Juristes Valencians fan una ‘crida’ a regidors i alcaldes per donar suport a la recuperació del Dret Civil

Juristes Valencians recorden el PSPV i el Partit Popular valencià que hi ha temps d’aprovar al Senat el ppròxim dijous 25 de gener l’esmena valenciana al projecte de reforma constitucional de l’article 49 i evitar un gran atac a l’autogovern.

El text de l’esmena elaborada per JURISTES ha estat remesa a tots els senadors valencians, inclusivament els designats per les Corts Valencianes, com el mateix Ximo Puig, Gerardo Camps o Fernando Carbonell de Vox.

Així mateix, a través d’interlocutors del PP valencià han sol·licitat una reunió a Núñez Feijóo per liderar el partit les principals institucions valencianes. Creiem que és la persona idònia per tornar el Dret Civil als valencians”

“No es poden escudar a la Mesa del Congrés o la del Senat per vetar l’esmena valenciana, perquè tots sabem que la manegen al seu gust el PSOE al Congrés i el PP al Senat. No ens poden deixar sempre al final de la cua”, indica José-Ramón Chirivella, com es va demostrar dimarts passat quan el portaveu socialista Patxi López, va avançar que no es votaria l’esmena favorable a la recuperació del Dret Civil Valencià.

Crida municipalista a favor del Dret Civil els dies 22 i 23 de gener

Davant la situació derivada que la Mesa del Congrés impedís que es votarà l’esmena per restituir el dret civil valencià, coincident amb la reforma constitucional plantejada fa gairebé quatre anys per les Corts Valencianes, JURISTES ha començat a sol·licitar a regidors i alcaldes es fotografien davant dels ajuntaments, proveïts de l’Estatut, la Senyera i la Constitució, i es difonga per xarxes socials, tal com fins ara han fet a Albal, Algemesí, Gandia i Benicull del Xuquer.

“Davant la decisiva votació del Senat, convoquem els regidors i alcaldes de 541 municipis a reiterar el seu compromís amb l’autogovern valencià, i de denúncia de l’ajornament del Dret Civil Valencià per les Corts Generals. Els convidem a concentrar-se els pròxims hui i demà”, indiquen des de JURISTES VALENCIANS.   

Últimes notícies

AVA denuncia els danys dels flamencs als arrossars de l’Albufera i reclama ajudes

L’Associació Valenciana d’Agricultors alerta que les bandades de flamencs han provocat pèrdues de fins al 100 % en algunes parcel·les d’arròs de l’Albufera i reclama a la Generalitat compensacions econòmiques i millores en l’assegurança agrària.

A presó provisional un home detingut a Borriol amb més de 45 grams de metanfetamina

Un home de 50 anys ha ingressat en presó provisional després que la Guàrdia Civil li localitzara més de 45 grams de metanfetamina ocults al vehicle en el terme municipal de Borriol. La jutgessa li imputa també desobediencia, conducció temerària i conducció sota els efectes de drogues.

Un tècnic de la CHJ nega qualsevol connexió entre la presa de Forata i el barranc del Poyo

Un director tècnic de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer assegura davant la jutgessa que la presa de Forata i el barranc del Poyo corresponen a conques diferents i que no hi ha connexió hidràulica possible entre totes dues.

El PSPV anuncia esmenes als pressupostos per a reforçar els servicis públics i atendre les demandes dels docents

La secretària general del PSPV-PSOE, Diana Morant, avança que el grup socialista presentarà esmenes als pressupostos de la Generalitat de 2026 per a blindar els servicis públics i incorporar les reivindicacions del professorat en vaga indefinida.

Catalá acusa Bernabé de acovardar-se i de posar-se de perfil davant l’acampada docent a la plaça de la Verge

La alcaldessa de València, María José Catalá, critica durament la delegada del Govern, Pilar Bernabé, a qui acusa d’estar acovardada després de l’incident de diumenge i de no intervindre en l’acampada de docents a la plaça de la Verge en ple 700 aniversari del Corpus.

Morant acusa Pérez Llorca de rebutjar la bilateral sobre finançament per a guanyar punts amb Feijóo

Diana Morant acusa Juanfran Pérez Llorca de renunciar a una reunió bilateral amb Hisenda sobre el nou model de finançament autonòmic per a agradar a Alberto Núñez Feijóo. La líder del PSPV critica també la maniobra de Feijóo amb Junts i PNV i detecta una pulsió de canvi polític en la Comunitat Valenciana.

Importaco supera els 1.000 milions de facturació i eleva el benefici un 36,8 % en 2025

Importaco tanca 2025 amb una facturació rècord de 1.012 milions d’euros i un benefici net de 41,4 milions, un 36,8 % més que en 2024, impulsada pels negocis de fruits secs i aigua mineral.

Bernabé reclama al PP que parle amb el professorat acampat a la plaça de la Verge de València

La delegada del Govern, Pilar Bernabé, insta la Generalitat i l'Ajuntament de València, governats pel PP, a dialogar amb els professors acampats a la plaça de la Verge en el marc de la vaga indefinida de l'ensenyament públic no universitari, i alerta que el conflicte es pot agreujar si no s'assumixen responsabilitats polítiques.