La Conselleria de Sanitat inverteix 20 milions per al manteniment dels consultoris auxiliars fins al 2028

VALÈNCIA

La Conselleria de Sanitat ha anunciat una important inversió de 20 milions d’euros als ajuntaments de la Comunitat Valenciana per al manteniment dels consultoris auxiliars d’Atenció Primària durant el període 2025-2028. Aquesta mesura té com a objectiu contribuir a sufragar les despeses bàsiques de funcionament d’aquests centres, que inclouen serveis essencials com l’energia elèctrica, l’aigua i la neteja.

El conseller de Sanitat, Marciano Gómez, ha realitzat una visita al consultori auxiliar d’Estubeny, on es va reunir amb l’alcaldessa María del Carmen García Frígols. Gómez ha destacat la “indispensable cooperació” entre l’administració autonòmica i l’administració local per garantir una correcta assistència sanitària en els municipis.

Els ajuntaments, que són els propietaris dels locals on estan situats els consultoris auxiliars, seran els responsables de cobrir les despeses de manteniment, alhora que reben suport econòmic per part de la Conselleria. A més, en un esforç per millorar la infraestructura sanitària, s’han previst ajudes addicionals de quasi 3 milions d’euros per a intervencions arquitectòniques complementàries dels consultoris.

Tan sols en els dos darrers anys, 43 ajuntaments han pogut optar a aquest tipus d’ajudes. Actualment, la Comunitat Valenciana compta amb un total de 542 consultoris auxiliars distribuïts en 404 municipis, una xifra significativa que subratlla l’importància de la sanitat en les àrees rurals.

En el transcurs de la visita, Gómez i García Frígols també van visitar la farmàcia rural de la localitat, que compta amb poc més de 100 habitants. L’alcaldessa va expressar el seu agraïment per la presència d’un conseller a Estubeny, una visita que, segons ella, ajuda a brindar visibilitat a les comunitats xicotetes.

A més, el conseller va fer referència a l’Estratègia de Ruralitat impulsada per la Direcció General de Farmàcia, la qual busca apropar els medicaments hospitalaris als pacients mitjançant la farmàcia d’oficina i el seguiment telemàtic dels farmacèutics. Gómez va ressaltar que aquesta estratègia també contempla la dispensació domiciliària dels medicaments, un pas important cap a la millora de l’atenció farmacèutica en zones amb baixa densitat de població.

El conseller també va fer èmfasi en les noves mesures per facilitar l’obertura de farmacioles en municipis amb pocs habitants, permetent que aquestes farmacioles puguen compartir espais amb consultoris auxiliars. Aquestes accions formen part de l’aposta del departament per garantir una atenció sanitària equitativa i de qualitat, per tal que tots els ciutadans, independentment del seu lloc de residència, tinguin accés a les mateixes prestacions sanitàries.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Atzeneta del Maestrat registra la temperatura màxima del Dilluns de Pasqua amb 23,7 graus

Atzeneta del Maestrat ha liderat les temperatures diürnes del Dilluns de Pasqua en la Comunitat Valenciana amb 23,7 graus, per davant de Xàtiva i Carcaixent. Les capitals de província s'han quedat entorn dels 20 graus i el dimarts s'esperen pocs canvis.

La Gladiadora de The VicBros s’imposa en The Champions Burger de la Platja de Sant Joan

L'hamburguesa La Gladiadora, del local alacantí The VicBros Burger, s'alça amb la victòria en The Champions Burger de la Platja de Sant Joan i encadena el seu tercer triomf parcial després de Múrcia i Sevilla.

La Generalitat arranca les obres de la nova depuradora de Parc Sagunt II

La Generalitat ha iniciat els treballs de desbrossament i excavació per a construir la nova depuradora de Parc Sagunt II, una infraestructura clau que donarà servici a l'àrea industrial i a diversos municipis de l'entorn.

L’Albufera marca rècord d’aus aquàtiques després de la dana amb 132.000 exemplars de 78 espècies

El cens hivernal al Parc Natural de L'Albufera aconseguix prop de 132.000 aus aquàtiques de 78 espècies, un 52,5% més que en 2025, i marca un màxim històric després de la dana de 2024.

El científic de la UPV Jaime Gómez-Hernández, primer espanyol premiat per InterPore per la seua carrera en mitjans porosos

L'investigador de la UPV Jaime Gómez-Hernández es convertix en el primer científic espanyol a rebre la Medalla InterPore a la Trajectòria Professional per la seua contribució internacional a l'estudi dels mitjans porosos i la hidrogeologia.

El PSPV acusa el Consell d’ocultar un informe clau sobre la presa de Buseo en la dana de 2024

El PSPV denuncia que el Consell es nega a entregar a la comissió d'investigació de la dana de 2024 un informe sobre la gestió en la presa de Buseo, al·legant que és prova en un procediment penal.

València remet a Fiscalia nous indicis de frau en empadronaments amb contractes de lloguer

L'Ajuntament de València ha traslladat a la Fiscalia Provincial nous indicis de possibles fraus en empadronaments basats en contractes de lloguer presumptament manipulats o falsificats, dins d'un expedient ja obert per fets similars.

L’atur baixa al març en la Comunitat Valenciana i se situa en 288.162 persones

L'atur registrat en la Comunitat Valenciana descendix al març en 2.467 persones, un 0,85% menys que al febrer, i suma una caiguda interanual de 19.440 aturats.