La Comunitat Valenciana destaca amb 99.000 ocupats en logística, concentrant un 11,4% del mercat espanyol

VALÈNCIA, 25 (EUROPA PRESS)

Segons l’informe elaborat per Randstad Research, la Comunitat Valenciana compta amb un total de 99.000 ocupats en logística, la qual cosa representa un 11,4% del mercat laboral espanyol en este sector. Aquesta xifra la posiciona com una de les regions més destacades en matèria d’ocupació logística, només per darrere de Catalunya, Comunitat de Madrid i Andalusia.

Anant més en profunditat, el sector logístic a la Comunitat Valenciana es divideix en diversos subgrups. El transport de mercaderies és el més rellevant, amb 56.300 empleats (un 13,1% del mercat espanyol). Segueix en importància l’emmagatzematge i les activitats annexes al transport, que compten amb 26.000 persones (un 8,9% del total), i les activitats postals i de correus, amb 16.600 treballadors, representant un 11,4% respecte al total espanyol.

En termes de pes en l’ocupació, la Comunitat Valenciana es posiciona com la quarta comunitat d’Espanya, amb un 4,2% dels seus treballadors ocupant-se en el sector logístic, superant així la mitjana nacional que és del 4%.

En el conjunt del país, l’ocupació del sector logístic continua creixent, amb quasi 900.000 empleats a finals del quart trimestre de 2024, la qual cosa representa un creixement interanual del 4,3%. La majoria dels ocupats en este sector són hòmens, amb 681.000 persones, és a dir, gairebé 3,5 vegades més que les dones.

Tanmateix, el sector s’enfronta a un dels seus principals reptes: el relleu generacional. Des del quart trimestre del 2020, el grup més nombrós d’ocupats ha evolucionat, passant el de 35 a 44 anys a ser superat pel de 45 a 54 anys.

Últimes notícies

Villar defensa que el govern del PP a Alacant ha sigut transparent amb el cas de Les Naus

El vicealcalde d’Alacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha facilitat tota la documentació sobre la promoció de Les Naus i rebutja les crítiques de falta de transparència, comparant la gestió amb el cas obert a l’Ajuntament d’Alcoi.

Villar defensa que l’Ajuntament d’Alacant ha sigut transparent en el cas de Les Naus

El vicealcalde d’Alacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha oferit tota la informació en temps real sobre la investigació de les vivendes públiques de Les Naus i retreta a l’esquerra les seues crítiques, comparant el cas amb l’Ajuntament d’Alcoi.

Villar defensa la gestió del PP en Les Naus i nega falta de transparència a Alacant

El vicealcalde d'Alacant, Manuel Villar, ha defensat que el govern del PP està col·laborant i sent transparent en la comissió que investiga possibles irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques de la promoció Les Naus a la Platja de Sant Joan, i ha comparat esta situació amb el cas d'Alcoi.

Villar defensa la transparència del govern del PP en la investigació de Les Naus a la Platja de San Juan

El vicealcalde dAlacant, Manuel Villar (PP), ha assegurat que el govern local està col·laborant amb total transparència en la comissió que investiga possibles irregularitats en lajornament de vivendes públiques de la promoció Les Naus a la Platja de San Juan, i ha comparat aquesta actitud amb el cas dalcoi.

Quatre excaps d’ETA es neguen a declarar pels atemptats de Santa Pola i Madrid

Quatre antics dirigents d’ETA s’han acollit al dret a no declarar davant l’Audiència Nacional per la seua presumpta responsabilitat en l’atemptat contra la caserna de la Guàrdia Civil de Santa Pola en 2002 i per l’assassinat del tinent coronel Pedro Antonio Blanco en 2000 a Madrid.

Avantatge de pista per al Valencia Basket davant un Joventut sense pressió en les semifinals de la Liga Endesa

Valencia Basket i Asisa Joventut obrin este dimecres al Roig Arena una semifinal de la Liga Endesa marcada per l’avantatge de pista taronja i el paper decisiu de Ricky Rubio. Pedro Martínez avisa del gran moment de forma de la Penya i afirma que l’eliminatòria està al 50%.

El Valencia Basket busca colpejar primer en la semifinal davant un Joventut sense pressió

El Valencia Basket arriba a la semifinal de la Lliga Endesa amb avantatge de pista i el paper de favorit davant un Asisa Joventut sense pressió, impulsat pel gran moment de Ricky Rubio i amb un Pedro Martínez que alerta del potencial verd-i-negre.

La falta de personal i de suport psicològic en residències de majors colpeja més les nits i els festius

Un estudi de l OCU assenyala que moltes residències de majors funcionen amb poc personal, especialment de nit i en festius, i que més d un terç dels residents no rep atenció psicològica setmanal.