14 C
València
Dilluns, 12 gener, 2026

Un jutge d’Alacant insta a Sanitat a vacunar als metges de la privada igual que els de la pública

 

El Jutjat contenciós administratiu número 3 d’Alacant ha requerit a la Conselleria de Sanitat que vacune contra el Covid-19 als metges de la sanitat privada en la província en igualtat de condicions i temps que els de la pública.

 

En este sentit, ordena a l’administració que remoga qualsevol obstacle que dificulte la vacunació de tot el personal mèdic que exercix a la província, siga com siga el seu vincle, amb el mateix ordre i prelació que el públic, i que vacune als treballadors sanitaris que treballen en la privada «sense dilació, discriminació o cap demora» respecte als altres, tant en el cas dels de,la primera línia com, posteriorment, en l’altre personal sanitari o sociosanitari que va segon en l’ordre de prelació.

 

Ho acorda en un acte, de data d’este dijous, en el que el magistrat resol una peça de mesures davant d’un escrit de l’Il·lustre Col·legi de Metges de la Província d’Alacant, que va demanar, a través d’este procediment, que s’exigira a l’administració autonòmica que s‘eliminara «qualsevol impediment que obstaculitze o dificulte la vacunació de tot el personal mèdic» que treballa en la sanitat privada a la província en «les mateixes condicions» que el de la pública.

 

Afecta només a la província d’Alacant

El magistrat atén la urgència de la petició atés que el procés de vacunació es va iniciar fa un mes sense que el segon grup en l’ordre de prelació de la vacuna –sanitaris de primera línia– i, en concret, els de la privada, hagen accedit a la vacuna. «Quasi un mes de retard en un àmbit sanitari a on el número de contagis ha crescut exponencialment», assenyala.

 

En la seua resolució, adoptada abans d’haver donat trasllat a la part demandada, el magistrat acorda continuar la peça separada de mesures cautelars i comunicar-lo a la Generalitat Valenciana perquè en tres dies presente al·legacions en relació amb l’aixecament o manteniment d’esta mesura, que afecta únicament la província d’Alacant.

 

Segons el parer del jutge, amb esta decisió, a la que ha tingut accés Europa Press, «l’interés públic no sols no es veu perjudicat sinó que es veu reforçat en la mesura en què la funció de qualsevol metge situat ‘en primera línia’ (siga públic o privat) és la de salvar vides alienes, i això passa necessàriament per cuidar la salut i vida dels qui han de salvar la d’uns altres».

Últimes notícies

Pradas sosté davant la jutgessa que Conca va poder parlar amb Mazón o amb Presidència abans de rebutjar el confinament

Pradas ha afirmat davant la jutgessa que Conca va poder consultar amb Mazón o amb la Secretaria de Presidència abans de respondre-li 'de confinar res' durant la DANA. L'acarament busca aclarir si va haver-hi pressions o instruccions i la gestió dels mòbils centra part del debat.

Li demanen 17 anys i mig per quasi deu incendis en horts i zones rurals d’Elx

La fiscalia sol·licita 17 anys i mig de presó per a un acusat de provocar prop d'una desena d'incendis a Elx en la nit del 29 de juny de 2019. El juí se celebrarà el 13 de gener en la Secció Sèptima de l'Audiència Provincial amb seu a la ciutat.

Ajornen el lliurament del Premi Convivència de la Fundació Broseta a Edmundo González per un viatge

La Fundació Manuel Broseta ha ajornat el lliurament del Premi Convivència a Edmundo González prevista en el Palau de la Generalitat per un viatge de l'opositor. La cerimònia es reprogramarà i es manté l'ofrena floral del 15 de gener.

Pradas subratlla que Mazón no responia i Cuenca nega frenar avisos de confinament

Pradas afirma que no va aconseguir contactar amb Mazón quan es valorava un possible confinament durant la DANA. Cuenca nega frenar avisos i demana criteri jurídic.

Més del 82% dels docents valencians denuncien falta de suport a l’educació pública

Un 82,9% percep escàs suport institucional i un 78,3% veu recursos insuficients. L'estudi de STEs assenyala a més ràtios altes, més burocràcia i un clima d'aula més tibant.

Víctimes de la dana reben a Pradas i Cuenca amb crits de ‘assassins’ en el jutjat

Diverses desenes d'afectats per la dana s'han concentrat davant el jutjat de Catarroja i han increpat a Salomé Pradas i José Manuel Cuenca abans del seu acarament. La jutgessa va acordar la diligència per a aclarir contradiccions sobre la gestió de l'emergència.

Pradas i l’excap de gabinet de Mazón confronten les seues versions davant la jutgessa per la gestió de la dana

La jutgessa celebra este dilluns un acarament entre Salomé Pradas i José Manuel Cuenca per a aclarir contradiccions sobre el confinament durant la dana. Un informe de l'Advocacia, que va avalar eixa mesura, xoca amb la versió de l'excap de gabinet.

Víctimes de la DANA increpen a Pradas i Cuenca en el jutjat amb crits de ‘assassins’

Diverses desenes de membres d'associacions de víctimes de la DANA s'han concentrat en el jutjat de Catarroja i han rebut a Salomé Pradas i José Manuel Cuenca amb crits de 'assassins'. La protesta ha precedit a l'acarament entre els dos, acordat per la jutgessa per a aclarir contradiccions sobre la gestió de l'emergència.