Jutgen a un exregidor de Calp per exhumar unes restes i enterrar a l’àvia d’un funcionari

Demà comença el judici contra un exregidor delegat de cementeris de l’Ajuntament de Calp i a un funcionari, cap de recursos humans del consistori, acusats d’ordenar l’exhumació de les restes mortals d’un nínxol, per a enterrar en el mateix a l’àvia del funcionari processat.

Els fets van ocórrer entre 2018 i 2019 quan l’edil va contactar amb l’empleada responsable de l’administració del cementiri per a informar-se sobre un dels nínxols, situat al costat de les restes mortals de l’avi del responsable de personal, en el qual el funcionari estaria interessat a enterrar a la seua àvia que estava malalta i respecte de la qual temien la seua defunció en els pròxims dies.

La dona li va dir que el nínxol en qüestió estava ocupat per un mort l’any 1973 que tenia dret a usar-ho a perpetuïtat, això és, durant 99 anys. Segons manté la Fiscalia, els dos processaments van pressionar a l’empleada perquè fes el necessari, fins i tot saltar-se la legalitat, per a aconseguir la concessió. La dona va reiterar la seua negativa per a buidar el nínxol i donar-l’hi a la família del processament.

El Ministeri Fiscal sosté que els encausats van redactar una provisió en la qual ordenaven l’exhumació i la reducció de les restes de l’ocupant del nínxol i el seu trasllat a la fossa comuna. D’esta manera, van buidar el nínxol per a, hores després, enterrar a la familiar morta del funcionari.

El Ministeri Públic afegeix que quan els fets van transcendir i van ser publicats pels mitjans de comunicació, l’exregidor va responsabilitzar a l’empleada del cementiri de la filtració i va començar a tractar-la d’una forma hostil i a amenaçar-la de acomiadar-la o degradar-la.

El Ministeri Fiscal sol·licita inicialment per a cadascun dels dos processaments una pena de 13 anys d’inhabilitació especial per a ocupació o càrrec públic per un delicte de prevaricació en concurs amb un delicte contra la memòria dels morts.

Per a l’edil demana a més un any de presó per un delicte d’assetjament laboral.

Últimes notícies

L’assassí masclista d’Alacant continua ingressat i sota custòdia policial

L’home detingut per matar la seua dona i una filla i ferir greument una altra a la Cañada del Fenollar continua ingressat a l’hospital de Sant Joan d’Alacant sota custòdia policial, mentres el cas l’investiga l’EMUME de la Guàrdia Civil.

València tanca uns Gay Games històrics i passa el testic a Perth 2030

València ha posat punt final als Gay Games amb un acte a la Fonteta, on ha passat el testic a Perth, seu de l’edició de 2030, després d’una setmana amb més de 10.200 esportistes de 81 països.

Xabi López-Arostegui trenca el seu contracte i deixa el Valencia Basket després de cinc temporades

L’aler basc Xabi López-Arostegui ha acordat amb el Valencia Basket la rescissió del contracte fins a 2027 i se’n va del club després de cinc temporades i 253 partits.

Castelló reforça la seguretat a les platges amb un dron de socorrisme este estiu

Castelló ha activat des de l’1 de juliol un dron de socorrisme per a reforçar la vigilància i accelerar la resposta davant emergències en les platges durant els mesos de màxima afluència.

Mónica Oltra planteja un espai comú neutre a València per a una candidatura que “salve el poble”

Mónica Oltra, que serà ratificada dissabte com a candidata a l’alcaldia de València per a 2027, ha defensat crear un espai comú neutre sobre la base de Compromís per a articular una candidatura ampla que priorise la vida humana i l’accés a una vivenda digna i assequible.

El Sindicat d’Estudiants denuncia que l’edil de Vox Juanma Badenas ha irromput en la seua seu a València

El Sindicat d’Estudiants ha denunciat que el regidor de Vox a València Juanma Badenas ha entrat il·legalment al seu local cedit per l’Ajuntament, ha trencat el pany i ha registrat les instal·lacions. L’organització parla de violació de drets fonamentals i anuncia accions legals i mobilitzacions.

Comença la neteja dels baixos incendiats a València després de desallotjar 90 veïns

L’Ajuntament de València ha reallotjat esta nit una norantena de persones desallotjades per un incendi als baixos d’un edifici del carrer Picayo, mentre este dissabte han començat els treballs de neteja i reparació.

Nit tòrrida a Sagunt amb una mínima de 24,6 graus i pujades generalitzades

La passada matinada s’han registrat novament nits tòrrides a la Comunitat Valenciana, amb Sagunt al capdavant amb 24,6 graus de mínima i avisos per calor extrema a l’interior de la província de València.