La justícia valenciana té en revisió 25 sentències, emparades en la ‘Llei del sol sí que és sí’

Les audiències provincials de la Comunitat Valenciana estan revisant un total 25 sentències arran de l’entrada en vigor de la Llei orgànica 10/22 de Garantia Integral de la Llibertat Sexual, coneguda com a “Llei del sol sí que és sí”. Si bé no consta fins hui cap acte que acorde la modificació de penes ni, per consegüent, l’excarceració de penats en la Comunitat.

La revisió d’aquestes sentències s’han produït tant d’ofici com arran de les sol·licituds de penats. Fins al moment són 4 a la província de Castelló, 19 en la de València i 2 en la d’Alacant.

En 14 d’aquests casos ja s’ha donat trasllat a la Fiscalia i les parts personades perquè es pronuncien sobre si escau la modificació de les penes. Una vegada rebuts els informes de les parts, els tribunals dictaran les resolucions que procedisquen.

En qualsevol cas aquestes dades no constitueixen una estadística oficial a l’ús, sinó que són provisionals i responen exclusivament a les consultes que el departament de comunicació del Tribunal superior de Justícia de la Comunitat Valenciana ha efectuat amb els diferents òrgans judicials.

El president de la Generalitat, Ximo Puig, també s’ha posicionat referent a la controvèrsia que està generant la Llei. En un acte en favor del Corredor Mediterrani celebrat hui a Barcelona, el cap del Consell ha manifestat que està a favor de la seua correcció sempre que es considere que ha tingut conseqüències no desitjades. Llavors “caldrà actuar en conseqüència”.

Es tracta de protegir les víctimes, a les dones. Si hi ha alguna cosa a corregir, no té per què afectar a l’essencial que és protegir les dones, ha asseverat.

Els jutges espanyols reiteren també el seu compromís en la lluita de la violència contra la dona

D’altra banda, després de les nombroses reaccions que estan generant l’obertura a revisions de condemnes a la baixa a la qual ha obert les portes la “Llei del sol sí que és, sí”; especialment la de la ministra d’Igualtat, Irene Montero, que atribuïa aquestes rebaixes de condemna a la manera d’interpretar la Llei d’alguns jutges, s’ha pronunciat el president del Consell General del Poder Judicial.

Rafael Mozo, ha subratllat aquest dijous 17 de novembre “el compromís dels jutges enfront de la violència contra la dona” i ha apel·lat a totes les institucions a continuar treballant de manera coordinada per a acabar amb les xifres “inassumibles” de la violència de gènere.

La resposta judicial davant un fenomen de tanta gravetat ha de ser “contundent”, ha afirmat Mosso, qui ha garantit que aquest és el compromís del CGPJ i del conjunt dels jutges i jutgesses que integren la Carrera Judicial.

A més de la contundència, la Justícia ha de ser capaç de traslladar a les víctimes de la violència de gènere que “no estan indefenses, que cap maltractador quedarà impune i que les institucions estaran de manera ferma i rotunda al seu costat per a ajudar-les”, ha precisat.

Últimes notícies

Folk irlandés, èpica celta i molt rock: The Waterboys omplin el Roig Arena

The Waterboys han convertit el Roig Arena de València en un pub ideal amb quasi tres hores de folk irlandés, èpica celta, country i rock clàssic, en l’únic concert que oferiran enguany a Espanya. El recital s’ha centrat en l’univers de 'Fisherman's blues' i el nou triple disc 'Atlantic rain', amb el suport de Steve Earle.

Mor una xiqueta de 11 anys en caure un pilar sobre dos germans a Alzira

Una xiqueta de 11 anys ha mort i el seu germà de 9 ha resultat ferit este dijous a Alzira després que els caiguera al damunt un pilar duna vivenda a la zona del Motor de lAigua-Casella.

Mor una xiqueta de 11 anys en desplomar-se un pilar d’una vivenda a Alzira

Una xiqueta de 11 anys ha mort i el seu germà de 9 ha resultat ferit en desplomar-se un pilar d’una vivenda a la zona del Motor de l’Aigua-Casella, a Alzira, segons el CICU.

El Consell anirà al CPFF però votarà en contra del nou model de finançament

La Conselleria d’Hisenda ha confirmat que assistirà este divendres al Consell de Política Fiscal i Financera, on defensarà el vot en contra del nou model de finançament autonòmic, després que la Comunitat de Madrid haja anunciat que no acudirà.

L’interior de València crema: màximes per damunt dels 38 graus en ple setembre

L’interior de la província de València ha patit este dijous màximes de fins a 38,7 graus, amb avís groc per calor extrema segons Aemet. Les capitals de província han registrat valors més moderats, al voltant dels 31-32 graus.

Els 38 processats del cas Azud: així es repartixen els papers en la trama

La fi de la instrucció del cas Azud ha deixat una radiografia detallada dels 38 processats, el paper que haurien jugat en la trama i els delictes que la jutgessa els atribuïx de manera indiciària.

El Levante estrenarà una quarta equipació blau marí en homenatge al seu fundador

El Levante ha presentat una nova quarta equipació blau marí que ret homenatge al fundador del club, José Ballester Gozalvo, i a la seua esposa, Teresa Molins Gausach. L’equip estrenarà la camiseta este diumenge a La Rosaleda davant el Málaga, coincidint amb el 117é aniversari de la fundació del club.

Trobe de restes òssies d’un bebé en una casa de Tarragona després de la denúncia del seu iaio

Els Mossos d'Esquadra han localitzat restes òssies d’un bebé en una casa de Santa Bàrbara (Tarragona), on buscaven proves després que el iaio denunciara la desaparició del menut. Els pares han sigut detinguts a València en una causa per homicidi.