17.3 C
València
Dimecres, 19 novembre, 2025

La cultura ‘otaku’ s’apodera de València este cap de setmana en el Japan Weekend

El Japan Weekend, esdeveniment referent a Espanya sobre la cultura japonesa, anime, manga i videojocs, ha aterrat una vegada més en la capital del Túria. La Fira de València acull este cap de setmana les jornades que reunixen a centenars d’entusiastes de la cultura ‘otaku’.

Com indica el seu nom, el Japan Weekend és una celebració de la cultura japonesa. Per a això durant els dos dies que dura l’esdeveniment s’organitzen tallers, documentals, xarrades, concursos de cosplay i de karaoke, exhibicions d’arts marcials i tota classe d’activitats que tracten d’acostar-nos a la cultura nipona.


Part fonamental de l’esdeveniment són les botigues que participen amb estands on adquirir productes de tota índole relacionats amb el manga, l’anime i els videojocs. Enguany s’han reunit més de 100 estands i centenars d’artistes posaran a la venda les seues obres.

A més, el recinte firal comptarà amb una zona de K-pop i karaoke i se celebrarà un concurs d’Asian Cover Danse en el que es premiarà la millor imitació de la música asiàtica.

Últimes notícies

València prova l’evacuació a la Torre i activa per primera vegada una alarma sonora

L'Ajuntament ha realitzat un simulacre d'inundació a la Torre per a provar l'evacuació de persones vulnerables i un nou sistema d'avís sonor. Més d'un centenar de professionals han participat per a mesurar temps de resposta i coordinació.

Morant acusa a Feijóo i Abascal de ‘condemnar als valencians a repetir la història’

La líder dels socialistes valencians ha qüestionat que el PP plantege eleccions en totes les autonomies menys en la Comunitat Valenciana i ha rebutjat la candidatura de Juanfran Pérez Llorca, que vincula a un pacte amb la ultradreta.

L’Elx allibera el dijous les últimes mil entrades per a rebre al Reial Madrid

L'Elx posarà a la venda este dijous, des de les 11.00 i només en línia, les últimes mil localitats per al partit del diumenge (21.00) en el Martínez Valero. El ple està quasi assegurat i hi ha seients amb visibilitat reduïda.

El retrobament de Ferrer i Berdych com a capitans a l’Espanya-República Txeca

Espanya i República Txeca es mesuren a Bolonya per un lloc en semifinals, amb l'atractiu del dol en les banquetes entre David Ferrer i Tomas Berdych, exrivales amb 8-8.

Morals: el derbi és un partit especial i tenim l’oportunitat de fer història

José Luis Morales va subratllar que el València-Llevant del divendres a Mestalla és un dol diferent en el qual la classificació passa a un segon pla. Calero va elogiar el treball de Corberán en un acte previ al partit.

Gayà anticipa un derbi molt disputat i confia que caiga del costat del València

El capità del València va advertir que el derbi davant el Llevant serà molt disputat i que es decidirà per detalls. Corberán va celebrar el ple de Mestalla com un plus d'energia.

La Fiscalia situa a Koldo García com a alter ego de Ábalos i sol·licita penes de fins a 24 anys

Anticorrupció presenta les seues conclusions: definix a Koldo García com a alter ego i testaferro de José Luis Ábalos i descriu un repartiment de rols amb Víctor de Aldama. L'escrit detalla gestions més enllà dels contractes de màscares i demana penes de fins a 24 anys de presó

L’IVAM rescata a la generació que va trencar amb el sorollismo i va renovar l’art valencià

L'IVAM ha presentat 'Atrevir-se a més. València abans de l'art normatiu. 1947-1960', amb més de 200 obres de 50 artistes que van qüestionar l'academicisme i el sorollismo. La mostra reivindica el seu paper en la modernització artística dels anys cinquanta.