22.6 C
València
Dijous, 24 abril, 2025

La Conselleria de Sanitat inverteix 20 milions per al manteniment dels consultoris auxiliars fins al 2028

VALÈNCIA

La Conselleria de Sanitat ha anunciat una important inversió de 20 milions d’euros als ajuntaments de la Comunitat Valenciana per al manteniment dels consultoris auxiliars d’Atenció Primària durant el període 2025-2028. Aquesta mesura té com a objectiu contribuir a sufragar les despeses bàsiques de funcionament d’aquests centres, que inclouen serveis essencials com l’energia elèctrica, l’aigua i la neteja.

El conseller de Sanitat, Marciano Gómez, ha realitzat una visita al consultori auxiliar d’Estubeny, on es va reunir amb l’alcaldessa María del Carmen García Frígols. Gómez ha destacat la “indispensable cooperació” entre l’administració autonòmica i l’administració local per garantir una correcta assistència sanitària en els municipis.

Els ajuntaments, que són els propietaris dels locals on estan situats els consultoris auxiliars, seran els responsables de cobrir les despeses de manteniment, alhora que reben suport econòmic per part de la Conselleria. A més, en un esforç per millorar la infraestructura sanitària, s’han previst ajudes addicionals de quasi 3 milions d’euros per a intervencions arquitectòniques complementàries dels consultoris.

Tan sols en els dos darrers anys, 43 ajuntaments han pogut optar a aquest tipus d’ajudes. Actualment, la Comunitat Valenciana compta amb un total de 542 consultoris auxiliars distribuïts en 404 municipis, una xifra significativa que subratlla l’importància de la sanitat en les àrees rurals.

En el transcurs de la visita, Gómez i García Frígols també van visitar la farmàcia rural de la localitat, que compta amb poc més de 100 habitants. L’alcaldessa va expressar el seu agraïment per la presència d’un conseller a Estubeny, una visita que, segons ella, ajuda a brindar visibilitat a les comunitats xicotetes.

A més, el conseller va fer referència a l’Estratègia de Ruralitat impulsada per la Direcció General de Farmàcia, la qual busca apropar els medicaments hospitalaris als pacients mitjançant la farmàcia d’oficina i el seguiment telemàtic dels farmacèutics. Gómez va ressaltar que aquesta estratègia també contempla la dispensació domiciliària dels medicaments, un pas important cap a la millora de l’atenció farmacèutica en zones amb baixa densitat de població.

El conseller també va fer èmfasi en les noves mesures per facilitar l’obertura de farmacioles en municipis amb pocs habitants, permetent que aquestes farmacioles puguen compartir espais amb consultoris auxiliars. Aquestes accions formen part de l’aposta del departament per garantir una atenció sanitària equitativa i de qualitat, per tal que tots els ciutadans, independentment del seu lloc de residència, tinguin accés a les mateixes prestacions sanitàries.

Últimes notícies

El Banc d’Espanya destina 150 ajudes de 1.000 euros per a estudiants afectats per la dana

El Banc d'Espanya ha aprovat la concessió de 150 ajudes d'1.000 euros a estudiants de formació professional i grau universitari de zones afectades per la dana, amb criteris de vulnerabilitat i mèrit acadèmic.

Trump critica l’atac de Rússia a Kíiv i reclama un acord de pau urgent

El president dels Estats Units, Donald Trump, ha condemnat els bombardejos de Rússia sobre Kíiv, referint-se a ells com un atac innecessari i advertint sobre les conseqüències del conflicte en curs. Trump fa una crida a Vladimir Putin per a buscar un acord de pau immediat.

La Comunitat Valenciana, quarta autonomia amb més llista d’espera en dependència: 312 dies d’espera

La Comunitat Valenciana lidera la quarta posició en llista d'espera de dependència amb 16.635 persones. La demora mitjana és de 312 dies, inferior a la mitjana nacional de 338 dies.

Un hospital infantil a Gaza fora de servei a conseqüència d’un atac israelià

Les autoritats de Gaza informen que l'Hospital Infantil Al Durra ha quedat fora de servei després d'un atac de l'Exèrcit d'Israel, elevant a 37 el nombre de hospitals inoperatius a la Franja. Les conseqüències de l'ofensiva militar israelià són devastadores, amb més de 51.350 morts i un nombre alarmant de ferits.

La jutgessa de la dana cita testimonis claus en la investigació sobre la gestió d’emergències

La jutgessa del Jutjat d'Instrucció núm. 3 de Catarroja crida a declarar com a testimonis a Miguel Polo, tres alcaldes i alts càrrecs d'Emergències en el marc de la investigació sobre la gestió de la dana.

Algemesí culmina la millora de cinc zones públiques amb el suport de la iniciativa Alcem-se

L'Ajuntament d'Algemesí ha finalitzat la millora de cinc zones públiques amb el suport de la iniciativa Alcem-se. Les actuacions, amb un cost total de 450.000 euros, han revitalitzat àrees clau per a la comunitat.

Podem critica el tancament de l’Hospital Doctor Moliner com un atac a les persones vulnerables

Podem denuncia el tancament de l'Hospital Doctor Moliner com una decisió política perjudicial per a les persones amb necessitats sanitàries. El centre, especialitzat en atenció sociosanitària, pararà la seva activitat completament al juny després de deixar d'admetre nous pacients. Els crítics alerten sobre la manca d'estructures alternatives adequades per als pacients.

Espanya, a la cua de l’OTAN en despesa militar per al 2024: només l’1,24% del PIB

Espanya ha tornat a ser l'últim aliat de l'OTAN en inversió militar, amb un 1,24% del PIB, contrastant amb l'augment del 19,4% en despesa militar entre altres aliats europeus. El Govern espanyol anuncia un paquet de 10.471 milions d'euros per accelerar l'assignació en defensa.