La Comunitat Valenciana iguala a la mitjana espanyola en nivell d’anglès, segons EF

Espanya ocupa la posició número 36 del món quant a domini d’anglès, un lloc menys respecte a l’any anterior

MADRID/SANTANDER, 14 (EUROPA PRESS)

La Comunitat Valenciana iguala a la mitjana espanyola en nivell d’anglès amb 538 punts, segons reflectix l’informe anual de nivell d’anglès en adults d’Education First (EF), que arreplega els resultats dels test realitzats a 2,1 milions de persones no natives d’anglès de 116 països i regions.

Galícia, amb 564 punts, i Madrid, amb 551 punts, són les comunitats autònomes amb millor nivell d’anglès a Espanya, situant-se únicament estes dos autonomies en la franja de nivell alt de coneixement.

Astúries, Catalunya, el País Basc, Navarra i Aragó, encara que pertanyen a la franja intermèdia de coneixement d’anglès, compten amb una puntuació per sobre de la mitjana del país (538 punts) amb 548, 546, 545, 545 i 543 punts, respectivament.

La comunitat autònoma que pitjor posició obté, per contra, és Extremadura, amb 501 punts, per la qual cosa pertany a la franja de nivell intermedi de coneixement d’anglès. Les següents comunitats que pitjor posició obtenen són La Rioja, amb 512 punts; Castella-la Manxa, amb 526 punts, Murcia, amb 526 punts, Illes Balears, amb 526 punts, totes elles situades també en la franja mitjana de nivell de coneixement.

La resta de les comunitats, que també se situen en la franja de nivell intermedi de coneixement són Illes Canàries, Andalusia, Cantàbria i Castella i Lleó, totes elles per baix del nivell de la mitjana espanyola.

CLASSIFICACIÓ PER CIUTATS

Quant a les ciutats, Vigo es troba en primera posició, amb una puntuació de 585, i li seguixen Gijón i Saragossa que, amb 575 i 565 punts, es troben en segona i tercera posició. A estes quatre, els seguixen Barcelona, Vàlencia, Madrid i Màlaga, totes elles per damunt de la mitjana nacional i en la franja alta de competència.

Les que pitjor puntuació obtenen, començant per la cua, són Tarragona, amb 517 punts; Murcia, amb 523 punts, Salamanca, amb 531 punts, i Burgos, amb 537 punts, en la franja mitjana de competència i sent les úniques quatre ciutats que se situen per baix de la mitjana espanyola.

Els seguixen Valladolid, Sevilla, Las Palmas de Gran Canària, Granada, Alacant, Santa Cruz de Tenerife i Bilbao, situades en el nivell intermedi de la franja, però amb puntuacions superiors a la mitjana d’Espanya.

L’estudi destaca que cap regió ni ciutat espanyola obté la classificació ‘Molt Alt’ quant al domini de l’idioma, com sí succeïx en altres països europeus com a Països Baixos, Alemanya o Portugal.

Segons dades d’este informe, Espanya ocupa la posició número 36 del món quant a domini d’anglès. Així, obté una puntuació EF EPI de 538, la qual cosa la classifica amb un nivell ‘Mitjà’ d’este idioma.

Si es fa una comparació amb anys anteriors, en este 2024, Espanya ha perdut una posició respecte l’últim any: el 2023 ocupava la posició número 35 del món en domini de l’anglès.

A Espanya, el nivell d’anglès seguix disminuint en algunes franges d’edat. En la franja d’edat de 18-20 anys, el nivell ha empitjorat passant d’una puntuació de 514 en el 2023 a 509 enguany, mantenint-se en nivell ‘Mitjà’.

Succeïx una cosa similar en la franja 31-40 anys, en la qual el nivell d’anglès també ha empitjorat, passant de 561 a 557 punts, i mantenint-se en el nivell ‘Alt’.

Una altra franja d’edat que ha disminuït lleugerament la seua puntuació quant a nivell d’anglès és la de 41+ anys que, mantenint-se en el nivell mitjà, ha passat de 532 a 531 punts.

Finalment, la franja d’edat de 26-30 anys es manté estable en el nivell ‘Alt’, amb 563 punts, mentre que la franja d’edat de 21-25 anys ha augmentat lleugerament el seu nivell, categoritzat com a ‘Alt’, passant de 551 a 552 punts.

A Espanya, la bretxa de gènere seguix la mateixa tendència que en els últims cinc anys (des de 2019), és a dir, el nivell d’anglès dels homes es manté lleugerament per damunt que el de les dones. En este 2024, tots dos gèneres han millorat lleugerament el seu nivell d’anglès, de 542 a 543 punts en els homes, i de 528 punts a 534 en el cas de les dones, mantenint-se tots dos en un nivell ‘Moderat’.

Les regions d’Espanya que tenen un domini de l’anglès categoritzat com a ‘Alt’ en este 2024 són Galícia i Madrid. Per ciutats, les que han obtingut una categorització ‘Alta’ del domini de l’idioma són Vigo, Gijón, Zaragoza, La Corunya, Barcelona, València, Madrid i Màlaga, en este ordre.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Set ferits en un xoc múltiple entre tres cotxes a Vila-real

Set persones han resultat ferides en un accident de trànsit en la N-340 al seu pas per Vila-real, on han xocat tres vehicles i ha sigut necessària l'excarceració de tres ocupants.

El SanSan de Benicàssim reordena el cartell per a recuperar els concerts suspesos pel vent

El festival SanSan de Benicàssim reprograma per a este divendres partix dels concerts suspesos en la primera jornada per l'alerta groga per fortes ratxes de vent, avançant l'obertura de portes per a encaixar el nou horari.

L’Alcora vibra amb més de mil tambors en una Rompida de l’Hora inoblidable

Més de mil tambors i bombos han trencat el silenci en la plaça d'Espanya de l'Alcora en una Rompida de l'Hora marcada per l'emoció i l'homenatge a Melchor Paús Gozalbo.

Rescatat el conductor d’un patinet elèctric atrapat sota un cotxe a Torrent

Un jove de 28 anys que circulava en patinet elèctric ha quedat atrapat sota un turisme després d'una col·lisió en una rotonda de Torrent i ha hagut de ser rescatat pels bombers abans de ser traslladat a l'hospital.

Europa i la permanència es juguen a Anoeta

Reial Societat i Llevant s'enfronten a Anoeta en un partit decisiu: els donostiarres busquen consolidar la seua plaça europea i els granotas escapar del descens.

La Línia Dona 24 hores atén 84.688 crides en 2025 després de créixer un 18%

La Línia Dona 24 hores de la Generalitat va augmentar un 17,62% la seua activitat en 2025, amb 84.688 trucades ateses i un fort repunt dels casos relacionats amb violències sexuals.

La Setmana Santa Marinera de València honra als seus difunts amb una oració a la platja

La Setmana Santa Marinera de València celebra la tradicional oració a la platja per confrares i mariners morts, abans de les grans processons de Divendres Sant i Diumenge de Pasqua.

Dones i menors de 25 anys concentren l’ús de Metrovalencia, segons l’últim índex de satisfacció

L'ultime indexe de satisfaccion de Metrovalencia revela que les dones i els menors de 25 anys són els principals usuaris del metre i tranvia, amb alta presència d'estudiants i un perfil socioeconomico majoritari mitjà.