Juli Mira serà homenatjat pel sector audiovisual en Cinema Jove

VALÈNCIA, 18 (EUROPA PRESS)

L’Acadèmia Valenciana de l’Audiovisual (AVAV) –juntament amb l’Institut Valencià de Cultura (IVC) i la col·laboració de l’Associació d’Actors i Actrius Professionals Valencians (AAPV), el Col.lectiu de Professionals del Doblatge CPD i À Punt Mèdia– retrà un homenatge a Juli Mira, «actor clau en la història de l’audiovisual espanyol».

El reconeixement se celebrarà en el context del festival Cinema Jove el dia 22 de juny a les 17.00 hores, a la Filmoteca de València.

L’actor alcoià Juli Mira, qui va morir el passat mes de gener, és un professional clau en l’audiovisual valencià. Al llarg de la seua trajectòria professional ha interpretat papers tant secundaris com a protagonistes en nombroses sèries, pel·lícules i obres teatrals.

Juli Mira és un professional reconegut en tots els camps de la interpretació inclòs el doblatge, sent una veu inconfusible en el món del cinema i la televisió. Va ser també Premi d’Honor de l’Audiovisual Valencià en 2019, recorda l’AVAV en un comunicat.

Entre les seues interpretacions para en el cinema destaquen els seus personatges en ‘Gràcies per la propina’ (1996), de Francesc Bellmunt; ‘L’illa de l’holandès’ (2000), de Sigfrid Monleón; o ‘Ens veiem demà’ (2009), de Xavier Berraondo, entre altres moltes.

D’altra banda, entre els grans personatges que ha interpretat per a la televisió, és especialment recordat per papers com el de Vicente Blasco Ibáñez en ‘Cartas de Sorolla’, produït per Canal 9 en 2006. També per la seua actuació en la sèrie ‘Desenterrats’ de Xavi Cortés, per a À Punt.

«Juli Mira ha sigut una inspiració per a generacions d’actors i cineastes. La seua habilitat per a donar vida a personatges complexos i el seu compromís amb la cultura valenciana són dignes d’un homenatge. Estem emocionats de poder celebrar el seu llegat», afirma la presidenta de l’Acadèmia Valenciana de l’Audiovisual, Teresa Cebrián.

Últimes notícies

El Barça apallissa el Bidasoa a Alacant i alça la seua trentena Copa del Rei

El Barça d handbol revalida per tretzé any consecutiu la Copa del Rei després de destrossar el Bidasoa Irún al Centre de Tecnificació d Alacant amb un contundent 17-37 i un inici de partit demolidor.

Més de 200 agents participen en un macrooperatiu antipirateria al voltant del Martínez Valero

Més de dos-cents agents de la Policia Nacional han desplegat este diumenge un ampli dispositiu antipirateria al mercat dominical dels voltants de l'estadi Martínez Valero d'Elx, centrat en falsificacions vinculades al Mundial de futbol dels Estats Units, Mèxic i Canadà.

Localitzen un cos a la platja d’Almassora on va desaparéixer un menor dijous passat

La Guàrdia Civil ha trobat este diumenge un cos a prop de la desembocadura del riu Millars, a Almassora, en la zona on dijous va desaparéixer un menor, i investiga si correspon al jove buscat.

Agents dels Estats Units i Alemanya s’incorporen a un intercanvi amb la Policia Local d’Alacant

La Policia Local d’Alacant ha rebut tres agents d’Austin (Estats Units) i un de Hessen (Alemanya) en el marc del programa Star Internacional per compartir mètodes de treball i coneiximents en seguretat.

El STEPV veu avanços en les propostes d’Educació gràcies a la vaga indefinida

El sindicat STEPV assegura que la vaga indefinida del professorat de l’ensenyament públic ha forçat avanços en les propostes de la Conselleria d’Educació, encara que alerta que el valencià continua encallat i que caldrà decidir si les mobilitzacions seguixen.

Castelló reunix 14 consolats en una jornada de convivència amb música i artesania al parc Ribalta

Castelló ha acollit en el parc Ribalta una jornada de la Mesa Consular amb 14 consolats, actuacions folclòriques, mostres artesanals i gastronomia per a visibilitzar la diversitat cultural de la ciutat. L’Ajuntament destaca que l’esdeveniment reforça la convivència i acostà l’atenció consular al veïnat d’origen estranger.

València celebra un Corpus de 700 anys amb cavalcada, mascletà i processó general

València celebra este diumenge un Corpus Christi extraordinari pel 700 aniversari de la Festa grossa, amb missa a la catedral, Cavalcada del Convit, mascletà i la tradicional processó general.

Morant assegura que el PP ha perdut el carrer i que el PSPV liderarà el canvi sense sorpasso

La secretària general del PSPV-PSOE, Diana Morant, sosté que el PP ha perdut el carrer en la Comunitat Valenciana, que part de l’abstenció tornarà a votar a l’esquerra i que el PSPV encapçalarà el canvi polític sense sorpasso de Compromís.