15.8 C
València
Dimecres, 3 desembre, 2025

La Justícia arxiva la causa oberta per a buscar el cos de Marta del Castillo

El Jutjat d’Instrucció número quatre de Sevilla i la Secció Tercera de l’Audiència Provincial han resolt l’arxiu en el primer cas, i la denegació de la pràctica de noves proves en el segon; en relació amb la peça separada corresponent a la cerca del cadàver de Marta del Castillo, la jove sevillana per l’assassinat de la qual en 2009 va ser condemnat Miguel Carcaño a 21 anys i tres mesos de presó.

L’Audiència, més al detall, desestima el recurs d’apel·lació de la família de la víctima, contra la decisió del jutge d’Instrucció número 4 que va autoritzar, al febrer d’enguany, a un perit a accedir a les «dades telefòniques crues» dels telèfons mòbils amb els quals comptaven a la data dels fets de Miguel Carcaño i Marta del Castillo ; excloent d’aquesta mesura «la resta de terminals telefònics».

A més, recorda que és «ferm» el sobreseïment de les diligències obertes en 2013 després de la setena versió facilitada per Miguel Carcaño, en la qual acusava el seu germà Javier Delgado de la mort de Marta del Castillo.

Així, l’Audiència declara «conclosa la fase d’instrucció donat el temps de duració de la investigació d’aquest procediment», en concret «12 anys, onze mesos i 17 dies», que impedeixen, igualment, «tindre en compte les actuacions acordades una vegada acabat el termini d’instrucció, conforme a la doctrina jurisprudencial, sense que resulte actuació delictiva alguna aliena a la qual va ser objecte d’enjudiciament en la peça matriu o principal».

La família impugnarà l’arxiu

La família de Marta del Castell impugnarà la «conclusió de la instrucció» i arxiu de la peça judicial separada corresponent a la cerca del cadàver de la seua filla, que mai ha sigut localitzat.

El pare de Marta del Castillo, Antonio, ha qualificat «de vergonya» que l’Audiència de Sevilla haja tancat i arxivat aquest dilluns la peça separada per a la cerca de la seua filla, que estava oberta des de 2009, en considerar que el termini per a la investigació ha caducat, sense que hi haja hagut cap pròrroga, d’acord amb l’article 324 de la Llei d’Enjudiciament Criminal.

En el seu perfil de Twitter, Antonio del Castillo ha afirmat aquest dilluns que és una decisió «per a salvar-li el cul al jutge del 4», que en principi es tractava de revisar tots els telèfons, «després només de Miguel i Marta» i «acorden tancar la cerca».

El pare de Marta lamenta que aquest cas és «per a investigar, no buscar». Sobre l’arxiu ha dit que és «memòria històrica fora de termini».

L’Audiència es basa en l’article 324 de la Llei d’Enjudiciament Criminal per a no admetre «la pretensió de l’apel·lant» en ser aplicable al supòsit objecte d’aquest procediment la nova doctrina del Tribunal Suprem, establida en la sentència de 27 de maig de 2021, que considera «preciós» el termini d’investigació «sense que prèviament s’haguera acordat la seua pròrroga».

L’advocada Inmaculada Torres, que representa als pares de la víctima del crim, ha informat que preveu reaccionar davant les actuacions emeses sobre aquest tema el passat 21 de setembre i el passat 26 d’octubre pel Jutjat d’Instrucció número quatre i la Secció Tercera de l’Audiència de Sevilla, respectivament.

Segons ha comunicat, la seua idea és plantejar davant la pròpia Secció Tercera de l’Audiència de Sevilla un incident de nul·litat, per aplicar aquesta instància «una norma no aplicable» en aquest cas, que no es tracta d’una instrucció com a tal, sinó «una peça separada per a la cerca d’un cos, la qual cosa no inclou cap delicte» investigable, segons ha precisat l’advocada.

La lletrada ha agregat que en el cas que l’Audiència no atenga aquest recurs de nul·litat, formularà una demanda d’empara davant el Tribunal Constitucional.

Últimes notícies

Pérez Llorca configura un nou Consell amb onze conselleries i tres vicepresidències

El president manté quasi tot l’equip de Mazón, incorpora perfils del PP i crea les àrees de Presidència i Serveis Socials, Família i Infància

Un home mor en un pis de València després d’una agressió i el company de pis és detingut

Els serveis d’emergència confirmen la mort de la víctima i traslladen a un altre home amb traumatisme mentre la Policia Nacional investiga els fets

Una dona de 29 anys és assassinada a ganivetades a Alacant en un nou cas de violència masclista

La víctima ha sigut trobada sense vida al domicili on encara convivien; l’agressor, de 34 anys, s’ha suïcidat després dels fets

Juanfran Pérez Llorca pren possessió com a president de la Generalitat i obri una nova etapa marcada pel diàleg

El nou cap del Consell assumeix el càrrec després d’un acte solemne en què ha demanat “perdó” a les famílies de les 229 víctimes de la DANA del 29 d’octubre del 2024

La Generalitat activa un pla per a reduir senglars i reforçar la vigilància davant la pesta porcina africana

La Generalitat ha posat en marxa un pla preventiu davant els primers casos de pesta porcina africana a Catalunya. El dispositiu reforça la vigilància i preveu reduir la població de senglars en zones de major risc, amb especial atenció a l'entorn de l'AP-7.

El cap de Gabinet de Mazón sosté que ningú va reclamar que el president acudira al Cecopi

José Manuel Cuenca ha defés en la comissió del Congrés sobre la DANA que el llavors president va estar informat i que des del Cecopi ningú ho va reclamar. L'oposició li ha retret no interrompre el menjar del 29 d'octubre i limitar les comunicacions en les hores crítiques.

Troben mort a un home de 75 anys en una vivenda de València després d’un incendi

Un home de 75 anys ha sigut trobat sense vida en un pis de València després de l'extinció d'un incendi. La Policia ha activat el protocol per a morts i manté oberta la investigació.

El cap de Gabinet de Mazón nega que es reclamara la presència del president en el Cecopi

José Manuel Cuenca va defendre davant la comissió del Congrés que el cap del Consell va estar informat durant la DANA i que ningú li va requerir acudir al Cecopi. L'oposició li va retraure no interrompre l'agenda d'eixe dia.