La Comunitat Valenciana iguala a la mitjana espanyola en nivell d’anglès, segons EF

Espanya ocupa la posició número 36 del món quant a domini d’anglès, un lloc menys respecte a l’any anterior

MADRID/SANTANDER, 14 (EUROPA PRESS)

La Comunitat Valenciana iguala a la mitjana espanyola en nivell d’anglès amb 538 punts, segons reflectix l’informe anual de nivell d’anglès en adults d’Education First (EF), que arreplega els resultats dels test realitzats a 2,1 milions de persones no natives d’anglès de 116 països i regions.

Galícia, amb 564 punts, i Madrid, amb 551 punts, són les comunitats autònomes amb millor nivell d’anglès a Espanya, situant-se únicament estes dos autonomies en la franja de nivell alt de coneixement.

Astúries, Catalunya, el País Basc, Navarra i Aragó, encara que pertanyen a la franja intermèdia de coneixement d’anglès, compten amb una puntuació per sobre de la mitjana del país (538 punts) amb 548, 546, 545, 545 i 543 punts, respectivament.

La comunitat autònoma que pitjor posició obté, per contra, és Extremadura, amb 501 punts, per la qual cosa pertany a la franja de nivell intermedi de coneixement d’anglès. Les següents comunitats que pitjor posició obtenen són La Rioja, amb 512 punts; Castella-la Manxa, amb 526 punts, Murcia, amb 526 punts, Illes Balears, amb 526 punts, totes elles situades també en la franja mitjana de nivell de coneixement.

La resta de les comunitats, que també se situen en la franja de nivell intermedi de coneixement són Illes Canàries, Andalusia, Cantàbria i Castella i Lleó, totes elles per baix del nivell de la mitjana espanyola.

CLASSIFICACIÓ PER CIUTATS

Quant a les ciutats, Vigo es troba en primera posició, amb una puntuació de 585, i li seguixen Gijón i Saragossa que, amb 575 i 565 punts, es troben en segona i tercera posició. A estes quatre, els seguixen Barcelona, Vàlencia, Madrid i Màlaga, totes elles per damunt de la mitjana nacional i en la franja alta de competència.

Les que pitjor puntuació obtenen, començant per la cua, són Tarragona, amb 517 punts; Murcia, amb 523 punts, Salamanca, amb 531 punts, i Burgos, amb 537 punts, en la franja mitjana de competència i sent les úniques quatre ciutats que se situen per baix de la mitjana espanyola.

Els seguixen Valladolid, Sevilla, Las Palmas de Gran Canària, Granada, Alacant, Santa Cruz de Tenerife i Bilbao, situades en el nivell intermedi de la franja, però amb puntuacions superiors a la mitjana d’Espanya.

L’estudi destaca que cap regió ni ciutat espanyola obté la classificació ‘Molt Alt’ quant al domini de l’idioma, com sí succeïx en altres països europeus com a Països Baixos, Alemanya o Portugal.

Segons dades d’este informe, Espanya ocupa la posició número 36 del món quant a domini d’anglès. Així, obté una puntuació EF EPI de 538, la qual cosa la classifica amb un nivell ‘Mitjà’ d’este idioma.

Si es fa una comparació amb anys anteriors, en este 2024, Espanya ha perdut una posició respecte l’últim any: el 2023 ocupava la posició número 35 del món en domini de l’anglès.

A Espanya, el nivell d’anglès seguix disminuint en algunes franges d’edat. En la franja d’edat de 18-20 anys, el nivell ha empitjorat passant d’una puntuació de 514 en el 2023 a 509 enguany, mantenint-se en nivell ‘Mitjà’.

Succeïx una cosa similar en la franja 31-40 anys, en la qual el nivell d’anglès també ha empitjorat, passant de 561 a 557 punts, i mantenint-se en el nivell ‘Alt’.

Una altra franja d’edat que ha disminuït lleugerament la seua puntuació quant a nivell d’anglès és la de 41+ anys que, mantenint-se en el nivell mitjà, ha passat de 532 a 531 punts.

Finalment, la franja d’edat de 26-30 anys es manté estable en el nivell ‘Alt’, amb 563 punts, mentre que la franja d’edat de 21-25 anys ha augmentat lleugerament el seu nivell, categoritzat com a ‘Alt’, passant de 551 a 552 punts.

A Espanya, la bretxa de gènere seguix la mateixa tendència que en els últims cinc anys (des de 2019), és a dir, el nivell d’anglès dels homes es manté lleugerament per damunt que el de les dones. En este 2024, tots dos gèneres han millorat lleugerament el seu nivell d’anglès, de 542 a 543 punts en els homes, i de 528 punts a 534 en el cas de les dones, mantenint-se tots dos en un nivell ‘Moderat’.

Les regions d’Espanya que tenen un domini de l’anglès categoritzat com a ‘Alt’ en este 2024 són Galícia i Madrid. Per ciutats, les que han obtingut una categorització ‘Alta’ del domini de l’idioma són Vigo, Gijón, Zaragoza, La Corunya, Barcelona, València, Madrid i Màlaga, en este ordre.

Últimes notícies

Una persona mor i tres resulten ferides en eixir de la via un cotxe a Montesa

Una persona ha mort i tres han resultat ferides de diversa consideració en eixir de la carretera un cotxe a l’A-35, en el terme de Montesa, este dissabte de vesprada.

Les màximes baixen lleugerament a la Comunitat Valenciana però encara freguen els 40 graus a l’interior

Les temperatures màximes han descendit lleugerament a la Comunitat Valenciana este dissabte, però han continuat molt altes a l’interior, amb 39,2 graus a Ayora i ratxes de vent de fins a 100 km/h a Benissa.

Fugida d’un bou i diverses vaquetes durant els festejos taurins de Gátova

L’Ajuntament de Gátova ha informat que un bou s’ha escapat durant les festes taurines del municipi i continua en llibertat en la zona d’El Rodeno, mentres les vaquetes ja estan controlades a l’Alameda.

Quique Llopis es retira de la Liga Diamant de Londres per molèsties als isquios

L’atleta valencià Quique Llopis ha decidit no córrer els 110 metres tanques de la Liga Diamant de Londres per unes molèsties als isquios, a pocs dies del Campionat d’Espanya de Màlaga.

Rescatades onze persones en afonar-se un catamarà prop de l’illa de Tabarca

Onze persones han sigut rescatades il·leses després que un catamarà haja començat a afonar-se front a l’illa de Tabarca, a Santa Pola. Salvament Marítim i Bombers d’Alicante han coordinat un dispositiu amb vaixells i helicòpter.

Aemet activa avís taronja dilluns a l’interior nord de València per màximes de 39 graus

Aemet ha activat per a dilluns l’avís taronja a l’interior nord de València per màximes de 39 graus i manté també avisos grocs per calor i tempestes a diverses zones de la Comunitat Valenciana diumenge i dilluns.

Begoña Carrasco promet seguir fent de Castelló una terra d’oportunitats fins a 2027

L’alcaldessa de Castelló i candidata del PP a la reelecció en 2027, Begoña Carrasco, ha reafirmat el seu compromís de continuar transformant la ciutat en una terra d’oportunitats, amb menys impostos, més vivenda i millors servicis.

L’esclafit de Josele Ballester al British Open el col·loca en la lluita pels llocs capdavanters

El castellonenc Josele Ballester ha firmat -4 en la tercera ronda del British Open, és -3 en el total i aspira a ficar-se entre els vint primers en el seu segon Abiert Britànic, disputat a Royal Birkdale.