Jutgen a un exregidor de Calp per exhumar unes restes i enterrar a l’àvia d’un funcionari

Demà comença el judici contra un exregidor delegat de cementeris de l’Ajuntament de Calp i a un funcionari, cap de recursos humans del consistori, acusats d’ordenar l’exhumació de les restes mortals d’un nínxol, per a enterrar en el mateix a l’àvia del funcionari processat.

Els fets van ocórrer entre 2018 i 2019 quan l’edil va contactar amb l’empleada responsable de l’administració del cementiri per a informar-se sobre un dels nínxols, situat al costat de les restes mortals de l’avi del responsable de personal, en el qual el funcionari estaria interessat a enterrar a la seua àvia que estava malalta i respecte de la qual temien la seua defunció en els pròxims dies.

La dona li va dir que el nínxol en qüestió estava ocupat per un mort l’any 1973 que tenia dret a usar-ho a perpetuïtat, això és, durant 99 anys. Segons manté la Fiscalia, els dos processaments van pressionar a l’empleada perquè fes el necessari, fins i tot saltar-se la legalitat, per a aconseguir la concessió. La dona va reiterar la seua negativa per a buidar el nínxol i donar-l’hi a la família del processament.

El Ministeri Fiscal sosté que els encausats van redactar una provisió en la qual ordenaven l’exhumació i la reducció de les restes de l’ocupant del nínxol i el seu trasllat a la fossa comuna. D’esta manera, van buidar el nínxol per a, hores després, enterrar a la familiar morta del funcionari.

El Ministeri Públic afegeix que quan els fets van transcendir i van ser publicats pels mitjans de comunicació, l’exregidor va responsabilitzar a l’empleada del cementiri de la filtració i va començar a tractar-la d’una forma hostil i a amenaçar-la de acomiadar-la o degradar-la.

El Ministeri Fiscal sol·licita inicialment per a cadascun dels dos processaments una pena de 13 anys d’inhabilitació especial per a ocupació o càrrec públic per un delicte de prevaricació en concurs amb un delicte contra la memòria dels morts.

Per a l’edil demana a més un any de presó per un delicte d’assetjament laboral.

Últimes notícies

El PP desvincula el cas González-Amador del Govern de la Comunitat de Madrid

Miguel Tellado ha defensat que la investigació sobre Alberto González-Amador és una qüestió privada i no implica cap administració, i ha aprofitat per atacar Pedro Sánchez i els casos de corrupció que afecten el Govern central.

La vaga de metges deixa més de 404.000 actes mèdics suspesos a la Comunitat Valenciana

Les jornades de vaga de metges i facultatius des de desembre han provocat la suspensió de més de 4.000 operacions i unes 340.000 consultes i proves a Hospitalària i Primària. CESM CV fa una pausa en estiu però adverteix que reprendrà les mobilitzacions en tardor si no hi ha acords ferms.

Dos menors armats irrompen en l’institut de Foios i ferixen una alumna de 13 anys

Dos menors de la localitat veïna d’Albalat dels Sorells han accedit armats a l’institut de Foios amb un matxet i un bat de beisbol i han ferit lleument una alumna de 13 anys. Un dels menors ha quedat detingut i l’altre, inimputable en tindre menys de 14 anys, ha sigut entregat als seus pares.

Educació i sindicats docents es tornaran a reunir el 23 de juny per la bretxa salarial

Educació i els sindicats de docents es veuran el 23 de juny en una nova mesa sectorial per a negociar la proposta sobre bretxa salarial, un dels punts més conflictius del mes de vaga indefinida.

A disposició judicial per agressió sexual l’home amb un cadàver dins la nevera a Castelló

L’home detingut després de trobar-se el cadàver d’un home dins d’una nevera en un pis de Castelló ha passat a disposició del jutjat de Violència sobre la Dona 2, arran de la denúncia per agressió sexual presentada per la seua assistenta.

La primera mascletà del concurs de Fogueres a Alacant queda fora per no arribar al temps mínim

La mascletà de Pirotecnia Crespo, dAlzira, que ha obert el concurs oficial de Fogueres a Alacant, ha sigut descalificada per quedar-se per davall dels 5 minuts exigits.

Milers de persones ompliran València en l’Orgull LGTBIAQ+ per defensar drets davant PP i Vox

Lambda ha convocat per a este dissabte la manifestació de l’Orgull LGTBIAQ+ 2026 al centre de València, amb el lema ‘Pels teus drets, ACTUA!’, per defensar drets que consideren amenaçats per PP i Vox i denunciar problemes de seguretat i accessibilitat en el recorregut.

Nova marxa a Paiporta contra Mazón per la gestió de la DANA del 2024

Entitats socials i associacions de víctimes han convocat el 28 de juny una nova manifestació a Paiporta, considerada zona zero de la DANA del 29 d’octubre de 2024, per a exigir responsabilitats a Carlos Mazón.