Juli Mira serà homenatjat pel sector audiovisual en Cinema Jove

VALÈNCIA, 18 (EUROPA PRESS)

L’Acadèmia Valenciana de l’Audiovisual (AVAV) –juntament amb l’Institut Valencià de Cultura (IVC) i la col·laboració de l’Associació d’Actors i Actrius Professionals Valencians (AAPV), el Col.lectiu de Professionals del Doblatge CPD i À Punt Mèdia– retrà un homenatge a Juli Mira, “actor clau en la història de l’audiovisual espanyol”.

El reconeixement se celebrarà en el context del festival Cinema Jove el dia 22 de juny a les 17.00 hores, a la Filmoteca de València.

L’actor alcoià Juli Mira, qui va morir el passat mes de gener, és un professional clau en l’audiovisual valencià. Al llarg de la seua trajectòria professional ha interpretat papers tant secundaris com a protagonistes en nombroses sèries, pel·lícules i obres teatrals.

Juli Mira és un professional reconegut en tots els camps de la interpretació inclòs el doblatge, sent una veu inconfusible en el món del cinema i la televisió. Va ser també Premi d’Honor de l’Audiovisual Valencià en 2019, recorda l’AVAV en un comunicat.

Entre les seues interpretacions para en el cinema destaquen els seus personatges en ‘Gràcies per la propina’ (1996), de Francesc Bellmunt; ‘L’illa de l’holandès’ (2000), de Sigfrid Monleón; o ‘Ens veiem demà’ (2009), de Xavier Berraondo, entre altres moltes.

D’altra banda, entre els grans personatges que ha interpretat per a la televisió, és especialment recordat per papers com el de Vicente Blasco Ibáñez en ‘Cartas de Sorolla’, produït per Canal 9 en 2006. També per la seua actuació en la sèrie ‘Desenterrats’ de Xavi Cortés, per a À Punt.

“Juli Mira ha sigut una inspiració per a generacions d’actors i cineastes. La seua habilitat per a donar vida a personatges complexos i el seu compromís amb la cultura valenciana són dignes d’un homenatge. Estem emocionats de poder celebrar el seu llegat”, afirma la presidenta de l’Acadèmia Valenciana de l’Audiovisual, Teresa Cebrián.

Últimes notícies

Set autors espanyols, entre ells la valenciana Laura Pérez, opten als Premis Eisner 2026

Set creadors espanyols, amb la il·lustradora valenciana Laura Pérez com un dels noms destacats, figuren entre els nominats als Premis Eisner 2026 en diverses de les seues categories.

Olasagasti apel·la a l’empenyiment de l’afició del Llevant per a aconseguir la permanència davant el Mallorca

Jon Ander Olasagasti subratlla que el suport de l'afició del Llevant serà clau enfront del Mallorca, rival directe per la permanència, després de l'impuls que va suposar guanyar a Vigo.

La Comunitat Valenciana usarà detectors de radiofreqüència en la pròxima PAU per a frenar el frau

La Comunitat Valenciana implantarà en la pròxima PAU detectors de radiofreqüència per a localitzar dispositius electrònics ocults i exigirà mòbils totalment apagats i sense rellotges a l'aula.

Greu un home atropellat pel tramvia després de caure a la via a Alacant

Un home de 48 anys ha resultat ferit greu en caure de manera accidental a la via del tramvia a Alacant i ser atropellat per un comboi de la línia 2, la qual cosa va obligar a interrompre el servici durant 20 minutos.

El Centre del Carme reivindica a 60 artistes marcats per la dana en la mostra Genealogies del territori

El Centre del Carme presenta l'exposició Genealogies del territori, amb obres de 60 artistes afectats per la dana, que reflexionen sobre el territori, la memòria i la petjada de l'aigua.

Educació cita als sindicats el dilluns per a reprendre la negociació en plena vaga del professorat

La Conselleria d'Educació convoca als sindicats docents el dilluns a les 16 hores per a la segona reunió de la Taula sectorial des de l'inici de la vaga indefinida, després d'una proposta considerada insuficient per les organitzacions sindicals.

El Consell acusa a Arcadi España d’ignorar la carta de Pérez Llorca sobre finançament

El conseller José Antonio Rovira retrau al ministre Arcadi España que no haja respost a la carta enviada per Juanfran Pérez Llorca el 30 de març i dubte que el Govern aprove un nou model de finançament autonòmic.

Vox acusa a la Generalitat de falta de lideratge en la gestió de la dana de 2024

Vox sosté en les seues conclusions a la comissió d'investigació de Les Corts que la gestió de la dana de 2024 va evidenciar greus carències de lideratge i coordinació per part de la Generalitat i del Govern central.