunes d’Espanya pel que fa a 2023, mentre que Sol Daurella Comadrán, presidenta de Coca-cola Europacific Partners, amb 3.000 milions d’euros, un 50% més, tanca el ‘top-10’.

Per la seua banda, el major ascens en el rànquing ho protagonitza Vicente Boluda, actual president de l’Associació Valenciana d’Empresaris, que puja del lloc 95 al 35, a causa de la compra de Smit Lamnalco per 800 milions d’euros i que convertix la naviliera del valencià en la major remolcadora del món.

Últimes notícies

Detingut el menor creador del canal ‘Blocus Vlc’ que incitava a saquejar a València

El menor de 17 anys ha sigut detingut com a presumpte autor de diversos delictes i creador dels canals Blocus Vlc, en els quals instigava a saquejar comerços de València el dissabte 31.

Oratge estable este dijous a la Comunitat, amb un ascens de les màximes a l’interior

Este dijous predominarà el cel poc ennuvolat, amb boirines i bancs de boira matinals a l’interior de Valencia i Alicante. Les màximes pujaran a l’interior de Valencia; divendres s’esperen pluges al litoral.

El centre de control no avisa cap dels dos trens que l’AVE avança cap a l’Iryo detingut

Les gravacions recullen l’ordre de continuar amb normalitat després de la fallada del sistema de seguretat i els avisos de la maquinista de l’Iryo, que continuava detinguda

La Conselleria de Justícia passa a denominar-se Conselleria de Serveis Socials i Justícia

La Conselleria de Justícia ha assumit Serveis Socials i passa a tindre quatre secretaries autonòmiques. El Consell queda amb deu conselleries.

La vivenda puja un 18,2 % a la Comunitat Valenciana i les compravendes cauen un 14 %

El preu de la vivenda ha pujat un 18,2 % a l’agost a la Comunitat Valenciana, mentre les compravendes han caigut un 14 % i les hipoteques, un 2,3 %.

Dos anys després de la dana, València recorda les 233 víctimes i els danys

La dana del 29 d’octubre de 2024 va deixar 233 morts a la província de València i danys materials milionaris. Les associacions han convocat actes de record i reivindicació.

València homenatja les víctimes de l’accident ferroviari d’Urda

València ha guardat un minut de silenci per les víctimes del xoc entre dos trens d’alta velocitat a Urda. L’acte ha comptat amb representants municipals i autonòmics.

Paiporta ajorna l’acte per les víctimes de la dana després de l’accident ferroviari

L’Associació de Víctimes DANA 29 de Octubre trasllada al 5 de novembre l’homenatge previst a Paiporta. Les altres marxes es mantenen.