La Comunitat Valenciana lidera la recuperació turística a Espanya

Les dades de turisme de 2022 apunten al fet que la Comunitat Valenciana lidera la recuperació del sector turístic en el conjunt d’Espanya. S’observa un fort repunt en les dades de turisme estranger, que ha augmentat enguany un 750% en comparació amb el mateix període de l’any passat.

Així es desprén de les dades d’un informe realitzat per la Direcció General d’Anàlisi i Polítiques Públiques de Presidència de la Generalitat. “Aquestes dades són molt optimistes. Durant el mes de febrer de l’any 2022 van arribar i hem rebut en la nostra comunitat autònoma més de 400.000 turistes estrangers comparats amb els 30.000 que van arribar en el mateix mes de 2021”, exposa Ana Berenguer, directora general d’Anàlisi i Polítiques Públiques.

Aquesta recuperació del turisme a la Comunitat Valenciana ve impulsada per l’intens creixement del turista estranger a la província d’Alacant. Només en pernoctacions hoteleres en aquesta província des de principi d’any ha augmentat més d’un 1200% comparat amb el mateix període de l’any passat.

“Aquest fort dinamisme ens permet ser optimistes i observar amb optimisme el que està per vindre en els pròxims mesos”, apunta Berenguer i afig que “aquesta recuperació és importantíssima per a la recuperació econòmica de la Comunitat Valenciana gràcies a l’enorme fortalesa del sector turístic que ja va demostrar en els pitjors mesos de la pandèmia i continua demostrant durant aquest període d’enorme incertesa en el context polític i econòmic en l’àmbit internacional”.

Últimes notícies

Una pedregada forta causa danys en cotxes i vivendes a Utiel

Una tempesta amb granís de gran tamany ha causat danys materials en vehicles, teulades i arbrat a Utiel, mentres Aemet preveu que continuen les tronades fortes a l’interior de la província de València.

Denunciat per portar una persona pujades damunt del cotxe a Xàbia

La Policia Local de Xàbia ha denunciat el conductor d’un turisme per conducció temerària després de circular amb una persona pujada al sostre del vehicle, una infracció molt greu que comporta sis punts menys i multa econòmica.

Fortes tempestes amb granís de fins a 3 cm al nord interior de València

El nord interior de la província de València ha registrat esta vesprada tempestes fortes amb granís de fins a 3 centímetres i avís taronja activat per Aemet, especialment a la zona d’Utiel i el Rincón de Ademuz.

L’Elx fitxa el migcampista Javier Morcillo fins a 2030

L’Elx ha tancat la incorporació del migcampista català Javier Morcillo, procedent de l’Atlético de Madrid, amb contracte fins a juny de 2030, ampliable una temporada més per objectius.

Detenen a Castelló una cuidadora per traure 24.000 € del compte d’una anciana que atenia

Una cuidadora ha sigut detinguda a Castelló per retirar durant mesos quasi 24.000 euros del compte d’una anciana i vendre una joia seua sense consentiment familiar, descobert tot després de la mort de la víctima.

Les platges valencianes estrenen sensors per controlar la qualitat de l’aigua en temps real

La Generalitat ha posat en marxa una prova pilot amb biosensors intel·ligents a Port Saplaya i Meliana per controlar en temps real la qualitat de l’aigua de les platges i reforçar la seguretat sanitària.

Guia per a vore l’eclipsi solar amb seguretat a la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha activat un dispositiu especial per l’eclipsi del 12 d’agost, amb nivell 3 de preemergència forestal, tancament de parcs naturals i un decàleg de consells per a una observació segura.

Canet lo Roig, la Jana i Traiguera asseguren l’aigua potable amb una obra solar de 4,3 milions

Canet lo Roig, la Jana i Traiguera ja tenen garantit l’abastiment d’aigua potable gràcies a una infraestructura de 4,3 milions d’euros alimentada amb energia solar, declarada d’emergència per la sequera extraordinària a la demarcació del Xúquer.
FILMOTECA D'ESTIU