La Comunitat Valenciana iguala a la mitjana espanyola en nivell d’anglès, segons EF

Espanya ocupa la posició número 36 del món quant a domini d’anglès, un lloc menys respecte a l’any anterior

MADRID/SANTANDER, 14 (EUROPA PRESS)

La Comunitat Valenciana iguala a la mitjana espanyola en nivell d’anglès amb 538 punts, segons reflectix l’informe anual de nivell d’anglès en adults d’Education First (EF), que arreplega els resultats dels test realitzats a 2,1 milions de persones no natives d’anglès de 116 països i regions.

Galícia, amb 564 punts, i Madrid, amb 551 punts, són les comunitats autònomes amb millor nivell d’anglès a Espanya, situant-se únicament estes dos autonomies en la franja de nivell alt de coneixement.

Astúries, Catalunya, el País Basc, Navarra i Aragó, encara que pertanyen a la franja intermèdia de coneixement d’anglès, compten amb una puntuació per sobre de la mitjana del país (538 punts) amb 548, 546, 545, 545 i 543 punts, respectivament.

La comunitat autònoma que pitjor posició obté, per contra, és Extremadura, amb 501 punts, per la qual cosa pertany a la franja de nivell intermedi de coneixement d’anglès. Les següents comunitats que pitjor posició obtenen són La Rioja, amb 512 punts; Castella-la Manxa, amb 526 punts, Murcia, amb 526 punts, Illes Balears, amb 526 punts, totes elles situades també en la franja mitjana de nivell de coneixement.

La resta de les comunitats, que també se situen en la franja de nivell intermedi de coneixement són Illes Canàries, Andalusia, Cantàbria i Castella i Lleó, totes elles per baix del nivell de la mitjana espanyola.

CLASSIFICACIÓ PER CIUTATS

Quant a les ciutats, Vigo es troba en primera posició, amb una puntuació de 585, i li seguixen Gijón i Saragossa que, amb 575 i 565 punts, es troben en segona i tercera posició. A estes quatre, els seguixen Barcelona, Vàlencia, Madrid i Màlaga, totes elles per damunt de la mitjana nacional i en la franja alta de competència.

Les que pitjor puntuació obtenen, començant per la cua, són Tarragona, amb 517 punts; Murcia, amb 523 punts, Salamanca, amb 531 punts, i Burgos, amb 537 punts, en la franja mitjana de competència i sent les úniques quatre ciutats que se situen per baix de la mitjana espanyola.

Els seguixen Valladolid, Sevilla, Las Palmas de Gran Canària, Granada, Alacant, Santa Cruz de Tenerife i Bilbao, situades en el nivell intermedi de la franja, però amb puntuacions superiors a la mitjana d’Espanya.

L’estudi destaca que cap regió ni ciutat espanyola obté la classificació ‘Molt Alt’ quant al domini de l’idioma, com sí succeïx en altres països europeus com a Països Baixos, Alemanya o Portugal.

Segons dades d’este informe, Espanya ocupa la posició número 36 del món quant a domini d’anglès. Així, obté una puntuació EF EPI de 538, la qual cosa la classifica amb un nivell ‘Mitjà’ d’este idioma.

Si es fa una comparació amb anys anteriors, en este 2024, Espanya ha perdut una posició respecte l’últim any: el 2023 ocupava la posició número 35 del món en domini de l’anglès.

A Espanya, el nivell d’anglès seguix disminuint en algunes franges d’edat. En la franja d’edat de 18-20 anys, el nivell ha empitjorat passant d’una puntuació de 514 en el 2023 a 509 enguany, mantenint-se en nivell ‘Mitjà’.

Succeïx una cosa similar en la franja 31-40 anys, en la qual el nivell d’anglès també ha empitjorat, passant de 561 a 557 punts, i mantenint-se en el nivell ‘Alt’.

Una altra franja d’edat que ha disminuït lleugerament la seua puntuació quant a nivell d’anglès és la de 41+ anys que, mantenint-se en el nivell mitjà, ha passat de 532 a 531 punts.

