Un jutge d’Alacant insta a Sanitat a vacunar als metges de la privada igual que els de la pública

 

El Jutjat contenciós administratiu número 3 d’Alacant ha requerit a la Conselleria de Sanitat que vacune contra el Covid-19 als metges de la sanitat privada en la província en igualtat de condicions i temps que els de la pública.

 

En este sentit, ordena a l’administració que remoga qualsevol obstacle que dificulte la vacunació de tot el personal mèdic que exercix a la província, siga com siga el seu vincle, amb el mateix ordre i prelació que el públic, i que vacune als treballadors sanitaris que treballen en la privada «sense dilació, discriminació o cap demora» respecte als altres, tant en el cas dels de,la primera línia com, posteriorment, en l’altre personal sanitari o sociosanitari que va segon en l’ordre de prelació.

 

Ho acorda en un acte, de data d’este dijous, en el que el magistrat resol una peça de mesures davant d’un escrit de l’Il·lustre Col·legi de Metges de la Província d’Alacant, que va demanar, a través d’este procediment, que s’exigira a l’administració autonòmica que s‘eliminara «qualsevol impediment que obstaculitze o dificulte la vacunació de tot el personal mèdic» que treballa en la sanitat privada a la província en «les mateixes condicions» que el de la pública.

 

Afecta només a la província d’Alacant

El magistrat atén la urgència de la petició atés que el procés de vacunació es va iniciar fa un mes sense que el segon grup en l’ordre de prelació de la vacuna –sanitaris de primera línia– i, en concret, els de la privada, hagen accedit a la vacuna. «Quasi un mes de retard en un àmbit sanitari a on el número de contagis ha crescut exponencialment», assenyala.

 

En la seua resolució, adoptada abans d’haver donat trasllat a la part demandada, el magistrat acorda continuar la peça separada de mesures cautelars i comunicar-lo a la Generalitat Valenciana perquè en tres dies presente al·legacions en relació amb l’aixecament o manteniment d’esta mesura, que afecta únicament la província d’Alacant.

 

Segons el parer del jutge, amb esta decisió, a la que ha tingut accés Europa Press, «l’interés públic no sols no es veu perjudicat sinó que es veu reforçat en la mesura en què la funció de qualsevol metge situat ‘en primera línia’ (siga públic o privat) és la de salvar vides alienes, i això passa necessàriament per cuidar la salut i vida dels qui han de salvar la d’uns altres».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Nogueras, de Llançadora: l’emprenedor espanyol és més madur i exigix més oportunitats

Marta Nogueras assegura que l'ecosistema exigix rapidesa i més portes a la venda, inversió i talent. Llançadora ha guiat 1.800 projectes en 13 anys i fixa la IA com a repte.

Rodríguez ha insistit que el Govern vetlarà per a evitar desnonaments a famílies vulnerables

La ministra de Vivenda ha reiterat que l'Executiu continuarà treballant perquè no es produïsquen desnonaments de llars vulnerables i usarà els instruments públics disponibles. Ho ha dit després de la caiguda en el Congrés del decret del 'escut social'.

Aemet activa l’avís groc en la Comunitat Valenciana per pluges intenses i onatge a Alacant

Aemet activa l'avís groc este divendres en la Comunitat Valenciana per pluges de 20 l/m² en una hora, amb tempestes ocasionals. A Alacant se suma alerta costanera per vent del sud-oest i ones de 3 metres.

Paiporta impulsa set projectes de reconstrucció per 19,5 milions

L'Ajuntament entra en la fase de redacció de set actuacions després de la DANA, amb una inversió total de 19,5 milions per a equipaments i zones verdes. Parcs i jardins concentren la major partida i el procés avança cap a la licitació.

El 53% de les persones ateses per Casa Caridad de València són dones

Casa Caridad de València informa que el 53% de les persones que atén són dones i un terç són menors. L'entitat celebra el seu 120 aniversari amb un model més professional i integral.

El Port de València reobri després del tancament per ratxes de vent

El Port de València ha reobert després d'un tancament marítim per ratxes de vent a primera hora. La normalitat s'ha recuperat a les 14.33, amb obertura parcial prèvia a les 09.24.

La Generalitat impulsa un Pla 2030 d’investigació per a atraure talent i inversions

La Generalitat va plantejar un Pla 2030 d'investigació per a donar estabilitat a l'I+D+i valencià, atraure talent i consolidar inversions estratègiques, amb coordinació entre Sanitat i Educació.

L’IVAM ha adquirit en ARC 30 obres de 23 artistes per a reforçar la seua col·lecció

El museu ha comprat 30 obres en ARC 2026, amb majoria d'autoria femenina, per a cobrir llacunes i consolidar línies d'investigació. L'operació va ser aprovada pel seu Consell Rector.