La Comunitat Valenciana iguala a la mitjana espanyola en nivell d’anglès, segons EF

Espanya ocupa la posició número 36 del món quant a domini d’anglès, un lloc menys respecte a l’any anterior

MADRID/SANTANDER, 14 (EUROPA PRESS)

La Comunitat Valenciana iguala a la mitjana espanyola en nivell d’anglès amb 538 punts, segons reflectix l’informe anual de nivell d’anglès en adults d’Education First (EF), que arreplega els resultats dels test realitzats a 2,1 milions de persones no natives d’anglès de 116 països i regions.

Galícia, amb 564 punts, i Madrid, amb 551 punts, són les comunitats autònomes amb millor nivell d’anglès a Espanya, situant-se únicament estes dos autonomies en la franja de nivell alt de coneixement.

Astúries, Catalunya, el País Basc, Navarra i Aragó, encara que pertanyen a la franja intermèdia de coneixement d’anglès, compten amb una puntuació per sobre de la mitjana del país (538 punts) amb 548, 546, 545, 545 i 543 punts, respectivament.

La comunitat autònoma que pitjor posició obté, per contra, és Extremadura, amb 501 punts, per la qual cosa pertany a la franja de nivell intermedi de coneixement d’anglès. Les següents comunitats que pitjor posició obtenen són La Rioja, amb 512 punts; Castella-la Manxa, amb 526 punts, Murcia, amb 526 punts, Illes Balears, amb 526 punts, totes elles situades també en la franja mitjana de nivell de coneixement.

La resta de les comunitats, que també se situen en la franja de nivell intermedi de coneixement són Illes Canàries, Andalusia, Cantàbria i Castella i Lleó, totes elles per baix del nivell de la mitjana espanyola.

CLASSIFICACIÓ PER CIUTATS

Quant a les ciutats, Vigo es troba en primera posició, amb una puntuació de 585, i li seguixen Gijón i Saragossa que, amb 575 i 565 punts, es troben en segona i tercera posició. A estes quatre, els seguixen Barcelona, Vàlencia, Madrid i Màlaga, totes elles per damunt de la mitjana nacional i en la franja alta de competència.

Les que pitjor puntuació obtenen, començant per la cua, són Tarragona, amb 517 punts; Murcia, amb 523 punts, Salamanca, amb 531 punts, i Burgos, amb 537 punts, en la franja mitjana de competència i sent les úniques quatre ciutats que se situen per baix de la mitjana espanyola.

Els seguixen Valladolid, Sevilla, Las Palmas de Gran Canària, Granada, Alacant, Santa Cruz de Tenerife i Bilbao, situades en el nivell intermedi de la franja, però amb puntuacions superiors a la mitjana d’Espanya.

L’estudi destaca que cap regió ni ciutat espanyola obté la classificació ‘Molt Alt’ quant al domini de l’idioma, com sí succeïx en altres països europeus com a Països Baixos, Alemanya o Portugal.

Segons dades d’este informe, Espanya ocupa la posició número 36 del món quant a domini d’anglès. Així, obté una puntuació EF EPI de 538, la qual cosa la classifica amb un nivell ‘Mitjà’ d’este idioma.

Si es fa una comparació amb anys anteriors, en este 2024, Espanya ha perdut una posició respecte l’últim any: el 2023 ocupava la posició número 35 del món en domini de l’anglès.

A Espanya, el nivell d’anglès seguix disminuint en algunes franges d’edat. En la franja d’edat de 18-20 anys, el nivell ha empitjorat passant d’una puntuació de 514 en el 2023 a 509 enguany, mantenint-se en nivell ‘Mitjà’.

Succeïx una cosa similar en la franja 31-40 anys, en la qual el nivell d’anglès també ha empitjorat, passant de 561 a 557 punts, i mantenint-se en el nivell ‘Alt’.

Una altra franja d’edat que ha disminuït lleugerament la seua puntuació quant a nivell d’anglès és la de 41+ anys que, mantenint-se en el nivell mitjà, ha passat de 532 a 531 punts.

Finalment, la franja d’edat de 26-30 anys es manté estable en el nivell ‘Alt’, amb 563 punts, mentre que la franja d’edat de 21-25 anys ha augmentat lleugerament el seu nivell, categoritzat com a ‘Alt’, passant de 551 a 552 punts.

A Espanya, la bretxa de gènere seguix la mateixa tendència que en els últims cinc anys (des de 2019), és a dir, el nivell d’anglès dels homes es manté lleugerament per damunt que el de les dones. En este 2024, tots dos gèneres han millorat lleugerament el seu nivell d’anglès, de 542 a 543 punts en els homes, i de 528 punts a 534 en el cas de les dones, mantenint-se tots dos en un nivell ‘Moderat’.

Les regions d’Espanya que tenen un domini de l’anglès categoritzat com a ‘Alt’ en este 2024 són Galícia i Madrid. Per ciutats, les que han obtingut una categorització ‘Alta’ del domini de l’idioma són Vigo, Gijón, Zaragoza, La Corunya, Barcelona, València, Madrid i Màlaga, en este ordre.

Últimes notícies

Dos hòmens rescatats en helicòpter a Petrer per un colp de calor en plena ona de calor

Dos hòmens han sigut rescatats en helicòpter al barranc de l'Escurina, al Paratge Caprala de Petrer, després que un d'ells patira un colp de calor i quedara en estat greu.

Rescaten dos senderistes a Petrer per un colp de calor en plena onada de calor

Dos hòmens han sigut rescatats en helicòpter al barranc de la Escurina, al Paratge Caprala de Petrer, després que un d’ells patira un colp de calor greu en plena onada de calor.

La ramaderia extensiva es reforça com a barrera contra incendis després del foc de Soneja

Miguel Barrachina defensa la ramaderia extensiva com a eina clau contra els incendis forestals després del foc de Soneja, que ha cremat 183 hectàrees, i destaca les ajudes i incentius per a mantindre esta activitat en el món rural.

La ramaderia extensiva es reivindica com a clau contra els incendis després del foc de Soneja

El conseller Miguel Barrachina ha defensat la ramaderia extensiva com el cortafoc més eficaç després de l’incendi de Soneja, que ha cremat 183 hectàrees a l’Alt Palància.

Ecologistes porten a jutjat l’ampliació nord del port de València per presumptes infraccions mediambientals

Ecologistes en Acció ha presentat un recurs contenciós-administratiu contra les obres de l’ampliació nord del port de València i els dragats a València i Sagunt, que consideren il·legals per falta d’avaluació ambiental actualitzada.

El Marató València guarda les últimes estreles però assegura compromisos, no promeses

El director general del Marató València, Juan Manuel Botella, ha avançat que encara queden atletes d’elit per confirmar per a la carrera del 6 de desembre i ha defés que només anuncien acords tancats. També ha explicat les dificultats econòmiques actuals de l’atletisme i el nou patrocini amb el Valencia Club de Atletismo.

El Marató València guarda encara alguna estrella però només anuncia compromisos ferms

El director general del Marató València, Juan Manuel Botella, avança que queden atletes d’elit per confirmar el 6 de desembre i defensa una política d’anuncis basada en compromisos tancats, en un context de fortes dificultats econòmiques per a l’atletisme.

Ecologistes porten a judici l’ampliació nord del port de València per infringir la normativa ambiental

Ecologistes en Acció ha presentat un recurs contenciós-administratiu contra les obres de l’ampliació nord del port de València per presumptes infraccions ambientals en els dragats de València i Sagunt.