11.9 C
València
Divendres, 21 novembre, 2025

La justícia valenciana té en revisió 25 sentències, emparades en la ‘Llei del sol sí que és sí’

Les audiències provincials de la Comunitat Valenciana estan revisant un total 25 sentències arran de l’entrada en vigor de la Llei orgànica 10/22 de Garantia Integral de la Llibertat Sexual, coneguda com a “Llei del sol sí que és sí”. Si bé no consta fins hui cap acte que acorde la modificació de penes ni, per consegüent, l’excarceració de penats en la Comunitat.

La revisió d’aquestes sentències s’han produït tant d’ofici com arran de les sol·licituds de penats. Fins al moment són 4 a la província de Castelló, 19 en la de València i 2 en la d’Alacant.

En 14 d’aquests casos ja s’ha donat trasllat a la Fiscalia i les parts personades perquè es pronuncien sobre si escau la modificació de les penes. Una vegada rebuts els informes de les parts, els tribunals dictaran les resolucions que procedisquen.

En qualsevol cas aquestes dades no constitueixen una estadística oficial a l’ús, sinó que són provisionals i responen exclusivament a les consultes que el departament de comunicació del Tribunal superior de Justícia de la Comunitat Valenciana ha efectuat amb els diferents òrgans judicials.

El president de la Generalitat, Ximo Puig, també s’ha posicionat referent a la controvèrsia que està generant la Llei. En un acte en favor del Corredor Mediterrani celebrat hui a Barcelona, el cap del Consell ha manifestat que està a favor de la seua correcció sempre que es considere que ha tingut conseqüències no desitjades. Llavors “caldrà actuar en conseqüència”.

Es tracta de protegir les víctimes, a les dones. Si hi ha alguna cosa a corregir, no té per què afectar a l’essencial que és protegir les dones, ha asseverat.

Els jutges espanyols reiteren també el seu compromís en la lluita de la violència contra la dona

D’altra banda, després de les nombroses reaccions que estan generant l’obertura a revisions de condemnes a la baixa a la qual ha obert les portes la “Llei del sol sí que és, sí”; especialment la de la ministra d’Igualtat, Irene Montero, que atribuïa aquestes rebaixes de condemna a la manera d’interpretar la Llei d’alguns jutges, s’ha pronunciat el president del Consell General del Poder Judicial.

Rafael Mozo, ha subratllat aquest dijous 17 de novembre “el compromís dels jutges enfront de la violència contra la dona” i ha apel·lat a totes les institucions a continuar treballant de manera coordinada per a acabar amb les xifres “inassumibles” de la violència de gènere.

La resposta judicial davant un fenomen de tanta gravetat ha de ser “contundent”, ha afirmat Mosso, qui ha garantit que aquest és el compromís del CGPJ i del conjunt dels jutges i jutgesses que integren la Carrera Judicial.

A més de la contundència, la Justícia ha de ser capaç de traslladar a les víctimes de la violència de gènere que “no estan indefenses, que cap maltractador quedarà impune i que les institucions estaran de manera ferma i rotunda al seu costat per a ajudar-les”, ha precisat.

Últimes notícies

Pérez Llorca entra en els jutjats de Catarroja pel garatge i evita declaracions

Juanfran Pérez Llorca ha accedit als jutjats de Catarroja pel garatge i no ha fet declaracions. Està citat com a testimoni per la gestió de la DANA.

Mor una xiqueta de 6 anys després d’un tractament dental a Alzira i una altra de 4 seguix ingressada

Una menor de 6 anys ha mort després de ser atesa en una clínica dental privada d'Alzira. Una altra xiqueta de 4, assistida el mateix dia en el mateix centre, roman en l'UCI del Clínic de València.

Pérez Llorca entra pel garatge en els jutjats de Catarroja i guarda silencie

Juanfran Pérez Llorca ha accedit als jutjats de Catarroja per l'aparcament i no ha fet declaracions. Està citat com a testimoni per la gestió de la DANA.

Mor una xiqueta de 6 anys després d’un tractament dental a Alzira i una altra de 4 seguix ingressada

Una menor de 6 anys ha mort després de ser atesa en una clínica dental privada d'Alzira. Una altra xiqueta de 4, atesa eixe mateix dia en el mateix centre, continua ingressada.

El jutge cita el 27 a Ábalos i a Koldo per a decidir si els manté en llibertat

El magistrat ha convocat a José Luis Ábalos i al seu exasesor Koldo García a una vista el 27 de novembre per a revisar les seues mesures cautelars en el cas Koldo. La Fiscalia i les acusacions populars han demanat el canvi de situació i estes últimes ja avancen que reclamaran presó.

L’amo del Ventorro fixa l’horari: Mazón va arribar abans de les 14.30 i va eixir entre les 18.30 i les 19.00

En la seua declaració com a testimoni, el propietari del Ventorro ha assegurat que Carlos Mazón va arribar entre les 14.15 i les 14.30 i va eixir entre les 18.30 i les 19.00 el dia de la DANA. Ha indicat que el president va acudir sense escorta i va menjar en un reservat de la primera planta, no completament tancat, i que recorda l'hora perquè el personal es va anar sobre les 18.10 i ell va revisar factures

Els metges que investiguen oferixen millor assistència clínica, segons experts

Un fòrum en el Col·legi de Metges d'Alacant ha destacat que l'activitat investigadora millora els resultats en consulta i ha anunciat noves ajudes i beques.

El cap de setmana deixarà vent fort, gelades i fred en la Comunitat Valenciana

El cap de setmana portarà vent del nord-oest amb ratxes molt fortes en el nord de Castelló, gelades a l'interior i temperatures baixes. El diumenge es preveu una recuperació de les màximes, més marcada en el terç nord i en el litoral nord d'Alacant.