La Conselleria de Sanitat inverteix 20 milions per al manteniment dels consultoris auxiliars fins al 2028

VALÈNCIA

La Conselleria de Sanitat ha anunciat una important inversió de 20 milions d’euros als ajuntaments de la Comunitat Valenciana per al manteniment dels consultoris auxiliars d’Atenció Primària durant el període 2025-2028. Aquesta mesura té com a objectiu contribuir a sufragar les despeses bàsiques de funcionament d’aquests centres, que inclouen serveis essencials com l’energia elèctrica, l’aigua i la neteja.

El conseller de Sanitat, Marciano Gómez, ha realitzat una visita al consultori auxiliar d’Estubeny, on es va reunir amb l’alcaldessa María del Carmen García Frígols. Gómez ha destacat la “indispensable cooperació” entre l’administració autonòmica i l’administració local per garantir una correcta assistència sanitària en els municipis.

Els ajuntaments, que són els propietaris dels locals on estan situats els consultoris auxiliars, seran els responsables de cobrir les despeses de manteniment, alhora que reben suport econòmic per part de la Conselleria. A més, en un esforç per millorar la infraestructura sanitària, s’han previst ajudes addicionals de quasi 3 milions d’euros per a intervencions arquitectòniques complementàries dels consultoris.

Tan sols en els dos darrers anys, 43 ajuntaments han pogut optar a aquest tipus d’ajudes. Actualment, la Comunitat Valenciana compta amb un total de 542 consultoris auxiliars distribuïts en 404 municipis, una xifra significativa que subratlla l’importància de la sanitat en les àrees rurals.

En el transcurs de la visita, Gómez i García Frígols també van visitar la farmàcia rural de la localitat, que compta amb poc més de 100 habitants. L’alcaldessa va expressar el seu agraïment per la presència d’un conseller a Estubeny, una visita que, segons ella, ajuda a brindar visibilitat a les comunitats xicotetes.

A més, el conseller va fer referència a l’Estratègia de Ruralitat impulsada per la Direcció General de Farmàcia, la qual busca apropar els medicaments hospitalaris als pacients mitjançant la farmàcia d’oficina i el seguiment telemàtic dels farmacèutics. Gómez va ressaltar que aquesta estratègia també contempla la dispensació domiciliària dels medicaments, un pas important cap a la millora de l’atenció farmacèutica en zones amb baixa densitat de població.

El conseller també va fer èmfasi en les noves mesures per facilitar l’obertura de farmacioles en municipis amb pocs habitants, permetent que aquestes farmacioles puguen compartir espais amb consultoris auxiliars. Aquestes accions formen part de l’aposta del departament per garantir una atenció sanitària equitativa i de qualitat, per tal que tots els ciutadans, independentment del seu lloc de residència, tinguin accés a les mateixes prestacions sanitàries.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Els maquinistes inicien vaga en FGV amb servicis mínims del 75%-80% en Falles

Semaf activa aturs en Metrovalencia i TRAM d'Alacant amb mínims del 75% i del 80% del 15 al 19 de març. El sindicat denuncia carències de seguretat i falta de negociació.

Morrissey manté els concerts de Saragossa i Sevilla després de cancel·lar el de València

La promotora confirma que seguixen en peus les dates del 14 de març a Saragossa i del 16 a Sevilla, després de suspendre el concert previst a València. L'artista ha atribuït la cancel·lació a la falta de descans pel soroll a la ciutat, en plena avantsala de les Falles.

Desenes d’entitats convoquen per al dissabte concentracions contra la guerra de l’Iran a València, Alacant, Alcoi i Crevillent

Desenes d'organitzacions socials, sindicats i entitats veïnals han convocat este dissabte concentracions per a rebutjar els atacs a l'Iran. Les protestes seran al migdia a València, Alacant, Alcoi i Crevillent.

Simulacre d’evacuació per trencament de la presa de Buseo per a validar el PEP

Emergències ha realitzat este dijous un simulacre d'evacuació en la presa de Buseo davant un escenari de trencament per pluges intenses. L'exercici ha posat a prova el Pla d'Emergències de Presa i els avisos a sis municipis aigües avall.

L’alcalde d’Almussafes emprén accions legals contra Diana Morant per injúries i calúmnies

Toni González ha iniciat accions judicials contra Diana Morant per presumptes injúries i calúmnies. Ha demanat un acte de conciliació i una indemnització de 50.000 euros.

La fiscalia ha demanat 14 anys de presó per a un acusat de violar dos vegades a una dona a Alcoi

La fiscalia ha sol·licitat 14 anys de presó per a un home jutjat en l'Audiència d'Alacant per dos violacions presumptament ocorregudes a Alcoi. La denunciant s'ha reafirmat, l'acusat ha negat qualsevol contacte sexual i el juí ha quedat vist per a sentència

Organitzacions propalestines alerten d’escales a Espanya de dos vaixells sospitosos de portar munició a Israel

Rescop i la Campanya per la fi del comerç d'armes amb Israel han avisat que dos vaixells de MSC faran escala a València i Barcelona i demanen inspeccions. També reclamen confiscar qualsevol material militar que es detecte per a complir amb l'obligació jurídica citada.

La CHJ actualitza els mapes de zones inundables per a reforçar la prevenció

La Confederació Hidrogràfica del Xúquer revisa i actualitza la cartografia de perillositat i risc d'inundació després de la DANA de 2024, amb focus en el Magre i el barranc de Poio. La revisió afig noves ARPSI i subtrams i s'integrarà en el PGRI 2028-2032.