La Conselleria de Sanitat inverteix 20 milions per al manteniment dels consultoris auxiliars fins al 2028

VALÈNCIA

La Conselleria de Sanitat ha anunciat una important inversió de 20 milions d’euros als ajuntaments de la Comunitat Valenciana per al manteniment dels consultoris auxiliars d’Atenció Primària durant el període 2025-2028. Aquesta mesura té com a objectiu contribuir a sufragar les despeses bàsiques de funcionament d’aquests centres, que inclouen serveis essencials com l’energia elèctrica, l’aigua i la neteja.

El conseller de Sanitat, Marciano Gómez, ha realitzat una visita al consultori auxiliar d’Estubeny, on es va reunir amb l’alcaldessa María del Carmen García Frígols. Gómez ha destacat la “indispensable cooperació” entre l’administració autonòmica i l’administració local per garantir una correcta assistència sanitària en els municipis.

Els ajuntaments, que són els propietaris dels locals on estan situats els consultoris auxiliars, seran els responsables de cobrir les despeses de manteniment, alhora que reben suport econòmic per part de la Conselleria. A més, en un esforç per millorar la infraestructura sanitària, s’han previst ajudes addicionals de quasi 3 milions d’euros per a intervencions arquitectòniques complementàries dels consultoris.

Tan sols en els dos darrers anys, 43 ajuntaments han pogut optar a aquest tipus d’ajudes. Actualment, la Comunitat Valenciana compta amb un total de 542 consultoris auxiliars distribuïts en 404 municipis, una xifra significativa que subratlla l’importància de la sanitat en les àrees rurals.

En el transcurs de la visita, Gómez i García Frígols també van visitar la farmàcia rural de la localitat, que compta amb poc més de 100 habitants. L’alcaldessa va expressar el seu agraïment per la presència d’un conseller a Estubeny, una visita que, segons ella, ajuda a brindar visibilitat a les comunitats xicotetes.

A més, el conseller va fer referència a l’Estratègia de Ruralitat impulsada per la Direcció General de Farmàcia, la qual busca apropar els medicaments hospitalaris als pacients mitjançant la farmàcia d’oficina i el seguiment telemàtic dels farmacèutics. Gómez va ressaltar que aquesta estratègia també contempla la dispensació domiciliària dels medicaments, un pas important cap a la millora de l’atenció farmacèutica en zones amb baixa densitat de població.

El conseller també va fer èmfasi en les noves mesures per facilitar l’obertura de farmacioles en municipis amb pocs habitants, permetent que aquestes farmacioles puguen compartir espais amb consultoris auxiliars. Aquestes accions formen part de l’aposta del departament per garantir una atenció sanitària equitativa i de qualitat, per tal que tots els ciutadans, independentment del seu lloc de residència, tinguin accés a les mateixes prestacions sanitàries.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Antonio Tejero ha mort en el seu domicili d’Alzira als 93 anys

L'ex tinent coronel de la Guàrdia Civil ha mort este dimecres a la seua casa d'Alzira, on rebia hospitalització a domicili de l'Hospital de la Ribera. Tenia 93 anys.

Mor en Alzira Antonio Tejero, figura del 23F, als 93 anys

Antonio Tejero ha mort a Alzira als 93 anys. El decés arriba l'endemà passat del 45 aniversari del 23F i coincidix amb la desclassificació de documents.

Antonio Tejero ha mort als 93 anys en el seu domicili d’Alzira

L'ex tinent coronel de la Guàrdia Civil ha mort este dimecres a la seua casa d'Alzira als 93 anys. Rebia hospitalització a domicili de l'Hospital de la Ribera.

Mor Antonio Tejero als 93 anys el mateix dia de la desclassificació del 23F

Antonio Tejero ha mort als 93 anys a Alzira. La seua defunció coincidix amb la desclassificació dels documents del 23F, que detallen la temptativa i el seu paper.

Mor Antonio Tejero als 93 anys a Alzira, figura del 23F

L'extinent coronel de la Guàrdia Civil ha mort als 93 anys a Alzira. El decés ha coincidit amb la desclassificació de documents del 23F.

El PSPV obri expedient a l’alcalde d’Almussafes per amenaça vetlada a Diana Morant

El Comité d'Ètica del PSPV ha obert expedient a Toni González per una amenaça vetlada a Diana Morant i deslleialtat. L'alcalde nega assetjament i denúncia una guerra interna.

Set anys i mig de presó per a un septuagenari per agredir sexualment a la seua neta de quatre anys

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a un home a set anys, sis mesos i un dia per agredir sexualment a la seua neta de quatre anys a San Miguel de Salinas. La sentència es recolza en testimonis, agents i restes biològiques, i imposa a més allunyament i llibertat vigilada.

Aena destina 402,1 milions a l’aeroport de València entre 2027 i 2031

Aena preveu invertir 402,1 milions en l'aeroport de València entre 2027 i 2031, molt per damunt dels 60,1 milions de 2022-2026. El pla amplia terminal, seguretat i accessos i contempla una pujada mitjana de tarifes de 35 cèntims.