La Comunitat Valenciana lidera la recuperació turística a Espanya

Les dades de turisme de 2022 apunten al fet que la Comunitat Valenciana lidera la recuperació del sector turístic en el conjunt d’Espanya. S’observa un fort repunt en les dades de turisme estranger, que ha augmentat enguany un 750% en comparació amb el mateix període de l’any passat.

Així es desprén de les dades d’un informe realitzat per la Direcció General d’Anàlisi i Polítiques Públiques de Presidència de la Generalitat. “Aquestes dades són molt optimistes. Durant el mes de febrer de l’any 2022 van arribar i hem rebut en la nostra comunitat autònoma més de 400.000 turistes estrangers comparats amb els 30.000 que van arribar en el mateix mes de 2021”, exposa Ana Berenguer, directora general d’Anàlisi i Polítiques Públiques.

Aquesta recuperació del turisme a la Comunitat Valenciana ve impulsada per l’intens creixement del turista estranger a la província d’Alacant. Només en pernoctacions hoteleres en aquesta província des de principi d’any ha augmentat més d’un 1200% comparat amb el mateix període de l’any passat.

“Aquest fort dinamisme ens permet ser optimistes i observar amb optimisme el que està per vindre en els pròxims mesos”, apunta Berenguer i afig que “aquesta recuperació és importantíssima per a la recuperació econòmica de la Comunitat Valenciana gràcies a l’enorme fortalesa del sector turístic que ja va demostrar en els pitjors mesos de la pandèmia i continua demostrant durant aquest període d’enorme incertesa en el context polític i econòmic en l’àmbit internacional”.

Últimes notícies

El PSPV exigirà reprovar Mompó en Les Corts i la Diputació pels seus insults a Diana Morant

El PSPV-PSOE presentarà iniciatives en Les Corts i en la Diputació de València per reprovar el president provincial, Vicent Mompó, després dels que qualifica d'insults masclistes cap a la ministra Diana Morant.

Les intervencions dels bombers de València per risc de suïcidi es tripliquen des de 2020

Les actuacions dels bombers de València davant situacions de risc de suïcidi s’han triplicat des de 2020 i han arribat a 316 serveis en 2025. L’Ajuntament ha reforçat la formació, la mediació i la coordinació amb Policia i sanitaris per a afrontar estos casos.

La Generalitat porta al Suprem les delegacions de competències del Botànic en funcions

L’Advocacia General de la Generalitat ha presentat un recurs de cassació davant el Tribunal Suprem contra les sentències del TSJCV que van avalar les delegacions de competències signades pel Consell del Botànic en funcions, que afecten actuacions per uns 65 milions d’euros del Pla Edificant.

L’ampliació de l’Hospital de Torrevieja sumarà 457 llits i 667 sanitaris amb una inversió de 175 milions

L’Hospital Universitari de Torrevieja augmentarà un 75 % la superfície, tindrà 457 llits i 150 consultes externes, i contractarà 667 professionals en tres fases fins a completar el nou complex sanitari.

El professorat públic reprén les protestes i recorda que la lluita continua als instituts

Docents de la xarxa pública no universitària s’han concentrat als centres de la Comunitat Valenciana per avisar que la lluita iniciada el curs passat continua i que la vaga indefinida està suspesa però no desconvocada.

Neal Sako continua de baixa pel pubis i el València Basket fitxa Jasiel Rivero per un mes

Neal Sako continua recuperant-se de unes molèsties al pubis que li han impedit iniciar la temporada amb el València Basket, que ha reaccionat fitxant el cubà Jasiel Rivero per un mes abans de la Supercopa.

Un València en crisi busca reaccionar en la visita al Sevilla sòlid

El Sevilla rep divendres un València colista i ple de baixes en un duel clau per al futur de Carlos Corberán a Mestalla.

La patronal del transport alerta d’un col·lapse viari a València després de l’estiu

La FVET alerta que les principals carreteres d’accés a l’àrea metropolitana de València estan col·lapsades diàriament i reclama actuacions immediates, inclosa una nova connexió amb el Port per la zona nord.