La Justícia arxiva la causa oberta per a buscar el cos de Marta del Castillo

El Jutjat d’Instrucció número quatre de Sevilla i la Secció Tercera de l’Audiència Provincial han resolt l’arxiu en el primer cas, i la denegació de la pràctica de noves proves en el segon; en relació amb la peça separada corresponent a la cerca del cadàver de Marta del Castillo, la jove sevillana per l’assassinat de la qual en 2009 va ser condemnat Miguel Carcaño a 21 anys i tres mesos de presó.

L’Audiència, més al detall, desestima el recurs d’apel·lació de la família de la víctima, contra la decisió del jutge d’Instrucció número 4 que va autoritzar, al febrer d’enguany, a un perit a accedir a les «dades telefòniques crues» dels telèfons mòbils amb els quals comptaven a la data dels fets de Miguel Carcaño i Marta del Castillo ; excloent d’aquesta mesura «la resta de terminals telefònics».

A més, recorda que és «ferm» el sobreseïment de les diligències obertes en 2013 després de la setena versió facilitada per Miguel Carcaño, en la qual acusava el seu germà Javier Delgado de la mort de Marta del Castillo.

Així, l’Audiència declara «conclosa la fase d’instrucció donat el temps de duració de la investigació d’aquest procediment», en concret «12 anys, onze mesos i 17 dies», que impedeixen, igualment, «tindre en compte les actuacions acordades una vegada acabat el termini d’instrucció, conforme a la doctrina jurisprudencial, sense que resulte actuació delictiva alguna aliena a la qual va ser objecte d’enjudiciament en la peça matriu o principal».

La família impugnarà l’arxiu

La família de Marta del Castell impugnarà la «conclusió de la instrucció» i arxiu de la peça judicial separada corresponent a la cerca del cadàver de la seua filla, que mai ha sigut localitzat.

El pare de Marta del Castillo, Antonio, ha qualificat «de vergonya» que l’Audiència de Sevilla haja tancat i arxivat aquest dilluns la peça separada per a la cerca de la seua filla, que estava oberta des de 2009, en considerar que el termini per a la investigació ha caducat, sense que hi haja hagut cap pròrroga, d’acord amb l’article 324 de la Llei d’Enjudiciament Criminal.

En el seu perfil de Twitter, Antonio del Castillo ha afirmat aquest dilluns que és una decisió «per a salvar-li el cul al jutge del 4», que en principi es tractava de revisar tots els telèfons, «després només de Miguel i Marta» i «acorden tancar la cerca».

El pare de Marta lamenta que aquest cas és «per a investigar, no buscar». Sobre l’arxiu ha dit que és «memòria històrica fora de termini».

L’Audiència es basa en l’article 324 de la Llei d’Enjudiciament Criminal per a no admetre «la pretensió de l’apel·lant» en ser aplicable al supòsit objecte d’aquest procediment la nova doctrina del Tribunal Suprem, establida en la sentència de 27 de maig de 2021, que considera «preciós» el termini d’investigació «sense que prèviament s’haguera acordat la seua pròrroga».

L’advocada Inmaculada Torres, que representa als pares de la víctima del crim, ha informat que preveu reaccionar davant les actuacions emeses sobre aquest tema el passat 21 de setembre i el passat 26 d’octubre pel Jutjat d’Instrucció número quatre i la Secció Tercera de l’Audiència de Sevilla, respectivament.

Segons ha comunicat, la seua idea és plantejar davant la pròpia Secció Tercera de l’Audiència de Sevilla un incident de nul·litat, per aplicar aquesta instància «una norma no aplicable» en aquest cas, que no es tracta d’una instrucció com a tal, sinó «una peça separada per a la cerca d’un cos, la qual cosa no inclou cap delicte» investigable, segons ha precisat l’advocada.

La lletrada ha agregat que en el cas que l’Audiència no atenga aquest recurs de nul·litat, formularà una demanda d’empara davant el Tribunal Constitucional.

Últimes notícies

Oratge inestable al sud de València i nord d’Alacant amb pluges febles i temperatures a la baixa

Hui dimecres s’esperen núvols abundants, pluges febles al sud de València i nord d’Alacant i un descens de les temperatures màximes en la Comunitat Valenciana.

Javi Torralba dirigirà l’equip femení del València Basket les tres pròximes temporades

El tècnic barceloní Javi Torralba agafa el relleu de Rubén Burgos a la banqueta del València Basket femení i firma per a les tres pròximes campanyes.

Ventaja de pista del València Basket davant un Joventut sense pressió en la semifinal de la Liga Endesa

València Basket i Asisa Joventut obrin este dimecres al Roig Arena una semifinal de la Liga Endesa marcada per l’avantatge de pista taronja i el gran moment de l’equip català. Pedro Martínez adverteix del perill de Ricky Rubio i de la solidesa col·lectiva del conjunt de Dani Miret.

L’IVAM estrena nova imatge per acostar l’art modern a nous públics

L’IVAM ha presentat una identitat visual renovada, dissenyada per l’estudi valencià Democràcia, que busca fer del museu un espai més experiencial, accessible i connectat amb nous públics.

Mor a Palència un ciclista valencià de 77 anys mentre feia el Camí de Santiago

Un home de 77 anys, veí de València i que feia el Camí de Santiago en bicicleta, ha mort en col·lisionar amb un cotxe en una intersecció amb stop a Melgar de Yuso, a la carretera local PP-4311 (Palència). La Guàrdia Civil investiga les causes de l accident.

València Basket busca colpejar primer davant un Joventut sense pressió en el Roig Arena

València Basket i Asisa Joventut obriran este dimecres al Roig Arena la seua semifinal de la Liga Endesa, amb avantatge de pista per als taronja i un conjunt badaloní sense pressió després de sorprendre el Kosner Baskonia als quarts. Pedro Martínez alerta sobre el perill de Ricky Rubio i del bloc català i relativitza l’etiqueta de favorit.

Les tres docents vetades de Les Corts per les protestes no aniran a Fiscalia

La Mesa de Les Corts ha prohibit l’accés a la cambra a tres docents que van llançar bitllets falsos i un xalec des de la tribuna, però descarta portar el cas a Fiscalia. Compromís i PSPV critiquen la decisió i la qualifiquen d’agressio al professorat en vaga.

Els veïns de València ja paguen la taxa de fem més alta d’Espanya, segons el PSPV

El PSPV assegura que els rebuts del nou ‘tasazo’ de fem ja han arribat a les cases de València i critica que la major càrrega caiga sobre les famílies i no sobre les activitats econòmiques vinculades al turisme.