Juristes Valencians fan una ‘crida’ a regidors i alcaldes per donar suport a la recuperació del Dret Civil

Juristes Valencians recorden el PSPV i el Partit Popular valencià que hi ha temps d’aprovar al Senat el ppròxim dijous 25 de gener l’esmena valenciana al projecte de reforma constitucional de l’article 49 i evitar un gran atac a l’autogovern.

El text de l’esmena elaborada per JURISTES ha estat remesa a tots els senadors valencians, inclusivament els designats per les Corts Valencianes, com el mateix Ximo Puig, Gerardo Camps o Fernando Carbonell de Vox.

Així mateix, a través d’interlocutors del PP valencià han sol·licitat una reunió a Núñez Feijóo per liderar el partit les principals institucions valencianes. Creiem que és la persona idònia per tornar el Dret Civil als valencians”

“No es poden escudar a la Mesa del Congrés o la del Senat per vetar l’esmena valenciana, perquè tots sabem que la manegen al seu gust el PSOE al Congrés i el PP al Senat. No ens poden deixar sempre al final de la cua”, indica José-Ramón Chirivella, com es va demostrar dimarts passat quan el portaveu socialista Patxi López, va avançar que no es votaria l’esmena favorable a la recuperació del Dret Civil Valencià.

Crida municipalista a favor del Dret Civil els dies 22 i 23 de gener

Davant la situació derivada que la Mesa del Congrés impedís que es votarà l’esmena per restituir el dret civil valencià, coincident amb la reforma constitucional plantejada fa gairebé quatre anys per les Corts Valencianes, JURISTES ha començat a sol·licitar a regidors i alcaldes es fotografien davant dels ajuntaments, proveïts de l’Estatut, la Senyera i la Constitució, i es difonga per xarxes socials, tal com fins ara han fet a Albal, Algemesí, Gandia i Benicull del Xuquer.

“Davant la decisiva votació del Senat, convoquem els regidors i alcaldes de 541 municipis a reiterar el seu compromís amb l’autogovern valencià, i de denúncia de l’ajornament del Dret Civil Valencià per les Corts Generals. Els convidem a concentrar-se els pròxims hui i demà”, indiquen des de JURISTES VALENCIANS.   

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El Vila-real aconseguix els 60 punts i manté la seua tradició europea en Primera

El Vila-real arriba als 60 punts en LaLiga després de guanyar a l'Athletic a Bilbao, suma 13 temporades aconseguint esta xifra en Primera i manté el seu ple de classificació europea en cada ocasió.

Dansa València reforça la seua projecció internacional amb un centenar d’agents culturals

Dansa València convertirà la ciutat en un punt de trobada clau per a la dansa entre el 15 i el 19 d'abril, amb un centenar de professionals, aliances europees i un ampli programa formatiu i divulgatiu.

La Comunitat Valenciana encadena set mesos liderant la creació de noves empreses

La Comunitat Valenciana registra al febrer un augment interanual del 56,8% en la creació d'empreses, amb 1.772 noves societats i la millor dada de la sèrie històrica per a eixe mes.

Detingut a Alacant un fugitiu que va apunyalar als seus exsuegros a Màlaga amb un matxet

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a un home de 43 anys en crida i cerca per apunyalar amb un matxet als pares de la seua exparella a Màlaga, després d'acumular diverses ordes d'allunyament i requisitòries judicials.

El Parc Central d’Alacant integrarà la ciutat amb un gran pulmó verd sobre les vies del tren

El futur Parc Central d'Alacant crearà un corredor verd de 200.000 metres quadrats i 2.100 metres lineals sobre les vies del tren, amb una inversió pública de 420 milions per a eliminar la històrica barrera ferroviària i connectar barris hui separats.

El projecte del Parc Central dividix a l’oposició entre l’optimisme del PSOE i els dubtes de Compromís, EU-Podem i Vox

L'anunci del projecte del Parc Central a Alacant desperta entusiasme en el PSOE, mentres Compromís i EU-Podem expressen recels i Vox es desmarca amb dures crítiques a l'acte i al ministre de Transports.

Detingut a Alacant un fugitiu per apunyalar als seus exsuegros a Màlaga

La Policia Nacional va detindre a Alacant a un home de 43 anys buscat per apunyalar amb un matxet als pares de la seua exparella a Màlaga, després d'acumular diverses ordes judicials i policials.

Eray Cömert patix una lesió abdominal i sembra dubtes en la defensa del València

Eray Cömert patix una lesió en la musculatura abdominal després d'un colp davant l'Elx i s'unix a la baixa de Unai Núñez, deixant a César Tárrega com a únic central disponible del València.