15.1 C
València
Dijous, 11 desembre, 2025

La cultura ‘otaku’ s’apodera de València este cap de setmana en el Japan Weekend

El Japan Weekend, esdeveniment referent a Espanya sobre la cultura japonesa, anime, manga i videojocs, ha aterrat una vegada més en la capital del Túria. La Fira de València acull este cap de setmana les jornades que reunixen a centenars d’entusiastes de la cultura ‘otaku’.

Com indica el seu nom, el Japan Weekend és una celebració de la cultura japonesa. Per a això durant els dos dies que dura l’esdeveniment s’organitzen tallers, documentals, xarrades, concursos de cosplay i de karaoke, exhibicions d’arts marcials i tota classe d’activitats que tracten d’acostar-nos a la cultura nipona.


Part fonamental de l’esdeveniment són les botigues que participen amb estands on adquirir productes de tota índole relacionats amb el manga, l’anime i els videojocs. Enguany s’han reunit més de 100 estands i centenars d’artistes posaran a la venda les seues obres.

A més, el recinte firal comptarà amb una zona de K-pop i karaoke i se celebrarà un concurs d’Asian Cover Danse en el que es premiarà la millor imitació de la música asiàtica.

Últimes notícies

Mompó assegura que la seua relació amb Pérez Llorca és bona i que parlen diàriament

Mompó ha defés que manté una relació fluida amb Pérez Llorca i contacte diari. Ha explicat la pancarta de la plaça de bous, celebrat el Roig Arena i valorat una citació clau en la investigació de la dana.

Detingut un home de 65 anys pel tiroteig mortal de Xirivella del 4 de setembre

La Policia Nacional ha detingut a Xirivella a un home de 65 anys com a presumpte autor del tiroteig del 4 de setembre, en el qual va morir un home de 35. Els investigadors creuen que va actuar al costat del seu fill, arrestat al novembre, i este dijous ha sigut posat a disposició judicial.

Planes tatxa d’irreal la proposta de la CE per a la pesca al Mediterrani: 9,7 dies a l’any

El ministre Luis Planas va criticar que la Comissió Europea plantege només 9,7 dies de faena a l'any per vaixell en 2026 i va defendre que Espanya aconseguirà més jornades. Va reclamar que es reconega l'esforç de selectivitat del sector i que no es reinicie el comptador cada any.

Desarticulada a Gandia una xarxa que empadronava irregularment a estrangers: cinc detinguts

La Policia Nacional ha detingut a cinc persones i ha desarticulat una organització que falsificava documents per a empadronar massivament a estrangers a Gandia. S'han detectat 127 altes irregulars i almenys 15 propietaris afectats.

Nuvolositat i pluges probables des del divendres en la Comunitat Valenciana

Aemet preveu un gir a llevant i gregal que augmentarà la nuvolositat i deixarà precipitacions el cap de setmana en la Comunitat Valenciana, amb descens tèrmic diürn.

El Suprem envia a juí a Ábalos i a Koldo García i manté la presó preventiva

El Suprem ha obert juí oral contra José Luis Ábalos, el seu exasesor Koldo García i l'empresari Víctor de Aldama per presumptes comissions en contractes de màscares. Manté la presó preventiva per als dos primers i imposa una fiança de 60.000 euros.

La IA generativa pot ampliar la bretxa laboral sense polítiques públiques fermes

Un estudi de la UPV i UTAMED alerta que la IA generativa pot intensificar la vulnerabilitat de jóvens i majors i demana formació, transparència i accés equitatiu.

Detinguts dos menors per robar 250 euros i un patinet amb violència a Oliva (València)

Dos menors de 15 anys han sigut detinguts a Oliva per colpejar a un home i robar-li 250 euros i un patinet elèctric. El cas està ja en seu judicial.