8.8 C
València
Dissabte, 21 febrer, 2026

La Comunitat Valenciana destaca amb 99.000 ocupats en logística, concentrant un 11,4% del mercat espanyol

VALÈNCIA, 25 (EUROPA PRESS)

Segons l’informe elaborat per Randstad Research, la Comunitat Valenciana compta amb un total de 99.000 ocupats en logística, la qual cosa representa un 11,4% del mercat laboral espanyol en este sector. Aquesta xifra la posiciona com una de les regions més destacades en matèria d’ocupació logística, només per darrere de Catalunya, Comunitat de Madrid i Andalusia.

Anant més en profunditat, el sector logístic a la Comunitat Valenciana es divideix en diversos subgrups. El transport de mercaderies és el més rellevant, amb 56.300 empleats (un 13,1% del mercat espanyol). Segueix en importància l’emmagatzematge i les activitats annexes al transport, que compten amb 26.000 persones (un 8,9% del total), i les activitats postals i de correus, amb 16.600 treballadors, representant un 11,4% respecte al total espanyol.

En termes de pes en l’ocupació, la Comunitat Valenciana es posiciona com la quarta comunitat d’Espanya, amb un 4,2% dels seus treballadors ocupant-se en el sector logístic, superant així la mitjana nacional que és del 4%.

En el conjunt del país, l’ocupació del sector logístic continua creixent, amb quasi 900.000 empleats a finals del quart trimestre de 2024, la qual cosa representa un creixement interanual del 4,3%. La majoria dels ocupats en este sector són hòmens, amb 681.000 persones, és a dir, gairebé 3,5 vegades més que les dones.

Tanmateix, el sector s’enfronta a un dels seus principals reptes: el relleu generacional. Des del quart trimestre del 2020, el grup més nombrós d’ocupats ha evolucionat, passant el de 35 a 44 anys a ser superat pel de 45 a 54 anys.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Relleva, la primera incubadora d’agricultors cooperativistes

Anecoop impulsa Relleva, un programa pioner que professionalitza a jóvens agricultors en cooperatives valencianes amb plans de negoci, mentoria i comunitat. Tres històries mostren que del camp es pot viure amb gestió i visió empresarial.

L’edat més comuna a Espanya és 49 anys i es repetix en la Comunitat Valenciana

L'INE situa en 49 anys l'edat més repetida a Espanya i en 12 comunitats, inclosa la Comunitat Valenciana. En àrees despoblades la moda escala fins a 61 anys.

Dissabte solejat i poc vent en la Comunitat Valenciana

El cel estarà buidat este dissabte, amb algun interval de núvols baixos en el sud d'Alacant a primeres hores i vent fluix amb brises a la vesprada. Les màximes pujaran a l'interior nord de Castelló, baixaran lleugerament en el litoral i es mantindran en la resta.

Pascual va revelar que van decidir al matí que Punter jugara i va negar una estratègia

El tècnic del Barcelona va explicar que la participació de Kevin Punter es va tancar el mateix matí de l'encreuament de quarts davant UCAM Murcia i va rebutjar que fora una maniobra. Va defendre que van seguir el pla mèdic i va valorar un dol igualat resolt en l'últim quart.

Situat Alonso: Ens exigim el màxim, els quasi no valen de res

El tècnic del UCAM Murcia es va mostrar orgullós del nivell oferit davant el Barcelona, però va recalcar que el quasi no prou i que l'equip ha d'aprendre a tancar els finals.

Laprovittola avisa: per a guanyar al UCAM cal fer dobles i triples esforços

El base del Barcelona va subratllar l'exigència per a doblegar al UCAM Murcia en els quarts de final de la Copa del Rei a València i va destacar l'aportació de tot l'equip.

91-85: Kevin Punter reapareix i guia al Barcelona a semifinals davant un UCAM Murcia que va fregar la sorpresa

Kevin Punter va reaparéixer amb 20 punts en 20 minutos i va canviar un partit que el UCAM Murcia tenia encarrilat. El Barcelona va guanyar 91-85 i es mesurarà al Baskonia.

L’Athletic pren impuls amb un 2-1 a l’Elx i un doblet de Guruzeta

L'Athletic ha vençut 2-1 a l'Elx en San Mamés amb dos gols de Guruzeta, el segon de penal en el 89 després de revisió del VAR. És la tercera victòria seguida de l'equip bilbaí i l'Elx seguix sense guanyar en 2026.