La Justícia arxiva la causa oberta per a buscar el cos de Marta del Castillo

El Jutjat d’Instrucció número quatre de Sevilla i la Secció Tercera de l’Audiència Provincial han resolt l’arxiu en el primer cas, i la denegació de la pràctica de noves proves en el segon; en relació amb la peça separada corresponent a la cerca del cadàver de Marta del Castillo, la jove sevillana per l’assassinat de la qual en 2009 va ser condemnat Miguel Carcaño a 21 anys i tres mesos de presó.

L’Audiència, més al detall, desestima el recurs d’apel·lació de la família de la víctima, contra la decisió del jutge d’Instrucció número 4 que va autoritzar, al febrer d’enguany, a un perit a accedir a les «dades telefòniques crues» dels telèfons mòbils amb els quals comptaven a la data dels fets de Miguel Carcaño i Marta del Castillo ; excloent d’aquesta mesura «la resta de terminals telefònics».

A més, recorda que és «ferm» el sobreseïment de les diligències obertes en 2013 després de la setena versió facilitada per Miguel Carcaño, en la qual acusava el seu germà Javier Delgado de la mort de Marta del Castillo.

Així, l’Audiència declara «conclosa la fase d’instrucció donat el temps de duració de la investigació d’aquest procediment», en concret «12 anys, onze mesos i 17 dies», que impedeixen, igualment, «tindre en compte les actuacions acordades una vegada acabat el termini d’instrucció, conforme a la doctrina jurisprudencial, sense que resulte actuació delictiva alguna aliena a la qual va ser objecte d’enjudiciament en la peça matriu o principal».

La família impugnarà l’arxiu

La família de Marta del Castell impugnarà la «conclusió de la instrucció» i arxiu de la peça judicial separada corresponent a la cerca del cadàver de la seua filla, que mai ha sigut localitzat.

El pare de Marta del Castillo, Antonio, ha qualificat «de vergonya» que l’Audiència de Sevilla haja tancat i arxivat aquest dilluns la peça separada per a la cerca de la seua filla, que estava oberta des de 2009, en considerar que el termini per a la investigació ha caducat, sense que hi haja hagut cap pròrroga, d’acord amb l’article 324 de la Llei d’Enjudiciament Criminal.

En el seu perfil de Twitter, Antonio del Castillo ha afirmat aquest dilluns que és una decisió «per a salvar-li el cul al jutge del 4», que en principi es tractava de revisar tots els telèfons, «després només de Miguel i Marta» i «acorden tancar la cerca».

El pare de Marta lamenta que aquest cas és «per a investigar, no buscar». Sobre l’arxiu ha dit que és «memòria històrica fora de termini».

L’Audiència es basa en l’article 324 de la Llei d’Enjudiciament Criminal per a no admetre «la pretensió de l’apel·lant» en ser aplicable al supòsit objecte d’aquest procediment la nova doctrina del Tribunal Suprem, establida en la sentència de 27 de maig de 2021, que considera «preciós» el termini d’investigació «sense que prèviament s’haguera acordat la seua pròrroga».

L’advocada Inmaculada Torres, que representa als pares de la víctima del crim, ha informat que preveu reaccionar davant les actuacions emeses sobre aquest tema el passat 21 de setembre i el passat 26 d’octubre pel Jutjat d’Instrucció número quatre i la Secció Tercera de l’Audiència de Sevilla, respectivament.

Segons ha comunicat, la seua idea és plantejar davant la pròpia Secció Tercera de l’Audiència de Sevilla un incident de nul·litat, per aplicar aquesta instància «una norma no aplicable» en aquest cas, que no es tracta d’una instrucció com a tal, sinó «una peça separada per a la cerca d’un cos, la qual cosa no inclou cap delicte» investigable, segons ha precisat l’advocada.

La lletrada ha agregat que en el cas que l’Audiència no atenga aquest recurs de nul·litat, formularà una demanda d’empara davant el Tribunal Constitucional.

Últimes notícies

Quatre detinguts per una estafa de 380.000 euros amb factures falses de palets

La Policia Nacional ha detingut quatre hòmens a Benidorm i Sant Vicent del Raspeig acusats d’estafar més de 380.000 euros a una empresa mitjançant factures simulades de compra de palets.

Mor un banyista a la Gran Platja de Santa Pola després de 50 minuts de reanimació

Un home ha mort este dimarts a la Gran Platja de Santa Pola després d intenses maniobres de reanimació durant quasi 50 minuts. L autòpsia haurà d aclarir ara la causa exacta de la seua mort.

Com viure l’eclipsi solar a la Comunitat Valenciana amb seguretat i sense col·lapses

La Comunitat Valenciana ha activat un ampli dispositiu de seguretat, trànsit, neteja i sanitat, amb nous punts oficials i recomanacions per observar l’eclipsi solar d’aquest dimecres sense riscos.

El Cervantes Saavedra estudiarà a Columbretes com reacciona la fauna marina a l’eclipsi solar

El Buque Escuela Cervantes Saavedra ha posat rumb a les Illes Columbretes per a observar l’eclipsi solar d’este dimecres i analitzar com canvia el comportament de les aus i la fauna marina al Mediterrani.

Elena Buenavida se suma a les Minnesota Lynx amb un contracte de desenvolupament

L'exterior canària del Valencia Basket Elena Buenavida ha fitxat per les Minnesota Lynx, líders actuals de la WNBA, amb un contracte de desenvolupament que li permetrà disputar fins a dotze partits de lliga regular.

Avís groc este dimecres a l’interior nord de València per màximes de 36 graus

Aemet ha activat per a este dimecres l’avís groc per calor a l’interior nord de la província de València, amb màximes de 36 graus. Dijous l’alerta s’estendrà a tota la província i les temperatures podrien arribar als 38 graus a l’interior sud.

Oratge estable amb més calor i ruixats aïllats al sud interior hui a la Comunitat

L’oratge d’este dimecres ve marcat per més calor, vents fluixos i algun ruixat puntual a l’interior sud de la Comunitat Valenciana. Dijous es mantindrà l’ambient estable, amb núvols d’evolució i xàfecs aïllats poc probables.

Onze parlaments autonòmics paguen més que el Congrés i el Senat

Els parlamentaris de 11 comunitats tenen un sou base més alt que els diputats del Congrés i els senadors. La Comunitat Valenciana se situa en la part baixa de la taula retributiva autonòmica.