La Comunitat Valenciana destaca amb 99.000 ocupats en logística, concentrant un 11,4% del mercat espanyol

VALÈNCIA, 25 (EUROPA PRESS)

Segons l’informe elaborat per Randstad Research, la Comunitat Valenciana compta amb un total de 99.000 ocupats en logística, la qual cosa representa un 11,4% del mercat laboral espanyol en este sector. Aquesta xifra la posiciona com una de les regions més destacades en matèria d’ocupació logística, només per darrere de Catalunya, Comunitat de Madrid i Andalusia.

Anant més en profunditat, el sector logístic a la Comunitat Valenciana es divideix en diversos subgrups. El transport de mercaderies és el més rellevant, amb 56.300 empleats (un 13,1% del mercat espanyol). Segueix en importància l’emmagatzematge i les activitats annexes al transport, que compten amb 26.000 persones (un 8,9% del total), i les activitats postals i de correus, amb 16.600 treballadors, representant un 11,4% respecte al total espanyol.

En termes de pes en l’ocupació, la Comunitat Valenciana es posiciona com la quarta comunitat d’Espanya, amb un 4,2% dels seus treballadors ocupant-se en el sector logístic, superant així la mitjana nacional que és del 4%.

En el conjunt del país, l’ocupació del sector logístic continua creixent, amb quasi 900.000 empleats a finals del quart trimestre de 2024, la qual cosa representa un creixement interanual del 4,3%. La majoria dels ocupats en este sector són hòmens, amb 681.000 persones, és a dir, gairebé 3,5 vegades més que les dones.

Tanmateix, el sector s’enfronta a un dels seus principals reptes: el relleu generacional. Des del quart trimestre del 2020, el grup més nombrós d’ocupats ha evolucionat, passant el de 35 a 44 anys a ser superat pel de 45 a 54 anys.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

CLABE reunix 200 editors i directius de mitjans en un congrés clau sobre intel·ligència artificial i espanyol digital

La cita celebrada en La Rioja reforça el debat sobre el futur del periodisme, els drets d’autor i els nous models de negoci en l’ecosistema mediàtic

Mazón recorre la negativa al fet que l’Audiència revise documents clau de la DANA

La defensa de Carlos Mazón recorre la decisió del jutjat de Catarroja que rebutja enviar a l'Audiència Provincial documents concrets del cas de la DANA i denuncia indefensió.

Alacant obri la negociació per a continuar sent port d’eixida de The Ocean Race més enllà de 2027

L'alcalde d'Alacant confirma que ja s'han iniciat les negociacions per a mantindre a la ciutat com a port d'eixida de The Ocean Race després de 2027, secundat per Generalitat i Diputació, i destaca l'impacte econòmic i d'innovació de l'esdeveniment.

Puig reivindica a la universitat enfront de la cultura fake i el negacionismo

Ximo Puig defén en l'UJI el paper de la universitat i de l'educació humanista com a barrera davant la cultura fake, les faules i l'auge del negacionismo.

Mallorca i València es juguen un respir clau en la lluita per la permanència

Mallorca i València obrin la jornada 33 de LaLiga EA Sports en un dol directe per la permanència. Els dos equips busquen un triomf que els done aire i els permeta posar terra pel mig amb el descens.

Corberán reafirma la seua confiança en la plantilla del València malgrat la falta de punts

Carlos Corberán defén la implicació de la plantilla del València abans de visitar al Mallorca, admet que l'equip hauria de portar més punts i assumix la lluita per la permanència.

Calor i estabilitat per a arrancar la setmana en la Comunitat Valenciana, amb tempestes aïllades a l’interior

La penúltima setmana d'abril comença en la Comunitat Valenciana amb temperatures per damunt dels 25 graus, ambient estable i risc de ruixats vespertins amb tempesta a l'interior nord.

Pérez Llorca critica la regularització de migrants i veu un clar interés electoral

Juanfran Pérez Llorca sosté que la regularització massiva de migrants no està ben organitzada i la vincula a fins electorals, mentres aborda també polèmiques locals a Alacant.