Jutgen a un exregidor de Calp per exhumar unes restes i enterrar a l’àvia d’un funcionari

Demà comença el judici contra un exregidor delegat de cementeris de l’Ajuntament de Calp i a un funcionari, cap de recursos humans del consistori, acusats d’ordenar l’exhumació de les restes mortals d’un nínxol, per a enterrar en el mateix a l’àvia del funcionari processat.

Els fets van ocórrer entre 2018 i 2019 quan l’edil va contactar amb l’empleada responsable de l’administració del cementiri per a informar-se sobre un dels nínxols, situat al costat de les restes mortals de l’avi del responsable de personal, en el qual el funcionari estaria interessat a enterrar a la seua àvia que estava malalta i respecte de la qual temien la seua defunció en els pròxims dies.

La dona li va dir que el nínxol en qüestió estava ocupat per un mort l’any 1973 que tenia dret a usar-ho a perpetuïtat, això és, durant 99 anys. Segons manté la Fiscalia, els dos processaments van pressionar a l’empleada perquè fes el necessari, fins i tot saltar-se la legalitat, per a aconseguir la concessió. La dona va reiterar la seua negativa per a buidar el nínxol i donar-l’hi a la família del processament.

El Ministeri Fiscal sosté que els encausats van redactar una provisió en la qual ordenaven l’exhumació i la reducció de les restes de l’ocupant del nínxol i el seu trasllat a la fossa comuna. D’esta manera, van buidar el nínxol per a, hores després, enterrar a la familiar morta del funcionari.

El Ministeri Públic afegeix que quan els fets van transcendir i van ser publicats pels mitjans de comunicació, l’exregidor va responsabilitzar a l’empleada del cementiri de la filtració i va començar a tractar-la d’una forma hostil i a amenaçar-la de acomiadar-la o degradar-la.

El Ministeri Fiscal sol·licita inicialment per a cadascun dels dos processaments una pena de 13 anys d’inhabilitació especial per a ocupació o càrrec públic per un delicte de prevaricació en concurs amb un delicte contra la memòria dels morts.

Per a l’edil demana a més un any de presó per un delicte d’assetjament laboral.

Últimes notícies

Osasuna debuta en Lliga davant un Llevant que vol canviar la dinàmica

Osasuna inaugura la seua temporada en Lliga este dilluns a El Sadar davant un Llevant que necessita millorar la imatge oferida en el debut davant l’Espanyol.

Aemet activa més avisos per fortes pluges i tronades a Castelló i València

Aemet ha ampliat per a este diumenge l’avís groc per fortes pluges i tronades al sud de Castelló i al litoral de València, que se sumen a l’interior nord valencià.

Els veïns de Gátova tornen a casa però hauran de quedar-se confinats

Els veïns de Gátova desallotjats per l’incendi de Segorbe poden tornar a les seues vivendes, però han de mantindre’s confinats i consumir només aigua embotellada. El foc de la Serra Calderona ha quedat estabilitzat després d’haver cremat 631,82 hectàrees.

El Rototom tanca a Benicàssim amb 169.000 assistents de quasi 100 països

El Rototom Sunsplash de Benicàssim ha tancat la seua 31a edició amb 169.000 assistents de quasi 100 països i una forta aposta social i mediambiental. El festival ha anunciat que tornarà a Benicàssim en agost de 2027.

Guido Rodríguez reclama ambició i unió després dels primers pitos a Mestalla

Guido Rodríguez, migcampista del València i nou capità, demana unió i ambició entre club, plantilla i afició després de l’empat sense gols davant el Celta a Mestalla, que ha deixat els primers pitos de la grada.

Aemet activa l’avís groc per fortes tronades en l’interior nord de València esta vesprada

Aemet ha activat per a esta vesprada l’avís groc per pluges i tronades amb granís i ratxes de vent molt fortes en l’interior nord de València, mentre es mantenen avisos per precipitacions intenses a trams del litoral de Castelló i València.

Buñol prepara una Tomatina més inclusiva amb un nou pla d’accessibilitat

Buñol ultima els preparatius de la 79a Tomatina, que es viurà dimecres amb aforament complet i un nou pla '+ ACCESSIBLE' per a garantir l’acompanyament i la participació de persones amb discapacitat.

L’incendi de Segorbe queda estabilitzat després de cremar 630 hectàrees

L’incendi forestal iniciat dijous a Segorbe per un llamp ha quedat estabilitzat després de calcinar 630 hectàrees al Parc Natural de la Sierra Calderona. Un miler de veïns de Gàtova continuen desallotjats, encara que es preveu que puguen tornar prompte a les seues cases.