Un jutjat de València obre una investigació pels insults racistes a Vinicius

La titular del Jutjat d’Instrucció número 10 de València ha incoat diligències prèvies per investigar els insults racistes dirigits al jugador del Real Madrid CF Vinicius Júnior diumenge passat, 21 de maig, durant el partit de la Lliga Santander que va enfrontar aquest equip amb el Valencia CF a l’estadi de Mestalla.

A la interlocutòria, que ha estat notificada aquest divendres, la magistrada ha acordat citar en qualitat d’investigats els tres espectadors que van ser detinguts aquesta mateixa setmana per la Policia Nacional en relació amb aquests incidents.

Amb anterioritat a aquesta declaració, els tres investigats hauran de comparéixer a l’òrgan judicial per ser instruïts dels drets que els assisteixen en aplicació de l’article 118 de la Llei d’enjudiciament criminal.

El jutjat ha obert el procediment després de rebre un atestat per un possible delicte d’odi elaborat per la Brigada d’Informació de la Prefectura Superior de Policia de la Comunitat Valenciana.

A aquestes diligències prèvies s’ha acumulat una denúncia pels mateixos fets interposada per la Lliga Nacional de Futbol Professional, entitat a la qual ja es té per personada en la causa com a acusació particular.

Igualment, la instructora ha acordat comunicar l’inici de la causa al ministeri fiscal i lliurar exhort als jutjats de Madrid perquè habilitan els mitjans tècnics necessaris que permetan prendre declaració per videoconferència a Vinicius Jr., en qualitat de perjudicat.

D’altra banda, en resposta a la pràctica de diligències de recerca sol·licitades en la seua denúncia per la Lliga, la interlocutòria reflecteix que les imatges gravades sobre els incidents ja han estat recollides i examinades per la Policia Nacional i figuren incorporades a l’atestat.

Tot i això, la magistrada ha resolt remetre un ofici al València CF a fi d’instar-lo a conservar aquest material audiovisual, a partir del minut 72 del partit, per si en algun moment de la instrucció hagueren de ser requerit.

Finalment, el jutjat emplaçarà el club valencianista que identifique uns vigilants de seguretat que estaven treballant el dia del partit per poder citar-los a declarar testimonis.

Últimes notícies

S’alça parcialment el confinament per l’incendi de la Vall d’Uixó en quatre barris

La Generalitat mantindrà fins a les 23.59 hores les evacuacions i confinaments per l’incendi de la Vall d’Uixó, però permet tornar a casa als veïns de quatre barris concrets.

Ferit un xiquet en caure un carret de golf des d’un pont a Rojales

Un xiquet ha resultat ferit en eixir-se de la via un carret de golf i caure d’un pont d’uns tres metres d’alçària en un camp de Rojales (Alacant). El menor ha patit diversos colps i ha sigut atés per personal sanitari al lloc.

La Vilavella queda buida després del desallotjament pel greu incendi de la Vall d’Uixó

La Vilavella, municipi de quasi 3.000 habitants a l'interior de Castelló, ha sigut desallotjada pel gran incendi forestal de la Vall d'Uixó i espera l'autorització per a tornar a les vivendes.

Onda alça totes les restriccions d’aigua després de l’incendi forestal

L’Ajuntament d’Onda ha informat que ja ha deixat sense efecte totes les restriccions d’ús d’aigua de la xarxa imposades pel recent incendi forestal, després de la nova valoració del Departament de Salut Pública de Castellón.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa ja 8.500 hectàrees i arriba als 72 km de perímetre

L’incendi forestal iniciat dissabte a la Vall d’Uixó ha cremat unes 8.500 hectàrees i té ja 72 quilòmetres de perímetre. S’ha alçat el confinament en quatre barris i este dimarts es decidirà si s’estén la mesura a la resta de zones afectades.

Apunyala l’home que va defensar la seua ex parella en un carrer d’Alacant

Un home de 54 anys ha sigut detingut a Alacant acusat d’intentar matar amb un ganivet l’home que havia defensat la seua ex parella hores abans.

Els afectats pels incendis de La Vall d’Uixó no hauran d’anar als jutjats si tenen dificultats

El TSJ de la Comunitat Valenciana ha acordat eximir fins al 29 de juliol les persones afectades per evacuacions i restriccions de mobilitat per l’incendi de La Vall d'Uixó de l’obligació d’acudir als jutjats si tenen dificultats per desplaçar-se.

El Valencia Basket incorpora Wildens Leveque i el cedix a l’Hestia Menorca

El Valencia Basket ha fitxat el pívot Wildens Leveque per tres temporades i l’ha cedit per a la pròxima campanya a l’Hestia Menorca de Primera FEB.