La Justícia arxiva la causa oberta per a buscar el cos de Marta del Castillo

El Jutjat d’Instrucció número quatre de Sevilla i la Secció Tercera de l’Audiència Provincial han resolt l’arxiu en el primer cas, i la denegació de la pràctica de noves proves en el segon; en relació amb la peça separada corresponent a la cerca del cadàver de Marta del Castillo, la jove sevillana per l’assassinat de la qual en 2009 va ser condemnat Miguel Carcaño a 21 anys i tres mesos de presó.

L’Audiència, més al detall, desestima el recurs d’apel·lació de la família de la víctima, contra la decisió del jutge d’Instrucció número 4 que va autoritzar, al febrer d’enguany, a un perit a accedir a les «dades telefòniques crues» dels telèfons mòbils amb els quals comptaven a la data dels fets de Miguel Carcaño i Marta del Castillo ; excloent d’aquesta mesura «la resta de terminals telefònics».

A més, recorda que és «ferm» el sobreseïment de les diligències obertes en 2013 després de la setena versió facilitada per Miguel Carcaño, en la qual acusava el seu germà Javier Delgado de la mort de Marta del Castillo.

Així, l’Audiència declara «conclosa la fase d’instrucció donat el temps de duració de la investigació d’aquest procediment», en concret «12 anys, onze mesos i 17 dies», que impedeixen, igualment, «tindre en compte les actuacions acordades una vegada acabat el termini d’instrucció, conforme a la doctrina jurisprudencial, sense que resulte actuació delictiva alguna aliena a la qual va ser objecte d’enjudiciament en la peça matriu o principal».

La família impugnarà l’arxiu

La família de Marta del Castell impugnarà la «conclusió de la instrucció» i arxiu de la peça judicial separada corresponent a la cerca del cadàver de la seua filla, que mai ha sigut localitzat.

El pare de Marta del Castillo, Antonio, ha qualificat «de vergonya» que l’Audiència de Sevilla haja tancat i arxivat aquest dilluns la peça separada per a la cerca de la seua filla, que estava oberta des de 2009, en considerar que el termini per a la investigació ha caducat, sense que hi haja hagut cap pròrroga, d’acord amb l’article 324 de la Llei d’Enjudiciament Criminal.

En el seu perfil de Twitter, Antonio del Castillo ha afirmat aquest dilluns que és una decisió «per a salvar-li el cul al jutge del 4», que en principi es tractava de revisar tots els telèfons, «després només de Miguel i Marta» i «acorden tancar la cerca».

El pare de Marta lamenta que aquest cas és «per a investigar, no buscar». Sobre l’arxiu ha dit que és «memòria històrica fora de termini».

L’Audiència es basa en l’article 324 de la Llei d’Enjudiciament Criminal per a no admetre «la pretensió de l’apel·lant» en ser aplicable al supòsit objecte d’aquest procediment la nova doctrina del Tribunal Suprem, establida en la sentència de 27 de maig de 2021, que considera «preciós» el termini d’investigació «sense que prèviament s’haguera acordat la seua pròrroga».

L’advocada Inmaculada Torres, que representa als pares de la víctima del crim, ha informat que preveu reaccionar davant les actuacions emeses sobre aquest tema el passat 21 de setembre i el passat 26 d’octubre pel Jutjat d’Instrucció número quatre i la Secció Tercera de l’Audiència de Sevilla, respectivament.

Segons ha comunicat, la seua idea és plantejar davant la pròpia Secció Tercera de l’Audiència de Sevilla un incident de nul·litat, per aplicar aquesta instància «una norma no aplicable» en aquest cas, que no es tracta d’una instrucció com a tal, sinó «una peça separada per a la cerca d’un cos, la qual cosa no inclou cap delicte» investigable, segons ha precisat l’advocada.

La lletrada ha agregat que en el cas que l’Audiència no atenga aquest recurs de nul·litat, formularà una demanda d’empara davant el Tribunal Constitucional.

Últimes notícies

Sis orelles i porta gran a Alacant per a Borja Jiménez, De Miranda i Tomás Rufo

Borja Jiménez, David de Miranda i Tomás Rufo han eixit a muscles a la quarta de la Feria de Hogueras d'Alacant amb sis orelles en una corrida de Victoriano del Río noble però desraçada i amb diversos sustos per als toreros de plata.

Caràcter i talent donen avantatge al València Basket en la final de la Liga Endesa

El València Basket ha guanyat el tercer partit de la final de la Liga Endesa al Palau Blaugrana (80-88) i s’ha posat 2-1 davant el Barça, en una victòria que Pedro Martínez atribuïx al caràcter i al talent del vestidor.

El Valencia Basket colpeja el Barça al Palau i acarona el títol de la Lliga Endesa

El Valencia Basket, liderat per un brillant Jean Montero amb 29 punts, ha derrotat el Barça per 80-88 al tercer partit de la final de la Lliga Endesa al Palau Blaugrana i es posa 2-1 en l’eliminatòria, a una sola victòria del títol.

Diverses persones, també menors, ateses després d’un greu incendi en una vivenda d’Aldaia

Un incendi declarat de matinada en un dúplex d’un edifici d’Aldaia ha obligat a rescatar diversos veïns, alguns menors, que han hagut de ser atesos pels servicis sanitaris.

L’exdirector d’Emergències de la Generalitat es desmarca de la gestió de la dana mortal

Alberto Javier Martín Moratilla assegura al Congrés que el dia de la dana amb 230 morts no tenia competències operatives i defensa que va fer tot el que va poder amb els mitjans disponibles.

Castelló obri una nova ruta xàrter amb l’arribada de turistes d’Eslovàquia

L’aeroport de Castelló ha estrenat una operativa xàrter que connecta amb Bratislava durant quinze setmanes i que pot portar fins a 2.700 turistes eslovacs, mentre prepara una altra programació per a rebre 11.000 visitants austríacs entre 2027 i 2028.

Les empreses valencianes busquen reforçar el seu negoci a l’Àfrica amb una aliança amb el Marroc

Quasi 3.000 empreses valencianes exporten ja al Marroc, principal soci comercial en Àfrica, i institucions i empresariat han defensat una nova aliança industrial, tecnològica i logística per a guanyar competitivitat i obrir més negoci al continent africà.

Els hotelers d’Alacant esclaten contra el caos municipal durant les Fogueres

La patronal hotelera d’Alacant acusa l’Ajuntament de falta total de coordinació en neteja i seguretat durant les Fogueres, amb hotels quasi plens i greus problemes d’operativa diària.