16 C
València
Divendres, 30 gener, 2026

La Conselleria de Sanitat inverteix 20 milions per al manteniment dels consultoris auxiliars fins al 2028

VALÈNCIA

La Conselleria de Sanitat ha anunciat una important inversió de 20 milions d’euros als ajuntaments de la Comunitat Valenciana per al manteniment dels consultoris auxiliars d’Atenció Primària durant el període 2025-2028. Aquesta mesura té com a objectiu contribuir a sufragar les despeses bàsiques de funcionament d’aquests centres, que inclouen serveis essencials com l’energia elèctrica, l’aigua i la neteja.

El conseller de Sanitat, Marciano Gómez, ha realitzat una visita al consultori auxiliar d’Estubeny, on es va reunir amb l’alcaldessa María del Carmen García Frígols. Gómez ha destacat la “indispensable cooperació” entre l’administració autonòmica i l’administració local per garantir una correcta assistència sanitària en els municipis.

Els ajuntaments, que són els propietaris dels locals on estan situats els consultoris auxiliars, seran els responsables de cobrir les despeses de manteniment, alhora que reben suport econòmic per part de la Conselleria. A més, en un esforç per millorar la infraestructura sanitària, s’han previst ajudes addicionals de quasi 3 milions d’euros per a intervencions arquitectòniques complementàries dels consultoris.

Tan sols en els dos darrers anys, 43 ajuntaments han pogut optar a aquest tipus d’ajudes. Actualment, la Comunitat Valenciana compta amb un total de 542 consultoris auxiliars distribuïts en 404 municipis, una xifra significativa que subratlla l’importància de la sanitat en les àrees rurals.

En el transcurs de la visita, Gómez i García Frígols també van visitar la farmàcia rural de la localitat, que compta amb poc més de 100 habitants. L’alcaldessa va expressar el seu agraïment per la presència d’un conseller a Estubeny, una visita que, segons ella, ajuda a brindar visibilitat a les comunitats xicotetes.

A més, el conseller va fer referència a l’Estratègia de Ruralitat impulsada per la Direcció General de Farmàcia, la qual busca apropar els medicaments hospitalaris als pacients mitjançant la farmàcia d’oficina i el seguiment telemàtic dels farmacèutics. Gómez va ressaltar que aquesta estratègia també contempla la dispensació domiciliària dels medicaments, un pas important cap a la millora de l’atenció farmacèutica en zones amb baixa densitat de població.

El conseller també va fer èmfasi en les noves mesures per facilitar l’obertura de farmacioles en municipis amb pocs habitants, permetent que aquestes farmacioles puguen compartir espais amb consultoris auxiliars. Aquestes accions formen part de l’aposta del departament per garantir una atenció sanitària equitativa i de qualitat, per tal que tots els ciutadans, independentment del seu lloc de residència, tinguin accés a les mateixes prestacions sanitàries.

Últimes notícies

Dimitix la regidor d’Urbanisme d’Alacant després de ser adjudicatària d’una vivenda pública

Rocío Gómez ha anunciat la seua dimissió un dia després de conéixer-se que va ser adjudicatària d'una vivenda pública a la Platja de Sant Joan; el cas està sota investigació per possibles irregularitats.

Marcelino va assegurar que el dol davant Osasuna serà de ritme alt, intensitat i dificultat

El tècnic del Vila-real va assegurar este divendres que el xoc a Pamplona exigirà la millor versió, va subratllar la fortalesa local d'Osasuna i va confirmar diverses baixes.

El Consell insta el Govern a activar la clàusula de salvaguarda per a cítrics de Sud-àfrica

Comerç i Agricultura han remés un informe conjunt perquè l'Executiu sol·licite a Brussel·les l'activació de la salvaguarda. Assenyalen una caiguda del 24% en les exportacions de Castelló i demanen vigilància des d'octubre.

El Consell sosté que no hi ha risc de menor recaptació amb la rebaixa fiscal

Barrachina ha defés que la rebaixa fiscal no minvarà els ingressos en ampliar els límits de deduccions de l'IRPF amb retroactivitat a 1 de gener de 2025. També ha explicat el seu rebuig al decret òmnibus que inclou l'exempció d'ajudes per la DANA per mesclar matèries.

Pérez Llorca destaca l’impuls del Consell al progrés d’Ontinyent amb obres i servicis

El president Juanfran Pérez Llorca ha reafirmat el compromís de la Generalitat amb projectes clau a Ontinyent: hospital, Palacio de Justícia, Facultat de Veterinària i desdoblament de la CV-60. També s'impulsen corredors verds després de la dana.

Pérez Llorca demana que la Comissió Mixta de la DANA siga l’inici d’un enteniment

El president ha reclamat que la comissió que coordina la reconstrucció després de la DANA servisca per a superar la confrontació i centrar-se en la seguretat de les zones afectades. Ha admés que arriba molt tard i que potser hi ha assumptes sense solució.

Pérez Llorca demana al Govern explicacions i que rectifique per les indemnitzacions a víctimes de la DANA

El president ha exigit explicacions i una rectificació perquè les víctimes de la DANA no siguen tractades com de segona. A més, ha rebutjat la proposta de finançament autonòmic pel seu impacte fiscal en la Comunitat Valenciana.

El Consell acusa a Sánchez de tracte desigual: 72.000 a víctimes de la DANA a València enfront de 210.000 en Adamuz

Miguel Barrachina ha denunciat que les víctimes de la DANA en la Comunitat Valenciana han rebut 72.000 euros enfront dels 210.000 de l'accident ferroviari de Adamuz. També ha retret retards i ha demanat igualtat de tracte.