Un jutjat de València obre una investigació pels insults racistes a Vinicius

La titular del Jutjat d’Instrucció número 10 de València ha incoat diligències prèvies per investigar els insults racistes dirigits al jugador del Real Madrid CF Vinicius Júnior diumenge passat, 21 de maig, durant el partit de la Lliga Santander que va enfrontar aquest equip amb el Valencia CF a l’estadi de Mestalla.

A la interlocutòria, que ha estat notificada aquest divendres, la magistrada ha acordat citar en qualitat d’investigats els tres espectadors que van ser detinguts aquesta mateixa setmana per la Policia Nacional en relació amb aquests incidents.

Amb anterioritat a aquesta declaració, els tres investigats hauran de comparéixer a l’òrgan judicial per ser instruïts dels drets que els assisteixen en aplicació de l’article 118 de la Llei d’enjudiciament criminal.

El jutjat ha obert el procediment després de rebre un atestat per un possible delicte d’odi elaborat per la Brigada d’Informació de la Prefectura Superior de Policia de la Comunitat Valenciana.

A aquestes diligències prèvies s’ha acumulat una denúncia pels mateixos fets interposada per la Lliga Nacional de Futbol Professional, entitat a la qual ja es té per personada en la causa com a acusació particular.

Igualment, la instructora ha acordat comunicar l’inici de la causa al ministeri fiscal i lliurar exhort als jutjats de Madrid perquè habilitan els mitjans tècnics necessaris que permetan prendre declaració per videoconferència a Vinicius Jr., en qualitat de perjudicat.

D’altra banda, en resposta a la pràctica de diligències de recerca sol·licitades en la seua denúncia per la Lliga, la interlocutòria reflecteix que les imatges gravades sobre els incidents ja han estat recollides i examinades per la Policia Nacional i figuren incorporades a l’atestat.

Tot i això, la magistrada ha resolt remetre un ofici al València CF a fi d’instar-lo a conservar aquest material audiovisual, a partir del minut 72 del partit, per si en algun moment de la instrucció hagueren de ser requerit.

Finalment, el jutjat emplaçarà el club valencianista que identifique uns vigilants de seguretat que estaven treballant el dia del partit per poder citar-los a declarar testimonis.

Últimes notícies

Nit asfixiant a Dénia amb 33 graus de matinada i calor extrema a la costa

Dénia ha patit una nit infernal amb 33 graus a les 2 de la matinada i mínimes per damunt dels 30, mentre gran part del litoral valencià ha encadenat una altra nit tòrrida amb temperatures nocturnes superiors als 25 graus.

Villarreal busca la revanxa europea al camp del Borussia Dortmund

El Villarreal debuta en la nova Champions al camp del Borussia Dortmund, on va caure 4-0 fa un any, encara sense haver guanyat en Lliga amb Íñigo Pérez.

Giorgeta i Pérez Galdós tornen al trànsit complet abans de la ‘vuelta al cole’

Les avingudes de Giorgeta i Pérez Galdós recuperen entre dilluns i dimarts dos carrils per sentit abans de l’inici del curs escolar, mentres la reurbanització entra en la fase final.

Sis jornades per a reforçar la resposta municipal davant les inundacions a la Comunitat Valenciana

Emergències i Interior ha organitzat sis jornades per a tècnics i càrrecs municipals de les tres províncies per a millorar la prevenció i la coordinació davant inundacions abans de l’època de pluges intenses.

Pastor acusa el PSPV de caure en una espiral d’insults i senyalament

El síndic del PP en Les Corts, Nando Pastor, ha acusat el PSPV-PSOE i la seua direcció valenciana de fomentar una espiral de crispació i insults, arran de la polèmica per un tuit de Vicent Mompó sobre Diana Morant.

Diana Morant descarta deixar el Ministeri i defensa que continua sent útil als valencians

Diana Morant ha descartat, per ara, abandonar el Ministeri de Ciència, Innovació i Universitats per bolcar-se en la seua candidatura a la Generalitat i defensa que des del Govern central és molt útil per als valencians.

Morant rebutja les disculpes de Mompó i reclama responsabilitats pels insults masclistes

Diana Morant rebutja les disculpes de Vicent Mompó pels insults masclistes que li va dirigir en X i anuncia accions polítiques a través del Consell de les Dones del PSPV-PSOE. La ministra defensa que estes actituds no es poden normalitzar en la política i reclama que el president de la Diputació de València assumisca responsabilitats.

Estrenes i grans musicals al Principal d’Alacant fins a gener de 2027

El Teatre Principal d’Alacant ha avançat la programació entre octubre de 2026 i gener de 2027, amb dos estrenes estatals i dos grans musicals. Les entrades es podran comprar des del 7 de setembre pels canals habituals del teatre.