Anuncios

La justícia valenciana té en revisió 25 sentències, emparades en la ‘Llei del sol sí que és sí’

Les audiències provincials de la Comunitat Valenciana estan revisant un total 25 sentències arran de l’entrada en vigor de la Llei orgànica 10/22 de Garantia Integral de la Llibertat Sexual, coneguda com a “Llei del sol sí que és sí”. Si bé no consta fins hui cap acte que acorde la modificació de penes ni, per consegüent, l’excarceració de penats en la Comunitat.

La revisió d’aquestes sentències s’han produït tant d’ofici com arran de les sol·licituds de penats. Fins al moment són 4 a la província de Castelló, 19 en la de València i 2 en la d’Alacant.

Anuncios

En 14 d’aquests casos ja s’ha donat trasllat a la Fiscalia i les parts personades perquè es pronuncien sobre si escau la modificació de les penes. Una vegada rebuts els informes de les parts, els tribunals dictaran les resolucions que procedisquen.

En qualsevol cas aquestes dades no constitueixen una estadística oficial a l’ús, sinó que són provisionals i responen exclusivament a les consultes que el departament de comunicació del Tribunal superior de Justícia de la Comunitat Valenciana ha efectuat amb els diferents òrgans judicials.

El president de la Generalitat, Ximo Puig, també s’ha posicionat referent a la controvèrsia que està generant la Llei. En un acte en favor del Corredor Mediterrani celebrat hui a Barcelona, el cap del Consell ha manifestat que està a favor de la seua correcció sempre que es considere que ha tingut conseqüències no desitjades. Llavors “caldrà actuar en conseqüència”.

Es tracta de protegir les víctimes, a les dones. Si hi ha alguna cosa a corregir, no té per què afectar a l’essencial que és protegir les dones, ha asseverat.

Els jutges espanyols reiteren també el seu compromís en la lluita de la violència contra la dona

D’altra banda, després de les nombroses reaccions que estan generant l’obertura a revisions de condemnes a la baixa a la qual ha obert les portes la “Llei del sol sí que és, sí”; especialment la de la ministra d’Igualtat, Irene Montero, que atribuïa aquestes rebaixes de condemna a la manera d’interpretar la Llei d’alguns jutges, s’ha pronunciat el president del Consell General del Poder Judicial.

Rafael Mozo, ha subratllat aquest dijous 17 de novembre “el compromís dels jutges enfront de la violència contra la dona” i ha apel·lat a totes les institucions a continuar treballant de manera coordinada per a acabar amb les xifres “inassumibles” de la violència de gènere.

La resposta judicial davant un fenomen de tanta gravetat ha de ser “contundent”, ha afirmat Mosso, qui ha garantit que aquest és el compromís del CGPJ i del conjunt dels jutges i jutgesses que integren la Carrera Judicial.

A més de la contundència, la Justícia ha de ser capaç de traslladar a les víctimes de la violència de gènere que “no estan indefenses, que cap maltractador quedarà impune i que les institucions estaran de manera ferma i rotunda al seu costat per a ajudar-les”, ha precisat.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana aconseguix el major augment històric de professorat amb 8.082 docents més en dos anys

La Comunitat Valenciana suma 8.082 nous docents en dos anys, el major increment de plantilla de la seua història educativa, amb una inversió global de 687 milions d'euros i reforç en inclusió i cobertura de baixes.

Compromís reclama una nova comissió sobre la DANA després de donar per fracassada l’actual

Compromís demana en Les Corts una nova comissió d'investigació sobre la DANA del 29 d'octubre de 2024 en considerar que l'actual es tanca en fals i no ha aclarit responsabilitats.

CGT Ensenyament crida el professorat a donar suport a la vaga indefinida des del dilluns 11

CGT Ensenyament insta a tot el professorat de la Comunitat Valenciana a sumar-se a la vaga indefinida que arranca el dilluns 11, en defensa d'una educació pública i de qualitat.

Desenrotllen un sistema intel·ligent que detecta fugues d’aigua i danys en canonades en temps real

Un equip amb participació de la Universitat Politècnica de València desenrotlla un sistema que combina fibra òptica distribuïda, intel·ligència artificial i computació en la vora per a vigilar xarxes d'aigua en temps real.

La comissió de la dana de Les Corts afronta la seua recta final després d’un any de treball i 32 compareixents

La comissió d'investigació sobre la dana del 29 d'octubre en Les Corts Valencianes conclourà este mes després d'onze sessions, amb només un terç de les compareixences previstes i un fort xoc polític sobre si es tracta d'un tancament per termini o d'una carpetada.

Jovenes amb malaltia renal: la diàlisi que marca la seua vida personal i laboral

Raúl i Nacho conviuen amb una malaltia renal des dels 20 anys i organitzen estudis, treball i oci al voltant de la diàlisi, mentres esperen un nou trasplantament.

Detinguts dos hòmens per robatoris de cadenes d’or mitjançant estirada a Carlet

La Guàrdia Civil ha detingut a Carlet a dos hòmens de 27 i 32 anys acusats de robar cadenes d'or mitjançant estirada i ha recuperat diverses peces sostretes.

Sanitat envia al Centre Nacional de Microbiologia la mostra de la pacient en estudi per hantavirus a Alacant

Sanitat ha remés al Centre Nacional de Microbiologia la mostra d'una dona de 32 anys ingressada en aïllament a l'Hospital de Sant Joan d'Alacant després de volar amb una passatgera morta per hantavirus.
Anuncios