La Comunitat Valenciana lidera la recuperació turística a Espanya

Les dades de turisme de 2022 apunten al fet que la Comunitat Valenciana lidera la recuperació del sector turístic en el conjunt d’Espanya. S’observa un fort repunt en les dades de turisme estranger, que ha augmentat enguany un 750% en comparació amb el mateix període de l’any passat.

Així es desprén de les dades d’un informe realitzat per la Direcció General d’Anàlisi i Polítiques Públiques de Presidència de la Generalitat. “Aquestes dades són molt optimistes. Durant el mes de febrer de l’any 2022 van arribar i hem rebut en la nostra comunitat autònoma més de 400.000 turistes estrangers comparats amb els 30.000 que van arribar en el mateix mes de 2021”, exposa Ana Berenguer, directora general d’Anàlisi i Polítiques Públiques.

Aquesta recuperació del turisme a la Comunitat Valenciana ve impulsada per l’intens creixement del turista estranger a la província d’Alacant. Només en pernoctacions hoteleres en aquesta província des de principi d’any ha augmentat més d’un 1200% comparat amb el mateix període de l’any passat.

“Aquest fort dinamisme ens permet ser optimistes i observar amb optimisme el que està per vindre en els pròxims mesos”, apunta Berenguer i afig que “aquesta recuperació és importantíssima per a la recuperació econòmica de la Comunitat Valenciana gràcies a l’enorme fortalesa del sector turístic que ja va demostrar en els pitjors mesos de la pandèmia i continua demostrant durant aquest període d’enorme incertesa en el context polític i econòmic en l’àmbit internacional”.

Últimes notícies

Pau Navarro seguirà al Villarreal fins a 2031 després de renovar el seu contracte

El defensa de la Vilavella Pau Navarro ha ampliat el seu contracte amb el Villarreal CF fins a juny de 2031. El central, clau en la tercera plaça de LaLiga, suma 46 partits oficials amb el primer equip groguet.

Com s’organitzarà la seguretat per vore l’eclipsi solar del 12 d’agost a la Comunitat Valenciana

El Govern central s’ha oferit a la Generalitat per reforçar la protecció civil i la seguretat ciutadana als nou punts clau d’observació de l’eclipsi solar del 12 d’agost a la Comunitat Valenciana.

Catalá defensa davant la jutgessa que València no va rebre cap avís previ de la DANA

María José Catalá ha assegurat davant la jutgessa que València no va rebre cap avís del desbordament del barranco del Poyo i ha justificat que la ciutat no figurava com a municipi afectat en la fitxa de conca.

Catalá defensa davant la jutgessa que València no va rebre avisos previs del desbordament en la DANA

María José Catalá ha declarat com a testimoni que l’Ajuntament de València no va rebre cap avís específic sobre el desbordament del barranc del Poyo durant la DANA i ha assegurat que només va tindre constància de la gravetat quan La Torre ja estava totalment inundada.

Temperatures de fins a 42 graus posen en avís roig el litoral de València este dimecres

Aemet ha activat per a este dimecres l’avís roig al litoral de València per màximes de 42 graus al prelitoral, i manté diversos avisos taronja i grocs per calor extrema i tempestes a tota la Comunitat Valenciana.

El Valencia CF començarà la Lliga una setmana més tard per l’ajornament contra el Betis

El Valencia CF iniciarà LaLiga EA Sports 2026-27 una setmana més tard del previst per l’ajornament del partit de la primera jornada contra el Betis, que s’ha reprogramat per al 25 d’agost a Mestalla.

Compromís denuncia que el PP es doblega a Vox en el debat dels pressupostos

Carles Esteve, diputat de Compromís, acusa el PP valencià de plegar-se a Vox en el debat dels pressupostos de la Generalitat de 2026 i alerta d'una escalada contra la igualtat i els drets de part de la ciutadania.

Vox imposa la seua ‘prioritat nacional’ en vivenda i servicis socials als pressupostos de 2026

Les esmenes de Vox als pressupostos de la Generalitat per a 2026 incorporen per primera vegada el principi de ‘prioritat nacional’ en les polítiques de vivenda i servicis socials, gràcies a l’acord amb el PP en Les Corts.