Jutgen a un exregidor de Calp per exhumar unes restes i enterrar a l’àvia d’un funcionari

Demà comença el judici contra un exregidor delegat de cementeris de l’Ajuntament de Calp i a un funcionari, cap de recursos humans del consistori, acusats d’ordenar l’exhumació de les restes mortals d’un nínxol, per a enterrar en el mateix a l’àvia del funcionari processat.

Els fets van ocórrer entre 2018 i 2019 quan l’edil va contactar amb l’empleada responsable de l’administració del cementiri per a informar-se sobre un dels nínxols, situat al costat de les restes mortals de l’avi del responsable de personal, en el qual el funcionari estaria interessat a enterrar a la seua àvia que estava malalta i respecte de la qual temien la seua defunció en els pròxims dies.

La dona li va dir que el nínxol en qüestió estava ocupat per un mort l’any 1973 que tenia dret a usar-ho a perpetuïtat, això és, durant 99 anys. Segons manté la Fiscalia, els dos processaments van pressionar a l’empleada perquè fes el necessari, fins i tot saltar-se la legalitat, per a aconseguir la concessió. La dona va reiterar la seua negativa per a buidar el nínxol i donar-l’hi a la família del processament.

El Ministeri Fiscal sosté que els encausats van redactar una provisió en la qual ordenaven l’exhumació i la reducció de les restes de l’ocupant del nínxol i el seu trasllat a la fossa comuna. D’esta manera, van buidar el nínxol per a, hores després, enterrar a la familiar morta del funcionari.

El Ministeri Públic afegeix que quan els fets van transcendir i van ser publicats pels mitjans de comunicació, l’exregidor va responsabilitzar a l’empleada del cementiri de la filtració i va començar a tractar-la d’una forma hostil i a amenaçar-la de acomiadar-la o degradar-la.

El Ministeri Fiscal sol·licita inicialment per a cadascun dels dos processaments una pena de 13 anys d’inhabilitació especial per a ocupació o càrrec públic per un delicte de prevaricació en concurs amb un delicte contra la memòria dels morts.

Per a l’edil demana a més un any de presó per un delicte d’assetjament laboral.

Últimes notícies

Noves eleccions al Col·legi de Farmacèutics de València el 4 d’octubre per irregularitats en el vot per correu

El Col·legi de Farmacèutics de València tornarà a votar el 4 d’octubre després d’anul·lar-se els comicis del 10 de maig per defectes en el vot per correu denunciats per dues candidatures.

Compromís porta a Fiscalia una possible filtració d’informació privilegiada a un diputat de Vox

Compromís ha presentat una denúncia davant la Inspecció de la Fiscalia per una possible filtració d’informació confidencial de la fiscal de Nules al síndic adjunt de Vox en Les Corts.

Un any i quatre mesos de presó per mossegar en la cella i les galtes a la seua exparella a Dénia

L’Audiència d’Alacant ha condemnat un home a un any i quatre mesos de presó i sis anys de tractament ambulatori per amenaçar de mort i mossegar en la cara la seua exparella a Dénia el 2021.

Un ampli dispositiu de 900 agents garantirà la seguretat del FIB a Benicàssim

La Guàrdia Civil ha organitzat un dispositiu de 900 efectius per al FIB, amb unitats especialitzades i controls de trànsit reforçats fins diumenge al migdia.

Vuit alcaldes i l’exalcaldessa de Paiporta hauran de declarar per la dana el mes d’octubre

El jutjat que investiga la gestió de la dana ha citat per a octubre vuit alcaldes de municipis afectats i l’exalcaldessa de Paiporta com a testimonis, dins d’una causa on també s’analitzen comunicacions oficials i missatges de WhatsApp.

València activa una nova agència municipal de lloguer amb preus un 20 % més baixos

L’Ajuntament de València posa en marxa una agència municipal de lloguer que garanteix el cobrament a propietaris, ofereix contractes de set anys i rebaixa els preus un 20 % respecte al mercat, enmig de les crítiques de l’oposició.

Identifiquen tres persones quan intentaven robar entre les restes de l’edifici ensorrat de Benetússer

La Policia Local de Benetússer ha identificat tres persones que pretenien robar entre els enderrocs de l’edifici col·lapsat i l’Ajuntament reforça la seguretat de la zona amb més tanques i possible vigilància privada.

Més de 16 milions en ajudes per a impulsar la pesca i l’aqüicultura sostenibles a la Comunitat

La Generalitat ha anunciat més de 16 milions d’euros en ajudes fins a 2029 per a fomentar la pesca i l’aqüicultura sostenibles i finançar campanyes de promoció dels productes pesquers i aqüícoles valencians.