Juristes Valencians fan una ‘crida’ a regidors i alcaldes per donar suport a la recuperació del Dret Civil

Juristes Valencians recorden el PSPV i el Partit Popular valencià que hi ha temps d’aprovar al Senat el ppròxim dijous 25 de gener l’esmena valenciana al projecte de reforma constitucional de l’article 49 i evitar un gran atac a l’autogovern.

El text de l’esmena elaborada per JURISTES ha estat remesa a tots els senadors valencians, inclusivament els designats per les Corts Valencianes, com el mateix Ximo Puig, Gerardo Camps o Fernando Carbonell de Vox.

Així mateix, a través d’interlocutors del PP valencià han sol·licitat una reunió a Núñez Feijóo per liderar el partit les principals institucions valencianes. Creiem que és la persona idònia per tornar el Dret Civil als valencians”

“No es poden escudar a la Mesa del Congrés o la del Senat per vetar l’esmena valenciana, perquè tots sabem que la manegen al seu gust el PSOE al Congrés i el PP al Senat. No ens poden deixar sempre al final de la cua”, indica José-Ramón Chirivella, com es va demostrar dimarts passat quan el portaveu socialista Patxi López, va avançar que no es votaria l’esmena favorable a la recuperació del Dret Civil Valencià.

Crida municipalista a favor del Dret Civil els dies 22 i 23 de gener

Davant la situació derivada que la Mesa del Congrés impedís que es votarà l’esmena per restituir el dret civil valencià, coincident amb la reforma constitucional plantejada fa gairebé quatre anys per les Corts Valencianes, JURISTES ha començat a sol·licitar a regidors i alcaldes es fotografien davant dels ajuntaments, proveïts de l’Estatut, la Senyera i la Constitució, i es difonga per xarxes socials, tal com fins ara han fet a Albal, Algemesí, Gandia i Benicull del Xuquer.

“Davant la decisiva votació del Senat, convoquem els regidors i alcaldes de 541 municipis a reiterar el seu compromís amb l’autogovern valencià, i de denúncia de l’ajornament del Dret Civil Valencià per les Corts Generals. Els convidem a concentrar-se els pròxims hui i demà”, indiquen des de JURISTES VALENCIANS.   

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Xarxa Elèctrica reforça la xarxa de transport a València en repotenciar la línia Godelleta-Requena de 400 kV

Xarxa Elèctrica ha conclòs la repotenciació de la línia de 400 kV entre Requena i Godelleta, augmentant la seua capacitat de transport i reforçant el subministrament elèctric a la província de València.

El Port d’Alacant recolza un de cada cinc projectes de la convocatòria Ports 4.0

L'Autoritat Portuària d'Alacant ha avalat 19 dels 91 projectes comercials presentats a la convocatòria nacional Ports 4.0 i suma 35 iniciatives innovadores secundades si s'inclouen les idees.

Ramazani sosté el gol dels extrems del València en plena sequera

Els extrems del València encadenen diversos mesos sense gol i cedixen quasi tota la responsabilitat ofensiva en banda a Largie Ramazani, que acumula cinc tants de lliga.

Pérez Llorca defén que els actuals pressupostos li eviten pressions mentres prepara nous comptes

Juanfran Pérez Llorca assegura que els pressupostos de la Generalitat continuen garantint la capacitat inversora i que això li permet negociar sense presses unes noves comptes amb els grups parlamentaris.

Pérez Llorca promet continuar baixant impostos i defén el seu model fiscal en la campanya de la renda

Juanfran Pérez Llorca reivindica una política fiscal que, segons afirma, permet baixar impostos i augmentar la recaptació, i anuncia noves deduccions autonòmiques en la campanya de la renda en la Comunitat Valenciana.

L’Elx confia a recuperar a Héctor Fort per a rebre a l’Atlètic

Elx accelera la recuperació del lateral Héctor Fort després de la seua lesió de muscle i confia a tindre-ho disponible per al dol del 22 d'abril davant l'Atlètic de Madrid, pendent encara del vistiplau del Barcelona.

Detinguts tres hòmens per un punt de venda d’objectes robats en una vivenda d’Alacant

La Policia Nacional ha detingut a tres hòmens per un punt de venda i receptació d'objectes robats en una vivenda de la zona nord d'Alacant, on es van intervindre nombrosos efectes sostrets.

Paiporta impulsa el reciclatge d’aparells electrònics amb una campanya en el comerç local

Paiporta impulsa el reciclatge d'aparells elèctrics i electrònics amb una campanya de conscienciació secundada per la Generalitat i el comerç local, que reforça la reconstrucció després de la dana de 2024.