Jutgen a un exregidor de Calp per exhumar unes restes i enterrar a l’àvia d’un funcionari

Demà comença el judici contra un exregidor delegat de cementeris de l’Ajuntament de Calp i a un funcionari, cap de recursos humans del consistori, acusats d’ordenar l’exhumació de les restes mortals d’un nínxol, per a enterrar en el mateix a l’àvia del funcionari processat.

Els fets van ocórrer entre 2018 i 2019 quan l’edil va contactar amb l’empleada responsable de l’administració del cementiri per a informar-se sobre un dels nínxols, situat al costat de les restes mortals de l’avi del responsable de personal, en el qual el funcionari estaria interessat a enterrar a la seua àvia que estava malalta i respecte de la qual temien la seua defunció en els pròxims dies.

La dona li va dir que el nínxol en qüestió estava ocupat per un mort l’any 1973 que tenia dret a usar-ho a perpetuïtat, això és, durant 99 anys. Segons manté la Fiscalia, els dos processaments van pressionar a l’empleada perquè fes el necessari, fins i tot saltar-se la legalitat, per a aconseguir la concessió. La dona va reiterar la seua negativa per a buidar el nínxol i donar-l’hi a la família del processament.

El Ministeri Fiscal sosté que els encausats van redactar una provisió en la qual ordenaven l’exhumació i la reducció de les restes de l’ocupant del nínxol i el seu trasllat a la fossa comuna. D’esta manera, van buidar el nínxol per a, hores després, enterrar a la familiar morta del funcionari.

El Ministeri Públic afegeix que quan els fets van transcendir i van ser publicats pels mitjans de comunicació, l’exregidor va responsabilitzar a l’empleada del cementiri de la filtració i va començar a tractar-la d’una forma hostil i a amenaçar-la de acomiadar-la o degradar-la.

El Ministeri Fiscal sol·licita inicialment per a cadascun dels dos processaments una pena de 13 anys d’inhabilitació especial per a ocupació o càrrec públic per un delicte de prevaricació en concurs amb un delicte contra la memòria dels morts.

Per a l’edil demana a més un any de presó per un delicte d’assetjament laboral.

Anuncios

Últimes notícies

El Consell destina 14,7 milions al manteniment de depuradores a Castelló

El Consell ha autoritzat la EPSAR un contracte de 14,7 milions per a garantir el manteniment i la continuïtat dels sistemes de sanejament i depuració d'aigües residuals en diversos municipis de Castelló.

El Consell fixa com es triarà la llengua base en l’admissió escolar de 2026-2027

El Consell ha ratificat l'informe que regula l'admissió de l'alumnat i l'elecció o canvi de llengua base per al curs 2026-2027, donant preferència a les famílies que ja estan escolaritzades en el mateix centre.

Juí a Alacant a un home acusat de forçar a una dona a consumir drogues i agredir-la sexualment

La Fiscalia demana 12 anys i tres mesos de presó per a un home acusat d'amenaçar a una dona amb una arma i obligar-la a consumir drogues abans d'agredir-la sexualment en una casa de camp de Novelda en 2019.

Educació fixa que tot el professorat de 2n de Batxillerat siga servici mínim en la vaga

Educació proposa que tot el professorat de 2n de Batxillerat siga considerat servici mínim en la vaga indefinida des de l'11 de maig per a assegurar les avaluacions i l'accés a la EBAU.

Les matriculacions de turismes cauen un 15,7% a l’abril en la Comunitat Valenciana enfront de l’avanç nacional

Les matriculacions de turismes i tot terrenys baixen un 15,7% a l'abril en la Comunitat Valenciana, mentres el mercat espanyol creix un 7,8%, impulsat pels vehicles electrificats.

La Comunitat Valenciana duplica les morts en carretera a l’abril fins a deu conductors morts

Deu conductors van morir en les carreteres de la Comunitat Valenciana a l'abril, sis més que en 2025, la qual cosa la situa com la regió amb major increment de sinistres mortals a Espanya.

La Generalitat accelera 117 vivendes protegides a Benidorm amb lloguer per davall del mercat

La Generalitat construïx 117 vivendes protegides a Benidorm dins del Pla Viu, destinades a lloguer assequible sobre sòl públic i amb prioritat per a jóvens i persones amb discapacitat.

Pérez Llorca reforça la integració de les arts a les aules com a via d’inclusió de l’alumnat

Juanfran Pérez Llorca destaca el programa Innov@arts i el seu projecte Innova@cant com a exemple de com la música i les arts impulsen creativitat, inclusió i desenrotllament integral de l'alumnat.