La Comunitat Valenciana destaca amb 99.000 ocupats en logística, concentrant un 11,4% del mercat espanyol

VALÈNCIA, 25 (EUROPA PRESS)

Segons l’informe elaborat per Randstad Research, la Comunitat Valenciana compta amb un total de 99.000 ocupats en logística, la qual cosa representa un 11,4% del mercat laboral espanyol en este sector. Aquesta xifra la posiciona com una de les regions més destacades en matèria d’ocupació logística, només per darrere de Catalunya, Comunitat de Madrid i Andalusia.

Anant més en profunditat, el sector logístic a la Comunitat Valenciana es divideix en diversos subgrups. El transport de mercaderies és el més rellevant, amb 56.300 empleats (un 13,1% del mercat espanyol). Segueix en importància l’emmagatzematge i les activitats annexes al transport, que compten amb 26.000 persones (un 8,9% del total), i les activitats postals i de correus, amb 16.600 treballadors, representant un 11,4% respecte al total espanyol.

En termes de pes en l’ocupació, la Comunitat Valenciana es posiciona com la quarta comunitat d’Espanya, amb un 4,2% dels seus treballadors ocupant-se en el sector logístic, superant així la mitjana nacional que és del 4%.

En el conjunt del país, l’ocupació del sector logístic continua creixent, amb quasi 900.000 empleats a finals del quart trimestre de 2024, la qual cosa representa un creixement interanual del 4,3%. La majoria dels ocupats en este sector són hòmens, amb 681.000 persones, és a dir, gairebé 3,5 vegades més que les dones.

Tanmateix, el sector s’enfronta a un dels seus principals reptes: el relleu generacional. Des del quart trimestre del 2020, el grup més nombrós d’ocupats ha evolucionat, passant el de 35 a 44 anys a ser superat pel de 45 a 54 anys.

Últimes notícies

Detingut per agredir la seua parella en un càmping de Guardamar i fugir amb furgoneta

Un home de 25 anys ha sigut detingut després d'agredir la seua parella en un càmping de Guardamar del Segura i fugir amb una furgoneta. La víctima ha sigut atesa i ja ha rebut l'alta mèdica en no ser greus les lesions.

El quintet valencià Spanish Brass tocarà l’himne d’Espanya en la final del Mundial

El quintet de metalls valencià Spanish Brass ha sigut triat per interpretar este diumenge l’himne nacional en la final del Mundial de futbol entre Espanya i Argentina a Nova York.

Torrevieja es convertix en l’epicentre mundial de les habaneres amb 700 coralistes de 13 països

Torrevieja acull fins al 25 de juliol el 72é Certamen Coral Internacional d’Habaneras i Polifonia, amb més de 700 cantors de 13 països i quasi 50.000 euros en premis. La gala inaugural s’ha avançat al migdia per no coincidir amb la final del Mundial de futbol entre Espanya i Argentina.

Rescatats a Xàbia dos adults i dos menors arrossegats mar endins amb caiac

Dos adults i dos menors que no podien tornar a la costa en caiac han sigut rescatats per Salvament Marítim a Xàbia després de ser arrossegats mar endins per la corrent.

El FIB de 2027 ja té dates i posa a la venda els primers abonaments este dimarts

El Festival Internacional de Benicàssim celebrarà la seua 31a edició del 15 al 17 de juliol de 2027 i llançarà este dimarts 3.000 primers abonaments promocionals.

Nit rècord de calor a Castelló de la Plana amb 27,2 graus, la més càlida en 115 anys

Castelló de la Plana ha viscut la nit més càlida des de 1911, amb 27,2 graus de mínima i una humitat molt alta, en una nova nit tòrrida a la Comunitat Valenciana a les portes d’una altra ona de calor.

Formació obligatòria en emergències i nou Fons de Resiliència proposats pel PSPV

El PSPV ha registrat en Les Corts una Proposició de Llei per a garantir formació obligatòria en emergències a tota la ciutadania i crear un Fons Valencià de Resiliència dotat amb el 2 % del pressupost autonòmic en protecció civil.

Temperatures de fins a 39 °C encenen l’avís taronja en el nord de València i el sud d’Alacant

Aemet ha activat hui l’avís taronja per calor extrema a l’interior nord de València i el litoral sud d’Alacant, amb màximes de fins a 39 graus.