La justícia valenciana té en revisió 25 sentències, emparades en la ‘Llei del sol sí que és sí’

Les audiències provincials de la Comunitat Valenciana estan revisant un total 25 sentències arran de l’entrada en vigor de la Llei orgànica 10/22 de Garantia Integral de la Llibertat Sexual, coneguda com a “Llei del sol sí que és sí”. Si bé no consta fins hui cap acte que acorde la modificació de penes ni, per consegüent, l’excarceració de penats en la Comunitat.

La revisió d’aquestes sentències s’han produït tant d’ofici com arran de les sol·licituds de penats. Fins al moment són 4 a la província de Castelló, 19 en la de València i 2 en la d’Alacant.

En 14 d’aquests casos ja s’ha donat trasllat a la Fiscalia i les parts personades perquè es pronuncien sobre si escau la modificació de les penes. Una vegada rebuts els informes de les parts, els tribunals dictaran les resolucions que procedisquen.

En qualsevol cas aquestes dades no constitueixen una estadística oficial a l’ús, sinó que són provisionals i responen exclusivament a les consultes que el departament de comunicació del Tribunal superior de Justícia de la Comunitat Valenciana ha efectuat amb els diferents òrgans judicials.

El president de la Generalitat, Ximo Puig, també s’ha posicionat referent a la controvèrsia que està generant la Llei. En un acte en favor del Corredor Mediterrani celebrat hui a Barcelona, el cap del Consell ha manifestat que està a favor de la seua correcció sempre que es considere que ha tingut conseqüències no desitjades. Llavors “caldrà actuar en conseqüència”.

Es tracta de protegir les víctimes, a les dones. Si hi ha alguna cosa a corregir, no té per què afectar a l’essencial que és protegir les dones, ha asseverat.

Els jutges espanyols reiteren també el seu compromís en la lluita de la violència contra la dona

D’altra banda, després de les nombroses reaccions que estan generant l’obertura a revisions de condemnes a la baixa a la qual ha obert les portes la “Llei del sol sí que és, sí”; especialment la de la ministra d’Igualtat, Irene Montero, que atribuïa aquestes rebaixes de condemna a la manera d’interpretar la Llei d’alguns jutges, s’ha pronunciat el president del Consell General del Poder Judicial.

Rafael Mozo, ha subratllat aquest dijous 17 de novembre “el compromís dels jutges enfront de la violència contra la dona” i ha apel·lat a totes les institucions a continuar treballant de manera coordinada per a acabar amb les xifres “inassumibles” de la violència de gènere.

La resposta judicial davant un fenomen de tanta gravetat ha de ser “contundent”, ha afirmat Mosso, qui ha garantit que aquest és el compromís del CGPJ i del conjunt dels jutges i jutgesses que integren la Carrera Judicial.

A més de la contundència, la Justícia ha de ser capaç de traslladar a les víctimes de la violència de gènere que “no estan indefenses, que cap maltractador quedarà impune i que les institucions estaran de manera ferma i rotunda al seu costat per a ajudar-les”, ha precisat.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pedro Martínez ressalta la victòria coral del València Basket davant el Riu Breogán

Pedro Martínez celebra el triomf del València Basket davant el Riu Breogán com una victòria coral en la qual subratlla l'aportació defensiva d'Isaac Nogués i la bona faena de Yankuba Avenc i Kameron Taylor.

Montero lidera un València Basket coral per a doblegar al Riu Breogán (105-88)

València Basket s'imposa al Riu Breogán per 105-88 en el Roig Arena, en un triomf coral liderat pel dominicà Jean Montero i sustentat en la potència ofensiva local.

Mor als 78 anys Josep Piera, poeta i referent de la literatura valenciana

El poeta i narrador valencià Josep Piera, figura clau de la Generació dels 70 i autor àmpliament premiat, ha mort als 78 anys. Institucions i representants públics destaquen el seu llegat literari i el seu compromís amb la cultura valenciana.

Dos morts en la segona fase de l’operació de trànsit de Setmana Santa en la Comunitat Valenciana

La segona fase de l'operació especial de trànsit de Setmana Santa registra dos víctimes mortals a Vila-real i Calp i un alt volum de desplaçaments per carretera.

Remuntada del Celta a Mestalla per a afermar-se en llocs europeus

El Celta de Vigo remunta al València amb una espectacular segona part a Mestalla, s'aferra a la zona europea i deixa al conjunt local sense premi malgrat el doblet de Guido Rodríguez.

Les màximes freguen els 27 graus en una Jornada de Pasqua molt temperada en la Comunitat

La Comunitat Valenciana ha viscut un Diumenge de Pasqua molt temperat, amb màximes de fins a 27,5 graus en diversos municipis de l'interior i prelitoral, i valors una mica més moderats en les capitals de província.

El Celta remunta a Mestalla i consolida la seua plaça europea davant el València

El Celta de Vigo remunta al València amb una brillant segona part, s'imposa 2-3 a Mestalla i reforça la seua posició europea mentres el conjunt local deixa escapar una ocasió per a acostar-se a Europa.

Mor un ciclista de 57 anys en xocar amb un cotxe en la N-332 a Calp

Un ciclista de 57 anys ha mort després de col·lidir amb un cotxe en la N-332 al seu pas per Calp. Els servicis d'emergència van intentar reanimar-ho sense èxit.