Juristes Valencians fan una ‘crida’ a regidors i alcaldes per donar suport a la recuperació del Dret Civil

Juristes Valencians recorden el PSPV i el Partit Popular valencià que hi ha temps d’aprovar al Senat el ppròxim dijous 25 de gener l’esmena valenciana al projecte de reforma constitucional de l’article 49 i evitar un gran atac a l’autogovern.

El text de l’esmena elaborada per JURISTES ha estat remesa a tots els senadors valencians, inclusivament els designats per les Corts Valencianes, com el mateix Ximo Puig, Gerardo Camps o Fernando Carbonell de Vox.

Així mateix, a través d’interlocutors del PP valencià han sol·licitat una reunió a Núñez Feijóo per liderar el partit les principals institucions valencianes. Creiem que és la persona idònia per tornar el Dret Civil als valencians”

“No es poden escudar a la Mesa del Congrés o la del Senat per vetar l’esmena valenciana, perquè tots sabem que la manegen al seu gust el PSOE al Congrés i el PP al Senat. No ens poden deixar sempre al final de la cua”, indica José-Ramón Chirivella, com es va demostrar dimarts passat quan el portaveu socialista Patxi López, va avançar que no es votaria l’esmena favorable a la recuperació del Dret Civil Valencià.

Crida municipalista a favor del Dret Civil els dies 22 i 23 de gener

Davant la situació derivada que la Mesa del Congrés impedís que es votarà l’esmena per restituir el dret civil valencià, coincident amb la reforma constitucional plantejada fa gairebé quatre anys per les Corts Valencianes, JURISTES ha començat a sol·licitar a regidors i alcaldes es fotografien davant dels ajuntaments, proveïts de l’Estatut, la Senyera i la Constitució, i es difonga per xarxes socials, tal com fins ara han fet a Albal, Algemesí, Gandia i Benicull del Xuquer.

“Davant la decisiva votació del Senat, convoquem els regidors i alcaldes de 541 municipis a reiterar el seu compromís amb l’autogovern valencià, i de denúncia de l’ajornament del Dret Civil Valencià per les Corts Generals. Els convidem a concentrar-se els pròxims hui i demà”, indiquen des de JURISTES VALENCIANS.   

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Laia Codina veu un grup ajustat després del 3-0 a Islàndia

Espanya va debutar amb un 3-0 davant Islàndia en la fase de classificació al Mundial 2027. Laia Codina va valorar un grup competitiu després del 1-6 d'Anglaterra a Ucraïna.

La Comunitat va exportar 2.106,5 milions als EUA i va importar 1.696,6 en 2025

La Comunitat Valenciana va registrar en 2025 un superàvit comercial amb els EUA en vendre per 2.106,5 milions i importar 1.696,6. L'intercanvi es va contraure respecte a 2024.

Bermúdez, després del 3-0 a Islàndia: ‘Podíem haver fet algun gol més, l’exigència és ací’

Espanya va véncer 3-0 a Islàndia en l'arrancada cap al Mundial 2027. Bermúdez va valorar els tres punts i va remarcar que sumar més gols serà clau davant Anglaterra.

3-0 d’Espanya a Islàndia: Pina firma un doblet i Edna Imade sentència

Espanya es va imposar 3-0 a Islàndia en la seua estrena cap al Mundial 2027 amb un doblet de Claudia Pina i una cabotada de Edna Imade. La portera Cecilia Rúnarsdóttir va evitar una golejada major i Espanya és segona del Grup A3, empatada amb Anglaterra.

3-0: Espanya complix en el seu debut classificatori davant Islàndia liderada per Pina

Espanya va arrancar la classificació al Mundial 2027 amb un 3-0 sobre Islàndia, sostinguda per la seua portera. Claudia Pina va firmar un doblet i Edna Imade va completar la victòria.

Els 16 de OT 2025 es reunixen i descobrixen el repertori de la gira que passarà per Alacant i València al juliol

Els 16 concursants de OT 2025 s'han retrobat a Barcelona per a conéixer el repertori del seu gira de tretze concerts. El tour arrancarà el 18 d'abril a Bilbao i arribarà al juliol a Alacant i València.

Pina avança a Espanya amb un derechazo davant Islàndia en el 39 (1-0)

Claudia Pina va avançar a Espanya en el minut 39 amb un derechazo des de la frontal després d'una primera part de setge a Islàndia, en el debut cap al Mundial 2027.

Espanya té garantit el subministrament de gas malgrat la tensió a Ormuz, segons Enagás

Enagás assegura que Espanya no tindrà problemes de proveïment per la seua baixa dependència del Golf i unes reserves del 58%. Advertix de pressió en preus, lluny de 2022