Finalment, la franja d’edat de 26-30 anys es manté estable en el nivell ‘Alt’, amb 563 punts, mentre que la franja d’edat de 21-25 anys ha augmentat lleugerament el seu nivell, categoritzat com a ‘Alt’, passant de 551 a 552 punts.

A Espanya, la bretxa de gènere seguix la mateixa tendència que en els últims cinc anys (des de 2019), és a dir, el nivell d’anglès dels homes es manté lleugerament per damunt que el de les dones. En este 2024, tots dos gèneres han millorat lleugerament el seu nivell d’anglès, de 542 a 543 punts en els homes, i de 528 punts a 534 en el cas de les dones, mantenint-se tots dos en un nivell ‘Moderat’.

Les regions d’Espanya que tenen un domini de l’anglès categoritzat com a ‘Alt’ en este 2024 són Galícia i Madrid. Per ciutats, les que han obtingut una categorització ‘Alta’ del domini de l’idioma són Vigo, Gijón, Zaragoza, La Corunya, Barcelona, València, Madrid i Màlaga, en este ordre.

Últimes notícies

Presó provisional per a l’home acusat del doble crim masclista de la Cañada del Fenollar

La jutgessa de la Secció de Violència sobre la Dona d’Alacant ha ordenat presó provisional i sense fiança per a l’home detingut per matar presumptament la seua dona i una de les seues filles i ferir-ne una altra a la Cañada del Fenollar.

Pradas demana identificar el tècnic que va fer l’informe previ al Cecopi per la DANA

La exconsellera Salomé Pradas ha sol·licitat al Jutjat de Catarroja que es determine qui és el tècnic que va redactar l’informe 3 abans del Cecopi i que declare com a testimoni en la causa penal per la DANA amb 230 morts.

Una nova tecnologia ajuda a reduir l’ansietat abans d’una operació a La Fe

L’ITI i l’IIS La Fe han desenvolupat MIXCARE, una solució que combina realitat mixta i sensors no invasius per a ajudar els pacients a controlar l’ansietat abans d’una operació i reduir, quan siga possible, la medicació ansiolítica.

La jutgessa rebutja el careo demanat per Argüeso amb l’alcaldessa de Torrent pel telèfon de la dana

La jutgessa que investiga la dana ha denegat el careo sol·licitat per Emilio Argüeso amb l’alcaldessa de Torrent, Amparo Folgado, sobre una telefonada clau la vesprada de la tragèdia, i ha confirmat la petició d’informació a Chiva i Utiel sobre els avisos d’Emergències.

El Valencia Basket manté preus dels abonos al Roig Arena i amplia el descompte del 10%

El Valencia Basket ha llançat la campanya d’abonos 2026-27 amb preus congelats en quasi totes les zones del Roig Arena i un descompte general del 10% que premia l’assistència de la passada temporada.

El Valencia Basket manté preus dels abonos al Roig Arena i amplia el descompte del 10%

El Valencia Basket ha llançat la campanya d’abonos 2026-27 amb preus congelats en quasi totes les zones del Roig Arena i un descompte general del 10% que es podrà mantindre en la temporada 2027-28 si es complixen determinats requisits d’assistència.

Els abonaments del Valencia Basket mantenen preus i afegixen un descompte del 10% al Roig Arena

El Valencia Basket ha llançat la nova campanya d'abonaments amb preus congelats en quasi totes les zones del Roig Arena i un descompte general del 10% com a premi a la fidelitat, a més de diversos descomptes acumulables per edat i col·lectius.

Condemnat a dos anys i mig de presó per patronejar una patera amb 18 immigrants a la deriva davant Calp

Un home ha sigut condemnat a dos anys i mig de presó per dirigir una patera amb 18 immigrants, quatre d’ells menors, entre Algèria i Alacant, que va quedar a la deriva davant la costa de Calp sense combustible.