La Justícia arxiva la causa oberta per a buscar el cos de Marta del Castillo

El Jutjat d’Instrucció número quatre de Sevilla i la Secció Tercera de l’Audiència Provincial han resolt l’arxiu en el primer cas, i la denegació de la pràctica de noves proves en el segon; en relació amb la peça separada corresponent a la cerca del cadàver de Marta del Castillo, la jove sevillana per l’assassinat de la qual en 2009 va ser condemnat Miguel Carcaño a 21 anys i tres mesos de presó.

L’Audiència, més al detall, desestima el recurs d’apel·lació de la família de la víctima, contra la decisió del jutge d’Instrucció número 4 que va autoritzar, al febrer d’enguany, a un perit a accedir a les «dades telefòniques crues» dels telèfons mòbils amb els quals comptaven a la data dels fets de Miguel Carcaño i Marta del Castillo ; excloent d’aquesta mesura «la resta de terminals telefònics».

A més, recorda que és «ferm» el sobreseïment de les diligències obertes en 2013 després de la setena versió facilitada per Miguel Carcaño, en la qual acusava el seu germà Javier Delgado de la mort de Marta del Castillo.

Així, l’Audiència declara «conclosa la fase d’instrucció donat el temps de duració de la investigació d’aquest procediment», en concret «12 anys, onze mesos i 17 dies», que impedeixen, igualment, «tindre en compte les actuacions acordades una vegada acabat el termini d’instrucció, conforme a la doctrina jurisprudencial, sense que resulte actuació delictiva alguna aliena a la qual va ser objecte d’enjudiciament en la peça matriu o principal».

La família impugnarà l’arxiu

La família de Marta del Castell impugnarà la «conclusió de la instrucció» i arxiu de la peça judicial separada corresponent a la cerca del cadàver de la seua filla, que mai ha sigut localitzat.

El pare de Marta del Castillo, Antonio, ha qualificat «de vergonya» que l’Audiència de Sevilla haja tancat i arxivat aquest dilluns la peça separada per a la cerca de la seua filla, que estava oberta des de 2009, en considerar que el termini per a la investigació ha caducat, sense que hi haja hagut cap pròrroga, d’acord amb l’article 324 de la Llei d’Enjudiciament Criminal.

En el seu perfil de Twitter, Antonio del Castillo ha afirmat aquest dilluns que és una decisió «per a salvar-li el cul al jutge del 4», que en principi es tractava de revisar tots els telèfons, «després només de Miguel i Marta» i «acorden tancar la cerca».

El pare de Marta lamenta que aquest cas és «per a investigar, no buscar». Sobre l’arxiu ha dit que és «memòria històrica fora de termini».

L’Audiència es basa en l’article 324 de la Llei d’Enjudiciament Criminal per a no admetre «la pretensió de l’apel·lant» en ser aplicable al supòsit objecte d’aquest procediment la nova doctrina del Tribunal Suprem, establida en la sentència de 27 de maig de 2021, que considera «preciós» el termini d’investigació «sense que prèviament s’haguera acordat la seua pròrroga».

L’advocada Inmaculada Torres, que representa als pares de la víctima del crim, ha informat que preveu reaccionar davant les actuacions emeses sobre aquest tema el passat 21 de setembre i el passat 26 d’octubre pel Jutjat d’Instrucció número quatre i la Secció Tercera de l’Audiència de Sevilla, respectivament.

Segons ha comunicat, la seua idea és plantejar davant la pròpia Secció Tercera de l’Audiència de Sevilla un incident de nul·litat, per aplicar aquesta instància «una norma no aplicable» en aquest cas, que no es tracta d’una instrucció com a tal, sinó «una peça separada per a la cerca d’un cos, la qual cosa no inclou cap delicte» investigable, segons ha precisat l’advocada.

La lletrada ha agregat que en el cas que l’Audiència no atenga aquest recurs de nul·litat, formularà una demanda d’empara davant el Tribunal Constitucional.

Últimes notícies

València estrena 245 bombers nous i el major consorci provincial d’Espanya

El Consorci Provincial de Bombers de València ha incorporat 245 professionals nous i es convertix en el consorci provincial amb més efectius d’Espanya, després d’una inversió històrica de la Diputació.

Un informe interna de la Guàrdia Civil assenyala sobrecostos en obres gestionades per un tinent coronel a la Comunitat

Un informe del Servei d'Assumptes Interns de la Guàrdia Civil assenyala un tinent coronel de la Unitat de Gestió Econòmica a la Comunitat Valenciana per presumptes sobrecostos en obres adjudicades a empreses amb què hauria obtingut beneficis il·lícits des de fons públics.

Un informe interna de la Guàrdia Civil assenyala sobrecostos en obres d’un tinent coronel a la Comunitat Valenciana

Un informe del Servei d’Assumptes Interns de la Guàrdia Civil assenyala que un tinent coronel hauria adjudicat obres amb forts sobrecostos en casernes de la Comunitat Valenciana per a enriquir-se. També investiga un empresari que hauria facturat fins a un milió d’euros entre 2008 i 2022.

Morant reclama que Mazón siga expulsat del partit per la gestió de la dana amb 230 morts

La dirigent del PSPV i ministra de Ciència, Diana Morant, ha demanat al president Juafran Pérez Llorca que expulse Carlos Mazón del partit i deixe de protegir-lo, perquè el considera responsable de les 230 morts durant la dana.

Mor un home de 54 anys atropellat a la CV-649 en el terme de Vallada

Un home de 54 anys ha mort atropellat este dijous migdia a la carretera CV-649, al terme municipal de Vallada, malgrat la ràpida actuació dels servicis sanitaris.

Els taxistes es concentraran el 17 de juny en Les Corts contra el nou decret de mobilitat

Les associacions del taxi de la Comunitat Valenciana han convocat per al 17 de juny una protesta en Les Corts contra el nou decret llei de mobilitat, que consideren una liberalització encoberta del servici i una porta d’entrada per a més de 2.000 VTC.

Els equips directius demanen a Educació una reunió pública i retransmesa en directe

Els equips directius que han presentat la dimissió durant la vaga indefinida han demanat a la Conselleria d’Educació una reunió institucional retransmesa en directe per streaming per a garantir la transparència i explicar els motius de la seua decisió.

Mor un home de 54 anys atropellat a la CV-649 a Vallada

Un home de 54 anys ha mort atropellat este dijous al migdia a la carretera CV-649, al terme de Vallada (València), malgrat la ràpida intervenció dels servicis sanitaris.