La Conselleria de Sanitat inverteix 20 milions per al manteniment dels consultoris auxiliars fins al 2028

VALÈNCIA

La Conselleria de Sanitat ha anunciat una important inversió de 20 milions d’euros als ajuntaments de la Comunitat Valenciana per al manteniment dels consultoris auxiliars d’Atenció Primària durant el període 2025-2028. Aquesta mesura té com a objectiu contribuir a sufragar les despeses bàsiques de funcionament d’aquests centres, que inclouen serveis essencials com l’energia elèctrica, l’aigua i la neteja.

El conseller de Sanitat, Marciano Gómez, ha realitzat una visita al consultori auxiliar d’Estubeny, on es va reunir amb l’alcaldessa María del Carmen García Frígols. Gómez ha destacat la “indispensable cooperació” entre l’administració autonòmica i l’administració local per garantir una correcta assistència sanitària en els municipis.

Els ajuntaments, que són els propietaris dels locals on estan situats els consultoris auxiliars, seran els responsables de cobrir les despeses de manteniment, alhora que reben suport econòmic per part de la Conselleria. A més, en un esforç per millorar la infraestructura sanitària, s’han previst ajudes addicionals de quasi 3 milions d’euros per a intervencions arquitectòniques complementàries dels consultoris.

Tan sols en els dos darrers anys, 43 ajuntaments han pogut optar a aquest tipus d’ajudes. Actualment, la Comunitat Valenciana compta amb un total de 542 consultoris auxiliars distribuïts en 404 municipis, una xifra significativa que subratlla l’importància de la sanitat en les àrees rurals.

En el transcurs de la visita, Gómez i García Frígols també van visitar la farmàcia rural de la localitat, que compta amb poc més de 100 habitants. L’alcaldessa va expressar el seu agraïment per la presència d’un conseller a Estubeny, una visita que, segons ella, ajuda a brindar visibilitat a les comunitats xicotetes.

A més, el conseller va fer referència a l’Estratègia de Ruralitat impulsada per la Direcció General de Farmàcia, la qual busca apropar els medicaments hospitalaris als pacients mitjançant la farmàcia d’oficina i el seguiment telemàtic dels farmacèutics. Gómez va ressaltar que aquesta estratègia també contempla la dispensació domiciliària dels medicaments, un pas important cap a la millora de l’atenció farmacèutica en zones amb baixa densitat de població.

El conseller també va fer èmfasi en les noves mesures per facilitar l’obertura de farmacioles en municipis amb pocs habitants, permetent que aquestes farmacioles puguen compartir espais amb consultoris auxiliars. Aquestes accions formen part de l’aposta del departament per garantir una atenció sanitària equitativa i de qualitat, per tal que tots els ciutadans, independentment del seu lloc de residència, tinguin accés a les mateixes prestacions sanitàries.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Immobilitzats 105 joguets a Borriol per incomplir la normativa de seguretat

La Guàrdia Civil ha immobilitzat 105 joguets en un comerç de Borriol en detectar greus irregularitats en matèria de seguretat i etiquetatge dirigides a productes per a menors.

La dieta mediterrània i la microbiota vaginal s’associen a major èxit en la inseminació artificial

Un estudi del CSIC relaciona una major adherència a la dieta mediterrània amb una microbiota vaginal dominada per Lactobacillus i millors taxes d'embaràs en inseminació artificial.

Detinguda una alumna de 14 anys per vendre cocaïna rosa en un institut d’Alacant

Una estudiant de 14 anys ha sigut detinguda en un institut d'Alacant per vendre presumptament cocaïna i tusi a altres menors, la qual cosa ha permés destapar una xicoteta xarxa de distribució entre adolescents.

Wizz Air reforçarà en 2026 les seues rutes a València i obrirà una connexió directa amb Torí

Wizz Air incrementarà un 43% la seua capacitat de places en l'aeroport de València en 2026 i llançarà una nova ruta directa amb Torí a partir d'octubre, reforçant la connexió amb el mercat italià.

L’atur juvenil baixa en la Comunitat Valenciana al 28,59% però seguix per damunt de la mitjana

La taxa de desocupació entre els menors de 25 anys en la Comunitat Valenciana descendix 0,63 punts en el primer trimestre de 2026 i se situa en el 28,59%, encara quatre punts per damunt de la mitjana nacional.

La Comunitat Valenciana destruïx 8.900 ocupacions i suma 41.200 aturats en el primer trimestre

La Comunitat Valenciana va perdre 8.900 ocupats i va elevar el nombre d'aturats en 41.200 persones en el primer trimestre de l'any, amb una taxa d'atur del 11,75%, per damunt de la mitjana nacional.

Intervals nuvolosos i descens de les màximes a l’interior de la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta una jornada amb intervals nuvolosos, possibles ruixats dispersos en el sud i un descens de les màximes a l'interior, mentres el litoral manté els valors tèrmics.

Espanyol i Llevant marxen al descans amb empat sense gols a Cornellà

Espanyol i Llevant tanquen la primera part amb 0-0 en el RCDE Stadium després d'un tram inicial intens dels porters i un lleuger domini blanc-i-blau.