11 C
València
Diumenge, 18 gener, 2026

Juli Mira serà homenatjat pel sector audiovisual en Cinema Jove

VALÈNCIA, 18 (EUROPA PRESS)

L’Acadèmia Valenciana de l’Audiovisual (AVAV) –juntament amb l’Institut Valencià de Cultura (IVC) i la col·laboració de l’Associació d’Actors i Actrius Professionals Valencians (AAPV), el Col.lectiu de Professionals del Doblatge CPD i À Punt Mèdia– retrà un homenatge a Juli Mira, “actor clau en la història de l’audiovisual espanyol”.

El reconeixement se celebrarà en el context del festival Cinema Jove el dia 22 de juny a les 17.00 hores, a la Filmoteca de València.

L’actor alcoià Juli Mira, qui va morir el passat mes de gener, és un professional clau en l’audiovisual valencià. Al llarg de la seua trajectòria professional ha interpretat papers tant secundaris com a protagonistes en nombroses sèries, pel·lícules i obres teatrals.

Juli Mira és un professional reconegut en tots els camps de la interpretació inclòs el doblatge, sent una veu inconfusible en el món del cinema i la televisió. Va ser també Premi d’Honor de l’Audiovisual Valencià en 2019, recorda l’AVAV en un comunicat.

Entre les seues interpretacions para en el cinema destaquen els seus personatges en ‘Gràcies per la propina’ (1996), de Francesc Bellmunt; ‘L’illa de l’holandès’ (2000), de Sigfrid Monleón; o ‘Ens veiem demà’ (2009), de Xavier Berraondo, entre altres moltes.

D’altra banda, entre els grans personatges que ha interpretat per a la televisió, és especialment recordat per papers com el de Vicente Blasco Ibáñez en ‘Cartas de Sorolla’, produït per Canal 9 en 2006. També per la seua actuació en la sèrie ‘Desenterrats’ de Xavi Cortés, per a À Punt.

“Juli Mira ha sigut una inspiració per a generacions d’actors i cineastes. La seua habilitat per a donar vida a personatges complexos i el seu compromís amb la cultura valenciana són dignes d’un homenatge. Estem emocionats de poder celebrar el seu llegat”, afirma la presidenta de l’Acadèmia Valenciana de l’Audiovisual, Teresa Cebrián.

Últimes notícies

El Reial Madrid remunta al València Basket (94-79) i reforça el seu lideratge abans de la Copa

El Reial Madrid va voltejar un 17 a baix i es va imposar 94-79 al València Basket per a afermar-se líder de la Lliga Endesa. Hezonja, Llull i Krämer van guiar la reacció.

El Reial Madrid remunta al València (94-79) i consolida el lideratge abans de la Copa

El Reial Madrid va derrotar 94-79 al València després de neutralitzar un inici irresistible des del triple. Hezonja va liderar la reacció i l'equip viatjarà a la Copa com a cap de sèrie.

Pedro Martínez iguala a Miki Vukovic com a tècnic amb més partits del València Basket

L'entrenador dirigix el seu partit 231 davant el Reial Madrid i empata amb Miki Vukovic en el ránking de trobades del club. Ja lidera en victòries amb 171.

Pedro Martínez iguala a Miki Vukovic com a tècnic amb més partits al València Basket

L'entrenador del València Basket aconseguix els 231 partits oficials dirigits i empata amb Miki Vukovic en el primer lloc de l'històric del club. Ja lidera en victòries amb 171 i és el primer a sumar més d'un títol amb l'equip masculí.

Hugo Duro agraïx els aplaudiments després dels xiulets en el seu retorn al Coliseum

El davanter del València va ser rebut amb xiulets i també amb aplaudiments en la seua tornada al Coliseum. Després del partit, va agrair el suport i va desitjar sort al Getafe.

València trenca huit mesos sense guanyar fora amb un 0-1 a Getafe

El València es va imposar 0-1 al Getafe i va firmar el seu primer triomf a domicili de la temporada. El resultat curta onze partits sense guanyar fora i la sequera en el Coliseum des de 2018.

Tárrega va patir un gir en el genoll i Corberán demana un central per al València

César Tárrega es va retirar a la mitja hora després d'un gir en el genoll davant el Getafe. Corberán va explicar l'antecedent d'edema ossi i va reclamar fitxar un central davant les baixes.

Corberán enaltix a Gayà com a exemple de sentiment valencianista

València va guanyar 0-1 al Getafe amb un gol decisiu de Gayà, la seua primera victòria a domicili del curs. Corberán va destacar el lideratge del capità i la necessitat de sumar.