Juli Mira serà homenatjat pel sector audiovisual en Cinema Jove

VALÈNCIA, 18 (EUROPA PRESS)

L’Acadèmia Valenciana de l’Audiovisual (AVAV) –juntament amb l’Institut Valencià de Cultura (IVC) i la col·laboració de l’Associació d’Actors i Actrius Professionals Valencians (AAPV), el Col.lectiu de Professionals del Doblatge CPD i À Punt Mèdia– retrà un homenatge a Juli Mira, «actor clau en la història de l’audiovisual espanyol».

El reconeixement se celebrarà en el context del festival Cinema Jove el dia 22 de juny a les 17.00 hores, a la Filmoteca de València.

L’actor alcoià Juli Mira, qui va morir el passat mes de gener, és un professional clau en l’audiovisual valencià. Al llarg de la seua trajectòria professional ha interpretat papers tant secundaris com a protagonistes en nombroses sèries, pel·lícules i obres teatrals.

Juli Mira és un professional reconegut en tots els camps de la interpretació inclòs el doblatge, sent una veu inconfusible en el món del cinema i la televisió. Va ser també Premi d’Honor de l’Audiovisual Valencià en 2019, recorda l’AVAV en un comunicat.

Entre les seues interpretacions para en el cinema destaquen els seus personatges en ‘Gràcies per la propina’ (1996), de Francesc Bellmunt; ‘L’illa de l’holandès’ (2000), de Sigfrid Monleón; o ‘Ens veiem demà’ (2009), de Xavier Berraondo, entre altres moltes.

D’altra banda, entre els grans personatges que ha interpretat per a la televisió, és especialment recordat per papers com el de Vicente Blasco Ibáñez en ‘Cartas de Sorolla’, produït per Canal 9 en 2006. També per la seua actuació en la sèrie ‘Desenterrats’ de Xavi Cortés, per a À Punt.

«Juli Mira ha sigut una inspiració per a generacions d’actors i cineastes. La seua habilitat per a donar vida a personatges complexos i el seu compromís amb la cultura valenciana són dignes d’un homenatge. Estem emocionats de poder celebrar el seu llegat», afirma la presidenta de l’Acadèmia Valenciana de l’Audiovisual, Teresa Cebrián.

Últimes notícies

Pau Navarro seguirà al Villarreal fins a 2031 després de renovar el seu contracte

El defensa de la Vilavella Pau Navarro ha ampliat el seu contracte amb el Villarreal CF fins a juny de 2031. El central, clau en la tercera plaça de LaLiga, suma 46 partits oficials amb el primer equip groguet.

Com s’organitzarà la seguretat per vore l’eclipsi solar del 12 d’agost a la Comunitat Valenciana

El Govern central s’ha oferit a la Generalitat per reforçar la protecció civil i la seguretat ciutadana als nou punts clau d’observació de l’eclipsi solar del 12 d’agost a la Comunitat Valenciana.

Catalá defensa davant la jutgessa que València no va rebre cap avís previ de la DANA

María José Catalá ha assegurat davant la jutgessa que València no va rebre cap avís del desbordament del barranco del Poyo i ha justificat que la ciutat no figurava com a municipi afectat en la fitxa de conca.

Catalá defensa davant la jutgessa que València no va rebre avisos previs del desbordament en la DANA

María José Catalá ha declarat com a testimoni que l’Ajuntament de València no va rebre cap avís específic sobre el desbordament del barranc del Poyo durant la DANA i ha assegurat que només va tindre constància de la gravetat quan La Torre ja estava totalment inundada.

Temperatures de fins a 42 graus posen en avís roig el litoral de València este dimecres

Aemet ha activat per a este dimecres l’avís roig al litoral de València per màximes de 42 graus al prelitoral, i manté diversos avisos taronja i grocs per calor extrema i tempestes a tota la Comunitat Valenciana.

El Valencia CF començarà la Lliga una setmana més tard per l’ajornament contra el Betis

El Valencia CF iniciarà LaLiga EA Sports 2026-27 una setmana més tard del previst per l’ajornament del partit de la primera jornada contra el Betis, que s’ha reprogramat per al 25 d’agost a Mestalla.

Compromís denuncia que el PP es doblega a Vox en el debat dels pressupostos

Carles Esteve, diputat de Compromís, acusa el PP valencià de plegar-se a Vox en el debat dels pressupostos de la Generalitat de 2026 i alerta d'una escalada contra la igualtat i els drets de part de la ciutadania.

Vox imposa la seua ‘prioritat nacional’ en vivenda i servicis socials als pressupostos de 2026

Les esmenes de Vox als pressupostos de la Generalitat per a 2026 incorporen per primera vegada el principi de ‘prioritat nacional’ en les polítiques de vivenda i servicis socials, gràcies a l’acord amb el PP en Les Corts.