La Comunitat Valenciana iguala a la mitjana espanyola en nivell d’anglès, segons EF

Espanya ocupa la posició número 36 del món quant a domini d’anglès, un lloc menys respecte a l’any anterior

MADRID/SANTANDER, 14 (EUROPA PRESS)

La Comunitat Valenciana iguala a la mitjana espanyola en nivell d’anglès amb 538 punts, segons reflectix l’informe anual de nivell d’anglès en adults d’Education First (EF), que arreplega els resultats dels test realitzats a 2,1 milions de persones no natives d’anglès de 116 països i regions.

Galícia, amb 564 punts, i Madrid, amb 551 punts, són les comunitats autònomes amb millor nivell d’anglès a Espanya, situant-se únicament estes dos autonomies en la franja de nivell alt de coneixement.

Astúries, Catalunya, el País Basc, Navarra i Aragó, encara que pertanyen a la franja intermèdia de coneixement d’anglès, compten amb una puntuació per sobre de la mitjana del país (538 punts) amb 548, 546, 545, 545 i 543 punts, respectivament.

La comunitat autònoma que pitjor posició obté, per contra, és Extremadura, amb 501 punts, per la qual cosa pertany a la franja de nivell intermedi de coneixement d’anglès. Les següents comunitats que pitjor posició obtenen són La Rioja, amb 512 punts; Castella-la Manxa, amb 526 punts, Murcia, amb 526 punts, Illes Balears, amb 526 punts, totes elles situades també en la franja mitjana de nivell de coneixement.

La resta de les comunitats, que també se situen en la franja de nivell intermedi de coneixement són Illes Canàries, Andalusia, Cantàbria i Castella i Lleó, totes elles per baix del nivell de la mitjana espanyola.

CLASSIFICACIÓ PER CIUTATS

Quant a les ciutats, Vigo es troba en primera posició, amb una puntuació de 585, i li seguixen Gijón i Saragossa que, amb 575 i 565 punts, es troben en segona i tercera posició. A estes quatre, els seguixen Barcelona, Vàlencia, Madrid i Màlaga, totes elles per damunt de la mitjana nacional i en la franja alta de competència.

Les que pitjor puntuació obtenen, començant per la cua, són Tarragona, amb 517 punts; Murcia, amb 523 punts, Salamanca, amb 531 punts, i Burgos, amb 537 punts, en la franja mitjana de competència i sent les úniques quatre ciutats que se situen per baix de la mitjana espanyola.

Els seguixen Valladolid, Sevilla, Las Palmas de Gran Canària, Granada, Alacant, Santa Cruz de Tenerife i Bilbao, situades en el nivell intermedi de la franja, però amb puntuacions superiors a la mitjana d’Espanya.

L’estudi destaca que cap regió ni ciutat espanyola obté la classificació ‘Molt Alt’ quant al domini de l’idioma, com sí succeïx en altres països europeus com a Països Baixos, Alemanya o Portugal.

Segons dades d’este informe, Espanya ocupa la posició número 36 del món quant a domini d’anglès. Així, obté una puntuació EF EPI de 538, la qual cosa la classifica amb un nivell ‘Mitjà’ d’este idioma.

Si es fa una comparació amb anys anteriors, en este 2024, Espanya ha perdut una posició respecte l’últim any: el 2023 ocupava la posició número 35 del món en domini de l’anglès.

A Espanya, el nivell d’anglès seguix disminuint en algunes franges d’edat. En la franja d’edat de 18-20 anys, el nivell ha empitjorat passant d’una puntuació de 514 en el 2023 a 509 enguany, mantenint-se en nivell ‘Mitjà’.

Succeïx una cosa similar en la franja 31-40 anys, en la qual el nivell d’anglès també ha empitjorat, passant de 561 a 557 punts, i mantenint-se en el nivell ‘Alt’.

Una altra franja d’edat que ha disminuït lleugerament la seua puntuació quant a nivell d’anglès és la de 41+ anys que, mantenint-se en el nivell mitjà, ha passat de 532 a 531 punts.

Finalment, la franja d’edat de 26-30 anys es manté estable en el nivell ‘Alt’, amb 563 punts, mentre que la franja d’edat de 21-25 anys ha augmentat lleugerament el seu nivell, categoritzat com a ‘Alt’, passant de 551 a 552 punts.

A Espanya, la bretxa de gènere seguix la mateixa tendència que en els últims cinc anys (des de 2019), és a dir, el nivell d’anglès dels homes es manté lleugerament per damunt que el de les dones. En este 2024, tots dos gèneres han millorat lleugerament el seu nivell d’anglès, de 542 a 543 punts en els homes, i de 528 punts a 534 en el cas de les dones, mantenint-se tots dos en un nivell ‘Moderat’.

Les regions d’Espanya que tenen un domini de l’anglès categoritzat com a ‘Alt’ en este 2024 són Galícia i Madrid. Per ciutats, les que han obtingut una categorització ‘Alta’ del domini de l’idioma són Vigo, Gijón, Zaragoza, La Corunya, Barcelona, València, Madrid i Màlaga, en este ordre.

Últimes notícies

Un restaurant de Mèxic guanya el 65 Concurs Internacional de paella de Sueca

El restaurant Burguettos, d’Apizaco-Tlaxcala (Mèxic), s’ha imposat en el 65 Concurs Internacional de Paella Valenciana de Sueca davant 40 equips de tot el món. Locals de Sevilla, Llombai, Balears, la Comunitat Valenciana, Sueca i Estats Units completen el quadre de guanyadors.

Luís Castro destaca la reacció del Llevant tot i el 2-4 contra el Barça

L’entrenador del Llevant, Luís Castro, ha elogiat el seu equip malgrat la derrota per 2-4 contra el Barcelona, subratllant la identitat i l’ambició competitiva mostrades, fins i tot amb tres gols de desavantatge.

El Barça patix però derrota un gran Levante i manté el ple en LALIGA

El FC Barcelona ha guanyat 2-4 al camp del Levante UD en un partit boig al Ciutat de València i continua invicte amb cinc triomfs en cinc jornades. Els granotes han arribat a igualar un 0-3 en contra abans que Adeyemi certificara el triomf blaugrana en l'afegit.

Iñigo Pérez confia en el treball del Vila-real malgrat la mala ratxa

Iñigo Pérez assegura que el Vila-real està en el camí correcte malgrat no haver guanyat encara i preveu un duel obert davant el Betis en LaLiga EA Sports.

El Barça patix però remunta davant un Llevant combatiu i manté la ratxa immaculada

El FC Barcelona ha guanyat 2-4 al Llevant UD al Ciutat de València, en un partit sofrit malgrat arribar a manar de tres gols, i continua invicte en LaLiga EA Sports.

Detingut a Castelló amb quasi 43 quilos de marihuana al cotxe

La Policia Local de Castelló ha detingut un jove de 23 anys després de trobar quasi 43 quilos de marihuana en 31 bosses dins del cotxe que conduïa, amb matrícula francesa, a l’avinguda Pintor Oliet.

Braulio Vázquez torna al València com a nou director esportiu

El València ha contractat Braulio Vázquez com a nou director esportiu hores després de destituir Carlos Corberán i tota l’estructura esportiva anterior.

La Comunitat Valenciana lidera la recuperació de flora amenaçada amb dos de cada tres accions a Espanya

La Comunitat Valenciana concentra el 65,6 % de les actuacions de conservació de flora amenaçada documentades a Espanya, malgrat representar només el 4,6 % de la superfície estatal. El territori destaca també per la colonització assistida i per la seua aportació als bancs de germoplasma europeus.