La Comunitat Valenciana destaca amb 99.000 ocupats en logística, concentrant un 11,4% del mercat espanyol

VALÈNCIA, 25 (EUROPA PRESS)

Segons l’informe elaborat per Randstad Research, la Comunitat Valenciana compta amb un total de 99.000 ocupats en logística, la qual cosa representa un 11,4% del mercat laboral espanyol en este sector. Aquesta xifra la posiciona com una de les regions més destacades en matèria d’ocupació logística, només per darrere de Catalunya, Comunitat de Madrid i Andalusia.

Anant més en profunditat, el sector logístic a la Comunitat Valenciana es divideix en diversos subgrups. El transport de mercaderies és el més rellevant, amb 56.300 empleats (un 13,1% del mercat espanyol). Segueix en importància l’emmagatzematge i les activitats annexes al transport, que compten amb 26.000 persones (un 8,9% del total), i les activitats postals i de correus, amb 16.600 treballadors, representant un 11,4% respecte al total espanyol.

En termes de pes en l’ocupació, la Comunitat Valenciana es posiciona com la quarta comunitat d’Espanya, amb un 4,2% dels seus treballadors ocupant-se en el sector logístic, superant així la mitjana nacional que és del 4%.

En el conjunt del país, l’ocupació del sector logístic continua creixent, amb quasi 900.000 empleats a finals del quart trimestre de 2024, la qual cosa representa un creixement interanual del 4,3%. La majoria dels ocupats en este sector són hòmens, amb 681.000 persones, és a dir, gairebé 3,5 vegades més que les dones.

Tanmateix, el sector s’enfronta a un dels seus principals reptes: el relleu generacional. Des del quart trimestre del 2020, el grup més nombrós d’ocupats ha evolucionat, passant el de 35 a 44 anys a ser superat pel de 45 a 54 anys.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Gerard Moreno demana calma després de la derrota del Vila-real a Girona

Gerard Moreno assumix el mal partit del Vila-real a Girona, però reclama calma i recorda que l'equip continua tercer i depén de si mateix per a la Champions.

El Girona tomba al Vila-real i s’acosta a la salvació amb un autogol decisiu

El Girona s'imposa per la mínima al Vila-real en Montilivi gràcies a un autogol de Pau Navarro i s'allunya del descens mentres compromet la lluita groga per la tercera plaça.

Quinze quilòmetres de retenció en l’A-3 a Requena en el retorn de Setmana Santa

La volta de les vacacions de Setmana Santa i Pasqua provoca fins a quinze quilòmetres de circulació lenta en l'A-3 a l'altura de Requena i complicacions en altres vies de la Comunitat Valenciana.

Atzeneta del Maestrat registra la temperatura màxima del Dilluns de Pasqua amb 23,7 graus

Atzeneta del Maestrat ha liderat les temperatures diürnes del Dilluns de Pasqua en la Comunitat Valenciana amb 23,7 graus, per davant de Xàtiva i Carcaixent. Les capitals de província s'han quedat entorn dels 20 graus i el dimarts s'esperen pocs canvis.

La Gladiadora de The VicBros s’imposa en The Champions Burger de la Platja de Sant Joan

L'hamburguesa La Gladiadora, del local alacantí The VicBros Burger, s'alça amb la victòria en The Champions Burger de la Platja de Sant Joan i encadena el seu tercer triomf parcial després de Múrcia i Sevilla.

La Generalitat arranca les obres de la nova depuradora de Parc Sagunt II

La Generalitat ha iniciat els treballs de desbrossament i excavació per a construir la nova depuradora de Parc Sagunt II, una infraestructura clau que donarà servici a l'àrea industrial i a diversos municipis de l'entorn.

L’Albufera marca rècord d’aus aquàtiques després de la dana amb 132.000 exemplars de 78 espècies

El cens hivernal al Parc Natural de L'Albufera aconseguix prop de 132.000 aus aquàtiques de 78 espècies, un 52,5% més que en 2025, i marca un màxim històric després de la dana de 2024.

El científic de la UPV Jaime Gómez-Hernández, primer espanyol premiat per InterPore per la seua carrera en mitjans porosos

L'investigador de la UPV Jaime Gómez-Hernández es convertix en el primer científic espanyol a rebre la Medalla InterPore a la Trajectòria Professional per la seua contribució internacional a l'estudi dels mitjans porosos i la hidrogeologia.