Juli Mira serà homenatjat pel sector audiovisual en Cinema Jove

VALÈNCIA, 18 (EUROPA PRESS)

L’Acadèmia Valenciana de l’Audiovisual (AVAV) –juntament amb l’Institut Valencià de Cultura (IVC) i la col·laboració de l’Associació d’Actors i Actrius Professionals Valencians (AAPV), el Col.lectiu de Professionals del Doblatge CPD i À Punt Mèdia– retrà un homenatge a Juli Mira, «actor clau en la història de l’audiovisual espanyol».

El reconeixement se celebrarà en el context del festival Cinema Jove el dia 22 de juny a les 17.00 hores, a la Filmoteca de València.

L’actor alcoià Juli Mira, qui va morir el passat mes de gener, és un professional clau en l’audiovisual valencià. Al llarg de la seua trajectòria professional ha interpretat papers tant secundaris com a protagonistes en nombroses sèries, pel·lícules i obres teatrals.

Juli Mira és un professional reconegut en tots els camps de la interpretació inclòs el doblatge, sent una veu inconfusible en el món del cinema i la televisió. Va ser també Premi d’Honor de l’Audiovisual Valencià en 2019, recorda l’AVAV en un comunicat.

Entre les seues interpretacions para en el cinema destaquen els seus personatges en ‘Gràcies per la propina’ (1996), de Francesc Bellmunt; ‘L’illa de l’holandès’ (2000), de Sigfrid Monleón; o ‘Ens veiem demà’ (2009), de Xavier Berraondo, entre altres moltes.

D’altra banda, entre els grans personatges que ha interpretat per a la televisió, és especialment recordat per papers com el de Vicente Blasco Ibáñez en ‘Cartas de Sorolla’, produït per Canal 9 en 2006. També per la seua actuació en la sèrie ‘Desenterrats’ de Xavi Cortés, per a À Punt.

«Juli Mira ha sigut una inspiració per a generacions d’actors i cineastes. La seua habilitat per a donar vida a personatges complexos i el seu compromís amb la cultura valenciana són dignes d’un homenatge. Estem emocionats de poder celebrar el seu llegat», afirma la presidenta de l’Acadèmia Valenciana de l’Audiovisual, Teresa Cebrián.

Últimes notícies

TJ Shorts arriba al València Basket amb la mirada posada en un títol

TJ Shorts ja s'ha incorporat al València Basket i assegura que el seu objectiu és guanyar el màxim i tindre opcions reals de lluitar per un títol a final de temporada.

Docents i sindicats acumulen 14 multes per accions durant la vaga educativa

La Coordinadora d'Asemblees Docents ha denunciat 14 expedients sancionadors, per més de 8.600 euros, relacionats amb la vaga del professorat iniciada en maig.

L’interior de València s’enfila per damunt dels 41 graus en plena onada de calor

Les màximes han superat els 41 graus en diversos punts de l’interior de la província de València, amb 41,5 graus a Requena (Casas del Río), segons l’Associació Valenciana de Meteorologia.

València obri els centres d’emergències socials i allarga l’horari de les piscines per l’onada de calor

L’Ajuntament de València ha activat refugis climàtics, ha obert centres d’emergències socials i ha retardat el tancament de les piscines municipals davant la previsió de temperatures extremes. També ha suspés activitats a l’aire lliure, ha tancat la Devesa i ha adaptat serveis municipals i obres.

Nivell 3 de preemergència per calor extrema i risc màxim d’incendis a la Comunitat Valenciana

Emergències ha activat el nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis forestals fins al 21 d’agost i restringix l’accés a parcs naturals. A més, recomana adaptar els festejos de bous al carrer per a protegir els animals davant l’onada de calor.

Les exportacions valencianes creixen un 5 % i superen els 20.180 milions fins juny

Les exportacions de la Comunitat Valenciana han arribat a 20.180,3 milions d'euros en el primer semestre de 2026, un 5 % més que un any abans. València lidera les vendes a l'exterior, mentres la indústria agroalimentària i els béns d'equip trauen pit.

L’episodi de calor torna a calfar el Mediterrani fins als 30 graus

L’onada de calor que torna a afectar la Comunitat Valenciana ha mantingut el Mediterrani al voltant dels 30 graus, una situació que els experts qualifiquen de preocupant.

Xàtiva estrena 41 nous trens de Rodalia amb més capacitat i comoditats

El ministre de Transports, Óscar Puente, ha presentat a Xàtiva els primers 41 trens Civia 465 per a les línies C1, C2 i C6, amb un 30 % més de capacitat i millores de confort. Els combois començaran a circular des d’hui i s’aniran incorporant de forma progressiva fins a 2027.