Un jutge d’Alacant insta a Sanitat a vacunar als metges de la privada igual que els de la pública

 

El Jutjat contenciós administratiu número 3 d’Alacant ha requerit a la Conselleria de Sanitat que vacune contra el Covid-19 als metges de la sanitat privada en la província en igualtat de condicions i temps que els de la pública.

 

En este sentit, ordena a l’administració que remoga qualsevol obstacle que dificulte la vacunació de tot el personal mèdic que exercix a la província, siga com siga el seu vincle, amb el mateix ordre i prelació que el públic, i que vacune als treballadors sanitaris que treballen en la privada «sense dilació, discriminació o cap demora» respecte als altres, tant en el cas dels de,la primera línia com, posteriorment, en l’altre personal sanitari o sociosanitari que va segon en l’ordre de prelació.

 

Ho acorda en un acte, de data d’este dijous, en el que el magistrat resol una peça de mesures davant d’un escrit de l’Il·lustre Col·legi de Metges de la Província d’Alacant, que va demanar, a través d’este procediment, que s’exigira a l’administració autonòmica que s‘eliminara «qualsevol impediment que obstaculitze o dificulte la vacunació de tot el personal mèdic» que treballa en la sanitat privada a la província en «les mateixes condicions» que el de la pública.

 

Afecta només a la província d’Alacant

El magistrat atén la urgència de la petició atés que el procés de vacunació es va iniciar fa un mes sense que el segon grup en l’ordre de prelació de la vacuna –sanitaris de primera línia– i, en concret, els de la privada, hagen accedit a la vacuna. «Quasi un mes de retard en un àmbit sanitari a on el número de contagis ha crescut exponencialment», assenyala.

 

En la seua resolució, adoptada abans d’haver donat trasllat a la part demandada, el magistrat acorda continuar la peça separada de mesures cautelars i comunicar-lo a la Generalitat Valenciana perquè en tres dies presente al·legacions en relació amb l’aixecament o manteniment d’esta mesura, que afecta únicament la província d’Alacant.

 

Segons el parer del jutge, amb esta decisió, a la que ha tingut accés Europa Press, «l’interés públic no sols no es veu perjudicat sinó que es veu reforçat en la mesura en què la funció de qualsevol metge situat ‘en primera línia’ (siga públic o privat) és la de salvar vides alienes, i això passa necessàriament per cuidar la salut i vida dels qui han de salvar la d’uns altres».

Últimes notícies

Un restaurant de Mèxic guanya el 65 Concurs Internacional de paella de Sueca

El restaurant Burguettos, d’Apizaco-Tlaxcala (Mèxic), s’ha imposat en el 65 Concurs Internacional de Paella Valenciana de Sueca davant 40 equips de tot el món. Locals de Sevilla, Llombai, Balears, la Comunitat Valenciana, Sueca i Estats Units completen el quadre de guanyadors.

Luís Castro destaca la reacció del Llevant tot i el 2-4 contra el Barça

L’entrenador del Llevant, Luís Castro, ha elogiat el seu equip malgrat la derrota per 2-4 contra el Barcelona, subratllant la identitat i l’ambició competitiva mostrades, fins i tot amb tres gols de desavantatge.

El Barça patix però derrota un gran Levante i manté el ple en LALIGA

El FC Barcelona ha guanyat 2-4 al camp del Levante UD en un partit boig al Ciutat de València i continua invicte amb cinc triomfs en cinc jornades. Els granotes han arribat a igualar un 0-3 en contra abans que Adeyemi certificara el triomf blaugrana en l'afegit.

Iñigo Pérez confia en el treball del Vila-real malgrat la mala ratxa

Iñigo Pérez assegura que el Vila-real està en el camí correcte malgrat no haver guanyat encara i preveu un duel obert davant el Betis en LaLiga EA Sports.

El Barça patix però remunta davant un Llevant combatiu i manté la ratxa immaculada

El FC Barcelona ha guanyat 2-4 al Llevant UD al Ciutat de València, en un partit sofrit malgrat arribar a manar de tres gols, i continua invicte en LaLiga EA Sports.

Detingut a Castelló amb quasi 43 quilos de marihuana al cotxe

La Policia Local de Castelló ha detingut un jove de 23 anys després de trobar quasi 43 quilos de marihuana en 31 bosses dins del cotxe que conduïa, amb matrícula francesa, a l’avinguda Pintor Oliet.

Braulio Vázquez torna al València com a nou director esportiu

El València ha contractat Braulio Vázquez com a nou director esportiu hores després de destituir Carlos Corberán i tota l’estructura esportiva anterior.

La Comunitat Valenciana lidera la recuperació de flora amenaçada amb dos de cada tres accions a Espanya

La Comunitat Valenciana concentra el 65,6 % de les actuacions de conservació de flora amenaçada documentades a Espanya, malgrat representar només el 4,6 % de la superfície estatal. El territori destaca també per la colonització assistida i per la seua aportació als bancs de germoplasma europeus.