Un jutge d’Alacant insta a Sanitat a vacunar als metges de la privada igual que els de la pública

 

El Jutjat contenciós administratiu número 3 d’Alacant ha requerit a la Conselleria de Sanitat que vacune contra el Covid-19 als metges de la sanitat privada en la província en igualtat de condicions i temps que els de la pública.

 

En este sentit, ordena a l’administració que remoga qualsevol obstacle que dificulte la vacunació de tot el personal mèdic que exercix a la província, siga com siga el seu vincle, amb el mateix ordre i prelació que el públic, i que vacune als treballadors sanitaris que treballen en la privada «sense dilació, discriminació o cap demora» respecte als altres, tant en el cas dels de,la primera línia com, posteriorment, en l’altre personal sanitari o sociosanitari que va segon en l’ordre de prelació.

 

Ho acorda en un acte, de data d’este dijous, en el que el magistrat resol una peça de mesures davant d’un escrit de l’Il·lustre Col·legi de Metges de la Província d’Alacant, que va demanar, a través d’este procediment, que s’exigira a l’administració autonòmica que s‘eliminara «qualsevol impediment que obstaculitze o dificulte la vacunació de tot el personal mèdic» que treballa en la sanitat privada a la província en «les mateixes condicions» que el de la pública.

 

Afecta només a la província d’Alacant

El magistrat atén la urgència de la petició atés que el procés de vacunació es va iniciar fa un mes sense que el segon grup en l’ordre de prelació de la vacuna –sanitaris de primera línia– i, en concret, els de la privada, hagen accedit a la vacuna. «Quasi un mes de retard en un àmbit sanitari a on el número de contagis ha crescut exponencialment», assenyala.

 

En la seua resolució, adoptada abans d’haver donat trasllat a la part demandada, el magistrat acorda continuar la peça separada de mesures cautelars i comunicar-lo a la Generalitat Valenciana perquè en tres dies presente al·legacions en relació amb l’aixecament o manteniment d’esta mesura, que afecta únicament la província d’Alacant.

 

Segons el parer del jutge, amb esta decisió, a la que ha tingut accés Europa Press, «l’interés públic no sols no es veu perjudicat sinó que es veu reforçat en la mesura en què la funció de qualsevol metge situat ‘en primera línia’ (siga públic o privat) és la de salvar vides alienes, i això passa necessàriament per cuidar la salut i vida dels qui han de salvar la d’uns altres».

Últimes notícies

Mor un motorista en la A-31 a Monforte del Cid en un xoc amb un cotxe

Un home de 42 anys ha mort en un accident entre la seua motocicleta i un cotxe a l’A-31, a Monforte del Cid, mentre que el conductor del turisme, de 19 anys, ha resultat il·lés.

Els bombers mantenen la vigilància i busquen extingir l’incendi d’El Saler

Els bombers de València continuen treballant a la Devesa d’El Saler per controlar punts calents i aconseguir l’extinció total després de cremar-se 37 hectàrees.

Divendres amb temperatures màximes molt altes a l’interior i prelitoral valencià

Este divendres el cel estarà poc nuvolós a la Comunitat Valenciana i les temperatures màximes pujaran, amb valors significativament alts en zones de l’interior i del prelitoral. Dissabte es mantindrà la calor, especialment a l’interior, amb vents fluixos de direcció variable que giraran a component este.

Avís groc este divendres per temperatures de fins a 38 graus a l’interior de València

Aemet ha activat per a este divendres l’avís groc a tota la província de València per calor intensa, amb fins a 38 graus a l’interior i 36 al litoral.

Folk irlandés, èpica celta i molt rock: The Waterboys omplin el Roig Arena

The Waterboys han convertit el Roig Arena de València en un pub ideal amb quasi tres hores de folk irlandés, èpica celta, country i rock clàssic, en l’únic concert que oferiran enguany a Espanya. El recital s’ha centrat en l’univers de 'Fisherman's blues' i el nou triple disc 'Atlantic rain', amb el suport de Steve Earle.

Mor una xiqueta de 11 anys en caure un pilar sobre dos germans a Alzira

Una xiqueta de 11 anys ha mort i el seu germà de 9 ha resultat ferit este dijous a Alzira després que els caiguera al damunt un pilar duna vivenda a la zona del Motor de lAigua-Casella.

Mor una xiqueta de 11 anys en desplomar-se un pilar d’una vivenda a Alzira

Una xiqueta de 11 anys ha mort i el seu germà de 9 ha resultat ferit en desplomar-se un pilar d’una vivenda a la zona del Motor de l’Aigua-Casella, a Alzira, segons el CICU.

El Consell anirà al CPFF però votarà en contra del nou model de finançament

La Conselleria d’Hisenda ha confirmat que assistirà este divendres al Consell de Política Fiscal i Financera, on defensarà el vot en contra del nou model de finançament autonòmic, després que la Comunitat de Madrid haja anunciat que no acudirà.